mboost-dp1

OOOOOOOOOOH

Samsung vil lave Android konkurrent til iPod Touch

- Via CNET - , redigeret af Pernicious , indsendt af sissy

Samsung arbejder angiveligt på en Android-baseret konkurrent til Apples populære iPod Touch. Produktet hedder YP-MB2 og minder om Samsungs længerevarende produktserie YEPP, som er en række medieafspillere. Dog har YP-MB2 tilføjet et touchscreen UI, som det kendes fra Samsungs smartphone Galaxy S.

Specifikationerne nævner en 1 GHz processor, Wi-Fi, FM-radio, GPS, DMB-tv samt en 4″ Super AMOLED skærm. Det forventes, at afspilleren kommer i tre udgaver med 8, 16 eller 32 GB lagerplads med mulighed for yderligere plads via MicroSD-kort. Derudover forventes et kamera på 3,2 megapixel. Understøttede fil-formater og codecs er MP3, Ogg, FLAC, AAC, WMA, WMV, ASF, AVI, MPEG4, DivX og Xvid.

YP-MB2 udkommer den 11. august i Sydkorea og kører på Android 2.1 med Samsungs TouchWiz interface. Derudover fortæller billederne om adgang til Android Market.

Pris og udgivelsesdato for andre markeder kendes endnu ikke.





Gå til bund
Gravatar #1 - Mr AC
4. aug. 2010 06:03
en iTunes fri iPod... den idé tiltaler mig, men jeg må indrømme at det er et marked som Apple sidder meget tungt på, så det bliver svært.

Samsung bliver nærmest nødt til at have bedre hardware (skærm), flere features og lækkert design til samme (og helst lavere) pris end Apple tager for deres iPods for at have en reel chance.
Gravatar #2 - ghostface
4. aug. 2010 06:07
Oooh en Android version der native afspiller xvid. Glæder mig til den funktionalitet bliver revet ud og tilføjet til de almindelige android telefoner :)

yxplayer er simpelthen for sløv til at afspille xvid ordentligt. For emget frameskip.
Rockplayer afspiller flydende men sluger massive mængder strøm.
Gravatar #3 - Windcape
4. aug. 2010 06:08
Spørgsmålet er så om de også har tænkt sig og lave et alternativ til iTunes. Ellers er der ikke meget mening i galskaben.
Gravatar #4 - alive
4. aug. 2010 06:10
#1: Der findes nu en del iTunes erstatninger.. eksempelvis http://www.simplehelp.net/2007/07/08/10-alternativ...
Gravatar #5 - fjols
4. aug. 2010 06:11
Jeg forstår ikke helt konceptet.
Hvorfor ikke bare lave plads til en SIM kort, så den også kan bruges som telefon?

Den eneste grund til at jeg stadig har min gamle iPod nano er fordi den kan holde strøm rigtig længe, hvilket jeg ikke kunne forestille mig denne enhed kan.
Gravatar #6 - thomasmorkeberg
4. aug. 2010 06:11
Tror det vil tiltale mange med funktioner som at overføre/sync/stream musik, film, serier og billeder direkte over ens hjemmenetværks wifi. (ved ikke lige om ipod/iphone kan stream over wifi, men sidst jeg tjekkede kunne det ihvertfald ikke overføre/sync over wifi)

Windcape (3) skrev:
Spørgsmålet er så om de også har tænkt sig og lave et alternativ til iTunes. Ellers er der ikke meget mening i galskaben.


http://gizmodo.com/5578456/google-music-launching-...
Gravatar #7 - Windcape
4. aug. 2010 06:14
alive (4) skrev:
#1: Der findes nu en del iTunes erstatninger.. eksempelvis http://www.simplehelp.net/2007/07/08/10-alternativ...
Men folk vil ikke have diverse erstatninger. De vil have noget der kommer sammen med produktet (musik-afspilleren), og som integerer perfekt!

Og det kan kun opnåes hvis udvikleren af hardwaren også er med til at udvikle software delen.

domaz (6) skrev:
http://gizmodo.com/..
Det har jo været rygtet i lang tid. Men vil Google udvikle noget som helst ligesom iTunes, eller forvente at folk køber det hele gennem en browser?

