mboost-dp1

unknown

Risiko for stigende spilpriser

- Via ShackNews - , redigeret af Net_Srak

I USA er såkaldte triple-A konsol titler blevet solgt for omkring 50 USD siden ’96. Med de stigende udgifter til spiludvikling for stadigt mere avancerede konsoller, er det slet ikke usandsynligt at flere og flere konsolspil vil blive solgt til omkring 60 USD istedet. Sker det kan vi i Danmark forvente en prisstigning på mellem 100 og 150 dkk.





Gå til bund
Gravatar #1 - CRiSpY
21. jun. 2003 11:10
De gør det ikke ligefrem nemmere at være lovlydig borger :/
Gravatar #2 - sKIDROw
21. jun. 2003 11:13
Ja så skal man desværre ikke være nogen størrere professor, for at regne de uheldige følger ud.
Ikke at jeg forsvarer kopiering som jeg ser ned på, men de skyder sig selv i foden.
De vil tjene lidt ekstra på dem som køber, som der til gengæld risikere at blive en del færre af.
Om de på længere sig tjener bedre, eller ringere vil tiden jo vise.
Gravatar #3 - Yasw
21. jun. 2003 11:17
Hmm, et konsolspil koster jo allerede i dag op mod 600kr. Altså når spillene næsten koster mere end selve maskinen, så er man da ved at være ude på et stærkt overdrev.
Gravatar #4 - kiwi
21. jun. 2003 11:34
Det hjælper i hvert fald ikke til med bekæmpelsen af piratkopiering!
Gravatar #5 - *Iceman
21. jun. 2003 11:57
Jeg må også indrømme, at med de nuværende priser på konsol-spil giver min su mig ikke muligheden for at købe de nyeste titler når de udkommer. Jeg køber udelukkende mine spil i "genbrugs" forretninger eller via restsalgs butikker som overstock.dk.

Men en sjov tanke er, hvorvidt det hos alle konsollerne der rammes.

The actual manufacture of the game — including printed materials and anti-piracy code installation — is done by the console manufacturer. For this honor, the publisher pays an additional $10 to $11 per unit in royalty and manufacture costs.

F.eks. er en konsol som GameCuben ikke så hårdt ramt mht. pirateri. Mon dette vil vise sig på markedet i form af prisen, hvis vi tænker på Nintendos only titler?
Gravatar #6 - El_Coyote
21. jun. 2003 12:02
udviklingsomkostningerne er steget, ja. men der er lissom også en hel del flere der har en konsol nu on dage
Gravatar #7 - Mr.Weasel
21. jun. 2003 12:32
#1 Det gør det da ikke spor svære at være lovlydig, spørgsmålet er om du vil. Det er jo bla. piraternes skyld at prisen stiger.

Det bliver tilgengæld svære at være spil udvikler. Når prisen stiger køber folk færre spil og de køber ikke hvad som helst. Så hvis man vil sælge et spil skal det på en eller anden måde være bedre end konkurrenterne. Så mon ikke vi ser færre, men bedre titler? På den anden side, hvis spil branchen virker som musik industrien vil vi bare få en masse bras til en højere pris.
Gravatar #8 - NightBreaker
21. jun. 2003 12:35
De skyder sig selv i foden med det nummer. De skulle sætte prisen ned, så kunne det være de vil sælge nogle flere spil.

En af mine venner købt engang en ps2 og sat modchip, men det virket ik, ps2`en var ødelagt, men hvad gør han så han købt en ny, og prøvet igen og det virket, men hvorfor ?
"spillede er så dyre at det kan betale sig at brænde ens p2 af flere gange, hvis man bare vil ha 10 spil"

anti-piracy code - sure, der kommer bare en ny version af en modchip eller nyt firewire til en. og så virker det igen.

Jeg synes ik det er en god ide at kopier spil, uden at ha betalt for dem (sikkerheds kopi), men de gør det ikke letter, og der er så mange spil, og så mange af dem er bare det samme igen og igen. Der er ikke nok kval i det, klart folk søger ny måder.
Gravatar #9 - Charbax
21. jun. 2003 13:15
Om Nintendo sælger 6 spil til 20$ per styk eller 2 spil til 50$ per styk.


