mboost-dp1

Rovio

Skaber af Angry Birds: Gratis er vejen frem på Android

- Via Tech N' Marketing - , redigeret af kasperfmn , indsendt af nash

Blandt de over 300.000 apps, der findes til iOS, er den mest populære app uden tvivl spillet Angry Birds, som siden dets lancering i december 2009 er blevet hentet mere end 50 millioner gange.

Hos Tech N’ Marketing har man talt med Peter Vesterbacka, den administrerende direktør hos Rovio, der har udviklet det populære spil, og han fortæller blandt andet, at der er stor forskel på iOS og Android.

Den primære forskel er kunderne på de to platforme, hvor iOS-kunder er vant til at betale for apps, så er det ikke udbredt hos Android.

Peter Vesterbacka, administrerende direktør for Rovio skrev:
Free is the way to go with Android. Nobody has been successful selling content on Android.

Rovio har dog haft succes på Android-platformen, hvor over 15 millioner har hentet den komplette udgave af spillet, der her er gratis. Android-udgaven er nemlig udstyret med reklamer, hvilket har skabt en god indtjening.





Gå til bund
Gravatar #1 - astor
29. dec. 2010 08:39
Jeg syns også det var sjovt, når min kone skulle betale for AB på sin iPhone. "Betale? Nejda, jeg har jo Android", sa jeg ^^
Gravatar #2 - webwarp
29. dec. 2010 08:42
Jeg har sikkert misforstået noget når jeg har prøvet, regner med at følgende kommentarer kan oplyse det.. Men mit indtryk først med iphone var at jeg blev skræmt, fordi skidtet absolut ville gemme mine kreditkort infos.

Tilgengæld kan man så sige at betalingen er nem, for når jeg så nu vil betale på android er det altså besværligt at jeg hver gang skal sidde og taste alle kreditkort info vs bare at trykke ok.. Kan man virkelig ikke bare betale på en nem måde på android eller er det blot gemt / jeg har misforstået noget ?
Gravatar #3 - DarX
29. dec. 2010 08:44
#2 Du kan da gemme dine kreditkort informationer i Google Checkout så man bare skal vælge betalingsmetode når man vil købe noget? Troede egentligt ikke man kunne betale på andre måder...

Men damn det er irreterende at de har sat de 24 timer hvor man kunne få sine penge igen ned til 15 minutter. Man kan knapt nok nå at finde ud af om app'en overhovedet er noget værd.
Gravatar #4 - MOA
29. dec. 2010 08:44
webwarp (2) skrev:
Jeg har sikkert misforstået noget når jeg har prøvet, regner med at følgende kommentarer kan oplyse det.. Men mit indtryk først med iphone var at jeg blev skræmt, fordi skidtet absolut ville gemme mine kreditkort infos.

Tilgengæld kan man så sige at betalingen er nem, for når jeg så nu vil betale på android er det altså besværligt at jeg hver gang skal sidde og taste alle kreditkort info vs bare at trykke ok.. Kan man virkelig ikke bare betale på en nem måde på android eller er det blot gemt / jeg har misforstået noget ?

Det eneste sted dine informationer bliver gemt er via din iTunes konto, du skal altid taste dit password ind ved et køb. Det er dejligt let og er en af grundene til Apple har succes med betalende brugere.
Gravatar #5 - f-style
29. dec. 2010 08:46
#2

der har til gengæld været flere sager hvor børn har fået fat i de voksnes telefon eller måtte låne disse hvor de har købt løs i diverse spil uden at skulle bekræft andet end det første køb... Her snakker vi om et par tusind kroner.

Ja det er nemmere men personligt vil jeg hellere vide hvert køb og bekræfte det med en kode end at det kan gå galt fordi telefonen når at komme i fingrene på et barn (kan jo ske når man lige skal på toilet eller lige er udenfor og tlf. ligger på bordet).
Gravatar #6 - webwarp
29. dec. 2010 08:47
#4 ja ok lige password, men ja var bare det jeg ville frem til, at det var nemt. #3 hmm ok må lure på det igen, kan man så også bare nøjes med et kodeord og sikkert et brugernavn ?
Gravatar #7 - helskov
29. dec. 2010 08:48
#5 På Android 2.2 kan du låse din telefon med en pinkode. Det bruger jeg så jeg er sikker på der ikke bliver misbrugt ved tyveri eller lign.
Gravatar #8 - astor
29. dec. 2010 08:54
helskov (7) skrev:
#5 På Android 2.2 kan du låse din telefon med en pinkode. Det bruger jeg så jeg er sikker på der ikke bliver misbrugt ved tyveri eller lign.


