mboost-dp1

Samsung

Samsung Galaxy Tab nu også blokeret i EU

- Via FOSS Patents - , redigeret af Pernicious

Det er ikke mange dage siden, at Apple formåede at få nedlagt et fogedforbud mod Samsungs Galaxy Tab i Australien, der betyder, at Samsung ikke må sende tablet-computeren på markedet i landet, før en patentretssag er blevet afgjort.

Læs også: Apple blokerer for Galaxy Tab 10.1-udgivelse i Australien

Ved retten i Tyskland har Apple nu fået nedlagt et lignende fogedforbud mod tablet-computeren, men denne gang har beslutningen endnu større betydning. Eftersom Tyskland er medlem af EU, strækker fogedforbudet sig nemlig til alle unionens medlemslande bortset fra Holland, og Samsung går derfor glip af en stor potentiel indtjening.

Apple beskylder Galaxy Tab for at efterligne deres populære iPad-tablet og for samtidig at bryde nogle af firmaets patenter. I retssagen bad Apple om at få nedlagt et fogedforbud, som Samsung kan få bøder på op til €250.000 for at bryde.





Gå til bund
Gravatar #1 - Adagio
10. aug. 2011 07:21
De er da sindsyge de æble folk. Siden de går efter Samsung, er det hardwaren de klager over. Men hvor mange forskellige måder er det lige at lave en tab? Hvis Æble har patent på en sort flad firkant med en skærm i midten har verden da et problem
Gravatar #2 - mfriis
10. aug. 2011 07:27
Er den også blokeret i USA? Jeg havde ellers regnet med at købe en når jeg alligevel var derovre i oktober måned.

Mærkeligt de ikke går efter Motorola og deres Xoom, men de har vel ikke samme markeds udbredelse som samsung.
Gravatar #3 - HenrikH
10. aug. 2011 07:28
#1: Eftersom Apple's "våben" i denne sag, er et Europæisk Community design, jo, så er det netop fordi Apple kræver eneret på en flad firkant med en skærm i midten >_<

Edit: Kilden linker til det her: http://www.scribd.com/doc/61944044/Community-Desig...
Gravatar #4 - XorpiZ
10. aug. 2011 07:34
Og så undrer Apple-fans sig over, at folk hader Apple?
Gravatar #5 - Karmakaze
10. aug. 2011 07:37
Synes Apple opføre sig rigtig "Nollert" i denne afære, jov selvfølgelig er der nogle lighedstegn, men mest af alt virker det mere som om de er bange fordi Galaxy´en på mange måder er Ipad2 overlegen!

Og jaja Ipad2 er så Galaxy´en overlegen på andre punkter......
Gravatar #6 - Thinq
10. aug. 2011 07:40
Hvis Apple taber sagen om design patentet kan Samsung så sagsøge Apple for det tab som fogedforbudet har påført dem?
Gravatar #7 - nubus
10. aug. 2011 07:43
#1 - Ting bliver først indlysende efter at andre har opfundet dem. Michelin fik for eksempel patent på "aftageligt hjul fyldt med luft" (hvem sagde der ikke kunne komme biler ind i denne tråd :-)

#4 - Forstår godt at folk hader Apple (det er produkterne som begejstrer - firmaet har altid været ret forfærdeligt).

#5 - De gider nok ikke som med iPhone og Mac at være først men stå tilbage med en lille del af markedet.
Gravatar #8 - XorpiZ
10. aug. 2011 07:47
nubus (7) skrev:
#5 - De gider nok ikke som med iPhone og Mac at være først men stå tilbage med en lille del af markedet.


Så må de jo spænde hjelmen lidt. De forventer vel ikke, at de kan holde alle konkurrenter ude af Europa ved hjælp af latterlige søgsmål for altid?
Gravatar #9 - Athinira
10. aug. 2011 07:51
XorpiZ (8) skrev:
Så må de jo spænde hjelmen lidt. De forventer vel ikke, at de kan holde alle konkurrenter ude af Europa ved hjælp af latterlige søgsmål for altid?


