mboost-dp1

Telia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Syd energis nuværende tv løsning skulle være mægtig god.
Apropos SE så er der kommende bygning i Esbjerg enormt flot
http://www.hoffmann.dk/incoming/article82508.ece/A...
Blot en skam at de (firmaet) er vokset så meget på det seneste at de allerede inden bygningen er færdig kan sige den er for lille.
Apropos SE så er der kommende bygning i Esbjerg enormt flot
http://www.hoffmann.dk/incoming/article82508.ece/A...
Blot en skam at de (firmaet) er vokset så meget på det seneste at de allerede inden bygningen er færdig kan sige den er for lille.
#1
Så kunne man jo spørge:
Hvis de er SÅ dårlige til at forecaste deres vækst, hvor gode er de så til at beregne om opkøbet er en god forretning?
Spøg til side. Forecasting af vækst er ufattelig svært.
Men det kan jo være at de vil udbrede deres produkt til at være landsdækkende. Jeg kunne måske godt tænke mig nogle Stofa produkter, men de leverer ikke i Holstebro til enkelthuse...
Så kunne man jo spørge:
Hvis de er SÅ dårlige til at forecaste deres vækst, hvor gode er de så til at beregne om opkøbet er en god forretning?
Spøg til side. Forecasting af vækst er ufattelig svært.
Men det kan jo være at de vil udbrede deres produkt til at være landsdækkende. Jeg kunne måske godt tænke mig nogle Stofa produkter, men de leverer ikke i Holstebro til enkelthuse...
#1
Syd energis forrige TV løsning var noget værre skrammel.
Vi havde jævnligt udfald på signalet, optage funktionen optog ikke programmer ca. hver 5 gang, spol frem/tilbage fik den til at gå ned. Samme problem oplevede en af mine arbejdskolegaer.
Så for ca. et år siden smed vi TV løsning på porten og fik Boxer i stedet. Men internettet har vi behold. Det er nu rart med en 30/30 forbindelse :)
Dengang var det Waoo, der drev SE's tv løsning, og det er stadig Waoo der står bag, så jeg er meget betænkelig ved at skifte tilbage. MEN med alt det nye der er kommet, f.eks. start forfra og analog signal, som vi ikke havde dengang, så overvejer jeg kraftigt om man skulle prøve igen.
Et købe af Stofa, kan jeg ikke finde ud af om er en god ting eller ej. For så går de måske væk fra Waoo og over i deres eget udbud (via stofa's hardware). Og er det godt eller skidt?
Syd energis forrige TV løsning var noget værre skrammel.
Vi havde jævnligt udfald på signalet, optage funktionen optog ikke programmer ca. hver 5 gang, spol frem/tilbage fik den til at gå ned. Samme problem oplevede en af mine arbejdskolegaer.
Så for ca. et år siden smed vi TV løsning på porten og fik Boxer i stedet. Men internettet har vi behold. Det er nu rart med en 30/30 forbindelse :)
Dengang var det Waoo, der drev SE's tv løsning, og det er stadig Waoo der står bag, så jeg er meget betænkelig ved at skifte tilbage. MEN med alt det nye der er kommet, f.eks. start forfra og analog signal, som vi ikke havde dengang, så overvejer jeg kraftigt om man skulle prøve igen.
Et købe af Stofa, kan jeg ikke finde ud af om er en god ting eller ej. For så går de måske væk fra Waoo og over i deres eget udbud (via stofa's hardware). Og er det godt eller skidt?
Vi har Syd Energi interet og Stofa kabel TV, så vi ender med SE fiber og SE kabel? Sært... Plus vi skiftede først på året fra Canal Digital til Stofa fordi Stofa opkøbte CD's kabel TV.
#3: Stofas internet er fint, og hvis vi ikke snakker fiber, ganske konkurrencedygtigt. Mener jeg gir ca 300 for min 40/4. Det eneste problem er at de tilsyneladende bruger telias totalt overbelastede youtube cache server hvilket kan give lag i prime time.
På tv siden er det ca samme oplevelse som da jeg havde yousee,ved ikke om det er godt eller skidt lol.