I don't get it. Jeg har da brugt PIN kode på min siden 1.5? Eller hvad mener du?
Gravatar #9 - Sorvin
29. dec. 2010 08:59
Jeg er virkelig overrasket over at apps kan tjene penge på reklamer alene.

Så vidt jeg ved fra online ads så får du først penge for at ha' reklamer på din hjemmeside hvis folk klikker på dem... det samme må vel være sandt for smartphone apps?
Jeg kan aldrig huske at jeg har trykket på en reklame i en app selv men et par gange har jeg klikket på hjemmesider.

Nogen der skyde lidt lys på det?
Gravatar #10 - bjavle
29. dec. 2010 09:03
Jeg ville da bare sætte et "Reklamer, Nej tak" klisterbørge på min android.. :-p

ANGRY BIRDS <3
Gravatar #11 - zoree
29. dec. 2010 09:08
Jeg spiller selv Angry Birds på min IPhone, og skifter snart til Android, da det er en gammel IPhone 3G med iOS4.

Men jeg ville personligt gerne betale 6, 12, 18 eller 24kr for at slippe af med reklamer.
Gravatar #12 - astor
29. dec. 2010 09:13
#11
du kan også roote, og køre AdFree, men det er umoralsk, og jeg anbefaler det absolut ikke
Gravatar #13 - Smasher
29. dec. 2010 09:16
Man kan også slå wifi/mobil bredbånd fra mens man spiller, så kommer der heller ingen reklamer ;)
Gravatar #14 - 12V
29. dec. 2010 09:26
Gratis er vejen frem på android, det er jeg enig i.

Der findes så mange gratis programmer at der ikke er brug for at købe et alternativ. Jeg har købt tre programmer, kun et af dem bruger jeg - en filmafspiller (rockplayer) til divx, xvid, mkv etc. Men snart kommer VLC, og så ender det nok med at jeg slet ikke bruger betalingsprogrammer mere.
Gravatar #15 - caffery
29. dec. 2010 09:31
#4, ja undtagen hvis du (eller en anden der låner iphonen) beslutter sig for at købe en ny app mindre end 5 minutter (eller hvor lang tid det nu er) efter dit sidste køb :)
Gravatar #16 - retrospect
29. dec. 2010 09:51
Hvis folk vil forære deres software væk vil jeg gerne benytte gratis apps.

Men jeg betaler gerne for at slippe for reklamer, blot det er en fair pris hvilket for mig er max 15 - 20kr for en mobil applikation der rammer bredt som eks. spil gør det.

Markedet er så kæmpe stort at jeg ikke mener en højere pris er rimelig. Der kan så selvfølgelig være mere speciel software der satser på mindre målgrupper, der må man jo vurdere hvad det er værd, men for småspil er jeg ikke parat til at smide kassen mere.

Iøvrigt hører jeg også til dem der gerne donerer lidt til de opensource/freeware mm. projekter jeg synes om, da det dækker det meste af mit forbrug af software.
Gravatar #17 - Lowkey
29. dec. 2010 10:27
#11

Jeg er enig.
Det bliver for irriterende hvis der ikke kommer betalingsversioner, for dem der gerne vil slippe for reklamer.
Når man har så lidt skærmplads at gøre godt med som man har på en mobil, så vil jeg helst ikke spilde de dyrebare pixels på en tåbelig reklame.

6-24 kr. betragter jeg næsten som symbolske beløber og når det ikke drejer sig om tusindvis af apps der skal købes, men en enkelt i ny og næ, så betaler jeg hellere end at skulle holde reklamer ud.

#2

Jeg havde brugt Google Checkout længe inden jeg begyndte at bruge Android, så jeg var slet ikke klar over at man også kunne vælge at indtaste kortinfo hver eneste gang.
Jeg kan godt se at salget kan kan lide under det, hvis folk tror at de skal hive deres kort frem hver eneste gang.
Gravatar #18 - spectual
29. dec. 2010 10:27
#3 skrev:
Men damn det er irreterende at de har sat de 24 timer hvor man kunne få sine penge igen ned til 15 minutter. Man kan knapt nok nå at finde ud af om app'en overhovedet er noget værd.


