mboost-dp1

Pixabay

Rasmus Paludan får karantæne af Facebook

- Via Jyllands-Posten -

Facebook har givet partilederen for Stram Kurs, Rasmus Paludan, 30 dages karantæne.

Facebook har bekræftet, at den kontroversielle leder for det højreorienterede parti Stram Kurs, Rasmus Paludan, er blevet blokeret.

Det betyder, at Paludan ikke kan være aktiv på sin egen Facebook-profil i 30 dage. 

Det er ikke første gang, at Paludan er blevet blokeret, og den nuværende blokering har allerede været aktiv i et par uger.

Facebooks nordiske kommunikationschef, Peter Münster, siger, at der skal være plads til åben diskussion af selv de vanskeligste emner på Facebook, men selskabet har også et ansvar for, at platformen ikke oversvømmes med hate speech og indhold, der skaber utryghed blandt fællesskabet.

Stram Kurs har for nyligt samlet nok vælgererklæringer til at blive opstillingsberettiget til det kommende folketingsvalg, hvorfor denne blokering er sket på et uheldigt tidspunkt for Paludan.

Han fortæller, at han oplever Facebook-blokeringen som utrolig amputerende i forhold til, at han skal føre valgkamp og besvare henvendelser fra vælgere.

Facebook har for nyligt valgt helt at forbyde en stribe overvejende amerikanske højreorienterede personligheder, herunder Infowars-bagmanden Alex Jones – læs mere her.





Gå til bund
Gravatar #101 - syska
6. maj 2019 12:55
Claus Jørgensen (85) skrev:
#80

ah, så du er racist (og facist, alle maga idoterne er facister per definiton). Godt at vide, så er der jo ingen grund til at tage dine meninger seriøst i denne her tråd.

Du ville sikkert have stemt på Mussolini hvis du havde haft chancen


Per hvilken defination? Kom med nogle fakta, i stedet for dine følelser ... dem er jeg ligeglade med ...

Elsker du taler om dig selv som eliten ... det er sødt :-)
Gravatar #102 - Claus Jørgensen
6. maj 2019 13:27
#101

Nej, det er ikke nødvendigt. Du har indrømmet at du er racist, så der ingen grund til at snakke med dig mere.
Gravatar #103 - Claus Jørgensen
6. maj 2019 13:30
#92

Ja, jeg brugte mest Nordjylland som eksempel (har selv familie deroppe, typerne som deltager i "Muslimer ud af Danmark" facebook grupper)

Men jeg tror det er ret klart at udkantsområderne generelt har flere sofa-racister end storbyerne. Fordi i storbyerne er det jo lidt svært at undgå "de brune" pga. en langt større mix af etnicitet.

Og jeg vil satme være ked at ikke at kunne få en kebab på vej hjem fra byen. Pølsemix kan vi overlade til de kære fiskere over i Esbjerg.
Gravatar #104 - arne_v
6. maj 2019 17:08
Athinira (79) skrev:

arne_v (74) skrev:

Når der skal propaganderes, så bruger man de kanaler der er. Det er ikke noget overraskende i at Facebook også bruges til propaganda ligesom aviser, radio, TV o.s.v..

Men spørgsmålet er om FB er helt eller delvist skyldt i det der er sket.

FN, USA etc. siger at det er militæretes ledelse der driver det.

Der er kun 3 muligheder så:
A) Militærets ledelse får deres information fra FB.
B) Det international samfund tager fejl og militæret står ikke bag.
C) FB er ikke skyld i det.

Jeg finder #C langt det mest sandsynelige.

Selvfølgelig er Facebook ikke "skyld" i det. Men det ændrer ikke på at det er et problem der skal takles. Du kan jo ikke bare ignorere det og lade det udvikle sig når det potentielt koster så mange menneskeliv.


Helt enig.

Man børe gøre noget for at stoppe det der foregår i Mynamar.

Og man bør gøre noget for at forhindre at noget tilsvarende sker andre steder.

Og det er der forskellige måder at gøre:

til grin metoden: ændre Facebooks regler og procedurer

den ineffektive metode: diplomatiske protester

den mere effektive metode: hårde økonomiske sanktioner

de skrappe metoder: luftangreb på militære mål i landet
Gravatar #105 - arne_v
6. maj 2019 17:58
Claus Jørgensen (87) skrev:
#86

Ikke i dag. Trump er et tekstbogseksempel på en facist. Og ergo er hans tilhængere facister.


Ren bullshit. Tekstbogseksemplet på fascist må jo være Mussolini.

Mussolini kom til magten ved at en flok uniformerede bøller marcherede til Rom og forlangte den siddende regering afsat of erstattet af facisterne og kravet blev imødekommet af kongen. Og indenfor få år overtog Mussolini of fascisterne hele magten, oppositionspolitikere blev myrdet, alle andre partier blev forbudt, landet blev til en politistat.

