mboost-dp1

Flickr - saschaaa
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
The answer simply can't be to "do nothing." Throwing up our hands or saying "we care about copyright theft but will offer no constructive ideas" is not an acceptable outcome or answer.
Haha, han udstiller da netop sit tunnelsyn
"De stjæler, vi skal stoppe dem"
Hvad med at koncentrere sig om at tjene penge, og køre en ordentlig forretning i stedet?
These sites may not be the only reason, but there's no doubt they are among the major culprits behind the music industry's $7 billion decline in revenues during the last decade, resulting in 15,000 layoffs and fewer resources to invest in new bands.
Ja det kan umuligt være markedet der tilpasser sig, eller produkterne der er problemet.
It is ironic sometimes that we are faulted for protecting our rights. Yet technology companies like Apple are among the most litigious defenders of their intellectual property patent rights. I suspect that regardless of what we do, some critics, like Ms. Wood, will attack us.
"Æv bæv hvad med alle de andre!?!?!"
Jeg vil opfordre Shermann til at tage en dyb indånding og indse at nettet er andet end deres produkter og vi ikke vil amputere hele systemet bare på grund af dem(jo politikere der er i lommen på dem vil muligvis godt).
Der er allerede gjort for meget for at imødekomme dem.
Han kunne starte med at få hans kollegaer til at indse at deres gamle model med at malke flere forskellige markeder af flere gange ikke holder når man har internettet.
Få nedbrudt de kunstige landegrænser de forsøger at opsætte på internettet og lad være med at lave A og B lande. Hvis B landene(Danmark bl.a.) ikke kan få fat i guldet som A landene får, skal de nok selv finde ud af det. Sådan har det altid været.
Der er allerede gjort for meget for at imødekomme dem.
Han kunne starte med at få hans kollegaer til at indse at deres gamle model med at malke flere forskellige markeder af flere gange ikke holder når man har internettet.
Få nedbrudt de kunstige landegrænser de forsøger at opsætte på internettet og lad være med at lave A og B lande. Hvis B landene(Danmark bl.a.) ikke kan få fat i guldet som A landene får, skal de nok selv finde ud af det. Sådan har det altid været.
Der er ingen der har sagt, at selv om han er administrerende direktør, så er han klog og har styr på tingene. Det er ikke lige altid de egenskaber, der gør at de stillinger bliver udfyldte.
Folk gør det de altid har gjort, udnytter hullerne indtil der enten bliver lukket for dem eller der kommer en lige så nem og lovlig mode at gøre tingene på.
Men nu forventer jeg ikke at de store internationale firmaer og organisationer har fattet noget af det overhovedet.
Jo flere mennesker der er involverede og jo flere muligheder de har for at tjene mange penge, jo mere bliver snæversynet tit også meget stærkere.
Intet nyt under solen her.
Folk gør det de altid har gjort, udnytter hullerne indtil der enten bliver lukket for dem eller der kommer en lige så nem og lovlig mode at gøre tingene på.
Men nu forventer jeg ikke at de store internationale firmaer og organisationer har fattet noget af det overhovedet.
Jo flere mennesker der er involverede og jo flere muligheder de har for at tjene mange penge, jo mere bliver snæversynet tit også meget stærkere.
Intet nyt under solen her.
Måske at han ikke bliver taget seriøst, er at han er en gammel tosse med de samme gamle argumenter og tal fra deres egen ressearch i forhold til de rapporter der har været fra uafhængige kilder.
Desuden er han endnu dummere at høre på, at han stadig kalder det tyveri, hvis de nu fik styr på terminologien istedet for så kunne det jo hjælpe debatten men det gider de ikke.
Tyveri behandles i straffeloven.
Copyright brud eller brud på ophavsret er et civilt søgsmål, det er en KÆMPE forskel.
Så længe de selv begrænser deres muligheder og stopper udviklingen, istedet for at følge med på nettet med de kæmpe muligheder og potentiale det giver. Det er fair nok de kæmper imod folk som downloader deres materiale som de har ophavsret på, men de skal også kigge indad og accepterer at tiden er en anden end for 20-50 år siden. Derfor må de som alle andre firmaer være innovative, også forretningsmæssigt for at videreudvikle deres firma. Det nytter ikke noget at holde på en forædlet forretningsmodel når den er langt fra den tid vi lever i. MPAA må accepterer at der findes piratkopiering og må finde på måder at folk online kan hente deres musik lovlig og i samme kvalitet som man kan ulovligt. Problemet er jo ofte at man f.eks. ikke kan hente musikken i FLAC eller mp3 320 kbit/s.
