mboost-dp1

unknown

Safari kommer til Windows

- , redigeret af ZOPTIKEREN

Steve Jobs, administrerende direktør for Apple, afslørede i sin keynote til WWDC i dag at den kommende Safari 3.0 også udkommer til Windows.

Safari er standardbrowseren i OS X, og den er baseret på KHTML, som har ry for at have en særdeles god implementation af standarderne. Indtil nu har der ikke eksisteret en Windows udgave af en KHTML browser. Under præsentationen blev det også demonstreret at Safari er væsentlig hurtigere til at rendere sider i Windows end både Firefox og Internet Explorer 7.

Betaversionen af Safari til både Windows og OS X, kan hentes her.





Gå til bund
Gravatar #1 - henrikmk
11. jun. 2007 20:31
Jeg vil sige det var en fejltagelse at udgive den nu og kalde den "beta". Der er højst tale om en sen alpha der crasher meget ofte. Windows udgaven virker nærmest ikke her. Det er lidt ærgeligt.

Et par features man umiddelbart kan prøve:

Tekstfelter kan resizes.
Træk tabs ud af vinduer for at lave et nyt vindue.
Inline søgning med ctrl-F.
Gravatar #2 - Der^Roboter
11. jun. 2007 20:35
Tja, out of the box har dden seriøse problemer med at vise forskellige links. Bl.a. forsvinder hele menuen på Newz.dk - og så er det begrænset hvad den kan bruges til.

Når det så er sagt, så kan jeg kun give credit or en pænt god hastighed og et rimelig godt udseende.
Gravatar #3 - Disky
11. jun. 2007 20:36
#1
Helt enig, pre alpha version havde været mere passende.

Den kan ikke rendere bare almindelige sider korrekt, selvom IE 6 og 7, FF 1.5 og 2 samt opera rendere dem uden problemer.

Den er langsom, dens javascript engine er da helt ringe.

Samt den renderer med sikkerhed ikke siderne hurtigere her hos mig.

Ikke nok med programmet var ret pre alpha, uninstalleren, hang gud hjælpeme også da jeg ville slippe af med den igen.

Lad os håbe de snart laver den så beta navnet er værdigt for browseren.

Jeg synes mange siger Apple's programmer er så stylede og flotte at se på, jeg synes godt nok denne browser så extremt kedelig og flad ud, og kold i farverne samt ikoner osv.

At man ikke kan smække musen op i øverste højre hjørne og trykke for at lukke programmet, er klart også en fejl.
Gravatar #5 - BurningShadow
11. jun. 2007 20:41
Nu har jeg aldrig brugt Safari før, men den næste version af ABrowse (på Syllable) er bygget op omkring WebCore, og efter at have brugt dén i ca. et halvt år, ser jeg absolut frem til en rigtig Beta release af Safari til Windows.
For mig at se, har de mere elle mindre de samme problemer som vi havde, plus nogle ekstra, så at kalde den nuværende release for "Beta", er at strække den sådan liiige rigeligt. At kalde den en Alpha release vil nok være mere i overensstemmelse med det faktiske udviklingsniveau.



Hvad er det i øvrigt for en ide med at software selv skal have lov til at bestemme hvordan det "vil" se ud? Safari ligner ikke de andre WinXP programmer, og det er da meget lidt genialt...!
Gravatar #6 - duckfighter
11. jun. 2007 20:42
Samme oplevelse her. En del mac-sider har også problemer, f.eks. mediamac.

Alt i alt synes jeg det er en elendig browser. Håber aldrig den bliver populær.
Gravatar #7 - Proz
11. jun. 2007 20:42
Hmm, jeg har slet ikke kunnet installere Safari på den her vista-boks (Home Premium DA). Installeren hænger bare for så efter 10 min at crashe...
Gravatar #8 - henrikmk
11. jun. 2007 20:46
Mac udgaven er meget (meget) hurtig. Faktisk vil jeg næsten sige det er den hurtigste af alle browserne. Men desværre ca. lige så ustabil, og det er svært at have mere end ét vindue åbent ad gangen inden den crasher.