På tv siden er det ca samme oplevelse som da jeg havde yousee,ved ikke om det er godt eller skidt lol.
Som SE også selv har meldt ud, så er TV-løsningen lige pt. noget skrammel, men mest fordi at alle de andre energiselskaber der er sammen under Waoo ikke kan få fingeren ud og spytte penge i projektet.
Syd Energi har lagt lige så meget, hvis ikke mere, energi i Waoo som de resterende selskaber til sammen.
JEG glæder mig, er allerede kunde hos SE (Waoo, om man vil) men jeg har intet problem med hverken internet eller TV - det er trods alt SE Kundeservice jeg ringer til hvis der er problemer :)
Syd Energi har lagt lige så meget, hvis ikke mere, energi i Waoo som de resterende selskaber til sammen.
JEG glæder mig, er allerede kunde hos SE (Waoo, om man vil) men jeg har intet problem med hverken internet eller TV - det er trods alt SE Kundeservice jeg ringer til hvis der er problemer :)
#3
Jeg giver 349 kr. for 70/5 mbit i 9800 Hjørring og det kører helt fint. Jeg ligger typisk på 8 Mb/s.
Har enkelte gange skulle bruge support, ikke pga. nedetid, men pga. mit wifi er blevet disabled da de i en periode opgraderede deres systemer. Det blev løst efter relativt kort tid, dog skulle jeg en enkelt gang bruge et par minutter på at forklare en supporter at der altså er wifi med i abonnementet, hvilket denne person tilsyneladende ikke kendte så meget til.. måske personen var ny? :)
Jeg giver 349 kr. for 70/5 mbit i 9800 Hjørring og det kører helt fint. Jeg ligger typisk på 8 Mb/s.
Har enkelte gange skulle bruge support, ikke pga. nedetid, men pga. mit wifi er blevet disabled da de i en periode opgraderede deres systemer. Det blev løst efter relativt kort tid, dog skulle jeg en enkelt gang bruge et par minutter på at forklare en supporter at der altså er wifi med i abonnementet, hvilket denne person tilsyneladende ikke kendte så meget til.. måske personen var ny? :)
Hvis SE har så mange penge i overskud måtte de nu hellere give mig noget billigere strøm eller pengene tilbage i stedet for at vokse sig fede for mine penge.
Engang var alle danskere medejere af elselskaberne, hvis eneste opgave var at give billigst og bedst mulig strøm til forbrugerne/ejerne.
Engang var alle danskere medejere af elselskaberne, hvis eneste opgave var at give billigst og bedst mulig strøm til forbrugerne/ejerne.
#8
Det jo heller ikke kun for Stofa delen, men for hele SE.
Stofa havde btw. en omsætning på knap en milliard i 2007 (gider ikk søge efter nyere tal, det er bare fra wiki.
Det jo heller ikke kun for Stofa delen, men for hele SE.
http://www.se.dk/Privat/Om-SE/Presse/Pressemeddelelser/2012-10-24-SE_koeber_Stofa skrev:SE har de senere år oplevet en solid vækst og kan med opkøbet af Stofa tage et stort skridt videre mod koncernens mål, om at være den mest lønsomme aktør i den danske energisektor, med en forventet omsætning i 2015 på niveauet 5 mia. kr. og et overskud fra den primære drift på mere end 1 mia. kr.:
Stofa havde btw. en omsætning på knap en milliard i 2007 (gider ikk søge efter nyere tal, det er bare fra wiki.
Mort (3) skrev:Mit kendskab til Stofa er baseret på flere år gamle erfaringer med at de leverede utroligt dyrt internet, med en meget dårlig kvalitet og kundeservice...
Er det stadig tilfældet eller er det blevet rarere at være kunder hos?
det var også den opfattelse jeg havde for nogle år siden. men jeg var træt af telenor, og stofa's priser så fornuftig ud (de billigste) og snakkede endda med teknisk support før jeg satsede på dem.
de hastigheder de skriver, er garanterede hastigheder. ikke elastiske hastigheder som dsl isp'er.
