mboost-dp1

CoolTel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Wow, Newz begynder at flette reklamer ind i nyheder. Det bliver spændende at se hvilken udvikling det tager.
#4
Og hvornår er det lige sidst at en nyhed ikke har haft en kommerciel reference? Ja, ok... der er open source software - men selv der er der økonomiske referencer.
Alle nyheder er i sig selv en reklame.
Ser ikke lige hvad problemet er med det?
Og on topic:
Vi har rigeligt med teleselskaber i "lille Danmark", men jo flere der er på markedet jo skarpere bliver konkurrencen. Det kommer vist kun forbrugerne til gode.
Og hvornår er det lige sidst at en nyhed ikke har haft en kommerciel reference? Ja, ok... der er open source software - men selv der er der økonomiske referencer.
Alle nyheder er i sig selv en reklame.
Ser ikke lige hvad problemet er med det?
Og on topic:
Vi har rigeligt med teleselskaber i "lille Danmark", men jo flere der er på markedet jo skarpere bliver konkurrencen. Det kommer vist kun forbrugerne til gode.
#5:
Forskellige ligger i åbenlys reklame. Enig, stortset alle nyheder har en kommerciel indgangsvinkel. Som #2 siger, det siger alle andre selskaber også, ingen vil jo sige andet.
Problemet ligger i, at her er et selskab som umiddelbart ikke bringer noget nyt på banen, eller jo - et nyt navn. Dermed bliver det i mine øjne, reklame for reklamens skyld.
Flere selskaber, mere konkurrence. Muligvis, men det gør også at selskaberne søger ny indtjeningsmuligheder som kan blive uigennemskuelige for kunderne - minuttaksering, pludselig ændring af vilkår, tjen penge hvis venner fra andre selskaber ringer til dig etc.
Forskellige ligger i åbenlys reklame. Enig, stortset alle nyheder har en kommerciel indgangsvinkel. Som #2 siger, det siger alle andre selskaber også, ingen vil jo sige andet.
Problemet ligger i, at her er et selskab som umiddelbart ikke bringer noget nyt på banen, eller jo - et nyt navn. Dermed bliver det i mine øjne, reklame for reklamens skyld.
Flere selskaber, mere konkurrence. Muligvis, men det gør også at selskaberne søger ny indtjeningsmuligheder som kan blive uigennemskuelige for kunderne - minuttaksering, pludselig ændring af vilkår, tjen penge hvis venner fra andre selskaber ringer til dig etc.
Forstår heller ikke rigtig fordelen ved CoolTEL. På deres hjemmeside reklamerer de med ubegrænset sms til 79 kr. om måneden, hvilket er præcis samme pris hos Telmore og Happii. Hos Telmore er det endda også inkl. ubegrænset antal mms.
Hos CoolTEL kan man også for 199 kr. om måneden få gratis tale til andre CoolTEL-kunder, hvor Telmore-til-Telmore koster 29 kr. Dog er de 199 kr. hos CoolTEL også inkl. 8 timers gratis opkald til andre selskaber, hvilket med 1 øre pr. sek ville have kostet 288 kr., så dér er der faktisk lidt at spare.
Oprettelse hos CoolTEL koster 99 kr. og er IKKE inkl. nogen bonustaletid.
Hos CoolTEL kan man også for 199 kr. om måneden få gratis tale til andre CoolTEL-kunder, hvor Telmore-til-Telmore koster 29 kr. Dog er de 199 kr. hos CoolTEL også inkl. 8 timers gratis opkald til andre selskaber, hvilket med 1 øre pr. sek ville have kostet 288 kr., så dér er der faktisk lidt at spare.
Ronson (6) skrev:Fordelen ved alle disse nye selskaber er at man næsten kan "leve" af at hoppe rundt mellem dem og få bonustaletid hver gang man skifter
Oprettelse hos CoolTEL koster 99 kr. og er IKKE inkl. nogen bonustaletid.
Synes egentlig vores mobil-takster herhjemme er mere end fair, og de selskaber jeg har været hos har sgu også haft check på ør-servicen. Mobiloperatørmarkedet er fyldt, og der er ikke plads til flere - Find i stedet en anden niche hvor der kan konkurreres på priser og service (Internet, kabeltv, etc., der er nok at vælge mellem).
Det her lugter lidt af færdiguddannet handelshøjskole-dude som selv mener han har fundet den hellige gral :)
Det her lugter lidt af færdiguddannet handelshøjskole-dude som selv mener han har fundet den hellige gral :)
Ifølge deres prisliste så koster mms 2,5 kr. (1 kr. hos BiBoB), data 8 kr. pr. MB (1 kr. hos BiBoB).
Sms til udlandet er tilsyneladende fuldstændig gratis.
De bruger TDCs net. Det sagde hende den flotte dame på deres forside, i hvert fald! Det står desuden også på deres hjemmeside under Om Os.