Jeg gætter lidt på at der er blevet installeret Core Animation libraries, for jeg skulle genstarte under OSX.
Gravatar #9 - DanaKaZ
11. jun. 2007 20:47
#6 Hvorfor ikke?

#8 I OS X, erstatter den så Safari 2?
Gravatar #10 - henrikmk
11. jun. 2007 20:49
#9:

Ja, men der følger en uninstaller med. Jeg ved dog ikke om jeg vil anbefale at installere den. Den er kun lige knapt brugbar, pt.
Gravatar #11 - DanaKaZ
11. jun. 2007 20:51
#10 Nå ja, jeg skal nok finde ud af at afinstallere den hvis den driver mig til vanvid. Men lyder da spændende. Er glad for hastighedsforbedringerne. Så skal vi jo bare vente til den bliver til at bruge. :-)
Gravatar #12 - sune2
11. jun. 2007 20:54
Det virker fint her. Har haft et enkelt crash på News, men ellers synes jeg den kan rendere de fleste sider fint.

Det bliver rart når der kommer en færdig udgave. Jeg tror ikke den vil få stor udbredelse, men mange udviklere vil kunne teste deres software i Safari/iPhone.
Gravatar #13 - dbz
11. jun. 2007 20:55
Ikke de store newz.dk-problemer her:
Screenshot

Update: Den viser de fleste sider jeg besøger som jeg er vant til at se dem fra Firefox: BT, EB, Politiken, DR, TV 2, OSnews. For mig at se kan den godt gå for en beta. Ingen crashes endnu (7-9-13).
Gravatar #14 - Atholm
11. jun. 2007 20:55
Safari Safari Safari, endelig kan jeg (som mac bruger) endelig bruge min favorit browser når jeg benytter en windows maskine... Herligt!!
Gravatar #15 - LsV
11. jun. 2007 20:55
Installeret - testet og 2 links senere
Safari is missing important resources and should be reinstalled.

Men for dæleme opstartstiden er hurtig.

En rigtig fed ting er RSS readeren - meget nice!
Men det er vidst også det eneste positive jeg kan sige om Safari i denne "beta/alpha/pre alpha/you-name-it"
Gravatar #16 - davp
11. jun. 2007 21:02
That's odd.

Jeg har lige installeret Safari 3 på min mac og jeg har ingen problemer haft overhovedet. Fra video til flash og alt det andet rich media fluff der er rundt omkring ..

Rock solid her.

... So far.

Fedt at man kan resize textareas.
Gravatar #17 - Norton
11. jun. 2007 21:10
#16

Ja til din Mac computer, men nyheden er at dette er en windows version og det er den folk har problemer med!
Gravatar #18 - Yocal
11. jun. 2007 21:11
Jeg har installeret den på 2xVista Ultimate UK og 2xXP Pro UK, og ingen af dem havde problemer med at installere og bruge browseren.

Indtil videre er det en positiv overraskelse :-)

// Yoc.
Gravatar #19 - TuxDK
11. jun. 2007 21:24
Endelig Safari til Windows!
Så slipper jeg for at skulle hente en Mac hvergang jeg skal teste sider til kunder :P
Gravatar #20 - Wikzo
11. jun. 2007 21:28
Stort set uanset hvad jeg gør, crasher browseren. Desuden vises startsiden (Apple) ikke korrekt; kun få billeder loader :S
Gravatar #21 - trylleklovn
11. jun. 2007 21:31
Det er dumt dumt dumt at bryde standarden for udseendet på vinduer i Windows. Det burde Apple også vide. (Det burde Microsoft sådan set også :P)
Gravatar #22 - Tumleren
11. jun. 2007 21:33
Det er vel fint at det kommer til windows.. Nu praler macbrugere jo altid af at det er det bedste, så lad os nu se...

-Senere-

Kan sige at jeg lige har "testet" det lidt nu..

