mboost-dp1

e-handelsfonden

Getmore boykotter e-mærket

- Via Computer Reseller News - , redigeret af Emil , indsendt af Cloud02

Firmaet Getmore, der lever af at sælge forbrugerelektronik som computere og fotoudstyr, har flere gange været i medierne, hovedsageligt på grund af dårlige oplevelser fra kunder.

Således har blandt andet Ekstra Bladet, ComOn og en lang række debatfora langet ud efter dem. Tilbage i oktober 2007 endte det med at Getmore fik suspenderet sit e-mærke i tre måneder.

Nu har Getmore meddelt, at de ikke længere vil være en del af e-mærket fra e-handelsfonden. Årsagen er, at de mener, det er urimeligt, at de som stor internetbutik, ikke må have flere klager end en lille butik. Hos e-handelsfonden kræver man, at en butik ikke må have mere end 3 klager om måneden inden for et område.

Kaiser Raja, ejer af Getmore, til CRN skrev:
Vi er en stor forhandler, der hver måned sender langt flere pakker end en lille butik, der måske sender 1.000 pakker om måneden. Alligevel er vi underlagt de samme regler og må kun have tre klager, før vi risikerer at blive hængt ud.





Gå til bund
Gravatar #1 - smiley
9. maj 2008 08:56
Eller også skulle man fokusere sin energi på at rette op på sine fejl, i stedet for at skyde skylden på andre?

Det er tilsyneladende ikke et problem for ret mange andre butikker...

Jeg forstår deres grund, men prioritet bør ligge på deres service.
Gravatar #2 - Scapegoat
9. maj 2008 08:56
HAHAHAHA

"Jamen betjent, jeg kører meget mere end alle andre folk, så må jeg da også gerne køre mindst 130 på landevejene!"
Gravatar #3 - ibyte_dk
9. maj 2008 08:57
Er det mon navnet der er steget ham til hovedet?
Gravatar #4 - TheUnknownSaint
9. maj 2008 08:57
Helt enig, komplet åndsvagt at der ikke er noget perspektiv i sådanne ting...

Jeg har på det seneste handlet en hel del hos getmore da de hele sommeren har fri fragt og ingen dankort gebyrer. Jeg har været utroligt meget tilfredse med dem!
Gravatar #5 - nielsbuus
9. maj 2008 09:00
Udover at der principielt set ikke burde være klager, så lyder det da egentligt meget fair at antallet af tilladte klager burde vokse proportionelt med omsætningen.
Gravatar #6 - Magten
9. maj 2008 09:02
Er det ikke nemt nok at boykotte noget man ikke kan leve op til at være medlem af?

Udover det, så virker det nu lidt lame at en stor butik ikke må have flere klager end en lille biks...
Gravatar #7 - stephenson
9. maj 2008 09:03
Da jeg arbejdede i en anden hardware web-shop hørte vi utroligt mange historier om getmore og hvordan de havde snydt kunder og lovet ting de bestemt ikke kunne holde. Trist med de sorte får i flokken
Gravatar #8 - Ju9or
9. maj 2008 09:06
Et eller andet sted forstår jeg dem ganske udemærket. Det er menneskeligt at fejle og ingen (INGEN) er fuldkommen.

Så hvis de sender f.eks 10.000 pakker/mdr og har 3 kunder der brokker sig, så er vi nede på 0,3 promille fejl...
Men hvis en anden butik som sender 1000 pakker/mdr og har jeg kunder der brokker sig, så er vi helt oppe på 3 promille fejl...

Forbehold for fejl i min udregning :o)

Desuden er jeg kold overfor om de har e-mærket eller ej. Hvis jeg har gode erfaringer med dem, de får gode anmeldelser på f.eks EDBpriser.dk eller mine venner siger god for dem, så er jeg ligeglad med om de har det ene eller andet mærke...

