mboost-dp1

Arnt Jensen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Nu er det ikke fordi at jeg har noget imod at den slags stipendier går til netop spiludviklere, men hvorfor skal vi overhovedet have kunststipendier?
Hvis manden Arnt Jensen virkelig er et kreativt geni, burde han så ikke kunne leve udelukkende af dette og tjene sine penge på normal vis ligesom alle andre?
Hvornår er noget kunst?
Har vi brug for det?
Hvis manden Arnt Jensen virkelig er et kreativt geni, burde han så ikke kunne leve udelukkende af dette og tjene sine penge på normal vis ligesom alle andre?
Hvornår er noget kunst?
Har vi brug for det?
#2:
Du modsiger lidt dig selv som jeg forstår dit indlæg.
Du sidder lige og argumentere for at Danmark er et lille land hvor det er svært at være kunstner. Ergo, at man ikke lige tjener penge lige med det samme. Ergo optjener han ikke nogen bonus.
Jeg sidder selv og er ved at lave mit eget firma. Nu har jeg heldigvis en polsk kæreste, som arbejder her i Gdansk og tjener til det basale, så jeg har mulighed for med relativt få projekter at optjene en basis til at gå igang med mine egne projekter, som jeg tror på kan gå hen og give en rigtig god business og være til hjælp for mange mennesker i hverdagen.
De penge han får gør det bare muligt for ham rent faktisk at vise hvad han kan og få chancen for at opbygge noget godt. Det kan også vise sig at blive en fiasko. Men sådan er det jo med alle investeringer.
Jeg synes det er fint med stipendier. Desværre er det ikke altid de rigtige mennesker der får pengene.... Men det kan man jo aldrig blive sikker på.... Det vil altid være lotto.... maksimalt et kvalificeret gæt.
Men hvem ved.... Måske vil han gå hen og blive starten på et nyt IO Interactive, som kan give et boost mere til Danmark og som ville tjene de 280.000 x 100 hjem i skattepenge.... think about it ;)
Du modsiger lidt dig selv som jeg forstår dit indlæg.
Du sidder lige og argumentere for at Danmark er et lille land hvor det er svært at være kunstner. Ergo, at man ikke lige tjener penge lige med det samme. Ergo optjener han ikke nogen bonus.
Jeg sidder selv og er ved at lave mit eget firma. Nu har jeg heldigvis en polsk kæreste, som arbejder her i Gdansk og tjener til det basale, så jeg har mulighed for med relativt få projekter at optjene en basis til at gå igang med mine egne projekter, som jeg tror på kan gå hen og give en rigtig god business og være til hjælp for mange mennesker i hverdagen.
De penge han får gør det bare muligt for ham rent faktisk at vise hvad han kan og få chancen for at opbygge noget godt. Det kan også vise sig at blive en fiasko. Men sådan er det jo med alle investeringer.
Jeg synes det er fint med stipendier. Desværre er det ikke altid de rigtige mennesker der får pengene.... Men det kan man jo aldrig blive sikker på.... Det vil altid være lotto.... maksimalt et kvalificeret gæt.
Men hvem ved.... Måske vil han gå hen og blive starten på et nyt IO Interactive, som kan give et boost mere til Danmark og som ville tjene de 280.000 x 100 hjem i skattepenge.... think about it ;)
Af hvad jeg kan se er Limbo et puzzle platform ting. Lidt interessant den måde som banen kan dreje rundt på.
Hvis der skal deles stipendier ud, så er spiludviklere da en rigtig god kandidat, da der er mulighed for at kune vokse sig store, og tjene sig hjem igen. Istedet for en syg kunstner, der laver en video med sigselv, der hopper nøgen rundt i ring.
#3: Jeg har ikke et problem med pengene og stipendier, jeg har muligvis et problem med at det kun er et par udvalgte mennesker der får dem (og så har jeg kanske et lille problem med det mange kalder "kunst" - men det er nok en anden snak)
840.000 kr er trods alt mange penge
840.000 kr er trods alt mange penge
Generelt har jeg ikke meget til overs for "kulturkanonen" og den måde kulturmidlerne ellers anvendes på, men dette er dog et positivt indslag.
Jeg synes det er fedt at se at spil kan blive anerkendt som kunst, og det er især fedt at det går til en der har et anderledes projekt i gang. Jeg ville nok have været ret negativ hvis det var gået til et tilfældigt firma og deres nyeste klon af Doom. Det er jo ellers typisk det der sker indenfor de øvrige kunstarter; at der kommer en slags definition på hvad der er nyskabende, og dermed overhovedet ikke er det.. :P
Jeg synes det er fedt at se at spil kan blive anerkendt som kunst, og det er især fedt at det går til en der har et anderledes projekt i gang. Jeg ville nok have været ret negativ hvis det var gået til et tilfældigt firma og deres nyeste klon af Doom. Det er jo ellers typisk det der sker indenfor de øvrige kunstarter; at der kommer en slags definition på hvad der er nyskabende, og dermed overhovedet ikke er det.. :P
#8 > Måske? Men hvem har nogensinde sagt, at man skal have forstand på kunst, for at kunne skabe det?
Eller for at citere Thorkild Hansen:
"Kunstens geværløb er skævt. Sigter man lidt ved siden af, har man en chance for at ramme plet."
Det, der adskiller en kunstkritiker og en kunstner, er vel netop evnen til at kunne skabe det, som førstnævnte kan se, er kunst, selvom man ikke nødvendigvis selv kan.
Eller for at citere Thorkild Hansen:
"Kunstens geværløb er skævt. Sigter man lidt ved siden af, har man en chance for at ramme plet."
Det, der adskiller en kunstkritiker og en kunstner, er vel netop evnen til at kunne skabe det, som førstnævnte kan se, er kunst, selvom man ikke nødvendigvis selv kan.
Ser rigtig fedt ud!
Hvis han var smart lavede han muligheden for at andre kunne lave ekstra baner eller historier ligesom knytt stories http://nifflas.ni2.se/index.php?main=02Knytt_Stori...
Hvis han var smart lavede han muligheden for at andre kunne lave ekstra baner eller historier ligesom knytt stories http://nifflas.ni2.se/index.php?main=02Knytt_Stori...
Det minder lidt om Coil, som er et andet eksperimentielt spil (et puzzle-spil), da den grafiske stil ligner Limbo en del og det også er fantastisk stemningsfuldt.
Jeg fik et kraftfuldt indtryk da jeg spillede det; det er IMO det, som kunst handler om. Især poesien mellem banerne ramte plet på mig, men også hele temaet, som spillet handler om.
Coil er et fantastisk kunstværk, og Limbo har tydeligvis potentiale til også at blive det.
Jeg fik et kraftfuldt indtryk da jeg spillede det; det er IMO det, som kunst handler om. Især poesien mellem banerne ramte plet på mig, men også hele temaet, som spillet handler om.
Coil er et fantastisk kunstværk, og Limbo har tydeligvis potentiale til også at blive det.
#9
Hvordan bliver man så kunstkritiker? Ved at kunne se en sammenhæng som var tilfældig til at starte med?
Hvordan bliver man så kunstkritiker? Ved at kunne se en sammenhæng som var tilfældig til at starte med?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.