Firefox var hurtigst i over halvdelen af tilfældene, dog er Safari meget hurtigere til at starte op her.

På et tidspunkt var Safari hele 13 sekunder langsommere end FF, det synes jeg er lidt voldsomt når de nu reklamerer med at være den hurtigste.

Og ja - Kæmpe bug, meget tekst mangler på en del sider.

-Senere igen-

Nu har jeg fundet ud af hvad det er - Den kan ikke vise fed tekst. Når en tekst er fed vises det bare som et blankt område, og det gør også at man ikke kan klikke på links, f.eks. her på siden.

Kan også tilføje at det indtil videre er crashet 5 gange, og har været aktivt brugt i under en time.
Gravatar #23 - Llatiwonk
11. jun. 2007 21:37
#1 Dette er ikke personlig kritik af dig, men nærmere en undren over punkterne. :)

Tekstfelter kan resizes. - Hvorfor dog? Hvis designet er i orden hvorfor så gøre det?
Træk tabs ud af vinduer for at lave et nyt vindue. - Smart nok, men så igen, hvad er pointen med tabs hvis man vil have nye vinduer? I sjældne tilfælle kan man vel bruge det, men jeg må nu indrømme jeg aldrig har manglet den funktion i FF.
Inline søgning med ctrl-F. - Måske misforstår jeg dette punkt men kan FF ikke allerede søge i teksten på en side ved bare at skrive? I hvert fald med FAYT add-on'en...?

Jeg synes det er godt at høre den er på vej, men ikke ret relevant indtil der er noget brugbart. Det er jo ikke ligefrem beta'er den skal konkurrere med... Og hvis der kommer en der måske følger w3c standarderne bedre får det nok de andre browsere til at oppe sig. :)

-

Nu kiggede jeg lige forbi den, og som sagt er det godt med lidt konkurrence på området, men den har jo ikke rigtig noget at byde på. Ændre tekstfelters størrelse og trække tabs til nye vinduer er vist det eneste... Og så påstår den hurtigere tider, men lad nu en uvildig afgøre det på en version der ikke er alpha eller beta. ;) Ud over det kan jeg altid bekymre mig, når det er dem der "sælger" varen der tester den. ;) Apple er ikke ligefrem kendt for at være objektive. Mon de minimale hastighedsforøgelser kommer med en pris? Mindre sikre javascripts? Dårligere tolkning af forskellige doc-typer eller hvor er priden? Og betyder millisekunder noget i det lange løb?
Gravatar #24 - duckfighter
11. jun. 2007 21:38
#9 -> Hvis du læste mit indlæg igen, kunne du selv svare på dit spørgsmål..

"Alt i alt synes jeg det er en elendig browser" .. Derfor
Gravatar #25 - Tais
11. jun. 2007 21:41
#22 har samme problem men det ser ud til at virke fint for #13? Underligt..
Gravatar #26 - Ronson ⅍
11. jun. 2007 21:44
Testede lige browserne med ordlegen gemt og hentet fra harddisk, firefox er selvfølgelig fyldt med add ons/extensions, men det vil den altid være hos mig og en del andre (primært nørder naturligvis) så tag hensyn til det

Opstart
--------
firefox 2,5 sek
ie under 1 sek
safari 1,5 sek

Ordlegen
--------
ie 10 sek
firefox 14 sek
safari 2 sek

Firefox er tydeligvis ikke den hurtigste browser her, men stadig den bedste :)
Gravatar #27 - henrikmk
11. jun. 2007 21:48
#23:

Tekstfelter kan resizes. - Hvorfor dog? Hvis designet er i orden hvorfor så gøre det?