Every little bit helps...

Tror nok Apple kan klare sig fint uden søgsmål. Men hvis de kan udelukke en stor konkurrent og tjene penge, then why not do it?

Ikke at jeg støtter dem. Jeg synes sagen er mindst lige så latterlig.
Gravatar #10 - TKB
10. aug. 2011 07:54
Har Apple så dårligt et produkt at de ikke kan/tør kæmpe på markedesvilkår?
Med alle de retssager de kaster ud for tiden kunne man få den tanke at apple ikke har noget produkt der kan følge op på de nuværende og de allerede nu ved de er på røven men prøver at holde fast ved at forhindre andre i at komme med noget der er bedre.
Gravatar #11 - PedeMeister
10. aug. 2011 07:54
Jeg havde ellers ingen planer om at anskaffe en tablet, men det her giver mig næsten lyst til at købe en. Altså så længe den ikke er fra Apple...
Gravatar #12 - blacktiger
10. aug. 2011 07:56
#7 Jeg er sådan set enig i af ting først bliver åbenlyse efter de er opfundet, men jeg mener også at din sammenligning er dybt misvisende. Hvis man får et patent på "aftageligt hjul fyldt med luft" går jeg stærk ud fra at det var noget nyt. Ipads er ikke nye, de er bare gode og hypede siden der er apple som laver dem. Den første tablet computer jeg kunne finde var en "ThinkPad 700T" tilbage fra 1990.

Så selv om Ipaden er god, så er det ikke en ny opfindelse - modsat dit eksempel.
Gravatar #13 - XorpiZ
10. aug. 2011 07:58
Athinira (9) skrev:
Every little bit helps...

Tror nok Apple kan klare sig fint uden søgsmål. Men hvis de kan udelukke en stor konkurrent og tjene penge, then why not do it?

Ikke at jeg støtter dem. Jeg synes sagen er mindst lige så latterlig.


Det er sandt. Det er vel kapitalisme, når det er bedst/værst, alt efter synspunkt.
Gravatar #14 - madeinrussia
10. aug. 2011 07:59
Apple betaler en kæmpe erstatning hvis samsung vinder "sagen".
jeg kan ikke huske hvor men for hver dag betaler de den tabte fortjeneste + udover det.
De har en del at miste hvis de taber, men ser ikke ud til at de gør lige nu.

De kræver desuden at alle samsungs tablets bliver destrueret. (hvis det sker så burde man boycutte apple for ressourcespild.)

Retsagen handler desuden meget om indpakningen af selve tabletten, samt måden man reklamerer om den på, og ikke så meget om designet (denne gang) så vidt jeg kan huske.
Gravatar #15 - Hack4Crack
10. aug. 2011 08:05
TKB (10) skrev:
Har Apple så dårligt et produkt at de ikke kan/tør kæmpe på markedesvilkår?

De skyder sig selv i foden... det skulle ikke undre mig at de ender med en gigant bøde fra vores elskede EU fordi Apple opnår monopolstatus
Gravatar #16 - assassin2007
10. aug. 2011 08:05
Nu mener jeg det!

Hvor er der en apple store i danmark man kan futte af?
Gravatar #17 - syggangster
10. aug. 2011 08:14
Æblet er råddent
Gravatar #18 - Adagio
10. aug. 2011 08:15
assassin2007 (16) skrev:
Hvor er der en apple store i danmark man kan futte af?


Where do I sign up to join?

Hvis de vinder den her sag og destruerer konkurrenternes produkter, må jeg indrømme at jeg virkeligt føler trang til at vise æble-firmaet hvad jeg mener om dem

*Adagio lights up my arrows of fire*

Desværre er jeg af den type der i tilfælde som disse kun ender med at klage verbalt på newz istedet for faktisk at gøre noget

*Adagio sends the arrows into a barrel of water*
Gravatar #19 - el_barto
10. aug. 2011 08:20
Mørkets Fyrste har slået til igen.
Gravatar #20 - gorgemuld
10. aug. 2011 08:34
Når der nu er mere end en domstol der har taget sagen seriøst og vælger at granske sagen og patenterne må der jo være noget om deres påstand. Man kommer ikke ind fra gaden med et eller andet far fetched krav..

