mboost-dp1

Are You a Human

Små spil skal afgøre om du er et menneske

- Via VentureBeat - , redigeret af Net_Srak , indsendt af bbb2020

På mange hjemmesider anvendes CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart) til at sikre, at personer som for eksempel opretter en konto, rent faktisk er en person, og ikke et program. Står det til firmaet Are You a Human fra Detroit, så skal vi spille små spil i stedet for.

Der findes mange forskellige CAPTCHA-løsninger, men fælles for dem er, at det kan være svært at læse sig frem til, hvad det er som skal skrives, for at kunne fortsætte.

Med et minispil fra Are You a Human skal brugeren udføre en simpel opgave, der afgør om du er et menneske eller ej. Det kan være at flytte alt værktøj til en værktøjskasse, hvoriblandt noget ikke er værktøj.

Du kan prøve den nye metode, som firmaet kaldet “PlayThru” på deres hjemmeside.





Gå til bund
Gravatar #1 - el_barto
22. maj 2012 09:06
God idé, men jeg laver altså ikke pandekager med smør og sirup, så måske skal de finde på spil der er lidt mere internationale i deres udtryk...
Gravatar #2 - blacktiger
22. maj 2012 09:09
Det løser bare ikke rigtigt problemet. Mange CAPTCHA's bliver i dag ikke løst af robotter men bare sendt til ulande hvor arbejdskraft er billigt, eller forwardet til pornosider hvor folk løser dem for at få adgang til deres kulørte indhold.
Gravatar #3 - Adagio
22. maj 2012 09:10
Efter en hurtig test af dette er jeg rimeligt sikker på at der nok skulle være nogle derude der hurtigt vil kunne lave en bot der kunne "spille spillet igennem" og blive erklæret for menneske

Denne bot skal sådan set bare fange de bevægende objekter og flyt dem til en af kanterne. Forsvinder den så ved botten hvilken kant der skal flyttes til
Der var uendeligt mange forsøg da jeg prøvede, så selv om jeg gjorde det i blinde vil jeg nok på et eller andet tidspunkt komme igen
Gravatar #4 - henmyg
22. maj 2012 09:16
#3 Trykkede du også på "Click me when you're done to see if you are human!" da du var færdig?
Den analyserer vist din performance i spillet og vurderer om du er god nok til at blive kaldt "human".
Gravatar #5 - Bjarni
22. maj 2012 09:18
Det kan godt være det ikke løser alle problemer. Men det er da stadig en forbedring i forhold til CAPTCHA der efterhånden mange steder er umuligt at læse. Det er da sket jeg har givet op at signe mig op på et website pga. en alt alt for skrap og underlig CAPTCHA.
Gravatar #6 - Keeper32
22. maj 2012 09:20
Siden jeg skiftede min captcha ud med et puslespil hvor man skulle samle et billede ud fra seks stykker er antallet af bots der registrerer sig på mit forum gået fra omkring 20 om dagen til 0 over 2 måneder.

I am very pleased with this.

Det fungerer på stort set samme måde som det spil der.
Gravatar #7 - Kian
22. maj 2012 09:39
.... det er Flash... er det godt eller skidt?
Gravatar #8 - henmyg
22. maj 2012 09:39
#6 Spørgsmålet er om det er en midlertidig løsning (fordi det er nyt) eller om bots ikke kan løse opgaven. Vil bots lære at løse spil hvis "alle" bruger spil?

Hvis jeg var bumset teenager ville jeg synes det ville være sjovt at lave en bot der kunne klare spillet. Hey, det synes jeg stadig det kunne være ;)
Gravatar #9 - dasfizz
22. maj 2012 09:47
det er jo umuligt at lave en forkert løsning på opgaverne
Gravatar #10 - Zagadka
22. maj 2012 09:52
Kian (7) skrev:
.... det er Flash... er det godt eller skidt?


Det er meget skidt, for den generelle tendens i øjeblikket er at droppe understøttelse for Flash. Desuden findes der en hel kategori af browser udvidelser dedikeret til at blokere Flash for teknologien misbruges for eksempel til de ekstremt irriterende banner reklamer med lyd.
Gravatar #11 - Manofsciencemanoffaith
22. maj 2012 10:09
Kian (7) skrev:
.... det er Flash...