Som #4 og #5 er inde på så burde der være lidt proportionalitet i den grænse der...
Gravatar #9 - xtort
9. maj 2008 09:10
vil bare lige sige, at jeg har prøvet at bestille et par gange hos dem og har været alt andet end tilfreds - de har simpelt ikke kunne levere til tiden en eneste af gangene. på deres hjemmeside stod der, at varen var på lager, da jeg bestilte, alligevel ventede jeg flere måneder (en af gangene endte jeg med at afbestille varen).

hvorfor så prøve mere end en gang? for lige at checke, om det bare var en enlig svale, hvilket det altså ikke var...

ps. fik dog en venlig mail en gang om ugen, der sagde, at varen skulle være på lager næste uge... :-)
Gravatar #10 - manisto
9. maj 2008 09:11
Hehe... :) Ja, der er jo heller ingen grund til at sætte en DOCTYPE på sine html-sider, hvis man ikke overholder den... :)
Gravatar #11 - Disky
9. maj 2008 09:14
#9
Helt enig, jeg har haft samme oplevelse 2 gange hos dem (tænkte 1. gang kunne jo være en fejl).

Men da de gjorde det igen, droppede jeg helt at handle hos dem.
Gravatar #12 - el_barto
9. maj 2008 09:14
Jeg har handlet hos Getmore en 12-14 gange og har ikke oplevet problemer. Jeg har flere gange sendt varer retur der ikke har virket, men har altid fået det byttet eller pengene retur. At varerne ikke fungerer er ikke Getmores skyld.

Desuden er de billigst med rigtig mange ting, især nu når der ikke er fragt og gebyr på!

Jeg har hørt en del brok om Getmore, men har altså ikke selv oplevet det. Jeg undrer mig også over at det ikke er en procentsats som E-handelsfonden kører efter, men et fast antal.

I øvrigt er E-handelsmærket i mine øjne noget fup...det eneste de kan gøre hvis nogen ikke overholder deres "regler" er at tage mærket fra dem. Disse "regler" er stort set de samme som dansk lovgivning kombineret med PBS's regler.

Desuden findes der BUNKER af butikker der pisser på forbrugerne og stadig har E-mærket.
Gravatar #13 - LgT
9. maj 2008 09:17
Det svære ved denne debat er at der blandes 2 ting - Getmore er givetvis lidt betændt (jeg har selv handlet flere gange, men har ikke haft nogen RMAer).
Men derfor kan de godt have en pointe i at E-mærket ikke holder den værdi de prøver at tillægge sig selv:
Det er vel fair at antallet af handler i forhold til antallet af RMA'er (og i forhold til dette: klager ).
Desuden er der nogle issues i at E-mærket immervæk drives selvstændigt af f.ex. PBS og forbrugerklagenævnet hvilket i samspil ville give mere integritet i mærket.
Endelig vælger en del mindre butikker E-mærket fra, for at sparre udgiften, af noget som kan føles mindre konsistent.
Gravatar #14 - Nexar
9. maj 2008 09:18
Jeg har sådan set heller aldrig haft problemer med getmore, har nok bestilt ret ofte fra dem, og pakken er der indenfor tiden, aldrig noget der har været i stykker eller mangelfuld, så jeg vil da stadig købe fra dem selvom de har fået de her klager
Gravatar #15 - foo`
9. maj 2008 09:21
Jeg har altid været lidt forbeholden for Getmore, da de har haft et noget blakket ry. Men bestilte et par dele hos dem i sidste uge, og må da egentlig sige at jeg er ovenud tilfreds med den service og lveringstid de har givet mig...

Men jeg et umiddelbart enig med dem at der børe være en hvis proportionalitet (staveplade?) mellem afsendte ordrer og klager.

Jeg arbejder i en større dansk virksomhed, hvor vi i de danske selskaber er ca. 5500 ansatte. For en del år siden kom arbejdstilsynet og sagde "I har alt for mange arbejdsulykker hos jer, så vi vil se en forhøjet indsats på uddannelse og foebyggende indgreb i forhold til jeres arbejdsmiljø." "Hmm.." sagde ledelsen så, vi syntes da egentlig ikke vi har så mange skader (mener niveauet på det tidspunkt var ca. 7-10 skader om året)... Rigtigt nok, der gik et par måneder hvorefter arbejdstilsynet kom tilbage og sagde "Undskyld, vi glemte lige at se at de virksomheder vi sammenlignede jer med ikke var større en 30-50 mand i snit"

Det er ikke det samme område, men egentlig den samme problematik. En større virksomhed vil unægteligt have flere skader end en mindre.

