mboost-dp1

Dell

Snyder Dell, når kunder skal vælge grafikkort?

- Via The Inquirer -

Hos The Inquirer har de kigget lidt nærmere på Dells repræsentation af forskellen mellem et standard, indbygget grafikkort og et “high end”-grafikkort, som er det, brugerne kan vælge imellem, når de skal købe en ny computer hos elektronikgiganten.

billedet, som skal vise forskellen på de to typer grafikkort, er billedkvaliteten tydeligt sløret på skærmen, der er forbundet til det indbyggede grafikkort, mens det dyre grafikkort omvendt giver et knivskarpt billede.

Problemet er imidlertid, at det næppe er her, den store forskel ligger mellem de to typer kort. I stedet findes forskellen typisk i spil og andre programmer, der kræver megen 3D-ydelse. Dells beskrivelse af forskellen mellem de to er imidlertid uden at sætte en finger på, hvilket formentlig skyldes, at den intet nævner om selve billedkvaliteten.

Dell skrev:
While integrated graphics are capable of processing some 3D images, the shared resources can sometimes prevent them from delivering an optimal experience.

Dell ønskede ikke at kommentere på sagen til The Inquirer.





Gå til bund
Gravatar #1 - nlsn
25. nov. 2011 11:03
Mjah, en eller anden måde skal de jo illustrere det over for Hr. og Fru Jensen, som jo fatter absolut bjælde af ovenstående citat, og ikke ville blive hjulpet det fjerneste af specifikationsbeskrivelser etc.

Det ændrer dog ikke på at det er faktuelt forkert og manipulerende.
Gravatar #2 - Daniel-Dane
25. nov. 2011 11:05
#1
Hvis man ikke fatter en bjælde af det, har man ikke brug for et high end-grafikkort.
Gravatar #3 - Qw_freak
25. nov. 2011 11:16
Daniel-Dane (2) skrev:
#1
Hvis man ikke fatter en bjælde af det, har man ikke brug for et high end-grafikkort.

Og netop de kunder vælger high-end fordi de tror billedet bliver pænere af det...
Gravatar #4 - TriGGy
25. nov. 2011 11:17
Har faktisk oplevet at snakke med en DELL sælger, i forbindelse med køb af en kontor-pc de havde på tilbud, foresøge at overbevise mig om at jeg ikke kunne nøjes med det integrerede grafikkort.

Han spurgte gudhjælpemig om der ikke skulle vises fotos osv. på skærmen også. For så var det integrerede slet ikke godt nok. Det kunne kun bruges til tekstbehandling, og 7-kabale.

Efter jeg så fik forklaret ham, at han var en klaphat, fik jeg lov til at bestille det som de havde på tilbud :)
Gravatar #5 - Ramius
25. nov. 2011 11:20
#2 Præcis, men hvis hr. og fru danmark ikke ved forskellen på highend og integrated så tror de helt sikkert oven på det billede at integrated giver grynede billeder på ens skærm... Tror ikke det er et bevidst forsøg på snyd fra Dells side, men en dum måde at vise forskellen på typerne af grafik kort
Gravatar #6 - cryo
25. nov. 2011 11:21
TriGGy (4) skrev:
Efter jeg så fik forklaret ham, at han var en klaphat [...]


...hvorefter han sagde: Okay
Gravatar #7 - loas
25. nov. 2011 11:21
Sælger de stadig maskiner med analog grafikudgang? For så kunne det måske være det man ser til venstre. Men ja, det stinker af fup og fiduser.
Gravatar #8 - el_senator
25. nov. 2011 11:29
De burde skrive noget i retning af "This will allow you to play 3D games, and this WON'T!"
Gravatar #9 - apkat
25. nov. 2011 11:32
Wow, sælgere lyver for at sælge dyrere ting. wow
Gravatar #10 - spectual
25. nov. 2011 11:36
Eller også er det en helt vildt højt opløselig skærm de har brugt i illustrationen som kan vise højere opløsninger end grafikkortet kan leverere og derfor bliver nødt til at skalere op :)

Men jeg ville nok satse på at dell over-illustrerer forskellen mellem dårlige og gode grafikkort
Gravatar #11 - pinata
25. nov. 2011 11:50
Klamt... En ting er at firmaer som Dell, lever af IT-retarderet folk, men det der er sku at krydse grænsen..
Gravatar #12 - ragemar
25. nov. 2011 11:53
Daniel-Dane (2) skrev:
#1
Hvis man ikke fatter en bjælde af det, har man ikke brug for et high end-grafikkort.

