mboost-dp1

NASA
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#3
nåå jo beklager meget denne fejl :s
men gad vide om vi ikke snart ser et kapløb med:
Europa
Rusland
Kina
USA
og Japan
japanerne har jo før bevidst at de kan overaske, de vil sikkert kunne finde teknologien, det eneste problem de har er nok at de ikke har plads til at bygge en afyringsrampe :P de er jo overbefolkede i forvejen
nåå jo beklager meget denne fejl :s
men gad vide om vi ikke snart ser et kapløb med:
Europa
Rusland
Kina
USA
og Japan
japanerne har jo før bevidst at de kan overaske, de vil sikkert kunne finde teknologien, det eneste problem de har er nok at de ikke har plads til at bygge en afyringsrampe :P de er jo overbefolkede i forvejen
#4 :
Med den slatne mængde penge vi (Europa) poster i rumforskning, så skal vi nok ikke satse på noget vildere end side på frihjul.
EU har altid været en sørgelig skikelse når det kommer til rumforskning, der er praktisk talt intet som vil lykkedes for os, det latterlige lommeur som kostede 4 mia dkk at få sendt til mars styrtede i døden. Ariann raketerne er de mest upålidelige af alle de seriøse rakketer på markedet pt. Og vores bidrag til ISS er et enkel t modul, ca samme størelse som Japanerne.
Japanerne har allerede launch sites, de har nogle ø grupper nede i bunden hvor de så kan sende dem ud over havet.
Men der bliver sq næppe tale om rumkapløb, klart rumforskningen vil gerne udråbe et, men det er mere for PR værdien så det er nemmere at få penge, end et reelt kapløb.
Det skyldes nok at de opperere med forskellige agendaer.
Rusland ser rumforskning som en af de sidste ting de for alvor kan være stolte af, men i rusland er det self ikke nok. Så de lever os højt på at være de eneste der har et forsyningsmodul (Soyz) som altid virker, billige rakketer til at sende sateliter op, og korte "leveringstider" uden for meget beukrati - if you got the money.
USA er SUVERÆNT de mest seriøse når det kommer til at lave reelt rumforskning. Deres agenda er at cementerer deres position som ledende teknologisk og forsker nation og self hvad der nu måtte komme af spin off's.
EU - ja EU ved sq ikke rigtig hvad de vil...
Kina vil bare gerne vise de kan mere end billigt legetøj... Så PR og respekt.
Japan - Japan har egentlig samme agenda som USA, de er bare ikke ligeså dedikeret, og har historisk set et stort setback. Så de er stadig inde i en fase hvor de opbyger know how.
Med den slatne mængde penge vi (Europa) poster i rumforskning, så skal vi nok ikke satse på noget vildere end side på frihjul.
EU har altid været en sørgelig skikelse når det kommer til rumforskning, der er praktisk talt intet som vil lykkedes for os, det latterlige lommeur som kostede 4 mia dkk at få sendt til mars styrtede i døden. Ariann raketerne er de mest upålidelige af alle de seriøse rakketer på markedet pt. Og vores bidrag til ISS er et enkel t modul, ca samme størelse som Japanerne.
Japanerne har allerede launch sites, de har nogle ø grupper nede i bunden hvor de så kan sende dem ud over havet.
Men der bliver sq næppe tale om rumkapløb, klart rumforskningen vil gerne udråbe et, men det er mere for PR værdien så det er nemmere at få penge, end et reelt kapløb.
Det skyldes nok at de opperere med forskellige agendaer.
Rusland ser rumforskning som en af de sidste ting de for alvor kan være stolte af, men i rusland er det self ikke nok. Så de lever os højt på at være de eneste der har et forsyningsmodul (Soyz) som altid virker, billige rakketer til at sende sateliter op, og korte "leveringstider" uden for meget beukrati - if you got the money.
USA er SUVERÆNT de mest seriøse når det kommer til at lave reelt rumforskning. Deres agenda er at cementerer deres position som ledende teknologisk og forsker nation og self hvad der nu måtte komme af spin off's.
EU - ja EU ved sq ikke rigtig hvad de vil...
Kina vil bare gerne vise de kan mere end billigt legetøj... Så PR og respekt.
Japan - Japan har egentlig samme agenda som USA, de er bare ikke ligeså dedikeret, og har historisk set et stort setback. Så de er stadig inde i en fase hvor de opbyger know how.
