mboost-dp1

unknown

Philips vil tvinge dig til at se reklamer

- Via New Scientist - Technology - , redigeret af The-Lone-Gunman

Philips har ansøgt om patent på en teknik til fjerne interaktion med et tv mens der vises reklamer.

Teknikken relaterer sig til Multimedia Home Platform, som er baseret på et digitalt signal. MHP anvender “flags” i signalet til at gøre seeren opmærksom på blandt andet flere kameravinkler eller slow optagelser.

Philips har nu ansøgt om patent på en anvendelse af disse flags til at fjerne muligheden for at skifte kanal under reklamer og sågar at fjerne muligheden for at spole henover reklamer i optagelser.

Da Phlips er klar over, at det kan genere eller forvirre enkelte kunder, er der mulighed for at få “låst” sit tv op mod betaling.





Gå til bund
Gravatar #1 - mech0z
19. apr. 2006 11:24
Zap Zap Zap "NOOOOOOOOOOOOOOOOO jeg ramte en reklame på TV3 nu er mit tv låst i 20 minutter!!111!!!"

Det håber jeg godt nok ikke de får lov til, ellers skal jeg aldrig have et tv fra Phillips igen de skøre hollændere
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
19. apr. 2006 11:30
Hvorfor skulle man købe et tv med denne funktion, hvis man kan vælge et uden? Og hvorfor skulle andre betale royalties til Philips, for at bruge dette system, også samtidig miste kunder?

Kan godt være Philips har ansøgt om patentet, men det betyder jo ikke de vil bruge det til noget særligt.
Gravatar #3 - Cluas
19. apr. 2006 11:33
Ja, det er godt nok langt ude, kan de ikke forstå at ingen gider se reklamer :(
Gravatar #4 - Oculus
19. apr. 2006 11:34
Jøsses.

Man kan godt fornemme at de "gamle" TV producenter kan mærke de nye LCD producenters ånde i nakken.

Og hvilken vej vælger de? Nøjagtig den samme som musik industien valgte for år tilbage. Vågn op... ellers skal vi igennem et årti med "låste" fjernsyn for så at ende op med udsendelser uden reklamer til salg på iTunes... eller hov ;)
Gravatar #5 - DarcZide
19. apr. 2006 11:34
Hvis Philips er trætte af at sælge TV, så er det da en fin ide :)

Jeg kan ikke rigtigt rumme hvorfor man vil tage et sådan patent..
Kunderne vil ikke have det og det andre producenter skal ikke putte det i deres TV.

Men det kan jo være et "nu-har-vi-taget-dette-patent-fordi-vi-kunne" -patent. :)
Gravatar #6 - holmen
19. apr. 2006 11:36
Jeg kan ikke se hvad det fede er ved at have patent på det.
Det er selvfølgelig fedt for de andre producenter, så risikerer de ikke selv at købe patentet, i en brandert.

Det lyder altså som en latterrlig idé, tvivler på at det vil få særlig stor succes med det.
Gravatar #7 - floe
19. apr. 2006 11:45
Fin information. Så er det slut med at købe Philips :)
Gravatar #8 - buch
19. apr. 2006 11:46
Jeg får pludselig den idé at købe et domæne til min nye forretning.

www.tv-unlock.dk

"unlock dit philips tv for kun 200 kr., der kan opnåes mængde rabat hvis du har været så dum at købe flere end 1!"
Gravatar #9 - fidomuh
19. apr. 2006 11:51
What the hell?

Sig mig lige engang.. Er de serioest retarderede?

Den eneste maade de reelt ville kunne saelge disse tv vil vaere hvis "featuren" ikke er skrevet paa kassen..

Forestil dig at forbruger "A" kommer hjem med sit nye 20.000kroners tv og saetter det til..

10 minutter efter staar han saa nede i butikken og erklaerer tv'et defekt fordi det ikke kan skifte kanal "nogen gange".. Og saa for han bare afvide "It's not a bug, it's a feature!" hvorefter kundesupporter "B" paa mystisk vis faar sig en phillips krans om halsen .. :D
Gravatar #10 - ztyle
19. apr. 2006 11:52
Phillips er ikke rigtig velforvaret i deres hoveder, i slutningen af 80'erne og start 90'erne blev de vildt upopulere da de lavede apperater der kostede mange penge og indmaden var det samme som det koreansk/kinesiske billigmærke Starlite, der gik i stykker for et godt ord.
Nu er de igen anerkendt som et anstendigt mærke, men hvis de langsere det patend, så kan de da værer sikker på at de bliver upopulære igen.

