mboost-dp1

Rdio
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Enhver musiktjeneste som ikke udbyder ALT MUSIK I HELE VERDEN - er FAIL
fordi piratkopiering derved kan retfærdiggøres.
fordi piratkopiering derved kan retfærdiggøres.
Nu kommer der jo nok en flod af "typisk det kun er Nordamerika" kommentarer.
Jeg har snakket lidt med et par gutter der er ved at starte deres egen Scifi TV kanal op. De er selv løbet ind i mange problemer omkring lanceringen når det kommer til Globalitet.
Sagen er nemlig den at langt det meste musik, film og tv der produceres sælges regions vis til udbydere. En udbyder køber altså noget indhold til en hvis pris som er udregnet ud fra hvor mange menneskler der er i den region.
Oftest er det meget nemmere at starte sådanne ting op i Nord Amerika til at starte med da du får et stort, relativt ens segment man kender og har tillid til. Meget meget få udbydere har råd til at købe adgang til at sælge produkterne i hele verden til at starte med.
Visse produktions selskaber er dog begyndt at åbne op for det i takt med digital distribution på nettet er mere og mere populært. Daily Show kører eksempelvis med en omvendt model hvor det som standart er tilgængelig i hele verden og kun hvis en udbyder fra et land vælger at købe de eksklusive rettigheder for netop det land blokerer de. Det er fx. tilfældet med DR i Danmark.
Så det er ikke RDIO der vælger denne begrænsning, det er tussegamle region/lande koncepter fastsat af produktions selskaberne ( i dette tilfælde IFPI og deres pladestudier) der er stopklodsen.
Kina og Japan er eksempelvis to ekstermt dyre regioner at købe adgang til. Der er mange mennesker og de få der faktisk bor der der vil lytte til vestligt musik udgør ikke en tilfreds stor markedsandel set i forhold til prisen for at udbyde der.
Indien derimod skulle være et rent mekka for udbydere da de er ganske pro vestlig, ser mange film (ikke kun Bollywood) og har en sund "couch potato" kultur som gavner industrien.
Jeg har snakket lidt med et par gutter der er ved at starte deres egen Scifi TV kanal op. De er selv løbet ind i mange problemer omkring lanceringen når det kommer til Globalitet.
Sagen er nemlig den at langt det meste musik, film og tv der produceres sælges regions vis til udbydere. En udbyder køber altså noget indhold til en hvis pris som er udregnet ud fra hvor mange menneskler der er i den region.
Oftest er det meget nemmere at starte sådanne ting op i Nord Amerika til at starte med da du får et stort, relativt ens segment man kender og har tillid til. Meget meget få udbydere har råd til at købe adgang til at sælge produkterne i hele verden til at starte med.
Visse produktions selskaber er dog begyndt at åbne op for det i takt med digital distribution på nettet er mere og mere populært. Daily Show kører eksempelvis med en omvendt model hvor det som standart er tilgængelig i hele verden og kun hvis en udbyder fra et land vælger at købe de eksklusive rettigheder for netop det land blokerer de. Det er fx. tilfældet med DR i Danmark.
Så det er ikke RDIO der vælger denne begrænsning, det er tussegamle region/lande koncepter fastsat af produktions selskaberne ( i dette tilfælde IFPI og deres pladestudier) der er stopklodsen.
Kina og Japan er eksempelvis to ekstermt dyre regioner at købe adgang til. Der er mange mennesker og de få der faktisk bor der der vil lytte til vestligt musik udgør ikke en tilfreds stor markedsandel set i forhold til prisen for at udbyde der.
Indien derimod skulle være et rent mekka for udbydere da de er ganske pro vestlig, ser mange film (ikke kun Bollywood) og har en sund "couch potato" kultur som gavner industrien.
#1: Hvis det er hos Grooveshark, så er det ikke lovligt i Danmark.
Personligt synes jeg ikke 5$ om måneden er for meget.
http://da.wikipedia.org/wiki/Grooveshark skrev:I Danmark har Grooveshark ikke en aftale med KODA, der anser Grooveshark som en pirat-service, idet danske komponister og sangskrivere ikke modtager retmæssig kompensation fra Grooveshark.
Personligt synes jeg ikke 5$ om måneden er for meget.
Med dette tiltag, burde det så ikke næsten være irrelevant for os i Danmark?
#6
Er KODA ikke mere en brancheorganisation end et lovgivende organ? Jeg tror ikke at de kan bestemme hvad der er lovligt og hvad der ikke er.
#6
Er KODA ikke mere en brancheorganisation end et lovgivende organ? Jeg tror ikke at de kan bestemme hvad der er lovligt og hvad der ikke er.
ghostface (3) skrev:Daily Show kører eksempelvis med en omvendt model hvor det som standart er tilgængelig i hele verden og kun hvis en udbyder fra et land vælger at købe de eksklusive rettigheder for netop det land blokerer de. Det er fx. tilfældet med DR i Danmark.
Sjovt nok, så har DR ikke noget imod at danskere kan tilgå The Daily Show over nettet, da de folk allerede betaler licens. Men Comedy Central blokkerer, så vidt jeg ved, stadig danskere.
#8 Om DR har noget imod det eller ej ændrer ikke på at DR har købt en ekslusiv rettighed for at sende det i Danmark.
En del af den aftale er at det heller ikke vises i Danmark via internettet.
Bolden ligger altså hos DR som må tage kontakt til Viacom for at få låst op igen.
En del af den aftale er at det heller ikke vises i Danmark via internettet.
Bolden ligger altså hos DR som må tage kontakt til Viacom for at få låst op igen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.