#8
hvad EU angår giver jeg dig helt ret, vi er simepelthen for nærige, men det er jo hvordan det prioriteres, i stedet skulle det ikke undre mig EU gik sammen med USA og smed en pokkers masse penge til dem, så vi får en stærkere allieret, og de stadig kan sige de har hjulpet til med forskningen..
rusland har gåpåmod, og vil gerne vise hvad de kan, de har kun 1 problem, og jeg nu taler fordomme ved jeg ikke, men de bruger "mafia metoder" til at få personale til at lave det arbejde som skal laves. hvorefter de siger de selv har gjort et godt stykke arbejde (beklager igen hvis det er fordomme)
Japan har klart en anden fordel, de har mange virksomheder som er gode til at lave teknisk udstyr, men hvad stærke motorer etc angår. har de 5-6 bil mærker som de kan trække på, som har ekspertisen til at kunne lave en ny form for motor...
Kina, et godt potentiale, som du siger vil de gerne vise de kan lave noget godt arbejde, men de vil nok altid være tvunget til at være sammen med deres fordomme meget lang tid endnu, de har helt klart viljen, men mangler ekpertisen til det..
dette er set ud fra hvad jeg ved om landene rent amatør mæssigt ;) er der fejl beklager jeg ;) og vil gerne bede andre om at rette på mig ;)
hvad EU angår giver jeg dig helt ret, vi er simepelthen for nærige, men det er jo hvordan det prioriteres, i stedet skulle det ikke undre mig EU gik sammen med USA og smed en pokkers masse penge til dem, så vi får en stærkere allieret, og de stadig kan sige de har hjulpet til med forskningen..
rusland har gåpåmod, og vil gerne vise hvad de kan, de har kun 1 problem, og jeg nu taler fordomme ved jeg ikke, men de bruger "mafia metoder" til at få personale til at lave det arbejde som skal laves. hvorefter de siger de selv har gjort et godt stykke arbejde (beklager igen hvis det er fordomme)
Japan har klart en anden fordel, de har mange virksomheder som er gode til at lave teknisk udstyr, men hvad stærke motorer etc angår. har de 5-6 bil mærker som de kan trække på, som har ekspertisen til at kunne lave en ny form for motor...
Kina, et godt potentiale, som du siger vil de gerne vise de kan lave noget godt arbejde, men de vil nok altid være tvunget til at være sammen med deres fordomme meget lang tid endnu, de har helt klart viljen, men mangler ekpertisen til det..
dette er set ud fra hvad jeg ved om landene rent amatør mæssigt ;) er der fejl beklager jeg ;) og vil gerne bede andre om at rette på mig ;)
#9 Nu er der en del forskel på den motortype der sidder i et rumskib og så i en bil, så jeg kan ikke lige se hvad det er de skulle kunne...
Personligt tror jeg det bliver Kina der vinder hvis der kommer et nyt rumkapløb, lidt lige som det gamle Sovjet, så har de masser af ressourcer og de lader sig ikke gå på af hvis det skulle gå galt og noget styrter ned. Amerikanerne er simpelthen for pivede og forsigtige til at de kan vinde igen.
Personligt tror jeg det bliver Kina der vinder hvis der kommer et nyt rumkapløb, lidt lige som det gamle Sovjet, så har de masser af ressourcer og de lader sig ikke gå på af hvis det skulle gå galt og noget styrter ned. Amerikanerne er simpelthen for pivede og forsigtige til at de kan vinde igen.
# 11 det kommer lidt an på hvad vilkårene er for et rumkapløb. Er målet en tur til mars inden for de næste ~30 år står USA suverænt bedst.
USA's viden inden for atom kraft til at drive rumfartøjer ( hvilket næsten er et must ) er enestående, og samme er deres know how når det kommer til at lande et rumfartøj rundt omkring i solsystemet. Lad mig lige minde om at Kina ikke har præsteret at lande et eneste rumfartøj på en anden planet endnu. Og EU har vist nok 50% fejl rate :D - Det er ikke nemt
Kort sagt er det indtil nu lykkedes Kina at:
Ombygge militære rakketer så de kan nå "helt" op i rummet. (Teknologien de rakketer er bygget på, er desuden russisk, så det er slet ikke deres)
Smide en mand ombord i de rakketer, med et meget primitivt lifesupport system. Også nogle faldskærme og han kom tilbage igen i live.