JEg ser frem til at Nintendo, Microsoft og Sony går i priskrig på spil-priserne.. Så er det snart ligegyldigt at bruge tid på at prøve at kopiere Microsoft og Sony spil..
Gravatar #10 - Coma
21. jun. 2003 14:03
Selve prisen på gamecube spil er altså ikke så slem hvis man køber i england som jeg gør.. der betaler man altså kun omkring 300kr per spil, for de nyeste titler, og der er gratis levering med... 300-350kr er det jeg finder fair for et spil .. 400kr kan gå i nogle tilfælde.. :)
Gravatar #11 - angelenglen
21. jun. 2003 14:50
nej nej nej... hvad tænker de dog på?
min nummer 1 grund for ikke at købe spil er prisen.
satte de den til gengæld ned til 200 kr, ville jeg SÅ meget hellere betale for mine spil, da det er en SÅ meget federe oplevelse at have æske, origianle cd'er og manualer med.

Dét lukker de nu fuldstændigt for... Dette her kommer kun til at betyde lavere indtægter, da færre vil købe spillene.

eftersom selve spillenes medier og box's er den mindste omkostning, mener jeg at prisen burde sænkes.

hvis de fx sælger 1 million spil af 350 kr, er det 350 millioner i indtægt.
hvis de derimod sænker prisen til 200 kr, er jeg villig til at vædde på at de vil sælge MINDST dobbelt så mange kopier - dvs 2 millioner gange 200 kr = +400 millioner - og folk vil samtidig være glade!
Gravatar #12 - Deternal
21. jun. 2003 15:23
Well - som en nævnte 350 for et consol spil i england.

Med amiga kan jeg huske at budget spil kostede omkring 100 kroner fra england og 250-300 i danmark. Sorry, men det er vores høje skat og moms der gør at spilpriserne er så forskruede i danmark.

Hvis man kigger på USA virker en sådan prisstigning til gengæld meget reel - som det er nævnt er prisen ikke steget siden 96 - det der så er sket istedet er at der går længere tid inden spil bliver budget spil.
Gravatar #13 - MNM
21. jun. 2003 15:33
#11

Lad os kigge på et eksempel:

IO's hitman 1 er et af de billigere "triple-A" spil (altså udviklingsmæssigt er det "billigt")

IO tjener under 100 kr. pr. spil der bliver solgt, resten går til reklame, fragt, produktion, royalties og forhandleren skal selvfølgelige også tjene noget.

Så hvis prisen skulle sætte fra 350 kr. til 200 kr., ja så ville IO miste ca. 50 kr. pr. spil de solgte :(

De eneste spil der er for dyre er da dem hvor man betaler abonnement, der burde selve spillet ikke koste meget mere end 100 kr.
Gravatar #14 - TheFaN
21. jun. 2003 18:03
Well, de skyder jo bare sig selv i foden. Tror de, at det er for sjov KaZaA er det mest downloadede program på internettet? Når de hæver priserne, så hæver de også antallet af downloads på Kazaa, DC, eDonkey osv. De skyder jo bare sig selv i foden.

Jeg VED de er klar over dette, for de er jo "normale" mennesker. Men de er åbenbart til panik-løsninger, for dette her holder jo ikke. Lad os sige hvor mange Playstaion spil de sælger til 800kr stykket...
Gravatar #15 - BeanLuck
21. jun. 2003 19:11
www.overstock.dk kører nogle fortrinelige priser.. smut ind og kig (har absolut intet at gøre med virksomheden)
Gravatar #16 - snailwalker
21. jun. 2003 22:15
Hvorfor hæver de priserne? Prøv at læse artiklen igennem. Nogle nye spil koster 30 millioner US dollars!!! Det er ca 220 millioner kroner de skal hive hjem. Det er jo ikke for sjov de bliver nødt til at hæve priserne.

Jeg er PISSE træt af pirater som sidder og whiner over at priserne er for dyre og APG kommer efter jer. Nej det kan godt være I ikke kan få 20 nye spil om måneden hvis I skal købe dem. Det kan jeg heller ikke. Så må jeg jo bare lede mig om efter nogle federe spil som holder længere. Eller spille på et højere sværhedsniveau for at få mere modstand. Det er squ fint med mig. Med min månedsløn har jeg ca. råd til 5-6 nye spil om måneden. Det vil sige hvert spil skal holde 5 dage. Det er de færreste spil der ikke kan det. Så jeg har intet problem med hele tiden at kunne spille et spil. Men ellers kan jeg også finde på at hive et gammelt spil som Roller Coaster Tycoon eller civ 2 frem igen og spille det.