T_A (15) skrev:Hvis SE har så mange penge i overskud måtte de nu hellere give mig noget billigere strøm eller pengene tilbage i stedet for at vokse sig fede for mine penge.
Engang var alle danskere medejere af elselskaberne, hvis eneste opgave var at give billigst og bedst mulig strøm til forbrugerne/ejerne.
måske du skulle læse om, at regnskaberne for el-selskaber og deres fiber eventyr holdes adskilt. dine penge har intet med fiberet at gøre.
danskerne er stadigvæk medejere (undtagen dong) af el-selskaberne. du er bare en af de uviden personer der ikke ved hvordan fiber eventyret startede
Min bror har Stofa over fiber, efter fiberen kommer i huset så bliver TV signalet lavet om til coax og hans TVkører som f.eks. yousee o.lig. man kan da håbe at SE kommer med den samme løsning så.
#18
Det har SE skam allerede - har de sågar haft i et par måneder ... Gider dog ikke skifte, da jeg godt kan lide at have en STB
-----
Apropos? SE's STB'er har en Linux-udgave man frit kan downloade ... Mon den kan køre på en Hindbær-Detektiv? o_O
Det har SE skam allerede - har de sågar haft i et par måneder ... Gider dog ikke skifte, da jeg godt kan lide at have en STB
-----
Apropos? SE's STB'er har en Linux-udgave man frit kan downloade ... Mon den kan køre på en Hindbær-Detektiv? o_O
T_A (15) skrev:Hvis SE har så mange penge i overskud måtte de nu hellere give mig noget billigere strøm eller pengene tilbage i stedet for at vokse sig fede for mine penge.
Engang var alle danskere medejere af elselskaberne, hvis eneste opgave var at give billigst og bedst mulig strøm til forbrugerne/ejerne.
Nu har jeg tilfældigvis arbejdet for én af Syd Energis gamle konkurrenter (Elro - Skyline) og stillede vores ledelse samme spørgsmål.
Svaret var, at elselskaberne ved salget af Elsam til Dong fik en pose penge og desuden fik frigivet deres bundne formuer. Her stod elselskaberne med to valg:
1. De kunne bruge alle pengene på administration for at finde ud af hvem der skulle have hvad tilbage. Jf. vores ledelse ville virksomheden have pligt til at gå tilbage i samtlige kundeforhold (nogensinde!) og tilbagebetale korrekt beløb korrigeret for inflation, mv.
2. Eller de kunne vælge at investere pengene.
Sjovt nok valgte de at investere pengene, da de alternativt kunne have givet dig 50-100 kroner tilbage - såfremt du havde haft et laaangt kundeforhold. Resten var gået til administration.
Man kunne også have valgt at investere i solceller, geotermisk energi eller andre teknologier, men nu faldt valget på internet - enten i form af fiber eller WiMAX.
SlettetBruger (1) skrev:Syd energis nuværende tv løsning skulle være mægtig god.
Apropos SE så er der kommende bygning i Esbjerg enormt flot
http://www.hoffmann.dk/incoming/article82508.ece/A...
Blot en skam at de (firmaet) er vokset så meget på det seneste at de allerede inden bygningen er færdig kan sige den er for lille.
Det er også dejligt med godt indhold, jeg bliver kun skræmt af "SE's målsætning er, at opnå en omsætning på 5 milliarder kroner i 2015"
for kan kun se et sted sårn noget kan komme fra
Jeg har Stofa nu, og har haft det tilbage i starten af dette årtusinde også. Og begge gange har jeg været dybt imponeret af deres support. Det har været mennesker der virkelig ved hvad de laver, og som er virkelig hurtige til at løse dine problemer for dig.
Og generelt er jeg ganske godt tilfreds med internettet også og elsker deres stofa webtv. I sin tid droppede jeg det, fordi de havde sådan noget tåbeligt "family" abonnement, hvor man skulle betale ekstra for at have mere en en computer på.
Og generelt er jeg ganske godt tilfreds med internettet også og elsker deres stofa webtv. I sin tid droppede jeg det, fordi de havde sådan noget tåbeligt "family" abonnement, hvor man skulle betale ekstra for at have mere en en computer på.