Et forsøg på at sætte tingene lidt i relief - ved så ikke om det er lykkedes :)
Gravatar #16 - wazari
9. maj 2008 09:22
Jeg har selv ligget og kørt en sag med dem hvor de har sendt mig totalt forkert vare som jeg overhovedet ikke kan bruge. De nægter simpelthen at indrømme fejlen og dermed også at sende mig den rigtige eller overhovedet tage varen retur. Flippede totalt og har meldt dem til både forbrugerstyrelsen og e-handelsfonden. Efter den besked stoppede korrospondancen.
Gravatar #17 - Loke76
9. maj 2008 09:22
GETMORE er da også den værste skod svindler biks på hele nettet, jeg holdte op med at give en hujende papfis for E mærket da GETMORE fik det. Mage til svinske salgsmetoder og elendig support skal man sku lede længe efter.

Jeg kender udelukkende folk der har dårlige oplevelser med GETMORE..

Nogle af deres svinere..

De laver standard lorten, med at have en vare på siden med 2-3 dages leveringstid, og så snart du har bestilt den, så vuptii er der ubestemt leveringstid..

Skal du returnere eller bytte en vare skal man true med forbruger klage nævnet for overhovedet at få kontakt med dem.

og dette drejer sig ikke kun om en enkelt eller 2 personer, men mange mennesker
Gravatar #18 - mhartvig
9. maj 2008 09:23
Lol...

En klage, som jeg forstår det - er jo ikke når der er fejl og problemer med varen, men hvis f.eks. de ikke behandler sagen som de skal?..

Så er det da fair nok at det er 3 strikes and OUT..
(Hvis det altså er sådan det skal forstås)
Gravatar #19 - Jonathan
9. maj 2008 09:25
Jeg tænkte først, at det egentligt var meget fair, men så kom jeg til at tænke på, at der er jo mange store forretninger der har e-mærket.
Hvorfor er det så svært for getmore, at overholde?
Gravatar #20 - mhartvig
9. maj 2008 09:25
Jeg har handlet 3 gange hos dem (hardware). 2 af gangene var der defekt (vel ikke deres skyld)..

Long live fortrydelsesretten.. Fik pengene igen indenfor en uge efter tilbagesendelse.

Bøvlet derved er selvfølgelig træls..
Gravatar #21 - p1x3l
9. maj 2008 09:26
ok til #17
da jeg bestilte var der en enkelt ting der ikk lige var på lager ud af 5 der gik dog kun et par daage da de bestilte andet steds fra og jeg fik kortet "Club3D HD 3850 512" til den pris de oplyste

de har et rimeligt stort lager og mange ting at holde lagerstatus på ku de måpske være bedre til men wtf de er i den billige ende af butikker så bruger man edbpriser er vel selv uden om det right ?
Gravatar #22 - p1x3l
9. maj 2008 09:30
btw hva har det e-mærke gjort af godt tiol dags dato :D =?
Gravatar #23 - Sikots
9. maj 2008 09:33
Getmore er en homo-forretning... Jeg hader dem, det er som om det er 10-12årige som kører biksen...

Jeg har ALDRIG haft et vellykket køb hos dem, så de kan skride til helvede...

ITButikken, X-data, Midt-data (selvom de har været krakket) og SHG kan der derimod varmt anbefale - super service over hele linien!!
Gravatar #24 - themuss
9. maj 2008 09:40
Getmore er en lortebutik der platter sig igennem tilværelsen.

Sidt jeg havde med dem at gøre lovede de at sende min fulde odre, når en del af ordren kom igen hos deres forhandler... Dvs. en uge senere. En uge senere kom der så en automatisk mail om at udstyret ikke kunne skaffes og resten af min ordre droppede de så.

Højst uprofessionelt. Man bør nok vide det inden der er gået en uge, at leverandøren ikke kan skaffe udstyret.

Derudover er der klassikere som kærestens kamera, der da det ankom havde en fedtfinger på lcd'en og poserne til kablerne var brudt. Vel at mærke på et NYT(!) kamera.

Jeg har et ton flere historier.

Og når man henvender sig så stejler de helt vildt og opfører sig underligt istedet for at bukke og neje over man har gennemskuet deres trick og spørge hvad de kan gøre for at tingene går 100% i orden igen.

