mboost-dp1

e-handelsfonden
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
A'hva?
Nu sidder jeg selv og administrere og konstruer hjemmeside med et CMS system, og jeg har altså svært ved at tro på at sådan en lille ændring kan koste 40-70.000 kroner. (hvilket jo også er et sygeligt spring på 30.000).
Så har de et meget meget kedeligt system.
EDIT: Noget typer på de har dandomain. Så er det måske ikke så usandsynligt alligevel. *suk* Dandomain
Nu sidder jeg selv og administrere og konstruer hjemmeside med et CMS system, og jeg har altså svært ved at tro på at sådan en lille ændring kan koste 40-70.000 kroner. (hvilket jo også er et sygeligt spring på 30.000).
Så har de et meget meget kedeligt system.
EDIT: Noget typer på de har dandomain. Så er det måske ikke så usandsynligt alligevel. *suk* Dandomain
Det lyder også vildt... Men det kan jo være der er andre årsager til at de dropper det. Måske dette her bare har været dråben der fik bægeret til at flyde over...
Arh, jeg tvivler lidt på at Dandomain vil tage 40-70.000 kroner for at lave den ændring i deres shopping system. De har vel en interessere i at sælge e-mærke godkendt netbutikker.
Jeg vil dog give ham ret i krævet er umiddelbart latterligt. Det giver ikke brugeren nogen ekstra sidderhed/garanti eller lign, og der alligevel bliver sendt en ordrebekræftigelse, hvori adressen står, og det bliver vist mange andre steder i handels processen.
Jeg vil dog give ham ret i krævet er umiddelbart latterligt. Det giver ikke brugeren nogen ekstra sidderhed/garanti eller lign, og der alligevel bliver sendt en ordrebekræftigelse, hvori adressen står, og det bliver vist mange andre steder i handels processen.
så længe e-mærket ikke kan straffe med bøde eller andre påbud mod virksomheder der opfører sig dårligt, er det underordnet om der står et e-mærke på hjemmesiden, da det ingen garanti er over for kunden.
Havde de sanktionsmuligheder (udover fratagelse af mærket) så kunne det være det var en vis garanti overfor kunden.
Havde de sanktionsmuligheder (udover fratagelse af mærket) så kunne det være det var en vis garanti overfor kunden.
tja jeg kunne ikke være mere ligeglad. nu er jeg bare ikke potentiel kunde hos salgsbutikken.dk
de må vel selv om det, jeg tror bare de mister kunder og på den måde er det skidt for dem.
de må vel selv om det, jeg tror bare de mister kunder og på den måde er det skidt for dem.
Det er da flot at de stadigvæk har en side om e-mærket på deres hjemmeside..
Står der på siden, men det gør man ikke...
og
Priceless...
SER DU E-MÆRKET, KAN DU FØLE DIG SIKKER!
Står der på siden, men det gør man ikke...
Fra d. 02-03-04 har Salgsbutikken ApS
opnået retten til at bruge e-mærket.
Vi har truffet beslutningen om at ansøge om e-mærket,
fordi vi mener, at et effektivt signal om seriøsitet
vil være med til at eliminere den grad af utryghed,
der desværre ofte er forbundet med at handle og færdes på nettet.
og
e-mærket – et seriøst signal
e-mærket er et signal til dig om sikker, tryg og etisk forsvarlig færden
og handel på nettet. Når du ser e-mærket, ved du at:
· Betalingsløsningen er godkendt
· Du modtager aldrig SPAM
· Du har maksimal forbrugersikkerhed
For at få e-mærket skal visse krav opfyldes –
disse omhandler blandt andet betalingssikkerhed,
forretningsbetingelser, fortrydelsesret
samt korrekt registrering og anvendelse af
personoplysninger. For nogle kriteriers vedkommende er
kravene for at opnå retten til at bruge emærket
højere end den gældende lovgivning.
Fremover vil e-mærket derfor være forbrugerens
ultimative signal om sikker, tryg og etisk forsvarlig handel i vores netbutik.
Priceless...
#9
Det er over et døgn siden at nyheden blev posted på crn. Så de har haft rigeligt med tid til at rette deres side.
Og han har haft et år til at lave siden om så den overholder retningslinjerne for det de selv skriver er :
Det er over et døgn siden at nyheden blev posted på crn. Så de har haft rigeligt med tid til at rette deres side.
Og han har haft et år til at lave siden om så den overholder retningslinjerne for det de selv skriver er :
forbrugerens ultimative signal om sikker, tryg og etisk forsvarlig handel i vores netbutik.