Umiddelbart kan jeg ikke se om det er godt eller skidt køb, men ud fra personlig erfaring kan jeg melde at jeg ikke ligefrem er vild med stofa
Jeg kan huske dengang i gamle dage, da jeg boede hjemme hos forældrene, der havde jeg stofanet. Havde det kun fordi der ikke var andre muligheder (først en måned før jeg flyttede hjemmefra kom der alternativer frem). Var virkeligt træls at man skulle logge på, hver gang man skulle på nettet og der var en grænse på 4 GB pr måned. Gik man over denne grænse blev prisen for internettet hurtigt meget dyrt
Mine forældre har stadig stofanet, men er dog meget langsomt
Mine forældre har haft stofa tv lige siden de flyttede til Sønderborg og lige nu betaler de mere for tv end jeg gør, jeg får dog en del film-kanaler med i prisen, som de ikke gør, hvor de får en del tyske kanaler og så lige 6'eren, som jeg ikke gør
Jeg har selv haft SE fiber i et par år (havde det også lige et års tid da SE's eventyr begyndte, men flyttede så væk derfra) og er meget glad for det. Har haft deres tv i en måneds tid. Til nu har vi ikke haft problemer med tv-kanalerne, men nu ser jeg stort set aldrig tv, er kun min kone der gør
Kan huske da jeg boede ved mine forældre at vi havde samme problem, dette problem fandt jeg dog hurtigt en løsning på, så alle pc'er i huset kunne komme på internet, selvom vi ikke havde deres family abon. :)
Jeg kan huske dengang i gamle dage, da jeg boede hjemme hos forældrene, der havde jeg stofanet. Havde det kun fordi der ikke var andre muligheder (først en måned før jeg flyttede hjemmefra kom der alternativer frem). Var virkeligt træls at man skulle logge på, hver gang man skulle på nettet og der var en grænse på 4 GB pr måned. Gik man over denne grænse blev prisen for internettet hurtigt meget dyrt
Mine forældre har stadig stofanet, men er dog meget langsomt
Mine forældre har haft stofa tv lige siden de flyttede til Sønderborg og lige nu betaler de mere for tv end jeg gør, jeg får dog en del film-kanaler med i prisen, som de ikke gør, hvor de får en del tyske kanaler og så lige 6'eren, som jeg ikke gør
Jeg har selv haft SE fiber i et par år (havde det også lige et års tid da SE's eventyr begyndte, men flyttede så væk derfra) og er meget glad for det. Har haft deres tv i en måneds tid. Til nu har vi ikke haft problemer med tv-kanalerne, men nu ser jeg stort set aldrig tv, er kun min kone der gør
Otto Racecar (23) skrev:I sin tid droppede jeg det, fordi de havde sådan noget tåbeligt "family" abonnement, hvor man skulle betale ekstra for at have mere en en computer på.
Kan huske da jeg boede ved mine forældre at vi havde samme problem, dette problem fandt jeg dog hurtigt en løsning på, så alle pc'er i huset kunne komme på internet, selvom vi ikke havde deres family abon. :)
graver (21) skrev:Thoroughbreed (19) skrev:
Apropos? SE's STB'er har en Linux-udgave man frit kan downloade ... Mon den kan køre på en Hindbær-Detektiv? o_O
Please do tell more? hvor finder du denne?
Der står vist noget her - men prøver lige at kigge i min manual senere - der var vist et link.
Hvad angår pris, så har jeg ikke lavet nogen sammenligninger. Da jeg flyttede ind var Stofa den eneste udbyder, der kunne levere Internet til min adresse.Mort (3) skrev:Er det stadig tilfældet eller er det blevet rarere at være kunder hos?
Jeg har til tider oplevet nogle lidt mærkelige fejl på deres opkoblinger. Men deres kundeservice var god, og fejlene blev udbedret.
Mit største kritikpunkt er at de nogen gange laver om på opsætningen uden at fortælle mig om det.