Derudover har jeg min tvivl om hvor vidt det giver mening, taget i betragtning af hvor få steder man har adgang til betalingsdelen af Android Market.
Gravatar #8 - ghostface
4. aug. 2010 06:14
#5 et simkort alene er ikke nok til at lave en telefon. Telefon moduler/chips som tillader adgang til EDGE, GSM, 3G etc skal også deri.

Ydermere så har samsung allerede sådan en mobil i Galaxy S (dog med mindre support for diverse formater).

Den her device skal kræse om de folk der stadig har en basis mobil der kan ringe og SMS. En telefon de ikke vil sluge strøm fra selv om de ser de nye preaired screeners af sæson 6 af weeds i bussen mod Hartzen
Gravatar #9 - Aputech
4. aug. 2010 06:22
Follow. Not lead.
Gravatar #10 - fjols
4. aug. 2010 06:24
#8: Ja, det er jeg helt klar over, men jeg kan bare ikke se behovet for sådan en enhed her. Smartphones er efterhånden så billige at prisen ikke er ret meget højere.
En iPod touch koster eksempelvis 1250 kr. og en HTC WildFire koster 1522.
Denne enhed bliver nødt til at være meget billigere før det giver mening i mit hoved.
Og så er der stadig problemet med hvor længe den kan holde strøm.
Gravatar #11 - Windcape
4. aug. 2010 06:27
#10

Batteritid og en ordenlig medie-afspiller gør hele forskellen!

F.eks. så æder wi-fi jo godt 80% af batteriforbuget på en typisk Android, samt at musikafspilleren ikke er så glad for når man er i en zone med mange wi-fi netværks.
Gravatar #12 - fjols
4. aug. 2010 06:47
#11: Præcis. Og det virker ikke til at det er anderledes på denne enhed. Den eneste umiddelbare forskel på den og min telefon er vel nærmest at min tlf. har sim kort og denne enhed har bedre mulighed for at afspille videoer.
Gravatar #13 - cjoey
4. aug. 2010 06:47
Windcape (11) skrev:

F.eks. så æder wi-fi jo godt 80% af batteriforbuget på en typisk Android, samt at musikafspilleren ikke er så glad for når man er i en zone med mange wi-fi netværks.


*Host* morgenkaffen-galt-i-halsen *hark* Hvilken fucked up android mobil har du? Så meget strøm har wifi ikke brugt på nogen af den mobiler jeg har haft.
Gravatar #14 - Aputech
4. aug. 2010 06:57
Hvorfor satser de så halvhjertet på Bada?

Synes der er virkeligt mange tiltag fra flere af giganterne der ikke rigtig bliver til en skid. De famler rundt.
Gravatar #15 - Magten
4. aug. 2010 07:02
Windcape (11) skrev:
F.eks. så æder wi-fi jo godt 80% af batteriforbuget på en typisk Android, samt at musikafspilleren ikke er så glad for når man er i en zone med mange wi-fi netværks.
Min telefon har været på wifi minimum 16 timer i døgnet den sidste uge, og har kun brugt 5% batteri..

Hvorfor kan musikafspilleren ikke lide når der er mange wifi netværk?
Gravatar #16 - Coney
4. aug. 2010 07:04
fjols (5) skrev:
Jeg forstår ikke helt konceptet.
Hvorfor ikke bare lave plads til en SIM kort, så den også kan bruges som telefon?

Den eneste grund til at jeg stadig har min gamle iPod nano er fordi den kan holde strøm rigtig længe, hvilket jeg ikke kunne forestille mig denne enhed kan.


fjols (10) skrev:
#8: Ja, det er jeg helt klar over, men jeg kan bare ikke se behovet for sådan en enhed her. Smartphones er efterhånden så billige at prisen ikke er ret meget højere.
En iPod touch koster eksempelvis 1250 kr. og en HTC WildFire koster 1522.
Denne enhed bliver nødt til at være meget billigere før det giver mening i mit hoved.
Og så er der stadig problemet med hvor længe den kan holde strøm.


