mboost-dp1

Flickr - rockcohen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Så slemt er det da ikke TDC, hellere være 100% sikker på prisen, end at være i tvivl eller blive overrasket. Det er jo ikke mange steder man skifter mellem landene så hurtigt at det kommer til at betyde det store.
Og så hvis nødnummeret skifter, så er det jo alligevel nødvændigt.
Og så hvis nødnummeret skifter, så er det jo alligevel nødvændigt.
Hos Danmarks største teleselskab, TDC, har man dog ikke meget tiltro til idéen og mener derimod, at den blot vil være til gene for forbrugeren, da TDC har valgt at opdele verden i 5 priszoner, og hvor EU svarer til én. Derfor vil TDC-kunder modtage den samme sms, ligegyldigt hvor i EU de befinder sig.Men hvordan skal man som forbruger kunne vide det i forvejen? Jeg aner da ikke hvordan TDC internt fastsætter sine priser og jeg tvivler på at alle selskaber gør det samme som TDC. Desuden så er det jo ikke kun TDC som man betaler til, når man ringer eller modtager opkald i udlandet. Man betaler også noget til det lokale selskab og det er forskelligt fra land til land, så det er altså ikke rigtigt at det koster det samme over det hele. Ikke engang selvom man er TDC-kunde. I bund og grund siger de nok der her fordi de har al mulig interesse i at man ikke ved på forhånd hvad man skal give. Jeg har engang givet 18 kr. i minuttet for at ringe fra Spanien. Hvis folk ved det på forhånd, så står TDC og alle de andre til at miste en del penge, når folk bliver klar over det og vælger teleselskaber der ikke har ågerpriser for den slags.
Nødnummeret er 112 over hele EU. Det er der da ikke den store grund til at fortælle folk eller hvad?
Hos Danmarks største teleselskab, TDC, har man dog ikke meget tiltro til idéen og mener derimod, at den blot vil være til gene for forbrugeren, da TDC har valgt at opdele verden i 5 priszoner, og hvor EU svarer til én. Derfor vil TDC-kunder modtage den samme sms, ligegyldigt hvor i EU de befinder sig.
Ja, men nu er det naturligvis ikke alle der ved at TDC har opdelt verden i 5 zoner - jeg gjorde ihvertfald ikke, så derfor syntes jeg det er en meget fin idé.
#3 Vidste jeg nu heller ikke, men er da meget smart sådan set. :-)
Troede alle vidste det med 112 - det var da derfor det blev ændret i sin tid, og der blev lavet kampagner ang. 112.
Oh well - er da godt at få genopfrisket det: EU emergency == 112
Oh well - er da godt at få genopfrisket det: EU emergency == 112
Det er nu ikke samme nummer over hele EU, men det er aftalt at 112 skal virke i hele eu, og omstille til det rigtige eller til en operatør.
http://ec.europa.eu/news/environment/070116_1_da.h...
http://ec.europa.eu/news/environment/070116_1_da.h...
Nu fremgår i hvert fald TDC's priser for udlandsopkald ret klart af deres hjemmeside, men ved at anvende en push-strategi når det kommer til prisinformation, så kan de da i hvert fald undgå dem der altid skal brokke sig over, at de ikke vidste det, på trods af, at de bare selv kunne have undersøgt det ;-)
Men skulle nogen være i tvivl, så er TDC inddeling som følgende:
Norden
Færøerne, Grønland, Island og Norge
EU
Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, San Marino, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige Storbritannien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig
Europa
Albanien, Andorra, Bosnien Hercegovina, Gibraltar, Hviderusland, Kroatien, Liechtenstein, Makedonien, Moldova, Monaco, Montenegro, Schweiz, Serbien, Tyrkiet, Ukraine og Vatikanstaten
Øvrige verden 1
Australien, Bahrain, Canada, Forenede Arabiske Emirater, Hong Kong, Indien, Japan, Kina, Kuwait, New Zealand, Oman, Pakistan, Saudi Arabien, Singapore, Sydafrika, Taiwan, Thailand, Tunesien, USA og Vietnam
Øvrige verden 2
Alle lande der ikke er nævnt under de øvrige zoner
Priserne kan man så læse meget mere om her:
Fra udlandet til DK
Fra DK til udlandet
Men skulle nogen være i tvivl, så er TDC inddeling som følgende:
Norden
Færøerne, Grønland, Island og Norge
EU
Belgien, Bulgarien, Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxemburg, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, San Marino, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige Storbritannien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig
Europa
Albanien, Andorra, Bosnien Hercegovina, Gibraltar, Hviderusland, Kroatien, Liechtenstein, Makedonien, Moldova, Monaco, Montenegro, Schweiz, Serbien, Tyrkiet, Ukraine og Vatikanstaten
Øvrige verden 1
Australien, Bahrain, Canada, Forenede Arabiske Emirater, Hong Kong, Indien, Japan, Kina, Kuwait, New Zealand, Oman, Pakistan, Saudi Arabien, Singapore, Sydafrika, Taiwan, Thailand, Tunesien, USA og Vietnam
Øvrige verden 2
Alle lande der ikke er nævnt under de øvrige zoner
Priserne kan man så læse meget mere om her:
Fra udlandet til DK
Fra DK til udlandet
#2:
Sådan var det tidligere, men nu er priserne blevet simplificeret, og så findes der kun én pris i Europa for TDC-kunder.