Man kan jo se hvor hurtigt et online lovligt alternativ bliver taget til sig. Netflix, Hulu, itunes, amazon osv.
Desuden er han endnu dummere at høre på, at han stadig kalder det tyveri, hvis de nu fik styr på terminologien istedet for så kunne det jo hjælpe debatten men det gider de ikke.
Tyveri behandles i straffeloven.
Copyright brud eller brud på ophavsret er et civilt søgsmål, det er en KÆMPE forskel.
Så længe de selv begrænser deres muligheder og stopper udviklingen, istedet for at følge med på nettet med de kæmpe muligheder og potentiale det giver. Det er fair nok de kæmper imod folk som downloader deres materiale som de har ophavsret på, men de skal også kigge indad og accepterer at tiden er en anden end for 20-50 år siden. Derfor må de som alle andre firmaer være innovative, også forretningsmæssigt for at videreudvikle deres firma. Det nytter ikke noget at holde på en forædlet forretningsmodel når den er langt fra den tid vi lever i. MPAA må accepterer at der findes piratkopiering og må finde på måder at folk online kan hente deres musik lovlig og i samme kvalitet som man kan ulovligt. Problemet er jo ofte at man f.eks. ikke kan hente musikken i FLAC eller mp3 320 kbit/s.
Man kan jo se hvor hurtigt et online lovligt alternativ bliver taget til sig. Netflix, Hulu, itunes, amazon osv.
snesman (4) skrev:Ser man helt bort fra piraterne er det vel stadig forventeligt med et faldende marked i og med at man går over til at benytte Spotify og lignende tjenester. Det kan da umuligt generere samme omsætning som dengang man brugte de fysiske medier...
samtidig har der været økonomisk krise i hele verden i snart 2-3 år? Men musikbranchen tror jo bare de kan blive ved med at slå salgs rekorder år efter år, selvom helt andre firmaer ikke en gang kan gøre den slags hvert år efter år. De lever i en lukket verden og ser ikke realiteterne ude i virkeligheden. De kender ikke til Sæsonsvingninger eller at alle forretninger kan opleve en periode med lavere vækst.
f-style (7) skrev:samtidig har der været økonomisk krise i hele verden i snart 2-3 år? Men musikbranchen tror jo bare de kan blive ved med at slå salgs rekorder år efter år, selvom helt andre firmaer ikke en gang kan gøre den slags hvert år efter år. De lever i en lukket verden og ser ikke realiteterne ude i virkeligheden. De kender ikke til Sæsonsvingninger eller at alle forretninger kan opleve en periode med lavere vækst.
Men der har vidst også været en vis fremgang i økonomien før krisen, trods alt.
Men ja, nogle gange må man bare indse at en branche har ændret sig.
Gad vide hvor mange af jer, der rent faktisk har læst artiklen?
Manden har jo en glimrende pointe, når han siger, han er træt af Ukrainske sider, der henter musikken (f.eks. på TPB) og derefter sælger det til f.eks. amerikanere uden at musikerne ser en klink.
Det er muligt at deres metoder til at få bugt med dem (spærring af domæner mv.) ikke er superfede, men grundtanken bag kan jeg ikke se et problem med.
Manden har jo en glimrende pointe, når han siger, han er træt af Ukrainske sider, der henter musikken (f.eks. på TPB) og derefter sælger det til f.eks. amerikanere uden at musikerne ser en klink.
Det er muligt at deres metoder til at få bugt med dem (spærring af domæner mv.) ikke er superfede, men grundtanken bag kan jeg ikke se et problem med.
Sherman mener det er en selvfølge, at man gør noget imod de mange hjemmesider med hjemsted i lande som Kina og Ukraine, som udnytter piratkopiering til at tjene penge. Han peger på hjemmesiderne, som han mener har erstattet tjenester som LimeWire og Kazaa, som en stor grund til at den amerikanske musikindustris omsætning er faldet med $7 milliarder i løbet af det sidste årti.
Dette kunne også skyldes det extreme fald i kvaliteten af musik, som er blevet pumpet ud af dette land i det sidste årti.
#10 Problemet er jo bare de konsekvenser den lovgivning har alle andre steder, plus at det slet ikke giver mening at private aktører skal have så meget magt.
Tror vist let vi kan blive enige om at udenlandske sider, der sælger piratkopieret musik ikke burde køre videre, men så må man fokusere på sit eget marked, være konkurrencedygtig og lægge pres på de lande hvor den slags foregår.