Sms til udlandet er tilsyneladende fuldstændig gratis.
YoBilee (11) skrev:Er det muligt at finde ud af hvilket net de bruger?
De bruger TDCs net. Det sagde hende den flotte dame på deres forside, i hvert fald! Det står desuden også på deres hjemmeside under Om Os.
#3
Ja den studsede jeg også over.
At påstå at 8 øre og 19 øre er næsten samme pris er vist en tilsnigelse.
Som jeg regner det er happii ca 60% billigere end det nye selskab med SMS...
Men allright..Hvis den der har sendt nyheden ind mener det seriøst så har jeg også noget benzin til konkurrencedygtige og næsten identiske priser...Kun 13 Kr literen..
XxX
Ja den studsede jeg også over.
At påstå at 8 øre og 19 øre er næsten samme pris er vist en tilsnigelse.
Som jeg regner det er happii ca 60% billigere end det nye selskab med SMS...
Men allright..Hvis den der har sendt nyheden ind mener det seriøst så har jeg også noget benzin til konkurrencedygtige og næsten identiske priser...Kun 13 Kr literen..
XxX
hvis de hed noget andet ville det være godt...
JAT eller lignende...
just another telecompany...
1. hvad skal vi med flere udbydere (ok konkurence men det har vi)
2. hvorfor vælger de ikke en ny strategi? det er meget tæt på alt det andet vi har og ikke rigtigt noget nyt
3. waaauw for et åbnings tilbud... 199/mdr for ubegrænset telefoni til samme selskab... da det er helt nyt er der næppe mange der har det og giver ingen bonus for kunden... 8 timer til andre...
det er kun 41 øre per min hvis man bruger det 100% ergo man skal snakke mellem 5.5 og 8 timer for at få en gevinst her...
og pladder som: "CoolTEL er Danmarks eneste 100% gennemskuelige teleselskab"
wtf? hvem kan ikke gennemskue de andre? (ok firmaer som m1 giver lidt bøvl at gennemskue, men ellers)
jeg syntes ikke de skiller sig ud, hverken politik mæssigt eller prismæssigt... men vil gerne se udviklingen...
JAT eller lignende...
just another telecompany...
1. hvad skal vi med flere udbydere (ok konkurence men det har vi)
2. hvorfor vælger de ikke en ny strategi? det er meget tæt på alt det andet vi har og ikke rigtigt noget nyt
3. waaauw for et åbnings tilbud... 199/mdr for ubegrænset telefoni til samme selskab... da det er helt nyt er der næppe mange der har det og giver ingen bonus for kunden... 8 timer til andre...
det er kun 41 øre per min hvis man bruger det 100% ergo man skal snakke mellem 5.5 og 8 timer for at få en gevinst her...
og pladder som: "CoolTEL er Danmarks eneste 100% gennemskuelige teleselskab"
wtf? hvem kan ikke gennemskue de andre? (ok firmaer som m1 giver lidt bøvl at gennemskue, men ellers)
jeg syntes ikke de skiller sig ud, hverken politik mæssigt eller prismæssigt... men vil gerne se udviklingen...
Man burde overveje, om man fortsat ville lægge site til Bjarnis skamløse reklame af egne selskaber. Han er administerende direktør for CoolSystems, som står bag selskabet. Desuden er han CEO for ordbogen.com, som han tidligere har indset flere nyheder om. Det er fint, at han indsender nyheder, men det her er jo nærmere reklame og promovering. "Næsten identiske priser" passer jo ikke :).
Selskabet kan langt fra konkurrerer med de allerede etablerede lavprisselskaber på markedet. Kan overhovedet ikke se, hvordan de har tænkt sig at klare sig. De har ikke engang et godt opstartstilbud, eller en form for bonusordning. "Næsten identiske priser" er løgn. Priserne er relativt meget dyre. GPRS takserer pr. 10kb og til en langt højere pris end bibob, og sms koster over det dobbelte. Desuden virker hjemmesiden uoverskuelig og utrolig uprofessionel. Så vidt jeg kan se, har de heller ingen med, som har tidligere erfaring?
Selskabet kan langt fra konkurrerer med de allerede etablerede lavprisselskaber på markedet. Kan overhovedet ikke se, hvordan de har tænkt sig at klare sig. De har ikke engang et godt opstartstilbud, eller en form for bonusordning. "Næsten identiske priser" er løgn. Priserne er relativt meget dyre. GPRS takserer pr. 10kb og til en langt højere pris end bibob, og sms koster over det dobbelte. Desuden virker hjemmesiden uoverskuelig og utrolig uprofessionel. Så vidt jeg kan se, har de heller ingen med, som har tidligere erfaring?
