mboost-dp1

newz.dk

SF vil straffe folk, der søger efter terror på nettet

- Via Ekstra Bladet - , redigeret af Pernicious

I kølvandet på attentatforsøget mod Mohammed-tegneren Kurt Westergaard d. 1. januar er SF nu kommet med et nyt udspil til, hvorledes internettet i Danmark skal kontrolleres mht. terrorrelaterede hjemmesider.

Et nyt forslag fra partiet vil nemlig lukke muligheden for at finde hjemmesider med bombemanualer og andre terror-relaterede ting, i samme stil som det nuværende børnepornofilter; desuden skal folk, der alligevel forsøger at søge efter terror på nettet, kunne straffes.

Karina Lorentzen, retsordfører, SF skrev:
Lige som vi ikke lader folk surfe rundt efter børneporno, skal vi heller ikke lade folk surfe rundt efter bombeopskrifter og videoer af halshugninger. Danmark skal ikke være hjemsted for folk, der planlægger terror, og derfor skal vi kunne gribe tidligt ind over for folk, der er i en radikaliseringsproces. Vi skal lukke huller, så vi kan gribe tidligt ind, og et af de huller kunne være at gøre det strafbart at surfe efter og downloade terrorrelateret materiale.

SF har tidligere været ude med et forslag om, at man skal overvåge de danskere, der forsøger at at tilgå sider med børneporno, men som bliver stoppet af politiets filter.





Gå til bund
Gravatar #101 - Orange
5. jan. 2010 08:30
Dejligt at se at så mange forblændede Villy fans har fået øjnene op. Måske folk faktisk læser partiprogrammet næste gang de stemmer ^^
Gravatar #102 - terracide
5. jan. 2010 09:43
#101:
Eller kigger lidt i en historiebog og får det fulde billede...
Gravatar #103 - Tobebech
5. jan. 2010 09:59
Til alle jer der er så hurtige med at fordømme SF, og kalder dem kommunister og jeg ved ikke hvad. Regeringen er ikke en skid bedre, konservative har allerede sagt de bakker op om forslaget. Og se bare på børneporno filteret, det blev også støtte af regeringen og det er da lige så meget censur. Eller det faktum at alt internet trafik i da bliver logget af udbyderne, ifølge terrorlovgivningen.

Det her er ikke bare SF, men størstedelen af folketinget.
Gravatar #104 - Orange
5. jan. 2010 10:36
Tobebech (103) skrev:
Til alle jer der er så hurtige med at fordømme SF, og kalder dem kommunister og jeg ved ikke hvad. Regeringen er ikke en skid bedre, konservative har allerede sagt de bakker op om forslaget. Og se bare på børneporno filteret, det blev også støtte af regeringen og det er da lige så meget censur. Eller det faktum at alt internet trafik i da bliver logget af udbyderne, ifølge terrorlovgivningen.

Det her er ikke bare SF, men størstedelen af folketinget.


Og hvorfor kan så vi ikke kritisere SF på det grundlag? Dit forsvar for deres udtalelser kan stort set forkortes til "de andre er lige så slemme", men nu er det altså ikke alle der stemmer blåt bare fordi vi er uenige med SF. SF ødelægger jo netop rød blok ved at føre en uansvarlig, urealistisk og udemokratisk politik. Ren populisme, rød stues DF lejr.

Jeg må i øvrigt lige tilføje at en del SFere er tidligere medlemmer af DKP. Det er altså ikke uden grund at folk anklager dem for kommunisme ^^
Gravatar #105 - gnаrfsan
5. jan. 2010 10:53
Jeg fatter ikke at nogen i det hele taget kan finde på at stemme på et parti, der mener at arbejderne skal styre landet. Det er naturligvis alle i befolkningen, der skal styre et land. Alle befolkningsgrupper skal repræsenteres, ellers går det galt.
Gravatar #106 - Tobebech
5. jan. 2010 10:59
#104 Der er bare mange herinde jeg syntes fik det til at lyde som om det kun er SF der støtter det forslag, og at de er burde spærres inden osv.

#105 Jeg kan ikke være mere enig? Desværre har jeg svært ved at se et parti der opfylder de krav?
Gravatar #107 - gnаrfsan
5. jan. 2010 11:03
Tobebech (106) skrev:
#105 Jeg kan ikke være mere enig? Desværre har jeg svært ved at se et parti der opfylder de krav?