Getmore kan suge en stor fed diller. En kaiser-diller ligefrem.
Gravatar #25 - themuss
9. maj 2008 09:42
Lige for at følge op på #23

Ja alle de butikker der der nævnes kan anbefales... Og ja jeg har også haft mindre vellykkede køb gennem disse, men de har aldrig haft problemer med at erkende fejlagtige forløb.

Så kudos til dem og muggen røv til getmore.
Gravatar #26 - cyandk
9. maj 2008 09:44
Nu har jeg altså købt over 15 varer hos dem og endnu har jeg ikke oplevet problemer, kan være jeg er den eneste, meeen jeg tror sq der er mange der hopper om bord på "flame båden" bare for at være med.
Gravatar #27 - Remmerboy
9. maj 2008 09:55
jeg tror getmore kommer e-handelsfonden i forkøbet.
getmore ved at de har lavet noget snusk og tænker om de kan redde den.
så tænkte de at de kunne lave en boykot og lave en pressemeddelse om det, før e-handelsfonden kommer med endnu en fratagelse af e-mærket :)
Gravatar #28 - Svindleren
9. maj 2008 09:59
har heller ikke haft problemer med dem. varerne kom til tiden :)
Gravatar #29 - Hůňděštějlě2
9. maj 2008 10:05
Jeg forstår dem godt, hvis det faktisk passer at man ikke må have flere klager end en lille forretning. Men så er det da smartere at forsøge at få det ændret, for uanset deres begrundelse for at melde sig ud af e-handelsfonden, så køber jeg ikke hos en dansk forhandler som ikke har mærket.
Gravatar #30 - holmen
9. maj 2008 10:07
Jeg købte et bundkort hos dem. Efter 2 mdr. gad det ikke mere. Jeg kontaktede dem og fik tilsendt en returlabel. Efter jeg sendte det ind gik der ~2 mdr før jeg fik et nyt bundkort.

Når jeg sendte én mail fik jeg ikke et svar. Når jeg sendte den samme mail flere gang fik jeg somme tider svar. Til sidst holdt de helt op med at svare.

Da jeg ikke gad vente længere købte jeg et nyt kort.

Jeg sendte det defekte kort ind i starten af marts, måske slutningen af februar og jeg modtog et nyt bundkort fra dem i sidste uge.

Jeg handler ALDRIG der mere. Kan godt forstå de kan være billige, når de bruger så lidt på kundeservice. De røvhuller.
Gravatar #31 - Miklos
9. maj 2008 10:12
Mit grafikkort har været til RMA siden starten af marts.

Har 3 gange fået samme mail om at det hele bliver ordnet i slutningen af denne uge eller starten af næste.

Dette er efter jeg har købt for over 250.000,00 hos dem i en 14 måneders periode, uden problemer skal der lige nævnes.

De burde bruge mere tid på kundeservice imo.
Gravatar #32 - CoZiD
9. maj 2008 10:12
Jeg kan egentlig godt følge hans holdning, hvis man har 100.000 kunder og skal måles på samme måde som en med 1.000 kunder så vil man stort set altid tabe. Men man kunne jo så også som forretning se på andre af de store som er nævnt her, shg, it-butikken, midt-data osv. hvis de er godkendt og kan holde det niveau så burde man se i egne rækker.

Nu har jeg selv handlet hos dem en 8-10 gange uden problemer og haft nogle venner som heller ikke har haft problemer med dem.
Jeg skal så ikke kunne sige noget om deres måde at behandle RMA'er da jeg ikke har haft defekte ting.

Men hvis folk har haft problemer med dem 2-3 gange hvorfor så blive ved med at købe der? Hvis jeg har haft problemer med en forhandler 2 gange så er det slut.

