mboost-dp1

Samsung

Samsung fjerner Galaxy tab 7.7 fra IFA

- Via PC World - , redigeret af Pernicious

For bare få dage siden fremviste elektronikgiganten, Samsung, sin nye Galaxy tab 7.7 for offentligheden ved IFA i Tyskland. Samsungs stand blev mødt med stor interesse fra publikum, men bare to dage efter annonceringen er Galaxy tab 7.7 ikke længere at finde ved firmaets stand i Berlin.

Årsagen er den, at domstolen i Düsseldorf har meddelt det koreanske firma, at Galaxy tab 7.7 skal fjernes fra udstillingen. Ordren kommer på baggrund af, at Apple i slutningen af august vandt en retssag i netop Düsseldorf, hvori firmaet beskyldte Samsung for at kopiere teknologi fra iPad 2 i Galaxy tab 10.1. Efter retssagen blev tabletten fjernet fra alle tyske butikker, og med offentliggørelsen af Galaxy tab 7.7 er forbuddet mod Galaxy tab 10.1 således blevet udvidet til også at omfatte den mindre version af tabletten.

Galaxy tab 7.7 blev ellers fremvist vedhæftet en seddel, der understregede at produktet ikke var til salg i Tyskland, men dette var altså ikke nok for domstolen i Nordrhein-Westfalen, der således har sat en stopper for Samsungs fremvisning af produktet under dette års IFA.





Gå til bund
Gravatar #101 - Trentors
5. sep. 2011 10:42
Zhadow (98) skrev:
Fordi de vil have at der er en ordentlig service aftale.

Aha. Du ved måske ikke de valgte Telia herhjemmeog AT&T i USA?
Gravatar #102 - Trentors
5. sep. 2011 10:46
#99
Fint så sammenlign dem med abonnementer hos 3 hvis det kan gøre dig mere glad:
http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/Samsung-Galax...
http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/Apple-iPhone-...

Samme abonnement + selskab. Iphone 4 er stort set dobbelt så dyr som Galaxy S.


Enig i at det kunne ødelægge brugeroplevelsen. De har dog rettet det i en efterfølgende opdatering. Intet software er perfekt. Det ødelægger også brugeroplevelsen når ens alarm ikke ringer ;-)
Gravatar #103 - interpol
5. sep. 2011 11:03
#102
ja - og?
Jeg synes også iPhone 4 har en for høj pris nu i forhold til konkurrenterne. Men ikke da den blev lanceret for over et år siden. "Problemet" med Apple produkters pris er at de sælges til praktisk talt fast pris helt frem til lanceringen af næste generation. Derfor kan det (prismæssigt) næsten aldrig betale sig at købe et Apple produkt lige før lanceringen af en opdatering.
Omvendt er der så også ofte mulighed for at sælge sit brugte Apple produkt til en god pris.
Gravatar #104 - Brugernavn
5. sep. 2011 11:05
Trentors (101) skrev:
Aha. Du ved måske ikke de valgte Telia herhjemmeog AT&T i USA?

Det har de siden hen lavet om på.

Trentors (102) skrev:
Samme abonnement + selskab. Iphone 4 er stort set dobbelt så dyr som Galaxy S.

Ja, nu. Men hvorfor skulle Apple sætte prisen ned, når de kan sælge iPhonen til den pris?
Gravatar #105 - Justin
5. sep. 2011 11:27
interpol (99) skrev:
Men mange personer foretrækker at købe med abonnement og tilskud til telefonen. Og så er det jo altid de priser der er relevante for de personer - uanset om du kan købe den uden abonnement et andet sted.


Men nu er det meget nemmere af sammenligne priser når man har prisen på telefonen

Gravatar #106 - LinguaIgnota
5. sep. 2011 11:34
Det er altid uvurderlig underholdning, når nogen putter mønter i Trentard. Hvis man keder sig, så kan man begynde at tælle selvmodsigelser, sole sig i hykleriet eller bare reflektere over, hvad han mon egentlig fejler.