Det her er såmænd en opfordring til folk derude der sidder og høster spil ned fra sharereactor.com. Please lad være med det. Hvis I ikke kender spillet så hent en demo eller læs nogle af de 100 vis af previews der er på internettet. Så ved I hvad spillet handler om. Og lad være med at whine over priserne er for høje eller apg kommer efter jer. Jeg er squ da også træt af man ikke kan tage til et LAN party uden APG kommer, eller at jeg skal betale 600 kr for et XBOX spil. Men det er jo den pris de tager for det. Hvis I mener prisen er for høj, så lad være med at købe spillet, men lad for guds skyld også være med at dloade det fra kazaa eller overnet. For så har spilbranchen en mulighed for at undskylde sig :(

Det kan godt være I tror jeg er sådan en gut der er voldsomt dobbeltmoralsk osv. Tja jeg har ca. 90 pc spil, 10 xbox spil, 50 musik cder og 40 dvd film. Ja det har været dyrt, men jeg vil godt betale prisen for et spil hvis det er af ordenlig kvalitet. Men det hjælper folks egoistiske brug af Kazaa jo ikke ligefrem på. Til jer pirater en sidste opfordring! I gør spillene dårligere, dyrere og mindre brugbare for os andre. Jeg har efterhånden fået fat i en del cdere som jeg ikke kan bruge på min puter. Det er ret så irriterende :(

Sikke en smøre jeg fik fyret af der. Håber ikke jeg trådet nogle over fødderne, udover piraterne :)
Gravatar #17 - Wolly
22. jun. 2003 00:00
På et projekt til 220 millioner, kan jeg godt love jer at der sidder adskillige økonomer og profitmaksimere afkastet af invisteringen! Spil udviklere er, ligesom alle andre, motiveret af en potientiel indkomst, samtidig vil investorene i spilvirksomheden sikre sig en højest muligt indtægt. Der er sq ikke nogen der smider 220 mil. i et projekt for sjovt, eller for at glæde spillerne!!!

At spillene er så fucking dyre er der ikke noget at gøre ved, anden en starte en spiludvikligns-virksomhed selv. Når man så har brugt 5 år på at skabe en virksomhed, og kan se muligheden for $ i øjnene, lover jeg jer for at alle ville profitmaksimere deres salg! Sådan virker vores samfund, der er bygget på kapitalisme...

En af grundene til at PS2/Xbox spil er så dyre, er at Sony/MS tjæner en anselig procentdel på hvert solgte spil. Dette gøres for at kunne sælge maskinerne til en pris, hvor køberne kan være med. Igen en teknik til profitmaksimering!

Når alt det er sagt undre jeg mig stadig over, at profitten ikke ville være højere med en pris på 100 - 150 kroner end 400 - 500, men sådan er det nok!
Gravatar #18 - Mercenary
22. jun. 2003 07:04
#7
At påstå at priserne er høje fordi spillene kopieres, er lidt som at påstå at det er meteorologernes skyld at det regner.

Nøjagtig som meteorologerne ikke bestemmer vejret, bestemmer piraterne heller ikke spilpriserne. Hvis det andet var tilfældet ville der altid være godt vejr og billige spil :-D

Og så var der heller ingen meteorologer eller pirater.
Gravatar #19 - Yasw
22. jun. 2003 08:30
Uden sådan lige at gå i dybden, er jeg rimelig overbevist om at man ikke kan give piraterne HELE skylden for det faldende salg af spil, film, musik osv.
Gravatar #20 - Gruesome
22. jun. 2003 09:32
#16