Designet er vel tit netop ikke i orden. Tekstfelter er ofte alt for små på websider, synes jeg, så derfor er det jo rart at have muligheden.
Gravatar #28 - scarlac
11. jun. 2007 22:08
Det er super fedt, og selve renderingsmotoren virker vist som en beta, men som mange herinde pointerer er resten ret alpha. Det er ikke destomindre enormt fedt at få et sneak preview, og det vil give webudviklere uden en mac mulighed for at udvikle sites og have en fornemmelse for hvad KHTML (renderingsmotoren) fortolker det som. Da Safari er den eneste browser på windows med KHTML er det derfor ret fedt :)

Det lykkedes mig dog ikke at køre Safari på Linux (installationen gik fint) vha. wine, da jeg kun når at se outlinen på browseren, lidt grå toolbar plads og så crasher den desværre igen. Så wine er ikke helt klar til at køre den endnu :-(

(update:) jeg testede desuden safari 3 "beta" på windows, og den består selvfølgelig acid 2 testen.
Gravatar #29 - knasknaz
11. jun. 2007 22:23
Jeg kender ikke meget til Safari, men jeg synes Apple burde overholde windows' udseende, i stedet for at gennemtvinge deres skin på tværs af brugerens valg. Men okay, det er vel en marketingsstrategi fra Apple's side af. :-p

På den anden side er det altid godt med lidt konkurrence. Der er p.t. ikke en eneste browser, jeg synes er "perfekt".

<off-topic>
#27: Hvad der er "ordentligt design" kommer vist helt an på hvem man spørger. Grafikeren vil typisk have websiderne til at se ud præcis som dikteret (f.eks. magen til et oplæg i photoshop), hvor usability-folk nærmere vil have ting som variabel tekststørrelse for at hjælpe svagtseende m.fl.
Gravatar #30 - jfs
11. jun. 2007 22:45
Jeg har ikke lyst til at bruge et Windows-program der ikke ligner et Windows-program. Nej tak til ikke-native widgets. Jeg troede usability var et af Apples selling points.
(Samme gælder for iTunes og QuickTime.)
Gravatar #31 - kinaholm
11. jun. 2007 22:50
fedt - har glædet mig til at der kom tabs hertil, så kan det være jeg vil overveje at skifte fra Firefox - dog undrer det mig at den kan opføre sig SÅ forskelligt, der er mange sider med menuer der ikke virker, hvorfor ved jeg ikke ..
Men, nu reporter jeg bare bugs i vildskab, så må de jo kunne fixe det på windows :)
Gravatar #32 - gaffatape
12. jun. 2007 01:08
#24, din holdning må du gerne have, men hvis du har tænkt dig at bringe den her, kunne du i det mindste begrunde den. At du synes safari er en elendig browser, ud fra en _beta_ version, er dog direkte barnligt.

#alle

Jeg tror det her primært er et træk Apple laver, fordi iPhone SDK'en kommer til at køre igennem her. Efter hvad jeg har kunne læse mig til rundt omkring, bliver iPhone apps lavet som web, med AJAX, HTML, JavaScript osv osv, med rod i safari. (Ret mig hvis jeg tager fejl)

iTunes på Windows blev ikke populær fordi det er den bedste medieafspiller, men fordi det er den primære mellemmand, mellem PC og iPod.

Det er derfor ikke et spørgsmål om at tvinge safari igennem til windows folket, men mere et spørgsmål om at give Windows udviklere en mulighed for at lave apps til iPhone.
Gravatar #33 - gaffatape
12. jun. 2007 01:10
#31 Det er muligt jeg misforstår dig, men der er tabs i min Safari 2.0.4 på mac.
Gravatar #34 - Llatiwonk
12. jun. 2007 03:10
#27

Designet er vel tit netop ikke i orden. Tekstfelter er ofte alt for små på websider, synes jeg, så derfor er det jo rart at have muligheden.