Alle de folk der har købt en Ipod touch, ville ligeså vel kunne have brugt dette produkt... Jeg selv er meget glad for min Ipod touch, men kunne ikke have set mig selv købe en smartphone istedet... Jeg har det ganske fint med at have en almindelig telefon der ikke kan meget andet end at ringe og sende smser, og så have alt gejlet i et andet produkt... Jeg sparer endda frygtelig mange penge på den made også...
Gravatar #17 - lnc12
4. aug. 2010 07:15
Pleas lad den komme, så jeg kan få en touch musik afspille som ikke har det der iOS for FUCK jeg er træt af det nye OS på min iPhone
Gravatar #18 - fjols
4. aug. 2010 07:18
#16: Hvis vi antager at prisen er cirka den samme ved at købe en billig telefon og dette produkt eller en smartphone der kunne det hele, ville du så ikke vælge smartphonen?
På den måde skal man jo kun have en enhed med sig. Sådan har jeg det i hvert fald.
Gravatar #19 - Windcape
4. aug. 2010 07:22
cjoey (13) skrev:
Hvilken fucked up android mobil har du? Så meget strøm har wifi ikke brugt på nogen af den mobiler jeg har haft.
Magten (15) skrev:
Min telefon har været på wifi minimum 16 timer i døgnet den sidste uge, og har kun brugt 5% batteri..
Prøv at check jeres batteriforbrug, og se hvor stor en procentdel wi-fi udgør af det.

Jeg har wi-fi slået fra pt. Men sidst lå det omkring 78%.
Gravatar #20 - CJ2
4. aug. 2010 07:25
Har en HTC Desire (tlf) en Cowon S9 16GB og J3 64GB (32 int og 32 sd) (mp3). (Købte J3'en fordi jeg troede S9'en var i stykker) Ingen af Cowon dimserne har wifi, kamera og alt muligt, men spiller bukserne af 99% af andre musikafspillere når det gælder lydkvalitet. (Mener også Samsung har lavet et eller to produkter hvor lydkvaliteten spiller en rolle, men er ikke 100%). Apple har ikke gjort det endnu i hvert fald. Min pointe er at nogen sætter pris på god lyd og det findes ikke i nogen smartphone, så vil tro der er et kæmpemarked for Samsung hvis de har lyden med på denne. Savner lidt alt det smarte gejl på Cowon, men med 64 timers "uforstyrret" musikspilletid (11 timer film) er det til at leve med for mig, selv med en rimelig crappy ui og en noget høj pris :-)
Gravatar #21 - Magten
4. aug. 2010 07:27
Windcape (19) skrev:
Prøv at check jeres batteriforbrug, og se hvor stor en procentdel wi-fi udgør af det.
Det er der jeg har de 5% fra ;)
Gravatar #22 - Windcape
4. aug. 2010 07:41
Magten (21) skrev:
Det er der jeg har de 5% fra ;)
Det har jeg svært ved at tro på. Medmindre du aldrig bruger dit wi-fi (Var det dig som havde problemer med at din mobil brugte mobilt internet i stedet for wi-fi?)

Pt. er min status således:

Mobil-standby (Mobilt Internet): 56%
Telefon inaktiv: 32%
Skærm: 12%

Det er dog kun bygget på de sidste 2 timer, da jeg havde telefonen tilsluttet min pc tidligere i morges.
Gravatar #23 - cjoey
4. aug. 2010 07:42
Windcape (19) skrev:
Prøv at check jeres batteriforbrug, og se hvor stor en procentdel wi-fi udgør af det.


Undskyld mig, men jeg ville være en klovn, hvis jeg ikke havde tjekket det før jeg skrev mit tidligere indlæg. Jeg tror der er noget galt med din smartphone, siden din wifi kan bruge så stor en del af strømmen.
Gravatar #24 - Adagio
4. aug. 2010 07:52
Det lyder nice, men håber så sandelig at de giver den et bedre navn når den udkommer. Set fra brugerens synspunkt er det mere cool at have en dims der har et godt navn istedet for en dims der hedder YP-MB2 :)

fjols (18) skrev:
#16: Hvis vi antager at prisen er cirka den samme ved at købe en billig telefon og dette produkt eller en smartphone der kunne det hele, ville du så ikke vælge smartphonen?
På den måde skal man jo kun have en enhed med sig. Sådan har jeg det i hvert fald.


