mboost-dp1

Joost N.V.

Slut med Joost

- Via TechCrunch - , redigeret af Emil , indsendt af searchia

Siden lanceringen af Joost tilbage i 2007 er det nærmest kun gået ned ad bakke for Janus Friis og Niklas Zennströms projekt, der lagde ud med store forventninger.

Efterfølgende har firmaet skiftet strategi et par gange, senest i sommer, hvor man ville satse på at sælge løsninger til erhvervslivet. Ændringerne betød blandt andet nedlukning af nogle afdelinger og afskedigelse af medarbejdere.

Nu er de sidste dele af Joost ved at forsvinde, idet centrale dele af den resterende organisation er solgt til firmaet Adconion Media Group. Den nye ejer oplyser, at de vil fortsætte med den strategi, der blev indledt i sommer.

Det er ikke oplyst, hvor meget Joost er blevet solgt for, men det forventes ikke, der er tale om et beløb, der kan dække de oprindelige investorers investeringer i selskabet.





Gå til bund
Gravatar #1 - Bean
26. nov. 2009 08:39
Det blev aldrig rigtigt et alternativ til Youtube, er det ikke der problemet ligger? ;p
Gravatar #2 - snotskovlen
26. nov. 2009 08:43
#1, Det første udgangspunkt de havde med projektet var at den brede befolkning skulle kunne se diverse TV-kanaler, programmer og udsendelser og betaling skulle så bare foregå via reklamer ind imellem.

Evt. for dem folk som ikke kan se f.eks. amerikanske kanaler osv.
Gravatar #3 - mireigi
26. nov. 2009 08:44
Bean (1) skrev:
Det blev aldrig rigtigt et alternativ til Youtube, er det ikke der problemet ligger? ;p


Problemet er at de tilbød tv-udsendelser gratis, men det var ofte ukendte udsendelser. Blandt de over 200 programmer de tilbød i starten, var det kun Guiness World Records jeg havde set før. Det andet var noget der mindede om dokumentar serier fra 60'ernes Polen.
Gravatar #4 - eliassorensen
26. nov. 2009 08:47
Så må vi se hvordan det kommer til at gå med deres nye projekt, Rdio :)
Gravatar #5 - Bean
26. nov. 2009 09:13
#3 Ulovligt eller ej, ligger tv serierne på youtube.

Det har naturligvis også noget med popularitet at gøre.
Gravatar #6 - atrox
26. nov. 2009 09:13
Hvis man viser programmer som hverken er interessante eller nye, så får man problemer med at få seere.

Jeg så lidt poker via Joost, fra 2006-2007. Old-gamle shows var det eneste de havde.
Gravatar #7 - nielsbrinch
26. nov. 2009 09:27
De havde også noget skjult kamera som var skægt at se på. Men hvis nu de havde kunnet levere alt det TV som de havde håbet, tror jeg det havde været en fed idé. En central del af ethvert mediecenter.
Gravatar #8 - Kyoobix
26. nov. 2009 09:32
Nu har jeg selv haft joost, og synes deres music-video kanaler var ganske fortrinlige - problemet var blot at det var noget bøvl at side med det på computerskærmen og ikke på fjernsynet i og med at det skulle betjenes med mus og tastatur og ikke fjernbetjning. Derudover så lukkede de i løbet at projektet for deres App, og i stedet skulle det hele kører over webbrowser, hvilket gjorde betjeningen mere computer-orienteret og mindre muligt at smide på TV. Derudover så manglede der interessante kanaler, hvilket #6 også nævner.
Gravatar #9 - jonasbh
26. nov. 2009 15:17
eliassorensen (4) skrev:
Så må vi se hvordan det kommer til at gå med deres nye projekt, Rdio :)


Problemet for makkerparret er vel også mangel på en original idé, som er banebrydende. Rdio kommer jo i slipstømmen på Spotify, Grooveshark og hundrede andre.

Og Joost blev jo overhalet af bl.a. hulu.com i staterne (og absolut intet i Europa p.g.a. rettighedshaverne - the dark force). Hvis de havde bragt en "hulu.com" klon til Europa, skulle de nok have fået succes.

Med Kazaa og til dels Skype var de outlaws fra det vilde vest. Vi bryder alle regler. Med Joost var de bare pæne. I må ikke se det sjove, fordi rettighedshaverne siger nej.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login