Jeg ville ønske, at man kunne abonnere på hans indlæg.
Gravatar #107 - interpol
5. sep. 2011 11:37
#105
og så er det vidst tid til en bilanalogi… hvis jeg foretrækker at lease min bil fremfor at købe den kontant/via lån og vil sammenligne prisen for to forskellige modeller - kan jeg så ikke være ret ligeglad med hvad kontantkøbsprisen er hvis jeg alligevel ikke køber den kontant? Så vil jeg da hellere sammenligne leasingpriserne på de to modeller lige for lige.
Gravatar #108 - Trentors
5. sep. 2011 11:50
LinguaIgnota (106) skrev:
Det er altid uvurderlig underholdning, når nogen putter mønter i Trentard. Hvis man keder sig, så kan man begynde at tælle selvmodsigelser, sole sig i hykleriet eller bare reflektere over, hvad han mon egentlig fejler.

Jeg ville ønske, at man kunne abonnere på hans indlæg.


Skrid nu med dig din ligegyldige klovn. Har du ikke andet at tage dig til end at klovne rundt med din latterlige persona? Få dog et liv og stå ved din Apple-fetish istedet for at gemme sig bag en fej facade.

Og din irrationelle Android-bashing er endnu værre. Man kan diskuterer om det ikke er patetisk at forelske sig i et firma men ligefrem at køre korstog mod dets konkurrenter er simpelthen et lavdemål af dimensioner.

Og du har ALDRIG noget reelt at sige. Det hele drukner i pis og papir. Det er ALTID uden indhold som din 3 "fantastiske" indlæg i denne diskussion smukt demonstrerer. Du viser bare gang på gang at klovneri er det eneste du kan finde ud af.

Hvilket dit svar på dette indlæg nok komme til at bevise: Ord som ikke engang er en 13-årig værdi og uden reel indhold + tilsat en masse klovneri som kun neandertalere syntes er morsomt.
Gravatar #109 - DrHouseDK
5. sep. 2011 11:52
Hmm, Apple Store har da altid solgt iPhone uden abonnement. Er det ikke at regne som officielt?
Gravatar #110 - LinguaIgnota
5. sep. 2011 11:58
Se hykleriet. Er det ikke mageløst? Og ironien! Åh, den søde ironi!
Gravatar #111 - Trentors
5. sep. 2011 12:02
I rest my case. Er det mon muligt at lave større selvmål?

Igen et indlæg uden indhold. Ja ved godt du er en den mest populære pige i børnehaven, men er du er ikke ved at træt af at være så til grin i den voksne verden?

P.S. Glemt lige at rose dig for evnen til "snappy comeback". Virkelig godt og originalt. Lige på og sjovt. Har du overvejet standup?
Gravatar #112 - LinguaIgnota
5. sep. 2011 12:11
Jeg holder meget af, når Trentard mister besindelsen og bliver helt desperat. Det er interessant at være vidne til et menneskes totale sammenbrud - på skrift. Og jeg er ret sikker på, at jeg oplever den samme nysgerrighed og fascination, som en antropolog det støder på en ukendt og isoleret negerstamme.

Man får helt lyst til at prikke til ham med en pind, bare for at se hvad der sker. Men forsigtigt, for helvede - vi må ikke blande os i hans levevis eller påvirke ham med indtryk fra den civiliserede verden. Han er så rå og uspoleret. <3
Gravatar #113 - Mnc
5. sep. 2011 12:12
Trentors (111) skrev:
I rest my case. Er det mon muligt at lave større selvmål?

Igen et indlæg uden indhold. Ja ved godt du er en den mest populære pige i børnehaven, men er du er ikke ved at træt af at være så til grin i den voksne verden?

P.S. Glemt lige at rose dig for evnen til "snappy comeback". Virkelig godt og originalt. Lige på og sjovt. Har du overvejet standup?


Trentors (111) skrev:
I rest my case. Er det mon muligt at lave større selvmål?