Jeg anede ikke man kunne fortryde sine køb. Der er da flere apps jeg har fortrudt købet af.

Den primære årsag til at jeg køber apps via. app store er helt klart at det er billigt og let. Hvis jeg skulle indtaste kreditkort oplysninger ind hver gang, ville jeg aldrig købe noget.

Hvis det er sådan det er på android, så er jeg enig, så er gratis vejen frem.

Men det højner kvaliteten af programmerne at man kan tage en skilling for det. Derfor synes jeg de skal kopiere konceptet fra appstore'n hvis de ikke allerede har gjort det.
Gravatar #19 - TuxDK
29. dec. 2010 10:31
#18

Google Checkout gemmer også dine kort oplysninger.
Man skal ikke taste dem ind hver gang.
Der er ingen forskel på App store og Android Market på det punkt.
Det er lige let at købe begge steder.

#0
Grunden til at folk ikke har betalt for AB på Android, er at man ikke kan betale.
Jeg ville gerne betale for AB.
Gravatar #20 - h8x0r
29. dec. 2010 10:33
Nå, så må jeg hellere få jailbreaket min iphone så jeg kan få fremtidige versioner gratis også.
Gravatar #21 - JTToft
29. dec. 2010 10:58
Jeg betaler gerne 6,- DKK for ikke at blive forstyrret af reklamer, når jeg spiller Angry Birds.

Jeg vil gerne tilføje en spekulation: Kan det være, at iPhone-ejere har flere penge end Android-brugere og derfor er mere villige til at betale for programmer?
Gravatar #22 - Billy Blaze
29. dec. 2010 11:26
Jeg tror mere at det handler om at Google har fejlet lidt ved ikke at have fokuseret nok på deres Android Market. Apple åbnede op for mange lande og gjorde det muligt og nemt at betale for apps med det samme. På den måde er folk blevet vænnet til at man betaler for sine apps og man tænker slet ikke over om man lige bruger 6kr på Angry Birds. Det har altid været sådan og folk er vant til det.

På Android platformen er man mere vant til ikke at skulle betale for sine apps og man tænker nok derfor mere over om det nu lige er værd at smide penge efter en applikation. Derudover er der nok flere avancerede brugere(nørder) som vælger High End Android telefoner og de er måske ikke så villige til at smide penge efter applikationer. En del telefoner med Android er desuden så ringe at folk slet ikke tænker på at hente applikationer til dem og da slet ikke betale.

Et eksempel er at man kan få sine penge refunderet for en applikation. Google startede med 24 timer, som jo er katastrofalt for udvikleren. Så er man gået ned til 15 minutter og det synes folk er skidt fordi de er vant til at have 24 timer. Hos Apple har man aldrig kunne gøre det og derfor er folk ikke utilfredse, selvom de jo reelt set er stillet dårligere end Android brugerne.

Man kan så også argumentere for at det er dumt af Google, fordi det jo netop er med til at skræmme udviklerne væk. Det går jo ud over brugeren.

Vesterbacka forklarer det meget godt med at Google er Google og Apple er Apple og at man skal lade være at med at tænke at der kun er en rigtig måde at gøre tingene på. Når det er sagt så har Google et stort problem med at deres marked bliver fragmenteret og at det hele stadig virker lidt rodet derinde. Det er bare sværere for udviklerne og mere indviklet for brugerne end App Store...
Gravatar #23 - nugga
29. dec. 2010 11:39
#22
Der gik faktisk et år fra lanceringen af app store til den blev åbnet i Danmark, altså kun lidt mindre end den tid det tog for google.

Anyways. Google har ikke fejlet med deres android market, de køre bare en anden politik end Apple gør.

Apple sælger en telefon som enig ikke kan det store uden applikationer, så er det så brugerens opgave at downloade de applikationer som han/hun mener at have brug for. Det er en god måde at gøre det på, fordi man tit ender med at ofre 200-300 kroner på applikationer relativt kort tid efter købet, hvilket giver en ekstra indtjening til Apple

Google har valgt at gøre det lidt anderledes med android. Selvfølge er android stadig ikke meget værd uden apps, men jeg synes stadig at android har flere muligheder uden apps end Iphone har. Man er altså ikke på samme måde afhængig af at downloade en masse applikationer for at få noget godt ud af ens telefon.
Det gør så at android market ikke på samme måde for den helt store success som App store har.