/facepalm

Det er desværre ikke noget unikt ting hos dell, det sker med stort set alt elektronik at der står en sælger og skal have provision af salget.

Gravatar #13 - reefermadness  
25. nov. 2011 12:05
Sad engang i noget support med relation til dell, har oplevet en 70årig pensionist ringe ind for at få support på sin dell precision workstation til 24.000kr.. Jeg facepalmede på det groveste over at han bare havde ringet ind til en sælger og sagt at han ville have det bedste.. Han brugte den åbenbart kun til lidt 7-kabale og internet...
Gravatar #14 - Tengu
25. nov. 2011 12:14
Dell er hovedsagligt for folk der ikke forstår sig på computere, ikke så underligt at Dell benytter sig denne metode.

Det er lidt de samme som folk der tror, at bare fordi de køber et 600hz Panasonic TV, så tror de skærmen opdaterer 600 gange i sekundet.

Dell er ikke alene, næsten alle producenter måler og pynter på specificationer, så de fremstår bedre end konkurrenternes.
Gravatar #15 - Mnemonic
25. nov. 2011 12:26
Det kaldes mersalg, og er i princippet ikke anderledes end når trunten i DSB-kiosken prøver at få dig til at købe 2 ½-liters colaer i stedet for den ene du har taget med op til disken... ;)

Det virker, ellers ville de ikke gøre det - Men ja, det er sq ikke helt reelt overfor Hr. og Fr. Sovs der ikke har gennemskuet det.
Gravatar #16 - <3Thinkpads
25. nov. 2011 12:31
Mnemonic (15) skrev:

Det virker, ellers ville de ikke gøre det - Men ja, det er sq ikke helt reelt overfor Hr. og Fr. Sovs der ikke har gennemskuet det.


Lidt provokerende, vil jeg så sige at Hr og Fru. Danmark som ønsker at få det bedste til en skamløs pris, selv har fortjent dette. Med et samfund som fokuserer på prisen som den primære kvalitet , men naturligvis ønsker det allerbedste på markedet, så vil producenterne dumpe priserne for bagefter at tjene pengene på mer- eller opsalg. Og producenterne gør det gladeligt for den hurtige profit. Bagefter kan producenterne så ikke forstå at kunderne smutter til en konkurrent når de finder ud af bluffet.
Gravatar #17 - TriGGy
25. nov. 2011 12:36
Mr. MudBuck (14) skrev:
Dell er hovedsagligt for folk der ikke forstår sig på computere, ikke så underligt at Dell benytter sig denne metode.

Det var måske lidt af en generalisering.
Men der er mange der køber Dell fordi det er nemt, og suppoprt/reklamation fungerer for det meste ganske godt, i forhold til så mange andre mærker.

Mr. MudBuck (14) skrev:

Det er lidt de samme som folk der tror, at bare fordi de køber et 600hz Panasonic TV, så tror de skærmen opdaterer 600 gange i sekundet.

Det gør den jo sådan set også. At du ikke får 600 billeder i sekundet i signalet, betyder ikke at skærmen ikke kan opdatere 600 gange.
Gravatar #18 - eyeland
25. nov. 2011 12:39
Det er vel ikke "kun" i forhold til gaming at f.eks. et intel onboard kort kan give begrænsninger, eksempelvis ved afvikling af HD i diverse formater uden "stutter" og uden at CPU skal håndtere decodning hvilket i min erfaring bruger ufoholdsmæssigt meget strøm.
Ud over det, er det min erfaring at der tit er forskel på muligheder for ext output, hvor f.eks intel GMA sjældent tilbyder Tv-out over vga (selvom det blot kræver en extra lodning)