I teorien ja, men i praksis kommer det an på batteri-levetiden. P.t. kan min telefon med normal brug kun holde i ca. 3 dage før den skal oplades igen. Hvis vi smider sådanne features ind, så vil jeg egentligt ikke kunne bruge de ting, med mindre jeg har telefonen i opladeren hele tiden
Telefonen har MP3 afspiller, men bruger jeg den så er batteriet fladt i løbet af ingen tid. Så vil jeg hellere tage min ekstra MP3 afspiller med, som kan afspiller musik i 24 timer uden problemer, end at risikere at min telefon går død så folk ikke kan komme i kontakt med mig, bare fordi jeg lige vil høre lidt musik

Så indtil batterilevetiden på telefoner bliver klart forbedret, foretrækker jeg at have tingene delt af
Gravatar #25 - Windcape
4. aug. 2010 07:54
cjoey (23) skrev:
Jeg tror der er noget galt med din smartphone, siden din wifi kan bruge så stor en del af strømmen.
Nøh.

Meget data + aktivt wi-fi = højt strømforbrug!

Strømforbruget af wi-fi er jo relativt til hvor meget man bruger de andre af telefonens funktioner!
Gravatar #26 - Magten
4. aug. 2010 08:14
Windcape (22) skrev:
Det har jeg svært ved at tro på. Medmindre du aldrig bruger dit wi-fi (Var det dig som havde problemer med at din mobil brugte mobilt internet i stedet for wi-fi?)
Jeg har ikke haft problemer med at den bruger 3g istedet for internet.

Mit forbrug det sidste døgn på wifi ligger på 122,7 MB.

En rettelse til #15, de 5% batteri wifi har brugt, er kun for det sidste døgn ca.

Det der bruger mest her er skærmen, cellestandby og launcherpro :)
Gravatar #27 - Windcape
4. aug. 2010 08:16
#26

Har du nogen dataservices kørende overhovedet? Twitter et. al

Men igen, vi skal huske at vores forbrug er relativ til hvad vi ellers bruger telefonen til.
Gravatar #28 - myplacedk
4. aug. 2010 08:17
Windcape (11) skrev:
F.eks. så æder wi-fi jo godt 80% af batteriforbuget på en typisk Android

Du er ikke "typisk".

Windcape (11) skrev:
samt at musikafspilleren ikke er så glad for når man er i en zone med mange wi-fi netværks.

Din telefon er da vist heller ikke "typisk".

Hos mig er det skærmen der tager det meste. Cell standby tager også en del. Og jeg har en masse som syncer over wifi, og jeg slår det aldrig fra.
Gravatar #29 - Windcape
4. aug. 2010 08:20
#28

På min telefon bruges wi-fi 24/7, hvor at skærmen ikke gør. På den måde kan skærmen aldrig bruge mere strøm end wi-fi.

Jeg tror også hurtigt vi kan blive enige om at på en mp3afspiller er skærmen hovedsageligt slukket!
Gravatar #30 - Magten
4. aug. 2010 08:22
#27
Twitter, Facebook, 3 Email accounts, Picasa (lægger dagligt billeder op som den henter), DMI, og RSS til Engadget, Gizmodo, Ars Techninca og Newz..

Og så henter jeg dagligt musik fra min ftp.

#29
Det kommer da an på hvor meget strøm de hver især bruger, når de er aktive.
Gravatar #31 - exert
4. aug. 2010 08:23
fjols (18) skrev:
#16: Hvis vi antager at prisen er cirka den samme ved at købe en billig telefon og dette produkt eller en smartphone der kunne det hele, ville du så ikke vælge smartphonen?
På den måde skal man jo kun have en enhed med sig. Sådan har jeg det i hvert fald.

Jeg tror ikke helt du forstår hvad der bliver skrevet til dig i tidligere indlæg. Der er nogle, for hvem en telefon med lang batteritid er vigtigt. Smartphones har ikke ligefrem lang batteritid, og det hjælper ikke, hvis man også bruger den som musikafspiller. Derfor tror jeg faktisk, der er en del, der gerne vil kombinere en driftsikker (lang batteritid) telefon med en "smartpod".

Desværre kommer designet nok til at lægge sig op af Galaxy S, som er dårlig kopi af et nu gammelt iPhone-design.
Gravatar #32 - myplacedk
4. aug. 2010 08:24
Windcape (29) skrev:
På min telefon bruges wi-fi 24/7, hvor at skærmen ikke gør. På den måde kan skærmen aldrig bruge mere strøm end wi-fi.