Jeg har to gange oplevet at de satte modemet til at lave NAT uden at jeg havde bedt om det. Og så måtte jeg selv ind på deres opsætningsside for at slå det fra igen.
Da det skete her til morgen og jeg rettede opsætningen kunne jeg ikke længere komme i kontakt med nogen DHCP server. Supporten foreslog en hard-reset af modemet, og det løste problemet.
Derudover vil jeg sige at deres service med emails omkring driftsforstyrrelser er ret ubrugelig for mig. De oplyser nemlig kun om problemer med TV signalet og aldrig om udfald på internetforbindelsen.
kasperd (27) skrev:Derudover vil jeg sige at deres service med emails omkring driftsforstyrrelser er ret ubrugelig for mig. De oplyser nemlig kun om problemer med TV signalet og aldrig om udfald på internetforbindelsen.
Jeg får smser når der udfald. Også på internet-delen..
Det fik jeg sagt lidt for tidligt. Det virkede for min stationære computer og min mobiltelefon. Men min laptop fik ingen IP adresse fra DHCP serveren.kasperd (27) skrev:Da det skete her til morgen og jeg rettede opsætningen kunne jeg ikke længere komme i kontakt med nogen DHCP server. Supporten foreslog en hard-reset af modemet, og det løste problemet.
Jeg ringede til supporten igen. De kunne ikke finde ud af hvad problemet var. De påstod at kablet eller netkortet var defekt, selvom DHCP forespørgslerne blev sendt gennem og kunne ses med tcpdump på den stationære computer.
Da jeg påpegede at det han sagde ikke stemte overens med symptomerne begyndte han at virke lettere uhøflig. Og jeg bad om at komme til at tale med en person, som kunne undersøge trafikken mellem modemet og DHCP serveren.
Lige pludseligt blev forbindelsen afbrudt, da jeg var midt i en sætning.
Nu har jeg haft fat i deres support igen. Hende jeg snakkede med denne gang havde husket at læse sin email i dag, så hun var klar over hvad problemet var.kasperd (32) skrev:Jeg ringede til supporten igen. De kunne ikke finde ud af hvad problemet var. De påstod at kablet eller netkortet var defekt, selvom DHCP forespørgslerne blev sendt gennem og kunne ses med tcpdump på den stationære computer.
Problemet er at Stofa er løbet tør for IP adresser. Derfor har de aktiveret NAT funktionaliteten på modemet hos alle deres kunder i Aarhus. Samtidigt har de sat en MAC filtrering på modemet så man højst kan have tre enheder på ad gangen, hvilket i mit tilfælde vil sige modemets indbyggede IP telefon plus to enheder mere.
Jeg udtrykte min utilfredshed med at de gennemfører sådan en ændring uden at orientere de berørte kunder på forhånd, samt at de ikke har sikret sig at alle deres supportere er klar over at ændringen er blevet gennemført.
Hun lovede at undersøge nærmere hvad der var gået galt med kommunikationen og vende tilbage med et svar på det.
Denne supporter var meget mere velinformeret og hjælpsom end ham jeg snakkede med sidst.
De har faktisk to forskellige sider med driftsinformation:Hr. Kejser (34) skrev:De har stadig ikke skrevet noget om det på deres side til driftinformation.
https://minesider.stofa.dk/
http://www.stofa.dk/kundeservice/driftinformation
Indholdet er forskelligt. Men ingen af dem nævner at de har slået NAT til og reduceret antallet af IP adresser per kunde.
kasperd (33) skrev:Problemet er at Stofa er løbet tør for IP adresser. Derfor har de aktiveret NAT funktionaliteten på modemet hos alle deres kunder i Aarhus.
Jamen, ifølge terracide, så er der ingen ISP'er der er ved at løbe tør for IP'er. Jeg kan dog sige at jeg har hørt folk er begyndt at få NAT IP'er hos SE også.
Så må hende der fortalte mig at Stofa ikke havde flere IP adresser have været lige så fuld af løgn, som ham der fortalte mig at mit netkort var defekt. (PS: Dette indlæg er sendt over det "defekte" netkort.)Yvossen (36) skrev:Jamen, ifølge terracide, så er der ingen ISP'er der er ved at løbe tør for IP'er.