Der er ikke noget parti, der opfylder de krav, men det bliver værre jo længere man kommer ud på begge sider af midten. Og SFs kerneværdier ligger ret langt fra midten. Det lader bare til at folk har glemt det, og kun ser på valgprogrammet.
Gravatar #108 - gnаrfsan
5. jan. 2010 11:11
@Tobebech

Jeg vil så godt lige tilslutte mig din kommentar til regeringen. Det er ikke liberal politik at indføre en masse censur og vanvittige love.
Gravatar #109 - Tobebech
5. jan. 2010 11:12
108# Nej det er det ikke, men derfor gør de liberale partier det alligevel?
Gravatar #110 - gnаrfsan
5. jan. 2010 11:16
Tobebech (109) skrev:
108# Nej det er det ikke, men derfor gør de liberale partier det alligevel?

Ja, og det er imod deres grundprincipper, og jeg kan ikke forklare dig hvorfor, de gør det. Men det gør altså ikke SFs grundværdier et hak bedre. SFs politik vil kun kunne være stabil i et diktatur.
Gravatar #111 - Tobebech
5. jan. 2010 11:25
#110 Kan du lige forklare hvilken del af SF's politik der kun ville være stabil i et diktatur, for der er jeg vist ikke helt med...
Gravatar #112 - gnаrfsan
5. jan. 2010 11:55
#111:
De tilgodeser kun en befolkningsgruppe. De øvrige befolkningsgrupper ville blive utilfredse. Hvorfor tror du at du ikke ser ægte demokrati i socialistiske stater?
Gravatar #113 - Tobebech
5. jan. 2010 12:01
#112 Det samme gælder liberalisterne? De tilgodeser også kun en befolkningsgruppe? Danmark har da i flere omgange været socialistiske og vi har da ægte demokrati?

Men jeg tror egentlig bare vi skal stoppe den her.
Gravatar #114 - gnаrfsan
5. jan. 2010 12:08
Nej, venstre og socialdemokratiet tilgodeser alle befolkningsgrupper, men på hver deres måde.

SF tilgodeser kun dem, der mener at alle midler skal styres af staten. Og mener iøvrigt at staten skal styres af arbejdere.

Socialdemokratiet og venstre mener at der der skal være en fornuftig fordeling, dog med hver deres vægtning på erhverv og stat.
Gravatar #115 - Tobebech
5. jan. 2010 12:14
#114 Der er jeg så uenig, men jeg syntes vi skal stoppe den her.
Gravatar #116 - gnаrfsan
5. jan. 2010 12:15
Jeg har netop beskrevet det politiske system meget overordnet, så hvad er du uenig med mig i?
Gravatar #117 - Tobebech
5. jan. 2010 12:18
At venstre tilgodeser alle befolknings grupper, og af SF kun tilgodeser dem der mener at alle midler skal styres at staten.
Gravatar #118 - gnаrfsan
5. jan. 2010 12:20
Men det er jo netop det, der er grundprincipperne i et ægte socialistisk parti. At penge skal styres og fordeles af staten. Ellers er det ikke et socialistisk parti. Derfor tilgodeser de ikke dem, der selv vil styre deres penge.
Gravatar #119 - Tobebech
5. jan. 2010 12:25
Jeg syntes nu mere at det handler om i hvilken grad staten skal styre pengene, og ikke om de skal eller ikke skal. SF går jo ikke ligefrem ind for at alle virksomheder skal styres af staten?

Eller også er det bare mig der har svært ved at se udover min egen røde horisont.
Gravatar #120 - gnаrfsan
5. jan. 2010 12:26
Det er da netop det, SF gør. Om du beskatter virksomhederne i en grad, så de ikke selv har kontrol, eller om du direkte opkøber dem, er jo et fedt.
Gravatar #121 - Tobebech
5. jan. 2010 12:28
Ja ok, du har nok ret, jeg er slået :P
Gravatar #122 - gnаrfsan
5. jan. 2010 12:30
Der er ingen, der er slået. Men du skulle nu læse lidt op på fordelingspolitik. Måske endda læse Karl Marx's hæfte: Det kommunistiske manifest. SF er jo trods alt et udspringerparti af det danske kommmunistiske parti.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login