PHILLIPS - vi går efter underskud
Gravatar #11 - FlushNorris
19. apr. 2006 11:53
Det næste bliver at man skal se en film færdig, da den jo også kan indeholde reklamer. Og hvis de er i slutningen af en røvdårlig film, er reklame-udgifterne på samme måde spildte.
Gravatar #12 - Spook
19. apr. 2006 11:54
...hvad bliver det næste?

"Ford har lavet en bil der ikke kan overhale hvis du kommer til at ligge bag en lastbil. for 90.000,- kan du dog få lov alligevel."

Wauv for nogle gode ideer...
Gravatar #13 - FlushNorris
19. apr. 2006 11:54
Men hey... det gælder jo bare om at have 2 stk philips fjernsyn der står på hver sin kanal. Så skal man bare hænge et lagen over det ene når reklamerne starter.

p.s.: Har ikke helt tænkt på at de måske låser højtalerne så man ikke kan skrue ned.. og de tilmed har skruet dem op på 90% (tv3 patent)
Gravatar #14 - Azjo
19. apr. 2006 11:55
Æh, har de så overhovedet lov til sådan noget?
Ingen har jo ret til at bestemme over hvad vi skal kigge på og hvornår.

og hvad pokker har Philips at gøre med at tv3 sender 325830968 minutters reklame om dagen?
Giver overhovedet ingen mening at den kan locke, for de får jo selv intet ud af det.
Gravatar #15 - buch
19. apr. 2006 11:55
#12 Har du taget patent på det, for ellers vil jeg altså skynde mig at gøre det!
Gravatar #16 - TYBO
19. apr. 2006 11:55
Hvis de skulle gennemføre det helt så skulle de få fjernsynet til automatisk at skifte kanal hvis der kommer en reklame fra samsung, sony osv. :)
Gravatar #17 - FlushNorris
19. apr. 2006 11:58
hmm, hva så når man sidder og ser kanal kbh (lørdag kl 1 høhø) og kæresten kommer ind og reklamerne starter (med produkter i samme genre som selve "filmen") og man panisk bliver nødt til at smadre fjernsynet.
Gravatar #18 - stefan_v
19. apr. 2006 12:01
:-O Man skal da være lidt af et PR-geni hvis man kan markedsføre den funktion... Kan slet ikke forestille mig hvor uærlige sådanne reklamer ville være (heldigvis kan man stadig zappe væk fra dem når de kommer).
Gravatar #19 - buch
19. apr. 2006 12:01
#17 så skulle du have besøgt min webshop www.tv-unlock.dk noget før ;)
Gravatar #20 - plask
19. apr. 2006 12:07
Det er godt nok et af de mere nederen patenter jeg kan komme i tanker om, men kan trods alt sagtens se masser af muligheder i det!

Forestil dig at du kan få et TFT 40" til den halve pris af hvad det normalt koster. Jeg kender da masservis af unge drengerøve der ikke kan modstå fristelsen. Dette ville naturligvis være finansieret af annoncørerne gennem højere annoncepriser.

#8
Desuden ser jeg nye billige TFT'er komme min vej da jeg alddrig vil være bleg for at slå et smut ind forbi www.tv-unlock.dk og få låst mit nye TV op (c:
Gravatar #21 - peter_m
19. apr. 2006 12:07
Jeg synes ideen er fin.

Philips har søgt taget patent på et væsentligt spørgsmål i fremtidens tv medie - hvordan financierer vi skidtet! Hvis udviklingen af tv-programmer fortsætter i samme "game-show" genre, som vi har indledt de seneste år, vil der være et financieringsspørgsmål der skal afklares.

Hvordan overbeviser man en sponsor om, at han skal betale 1 mio for markedsføring i forbindelse med en udsendelsesserie, hvis alle digitale modtagere filtrerer reklamer fra? Det gør man ved at fjerne muligheden for denne filtrering.

Jeg mener ikke Philips er "gal" på den, de er forudseende og kommer tv-kanalerne i forkøbet. Ingen ved om tv-kanalerne i fremtiden vil kræve sådanne tiltag for at man kan modtage deres signal - evt. kan man forestille sig en model med flere "pakker"; en guld uden reklamer, en silver med 5 min reklamer, og en freebee med låst reklame pause.

Philips har sådanset bare taget et patent på en løsning, der sikrer dem indtjening, såfrem nogen finder på at anvende flags til at låse reklame pausen...smart.
Gravatar #22 - sazmo
19. apr. 2006 12:11
Hvis man vil slippe for reklamerne kan man slukke fjernsynet....
Gravatar #23 - SortePer
19. apr. 2006 12:13
Gad vide, om de andre producenter (eller en snedig sjæl) så laver det således, at når Philips låse/reklame kode kommer, så viser tv'et noget andet - pausefisk eller TTV + mute

Og med en sådan dims slipper man helt for reklamer, når man optager - hvis man altså kan komme uden om DRM.