Ja, for wifi og skærm bruger jo præcist lige mange watt.[/ironi]

Windcape (29) skrev:
Jeg tror også hurtigt vi kan blive enige om at på en mp3afspiller er skærmen hovedsageligt slukket!

Du overvurderer hvad vi kan blive enige om. Især når du vrøvler. ;-)
Gravatar #33 - Windcape
4. aug. 2010 08:27
Magten (30) skrev:
#27
Twitter, Facebook, 3 Email accounts, Picasa (lægger dagligt billeder op som den henter), DMI, og RSS til Engadget, Gizmodo, Ars Techninca og Newz..

Og så henter jeg dagligt musik fra min ftp.
Og du vil stadigvæk påstå at det kun bruger 5% af et typisk batteriforbrug?

I så fald skal du jo næsten have skærmen aktiv 24/7 !

Netop at slukke for netværksfunktionalitet, bluetooth osv. er typisk eksempler på måder at bare strøm på til andre type mobilenheder, så jeg har svært ved at se hvorfor det ikke skulle gælde for Android.
Gravatar #34 - fjols
4. aug. 2010 08:34
#31: Ja, du har ret, jeg misforstod vist. Men jeg har det på samme måde med en MP3 afspiller som du har det med din telefon, jeg får den sjældent ladet, til gengæld lader jeg min telefon hver aften.
En mp3 afspiller som denne ville nok skulle lades et par gange eller 3 om ugen og derfor kan jeg ikke se en fordel ved den i forhold til en smartphone.
Gravatar #35 - Magten
4. aug. 2010 08:39
Windcape (33) skrev:
Og du vil stadigvæk påstå at det kun bruger 5% af et typisk batteriforbrug?
Det var sådan statistikken så ud fra kl 6 igår morges, til kl 9 idag.

Jeg plejer hellere at skrue ned for lysstyrken hvis jeg skal spare strøm.. Hjælper langt mere imo.
Gravatar #36 - Windcape
4. aug. 2010 08:42
myplacedk (32) skrev:
Især når du vrøvler
Jeg vil nødig købe en mp3afspiller designet af myplacedk, manden tror jo at man har skærmen tændt 24/7!

Magten (35) skrev:
Jeg plejer hellere at skrue ned for lysstyrken hvis jeg skal spare strøm.. Hjælper langt mere imo.
Ah, det viser så også brugsforskellen.

Der er er helt klart en enorm forskel i hvor meget skærmen er tændt hos dig, og hos mig så.

Men pointen er nu engang den samme. Hvis man hovedsageligt benyttede telefonen som mp3afspiller, ville man ikke have skærmen tændt særlig tit, og derfor ville andre ting, som wi-fi, bluetooth osv. bruge alt for meget strøm.
Gravatar #37 - myplacedk
4. aug. 2010 08:46
Windcape (36) skrev:
myplacedk, manden tror jo at man har skærmen tændt 24/7!

Nej. Hører du MP3'er 24/7? Jeg gør ikke.
Gravatar #38 - HenrikH
4. aug. 2010 08:49
Windcape (7) skrev:
Men folk vil ikke have diverse erstatninger.

Nemlig, de vil bare have mulighed for at kopiere deres MP3'er direkte over på enheden, og så lade det være ved det!
Gravatar #39 - Windcape
4. aug. 2010 08:51
#38

Men gerne også have muligheden for at købe musik samtidigt!

iTunes har været en stor del af successkritieriet for iPod og iPhone. Til trods for at alle nørderne hader programmet :p
Gravatar #40 - myplacedk
4. aug. 2010 09:07
Windcape (39) skrev:
Men gerne også have muligheden for at købe musik samtidigt!

Hvad mener du? At det ene udelukker det andet?

Windcape (39) skrev:
iTunes har været en stor del af successkritieriet for iPod og iPhone. Til trods for at alle nørderne hader programmet :p

Hvad vil du sige med det?
Gravatar #41 - telepop
4. aug. 2010 09:08
#38
Hørt.
Når jeg kigger på en enhed af den art, er noget af det jeg altid tjekker, at der ikke kræves specielt software.
Enheden skal kunne agere harddisk når jeg plugger den til computeren, og hvis jeg evt. ønsker at forbinde den til noget software, skal jeg nok selv finde ud af hvilket.
Har prøvet det der Itunes-helvede 1 gang før, det skal ikke trækkes igennem igen.
Gravatar #42 - Windcape
4. aug. 2010 09:10
myplacedk (40) skrev:
Hvad mener du? At det ene udelukker det andet?
Nej, men at Samsung er hardware producent.