Og kan vi så ikke holde en sober tone? Alle de der børnehave kommentar som homo, diller osv. er sgu for latterlige.
Gravatar #33 - Loke76
9. maj 2008 10:16
#8

Anmeldelser på edbpriser skal du tage med et gran salt. Den eneste måde GETLESS har kunne få topanmeldelser er ved at deres egne medarbejdere har 200 konti hver og har anmeldt sig selv
Gravatar #34 - stephenson
9. maj 2008 10:19
#33 eller at de betaler sig til det, går der rygter om i branchen.
Gravatar #35 - Loke76
9. maj 2008 10:26
#32

Så er det da godt vi har dig frøken Gadd, til at fortælle alle vi barbarer hvad vi skal og ikke skal sige..



p.s - diller
Gravatar #36 - Trolle
9. maj 2008 10:27
#33- Helt enig i at EDBprisers anmeldeser er lidt useriøse. men faktisk har getmore en helt god rating på TrustPilot.dk, skal dog ikke selv kunne sige noget om getmore da jeg aldrig har handlet ved dem.
Gravatar #37 - moulder666
9. maj 2008 10:34
Jeg vil også mene, at det er en tåbelig regel - det eneste logiske er da, at der er en vis procentsats der skal overholdes - bare for at kaste med nogle tal, maksimalt 1 klage per 100 ordrer eller hvad ved jeg...

Jeg har ikke været vildt begejstret over Getmore so far, men fair skal være fair.
Gravatar #38 - Razzia
9. maj 2008 10:36
Jeg har kun forsøgt, at handle hos Getmore 2-3 gange. Hver gang har jeg bestilt lagervarer og dagen efter modtager jeg en mail, som fortæller at varen desværre ikke er på lager alligevel. Efter en uge, hvor varen stadig ikke er dukket op, så har jeg afbestilt.

Jeg handler ikke hos dem igen og fraråder andre at gøre det. Det er uanset om andre har haft gode oplevelser med dem. De har pisset på min sukkermad for sidste gang.

EDBbiksen i Ringkøbing lavede forøvrigt samme nummer. Der stod 40 stk på lager af en NAS disk da jeg bestilte. Så fik jeg en mail om, at de desværre lige havde solgt den sidste. Så mistede de den ordre og MidtData fik endnu en ordre fra mig. Godt nok kostede det en smule mere, men gennem årene har jeg handlet meget hos dem og de har leveret fremragende service hver gang.

MidtData og SHG er mine foretrukne forhandlere og har været det i ret mange år efterhånden. PRC-data er også fin nok, men man skal altid stå i kø i deres butik. :-/

Off-topic:
Er der en funktion på edbpriser, så man kan fjerne en forhandler fra listerne? Kunne være lækkert, hvis man kun havde firmaer på listerne som man selv gad handle med. :-)
Gravatar #39 - H0sTiLe
9. maj 2008 10:57
Fatter ikke folk gider Getmore, de er jo pisse ligeglade med deres kunder - man skal især ikke ønske at få brug for RMA...tvivler på de ved hvad fanden det er.
Gravatar #40 - Remmerboy
9. maj 2008 11:08
Gravatar #41 - -N-
9. maj 2008 11:21
#24

Det med at de annullere hele ordren hvis de ikke kan skaffe en del er en formalia, fordi hvis de sender den resterende del af ordren og du vælger at vente på at den resterende del af odren kommer på lager, så skal de sende den gratis. Det kan hurtigt blive dårligt for økonomien.

Det med kameraet er jo vilkårene når du køber pr. postordre. Der er jo 14dages fuld returret og det betyder at selvom embalagen er brudt skal den betragtes som en ny vare. Der er mange som har oplevet det samme, specielt med fladskærme.
Du skal jo ikke klantre getmore for at følge loven, de er netop forpligtet gennem loven til at gøre det sådan.

Det samme gælder den tåbelige historie der var i tv, en hver ved at man skal tjekke en skærm for pixelfejl og sende den retur inden 14 dage. Ved man ikke det skal gå ned i fona og få en forsikring oven i.

Jeg beskytter dem ikke, har selv handlet med dem, men har ikke været udsat for at de har brudt loven. De følger den og yder ikke ekstra service, det er vilkårene når man køber billigt. Service koster.
Gravatar #42 - UltimateW
9. maj 2008 11:26
Har en ven der købte en harddisk ved dem, de var de eneste der havde 24/7 diske af den type han gerne ville have hjemme uden 3 ugers leverings tid.

Han modtager en kasse med disken i, det her er en stor kasse du vil kommet godt med fyld i, når der kun skal en disk i, men der var en stor kasse og en harddisk, yup du gættede rigtigt disken virker ikke.