For at være helt ærlig så er indholdet i App store også noget mere spændende end i android market.
Selvfølge er der også gode ting i android market, men som android ejer synes jeg ikke at jeg føler mig fristet til at hive credit kortet frem hele tiden på samme måde som jeg f.eks. gør på en Iphone.
Gravatar #24 - Billy Blaze
29. dec. 2010 11:52
#23
Nu tænker jeg mere på at man, så vidt jeg ved, har kunne betale for apps fra dag 1 da App Store blev lanceret. Min pointe er at Apple dermed har vænnet folk til at betale for deres apps, hvor Google har vænnet folk til at hente apps gratis.

Indholdet i App Store er vel netop mest spændende fordi udviklerne har lettere ved at tjene penge hos Apple. Så enkelt er det og den eneste måde Google kan indhente Apple er vel netop at gøre det lettere for udviklerne. Vel også derfor at de har fjernet 24 timers refunderings reglen.

Og der er sgu ikke nogen af telefonerne som er særlig meget værd uden apps :).
Gravatar #25 - Magten
29. dec. 2010 11:52
Captain Awesome (22) skrev:
Et eksempel er at man kan få sine penge refunderet for en applikation. Google startede med 24 timer, som jo er katastrofalt for udvikleren. Så er man gået ned til 15 minutter og det synes folk er skidt fordi de er vant til at have 24 timer. Hos Apple har man aldrig kunne gøre det og derfor er folk ikke utilfredse, selvom de jo reelt set er stillet dårligere end Android brugerne.
Det er vel kun katastrofalt for udvikleren hvis han havde satset på at score kassen på et lorteapp..
At jeg ikke kan fortryde min køb har holdt mig fra mange apps på min iPhone indtil videre.

Captain Awesome (22) skrev:
Jeg tror mere at det handler om at Google har fejlet lidt ved ikke at have fokuseret nok på deres Android Market. Apple åbnede op for mange lande og gjorde det muligt og nemt at betale for apps med det samme.
Jeg kan ikke lige finde nogen tal på andre lande, men som #23 siger så var Apple altså også lang tid om at åbne det i DK.

Edit: #24: Ah, på den måde.. Så nvm min sidst kommentar her ;)

Vel også derfor at de har fjernet 24 timers refunderings reglen.
Jeg synes de 24 timer var meget passende. 15 minutter giver ikke rigtig tid til at teste en applikation fuldt ud. Med kun 15 minutter er det stensikkert at der er flere applikationer jeg ikke ville have købt da jeg havde Android.
Gravatar #26 - DanaKaZ
29. dec. 2010 12:30
nugga (23) skrev:
Der gik faktisk et år fra lanceringen af app store til den blev åbnet i Danmark, altså kun lidt mindre end den tid det tog for google.

Hvor ser du det?

Jeg kunne da bruge app-store'n med det samme 2.0 ramte min iphone og det med mit danske iTunes ID. Så tror nu at du tager fejl.
Gravatar #27 - Magten
29. dec. 2010 13:02
DanaKaZ (26) skrev:
Hvor ser du det?

Jeg kunne da bruge app-store'n med det samme 2.0 ramte min iphone og det med mit danske iTunes ID. Så tror nu at du tager fejl.
Det er vist rigtig nok nu man tænker sig om.. Jeg synes bare der var noget danskerne måtte vente længere tid på, men det er måske bare mig?
Gravatar #28 - NightZtorm
29. dec. 2010 13:04
#27
det eneste danskerne rigtig har ventet på med iphone er vel at 3G skulle komme da 2G aldrig har været til salg i danmark (fra apple af)
Gravatar #29 - kblood
29. dec. 2010 13:28
Jeg mener også at problemet er at market på Android blev åbnet i Danmark så sent og i en del andre lande er med til denne udvikling. Jeg tror at det så måske bliver bedre, for nu er det kun lige under 6 måneder at Android brugere har haft til at opdage at man nu har adgang til at kunne betale for apps.