De har ikke ligefrem tradition for at lave end-user software som iTunes, eller som online musik-sælger.

Der er faktisk utroligt at Apple fortsat er det eneste internationale firma som sælger online musik i Danmark... TDC Play giver jeg ikke meget for.

telepop (41) skrev:
Enheden skal kunne agere harddisk når jeg plugger den til computeren
Baseret på forbrugerenes respons til iTunes, vil jeg faktisk tro at de fleste foretrækker at vælge hvad musik de vil have over på deres afspiller, fra et grafisk program som iTunes eller Zune.
Gravatar #43 - myplacedk
4. aug. 2010 09:12
Windcape (42) skrev:
De har ikke ligefrem tradition for at lave end-user software som iTunes, eller som online musik-sælger.

Så er det da fint at det er hardware de vil lave. Jeg har stadig ikke forstået hvad problemet skulle være. Du kommer med nogle facts (nogle mere indlysende end andre) (nogle længere oppe i tråden er løgn, men lad nu det være), men jeg kan ikke se hvad du vil sige med det.

Windcape (42) skrev:
Baseret på forbrugerenes respons til iTunes, vil jeg faktisk tro at de fleste foretrækker at vælge hvad musik de vil have over på deres afspiller, fra et grafisk program som iTunes eller Zune.

Obviously... Hvad skulle de ellers? DOS-kommandoer?
Gravatar #44 - Kjeldsen
4. aug. 2010 09:16
God idé. Billigere hardware, længere tid mellem opladninger og fuld adgang til Android market.


Magten (30) skrev:
#27

Og så henter jeg dagligt musik fra min ftp.



http://www.subsonic.org/
Gravatar #45 - Magten
4. aug. 2010 09:32
Kjeldsen (44) skrev:
http://www.subsonic.org/..
Har kigget lidt på det, men vil hellere bruge ftp, da jeg så også kan hente tv og andet derfra :)
Gravatar #46 - Billy Blaze
4. aug. 2010 09:57
Fordelen ved en MP3(medie)afspiller er jo netop også formfaktoren. Hvis vi f.eks. tager en iPod Touch og en iPhone 3Gs som eksempel, så er iPod Touch jo markant mindre. Det betyder altså også en hel del. Jeg ville f.eks. aldrig nogensinde drømme om at løbe med min iPhone 3GS, men en iPod Touch med det rigtige cover/holder vil jeg godt kunne tage med på en løbetur.
Gravatar #47 - Windcape
4. aug. 2010 10:00
myplacedk (43) skrev:
Obviously... Hvad skulle de ellers? DOS-kommandoer?
explorer.exe ?
Gravatar #48 - Coney
4. aug. 2010 10:06
Windcape (47) skrev:
explorer.exe ?


Det mener du ikke er et grafisk program? :)
Gravatar #49 - myplacedk
4. aug. 2010 10:37
Windcape (47) skrev:
explorer.exe ?

Ja, det er der nogle der foretrækker. Men som Coney siger, det er jo også grafisk.

Og din pointe mangler stadig. Jeg er med så langt:

Samsung vil lave en MP3-afspiller. Du mener de er dårlige til software, og at de ikke har tænkt sig at lave software. (Jeg aner ikke om du har ret og det er også ligegyldigt.)
Du mener at folk gerne vil bruge et grafisk program til at overføre filer til musik-afspilleren. Måske mener du at folk trods utrolige mængder af håndlige kommentarer mod iTunes insisterer på at have et "musik-bibliotek" på sin PC, og synkronisere det med musikafspilleren. Lad os igen bare antage du har ret.

Hvad vil du sige med det? For mig ligner det random ubekræftede facts ingen står og mangler. Har du en eller anden holdning til det, som du har svært ved at formulere? Eller er det bare hvad du har at bidrage med?
Gravatar #50 - asfaltgeden
4. aug. 2010 10:40
Creative har da haft et lignende produkt i udvikling i mere end et år nu, men jeg vil da hilse Samsung velkommen i kampen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login