En pointe, men jeg synes det er den der laver hjemmesidens ansvar at sørge for sådanne ting er i orden. Det kan være det er en petitesse, men hvor går grænsen for at designet og brugervenligheden er designerens ansvar eller brugerens ansvar? Jeg ser i hvert fald helst at den bliver hos designeren, ellers vil nettet hurtigt blive et svært for nye brugere at bruge, eller svært at overskue hvilke teknologier man skal anvende. (desværre, du kan kun bruge vores hjemmeside, hvis du bruger den browser vi diktere). I min verden holder den ikke. :)
Gravatar #35 - lille hjælper
12. jun. 2007 05:14
Jeg giver #32 100% ret... For jeg tror heller ikke at Aplle har i sinde at ville begynde at konkurrere med EI (hvilket nærmest er umuligt) og Firefox (hvilket også nærmest er umuligt, da man ved at Firefox er nørdernes fortrukkent)... Men syntes det er en lidt sjov ide, men jeg giver som sagt #32 ret, for apple gør ikke noget der ikke er velovervejet, for det er ikke bare sådamn at lave en windows version af et apple program.

Men jeg tror jeg skal have den installeret alligevel, når den endelige version kommer til vista... For jeg kan stadigvæk ikke få flash til at virke i Firefox, og IE holder jeg mig fra....


og hallo, så jed få lov til at tage på safari med mit net, imens jeg kigger ud af nogle vinduer :D
Gravatar #36 - DarX
12. jun. 2007 05:16
som har ry for at have en særdeles god implementation af standarderne.


Hva? Så vidt jeg ved er der en hel ting den screwer up. F.eks. det øverste på min hjemmeside, det bliver strukket helt vildt langt ud i Safari... og KUN Safari, og det er total ulogisk i forhold til min kildekode. Det er da bare noget af en fejltagelse at det nu også kommer til windows så der er risiko for at der faktisk er nogen der begynder at bruge den. :S

God dammit hold jer plz til Firefox eller IE7, eller måske Opera, de er sgu da trods alt fornuftige....
Gravatar #37 - mathiass
12. jun. 2007 05:37
iTunes på Windows blev ikke populær fordi det er den bedste medieafspiller, men fordi det er den primære mellemmand, mellem PC og iPod.
Jeg synes nu at den er noget mere clean og brugbar end Windows Media Player. Men ja, der er ingen tvivl om at Apple har tænkt sig at pushe Safari ved at bundle den med iTunes (som der iff. Apple findes 500 mio. windows installationer af).

Jeg har ikke de renderingsproblemer på Windows Vista som nogle har rapporteret. Derfor er det, synes jeg, helt i orden at kalde den beta, da der ikke mangler features, men der er en del bugs i den endnu. Jeg tror at den bliver launchet til oktober sammen med Leopard og de kan altså nå at rette mange bugs inden da...

Hva? Så vidt jeg ved er der en hel ting den screwer up. F.eks. det øverste på min hjemmeside, det bliver strukket helt vildt langt ud i Safari...
Nu har vi andre ikke en chance for at gætte URLen til din hjemmeside, så måske skulle du lige skrive den. Hvis du mener at du har overholdt standarden og det er Safaris skyld, så kunne du sende Apple en bug report. Safari (KHTML) var den første browser der bestod Acid 2 testen og Firefox kommer med på den vogn i version 3.0 sidst på året. Derfor kan du godt regne med at de andre browsere nærmere kommer til at rendere mere som Safari i fremtiden end omvendt...

Det er da bare noget af en fejltagelse at det nu også kommer til windows så der er risiko for at der faktisk er nogen der begynder at bruge den. :S

Safari har en market share på 5% på nuværende tidspunkt (dvs. stort set alle mac brugere. Det skyldes nok at Firefox integrerer ringe i OS X). Det er 1/3 af Firefox og større end Opera. Jeg tjekker altid om mine ting virker i Safari (version 2) og når først jeg har kodet noget ordentligt så det virker uden hacks i Internet Explorer og i Firefox så har jeg aldrig oplevet af Safari 2 ør knuder med det...