Det andet er bare en dårlig undskyldning for at indføre strengere lovgivning, der reelt kun har en effekt i usa.
Tror vist let vi kan blive enige om at udenlandske sider, der sælger piratkopieret musik ikke burde køre videre, men så må man fokusere på sit eget marked, være konkurrencedygtig og lægge pres på de lande hvor den slags foregår.
Det andet er bare en dårlig undskyldning for at indføre strengere lovgivning, der reelt kun har en effekt i usa.
Tudefjæs!
7 milliarder (i årlig omsætning går jeg ud fra, ellers er han da totalt kiks-afhængig!) over 10 år er sgu da ikke meget, især ikke når det så inkluderer finanskrise 1 og 2.
Jeg har intet tilovers for deres lort...musikere kan fint tjene penge på at spille musik uden de store selskaber; fysisk produktion kan foregå i Asian til INGEN penge, transporten koster heller ikke en skid (eks. koster fragt for omkring 1.5 kg. flyers fra Bangladesh UNDER 8 kr. (alm. DK porto)), distribution kan for så vidt også bare foregå via nettet...og så kommer selvfølgelig den måde jeg synes alle musikere bør få deres hovedindtjening fra, nemlig at spille musik (koncerter, sessionmusikere etc.).
7 milliarder (i årlig omsætning går jeg ud fra, ellers er han da totalt kiks-afhængig!) over 10 år er sgu da ikke meget, især ikke når det så inkluderer finanskrise 1 og 2.
Jeg har intet tilovers for deres lort...musikere kan fint tjene penge på at spille musik uden de store selskaber; fysisk produktion kan foregå i Asian til INGEN penge, transporten koster heller ikke en skid (eks. koster fragt for omkring 1.5 kg. flyers fra Bangladesh UNDER 8 kr. (alm. DK porto)), distribution kan for så vidt også bare foregå via nettet...og så kommer selvfølgelig den måde jeg synes alle musikere bør få deres hovedindtjening fra, nemlig at spille musik (koncerter, sessionmusikere etc.).
trylleklovn (12) skrev:#10 Problemet er jo bare de konsekvenser den lovgivning har alle andre steder, plus at det slet ikke giver mening at private aktører skal have så meget magt.
Enig og enig.
trylleklovn (12) skrev:Tror vist let vi kan blive enige om at udenlandske sider, der sælger piratkopieret musik ikke burde køre videre, men så må man fokusere på sit eget marked, være konkurrencedygtig og lægge pres på de lande hvor den slags foregår.
Det forsøger de vel også. USA har masser af tjenester af forskellig art. Som skrevet, så er jeg heller ikke enig i deres foreslåede metoder (målet helliger ikke midlet :)) - men et eller andet skal der vel gøres. Hvad løsningen er, ved jeg ikke.
ragemar (13) skrev:Hvor mange af jer der synes han er en gammel tosse arbejder gratis i hverdagen?
hvis man siger ja til pirater siger man også ja til åndsvage tiltag der smader nettet.
Han skal ikke arbejde gratis, det er der de færreste der gider (måske folk som allerede er millionære eller milliardære) eller munke osv. Problemet er at han hænger fast i de gamle skræmmekampagner og stadig kalder det tyveri hvilket er helt forkert. En CEO må kunne være objektiv og kalde en skovl for en skovl og ikke en skovl for en trillebør. Musikbranchen har stortset intet gjordt for at forbedre salget online, det er næsten altid kommet fra andre firmaer som er innovative som apple med itunes, amazon, sportify, netflix og hulu (for film). Hvorfor laver musikbranchen ikke bare deres egen online butik med det indhold som folk vil have i forskellige kvaliteter til samme pris. Men nej de vil KUN sælge gennem fysiske forretninger og ikke ændre deres forretnigsplan bare en smule.
Musikbranchen har jo altid kæmpet imod forandring selv dengang man havde kasettebånd. Mange undersøgelser viser endda at netpirater køber mere i gennemsnit end resten af befolkningen da de støtter det musik de mener er godt og samme med film. Dvs. uden at de kunne test høre sangene så havde de ikke gået ud og købt det, men nu hvor de har muligheden for køb online gør de det.
Fordi at de ikke vil forandring og kæmper med næb og klør uden at se indad og kigge på hvad de kan gøre bedre eller som konkurrent til piratkopiering. Derfor mener jeg han er en gammel tosse, ikke fordi han får løn for sit arbejde for det er retfærdigt og det skal alle have.