Der er nogen remote desktop apps jeg overvejer at smide penge efter, for remote desktop med lyd kan da være ret nyttigt. Nogle reviews var endda omkring at IT suportere fik deres kunde til at installere dette remote desktop app, så de kunne logge ind fra telefonen og løse problemet. Har prøvet et andet app tidligere, men de fik ikke lyd med i deres remote desktop, og det synes jeg nu virker ret tiltalende at kunne det.

Men ja, en lidt skæv start på det, og så da mange Androids med langsom hardware, holder nok udviklingen tilbage på Android Market.
Gravatar #30 - NightZtorm
29. dec. 2010 13:35
#29
der er ingen grund til at smide penge efter remote desktop app... teamviewer er gratis på både iOS og Android. det fungerer perfekt på iphone og har fået at vide at betaen der er til android skulle fungere næsten perfekt (stadig lidt bugs da det nu engang er en beta)
Gravatar #31 - d3pth
29. dec. 2010 13:56
Jeg tror dog, at det vil holde en del udviklere tilbage, at vide at det kun er reklameindtægter de kan regne med i det lange løb. F.eks. spil som Infinity Blade på iPhone (eller Rage fra Id), som har kostet en del penge både at købe - men også i særdeleshed at udvikle, vil de blive væk? Jeg har før joket lidt med at Android er en telefon for fattigrøve, men jeg syntes udviklingen er uheldig, hvis Google ikke strammer sig an og gør deres system mere brugervenligt. Jeg ønsker (selv om jeg har valgt Apple frem for Google), at Android skal blive så stærkt, som overhovedet muligt. Årsagen til dette er, at de begge to vil blive stærkere af det, grundet den øgede konkurrence. Glæder mig meget til at se Honeycomb, jeg tror tablet ræset for alvor bliver skudt afsted i 2011 og f*ck nogle fede Apps vi allerede har fået (f.eks. Infinity Blade som sparker r*v på iPad).
Gravatar #32 - Windcape
29. dec. 2010 14:06
Peter Vesterbacka, administrerende direktør for Rovio skrev:
Nobody has been successful selling content on Android.
Og folk ignorede pænt denne her del, forblændet af "omg gratis!!1111".
Gravatar #33 - DanaKaZ
29. dec. 2010 15:14
#27 Der gik noget tid før at iPad delen af App store'n fungerede. Kan være det er det du tænker på.

Ellers er der ikke rigtigt noget jeg kan komme på, det skulle da lige være fuldt dansk tastatur.
Gravatar #34 - Jonas
29. dec. 2010 16:01
Jeg er lykkelig for at kunne give 6-12 kroner pr. app. især spil får for mig en højere værdi når jeg har betalt for dem, ligesom computerspil.

Jeg mangler bare en funktion p iPhonen hvor man kan indbetale f.eks. 100,- og så kan apple trække af dem istedet for at hæve latterlige småbeløb på min konto.. Det vil jo især være til apples fordel, da de kan hive flere renter...
Gravatar #35 - DanaKaZ
29. dec. 2010 16:04
#34 Du kan købe iTunes gift cards, som du så kan bruge istedet for dit kort.
Gravatar #36 - Chewy
29. dec. 2010 16:26
@22
Når det er sagt så har Google et stort problem med at deres marked bliver fragmenteret og at det hele stadig virker lidt rodet derinde. Det er bare sværere for udviklerne og mere indviklet for brugerne end App Store...


Har du noget dokumentation for at det skulle være et problem?
Den eneste dybdegående "undersøgelse" af "problemet" som jeg er stødt på er den som Tweetdeck lavede og hvor udtalelsen kan udtrykkes meget simpelt.
Did we at any point say it was a nightmare developing on Android? Errr nope, no we didn't. It wasn't. (...) We only have 2 guys developing on Android TweetDeck so that shows how small an issue fragmentation is.


@32
Og folk ignorede pænt denne her del, forblændet af "omg gratis!!1111".


Nu siger skaberen af Angry Birds at han tjener massere af penge på en gratis udgave af Angry Birds... Så hvorfor skulle vi dog hænge os i en lille detalje. Om han tjener penge via direkte køb eller via reklamer (som på sigt giver en indtægt over en længere periode en ved direkte køb) er da irrelavant. Så længe at han tjener penge...