Men jeg er sikker på at domstolende nok skal kontakte alle de bedrevidende her på bloggen, for det er tydeligt at I har styr på både juridisk og forretningsmessigt....
Gravatar #21 - el_barto
10. aug. 2011 08:37
gorgemuld (20) skrev:
Når der nu er mere end en domstol der har taget sagen seriøst og vælger at granske sagen og patenterne må der jo være noget om deres påstand. Man kommer ikke ind fra gaden med et eller andet far fetched krav..

Men jeg er sikker på at domstolende nok skal kontakte alle de bedrevidende her på bloggen, for det er tydeligt at I har styr på både juridisk og forretningsmessigt....


Hvis du nu gad og kigge på det 4-siders dokument der danner grundlag for det her cirkus, ville du nok kunne se at Apple har fået patent på en firkant med en skærm. Doh...

http://www.scribd.com/doc/61944044/Community-Desig...

Så jo, det er FUCKING FAR FETCHED!
Gravatar #22 - Joms
10. aug. 2011 08:41
Måske skulle apple lige se deres egen hisorie igennem... de har stjålet andres design med næb og klør men ligeså snart det er noget af apples så er det et nono....

Gravatar #23 - soren_ladegaard
10. aug. 2011 08:41
blacktiger (12) skrev:
Den første tablet computer jeg kunne finde var en "ThinkPad 700T" tilbage fra 1990.

Så selv om Ipaden er god, så er det ikke en ny opfindelse - modsat dit eksempel.


I praksis er iPad'en vel en "ny" opfindelse? Få måneder efter lanceringen af iPad havde Apple solgt flere tablets end hele den samlede brance havde gjort tilsammen igennem 20 år.

Så i praksis er iPad'en vel at betragte som defacto standarden for tablets? iPad er i vid udstrækning en kæmpe iPhone. Da den kom på markedet i 2007 var den jo super-vildt-meget mere avanceret end alt andet på markedet.

Jeg er bestemt ikke ekspert i patenter. Men da Apple var først med den moderne smartphone må der jo også ligge noget teknik til grund, som de har udviklet og forsøgt at tage patent på. Så man kan ikke fortænke dem i at forsøge at beskytte deres opfindelser. Om det så lige skal føre til et forbud på konkurrentens produkt må være op til en dommer at vurdere. Det kommer jo an på, hvor meget de har plagieret.

I en helt anden boldgade, så vil jeg nødig være Samsung. Kort før frigivelsen af iPad (iPad2?) havde Samsung en tablet (deres første?) klar. Men pga. iPad'ens funktioner og lave pris trak de hele lanceringen tilbage. Nu kommer de med en ny version, der bliver "forbudt" i hele EU. Jeg tror de er pressede på Samsungs direktionsgang :-)
Gravatar #24 - Daller
10. aug. 2011 08:44
hmm underligt at se den tegning på den patent søgning...
nu kan jeg ikke lige huske hvilken film jeg har set den i, men det er en del år siden... tror det var en si-fi så hvis samsung bare kan finde en film/tegnefilm som er udgivet før æblet har taget patent så falder sagen med et brag (uden for USA)....
Nyhedsværdien er også lig 0 i mine øjne, men tror det er for at bremse samsung og vinde tid inden deres næste produkt kommer på gaden.



Gravatar #25 - terracide
10. aug. 2011 08:50
Apple's holdning er satme morsomt, taget dette i betragtning:

Gravatar #26 - Glacier
10. aug. 2011 08:52
Uanset hvor meget man hader Apple og hvor meget Apple selv kopiere andre, så må man vel sige at Samsung i højgrad selv har været ude om det.
Samsung er jo efterhånden ved at have en trackrecord i at lave mere eller mindre "Apple ligende" designs.
Et er deres telefoner og tables, men tag f.eks. deres premium remote til deres tv: http://www.flatpanels.dk/billeder/samsung2011remot...