Det der forekommer mig mest retarderet er at de fleste salgsargumenter fra Dell (og andre) er så ugennemtænkte og konstruede, selv der hvor der åbenlyst KAN findes udemærkede argumenter for mersalg. ("Skal computeren bruges til DVD/Blueray?" Skal den forbindes til en extern skærm evt. samtidig med FladskærmsTv?
Gravatar #19 - Adagio
25. nov. 2011 13:18
Det her er vel ligesom at der en overgang på TDC's hjemmeside (er der måske stadig, kunne dog ikke lige finde den) er et billede af hvad de mener at man skal have af hastighed ud fra hvad man bruger. Noget i den retning at man minimum skulle have 10/2 hvis man ønskede at se film over nettet, men skulle man uploade mange billeder til facebook skulle man helst have 20/2 (hvordan en større download skulle kunne hjælpe til at uploade billeder til facebook fandt jeg så ikke lige ud af)... eller hvad det nu var de kom med af eksempler

Men IMHO så burde sådan noget tydelig snyd straffes
Gravatar #20 - FeedMe
25. nov. 2011 13:45
Jeg kan ikke se problemet. Selv da vi var børn blev vi overdænget med reklamer hvor halvdelen af legetøjet åbenbart ikke fulgte med, når man købte det produkt, som du reklamerede for.

Hvis Dell i slutningen af ordren laver en spec-liste - så må man være informeret nok. Jeg mener ikke at Dell vildleder, så længe at forskellen i deres måde at vise ting på angiver virkeligheden kvalitativt.

Hvis man så som kunde føler sig snydt - så må man trøste sig med at det var man også blev i en af baviankioskerne (Fona, Elgiganten, Expert......ikke Merlin HA!! De døde i Islands fald) hvor der står en eller anden ung total skruppelløs provisionsrytter og taler for sin syge moster og lister overprissatte highend bærbare computere ned i taskerne på gamle damer, som "bare skal bruge word og spille lidt kabale".

Hvis nu alle mennesker der ikke fatter noget bare kunne tage og dø af deres uvidenhed - så kunne vi andre måske få fred og læse om noget rigtig svindel i stedet....
Gravatar #21 - Izaaq
25. nov. 2011 14:01
Og det vanvittigt dyre vaskepulver vasker skinnende hvidt. Selv gamle olieindsmurte mekanikerbukser bliver pludselig marineblå igen! Og tænderne bliver kridhvide med det dyre tandpasta.

Reklamer er ikke lig virkelighed. Nogle gange må man overdrive lidt, for at forklare forskellen. Det er selvfølgelig ikke i orden, men sådan er verden.

Det, der irriterer mig endnu mere, er, når producenterne bevidst gør deres billige produkter ringere for at kunne differenciere produkterne. Min mor købte engang en bærbar med 128 MB RAM med Windows XP på. Den var totalt umulig at bruge. Hun kunne også have givet 1000 kr. mere for i alt 512 MB RAM, som ville have været et stort fremskridt for den maskine. Det er bare klamt, at pille for 300 kr RAM ud af maskinen, og så lave 1000 kr forskel på de to maskiner.

At bevidst skabe ubalance i produktet, så man kan prisdifferenciere er lidt lummert. De kunne for samme penge have bygget en anden pc, ved at sætte en lidt mindre CPU i, og smide de sidste MB RAM i. Men så kan sælgeren jo ikke stå og sige "Se hvor langsom den er! Du må hellere betale ekstra". Øv!
Gravatar #22 - Bllets
25. nov. 2011 14:01
Fremover burde DELL gør sådan.

Integreret grafikkort:
Low-End

"High-End grafikkort":
High-End
Gravatar #23 - Rabonzo
25. nov. 2011 14:03
#21

Døde Merlin alligevel? Jeg troede da ellers det var Expert der opkøbte dem og viderførte deres butikker under Expert navnet.
Gravatar #24 - Miwer
25. nov. 2011 14:14
Det kan jo næppe undre nogen at det er sådan noget der sker, når markedsføring drejes over mod Hr. of Fru HAT - men vi ser det jo hele tiden.

Cillit Bang - fjerner snavs og kalk i ét strøg

Brevguld - forvandler dit guld til penge

Colgate xxx - ny forbedret formular giver hvidere tænder

Hårshampoo - reparerer spaltet hår

Rynkecreme - fjerner dine rynker

Dell - high-end grafik kort giver skarpere billeder

Er det virkelig noget vi skal til at være forargede over, når Dell går ud og gør det samme som alle andre inden for reklame branchen?
Eller skal vi tage det som et hint om, at man burde tage og gøre noget ved problemet generelt?

Gravatar #25 - Bllets
25. nov. 2011 14:15
Rabonzo (23) skrev:
#21

Døde Merlin alligevel? Jeg troede da ellers det var Expert der opkøbte dem og viderførte deres butikker under Expert navnet.