Trentors (111) skrev:
muligt at lave større selvmål


Trentors (111) skrev:
selvmål


Han fomerer sig SPØRGSMÅLSTEGN
*gasp*
Gravatar #114 - DrHouseDK
5. sep. 2011 12:14
Mnc og lingualgnota er kærester <3
Gravatar #115 - Trentors
5. sep. 2011 12:24
LinguaIgnota (112) skrev:
Jeg holder meget af, når Trentard mister besindelsen og bliver helt desperat. Det er interessant at være vidne til et menneskes totale sammenbrud - på skrift. Og jeg er ret sikker på, at jeg oplever den samme nysgerrighed og fascination, som en antropolog det støder på en ukendt og isoleret negerstamme.

Man får helt lyst til at prikke til ham med en pind, bare for at se hvad der sker. Men forsigtigt, for helvede - vi må ikke blande os i hans levevis eller påvirke ham med indtryk fra den civiliserede verden. Han er så rå og uspoleret. <3


Uden indhold. Ren klovneri. Har du tænkt dig at bidrage med noget andet end tilfredsstillelse af dine i forvejen begrænsede fans?

Og man se du har brugt lang tid på dette klovneri for det er virkelig godt. Måske kan dumme mennesker ikke se hvordan du snakker uden om. Er det din strategi?

Stå ved dine ord eller skrid din patetiske persona-kujon.
Gravatar #116 - Brugernavn
5. sep. 2011 12:26
DrHouseDK (109) skrev:
Hmm, Apple Store har da altid solgt iPhone uden abonnement. Er det ikke at regne som officielt?

Ok, i Danmark så. Jeg kan jo ikke sammenligne amerikanske priser med Danske. Det er ikke kun told og moms, der spiller ind.
Gravatar #117 - Justin
5. sep. 2011 12:31
interpol (107) skrev:
#105
og så er det vidst tid til en bilanalogi… hvis jeg foretrækker at lease min bil fremfor at købe den kontant/via lån og vil sammenligne prisen for to forskellige modeller - kan jeg så ikke være ret ligeglad med hvad kontantkøbsprisen er hvis jeg alligevel ikke køber den kontant? Så vil jeg da hellere sammenligne leasingpriserne på de to modeller lige for lige.


jo, det kan du sagtens, hvis du vælger af gøre det

men da det ikke er til af vide hvilken krav de forskellige medlemmer herinde har til deres leansingaftale er det meget nemmere af bruge kontant prisen, så man slipper for debatten bliver om leasing betingelser i steder for om bilen
Gravatar #118 - Brugernavn
5. sep. 2011 12:50
Justin (117) skrev:
meget nemmere af bruge kontant prisen

Ja, men ikke alt i livet er nemt. Når man ikke har muligheden for at sammenligne kontantprisen, er man nødt til at finde på et alternativ. F.eks. som jeg gjorde ved at sammenligne identiske aftaler med to forskellige produkter.
Gravatar #119 - dub
5. sep. 2011 12:59
Zhadow (118) skrev:
Ja, men ikke alt i livet er nemt. Når man ikke har muligheden for at sammenligne kontantprisen, er man nødt til at finde på et alternativ. F.eks. som jeg gjorde ved at sammenligne identiske aftaler med to forskellige produkter.
Kontant prisen har stået her siden dag 1.
Gravatar #120 - Brugernavn
5. sep. 2011 13:01
dub (119) skrev:
Kontant prisen har stået her siden dag 1.