Var der nogen der sagde iphone 4?
Gravatar #27 - aey
10. aug. 2011 08:58
Glacier (26) skrev:

Et er deres telefoner og tables, men tag f.eks. deres premium remote til deres tv: http://www.flatpanels.dk/billeder/samsung2011remot...

Var der nogen der sagde iphone 4?
Shit - det er sgu' ikke godt nok.
Gravatar #28 - andy123
10. aug. 2011 09:03
Det er simpelthen ved at blive for meget med de tåbelige patentkrige. I stedet for at sagsøge hinanden i hoved og røv burde de bruge tid og resourcer på at konkurrere på andre parametre som giver værdi for forbrugerne. Prøv at tænk hvor meget blandt andet Microsoft og Apple kunne have udrettet for alle de milliarder de smed efter de patenter de købte.
Gravatar #29 - Bjarni
10. aug. 2011 09:09
nubus (7) skrev:

#5 - De gider nok ikke som med iPhone og Mac at være først men stå tilbage med en lille del af markedet.



Apple har aldrig været først. Hvis du tror det, så er du hjernevasket :-) Apple er gode til udførelsen, men de er sjældent/aldrig først med noget som helst. Mac er en computer og de var ikke den første computerproducent i verden. iPad er en tablet og er bestemt ikke den første tablet i verden. iPhone er en smartphone og er bestemt hverken den første mobiltelefon i verden eller den første smartphone. F.eks. var min første smartphone en HTC brandet under et andet navn dengang og var adskillige år før iPhone kom til verden.

Æbleprodukterne er blevet populære, fordi de er godt udført på alle leder og kanter, men er blot en sammensætning af andres opfindelser i en pæn indpakning. Og så er de gode til at brande dem.

I øvrigt burde patenter afskaffes. Deres formål var et fremme udvikling - ikke begrænse den. Og i dag bliver de i højere grad brugt til at begrænse udvikling fremfor at fremme den.
Gravatar #30 - Jonas_
10. aug. 2011 09:10
Til alle jer der synes det er latterligt:

Hvad fanden skulle vi med patenter hvis ikke vi skulle håndhæve dem??
Apple har et patent som de har anskaffet på lovlig vis. Patentet siger at Apple har eneret på at lave en dims/funktion - Apple mener at Samsung bryder patentet og Apple trækker dem i retten, hvad mærkeligt er der ved det??

Hvis i mener at patentet er latterligt er det vel nærmere patentsystemet i skal klantre.

Hvis i mener at det er latterligt at Samsung ikke må sælge varen medens sagen står på er det vel retssystemet i skal klandre.

Apple er en virksomhed, virksomheder lever af at tjene penge og når spillereglerne nu engang i høj grad handler om patenter så er det jo der markedsandelene skal vindes..

Hvis Apple skulle spille 'Mister Nice Guy' hver gang der var nogen som forbød sig på deres enemærker tror jeg ikke de stod så stærkt som de gør i dag!
Gravatar #31 - Magten
10. aug. 2011 09:11
soren_ladegaard (23) skrev:
praksis er iPad'en vel en "ny" opfindelse? Få måneder efter lanceringen af iPad havde Apple solgt flere tablets end hele den samlede brance havde gjort tilsammen igennem 20 år.
At Apple har solgt flere gør det sgu da ikke til en ny opfindelse.

Når det er sagt så fatter jeg ikke Samsung. Hvorfor gider de lave Galaxy serien så tæt på iPhone/iPad? Man behøver ikke meget mere end 3. klasse for at regne ud Apple ikke vil lade det gå stille hen.
Gravatar #32 - Bjarni
10. aug. 2011 09:20
Magten (31) skrev:

Når det er sagt så fatter jeg ikke Samsung. Hvorfor gider de lave Galaxy serien så tæt på iPhone/iPad? Man behøver ikke meget mere end 3. klasse for at regne ud Apple ikke vil lade det gå stille hen.