Er rimeligt enig med dig MEN der er også grunde til at man kopiere ulovligt som ikke er så latterlige som dem de fleste kommer med (jeg kopiere selv spil hvis jeg har lyst men jeg ved det er forkert og det gidder jeg ikke at forsvare for det kan man ikke). Men Danmark kan godt være sløv med spil udgivelser. Spil kommer for det meste først i butikken her hjemme 2 - 3 uger efter det originalt bliver smidt i butikkerne. Med singleplayer spil gør det ikke det store, men multiplayer spil vil man meget gerne nå at spille igennem med sine venner fra andre lande _FØRSTE_ gang så man ikke sidder og er totalt uden for hele spiluniverset de 2 - 3 uger senere når man får det originalt. Ud over det så er det ikke alle der giver en muligheden for demo'er og slet ikke på udvidelser. I sin tid da NwN udkom hentede jeg spillet fra nettet og spillede online på private servere med mine venner ind til spillet kom i Danmark hvor jeg stod og ventede foran forretningen til de åbnede og købte spillet. Det samme har været tilfældet med udvidelsen som jeg nu har hentet ned. Ikke bare for at få spillet hurtigt men også for at teste dens Linux kompatibilitet (uh, svært ord). Her viste sig først nogen problemer men fik det senere fikset og nu ved jeg hvor jeg står d. 26. med 250 kr i hånden parat til at købe mit næste spil. Men kan kun tilholde mig den holdning at man skal smide penge efter spiludviklere. Det giver en meget federe helheds oplevelse når man har æsken, manualen og det ekstra guf der til tider følger med. Desværre ligner de nye spilkasser DVD film men hva'... det er bedre end ikke at ha' den :)
Gravatar #21 - snailwalker
22. jun. 2003 11:32
Så længe du stadig køber spillet så rør det mig ikke det store Gruesome. Det er bare hvis du kun dloadede spillet at jeg ville blive lidt skuffet...

OG jo piraterne har et ord at skulle have sagt med spilpriser. Lad os tage et eksempel. Der er kommet et nyt spil på gaden.

Der er 100.000 der spiller spillet. Men de 50.000 har dloaded det fra internettet. Så er det klart at spilfirmaet bliver nødt til at have dobbelt så høj profit fra de sidste 50.000 spillere for at få de samme penge ind. Måske lidt urealistisk, men det er desværre sådan det forholder sig i grove træk. At musikbranchen så bruger piratkopierening som en undskyldning for det dårlige salg, er så en kedlig bivirkning. Men en vis effekt tror jeg nu nok det har :-(
Gravatar #22 - Deternal
22. jun. 2003 12:59
problemet er vel at folk istedet for at købe 2-4 spil d'ler dem - jeg tvivler på at nogle kan argumentere for at de penge de bruger på modchips, cd'er, købe crackede spil eller en større adsl linie for hurtigere at kunne d'le warez ikke har nogen effekt på deres indkøb.

Samtidig er priserne ikke steget i USA trods inflation mv. mens udviklingsomkostningerne til gengæld er steget betydeligt - så set i den sammenhæng er det da meget naturligt at priserne stiger. Ikke som med CD salget hvor prisen /ikke/ faldt selvom luksus afgiften bortfaldt og det så derefter er steget 10dkk/år - de 2 ting er ikke direkte sammenlignelige (om end de givet har visse fællestræk).
Gravatar #23 - Yasw
22. jun. 2003 13:49
Synes også at man skal tænke på at folk som downloader spil nok også køber originale spil. Og jeg tror derfor ikke de vil købe specielt flere spil hvis de nu ikke downloadede nogen. Man køber nok det man har råd til og downloader resten. Så selvom man kom piratkopiering til livs så vil salget nok ikke stige særlig meget.
Gravatar #24 - snailwalker
22. jun. 2003 16:18
#23 du har tildels ret. Men jeg kender mange som overhoved ikke køber nogle spil. Vil det sige de ikke spiller nogle spil? Nej de har alle de nyeste spil. Sådan noget kan squ pisse mig af...
Gravatar #25 - Kennedy
22. jun. 2003 17:29
De flinke spil-udvikler-mennesker burde måske have for øje at dette næppe formindsker visse personers lyst til at skaffe deres spil på en øhmm... alternativ måde...
Gravatar #26 - Yasw
22. jun. 2003 17:51
#24 - Man kan også vende den lidt rundt. Vil de overhovedet sælge så mange konsoller hvis der ikke var nogen somhelst mulighed for at bruge piratspil? Vil ihvertfald mene at mange vælger at købe en PlayStation netop fordi den er nem at kopiere spil til.
Jeg prøver ikke at retfærdiggøre noget, men prøver bare at se det fra flere vinkler.
Gravatar #27 - ZOPTIKEREN
22. jun. 2003 19:02
#21
Og så lige en anden vigtigt ting "potientiale". Hvis der er bliver udviklet spil som ingen vil have, sætter det jo også prisen op på andre spil, for at dække omkostninger til produktionen af spillene.