Undskyld, jeg troede at det var med abonnement. De er billigere end jeg ville have troet.
Gravatar #121 - Brugernavn
5. sep. 2011 13:13
Så mangler vi bare den vejledende udsalgspris på SGS 1 ved lanceringen.
Gravatar #122 - interpol
5. sep. 2011 13:22
#117
min pointe er jo også (jvf. mit tidligere indlæg) at kontantprisen kun er én udgave af prisen. Og den kan være lige så meget påvirket af rabatter og andet som et abonnement er. Vi lever i en kompliceret verden og ting kan godt have forskellige priser afhængigt af hvordan du køber dem. Og derfor er det ikke kun er den ene udgave af prisen (kontantprisen) der er brugbar til sammenligning.
Gravatar #123 - Glacier
5. sep. 2011 13:38
Galaxy S blev solgt til ca. 4200-4300kr (uden abo.) på nettet i Juli sidste år.
jeg har ikke noget link, men jeg sidder her med en faktura der lyder på lidt over 4200kr.
Gravatar #124 - Brugernavn
5. sep. 2011 13:43
Godt. Så kan vi rette mit oprindelige indlæg til:
Samsung Galaxy S 1 (8GB?): 4.200 kr.
iPhone 4 (16GB): 4.699 kr.
Gravatar #125 - Trentors
5. sep. 2011 15:08
#124
Well Zhadow jeg må give dig ret i at iPhone 4 kun har været lidt dyrere da den udkom 10-15% men i forhold til at Galaxy S havde bedre specs over stort set hele linien og at IP4 ikke er faldet i pris vil jeg stadig mene at iOS-produkter er markant dyrere end Android.

Men jeg vil give dig medhold i at IP4 kun har været marginalt dyrere på udgivelsen. Men hvis man kigger på hvordan det står til nu så er iPhone LANGT dyrere end tilsvarende eller bedre Android-telefoner.

Bedre som i bedre specs. Om man kan lide iOS eller Android er jo til dels subjektivt.

Men lad os nu se når 5'eren engang kommer...
Gravatar #126 - Brugernavn
5. sep. 2011 15:16
Trentors (125) skrev:
i forhold til at Galaxy S havde bedre specs over stort set hele linien og at IP4 ikke er faldet i pris vil jeg stadig mene at iOS-produkter er markant dyrere end Android.

Jeg synes at summen af specsne peger i iPhonens retning, hvis vi også tager byggekvaliteten med. Samsungen er altså noget plastik at røre ved, når man holder dem i hånden og sammenligner. Det er også dyrere at lave telefonen af stål og glas. Når det så er sagt, er Samsungs valg af materialer også ret holdbar. Polykarbonat går ikke i stykker for et godt ord.
Trentors (125) skrev:
Men hvis man kigger på hvordan det står til nu så er iPhone LANGT dyrere end tilsvarende eller bedre Android-telefoner.

Ja, men de fleste android telefoner på markedet er også efterhånden af en nyere generation.
Trentors (125) skrev:
Men lad os nu se når 5'eren engang kommer...

Yep


Designmæssigt synes jeg også at iPhonen var foran SGS 1, men jeg synes at SGS 2 har overhalet iPhone 4. Materialerne er godtnok plastik, men det er en virkelig flot telefon.
Gravatar #127 - Brugernavn
5. sep. 2011 15:32
Zhadow (126) skrev:
Materialerne er godtnok hovedsageligt plastik, men det er en virkelig flot telefon.
Gravatar #128 - 4dd0
5. sep. 2011 21:59
nubus (48) skrev:
Det var ikke eneste årsag - læs dog op på det. Xerox anklagede end ikke Apple for at kopiere - men for at tage hele æren.


Jeg ved udmærket godt, at historien er mere nuanceret end bare sort/hvid. Nu gik mit oprindelige indlæg egentlig også blot på, at Apple aldrig har holdt sig tilbage fra at lade sig inspirere af andre, med eller uden accept. Det vidner om en virksomhed, der er meget lidt innovativ selv, og på den baggrund nok skulle feje for egen dør først, når det kommer til anklager om plagiat og patentbrud.

Dog må man respektere Apple's evne til at afkode, hvornår markedet er modent, og handle på det. Det, og en velsmurt propaganda-maskine til at skabe den fornødne hype.
Gravatar #129 - Justin
6. sep. 2011 07:00
interpol (122) skrev:
#117
Vi lever i en kompliceret verden og ting kan godt have forskellige priser afhængigt af hvordan du køber dem. Og derfor er det ikke kun er den ene udgave af prisen (kontantprisen) der er brugbar til sammenligning.