Jeg tror nu egentlig det har været en meget god forretning for dem. De er gået fra at være en forholdsvis ligegyldig mobilproducent til at være mange Android folks foretrukne valg sammen med HTC. Også selvom det skulle ske de skal betale en patentbøde på 250.000 euro.
Gravatar #33 - Adagio
10. aug. 2011 09:30
Jonas_ (30) skrev:
Hvis Apple skulle spille 'Mister Nice Guy' hver gang der var nogen som forbød sig på deres enemærker tror jeg ikke de stod så stærkt som de gør i dag!


Hvis de havde brugt alle de penge de har brugt på sagsanlæg på viderudvikling af deres produkter, så ville de kunne stå endnu stærkere (da de ville have bedre produkter end de har nu) og folk ville ikke hade dem så meget

Jonas_ (30) skrev:
Hvad fanden skulle vi med patenter hvis ikke vi skulle håndhæve dem??


Fjern patenterne... de er med til at stoppe inovation

Magten (31) skrev:
Når det er sagt så fatter jeg ikke Samsung. Hvorfor gider de lave Galaxy serien så tæt på iPhone/iPad?


Umiddelbart vil jeg mene at der er stor forskel på en Galaxy og en ipadde. Dvs. så stor som man nu kan forvente på en tablet/phone. Eller mener du at Samsung istedet skulle have lavet deres Galaxy Tab som en trakant, eftersom at æblet har patent på en flad firkant med en skærm inden i? Knapperne sidder jo ikke de samme steder (og her drejer det sig heller ikke om de samme knapper, hvis man ser bort fra standard knapperne som f.eks. tænd/sluk), så det drejer sig udelukkende om en flad firkant
Gravatar #34 - Justin
10. aug. 2011 09:34
Adagio (33) skrev:
Hvis de havde brugt alle de penge de har brugt på sagsanlæg på viderudvikling af deres produkter, så ville de kunne stå endnu stærkere (da de ville have bedre produkter end de har nu) og folk ville ikke hade dem så meget


Det skal du ikke regne med, det ville gå imod apples strategi om af først komme med en model der ikke kan noget, og så langsomt putte dele i den så den i version 15 kan det samme som alle andre ligende kunne fra version 1
Gravatar #35 - blacktiger
10. aug. 2011 09:35
Adagio (33) skrev:
Eller mener du at Samsung istedet skulle have lavet deres Galaxy Tab som en trakant, eftersom at æblet har patent på en flad firkant med en skærm inden i? Knapperne sidder jo ikke de samme steder (og her drejer det sig heller ikke om de samme knapper, hvis man ser bort fra standard knapperne som f.eks. tænd/sluk), så det drejer sig udelukkende om en flad firkant


Og det er lidt sagens kerne synes jeg. tablet computere er (som jeg skrev i min tidligere post) ikke nye - det var ikke apple der opfandt dem. Og jeg vil mene at en tynd skærm uden ekstra gejl er den nayurlig udvikling - og ikke nogen genistreg fra apples side. Det er præcis ligesom TV. Engang var de store firkantede og forskellige. I dag ligner de sku alle hinanden mere eller mindre. En stor stort flad firkant.
Gravatar #36 - Trentors
10. aug. 2011 09:55
Bjarni (32) skrev:
Jeg tror nu egentlig det har været en meget god forretning for dem. De er gået fra at være en forholdsvis ligegyldig mobilproducent til at være mange Android folks foretrukne valg sammen med HTC. Også selvom det skulle ske de skal betale en patentbøde på 250.000 euro.


Grunden til folk har valgt Samsung Galaxy S er fordi de konstant har ligget nr. 1 på teknologi. De har de bedste skærme, kraftigste processorer og er virkelig gode på specs.