- Så simpelt er det ikke på en fremmedplanet, der skal du medbringe hele det udstyr som sikrer at du faktisk kan forlade planeten igen + atmosfæren er væsentlig mere tynd, så faldskærmsmodellen er langt fra så simpel.
- Det var hvad kineserne har klaret so far.
De har os lavet nogle sateliter, og er i fuld gang med et kopiere det Europæiske Galileo, nogle politikere synes det var smart at invitere kineserne med i galileo tilbage i 2003, de sugede viden til sig, sagde farvel og gik igang med deres eget projekt.
Generelt meget sigende for den kinesiske model, det er ikke et tilfælde at alle de store projekter først bliver udført af et internationalt firma, for derefter at blive kopieret over hele landet...
USA's viden inden for atom kraft til at drive rumfartøjer ( hvilket næsten er et must ) er enestående, og samme er deres know how når det kommer til at lande et rumfartøj rundt omkring i solsystemet. Lad mig lige minde om at Kina ikke har præsteret at lande et eneste rumfartøj på en anden planet endnu. Og EU har vist nok 50% fejl rate :D - Det er ikke nemt
Kort sagt er det indtil nu lykkedes Kina at:
Ombygge militære rakketer så de kan nå "helt" op i rummet. (Teknologien de rakketer er bygget på, er desuden russisk, så det er slet ikke deres)
Smide en mand ombord i de rakketer, med et meget primitivt lifesupport system. Også nogle faldskærme og han kom tilbage igen i live.
- Så simpelt er det ikke på en fremmedplanet, der skal du medbringe hele det udstyr som sikrer at du faktisk kan forlade planeten igen + atmosfæren er væsentlig mere tynd, så faldskærmsmodellen er langt fra så simpel.
- Det var hvad kineserne har klaret so far.
De har os lavet nogle sateliter, og er i fuld gang med et kopiere det Europæiske Galileo, nogle politikere synes det var smart at invitere kineserne med i galileo tilbage i 2003, de sugede viden til sig, sagde farvel og gik igang med deres eget projekt.
Generelt meget sigende for den kinesiske model, det er ikke et tilfælde at alle de store projekter først bliver udført af et internationalt firma, for derefter at blive kopieret over hele landet...
#11
jo, det har da i allerhøjeste grad noget med "biler" at gøre, det kunne vel tænkes de har nogen kloge hoveder derovre som kunne lave en forbrændingsmotor i større stil..
americanerne bruger eks. brændstof (forbrænding) for at jage deres raketter op i rummet, hvem har mere erfaring i at lave dem en japanerne??
mener ikke de har en klar fordel der, men tror de har en del potentielle firmaer som vil kunne bidrage med erfaring evt. bygge de store motorer som skal bruges til en sådan tur ;)
jo, det har da i allerhøjeste grad noget med "biler" at gøre, det kunne vel tænkes de har nogen kloge hoveder derovre som kunne lave en forbrændingsmotor i større stil..
americanerne bruger eks. brændstof (forbrænding) for at jage deres raketter op i rummet, hvem har mere erfaring i at lave dem en japanerne??
mener ikke de har en klar fordel der, men tror de har en del potentielle firmaer som vil kunne bidrage med erfaring evt. bygge de store motorer som skal bruges til en sådan tur ;)
#18
har skam aldrig påstået andet ;) sagde skam bare der var en fordel der ;) at du ikke mener det er så din mening..
vender du den om så tager vi Yamaha som eksempel ;) de laver motorcykler men også trommer ;) der er også en pæn stor forskel
(om det er 2 forskellige firmaer yamaha og yamaha ved jeg ikke ;) men de hedder det samme)
men lad os nu se ;) som der blev skrevet længere oppe er de allerede igang ;) så synes bestemt ikke man skal kimse af dem
har skam aldrig påstået andet ;) sagde skam bare der var en fordel der ;) at du ikke mener det er så din mening..
vender du den om så tager vi Yamaha som eksempel ;) de laver motorcykler men også trommer ;) der er også en pæn stor forskel
(om det er 2 forskellige firmaer yamaha og yamaha ved jeg ikke ;) men de hedder det samme)
men lad os nu se ;) som der blev skrevet længere oppe er de allerede igang ;) så synes bestemt ikke man skal kimse af dem
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.