Jeg siger af det er den nemmeste måde af sammenligne på da man så ikke behøber af finde ud af om diverse tillægsydelser er de samme

selvfølgelig kan det have den ulempe af det ikke er muligt af skjule den høje pris på et proddukt når man køber det kontant frem på afbetaling, men det gør sammenligningen så meget nemmmere
Gravatar #130 - Aputech
6. sep. 2011 08:04
Det er lidt omsonst at sammenligne prisen på de to produkter. Samsung er villige til at tage en mindre profitmargin for at kunne konkurrere med iPhone 4, der så vidt jeg ved stadig er markedsførende. Her står Apple fast på at skulle have en profitmargin på omkring de 40%. Og det tillader markedet dem tydeligvis.

Det er godt for forbrugerne, men Samsung gør det mere af nød end lyst.

Men det bliver interessant at se, hvordan Apple kommer til at prissætte iPhone 5. Ret mange af de pundits, jeg følger, er overbeviste om at der kommer et prisfald. Hvilket stemmer godt overens med prisniveauet på iPaden og Macbook Air i forhold til deres konkurrenters modstykker.

Gravatar #131 - Trentors
6. sep. 2011 08:26
Måske er der gået "konsol" i Apples produkter. Lad os sige de solgte iPhone 4 med et meget lille overskud da den udkom. Efterhånden som teknologien blev billigere - og Apples udgifter ligeledes - så faldt prisen på iPhone 4 dog ikke synderligt.

Hvad som i starten har være et meget lille overskud per solgte telefon vendes til massivt overskud på den efterhånden aldrende iPhone 4. Desuden - ligesom med konsoller - så sidder Apple som eneleverandør på content til telefonen og har altså flere muligheder for at få sine penge ind.


På den anden side så producerer Samsung selv stort set alle delene til deres produkter så der er kun et led som skal tjene penge og derved kan de producerer hardwaren billigt. Det er også kun marginalt hvad som bruges på R&D når det gælder softwaren da andre har trukket det store læs.
Gravatar #132 - Aputech
6. sep. 2011 08:37
#131

Deres indtjening på App Store/indhold er forsvindende lille i forhold til deres overordnede profit, der som de fleste ved har slået rekorder for hvert kvartal i nogle år nu.

I denne sammenhæng har Apples styrke været at købe komponenter i stor stil; sikre sig leverance af hardwarekomponenter og derigennem være med til at presse priserne op på markedet. De har været strategisk overlegne. Det skulle efter sigende tilegnes Tim Cooks arbejde.

Derudover er deres produktlinjer meget simple i forhold til deres konkurrenter, hvilket betyder at de skal koncentrere sig om relativt få komponenter i forhold til konkurrenterne. De har et smallere fokus.

Jeg har svært ved at se logik i dit argument, når kvartalsregnskaberne er som de er.

Gravatar #133 - Trentors
7. sep. 2011 06:35
Jeg vidste ikke at indtjeningstal på de forskellige produkter er offentlige tilgængelige? Ellers havde jeg bare kigget på dem istedet for at gætte (derfor jeg starter indlægget med "måske"). Har du ikke et link?

Det er muligt at Apple er gode til at presse priserne på komponenter ned. Men faktum er at de køber dele fra flere forskellige firmaer og de skal ALLE tjene på det selvom det muligvis kun er marginalt. Samsung producerer stort set alting selv og der er kun een som skal tjene penge på dette. Ligegyldigt hvor god en pris Apple køber skærme for hos Samsung så køber Samsung dem alligevel billigere. Og så er R&D på software utrolig lav fordi det trækkes hovdesagligt af Google. Så jeg vil stadig mene at Samsung kan producerer en telefon billigere end Apple.

Men ja Apple har en smallere produktlinie men det betyder bare at de muligvis går glip af andre segmenter.