@33
#27 Der gik noget tid før at iPad delen af App store'n fungerede. Kan være det er det du tænker på.


http://en.wikipedia.org/wiki/Iphone
The iPhone (pronounced /ˈaɪfoʊn/ EYE-fohn) is a line of Internet and multimedia-enabled smartphones designed and marketed by Apple Inc. The first iPhone was introduced on January 9, 2007.[1]

.....

Third-party applications are available from the App Store, which launched in mid-2008


Derudover kom den første iphone til salg i DK (Iphone 3G) d. 11 Juli 2008.

Så der gik ca. 1½ år fra lanceringen af Iphone, til App Store kom...
Gravatar #37 - Mulpacha
29. dec. 2010 16:28
Jeg har aldrig set grund til at købe en app til min Android, der har altid været gratis apps der var fine nok hvis man gad lede lidt. Har dog doneret flere gange, bl.a. til SC2Casts's for deres fremragende app.
Gravatar #38 - dub
29. dec. 2010 16:36
Chewy (36) skrev:
Derudover kom den første iphone til salg i DK (Iphone 3G) d. 11 Juli 2008.

Så der gik ca. 1½ år fra lanceringen af Iphone, til App Store kom...
Den første iPhone blev ikke solgt fra den 9. Januar, men nærmere i Juni eller Juli og Apple havde heller ikke et velfungende Android Market de skulle kæmpe imod.
Gravatar #39 - Windcape
29. dec. 2010 16:36
Chewy (36) skrev:
Nu siger skaberen af Angry Birds at han tjener massere af penge på en gratis udgave af Angry Birds... Så hvorfor skulle vi dog hænge os i en lille detalje. Om han tjener penge via direkte køb eller via reklamer (som på sigt giver en indtægt over en længere periode en ved direkte køb) er da irrelavant. Så længe at han tjener penge...
Så du ser ingen problemer overhovedet ved at Androids forretningsmodel er så dårlig, at man kun kan tjene penge på reklamer, og ikke direkte salg?

Men okay, konklusionen må så være: Hvis man vil have en smartphone uden reklamer, køb en iPhone eller Windows Phone 7.

(Og WP7 har endda et "trial" API, så man kan teste før man køber!)
Gravatar #40 - Chewy
29. dec. 2010 17:01
@38
Den første iPhone blev ikke solgt fra den 9. Januar, men nærmere i Juni eller Juli og Apple havde heller ikke et velfungende Android Market de skulle kæmpe imod.


My bad..
Den første iphone kom på markedet 29. Juni 2007. Så et år istedet for 1½...
Men kan ærligt talt ikke se hvorfor Market skal konkurrere med App Store.. Det er to forskellige måder at tackle den samme udfordring på.

@39
Så du ser ingen problemer overhovedet ved at Androids forretningsmodel er så dårlig, at man kun kan tjene penge på reklamer, og ikke direkte salg?


Kan ikke se problemet..
Specielt ikke når reklamerne er så tilpas diskrete som de er...
Derudover så findes stort set samtlige af de apps jeg bruger i en reklame udgave samt en betalingsudgave.
Så det passer mig fint at jeg kan vælge at betale via reklamer istedet for direkte betaling...

Kan ikke se hvorfor jeg f.eks. skal give 20 kroner for at program til at konvertere SI enheder. Når jeg kan nøjes med reklamer jeg alligevel ikke lægger mærke til...

Choice is the key..
Gravatar #41 - gnаrfsan
29. dec. 2010 17:07
Fint nok, men det sucks at der er baner, hvor man ikke kan se alle grise pga. bannerreklamen.
Gravatar #42 - DanaKaZ
29. dec. 2010 17:42
Chewy (36) skrev:
Så der gik ca. 1½ år fra lanceringen af Iphone, til App Store kom...

Sandt, men nu snakkede vi om, hvorvidt der var nogen forsinkelse af App store'n her i DK. Ikke hvor lang tid der gik før iPhone fik sin App Store.
Gravatar #43 - clb92
29. dec. 2010 18:30
JTToft (21) skrev:
Jeg betaler gerne 6,- DKK for ikke at blive forstyrret af reklamer, når jeg spiller Angry Birds.

Jeg vil gerne tilføje en spekulation: Kan det være, at iPhone-ejere har flere penge end Android-brugere og derfor er mere villige til at betale for programmer?


