mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1
http://www.gpucomputing.eu/index3.php?lang=en&...
Programming language: C++ or Java
OS : Windows 2000, XP or Vista
Processors: All graphic cards compatible with pixel shaders 2.x, 3.0 or 4.0 *
You need to have Direct X 9.0c or a newer version to use our applications
http://www.gpucomputing.eu/index3.php?lang=en&...
#5
Skal du ikke regne med... Hvis man kigger på f.eks. libsh, så var det store problem teknisk ekspertise og ikke et fælles API der var akilleshælen.
Dem der lavede driverne, havde simpelt hen ikke nok ressourcer til at få tingene til at virke på flere forskellige serier af kortene.
Så hvorfor skulle det ændre sig, fordi et firma laver et nyt API? Hvis den ´frie´ verden vil have et generalt programmerings API til alle kortene, kan de f.h. bare få libsh til at virke.
Men om ikke andet betyder en ekstra spiller på markedet, at der er mere fokus på problemet, som forhåbentligt kan få bolden til at rulle på et eller andet tidspunkt...
Skal du ikke regne med... Hvis man kigger på f.eks. libsh, så var det store problem teknisk ekspertise og ikke et fælles API der var akilleshælen.
Dem der lavede driverne, havde simpelt hen ikke nok ressourcer til at få tingene til at virke på flere forskellige serier af kortene.
Så hvorfor skulle det ændre sig, fordi et firma laver et nyt API? Hvis den ´frie´ verden vil have et generalt programmerings API til alle kortene, kan de f.h. bare få libsh til at virke.
Men om ikke andet betyder en ekstra spiller på markedet, at der er mere fokus på problemet, som forhåbentligt kan få bolden til at rulle på et eller andet tidspunkt...
Jeg lagde også lige mærke til endnu en ting, de har ingen 64bit matrix udregning med ATI kortet. Hvorfor ikke? Sikkert bare fordi kortet ikke understøtter det...
Men det er jo for helvede lige præcis hvad deres teknologi skal kunne - der hvor kortet ikke har hardware til at klare problemet, skal problemet deles op i mindre bider som hardwaren så kan spise. Det skal være sådden at man kan smide et hvilket som helst problem efter biblioteket og så kan man køre det på hvilken som helst hardware. Ja, måske får man ikke fuld ydelse på al hardware - men det skal kunne køre lige meget hvad.
Indtil videre er jeg desværre ikke imponeret :/
Hvis man skal lave tekniske beregninger, er der ikke noget værrere (stor stor løgn), end at man lige pludselig støder på en grænse for hvor mange instruktioner man kan køre, eller størrelsen på ens datastrukturer.
Det burde bare være mængden af ram, harddisk og tålmodighed der sætter grænsen for hvilken type programmer man kan skrive.
Men det er jo for helvede lige præcis hvad deres teknologi skal kunne - der hvor kortet ikke har hardware til at klare problemet, skal problemet deles op i mindre bider som hardwaren så kan spise. Det skal være sådden at man kan smide et hvilket som helst problem efter biblioteket og så kan man køre det på hvilken som helst hardware. Ja, måske får man ikke fuld ydelse på al hardware - men det skal kunne køre lige meget hvad.
Indtil videre er jeg desværre ikke imponeret :/
Hvis man skal lave tekniske beregninger, er der ikke noget værrere (stor stor løgn), end at man lige pludselig støder på en grænse for hvor mange instruktioner man kan køre, eller størrelsen på ens datastrukturer.
Det burde bare være mængden af ram, harddisk og tålmodighed der sætter grænsen for hvilken type programmer man kan skrive.
#9
Moderne grafik kort er særdeles kraftige og kan til visse typer
beregninger (tal knuseri) være langt hurtigere end CPU'en.
Se f.eks. http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?SCID=15&am... !
Moderne grafik kort er særdeles kraftige og kan til visse typer
beregninger (tal knuseri) være langt hurtigere end CPU'en.
Se f.eks. http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?SCID=15&am... !
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.