Derfor jeg i dag har en Galaxy S II. At den ligner en iPhone kan diskuteres. Det er bare en stor skærm med en knap. Jeg ved ikke hvordan de ellers skulle have lavet en touchtelefon?
Gravatar #37 - Coma
10. aug. 2011 10:03
Apple er presset, det er derfor de tager kampen i retten frem for på marked. Det hele startede med Apple gjorde grin med Android, og det er nu endt med at IOS får Android funktioner (som self bliver solgt som noget helt enestående til ios, mens deres fans smæsker det i sig), til at apple nu forsøger at ramme android på producenterne. Det er ikke for sjov, det er de største android producenter der får turen. Det kan så undre at når MS laver samme stunt kan man typisk lave en licens deal med dem, hvor imod Apple fortrækker at lukke helt ned for konkurrencen.
Gravatar #38 - berador
10. aug. 2011 10:03
den en har 1 fysisk knap på fronten og skal bruges lodret pga af indbygget kamera den anden har INGEN fysisk knap på front og kamera gøre den skal være vanret HVORDAN KAN DE VÆRE ENES det er sq en smutter
Gravatar #39 - Bill Gates
10. aug. 2011 10:07
Mordor og mørkets fyrste Steve Sauron Jobs har slået til igen...
Gravatar #40 - berador
10. aug. 2011 10:11
ipad2
Galaxy tap 10.1

ja de er da næsten ens
Gravatar #41 - Magten
10. aug. 2011 10:19
Adagio (33) skrev:
Umiddelbart vil jeg mene at der er stor forskel på en Galaxy og en ipadde.
http://www.mobil.nu/polopoly_fs/samsung-galaxy-tab-1.420581.html!/image/1836415810.jpg

http://bindapple.com/wp-content/uploads/2011/01/ap...

Ligheden er pænt stor - større end imellem andre tablets ihvertfald.


Bjarni (32) skrev:
Jeg tror nu egentlig det har været en meget god forretning for dem. De er gået fra at være en forholdsvis ligegyldig mobilproducent til at være mange Android folks foretrukne valg sammen med HTC. Også selvom det skulle ske de skal betale en patentbøde på 250.000 euro.
Ligegyldig og ligegyldig, det ved jeg nu ikke :)

Jeg så hellere at de havde fundet på et andet design til Galaxy S.. HTC har haft fin succes med at lave forskellige design.
Gravatar #42 - ham selv
10. aug. 2011 11:07
#35

Nej, Apple er ikke et hardware firma, selv om de udvikler deres egen hardware.

Det iphone, ipad var først med og som er kopieret af mange og efterhånden blevet en defacto standard er måden du betjener din tablet "gestures" og det er det der har skabt den success som tablets og smartphones har i dag. Bare se på tv-reklamer eller vejrudsigten hvor der bladres som på en tablet.

Før i tiden var der godt nok både smartphones og tablets, men helt ærligt de var sgu' ikke særligt spændende eller anvendeligt i de fleste tilfælde.

Problemet er vel også at det virker som om at det slet ikke er muligt for andre producenter at forestille sig et anderledes design (HTC delvist undtaget) end Apples med et lille twist. Hvor er alle ideerne henne?

Designmæssigt trækker Apple læsset og de fleste konkurrenter har glemt hjernen derhjemme. Eneste modtræk er kraftigere hardware, bedre specs. Kom nu ind i kampen.

Lur mig om ikke Apple igen på et tidspunkt redesigner udseende og brugerflade og ingen kan forstå hvorfor man ikke har tænkt på det før.

Samsung laver nogle lækre produkter, men nytænkning/design - jeg tror de har overflyttet alle ansatte i den afdeling til hardware afdelingen ;-)
Gravatar #43 - cryo
10. aug. 2011 11:18
ham selv (42) skrev:
Nej, Apple er ikke et hardware firma, selv om de udvikler deres egen hardware.


Apple lever af at sælge hardware de har udviklet. Det kan vist dårligt kaldes andet end et hardwarefirma. Jo du kunne måske kalde det et totaloplevelsesfirma, da det jo efterhånden er meget det de lever af.