De har sku ikke valgt at droppe det. De blev tvunget:
http://crn.dk/index.php/news/show/id=28717
http://crn.dk/index.php/news/show/id=28717
Vi efterlever købelovens bestemmelser og strækker os rimelig langt for at hjælpe vores kunder mod producenterne og værkstederne, når tingene tager lidt for lang tid. Jeg kan sagtens leve uden 'et blåt øje', fastslår. Thomas Schaltz til CRN
ja, sådan oplevede jeg det godt nok ikke, da jeg for noget tid tilbage skulle have et nyt bagcover til min N95.
blev flere gange beskyldt for at have ødelagt det selv. endvidere skulle jeg selv stå for at sende det til telecare.
da jeg endelig fik det byttet efter en lang række mails frem og tilbage, var det branded med et 3 logo, men gad ikke mere vrøvl.
alt det besvær for et stykke plastik til kr. 80,00 - godt det ikke var selve telefonen, den var gal med...
ja, sådan oplevede jeg det godt nok ikke, da jeg for noget tid tilbage skulle have et nyt bagcover til min N95.
blev flere gange beskyldt for at have ødelagt det selv. endvidere skulle jeg selv stå for at sende det til telecare.
da jeg endelig fik det byttet efter en lang række mails frem og tilbage, var det branded med et 3 logo, men gad ikke mere vrøvl.
alt det besvær for et stykke plastik til kr. 80,00 - godt det ikke var selve telefonen, den var gal med...
Jeg er glad for at det globale medieboost har sine fordele. Hvis det passer er Thomas Schaltz jo tydeligvis en plattenslager.
Dvs. de kan lade vær med at efterleve pågældne i et år inden de skal fjerne mærket væk? Hvor stiller det så ikke os som forbruger. Det er da helt til grin IMO.
Men i det hele taget giver jeg intet for det mærke. Har intet med sikkerhed at gøre. For en del år siden blev jeg groft røvrendt af Midtdata som havde e-mærket. Intet kunne de gøre for min sag.
Så maksimal forbrugersikkerhed - yea right!
Eneste der virker er at google virksomheden og læse folks erfaringer :)
Men i det hele taget giver jeg intet for det mærke. Har intet med sikkerhed at gøre. For en del år siden blev jeg groft røvrendt af Midtdata som havde e-mærket. Intet kunne de gøre for min sag.
Så maksimal forbrugersikkerhed - yea right!
Eneste der virker er at google virksomheden og læse folks erfaringer :)
#12
Nice link alligevel.
Det giver jo faktisk et bedre billede af det - og for mig at se en indrømmelse, eftersom Lars Schmidt Larsen fra Salgsbutikken fortæller, at de er igang med at rette op på det og muligvis vil ansøge om mærket igen senere.
Så er de er blot blevet smidt ud af det pga. de ikke overholdte kravene. Og kravene som jeg lige forstår dem er, at brugeren har mulighed for at rette sine oplysninger (navn, adresse m.m.) FØR man godkender købet, og altså ikke at man skal kunne se oplysningerne i alle trin igennem købet.
Nice link alligevel.
Det giver jo faktisk et bedre billede af det - og for mig at se en indrømmelse, eftersom Lars Schmidt Larsen fra Salgsbutikken fortæller, at de er igang med at rette op på det og muligvis vil ansøge om mærket igen senere.
Så er de er blot blevet smidt ud af det pga. de ikke overholdte kravene. Og kravene som jeg lige forstår dem er, at brugeren har mulighed for at rette sine oplysninger (navn, adresse m.m.) FØR man godkender købet, og altså ikke at man skal kunne se oplysningerne i alle trin igennem købet.
Er det bare mig eller virker deres shop slet ikke? (WIn XP og FF)
Når jeg klikker køb ved et par varer og trykker på "gennemfør bestilling" laver den første gang noget frame fuckup, anden gang viser den en tom indkøbskurv...
Men nu hvor de har droppet e-mærket er indkøbskurven måske også ved at være passé?
Når jeg klikker køb ved et par varer og trykker på "gennemfør bestilling" laver den første gang noget frame fuckup, anden gang viser den en tom indkøbskurv...
Men nu hvor de har droppet e-mærket er indkøbskurven måske også ved at være passé?
#14
Når du nu vil grave de dårlige oplevelser frem, jamen så vil jeg da komme med en positiv.
Min Samsung E700 fik skærmen udskiftet af Telecare 1½ år efter købsdato uden nogen brok overhovedet.
Ontopic: Det er da rimelig lang tid man har til at rette op på fejl. Jeg vil håbe der er kortere frist på mere graverene overtrædelse af E-mærkets bestemmelser, ellers kan det da vist ikke bruges til så meget igen.
Når du nu vil grave de dårlige oplevelser frem, jamen så vil jeg da komme med en positiv.
Min Samsung E700 fik skærmen udskiftet af Telecare 1½ år efter købsdato uden nogen brok overhovedet.
Ontopic: Det er da rimelig lang tid man har til at rette op på fejl. Jeg vil håbe der er kortere frist på mere graverene overtrædelse af E-mærkets bestemmelser, ellers kan det da vist ikke bruges til så meget igen.