Eks: microsoft kunne måske have lavet halo til både pc om xbox. Det ville ikke have kostet meget ekstra at lave den samme version af et spil til en anden maskine. Måske kunne der så være solgt mange flere. Derved kunne prisen på spillet halo sættes ned.

Men det tror jeg ikke er meningen. microsoft og andre firmaer(eks. musikbranchen), ,vil da helst udnytte markedet optimalt
Gravatar #28 - DanZka
22. jun. 2003 22:01
Gravatar #29 - Deternal
22. jun. 2003 22:32
#23: Det var vel lidt en underforstået pointe at folk bruger en del penge på piratkopierings showet. Tomme cd medier, brænder (hvor mange ville ærligt skulle bruge en brænder hvis de ikke brugte dem til warez?), større adsl-line mv. Samtidig bliver der for manges vedkommende ikke sparet på deres computer hardware (man kunne måske overveje ikke at købe det nyeste hyperdyper gfx kort og så få en 4-5 spil for det man sparer på den konto alene - eller undlade at købe ny cpu hver 3-6 mdr.).
Gravatar #30 - Wolly
22. jun. 2003 22:32
# 28

Underlig holdning du har der... Hvis jeg en måned ikke har nogen penge, er det så ok at jeg stjæler fra min nabo, så jeg også kan komme i byen i weekenden???
Gravatar #31 - Yasw
22. jun. 2003 22:56
#29 - En del penge? Jeg vil nu sige det er temmelig begrænset. Indkøb af brænder koster ikke mere end hvad et original spil koster og 50 CD-R medier koster heller ikke mere. Og hvis du mener at der ikke er ret mange der overhovedet vil bruge en brænder eller en stor ADSL hvis det ikke var for at bruge dem til warez, så synes jeg fa**** du er yderst snæversynet. Det hører jo ingen stedder hjemme at sige sådan noget.
Gravatar #32 - MNM
22. jun. 2003 23:31
#28
Nok ikke en særlig konstruktiv kommentar jeg kommer med nu, med det var dit indlæg heller ikke: hvis du ikke kan lide kapitalisme, så flyt til et land med kommunisme (hvilket ikke eksistere, kommunisme er go i teorien men ikke i praksis)

#29
Jeg bruger KUN min brænder til lovlige formål, hvilket hovedsagligt er backup af egne programmer, dokumenter og billeder.

Jeg kan da ikke forstå hvorfor jeg skal "straffes"?, den COPY dan afgift skulle afskaffes.

PS: jeg har lige købt ny brænder, 48x til 500 kr., det syntes jeg ikke er mange penge for, at sikre flere ugers arbejde.
Gravatar #33 - Xanthia
23. jun. 2003 04:40
Det er jeg sagt ligeud helt og aldeles ligeglad med. For en som mig, med et spilbudget på under 1500kr om året, betyder det her ikke andet, end at jeg vil finde et spil eller to mere uværdige til at blive købt, end før.

Den er vel ikke længere, end at når prisen på spil når sin smertegrænse holder folk helt op med at spille dem/købe dem originalt?
Gravatar #34 - TYBO
23. jun. 2003 06:04
De spil der er noget værd, og som jeg ved, at jeg vil spille meget, køber jeg.
Sidste spil jeg købte var UT 2003. Gav vist 350kr for den.
Der ligger min grænse.

Tager hatten af for spil som HalfLife(CS) som sælges for 100kr.
Det er også med til at det er så udbredt.
Har faktisk købt Halflife 2 gange så jeg har en WONID til begge mine PCer :)

Hvorfor snakker I om kopiering.
Spil hvor de tjekker for ID online kan vel ikke kopieres.
Jo singel player men ikke multiplayer online.
Gravatar #35 - Yasw
23. jun. 2003 07:55
#34 - Ja, netop det med at man ikke kan spille online uden at have købt det originalt synes jeg virkelig er en god ide. For de fleste spil i dag er der ikke meget ved at spille singleplayer i. Det er nok den eneste effektive "kopibeskyttelse" der rent faktisk findes. Dog kunne licenserne nu godt gælde pr. husstand. Man bliver lidt frustreret når man skal købe det samme spil flere gange.
Gravatar #36 - snailwalker
23. jun. 2003 09:40
Om nogle år når bredbånd er ude til rigtig mange mennesker, kunne man måske overveje at gøre ligesom futuremark har gjort med deres 3dmark serier. Man downloader softwaren og køber en cd key af dem for at kunne bruge softwaren. Hvis man så også skulle aktivere ens software hvor den sendte cdkeyen ind til en central server for at tjekke om cd keyen er blevet brugt før eller er blevet solgt. Det ville stoppe stort set al piratkopiering tror jeg...