Hvis Philips (og andre) implementerer det, hvordan kan man så være sikker på, at udbyderne ikke sender sådanne flag i løbet af en udsendelse, så man hele tiden er låst til den - f.eks. ikke kan zappe mellem 2 championsleague kampe, fordi der er reklamer i?!
Gravatar #24 - drbravo
19. apr. 2006 12:16
Så mangler vi bare at ikea tager patent på en sofa der forhindrer brugeren i at rejse sig når der kommer reklamepause. Og eventuelt forhindrede folk i at lukke øjnene / kigge væk.
Gravatar #25 - mryom
19. apr. 2006 12:20
så er Philips her med sort listet!!!

Nej men hvad tænker de på... Det bliver jo lige som med regionskoder... Folk vil finde en vej uden om...

Så forstår ikke helt ideen med det... For folk er vel ikke så dumme at de ikke kan finde ud af at købe andet end Philips ?!

Godt jeg har Panasonic :P
Gravatar #26 - fidomuh
19. apr. 2006 12:27
Mjah, teoretisk kunne det jo vaere at phillips bare soerger for at hjaelpe forbrugeren ved at tage patentet, men aldrig bruge det :)

Selvom det er yderst tvivlsomt :D

#25

Hvorfor skulle folk ikek koebe phillips hvis de ikke ved denne "funktion" er der?
- Og hvad for dig til at tro at dette ville vaere phillips only? :)
Gravatar #27 - BurningShadow
19. apr. 2006 12:34
De må da have spist lort med søm i!!!
Gravatar #28 - themuss
19. apr. 2006 12:42
slap helt af, med mindre de prøver at patentere teknologien for at begrave den, så er den her marketings-idiots våde drøm et kafkask helvede af proportioner...

jeg kan lige se 1 milliard skærme stille ind på verdenspræsidenten, når han peger på den næste målgruppe for international terrorisme, mens vi alle messer i takt "ja anders, tak anders, ja anders, tak anders"

lort med søm og tis på! spænd hjelmen og grav dit røde banner frem!
Gravatar #29 - LecTer
19. apr. 2006 12:47
#21 Peter_m

Jeg er uenig. Som man allerede kan se nu i USA, hvor de er langt længere fremme i hele tv-udviklingen (hdtv, hdd-optagere etc) er, at de gode gamle reklameblokke er ved at være uddaterede. Folk filtrerer dem simpelthen fra, og reklamerne kommer derfor til at være i selve programmet i stedet for. Nemlig i form af product placement.

Product placement er lige nu forbudt i Danmark, men det bliver der højst sandsynligt lavet om på med det nye medieforlig. Og heldivis for det siger jeg bare. For det generer da væsentligt mindre at se en eller anden i en biljagt i en Ford Focus ST end at skulle blive afbrudt midt i denne for at se en reklame for selvsamme.

Een ting, jeg dog ikke har forstået. Hvis de så gerne vil have folk til at se deres reklamer, hvorfor fjerner de så ikke det signal, der bliver sendt ud, så HDD-optageren kan identificere reklamen og stoppe optagelsen? Der er garanteret et fornuftigt svar, men jeg kender det ikke.
Gravatar #30 - gentox
19. apr. 2006 12:52
#17
Kunne give nogle ret interessante forklaringer nede i fona, merlin eller hvor man nu har tegnet forsikring på sit tv.
....Ser du, jeg blev nødt til at smadre mit tv da jeg frygtede for mit ægteskab, og ikke har et andet sted at bo... :P

Men seriøst, forstår da godt at tv stationerne er interesserede i det da det jo er det de lever af. Selvom det ikke ligefrem er et venligt træk overfor forbrugeren.
Gravatar #31 - themuss
19. apr. 2006 12:53
forresten vil jeg da lige smide et link til dragonglobals reklamecutter, genialt tool:

http://www.dragonglobal.org/showanalyzer.htm

Identifies the exact location of commercials.

Extracts closed captions if they are available (currently only possible on recordings from the Hauppauge PVR-250 and PVR-350 cards)

Save captions as srt, sub, or smi files

Easy to use GUI for setup.

Lots of feedback during the scanning process.