Trump blev valgt af de amerikanske vælgere. Der er ikke blevet myrdet nogle oppositionspolitikere, det demokratiske parti eksisterer stadig (havde pæn fremgang ved midtvejsvalget), der er ikke blevet oprettet en politistat (tværtimod er Trump meget skeptisk overfor politiet).

Der er ikke meget til fælles.

Så det er vist igen den der med at politiske modstandere skal kaldes fascister.
Gravatar #106 - arne_v
6. maj 2019 18:15
Claus Jørgensen (90) skrev:

Jeg er enig, men jeg er utilfreds med at os der tilhører den veluddannede oplyste "elite" (med stabil økonomi osv.) skal bukke under og give så meget indflydelse til idioterne.

Det er intet under at samfund som Danmark for mere og mere klassedeling, fordi at de veluddannede simpelthen ikke gider idioterne fra Nordjylland med deres hverdagsracisme på Facebook. Og racisterne (og DFs vælgere, heh) er jo sjovt nok primært folk fra arbejderklassen / underklassen. Og det er de samme folk der skaber antivaxx grupper, og tror de kan blive rige på pyramidespil.

Der er heller ikke meget vilje tilbage til at gide argumentere med dem. Vi giver op, og isolere os i veluddannede enklaver, typisk langt væk fra Nordjylland.


Det er jo en rystende anti-demokratisk opfattelse.

Du kan godt lide at tale om Mussolino og fascister så ladd mig citere lidt fra Wikipedia's artikel om fascime.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fascism


Plenge advocated an authoritarian rational ruling elite to develop National Socialism through a hierarchical technocratic state.



The Fascists and the Italian political right held common ground: both held Marxism in contempt, discounted class consciousness and believed in the rule of elites.



Fascist leaders such as Mussolini and Hitler spoke of the need to create a new managerial elite led by engineers and captains of industry


I skarp modsætning hertil står f.eks. den amerikanske uafhængihedserklæring:


We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal




Gravatar #107 - arne_v
6. maj 2019 18:20
Claus Jørgensen (89) skrev:

Franco og Mussolini blev også stemt ind demokratisk (mere eller mindre).


Mindre.

Mussolini fik magten da 30000 sortskjorter marcerede mod Rom.

Franco kom til magten ved et militærkup og en borgerkrig.

Men at kende historien eller evne at slå det op på Wikipedia er måske ikke noget man bruger blandt den >>veluddannede oplyste "elite"<<.
Gravatar #108 - arne_v
6. maj 2019 18:28
brostenen (94) skrev:

Desuden så er navnet Paludan ikke helst så Dansk som han selv vil frem til. Det er et Flamsk navn.
...
Hvad er det nu lige man siger?? Hmmmm.... Noget med sten og glashus.


brostenen (97) skrev:
#95
Jeg glemte lige at uddybe mit tese om flamsk. Jeg bruger igen Paludans egne synspunkter, som er at han snakker om ægte danskere. Han skulle jo feje for egen dør, før han selv snakker om danskere.


Som sædvanelig er det forbløffende hvad man lære ved at undersøge tingene.

Ifølger https://da.wikipedia.org/wiki/Paludan så bruges navnet af en dansk præsteslægt der går tilbage til 1500 tallet. Nederst omtales de flamske Paluadan'er som var i Danmark i 1400 og 1500 tallet.
Gravatar #109 - Claus Jørgensen
6. maj 2019 18:48
#106

Der er vel stadigvæk demokratisk at vi ignorer idioterne. Ligesom i Sverige, de voksne partier siger til Sverigedemokraterne "vi vil ikke arbejde med jer"

Så medmindre Sverigedemokraterne for over 50% af stemmerne, så er det ligegyldigt hvor mange stemmer de for.

Det er stadigvæk demokratisk. Et demokrati tillader at vi ignorer et mindretal. Og heldigvis er racisterne, fascisterne og nazisterne stadigvæk et mindretal.

Og lad nu være med at bruge USA som et eksempel på demokrati. Der var hvad, 55% eller noget der stemte til sidste valg? Mod 85% i Danmark? Og der er jo massere af eksempler på at folk er blevet undertrygt til det punkt hvor de ikke kunne stemme selvom de gerne ville.

USA er fint hvis man er rig, hvid, og gerne vil betale meget lidt i skat. Der er jo derfor de fleste fra Skandinavien flytter til USA. For at tjene flere penge.

Og i USA er det, endnu mere end i Danmark, eliten der bestemmer. Det er vist et ubestrideligt faktum på nuværende tidspunkt. Og Trump er et eksempel på alt der er galt med USA, og åbenbart, halvdelen af USAs befolkning.
Gravatar #110 - Claus Jørgensen
6. maj 2019 18:52
#107

https://en.wikipedia.org/wiki/1924_Italian_general...