Det lyder måske besværligt, men hvis det kunne betyde lavere spilpriser ville jeg ikke have noget imod det...
Gravatar #37 - Gruesome
23. jun. 2003 10:10
#36

Så ville jeg stoppe med at købe mine spil. Charmen ligger i at man har boksen stående på hylden, manualen liggende på bordet og CD cases spredt ud over hele ens bord :)
Selvfølgelig er der nogen programmer det ikke gør noget man bare køber en licens, men der er noget specielt ved en spilboks imho.
Gravatar #38 - Yasw
23. jun. 2003 10:52
#36 - Hvis man downloader hele softwaren og bare skal købe en key for at bruge det, så tror jeg altså at der meget hurtigt bliver skrevet en crack så programmet sagtens kan virke uden at man behøver at sende informationer til en central server.
Gravatar #39 - snailwalker
23. jun. 2003 12:26
Ja okay sikkert. Men det var jo bare et forslag...

Sæføli er det da nice at have spilæsken :) Men så kunne der jo også bare være et single player check hvor den lige verificerer med en server om koden passer...
Gravatar #40 - Deternal
23. jun. 2003 14:00
#31: Øh? Hvor mange mennesker har brug for lovligt at smække store filer rundt på nettet? Det er da ret begrænset - til at spille med vil de fleste vel kunne klare sig med 128/128 eller måske 256/256 hvis de går lidt ekstra op i det. Jeg køber ikke særligt argumenter for større forbindelser. Der er self en del der har de store linier af professionelle grunde (hjemmearbejdspladser har også fordel af en stor linie, da der netop er meget traffik hvis de gemmer og loader direkte via vpn).

Mht. brændere - jamen hallo? Jeg sagde ikke at det er det eneste man kan bruge en brænder til - og der er givet også mange der bruger dem til lovlige formål, men det er vel ikke en overdrivelse at sige at brændere overvejende bliver købt til piratkopiering - og dermed ligeledes cd'er.

Samtidig er det vel heller ikke usandt at mange mennesker bruger sindssygt mange penge på deres computerhardware - penge de snildt kunne have brugt på software istedet.

Men ok, jeg er vel bare snævertsynet når jeg kan sammenholde statistik, generel kendt information og information i denne artikel med hinanden............
Gravatar #41 - Gruesome
23. jun. 2003 14:27
#40

Jeg kan kun snakke for mig selv, men min linie bliver ikke brugt primært til Warez. Jeg har masser af billeder der bliver sendt frem og tilbage, forskellige NWN moduler der skal hentes, diverse updates (90 MB bare i dag) på 3 forskellige maskiner. Kommer gerne op på 500 MB - 1 GB pr. dag og det er iriterende at skulle side og vente i lang tid på de ting PLUS alt andet aktivitet på linien samtidigt bliver sløvet. Det svaret lidt til hvorfor man opgradere fra en 400 Mhz til en 1400 Mhz. Man går jo også og drømmer lidt om at det bliver muligt at streame film osv. i ordentlig kvalitet, men det kommer vidst ikke i DK inden for den nærmeste tid.
Mht. brænderen har du et eller andet sted ret. Men igen kan jeg kun tale for mig selv.
Hardware bruger jeg ikke så mange penge på da jeg ikke mener det er nødvendigt. Gik fra en 333 Mhz til en 1400 Mhz og har 512 MB RAM og GeForce 2 så det er ikke vildt. Grunden til jeg ikke ofre flere penge på det er at det ikke er særligt meget ved at ha' det vilde hardware hvis man ikke har noget at bruge det på (desuden synes jeg det i forvejen er totalt overkill med alt over 2 GHz til normale personer, men det er bare mig).

[EDIT]
Så lige hvad der var gået igennem min router i dag.