For jeg tror heller ikke at Aplle har i sinde at ville begynde at konkurrere med EI (hvilket nærmest er umuligt)
Hvorfor? Det er da et interessant slagssmål at tage. Også Firefox brugere har noget at vinde hvis alternative browsere får en større market share.

og Firefox (hvilket også nærmest er umuligt, da man ved at Firefox er nørdernes fortrukkent)...
Firefox var en helt vildt fed browser, og jeg har brugt den i flere år (siden version 0,6), men jeg synes at udviklingen har tabt pusten noget siden version 1.5. Der er kommet få nye ting, memory leaksne er stadigvæk ikke ordnet osv...
Gravatar #38 - mathiass
12. jun. 2007 05:40
Hva? Så vidt jeg ved er der en hel ting den screwer up. F.eks. det øverste på min hjemmeside, det bliver strukket helt vildt langt ud i Safari...
Nu fandt jeg din adresse i din signatur ;-) Jeg kan ikke se forskel på din side i Firefox og Safari 2 så det kan nok antages at være en bug i Safari 3...
Gravatar #39 - DanaKaZ
12. jun. 2007 06:03
#24 For det første er det en beta udgave du bygger den dom ud fra. Og for det andet kan du vel være ligeglad med om den bliver populær, du er jo stadig fri til at vælge mellem browsere.
Gravatar #40 - Disky
12. jun. 2007 06:15
#37
memory leaksne er stadigvæk ikke ordnet osv...

Det skyldes nok at rigtigt mange hvis ikke alle af de såkaldte leaks, skyldtes caching, samt fejl i add-ons'ene, og ikke i firefox.

Søg lidt på google, /. osv. og du vil kunne finde en hel del om dette emne

Jeg synes nu at den er noget mere clean og brugbar end Windows Media Player.

Det er så din smag.

Jeg kender (hvis jeg husker rigtigt) ikke en eneste windows bruger, der bruger iTunes, uden at det skyldes tvangen pga. deres iPod (jaja der findes 3rd parts produkter der kan sende til iPod'en)

Men jeg er ret sikker på at hovedårsagen til windows folk bruger den skyldes af iPod'en desværre ikke kan finde ud af at man bare kopiere musik over på den med et almindeligt filhåndteringsprogram, ligesom mange andre afspillere kan uden problemer.

Men ja, der er ingen tvivl om at Apple har tænkt sig at pushe Safari ved at bundle den med iTunes

Sikkert, sammen med quicktime som man heller ikke kan slippe for.

(som der iff. Apple findes 500 mio. windows installationer af).

Mon ikke det tal stammer fra antal download's ?
Gravatar #41 - sajbar
12. jun. 2007 06:39
#36
din side ser pænt mystisk ud i min IE...
Se her
Gravatar #42 - Holger_dk
12. jun. 2007 07:02
Hm... det er da interessant med Safari til Windows... så kan man teste sine sider i den også. Og måske håbe det presser andre browsere til at understøtte CSS2 noget bedre.

#35:
har du hentet en flashplayer til Firefox (og ikke den til IE da den bugger, for mig frøs FF ind imellem).

men generelt så kunne Firefox godt forbedres, den kan blive bedre til at rydde op efter sig selv rent hukommelsesmæssigt. og så skal den self klare acid 2 testen (og det skal IE 7.0 også)
Gravatar #43 - fidomuh
12. jun. 2007 07:10
#40

Jeg bruger iTunes i Windows pga dens musik organisering..
Ikke pga GUI'et, men saadan er det jo :)

Mht Firefox mem leaks..
Ja, det er plugins, add-ons, etc, men derfor skal Firefox vel stadig beskyttes imod disse?

Det kunne evt laves ved at koere add-ons i en sandbox..
Det ville begraense muligheder for add-ons lidt, men i sidste ende ville jeg foretraekke at min browser ikke leakede uendeligt :P

( Ioevrigt leaker Opera ogsaa en del ;) )

#41

Ja, det ser ogsaa saadan ud her ( i IE ), den loader slet ikke i Opera :)

Nok ikke et safari problem ;)

#Topic

Super laekkert med mere konkurrence i browserland, dog synes jeg at Safari er lidt bagefter "feature" maessigt..
Firefox og Opera er en del foran naar det kommer til add-ons..