Outputs available for many programs:

VideoRedo

Womble MPEG-VCR

SageTV

GB-PVR

mPlayer

BeyondTV

Zoomplayer (chapter files or cut files)

Any program that can use the ComSkip text files


hej hej lortemarketingsidiotsatanister.
Gravatar #32 - xssive
19. apr. 2006 12:55
Ja, sikke noget skidt. Det svarer jo til at man opfinder et dejligt nyt high-def format (Lad os kalde det HD-DVD eller Blu-Ray) hvor man kan have lækre high-def film på, som dog kun vises i high def hvis alle dele indeholder HDMI komponenter... Ej, hov, vent lige et øjeblik... :)

Seriøst, så er #29 nok nærmest det hele. Product placement er vejen frem og lur mig om ikke Coca Cola vil betale kassen for at der bliver bestilt en af deres læskedrikke frem for en Pepsi... og vice versa... Pragteksemplaret er jo James Bond. Det er productplacement i høj klasse.
Gravatar #33 - gentox
19. apr. 2006 12:59
#31 og her er en gratis ;)
Gravatar #34 - webblaster
19. apr. 2006 12:59
Det er dog det mest latterlige jeg har hørt længe, de er jo ikke rigtigt kloge de kære Philips medarbejder, det er jo et direkte indgreb i folks "bevægelses firhed" oven i købet i deres eget hjem
det holder jo ikke en meter!

Men hvis de får lov til det, så må alle tv kanaler jo samtidig blive gratis!

Men hvad hvis man har travlt og skal ud af døren, og der desværre lige er begyndt en reklame blok på de normale 10 - 15 min så kan man ikke slukke tv'en med mindre man hiver stikket ud *G*, og hvad sker der så lige hvis man ved en uheld havner på
TV-shop så låser tv'et sig fast der *G*, så mangler der bare at tv'et kan huske hvilken kanal den viste senest, så kan man hive stikket ud aldrig så meget!!

Hurra!! mit nye tv kan kun vise TV-SHOP!!!

Endnu et eks. på at man bestemt ikke behøver at have en særlig høj IQ for at have er ledende job, men hvorfor skulle ervhervsledere også være forskellige fra statsoverhoveder og relgiøse overhoveder!!.
Gravatar #35 - TullejR
19. apr. 2006 13:02
det kan også tænkes at de tager patent på det for at undgå at det bliver indført... ;)
Gravatar #36 - themuss
19. apr. 2006 13:10
Endnu et eks. på at man bestemt ikke behøver at have en særlig høj IQ for at have er ledende job, men hvorfor skulle ervhervsledere også være forskellige fra statsoverhoveder og relgiøse overhoveder!!.

nej fællestrækket er psykopati. sørgeligt men sandt.
Gravatar #37 - Chewy
19. apr. 2006 13:17
For det generer da væsentligt mindre at se en eller anden i en biljagt i en Ford Focus ST end at skulle blive afbrudt midt i denne for at se en reklame for selvsamme.


Det afhænger da kraftigt af hvordan de vælger at udnytte det *host* Dracula 2000 *host*....
Gravatar #38 - RD-sggm
19. apr. 2006 13:21
#36 ganske korrekt. Mange der er besidder top positioner er egentlig igennem grumme ledere. Læste engang, at 15% af ledere i det offentlig, kunne karakteriseres som psykopater. Kan desværre ikke huske hvor.

Egentlig godt jeg kun ser DR2. Dog kunne man frygte, at den ryger i reklame licitation så længe Anders F. sidder for bordenden.
Gravatar #39 - themuss
19. apr. 2006 13:31
#33 comskip er langsom og tung. showanalyzer gør det med mindre memoryfootprint og på ca 25% af den tid comskip tager om at analysere et show.


#38 jeg mener, man plejer at sige at ca 10% af befolkningen er psykopater. når man kigger på ledere, så stiger frekvensen til 20%.
Gravatar #40 - Odin
19. apr. 2006 13:34
Dette giver mig en ide :), lav en dims (ala en TDC decoder) der fjerner reklamer helt inden de naar fjernsynet.
Gravatar #41 - gentox
19. apr. 2006 13:42
#39
Hmm, Psykopat plejer det ikke at være en der har forholdsvis høj IQ, charmerende (så længe han får sin vilje) og intet lærer af straf. Derudover er de overbeviste om at det kun er deres meninger der gælder... gad vide hvor mange % af dem, sidder i folketinget :P

her er foresten en test.
Ps. den er kun for sjov :D

edit. ups smed et forkert link :) er rettet nu
Gravatar #42 - Khamul
19. apr. 2006 13:50
#22 "Hvis man vil slippe for reklamerne kan man slukke fjernsynet...." Det er lige præcis det man ikke kan - imens reklamerne er på har du 0% kontrol over dit fjernsyn. Man kan måske tage strømmen, men det synes jeg nok er lige ekstremt nok...