Device Received Sent Err/Drop
eth0 3.72 GB 1.10 GB 2/0

Ikke noget af den data har været ulovlig efter hvad jeg ved. Kan godt være på far på 59 har hentet store mængder af pr0n men jeg tvivler.
[/EDIT]
Gravatar #42 - ZOPTIKEREN
23. jun. 2003 20:55
#40
Øhm hvem vil da ikke have en ordentlig forbindelse. Øhm hvem vil da gerne have det lag internet du snakker om. jeg har da 1Mbit uden at røvbolle det som de fleste forbrugere gør. Du vil sq ikke kunne omvende mig til at bruge den gang sløve net som du har, desværre. Der er skam også lovlige brugere som har det

Btw. hvad skulle et hjemmefirma bruge en ordentlig linie til. Jeg kan ikke helt se hvorfor de skulle bruge det mere end andre. Hvorfor skulle de sende flere "store filer" til andre, end alle andre mennesker gør? Btw. Så er det jo ikke menigen at et firmas medarbejdere skal stene på nettet, så vidt jeg husker er det menigen de skal arbejde? Eller er da bare mig der er helt på et side spor :)

Mht. at spille så kan jeg da lige oplyse om at det er rimeligt meget b0s at spille ac2 med en linie under 512/512.
Gravatar #43 - Yasw
23. jun. 2003 21:28
Kan så også tilføje at Unreal Tournament er nærmest umuligt at spille på under 512/512.
Nu henviser du til store filer, og kan man ikke også dele store lovlige filer? Det er da meget rart at hente film, iso'er, musik rimelig hurtigt og så enda uden at være lovbryder.
Du er stadig meget snæversynet hvis du tror at alle bare har hurtige linier pga. warez.
Gravatar #44 - Deternal
23. jun. 2003 23:08
Jeg har aldrig sagt at den /eneste grund/ til en hurtig linie er warez - jeg konstaterede at der er en lang række ting som folk bruger penge på frem for spil og så bruger warez i stedet.

At de fleste ikke vil græde over en 155MBit linie er da klart - men seriøst hvor mange har brug for det? Ja ok netkoden i UT2003 og AC2 er dårlig men umulig at spille på under 512? jeg har 384/384 og demoen kørte aldeles udemærket for mig også selvom jeg spillede på CTF servere der var proppet (ok ved den oprindelige UT beta demo kørte koden også fint men blev så ødelagt i final versionen af en eller anden grund) - jeg er udemærket klar over hvad en del spil trækker og du har f.eks. /ikke/ brug for en 2mbit hvis du kun spiller EQ og checker mail - quake3 og cs har heller ikke nogen særlig fordel af større linier end 256 (ping forskellen er det man kalder negligible - dog har jeg ikke checket CS siden 1.1).

En af de ting som jeg ser hvor der faktisk er god grund til det er som sagt professionel brug - såsom VPN opkobling til ens arbejde og hvis du ikke kan se det #42 så er det nok fordi du ikke ved hvad jeg snakker om.

Det er egentlig utroligt at jeg skriver det samme 4 gang og i starter sidder og angriber mig for at skrive noget helt andet - måske det var på tide i læste hvad jeg skrev istedet for selv at tilføje tilfældige sætninger?
Gravatar #45 - Yasw
24. jun. 2003 07:17
#44 - Jeg tror jeg kan svare meget kort. Det skyldes nok din formulering. I de første par indlæg virkede det altså meget somom at der dårligt var andet at bruge hurtige linier og brændere til end warez.
Gravatar #46 - ZOPTIKEREN
24. jun. 2003 10:44
#44
Øh? Hvor mange mennesker har brug for lovligt at smække store filer rundt på nettet? Det er da ret begrænset -

hmm... Jeg vil da gerne have forklaret denne sætning så. Åbentbart er jeg en gay til at forstå den efter din mening. Men hvis du nu lige læser igen, så kan det være du kan se at din sarkastiske tone fortæller at en god linie kun bruges til at sende ulovlige warez rundt på nettet. Som #45 siger, formuleringen af dit sprog gør meget for hvordan folk opfatter din mening. Når du skriver sarkastisk skal folk grave efter din mening og så bliver den opfattet forkert. skriv din direkte mening, så kan det være folk forstår dig første gang.

Mht. spil; Hvis sidste gang du spillede på nettet var cs 1,1. så kan jeg da godt forstå at du ikke ved hvad man kan bruge en god linie til. Spillenes netkode er måske dårlig, men man vil gerne spille dem alligevel.
Jeg kan da lige tilføje at du har en god linie til at spille kort over nettet med :). Kunne være dette link var noget for dig, her kan man klare síg med modem. http://www.kungfuchess.com :). Så sig lige til hvis du skal nakkes i skak en dag!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login