For at imødegå folk som nu vil skrive "naaj appel bruger almindelige pc-chips de laver ikke noget selv", så kan man jo sige det om alting. Al computerteknologi er baseret på MOSFETs og i sidste ende silicium og nogle andre grundstoffer. Gud burde faktisk ha' patent på lortet.
Gravatar #44 - ListiC
10. aug. 2011 11:24
Adagio (33) skrev:
Fjern patenterne... de er med til at stoppe inovation


Jeg tror du er lidt galt på den her. Hvem ville forske og innovere hvis alle kunne stjæle det man havde brugt tid og penge på?


Dejligt at se at der endelig er en konsekvens for dem der bare suger løs på Apples succes.

Synes det er pinligt for samsung at de har kopieret apple så meget. Synes dog ikke at det er der Galaxy Tab der er det værste eksempel.

Husk nu at Apple også bliver anklaget af de andre konstant!! Hvorfor er det værre når Apple gør det? Er det janteloven der gør det? forstår det ikke...
Gravatar #45 - XorpiZ
10. aug. 2011 11:39
soren_ladegaard (23) skrev:
I praksis er iPad'en vel en "ny" opfindelse? Få måneder efter lanceringen af iPad havde Apple solgt flere tablets end hele den samlede brance havde gjort tilsammen igennem 20 år.


Nej. Det er ikke en ny opfindelse. Det er en videreudvikling af et (meget) gammelt koncept.

iPad er i vid udstrækning en kæmpe iPhone. Da den kom på markedet i 2007 var den jo super-vildt-meget mere avanceret end alt andet på markedet.

Nej, iphonen var ikke super-vildt-meget mere avanceret. Den havde touch-screen og det var det. Rent funktionelt var den dummere end mange "dumb-phones".

Men da Apple var først med den moderne smartphone må der jo også ligge noget teknik til grund, som de har udviklet og forsøgt at tage patent på.


Sagen har intet med patenter at gøre. Det handler om udseendet (læs #21).

Nu kommer de med en ny version, der bliver "forbudt" i hele EU. Jeg tror de er pressede på Samsungs direktionsgang :-)


Ikke utænkeligt. Det virker dog mere som Apple, der er desperate, sådan som de sagsøger alt og alle.

Jonas_ (30) skrev:
Apple har et patent som de har anskaffet på lovlig vis. Patentet siger at Apple har eneret på at lave en dims/funktion - Apple mener at Samsung bryder patentet og Apple trækker dem i retten, hvad mærkeligt er der ved det??


Det er ikke patent. Forstå nu forskellen og læs nyheden.

ham selv (42) skrev:
Designmæssigt trækker Apple læsset og de fleste konkurrenter har glemt hjernen derhjemme. Eneste modtræk er kraftigere hardware, bedre specs. Kom nu ind i kampen.


Nej, de gør ikke. De har lavet en firkantet tablet med en knap på. Det har ikke noget med "at trække læsset" at gøre.

Samsung laver nogle lækre produkter, men nytænkning/design - jeg tror de har overflyttet alle ansatte i den afdeling til hardware afdelingen ;-)


Ligesom Apple har flyttet alle ansatte over til den juridiske, ikke sandt?

ListiC (44) skrev:
Dejligt at se at der endelig er en konsekvens for dem der bare suger løs på Apples succes.


Jesus. Læs nu nyheden inden du kommer med dine smarte kommentarer. Apple har fået et Community Design tildelt baseret på en firkantet kasse med en skærm i. Det har _intet_ med "suge løs" at gøre.

Hvor er det dog trættende at læse, at folk ikke aner hvad de snakker om :<
Gravatar #46 - thomasmorkeberg
10. aug. 2011 11:47
Magten (41) skrev:
Jeg så hellere at de havde fundet på et andet design til Galaxy S.. HTC har haft fin succes med at lave forskellige design.


Har det reddet dem fra at blive sagsøgt af apple?
Gravatar #47 - Magten
10. aug. 2011 12:04
domaz (46) skrev:
Har det reddet dem fra at blive sagsøgt af apple?
HTC? Jeg mindes ikke Apple har været efter pga design.. Men jeg kan da huske forkert?
Gravatar #48 - Adagio
10. aug. 2011 12:07
ListiC (44) skrev:
Jeg tror du er lidt galt på den her. Hvem ville forske og innovere hvis alle kunne stjæle det man havde brugt tid og penge på?