Sammenhængen mellem tabt omsætning og piratkopiering er aldrig blevet dokumenteret, så det er udelukkende en påstand at det overhovedet er et problem.
Deres tabte omsætning kan ligeså vel skyldes 117 andre ting, som de ikke har været opmærksom på.
Deres tabte omsætning kan ligeså vel skyldes 117 andre ting, som de ikke har været opmærksom på.
Tjaaa ... jeg bruger vel mellem 500 og 1000 kr på musik om måneden... Give or take. Men på stående fod kan jeg ikke huske hvornår jeg har købt noget, der ville putte penge i RIAAs kasse...
Der er godt nok ikke ret meget alm populær musik, der tiltaler mig efterhånden. Men jeg er nok bare ved at blive gammel :D
Independent labels FTW :)
Der er godt nok ikke ret meget alm populær musik, der tiltaler mig efterhånden. Men jeg er nok bare ved at blive gammel :D
Independent labels FTW :)
ehmm, har man ikke hver gang de er kommet frem og 'vist' fald i omsætning. faktisk fundet ud af at de taler om fald af forventet omsætning. og at de faktisk stiger i omsætning hvert år, bare ikke så meget som de ville?
desuden. klager han ikke bare over at de ikke har fået special status under de sidste 10 års recession/krise?
Er det ikke netop på luksus goder som musik vi burde kunne se når bæltet strammer?
desuden. klager han ikke bare over at de ikke har fået special status under de sidste 10 års recession/krise?
Er det ikke netop på luksus goder som musik vi burde kunne se når bæltet strammer?
Mon ikke den amerikanske musikbranche er skrumpet fordi de stort set kun sælger og producerer pop og gangster rap om hvor slem man er i sin fantasi, som kun en udvalgt gruppe mennesker gider betale for!
Lad os nu tage en af dem som tjener mange penge på musik idag, iTunes, det gør de jo fordi at de er fulgt med tiden, som nogen af de første endda. Jeg er rimelig meget imod iTunes og hvordan man bliver låst til det som så mange andre Apple produkter, men efter de tilføjede mulighed for at leje og købe film i HD kvalitet over det, så må jeg sige at jeg stærkt overvejer at bruge det. For jeg synes godt nok at det allerede nu burde være fortid at skulle købe film på Blueray og DVD medmindre det var fordi man vil se det et sted uden digitale afspilnings muligheder. Hvilket er ret få hvis man har en bærbar med mobilt bredbånd og HDMI ud og i de fleste tilfælde har folk jo Internet i dag.
Og ja, som #21 skriver, så har musikindustrien det med at fokusere på pop. Uanset musikstilen, så kan det laves til pop, og det bliver det alt for ofte. Ikke nødvendigvis fordi det rent faktisk bliver populært, men fordi det prøver at efterligne så meget andet musik som er populært. Musikindustrien idag virker lidt til at være en dinosaur som ikke forstår hvad der sker i verdenen omkring den.
Ja, nogen af de 7 milliader går måske til at folk istedet bruger Grooveshark, henter musik over torrents, pirat hjemmesider, brændte CDer, MP3 afspillere med pirat musik og Youtube. Men hvad mon Apple tjener på iTunes?
http://opencast.wordpress.com/2008/11/07/apple-itu...
2,5 milliader dollars er omsætningen for musik steget hos Apple fra 2007 til 2008. Nu er vi så næsten i 2012 og jeg vil mene at den meget af den tabte fortjeneste for RIAA går på at kunstnere nu har fundet andre måder at sælge deres musik på, og at der er flere på markedet for det end der var for 5 år siden. Mange mange flere. Amazon er sikkert også godt igang med at tage en bid af kagen, og jeg tvivler stærkt på at RIAA rent faktisk har et godt overblik over det, så de rent faktisk kan sige præcist at den samlede musikindustri har tabt så mange milliader i omsætning. Fordi de firmaer som de forsvarer er jo altså ikke længere hele musikindustrien.
Og ja, som #21 skriver, så har musikindustrien det med at fokusere på pop. Uanset musikstilen, så kan det laves til pop, og det bliver det alt for ofte. Ikke nødvendigvis fordi det rent faktisk bliver populært, men fordi det prøver at efterligne så meget andet musik som er populært. Musikindustrien idag virker lidt til at være en dinosaur som ikke forstår hvad der sker i verdenen omkring den.
Ja, nogen af de 7 milliader går måske til at folk istedet bruger Grooveshark, henter musik over torrents, pirat hjemmesider, brændte CDer, MP3 afspillere med pirat musik og Youtube. Men hvad mon Apple tjener på iTunes?
http://opencast.wordpress.com/2008/11/07/apple-itu...
