mboost-dp1

unknown

Shg.dk taget med piratkopier

- Via Computerworld DK - , redigeret af Pernicious

Den kendte onlinebutik, shg.dk, er efter et tip til Business Software Alliance (BSA), blevet taget i at have piratkopieret software på deres servere og pc´er.

Efter en henvendelse fra BSA, undersøgte Shg selv sagen, og konstaterede at BSA havde ret. De indgik herefter et forlig med BSA, om en erstatning på 40.000 kroner. Læs mere her.

Shg er dog langt fra de eneste, der har fået konstateret uregelmæssigheder i deres softwareforbrug. Allerede i februar kunne BSA melde om en kraftig stigning, i brugen af piratkopieret software i norden.





Gå til bund
Gravatar #51 - Gandalf The Grey
3. aug. 2003 02:14
Gravatar #52 - Dan
3. aug. 2003 13:55
#50, Newz.dk er da opdateret... I hvert fald hvis man rent faktisk gider at følge de links der bliver posted...
Gravatar #53 - Rolf Pedersen
4. aug. 2003 17:49
Nu er i jo så mange der skriver om at selskabet er i og å så godt, jeg kan kun sige at de erfaringer jeg har haft med selskabet er dårlige. jeg købte i alt 6 ting. der i blandt et bundkort og en cpu. for det første var bundkortet brændt af den gang jeg fik det, jeg fik derfor tilsendt et nyt. For det andet vidste det sig at der var en fejl med processoren, dette opdagede jeg da jeg fik bundkortet tilbage. Jeg sender over fordi jeg mener at det er en fejl fra butikkens side, det viser sig så at der er knækket et hjørne af. Jeg har nu haft sag kørene via forbrugerstyrelsen, hvor firmaet skulle kontakte mig det har de endnu ikke gjordt, selv om forbrugerstyrelsen har sendt dem deres afgørelse. De har ikke engang besvaret forbrugerstyrelsens hendvendelse i starten af sagen.
Gravatar #54 - sKIDROw
4. aug. 2003 19:00
#53

Uhmm
Hvis du har knækket din cpu, er det ikke SHG's ansvar mere.
Det bryder garantien omgående.
De får den heller ikke selv dækket.. ;)
(Arbejder i retur afd. i en anden forretning)
Gravatar #55 - Rolf Pedersen
15. aug. 2003 13:01
nu er det sådan at det med at de fraskriver sig ethvert ansvar kan de ikke gøre tro mig. har selv fået det at vide af forbrugerstyrelsen
Gravatar #56 - vonB
15. aug. 2003 13:07
#50
Helt enig..
Man tror at licensen er iorden ved at registrere et produkt, men snakker man evt med support, er det en helt anden historie..
Gravatar #57 - Deternal
15. aug. 2003 13:28
Som jeg læser det forlig så har de betalt en bøde på 40k + betalt de ekstra licenser - er vel et rimeligt forlig, især når man tager i betragtning at det er de mærkværdige licensregler som ingen kan forstå der primært er årsagen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login