Den bliver ombyttet efter lidt modstand fra getmore, den nye disk kommer, i endnu en stor kasse, denne gang har getmore valgt at ligge et stykke brunt papir i, så nu er der kun 7/8 af kassen som disken kan flyve rundt i, der gik ca. 1 år inden det hele var på plads og han fik sine penge igen, til sidst valgte de bare at ignorer et hvert forsøg på kontakt til dem, først da et formelt brev fra advokaten skete der noget. Så nej tak.

Kender der har købt og fået tingene til tiden, men ikke stabilt, personligt ville jeg heller give 100 kr mere fra en anden forhandler.

kunne være man skulle sende dem en defekt kasse kleenex, så kan de se, hvordan det er....
Gravatar #43 - reschat
9. maj 2008 11:34
Det virker lidt underligt, at uanset hvor mange salg man har på en måned, så må der max være 3 klager.
Betyder det så at en netbutik der fx har 10 salg i løbet af en måned godt må have 2 af disse klaget over, mens end der har 100.000 salg på en måned, ikke må have 3 af disse klaget over.

Det virker meget underligt.
Gravatar #44 - bfg9000
9. maj 2008 11:34
Jeg har handlet ved dem, ja nok 25 gange... og har ikke noget at klage over endnu...

Syn's også at antallet af "lovlige" klager skal variere efter hvor meget man sælger...
Gravatar #45 - zymes
9. maj 2008 11:51
Jeg har lige købt mig en ny telefon hos Getmore. Der gik fire dage fra jeg fik mail om pakken var afsendt til jeg fik den. Er det Post danmark eller Getmore der var problemet der? Har ellers ikk haft problemer med dem før.
Gravatar #46 - Bateman
9. maj 2008 11:57
Alle dem, der snakker godt om Getmore er da bare Getmore medarbejdere i forklædning:P

OT:

Personligt har jeg aldrig handlet med dem kun pga. deres ry og hvad jeg har hørt af venner, der har handlet der.

Og det man kan læse i diskusionen er ikke just positive ting om Getmore.
Gravatar #47 - themuss
9. maj 2008 12:07
Det der med 3 klager er noget Getmores direktør har trukket op af hatten.

For at sige det på dansk så lyver han.

Lidt kildekrititk fra enkelte af debattørerne her i tråden kunne måske være på plads.

Det er getmores direktør der udtaler sig, ikke en e-mærke talsperson.

Derudover er problemet ikke at HANDLE hos getmore... Problemet er at lave en RMA, så om du har handlet hos dem 10000 gange er ligegyldigt. Spørgsmålet er hvor meget du har skullet RMA'e hos dem.
Gravatar #48 - arne_v
9. maj 2008 12:11
De har vel lidt ret i at stor volumen kan give flere sager.

MEN det er jo ikke specielt troværdigt når det er en af de store med mange sager som går ud med kritikken.

Og ved at læse denne tråd bør det fremgå at GetMore hører til i den sårlige ende. Antal negative erfaringer er markant større end antal positive. Og selvom uden tvivl vil være negative erfaringer om alle leverandører, så virker det altså rimeligt signifikant.

Hvis reglerne skulle have været lavet om, så skulle de nok have fået en af dem med en bedre karakter bog til at gå i front. GetMore er da langtfra den eneste store netshop.

Som det er nu, så ligner det spin damage control.
Gravatar #49 - z33k
9. maj 2008 12:44
Har kun haft dårlige erfaringer med dem, de få gange jeg har handlet der. Imo skulle de aldrig ha' fået e-mærket. Håber sgu folk undgår dem nu.
Gravatar #50 - Leonhard
9. maj 2008 12:57
#2 Tror du bør sammenligne noget mere i retningen af at jeg som tømre bliver fyret hvis jeg slår tre søm forkert i, uanset om jeg skal slå 20 søm i i løbet af et job, eller 200.000.

De har da helt og aldeles ret i at antal klager bør opvejes mod antal forsendelser, dvs. en procentsats i stedet for en grænse på 3. Ellers bliver butikerne effektivt vurderet på et skævt grundlag hvori de store butiker bliver gjordt til kæmpe syndere, fordi de ud af 200.000 kunder har 3 klager, hvorimod lille butiksmester Jensen der i ud af 100 kunder får 2 klager ses som en helt igennem god forretningsmand.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login