Men alt det her ændrer jo ikke på hvad jeg skrev i #131. Selvom Apple skulle sælge iPhone 4 med underskud på release så tjener de pengene ind på det lange løb fordi de stadig sælger en teknologi som er over et år gammel til samme pris. Samme princip som konsoller.
Gravatar #134 - Aputech
7. sep. 2011 11:52
#133

Har du så et bud på, hvad der er Apples primære indtægtskilde, hvis det ikke skulle være iPhonen?

I Q3, 2011 meldte Apple en omsætning på $28,57 milliarder og en profit på $7,31 milliarder. I forhold til samme kvartal det foregående år var salget af iPhones steget 142%.

Salget af iPads steg 183%, men forskellen i salg af enheder er 20 millioner telefoner kontra ~10 millioner tablets.

Kilde.

Her er en oversigt over, hvordan enhedsprisen på en iPhone fordeles mellem Apple selv og deres leverandører, primært Samsung. Her skal Apples profitmargin, som jeg har skrevet tidligere, efter sigende ligge omkring de 40%. Uden at vide det, så tyder det på, at der også skal betales R&D og distribution og what the fuck ever af Apples oprindelige ~66%.

(Link til oversigtens oprindelige artikel.)

Hele Samsungkoncernen, inklusive skibsproduktionen og forsikringsselskabet, meldte et årligt overskud på $17,7 milliarder i 2010, så det leder mig til at tro, at de sætter pris på Apples komponentindkøb for ~ $5,7 milliarder i 2010 og de angivelige $7,8 milliarder i år.

For mig virker det også sandsynligt, at Samsung kan producere deres enheder overordnet billigere end Apple, men hvad de kan sælge til dem er penge i banken, og de har ikke en ubegrænset produktionskapacitet. Dertil skal du overveje, hvad de kan tjene på at sælge de resterende komponenter til de øvrige konkurrenter til en forhøjet pris, fordi Apple har opkøbt den overvejende del af deres produktionskapacitet, hvilket også er penge i banken. For en virksomhed som Samsung er der en fin balance mellem en sikker indkomst og satsning på deres egne produkters formåen på markedet.

Med hensyn til salg af indhold i App Store, så lå omsætningen i 2010 på ~$1,75 milliarder. Profitten har jeg endnu ikke set tal på. Du er sikkert bekendt med, at udviklerne skal have 70% af den kage. Dertil skal der betales for driftsomkostningerne.

Det ville stride meget imod Apples forretningsprincipper 'at lave en xbox', og som sagt, så ved jeg ikke, hvor du får den indskydelse/vrangforestilling fra, når Apples regnskaber er som de er.
Gravatar #135 - Mnc
7. sep. 2011 11:56
Aputech (134) skrev:
Det ville stride meget imod Apples forretningsprincipper 'at lave en xbox'
Nu skal du passe på hvad du siger, eller laver de bare den konsol.
Så kan de vel sælge den til en 6-7-8 tusinde. :P
Gravatar #136 - Aputech
7. sep. 2011 11:58
Min pointe med den smallere produktlinje er i øvrigt, at det tillader dem at købe store partier af komponenter billigt. Smalt fokus.
Gravatar #137 - Trentors
7. sep. 2011 12:43
#134
Jeg skriver ikke at Apple ikke tjener penge på iPhone ej heller det ikke er deres primære indtægskilde (ligesom PlayStation er for Sony selvom hver konsol gav underskud i starten). Jeg kan simpelthen ikke forstå at du kan læse det ud det jeg skriver. Jeg skriver som forslag i #131 at de kunne tjene nogen af pengene hjem på software og i #133 at jeg gættede og det kunne være interessant med kilder. Og jeg skrev at de MÅSKE ikke tjente penge på iPhone 4 i STARTEN. Ligesom konsoller.

Så kudos for at finde kilder på dette. Og kilden viser unægteligt at Apple har en ganske stor indtægt på iPhone 4. Men kilderne er jo ikke fra da telefonen udkom. De viser at der er en fin indtægt på telefonerne nu (til den pris vil alt andet være mærkeligt).