Er du sikker på det? De 2 jeg prøvede var ikke.
Gravatar #12 - Thalion
22. maj 2012 10:34
Det er ikke flash, kører med flashblock på min macbook. Jeg skulle ikke aktivere noget.

Men jeg synes helt klart det er en positiv retning, jeg synes at captcha oftest er nær umulige at læse. Og jeg kan heller ikke umiddelbart se hvordan en bot skal kunne løse den, da der er flere spil i samme "omgivelser"
Gravatar #13 - kblood
22. maj 2012 10:44
Bliver lidt et problem når vi til sidst har computere der endda er bedre end vi er til at gennemskue disse captcha koder.

Der er allerede nogen der er svære at gennemskue. Andre steder er det bare en række spørgsmål der stilles. F.eks. hvilken farve er dette? Og så en farve.
Gravatar #14 - Adagio
22. maj 2012 10:53
henmyg (4) skrev:
#3 Trykkede du også på "Click me when you're done to see if you are human!" da du var færdig?
Den analyserer vist din performance i spillet og vurderer om du er god nok til at blive kaldt "human".


Har nu spillet 5 forskellige spil, hvor jeg tog mine "bot-briller" på: Tog fat i et tilfældigt objekt og flyttede den hen til en tilfældig kant* indtil jeg via trial and error fandt frem til hvilken kant der var rigtig. Derefter smed jeg så alle objekter over til den kant

I alle 5 spil blev jeg kaldt 'human', selvom jeg lavede så mange fejl som muligt

*Helt tilfældigt var det ikke, da jeg altid valgte de 3** forkerte kanter først og valgte i de fleste tilfælde et forkert objekt først.

** Egentligt så er det kun 2 forskellige steder man kan nøjes med at smide objekterne. Øverst i venstre hjørne og nederst i højre hjørne (eller omvendt). Dermed har man fange alle kanterne. Med mindre de så smider en ny bane i hvor man skal smide tingene ind i midten, men det vil stadig ikke give nogle problemer
Gravatar #15 - Jonas_
22. maj 2012 12:24
Det er meget muligt at det er genialt, men jeg kan stadig ikke greje hvordan den kan regne ud om du er fra Detroit??

Jeg er fandme træt af Captha... det her bliver da endnu værre... det ender med at du skal gennemføre Angry Birds og skrive en symfoni...

Hvorfor ikke bare gå hele vejen og frigiv nem-id til Gud og hver mand.
Gravatar #16 - ignuz
22. maj 2012 12:38
#flere


What technology does PlayThru use?
PlayThru uses Adobe Flash, HTML5, and JavaScript to serve its games. It automatically checks a user’s browser specs and serves the appropriate game.

Det forklarer forvirringen om det er flash eller andet der er benyttet.
Gravatar #17 - idiotiskelogin
22. maj 2012 13:22
Ikke et menneske. :´-(
Det vidste jeg jo godt inderst inde.
Gravatar #18 - benne
22. maj 2012 14:11
Skulle den her ikke ha' været på Railgun? :D
Gravatar #19 - Kian
22. maj 2012 15:13
#11

Thalion (12) skrev:
Det er ikke flash, kører med flashblock på min macbook. Jeg skulle ikke aktivere noget.

Men jeg synes helt klart det er en positiv retning, jeg synes at captcha oftest er nær umulige at læse. Og jeg kan heller ikke umiddelbart se hvordan en bot skal kunne løse den, da der er flere spil i samme "omgivelser"


Jeg højreklikkede og fik en About Flash - men fair nok. Måske der er forskellige integrationer.
Gravatar #20 - HerrMansen
22. maj 2012 15:24
Feeedt... så kan man snart ikke bruge sin smartphone nogen steder da de absolut ikke er bygget til webbaseret "drag and drop" xD