Nej, iPhone-ejere havde flere penge end Android-brugere før de købte deres Apple-produkt :)
Gravatar #44 - Chewy
29. dec. 2010 19:40
@42

Det er så korrekt nok.
Det er det der med at tingene bliver udvandede jo længere ind i debatten man kommer. Men, som sagt, korrekt...
Gravatar #45 - Magten
30. dec. 2010 08:13
Windcape (39) skrev:
Men okay, konklusionen må så være: Hvis man vil have en smartphone uden reklamer, køb en iPhone eller Windows Phone 7.
Åh ti nu stille altså..
Gravatar #46 - DanaKaZ
30. dec. 2010 10:29
#45 Bigger men then you have tried.

They all went insane. Save yourself.
Gravatar #47 - reefermadness  
30. dec. 2010 12:20
Jeg er rimelig sikker på at rovio ville have tjent en pæn slat på at sælge angry birds for 1-2 USD, jeg ledte da efter betalings udgaven da den fulde version udkom, det samme tror jeg at en del andre på denne klode har gjort.


Men ja i forhold til androids markedsandel er der nok ikke lige så stor potentiale for at tjene, som der er ved iPhone.. Kunne det have noget at gøre med at androids markede spænder så vidt? (alt lige fra VIRKELIG lowend til highend mobiler, tablets mm.)

En teenagetøz med den billigste android mobil går måske ikke skide meget op i at kunne spille spil, og hun ville højst sansynlig være tilfreds med det svimlende store udvalg af gratis spil der er på market.

Jeg har købt adskillige programmer og spil på market, hvor jeg kun har fortrudt et enkelt køb (Men hvad fanden jeg støttede en udvikler med 2USD)

Rovio kan jo fint sige at det ikke kan betale sig med betalings apps, for de har aldrig forsøgt sig med betalings apps på market, så flot nyhed baseret på en ANTAGELSE fra et firma der reelt ikke har erfaring på området..

Hvad med at spørge nogle af dem der faktisk har betalings apps tilrådighed på market? F.eks tror jeg da at autodesk tjener en okay klat på deres sketchbook mobile...

Hvad med polarbit som bla. har udviklet racer spillet "raging thunder" ? Jeg tror da de har en fin indtjening, ellers ville de jo ikke blive ved med at udvikle betalings apps?
Gravatar #48 - Nielson
30. dec. 2010 13:50
clb92 (43) skrev:
JTToft (21) skrev:
Jeg betaler gerne 6,- DKK for ikke at blive forstyrret af reklamer, når jeg spiller Angry Birds.

Jeg vil gerne tilføje en spekulation: Kan det være, at iPhone-ejere har flere penge end Android-brugere og derfor er mere villige til at betale for programmer?


Nej, iPhone-ejere havde flere penge end Android-brugere før de købte deres Apple-produkt :)


Nej nej, vi tjener stadig lige mange penge ;)
Gravatar #49 - kblood
30. dec. 2010 14:33
Ja, det er faktisk rigtigt. Med en Android kan man blive nød til at tænke selv. Hvis man ikke vil have reklamer i sine apps, så må man vælge og vrage imellem dem, men der er oftest også nok af dem.

Når det gælder Angry Birds er der en lite beta version uden reklamer, men den har så heller ikke alle baner. Undrer mig lidt hvorfor de ikke tilbyder begge dele til Android markedet, det burde da ikke tager mere end 30 minutters udvikling, men måske de ikke finder det betalings sysmemet nemt at tilmelde sig eller hvordan aftalen nu er omkring det?

Men derudover så har Android faktisk 1 kliks køb, når først man har tilmeldt det til sin Google konto, om det så er en god eller dårlig ting, ligesom nogle iPhones vidst har. Det kan sikkert også ændres et eller andet sted.

Men Android markedet vokser mig bekendt hurtigere end iPhone markedet, så der burde da være et stort potentiale, uanset om det gælder apps med reklamer eller med betaling. Men det er nok lidt svært at konkurrer med de mange ret gode gratis programmer der er derpå. Men det vil tiden nok vise.
Gravatar #50 - Windcape
30. dec. 2010 17:18
kblood (49) skrev:
Undrer mig lidt hvorfor de ikke tilbyder begge dele til Android markedet,
Piratkopiering.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login