Ellers kan jeg godt lide dette citat fra selve nyheden; "Da Philips er klar over, at det kan genere eller forvirre enkelte kunder...[bla]" Enkelte kunder?? Jeg kan da lige forestille mig hvordan min Far ville reagere - der var da i hvert fald en ekspedient der ville få sig en fin, stor Philips-krans om halsen!
Gravatar #43 - bnm
19. apr. 2006 13:56
#29
Een ting, jeg dog ikke har forstået. Hvis de så gerne vil have folk til at se deres reklamer, hvorfor fjerner de så ikke det signal, der bliver sendt ud, så HDD-optageren kan identificere reklamen og stoppe optagelsen? Der er garanteret et fornuftigt svar, men jeg kender det ikke.
Det kan jo være lige meget hvis brugeren bare kan trykke fast forward på sin tivo.

Og det er ikke helt sammenligneligt med musikbranchens drm tiltag. I det her tilfælde synes jeg man burde blive sur på de kanaler der eventuelt ville benytte sig af teknologien.
Gravatar #44 - angelenglen
19. apr. 2006 14:09
YES! Jeg håber virkelig de får dette gennemført!

-For det må betyde at reklamerne skal "mærkes" elektronisk i signalet - og hvis de først er mærket i signalet, skal der nok kommer andre enheder på markedet der automatisk kan fjerne dem!!


forresten #2:
Mon ikke man får TV'et lidt billigere, netop fordi man er tvunget til at se reklamer?
Gravatar #45 - Neffi
19. apr. 2006 14:12
hjælp da ... dvs at man nok ikke skal købe philips i fremtiden! Kl er 20.58 og din serie på TV3 slutter nu og du vil gerne se en film på TV2 som starter kl. 21.00, fuck nåede ikke at skifte kanal før reklamer og er nu nødtil at venter 15 min på at TV3 starter deres næste program og går dermed glip af starten af en god film -.-

eller man kan skifte før ens serie er færdig!?!

jubii for en ide, ikke en jeg vil støtte
Gravatar #46 - Nash
19. apr. 2006 14:56
Der er selvfølgelig ikke nogen forbrugere som vil betale for at ens nyindkøbte fjernsyn er låst til at vise visse reklamer, men det giver jo muligheder for nye typer af salg a la den model vi kender fra mobiltelefoner idag.

Dvs du kan sandsynligvis gå ud og købe et nyt lækkert 40" fladskærmstv til 100 kr mod at du accepterer at du ikke kan skifte væk fra reklamer det næste år eller noget i den dur.
Det giver da helt sikkert mange gode muligheder for at få fat i et godt tv uden at skulle aflevere hele sin månedsløn for det.
Lad nu være med at male fanden på døren før I ser hvad det rent faktisk kan bruges til...!
Gravatar #47 - hejboel
19. apr. 2006 16:08
enkelte kunder vil være generet?
Gravatar #48 - PRaabjerg
19. apr. 2006 20:31
Må jeg godt lige gøre folk opmærksomme på en lille småting?
Man behøver ikke købe et fremtidigt Philips TV for at "få gavn" af den "feature"... Hvis jeg tolker det her rigtigt, betyder det at teknologien de udnytter allerede _er_ på markedet indbygget i de fleste digitale TV/Video-enheder:

"The secret, according to a new patent filing, is to take advantage of Multimedia Home Platform - the technology behind interactive television in many countries around the world. MHP software now comes built into most modern digital TV receivers and recorders. It looks for digital flags buried in a broadcast, and displays messages on screen that let the viewer call up extra features, such as additional footage or information about a programme."

- "MHP software now comes built into most modern digital TV receivers and recorders."

Oprørende, ikke?
Tror jeg fortsætter med at leve mit liv uden TV... :P
Gravatar #49 - Spiderboy
19. apr. 2006 20:53
Heh, man trækker da bare stikket ud, når der kommer reklamer. Så kan de spærre for kanalskift lige så tosset de vil. ;-)
Gravatar #50 - ziphnor
19. apr. 2006 21:32
Det var da den sygeste ide jeg længe har hørt om! Var det ikke en ide istedet at lave nogle programmer og reklamer som folk ikke skiftede væk fra??

Jeg tror ikke dette kan slå igennem. Forestil at du sidder og ser et program på TV3 mens du venter på at en god film skal starte på DR1 kl. 21.00. 20:59 starter der en reklame blok på TV3 og desværre bliver man så nød til at gå glip af filmen på DR1. Jeg tror de fleste mennesker ville blive pænt rasende.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login