Expert købte deres fysiske butikker. Merlin findes stadig, men nu kun som en webshop..

www.merlin.dk
Gravatar #26 - narkogrib
25. nov. 2011 14:30
Jeg synes nu, det er en del værre, når Dell laver klokkeklar vendor lock-in i deres strømforsyninger som beskrevet her.

Jeg har selv en inspiron 8600, som pludselig kun kunne køre med en clock frekvens på 209 MHz under Windows, efter jeg begyndte at bruge en noname strømforsyning og fik en besked om at computeren ikke kunne afgøre, om jeg brugte den rigtige type strømforsyning. Linux havde dog ingen problemer. Batteriet lader heller ikke længere, men jeg kan ikke afgøre, om det er pga. computerens alder.
Gravatar #27 - Skovsneglen
25. nov. 2011 15:39
Ser osse ud til at selve skærmens kant og fod er blevet blændet ned i farve.. så de har bare leget lidt i photoshop.. fail :D
Gravatar #28 - IRGhost
25. nov. 2011 19:14
Så Dell jeg har fixet jeres billede

http://img194.imageshack.us/img194/1335/dellmonito...
Gravatar #29 - spand-online
25. nov. 2011 19:22
TriGGy (4) skrev:
Har faktisk oplevet at snakke med en DELL sælger, i forbindelse med køb af en kontor-pc de havde på tilbud, foresøge at overbevise mig om at jeg ikke kunne nøjes med det integrerede grafikkort.

Han spurgte gudhjælpemig om der ikke skulle vises fotos osv. på skærmen også. For så var det integrerede slet ikke godt nok. Det kunne kun bruges til tekstbehandling, og 7-kabale.

Efter jeg så fik forklaret ham, at han var en klaphat, fik jeg lov til at bestille det som de havde på tilbud :)


Nu har jeg ikke læst tråden igennem så jeg ved ikke om den har være oppe før. Jeg bestilte engang en Dell pc til mine forældre. Jeg kunne nemt have samlet den selv men jeg måtte indrømme at jeg ikke kunne gøre det nær så biligt, da jeg som overclocker måtte indrømme at jeg ikke magtede at samle en "prisfornuftig" kontormaskine... ja ja jeg var ung og dum ok :P
Sælgeren spurgte mig så om der skulle spilles på den, hvilket jeg måske ikke helt kunne nægte der ville og han fortalte mig så hvilet grafikkort der ville komme i. Det fik min indre benchmark-luder til at springe i luften og jeg endte med at bestille det billigste spilkort de kunne smide i. Jeg vidste jo at jeg havde et par stykker til at ligge flyde jeg selv kunne sætte i men jeg magtede rigtigt alt det der gejl med garanti osv hvis det skulle vise sig at der opstod en fejl i maskinen på et tidspunkt.
Da maskinen så kommer læser jeg at der er tale om et eller andet GforceFX5200 OEM produkt! til 1250 Kr.
På tidspunktet kostede et kort midt i prisfeltet 375 Kr på edbpriser.dk :/ Det er da nogen vanvittigt dyre "teknikere" de har sig derinde!
Jeg ved godt at man er nød til at tage noget for kortet og noget for den tid det tager at sætte det i men uanset hvad så er det bare for meget!
Selv om det ikke helt kan sammenlignes så ville det vel koste omkring 5000 at få en enkelt stikkontakt til at blive en dobbelt :o
Gravatar #30 - csstener(^,^)
25. nov. 2011 19:45
spand-online (29) skrev:
Selv om det ikke helt kan sammenlignes så ville det vel koste omkring 5000 at få en enkelt stikkontakt til at blive en dobbelt :o
Så burde du finde en anden elektrikker(eks. mig)
Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. nov. 2011 20:45
Skifter stikkontakt for 500 kr!
Gravatar #32 - spand-online
25. nov. 2011 21:58
­­­­­­­­­­ (30) skrev:
Så burde du finde en anden elektrikker(eks. mig)


Eller mig selv ;)
Gravatar #33 - st0rm
26. nov. 2011 01:57
Åh nej, vi bliver manipuleret når vi skal købe ting!! Det er jo aldrig set før, andet end ved hver eneste reklame..
I dette tilfælde får den uvidende et bedre grafikkort, kan jeg ikke se noget galt i medmindre man er imod at fremtidssikre sig!
Gravatar #34 - Qucodia
26. nov. 2011 03:05
Sådan Dell, nu har jeg lavet det til jer :) Det koster gratis.