Min kørte heller ikke via Flash.
Gravatar #21 - sisseck
22. maj 2012 21:45
Lav en bot der checker om titlen på spillet er "catch the butterflies" få den til at ruske musen tilfældigt rundt i spil området. Det er ligegyldigt hvor mange gange du rammer de forkerte dyr, den ser dig stadigt som et menneske når bare du til sidst rammer sommerfuglene.
Gravatar #22 - cyberdude
23. maj 2012 00:35
Bare lige for at gøre opmærksom på at det her er for dumt og for simpelt til at det kan gøre nogen som helst modstand mod bots.
Der er virkeligt nogen her der ikke kan deres lektie.
For det første så bliver gamedata hentet og returned som json (Ja det meste foregår client side, og bliver tegnet på en HTML5 canvas med JavaScript)..
Her er et dump af det:
http://pastebin.com/GY158NBx

Her er nogle små sjove udkast fra det JSON:

objects
0 Object { name="hammerObj", plural="hammerObjs", hit={...}, more...}
1 Object { name="anchorObj", plural="anchorObjs", hit={...}, more...}
2 Object { name="baconObj", plural="baconObjs", hit={...}, more...}
3 Object { name="mushroomObj", plural="mushroomObjs", hit={...}, more...}

Lig mærke til de er de 4 objecter som bliver repræsenteret. Der er sågar inkluderet hitbox, spawn og movement vector.

Derudover finder vi denne lille sjove detalje:
bins
0
pos Object { x="240", y="10"}
image Object { bg="pizza", fg=""}
closed [null]
hotspot Object { rect={...}}
accept [2, 3]
name "pizzaBin"

Altså en Pizza bakke der har accept 2 og 3. Altså baconObj og mushroomObj.

Her er det POST data der bliver sendt til serveren hver kan man fuldføre en action (Her er en hvor jeg skulle samle et ansigt, 3 actions, her er sidste action)
observation_data {"observationNumber":3,"mouse":[{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":170,"y":32,"down":false},{"x":177,"y":34,"down":false},{"x":180,"y":37,"down":false},{"x":182,"y":40,"down":false},{"x":182,"y":40,"down":false},{"x":182,"y":40,"down":false},{"x":182,"y":40,"down":true},{"x":182,"y":40,"down":true},{"x":182,"y":41,"down":true},{"x":182,"y":52,"down":true},{"x":182,"y":66,"down":true},{"x":186,"y":78,"down":true},{"x":188,"y":85,"down":true},{"x":200,"y":93,"down":true},{"x":223,"y":96,"down":true},{"x":234,"y":96,"down":true},{"x":243,"y":92,"down":true},{"x":252,"y":85,"down":true},{"x":257,"y":81,"down":true},{"x":260,"y":78,"down":true},{"x":265,"y":76,"down":true},{"x":271,"y":75,"down":true},{"x":280,"y":75,"down":true},{"x":283,"y":75,"down":true},{"x":283,"y":75,"down":true},{"x":283,"y":75,"down":true}],"clock":[3381,3440,3484,3516,3552,3591,3632,3667,3710,3753,3792,3832,3872,3911,3950,3990,4030,4079,4111,4151,4191,4230,4270,4311,4351,4391,4431,4471,4512,4552,4592,4637],"bins":[[{"id":3,"time":1319},{"id":0,"time":2960},{"id":4,"time":4637}]],"items":[]}

Indeholder observationNumber som er action "id". En række mouse position, nok for at validere at man har brugt musen (Uhah hvor er det svært at fylde nogle random tal deri).
Derudover er der nogle timestamps i form a "clock".
Og til sidst har vi "bins". Hver item i "bins" er modsvarende til en item som nævnt ovenfor fra accept, og så med en timestamp.

Det ser godt nok ikke særligt svært ud at fake et sådant response.

Skulle de mod forventing kører noget validering på de mouse movements, er det altså ikke svært at lave noget cascading movements i det array fra object position til bin position, og så nogle random fake clocks. Så skal de "random" fake movements bare inkluderer en position som ligger inden for "bins" hitbox, som så fint bliver returneret når der hentes gameinfo, og clocks skal også bruges i det sidste "bins" array.
Det ser sågar ud som om den sidste clock man laver bare skal bruges som clock ved item i bin.

Det ville ikke tage mange minutter at lave et Userscript der autoudfylder denne "captcha".

Tsk tsk.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login