2,5 milliader dollars er omsætningen for musik steget hos Apple fra 2007 til 2008. Nu er vi så næsten i 2012 og jeg vil mene at den meget af den tabte fortjeneste for RIAA går på at kunstnere nu har fundet andre måder at sælge deres musik på, og at der er flere på markedet for det end der var for 5 år siden. Mange mange flere. Amazon er sikkert også godt igang med at tage en bid af kagen, og jeg tvivler stærkt på at RIAA rent faktisk har et godt overblik over det, så de rent faktisk kan sige præcist at den samlede musikindustri har tabt så mange milliader i omsætning. Fordi de firmaer som de forsvarer er jo altså ikke længere hele musikindustrien.
#24
Ja, det ved jeg. Det var også mere generelt jeg mente med iTunes - apps, videoer, musik osv. Det er ikke en guldrandet forretning per se, men har folk først brugt en masse penge i iTunes, så er de formodentlig mere tilbøjelige til også at købe en iPhone næste gang.
Ja, det ved jeg. Det var også mere generelt jeg mente med iTunes - apps, videoer, musik osv. Det er ikke en guldrandet forretning per se, men har folk først brugt en masse penge i iTunes, så er de formodentlig mere tilbøjelige til også at købe en iPhone næste gang.
trylleklovn (24) skrev:#22, #23 Musik er DRM frit i iTunes.
DRM frit? Nu er det godt nok længe siden jeg har brugt iTunes, men jeg er rimelig sikker på at det ikke startede med at være DRM frit. Men når det gælder video på iTunes så må det da have DRM, ellers kan jeg ikke forestille mig at nogen ville gå med til det.
Men idéen er jo stadigt at låse brugerne til deres platform, selvom det da godt nok ikke er effektivt på samme måde hvis musikken er DRM fri. Men får man først folk til at bruge iTunes, så er der jo også større sandsynlighed for at alt mulig andet købes over det:
iTunes delivers record-breaking $1.4 billion in revenue during Q2 2011
Og derfor er musik industrien ved at mærke det som mange andre også er ved at mærke, da jeg selv arbejder ved en ISP og telefoni udbyder. Nogen produkter begynder at være noget som man formidler med tæt på ingen overskud, da at overskuddet kommer fra at man med de kunder i butikken kan sælge andre produkter til dem.
kblood (26) skrev:DRM frit? Nu er det godt nok længe siden jeg har brugt iTunes, men jeg er rimelig sikker på at det ikke startede med at være DRM frit. Men når det gælder video på iTunes så må det da have DRM, ellers kan jeg ikke forestille mig at nogen ville gå med til det.
Det var netop med DRM i starten, og netop fordi pladeindustrien ikke ville gå med til andet. Men når man pludselig er den største forhandler af musik i verden, så har man lidt at forhandle med, når forbrugerne gerne vil af med DRM, hvilket var hvad der skete med musik på iTunes, og forhåbentlig da engang i fremtiden også med video.
trylleklovn (27) skrev:kblood (26) skrev:DRM frit? Nu er det godt nok længe siden jeg har brugt iTunes, men jeg er rimelig sikker på at det ikke startede med at være DRM frit. Men når det gælder video på iTunes så må det da have DRM, ellers kan jeg ikke forestille mig at nogen ville gå med til det.
Det var netop med DRM i starten, og netop fordi pladeindustrien ikke ville gå med til andet. Men når man pludselig er den største forhandler af musik i verden, så har man lidt at forhandle med, når forbrugerne gerne vil af med DRM, hvilket var hvad der skete med musik på iTunes, og forhåbentlig da engang i fremtiden også med video.
Utroligt... så kan man få sit musik fra iTunes med over til Google Music eller hvad det nu kommer til at hedde. Jeg er godt nok ikke langt fra at installere det program. Slippery slope på vejen til at jeg kan ende med at købe et bedetæppe og en plakat med Steve Jobs i fuld størrelse, men jeg bliver næsten nød til at tage chancen, for jeg har godt nok ventet længe på at kunne købe film digitalt. Og musik for den sags skyld, men f.eks. Amazon er gang på gang ikke tilgængeligt i Danmark.
Jeg undrer mig stadig over hvordan Apple fik de ting igennem, selv med den kundebase de har. Men en ting er sikkert, det sker ikke hvis man ikke prøver at få det til at ske. Jeg vil nu stadig udskyde installationen af iTunes så længe som muligt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.