mboost-dp1

Joost N.V.

Joost skifter strategi igen

- Via The Register - , redigeret af Net_Srak

Det startede med store forhåbninger da de to Skype-stiftere Janus Friis og Niklas Zennström, startede online tv-tjenesten Joost tilbage i 2007. Succesen fulgte dog ikke som planlagt, og i slutning af 2008 besluttede de at satse udelukkende på webbrugerfladen og ikke deres selvstændige klient.

Nu sker der igen en ændring i strategien, idet de nu mere vil fokusere på at sælge løsninger til erhvervslivet. Kunderne skal i første omgang findes hos bl.a. tv-selskaber, der ønsker at øge deres online tilstedeværelse.

Joost skrev:
Media companies around the world are embracing internet-based video portals as a key path to distribute their premium video, but building a world-class video portal is increasingly difficult and expensive.

Ændringen i strategi vil også føre til en reduktion af antallet af ansatte. Det rammer hårdest i Holland, hvor hele det hollandske kontor vil blive lukket.





Gå til bund
Gravatar #1 - Axl
1. jul. 2009 08:25
Problemet for Joost er vel at det aldrig har været brugerproduceret content de har fokuseret på?
Gravatar #2 - cyandk
1. jul. 2009 08:39
Problemet for Joost er at de har et lorte sortiment!
Gravatar #3 - mhartvig
1. jul. 2009 08:44
har brugt (testet) det 3 gange siden det kom..

Hver gang irriterer man sig over, at der ikke er noget spændende.
Gravatar #4 - rma
1. jul. 2009 08:51
Hvis de nu fik nogle aftaler med eks. anime firma om at sende serier eller hallmark om at sende TCM etc. etc. så ville konceptet jo være supert, og så eventuelt åbnede op for mere klient udvikling så vores media centere og DVD afspillere med netværk kunne streame fra joost, så har man jo der spiller max.
Gravatar #5 - gensplejs
1. jul. 2009 09:04
Axl (1) skrev:
Problemet for Joost er vel at det aldrig har været brugerproduceret content de har fokuseret på?

Personligt gider jeg ikke se bruger produceret content. Mit problem med joost er at det fra starten kun har været fyldt med lorte content.
Deres egen tåbelige klient pissede mig også af.
Hvis jeg ikke kan få media center integration kommer jeg ikke til at bruge det til daglig.
Gravatar #6 - moulder666
1. jul. 2009 09:37
Ideen var skidegod - jeg tror, at de har været virkeligt uheldige med timingen, fordi ingen har lyst til at rode sig ud i flere nye eventyr midt i krisetider.

Der er nok ikke den store tvivl om, at de har forsøgt at få så meget godt indhold på som overhovedet muligt, men at det ikke har været muligt.
Gravatar #7 - Ganin
1. jul. 2009 10:40
#6
Øhh... de har ligesom været der lang tid før vores såkaldte "krise", har intet med det at gøre men som flere her nævner, deres lorte sortiment!
Jeg brugte joost i omkring 2 uger... så havde jeg set alle deres anime og sci-fi serier etc, og der var intet nyt... Fedt at bruge en tjeneste hvor man kan se alt hvad de har på så kort tid, og der intet nyt kommer....
Gravatar #8 - -N-
1. jul. 2009 11:14
#6 Og hvis man gerne vil se tv på computeren kan man bare købe et tvkort.

Behovet for tjenester som joost skal nok vise sig, men pt. er der hverken opbakning fra forbrugerne eller producenterne.

Personligt synes jeg fra starten at det virkede som et far fetch, når de ikke har noget indhold. Der skal være noget der kan tiltrække kunderne og det har de ikke.

Desuden tror jeg det er ret svært at få det højt eftertraktede indhold, for tv kanalerne betaler store summer for eksklusiv aftaler i det enkelte lande og hvem gider det, hvis folk allerede har set det på nettet? - Joost er 100% reklame finansieret og det giver nok bare en økonomi der gør, at de ikke kan få adgang til de 'gode' kanaler. Mange kanaler i dag er enten 100% brugerfinansieret eller bruger/reklamefinansieret.
Gravatar #9 - zunintoku
1. jul. 2009 13:50
Jeg har også selv brugt Joost et par gange, både da det var klientbaseret, men også efter.

Jeg fandt til gengæld noget content jeg kunne lide (Guitar World Magazine har super videoer der), men mit problem er helt sikkert at det ikke bliver opdateret nok.

Måske hvis de specialiserede sig lidt mere, ligesom youtube har specialiseret sig i usercontent...
Gravatar #10 - Mukke
2. jul. 2009 06:08
Joost er håbløst bagud og jeg tvivler på de nogensinde bliver relevante (igen). Deres ide fra starten lød fantastisk, men mangelende indholde gjorde at de aldrig rigtig kom igang. Om det skyldes inkompetence eller bare generel modvillighed fra producenter skal jeg ikke gøre mig klog på.

TV2 Sputnik er derimod et rigtig godt eksempel på hvordan det skal gøres. Godt nok koster det penge, men det har jeg absolut intet imod.

De har selvfølgelig heller ikke "alt" indhold, men der kommer trods alt nyt hele tiden, i takt med at de sender tingene i tv. Lige præcis som det skal være: Så er man ikke afhængig af at man skal se tv præcis klokken 17.25 bare fordi en tv planlægger har besluttet at noget skal sendes der.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login