Safari er kun foran pga renderen, men "beta" versionen koerer mildest talt ustabilt her.

Dog koerer det helt fint i OS X.. Eneste bug der irriterer mig er at den ikke altid loader noget ... Hvid skaerm, spam option-R, saa kommer det efter lidt tid..

Dog maa jeg sige at den foeles som KLART den hurtigste browser jeg har brugt..

Det skal nok blive spaendende :D
Gravatar #44 - Disky
12. jun. 2007 07:49
Der er allerede fundet en del sikkerhedshuller i Safari Beta.

http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=07/06/12/...
Gravatar #45 - Disky
12. jun. 2007 07:51
#43
Ja jeg smed iTunes ud samme dag som min iPod døde, netop pga. dens måde at håndtere musik på osv.

Gudskelov fandt jeg MediaMonkey, som har en nice feature der kan bruges til at ryde op efter iTunes'es roderi.

Og den virker fint som player også, og tag program (bruger Amazon til tag's covers osv).

Nogen kan lide iTunes, men det findes bestemt også dem som ikke kan.
Gravatar #46 - TullejR
12. jun. 2007 08:07
#21

Ja, det er dumt, men den slags ting er både Apple og Microsoft altså *enige* om er okay - MS' programmer ligner ikke hinanden, og Apple bruger flere forskellige farver af det der "børstede" stål-look, mig bekendt.
Gravatar #47 - mi_nielsen
12. jun. 2007 08:10
Hej

Det som det gik ud på mht iTunes er:

1. Udvide markedet for iPods
2. Give windows bruger et eksemple på MacOS X Look & Feel
3. Alle de nye applikationer i MacOS X ser nu ud som iTunes så dette kender PC brugere, hvilket gør det letter at skifte til MacOS X.


Det som Safari går ud på er

1. Market share da iPhone bruger Safari, så web udviklere skal let kunne teste deres site i Safari
2. Udviklingsplatform for iPhone apps. Safari er Apples VM for iPhone
3. Der bliver i løbet af et år ca 10-20mill iPhone brugere, som vil kende Safari godt, så dette bliver igen en stor faktor for at skifte til MacOS X

Apple er et meget teksnisk stært firma så Safari vil komme til at virke godt efter nogle opdateringer.

mvh
Michael
Gravatar #48 - fidomuh
12. jun. 2007 08:10
#45

Jada, der er ogsaa nogen der foretraekker en ferrari fremfor en Porsche.
Det var bare en kommentar ;)

MediaMonkey?! /me googler som en gal :D

Den primaere aarsag til at jeg bruger iTunes er faktisk medie librariet.. Den er nem og simpel at bruge.. Den er paen.. Men... Det er ikke en saerlig god player tbh..

Den mangler en del ting som fx Amarokk har.. ( Det eneste der stopper mig fra at bruge VNC + linux box som medieplayer er crap onboard lydkort i min pegasos.. )

#44

Lyder meget realistisk.. Det er dog stadig en beta... ( Rofl, Aplha is more like it :D )

Safari har dog aldrig vaeret udsat for de helt voldsomme tests som Firefox, Opera og IE udsaettes for.. Saa nu maa vi se naar der kommer nogle shoot-outs.. :D
Gravatar #49 - mathiass
12. jun. 2007 08:12
og Apple bruger flere forskellige farver af det der "børstede" stål-look, mig bekendt.
Ja, det er noget rod. De konverterer alting til det look som ikke ligner børstet stål (som fx i iTunes) med den nye OS X.
Gravatar #50 - mathiass
12. jun. 2007 08:25
Lyder meget realistisk.. Det er dog stadig en beta... ( Rofl, Aplha is more like it :D )
Normalt betyder "Beta" at softwaren er ude i offentlig test og at den er komplet mht features. Det siger ingenting om hvor moden softwaren er eller hvor stabil den er. De første betaer af Windows VIsta var mildest talt heller ikke production ready, men det er da en god måde at indsamle bug reports på...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login