Det er ikke første gang jeg har oplevet at en supporter påstod at min computer var defekt, blot fordi han ikke kunne finde ud af at løse problemet. (Sidste gang jeg oplevede det var hos TDC.)
Jeg bliver næppe den sidste kunde som oplever at en internetudbyder giver defekt hardware skylden for et problem som i bund og grund skyldes mangel på IPv4 adresser.
Den næste som oplever det vil måske tro på forklaringen og købe en ny computer uden grund.
Et er at det kan blive nødvendigt at udskifte routere og andet hardware som producenten ikke vil lave en firmware med IPv6 support til. Men hvis branchens overdrevne tilbageholdenhed med at opgradere netværket betyder at kunderne begynder at kassere fuldt ud funktionelt hardware, så er det altså for meget spild.
Vent... 3 enheder af gangen? Det er da alt for lidt! Og det har jeg heller ikke hørt noget om :/
E: Fra min side:
"Når router funktionaliteten er tilkoblet er din(e) computer(e) "skjult" ud imod internettet - du kan have op til 100 computere tilkoblet bagved kabelmodemet. Hvis router funktionaliteten er frakoblet kan du kun have 2 computere på ad gangen og de er helt sårbare ud imod internettet."
E: Fra min side:
"Når router funktionaliteten er tilkoblet er din(e) computer(e) "skjult" ud imod internettet - du kan have op til 100 computere tilkoblet bagved kabelmodemet. Hvis router funktionaliteten er frakoblet kan du kun have 2 computere på ad gangen og de er helt sårbare ud imod internettet."
Mig bekendt er teksten identisk uanset hvor mange IP adresser man har mulighed for at bruge. Jeg har set 2 på den side for over et halvt år siden selvom der dengang ikke fandtes nogen sådan begrænsning.Fjolle (38) skrev:Fra min side
Og jeg fik at vide at man stadigvæk kan have tre, hvis ikke man har IP telefoni.
Yvossen (36) skrev:Jamen, ifølge terracide, så er der ingen ISP'er der er ved at løbe tør for IP'er. Jeg kan dog sige at jeg har hørt folk er begyndt at få NAT IP'er hos SE også.
Nye kunder får også lokal tildelte ip'er hos SE (nat44) og har gjort det siden sidste år.
#44
Vi kan godt få IPv6, men de "må" ikke give os det endnu (os = kunder hos SE Fiber)
Vi kan godt få IPv6, men de "må" ikke give os det endnu (os = kunder hos SE Fiber)
Den historie synes jeg jeg har hørt før.Thoroughbreed (45) skrev:Vi kan godt få IPv6, men de "må" ikke give os det endnu
Jeg var ved at undersøge hvad jeg kan finde ud af om deres netværk. Er det de rigtige oplysninger jeg har fat i her?
ftp://ftp.ripe.net/pub/stats/ripencc/membership/alloclist.txt skrev:dk.ess
Syd Energi Bredbaand A/S
20060331 89.184.128.0/19 ALLOCATED PA
20070830 78.157.96.0/19 ALLOCATED PA
20080429 212.37.128.0/19 ALLOCATED PA
20080911 94.138.64.0/19 ALLOCATED PA
20090223 95.154.0.0/18 ALLOCATED PA
20100812 46.32.32.0/19 ALLOCATED PA
20110315 31.185.64.0/19 ALLOCATED PA
20111003 178.132.224.0/20 ALLOCATED PA
20120221 37.128.208.0/20 ALLOCATED PA
20120905 5.206.192.0/21 ALLOCATED PA
20100216 2a00:1b70::/32
#46
Hvordan kan jeg checke det? Men lige umiddelbart ser det sådan ud.
Hvordan kan jeg checke det? Men lige umiddelbart ser det sådan ud.
Find en webservice der kan fortælle dig hvad din IP adresse er og fortæl mig om den matcher et af intervallerne på listen.Thoroughbreed (47) skrev:Hvordan kan jeg checke det?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.