Fixed!
Gravatar #35 - st0rm
26. nov. 2011 05:26
#34 Minus stavefejl :P
Gravatar #36 - Scapegoat
26. nov. 2011 17:29
Bllets (25) skrev:
Rabonzo (23) skrev:
#21

Døde Merlin alligevel? Jeg troede da ellers det var Expert der opkøbte dem og viderførte deres butikker under Expert navnet.


Expert købte deres fysiske butikker. Merlin findes stadig, men nu kun som en webshop..

www.merlin.dk


Merlin eksisterer ikke som vi kender det, navnet blev købt af Happii og de har (sjovt nok) også stort set samme varer samt adresse. Expert har overtaget butikkerne. Mener også de overtog varelageret, men det er vist også det. Reklamationerne gør de vist ikke så meget ved, da de jo ikke er forpligtiget til noget.
Gravatar #37 - Jakob Jakobsen
26. nov. 2011 17:46
#36

Det er elbodan der ejer alle firmaerne.
Med hensyn til raklamationer, så fik jeg ombyttet et defekt objektiv et halvt år efter Expert overtog Merlin.
Gravatar #38 - BlackFalcon
26. nov. 2011 18:59
Jakob Jakobsen (37) skrev:
#36

Det er elbodan der ejer alle firmaerne.
Med hensyn til raklamationer, så fik jeg ombyttet et defekt objektiv et halvt år efter Expert overtog Merlin.


Uddyb venligst :)
Jeg har gjort krav på ~7000 kr hos Kurator (tilgodebevis), men stod sidst i køen til resterne. Jeg har løbende fået breve om sagen, men såvidt jeg husker blev den lukket her i sommers, og der var nada til overs til os med de små krav.
Gravatar #39 - Jakob Jakobsen
26. nov. 2011 19:33
#38

Jeg gik bare ind i Ekspert (Samme butik som tidligere var Merlin) og sagde at jeg havde et defekt objektiv, hvorefter jeg fik et nyt tilbage efter en uges tid.
Gravatar #40 - Tengu
27. nov. 2011 16:57
TriGGy (17) skrev:
Det var måske lidt af en generalisering.
Men der er mange der køber Dell fordi det er nemt, og suppoprt/reklamation fungerer for det meste ganske godt, i forhold til så mange andre mærker.

Mr. MudBuck (14) skrev:

Det er lidt de samme som folk der tror, at bare fordi de køber et 600hz Panasonic TV, så tror de skærmen opdaterer 600 gange i sekundet.

Det gør den jo sådan set også. At du ikke får 600 billeder i sekundet i signalet, betyder ikke at skærmen ikke kan opdatere 600 gange.


forkert, grunden til det hedder 600hz, er fordi den kan køre 200hz på 3 forskellige måder, på den måde kan producenten skrive 600hz.. Den yder på intet tidspunkt 600hz på en gang.
Gravatar #41 - TriGGy
28. nov. 2011 06:35
#40
Sony disagrees...
http://www.sony.dk/hub/600-hz-tv-og-200-hz-tv-sammenlignet
Gravatar #42 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. nov. 2011 10:08
TriGGy (41) skrev:
#40
Sony disagrees...
http://www.sony.dk/hub/600-hz-tv-og-200-hz-tv-sammenlignet


Jamen selvfølgelig er Sony's teknologi bedre! De bruger jo motion-flow!

Hurr durr, har et LG 40" something-something, den bedste LED de havde i december sidste år - fik den til halv pris fordi noget fnallet plastic på foden var knækket ... Aner ikke om det er 200, 600 eller 7000 Hz, ved bare at billedekvaliteten er fortræffelig!.. Men jeg er også en sølle homosapiens som vistnok ikke kan fatte meget mere end 30-ish billeder i sekundet?
Gravatar #43 - TriGGy
28. nov. 2011 10:30
#42
Min pointe var egentligt ikke om Sony's teknologi er bedre eller ej.
Det var nu mere, at de netop skriver, at 600hz fjernsyn typisk viser det samme billede 12 gange.
Gravatar #44 - Mnemonic
28. nov. 2011 11:08
Jeg går ud fra ad de 600 Hz er en antydning af Panasonic's 600-Hz serie af Viera plasma-TV?