Til gengæld forstår jeg ikke helt TDC's bekymring. Vi får i forvejen spam-sms'en med "velkommen til Vodafone, vi h/ä*ber, at De f/ä*r et behageligt ophold. Hvis de har spørgsmål, bla. bla. bla."
Det kan da ikke gøre ondt, at ændre beskeden til at indeholde priserne også - det mener jeg blot er god service.
PS: /ä* er ikke en stavefejl, sådan synes jeg bare altid at å'et ser ud i de udenlandske sms'er :)
Man betaler også noget til det lokale selskab og det er forskelligt fra land til land, så det er altså ikke rigtigt at det koster det samme over det hele. Ikke engang selvom man er TDC-kunde.
Sådan var det tidligere, men nu er priserne blevet simplificeret, og så findes der kun én pris i Europa for TDC-kunder.
Til gengæld forstår jeg ikke helt TDC's bekymring. Vi får i forvejen spam-sms'en med "velkommen til Vodafone, vi h/ä*ber, at De f/ä*r et behageligt ophold. Hvis de har spørgsmål, bla. bla. bla."
Det kan da ikke gøre ondt, at ændre beskeden til at indeholde priserne også - det mener jeg blot er god service.
PS: /ä* er ikke en stavefejl, sådan synes jeg bare altid at å'et ser ud i de udenlandske sms'er :)
#2 Ja det kommer sku an på om du er i Polen, der er det 999 ;)
Nej, jeg syntes idéen er udemærket, selvom jeg helst ikke vil være klar over TDCs høje priser når jeg snakker, bliver sku så trist når jeg ser det (men set med andre øjne skærer jeg da nok forbruget noget ned).
Nej, jeg syntes idéen er udemærket, selvom jeg helst ikke vil være klar over TDCs høje priser når jeg snakker, bliver sku så trist når jeg ser det (men set med andre øjne skærer jeg da nok forbruget noget ned).
#11 Ok, den liste vil jeg så lige sørge for at lære udenad hvis jeg (gud bedre det) nogensinde bliver TDC-kunde.
Hvis man betaler lige meget hvad end man er høs Pötz i Padborg eller på Sunny Beach i Bulgarien, er der så ikke nogle som bliver snydt. I hvert fald, hvis man synes at det giver mening at det koster mere at ringe jo længere man er væk.
#13 Ja, men virker 112 ikke også?
Til gengæld forstår jeg ikke helt TDC's bekymring. Vi får i forvejen spam-sms'en med "velkommen til Vodafone, vi h/ä*ber, at De f/ä*r et behageligt ophold. Hvis de har spørgsmål, bla. bla. bla."Helt enig. Det kan lige så godt være lidt informativt i stedet for kun at indeholde en beskrivelse af hvordan man får information om statuer ved at sende SMS'er til et bestemt nummer derfra.
Det kan da ikke gøre ondt, at ændre beskeden til at indeholde priserne også - det mener jeg blot er god service.
Sådan var det tidligere, men nu er priserne blevet simplificeret, og så findes der kun én pris i Europa for TDC-kunder.Nu er TDC jo så kun ét selskab ud af en million (og det er bare i Danmark). Jeg ved ikke om det er det samme internt i EU, men da jeg var i USA, fik jeg en regning for opkald fra CBB hvor der klart stod hvor meget Sonofon (som håndtere udlandstelefoni for CBB) fik og hvor meget der gik til AT&T.
Hvis man betaler lige meget hvad end man er høs Pötz i Padborg eller på Sunny Beach i Bulgarien, er der så ikke nogle som bliver snydt. I hvert fald, hvis man synes at det giver mening at det koster mere at ringe jo længere man er væk.
#13 Ja, men virker 112 ikke også?
Jeg kan blot sige, at som grænsegænger er det p.... irriterende at få den samme SMS-besked HVER dag, når man er midt på broen på vej til Sverige.
Jeg har ovenikøbet teleselskabet 3, som i stor udstrækning har samme priser i begge lande, f.eks. betales der ikke for modtagne opkald fra Danmark.
Det ville være praktisk, hvis man ikke modtog beskeden, hvis man allerede havde fået den inden for de sidste 30 dage f.eks, hvis EU-lovgivningen på området giver mulighed for det.
Jeg har ovenikøbet teleselskabet 3, som i stor udstrækning har samme priser i begge lande, f.eks. betales der ikke for modtagne opkald fra Danmark.
Det ville være praktisk, hvis man ikke modtog beskeden, hvis man allerede havde fået den inden for de sidste 30 dage f.eks, hvis EU-lovgivningen på området giver mulighed for det.
jo det er, du vil ikke efter en rejse til spanien få en regning fra det spanske mobil selskabNår jeg har rejst udenlands med CBB (det har jeg ikke gjort internt i EU...) så står der to poster for hver samtale. Én for de penge jeg har givet til Sonofon og én for de penge som det udenlandske selskab har fået. TDC skriver så åbentbart ikke dette op explicit når de sender regninger. Den faktiske regning kommer naturligvis fra dit eget selskab.
#16: Ja, men mon ikke man kan lave en mulighed for at folk kan melde sig fra. Det er da vist en meget overskuelig opgave at implementere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.