Ok, lad mig lige omformulere mig: Fjern de totalt meningsløse banale patenter... de er med til at stoppe inovation

Æblet har nu patent på en flad firkantet dims med en skærm i midten og æble-fanatikerne syntes at det er fair nok, da æble-firmaet har brugt mange trillioner på at udvikle dette design, så skal de også have eneret på dette for all eternety
Hey... Wait a minute... this sounds awfully much like a tv or a monitor or the tablet from 1990

Med andre ord: Æble vælger nu at tage ejerskab over for noget de ikke selv har opfundet, de tager ejerskab over noget de bare har kopieret fra andre... og det er noget super basalt noget

Prøv at se hvordan bilindustrien ville være i dag, hvis æble-firmaet var i den branche. Æble-firmaet ville hurtigt tage patent på at smide side-spejle på bilen (selvom de ikke var det første firma det gjorde det) og sagsøge alle andre bil-firmaer der smider side-spejle på bilen. Hvis alt gik efter æble-firmaets plan, vil de dermed bremse alle andre firmaet fra at have side-spejle og da side-spejle er en rimelig vigtig del vil det sørge for at salg vil være minimalt for disse biler
Gravatar #49 - Justin
10. aug. 2011 12:13
ham selv (42) skrev:
#35

Nej, Apple er ikke et hardware firma, selv om de udvikler deres egen hardware.

Det iphone, ipad var først med og som er kopieret af mange og efterhånden blevet en defacto standard er måden du betjener din tablet "gestures" og det er det der har skabt den success som tablets og smartphones har i dag. Bare se på tv-reklamer eller vejrudsigten hvor der bladres som på en tablet.


Opera har haft "gestures" i lang tid, så det er ikke en helt ny apple ting
ham selv (42) skrev:


Før i tiden var der godt nok både smartphones og tablets, men helt ærligt de var sgu' ikke særligt spændende eller anvendeligt i de fleste tilfælde.



Jeg havde en Palm PDA den var da yderst anvendelig, indtil der kom kalender i telefonen

ham selv (42) skrev:

Problemet er vel også at det virker som om at det slet ikke er muligt for andre producenter at forestille sig et anderledes design (HTC delvist undtaget) end Apples med et lille twist. Hvor er alle ideerne henne?


hvor er apples ideer henne ??
formen på en ipad minder utrolig meget om de pads de har i star trek og den er fra 80`erne

ham selv (42) skrev:

Designmæssigt trækker Apple læsset og de fleste konkurrenter har glemt hjernen derhjemme. Eneste modtræk er kraftigere hardware, bedre specs. Kom nu ind i kampen.

Lur mig om ikke Apple igen på et tidspunkt redesigner udseende og brugerflade og ingen kan forstå hvorfor man ikke har tænkt på det før.


Det glæder jeg mig til af se :)
indtil viderer kan jeg kun komme i tanker om en ting apple har lavet hvor man kan tale om et anderledes design

ham selv (42) skrev:

Samsung laver nogle lækre produkter, men nytænkning/design - jeg tror de har overflyttet alle ansatte i den afdeling til hardware afdelingen ;-)


Det lyder da dejligt :)
håber det betyder af de snart kommer med et 3D tv med pasive briller der kan bruges af flere, lidt ligesom det de har i biografen
Gravatar #50 - XorpiZ
10. aug. 2011 12:26
Adagio (48) skrev:
Æblet har nu patent på en flad firkantet dims med en skærm i midten og æble-fanatikerne syntes at det er fair nok, da æble-firmaet har brugt mange trillioner på at udvikle dette design, så skal de også have eneret på dette for all eternety


Det er stadig ikke patenter, der er tale om.

Apple har fået tildelt et "Community Design" - ikke et patent.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login