#19
Sendte du den selv til Telecare? Det er de ting, som jeg ikke bryder mig om, at det er mig som kunde, der f.eks. er forpligtet til at sende det til deres service-værksted.
Og deres forklaring om, at man sparer ca. 3 - 4 ugers tid på reperationen ved selv at indsende den er latterlig. Det tager max 2 - 4 dage ekstra i forsendelsestid.
Sendte du den selv til Telecare? Det er de ting, som jeg ikke bryder mig om, at det er mig som kunde, der f.eks. er forpligtet til at sende det til deres service-værksted.
Og deres forklaring om, at man sparer ca. 3 - 4 ugers tid på reperationen ved selv at indsende den er latterlig. Det tager max 2 - 4 dage ekstra i forsendelsestid.
#22
Det siger jeg heller ikke. Jeg vil bare have at min sag kører mellem butikken jeg købte den af, og ikke deres reklamations"leverandør".
Jeg gider ikke have 2 - 3 forskellige at snakke med om samme sag fordi butikken ser det nemmest at kunden selv lige sender det til deres service-værksted fremfor de gør det.
Det siger jeg heller ikke. Jeg vil bare have at min sag kører mellem butikken jeg købte den af, og ikke deres reklamations"leverandør".
Jeg gider ikke have 2 - 3 forskellige at snakke med om samme sag fordi butikken ser det nemmest at kunden selv lige sender det til deres service-værksted fremfor de gør det.
Salgsbutikken har vist ikke helt rent mel i posen som de selv påstår:
http://www.comon.dk/news/it-butik.var.tvunget.til....
http://www.comon.dk/news/it-butik.var.tvunget.til....
Det er jo ikke logisk, at brugeren skal oplyse sine kontaktoplysningen, inden at vedkommende kan smide vare i kurven. Det vil betyde at man ikke kan samle en ordre, uden at man skal oprettes som bruger først.
#26
Hvor står der også, at brugeren skal kunne det?
Iflg. andre artikler, hvor bl.a. E-handelsfonden har kommenteret sagen, og faktisk angivet at Salgsbutikken er blevet smidt ud af e-mærket og altså ikke direkte dropper e-mærket, så er det et spørgsmål om, at brugeren skal kunne ændre sine oplysninger INDEN kunden godkender sit køb.
Det er imidlertidig ikke muligt, hvorfor de er blevet smidt ud, til trods for en ret lang mulighed for at rette op på det.
Jeg ser hele denne nyheds oprindelse som en måde, hvorpå Salgsbutikken får historien ud som om, at man skal have ondt af dem, mens det for mig egentlig - ud fra andre nyheder - mere lyder til, at de har ret godt af det.
Hvor står der også, at brugeren skal kunne det?
Iflg. andre artikler, hvor bl.a. E-handelsfonden har kommenteret sagen, og faktisk angivet at Salgsbutikken er blevet smidt ud af e-mærket og altså ikke direkte dropper e-mærket, så er det et spørgsmål om, at brugeren skal kunne ændre sine oplysninger INDEN kunden godkender sit køb.
Det er imidlertidig ikke muligt, hvorfor de er blevet smidt ud, til trods for en ret lang mulighed for at rette op på det.
Jeg ser hele denne nyheds oprindelse som en måde, hvorpå Salgsbutikken får historien ud som om, at man skal have ondt af dem, mens det for mig egentlig - ud fra andre nyheder - mere lyder til, at de har ret godt af det.
#28
Igen - forkert. De er blevet smidt ud. De boykotter dem ikke. De har blot sendt denne meddelelse ud for at få det til at se ud som om, at det er tilfældet.
Se bl.a. her:
http://crn.dk/index.php/news/show/id=28717
http://www.comon.dk/news/it-butik.var.tvunget.til....
Igen - forkert. De er blevet smidt ud. De boykotter dem ikke. De har blot sendt denne meddelelse ud for at få det til at se ud som om, at det er tilfældet.
Se bl.a. her:
http://crn.dk/index.php/news/show/id=28717
http://www.comon.dk/news/it-butik.var.tvunget.til....
25 skrev:#20: Enig
De 40-70k må være for en helt ny shop, fordi man ikke kan modificere en Dandomain-shop. Så kan man lære at lade være med at bruge Dandomain-shops.
Nu har jeg selv via en bekendt arbejdet med en dandomain shop, og kan fortælle at deres shops altså sagtens kan godkendes af emærket. Men dette gælder dog kun deres seneste shopversion, og ikke deres ældre shopsystem som der blev lavet udviklingsstop på for over et år siden.
Mit gæt er at det beløb der nævnes er det de mener der skal til for at flytte over i det nye system. Det var nemlig hvad jeg hjalp min bekendte med. Det koster ikke noget hos dandomain at skifte, men der kan selvfølgelig være noget tid osv. involveret, som de baserer beløbet på.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.