Alle de store brand-name producenter har vel en aller anden gimmick de markedsfører som det nye og smarte?

Panasonic: 600 Hz - Men kun 25 frames eller 50 fields (bruges udtrykket overhovedet mere?) pr. second.
Sharp: gule (!) pixels - ud over RGB som normalt.
Sony: 3D, Motionflow og SimulView
Samsung: LED TV - selvom de fleste LCD-fjernsyn i dag vel efterhånden alle er LED- i stedet for CCFL-baserede?
Brøl & Overdrivelse: Den sprødeste Hifi-lyd i verden...

Og så videre...

Faktisk kunne jeg godt finde på at købe et Viera VT30-flimmer, hvis de bare kunne finde ud af at understøtte Sony's SimulView - Det ville være p*ssesmart hvis man kunne få en hel skærm til hver spiller i coop i f.eks. Uncharted 3.

Men da det er Sony og Panasonic der skal samarbejde er det nok mere realistisk at vente på at fanden får brug for snekæder...
Gravatar #45 - Hoej
29. nov. 2011 08:57
Dell lad nu være med at fordreje sandheden mere end højst nødvendigt. I stedet for fancy grafik, så skriv at du med denne her opgradering kan spille 3D-spil, hvilket man i mindre grad kan med standard-grafikkortet, så føler ingen sig vildledt og alle os nørder er tilfredse med markedsføringen.

Vedr. Hz-diskussionen, så er Sony vidst lidt ude på et skråplan. Nogle folk argumenterer for at man ikke kan se forskel på noget over cirka 100 Hz, men et godt argument for 600 Hz opdateringsfrekvens kunne være at både 24, 25, 50 og 60 Hz nemt kan ganges op til denne frekvens - på den måde undgår man effektivt de problemer, der er forbundet med op/nedsampling af opdateringsfrekvensen.
Jeg vil næsten påstå at alle andre argumenter end ovenstående blot er reklamegas, for man ønsker vel ikke at se andet end filmens indhold - ingen ekstra billeder genereret udfra en eller anden "smart" algoritme.
Gravatar #46 - Slettet Bruger [2016321383]
29. nov. 2011 18:40
Mnemonic (44) skrev:
Sharp: gule (!) pixels - ud over RGB som normalt.


I has. Men når der ikke er noget tv ved siden af uden 4 subpixels til at sammenligne med er det lettere ubrugeligt ^^
Gravatar #47 - Mnemonic
30. nov. 2011 09:26
SlettetBruger (46) skrev:
I has. Men når der ikke er noget tv ved siden af uden 4 subpixels til at sammenligne med er det lettere ubrugeligt ^^

Jeg har ikke selv set det i drift - men et af mine problemer med det er at der "opfindes" information der ikke findes i det oprindelige signal, på linie med Sony's "MotionFlow" teknologi.
Gravatar #48 - snesman
30. nov. 2011 09:48
SlettetBruger (46) skrev:
I has. Men når der ikke er noget tv ved siden af uden 4 subpixels til at sammenligne med er det lettere ubrugeligt ^^

Hvis andre producenter tager teknologien op er der måske noget om at det er bedre...
Gravatar #49 - Qw_freak
30. nov. 2011 13:06
Mnemonic (47) skrev:
men et af mine problemer med det er at der "opfindes" information der ikke findes i det oprindelige signal, på linie med Sony's "MotionFlow" teknologi.


Tror du har et forståelses problem, det "opfindes" ikke, men beregnes.

Om deres model for den slags beregninger så er mangelfuld, det er svært at sige, men det er bestemt nogen opfindelse ud af det blå...

Teknologien genkender det samme mønster i to forskellige billeder, og kan på den måde regne ug hvor mønstret skulle have været imellem de to frames...
Gravatar #50 - Mnemonic
30. nov. 2011 13:25
#29: "Opfinder" - "Beregnes" - Same difference.

Jeg tror alle er klar over at det ikke er tilfældige data der indsættes... D'oh!

Pointen var jo netop at det er information der ikke er til stede i originalen som på en mere eller mindre smart måde gættes/beregnes/whatever og tilføjes den oprindelige information.

Jeg er ikke overbevist om at det altid er en fordel, is all.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login