MEN MEN MEN jeg skriver stadig i #131 at jeg tror ikke de tjener særlig når telefonen releases (hvis noget overhovedet) men gør det efterhånden som at det bliver billigere at producere telefonen selvom dens pris ikke ændrer sig. Samme princip som konsoller.

Kunne være interessant at se tal for dette. Det er jo en solid nok model for indtjening men den kræver at produktet skal være forholdsvis længe på markedet.


Ja Samsung er sikkert glad for Apples indkøb men at Samsung har tjent 17,7 milliarder dollars giver jo intet billede af om hvor meget de reelt tjener på Apple-dealen.



Apple tjener penge på iPhone 4 nu. Ingen tvivl. Men det betyder ikke de mange tjente penge på den da den udkom. Det er jo en meget normal praksis at tingene først skal "tjene sig hjem". Hvorfor skulle iPhone være anderledes. Og især med dens lange tid på marked og forholdsvis faste pris så tyder ALT på dette.


#136
Ja det er nok en fordel der.
Gravatar #138 - boom
9. sep. 2011 19:27
#134

iphone 4 blev vurderet til at koster apple $188 pr styk. lidt dyrere end 3gs som blev vurderet til at koste $179

http://www.appleinsider.com/articles/10/06/28/comp...
Gravatar #139 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. sep. 2011 08:03
Hold nu kæft for fanden!

Indse dog at Apple har lacet et kanon produkt, og ditto markedsføring med iPhone, iPod, iPad og iOS!

At Android ikke er lige så populært eller popsmart om man vil - er jo ikke Apples skyld?

Ja, der er monster meget hype om Apple produkter, og for 2 år siden ville jeg ikke have et Apple produkt, nu har jeg en iPhone 4, da den imo var den bedste på markedet da jeg købte den. Kunne også sagtens finde på at få en iPad/iPod - da alt spiller sammen og er intuitivt - DET er Apple nemlig gode til!


Hvem der fandt på hvad, og hvornår er da fuldstændigt irrellevant! Nej, jeg er IKKE fanboy, men indtil der kommer en anden - god - ide istedet for ikoner man trykker på, ja så vil alt ligne hinanden mere eller mindre!
Gravatar #140 - Justin
12. sep. 2011 08:18
Thoroughbreed (139) skrev:
Hold nu kæft for fanden!

Indse dog at Apple har lacet et kanon produkt, og ditto markedsføring med iPhone, iPod, iPad og iOS!

At Android ikke er lige så populært eller popsmart om man vil - er jo ikke Apples skyld?

Ja, der er monster meget hype om Apple produkter, og for 2 år siden ville jeg ikke have et Apple produkt, nu har jeg en iPhone 4, da den imo var den bedste på markedet da jeg købte den. Kunne også sagtens finde på at få en iPad/iPod - da alt spiller sammen og er intuitivt - DET er Apple nemlig gode til!


Hvem der fandt på hvad, og hvornår er da fuldstændigt irrellevant! Nej, jeg er IKKE fanboy, men indtil der kommer en anden - god - ide istedet for ikoner man trykker på, ja så vil alt ligne hinanden mere eller mindre!


ja, apple har en god reklame afdeling, men det lader til af de er sure over af samsung har lavet et bedre produkt

Det ser ud til af apple syntes det er meget relevant hvem der fandt på hvad og hvornår de gjorde det

Gravatar #141 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. sep. 2011 08:31
Justin (140) skrev:


ja, apple har en god reklame afdeling, men det lader til af de er sure over af samsung har lavet et bedre produkt

Det ser ud til af apple syntes det er meget relevant hvem der fandt på hvad og hvornår de gjorde det


Jovist, dog kan jeg til dels følge Apple, da to produkter ikke skal være alt for identiske af udseende - men min kommentar var nu minded newz-brugerne som havde en "de kom først, nej det gjorde de andre"-frenzy ... Alle os ligner mere eller mindre hinanden, du kan få gui med vinduer og ikoner, eller kommandolinier ... Slut prut finale :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login