Hvis du vil argumentere for at Trump vandt valget lovligt, så er 64.9% af stemmerne til National List vel også lovligt.

Men Putin for jo også 94% af stemmerne :p total lovligt.

(Og ja, jeg huskede forkert med Franco. Det er svært med alle de der dikatorer Europa har haft, og nogle herinde tydeligvis gerne så kom tilbage)
Gravatar #111 - arne_v
6. maj 2019 19:09
Claus Jørgensen (110) skrev:

Hvis du vil argumentere for at Trump vandt valget lovligt,


Det vil jeg da.

Og det mener stort set alle vel.

Hillary accepterede resultatet.

De grønne insisterede på en omtælling, men det fik de jo så.

Claus Jørgensen (110) skrev:

https://en.wikipedia.org/wiki/1924_Italian_general...

så er 64.9% af stemmerne til National List vel også lovligt.


Skal vi lige have kronologien på plads:

1922 : Kongen overdrager regeringsmagten til Mussolini efter sortskorternes march

1922-1924 : Mussolini skaffer sig diktatorisk magt, sammenslutter sortskjorterne med sikkerhedstyrkerne

1924 : fascisterne vinder et valg

1926 : landet bliver formelt en et parti-stat

Mussolini kom ikke til magten ved valget i 1924. Han vandt valget i 1924 fordi han havde magten.

Gravatar #112 - syska
6. maj 2019 20:18
Claus Jørgensen (102) skrev:
#101

Nej, det er ikke nødvendigt. Du har indrømmet at du er racist, så der ingen grund til at snakke med dig mere.


Nej, du kaldte mig racist og det skal du have lov til.

Men det er jo et argument deres ofte bruges når man har tabt og er løbet tør for fakta ...
Gravatar #113 - Claus Jørgensen
7. maj 2019 03:47
#112

Racister er jo ligeglade med fakta. Lidt ligesom folk der stemmer på Trump. Så hvorfor spilde tiden?
Gravatar #114 - Athinira
7. maj 2019 06:00
Det er indlæg som de ovenstående der gør at jeg savner det gamle rating-system hvor man kunne rate kommentarer som Flamebait.....
Gravatar #115 - nwinther
7. maj 2019 10:15
Claus Jørgensen (113) skrev:
#112

Racister er jo ligeglade med fakta. Lidt ligesom folk der stemmer på Trump. Så hvorfor spilde tiden?


Jeg skal bare lige checke, Claus: Racister - er det folk, som er uenige med dig?
Gravatar #116 - Viduel
7. maj 2019 18:29
Manden har hans holdninger, og dem skal han da have lov til at smide på nettet.

- Nej er slet ikke enig med ham, og det tror jeg mange ikke er. men direkte at bloker det? aarrrrh ! RIP internet
Gravatar #117 - Athinira
7. maj 2019 21:00
Viduel (116) skrev:
Manden har hans holdninger, og dem skal han da have lov til at smide på nettet.

- Nej er slet ikke enig med ham, og det tror jeg mange ikke er. men direkte at bloker det? aarrrrh ! RIP internet

Intet forhindrer ham i at lave sin egen hjemmeside sidst jeg tjekkede op på tingene.

Facebook er stort, men det er ikke "internettet".
Gravatar #118 - Viduel
8. maj 2019 17:00
#117

- korrekt, men måden de håndtere det på spræder dig ud på andre sider.
Gravatar #119 - Athinira
8. maj 2019 21:29
Viduel (118) skrev:
#117

- korrekt, men måden de håndtere det på spræder dig ud på andre sider.

Men igen, hvad forhindrer dig i at oprette din EGEN hjemmeside?
Gravatar #120 - kblood
9. maj 2019 19:00
#100 Det var så ikke det jeg sagde jeg manglede eksempler på. Du virker til helt at have misset pointen med min post.

Hvis en udlænding er kriminel så lad politiet taget sig af det. Det undskylder ikke Paludan. At der er muslimske kriminelle ændre ikke på det jeg skrev om Muslimske demonstrationer. Vi finder os i at Paludan er idiot på dette niveau, fordi at han ikke er Muslim. Hvis han var Muslim og sagde disse ting om Folkekirken og Kristne, så var der hurtigt enighed om at stoppe det. Allerede med den demonstration jeg skrev om snakker DF om at de ikke skulle have lov til det, selvom de rent faktisk demonstrerede om noget relevant der ikke bare var baseret på en idiot som Paludan var blevet stødt over at der er fremmede i hans land, så han vælger at brænde en Koran og fornærme en hel kultur.
Gravatar #121 - DanNet
12. maj 2019 04:53
fornylig postede en jeg kender dette billed:

https://itsnotfunanymore.com/wp-content/uploads/20...

fjæsbogen har blokeret vedkommendes post...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login