Til #16: Læste lige min kommentar igen, det kan godt være tonen var lidt for hård. Ville gerne have redigeret den, men nåede det lige præcis ikke. Jeg læste hans tidligere nyheder, og synes egentligt de er relevante og "sobre" nok. Synes dog denne er lige i overkanten. Desuden finder jeg det en smule problematisk, at man som direktør/CEO opretter og skriver sådanne nyheder selv - han kunne måske overveje bare at bruge kvik-indsend, og lade andre vurdere og evt. skrive nyhederne :)
#7 Det er nu alligevel rart med nyheder der giver en et overblik over markedet, så man har mulighed for at træffe det bedste valg.
Generelt set har jeg det underligt med folk der er fornærmet over nyheder af den ene eller anden grund. Vi kan jo bare trække på skuldrene og sige nåja :-D
/OT
Altid godt med en eksta spiller på markedet, det kan kun komme forbrugerne til gode :-D
Generelt set har jeg det underligt med folk der er fornærmet over nyheder af den ene eller anden grund. Vi kan jo bare trække på skuldrene og sige nåja :-D
/OT
Altid godt med en eksta spiller på markedet, det kan kun komme forbrugerne til gode :-D
Deres priser er da ikke i nærheden af BiBoBs. Det koster hhv. 8 kr. og 2,5 kr. pr. MB hos CoolTEL, hvor BiBoB tager 1 kr.
Og så tager de 1,5 kr. pr. MMS mere end BiBoB og 11 øre pr. SMS mere. Ikke ligefrem hvad jeg vil kalde identiske priser.
Det er da vist kun opkaldstaksterne de har at konkurrere på.
Mon ikke de snart går konkurs alligevel. De selskaber kommer og går jo som en prut på rejse.
Desuden er halvdelen af deres grimme hjemmeside hvid, hvis man bruger AdBlock.
Og så tager de 1,5 kr. pr. MMS mere end BiBoB og 11 øre pr. SMS mere. Ikke ligefrem hvad jeg vil kalde identiske priser.
Det er da vist kun opkaldstaksterne de har at konkurrere på.
Mon ikke de snart går konkurs alligevel. De selskaber kommer og går jo som en prut på rejse.
Desuden er halvdelen af deres grimme hjemmeside hvid, hvis man bruger AdBlock.
nu har CoolSMS deres søster side eksisteret siden engang i 1999 mener jeg.
og jeg tror ikke bare lige de sådan forsvinder fra markedet.
har rent faktisk overvejet at hoppe med på vognen med mit reserve nummer. mit primære abb. kører gennem vores fiber udbyder som modregner noget i internet regningen :)
jeg tror de hænger med på vognen længere end bibob.
og jeg tror ikke bare lige de sådan forsvinder fra markedet.
har rent faktisk overvejet at hoppe med på vognen med mit reserve nummer. mit primære abb. kører gennem vores fiber udbyder som modregner noget i internet regningen :)
jeg tror de hænger med på vognen længere end bibob.
Arh ved nu ikke om de ligefrem holder længere. Siden Bibob startede, har de klart været billigst, og hvad jeg ser som markedets mest "gennemskuelige selskab", både med priser og med design af side og den måde de vælger at gøre tingene på.
Min første tanke er at det som er fint nok med flere spillere på markedet. Flere selskaber skaber mere konkurrence, så jeg ønsker dem da al held fremover. Dog kunne jeg ikke selv finde på at skifte udbyder. Som nævnt tidligere kan CoolTel ikke rigtig tilbyde noget som ingen andre har kunne tilbyde længe, og til billigere penge, men er da ikke tvivl om at de nok skal kunne tiltrække nogle kunder.
Og så er der deres side. What the f..... hvad skete der der? Bokse, og plastik-gøjl, kvinde der vader ind på forsiden, og begynder at snakke, reklamer og alt muligt tingel-tangel. Det er virkelig ikke mig, og ligner mest af alt det der plastik look som ALT pludselig skulle have, årene efter Windows XP. Kan se at søstersiderne også har samme slemme design. Navnet virker også år 2000-ish.
Hvis man skal være hip i dag skal man gerne hedde noget i stil med flops, plips, wups, wumbs eller lign :) Det kunne de lære noget af.
Anyway... der jeg kunne forestille mig de kan trække kunder til sig er på tildelte telefonnumre, men som det ser ud nu, så har de kun fået 2998* som jeg ikke synes jeg kan få specielt gode kombinationer ud af. Derudover kan jeg ikke trykke "næste" i deres oversigt og kan derfor kun se 15 tilfældige numre. Skidt start.
Beklager den længere smøre... ville lige have mine 2 cent med. Fortsat god dag!
Min første tanke er at det som er fint nok med flere spillere på markedet. Flere selskaber skaber mere konkurrence, så jeg ønsker dem da al held fremover. Dog kunne jeg ikke selv finde på at skifte udbyder. Som nævnt tidligere kan CoolTel ikke rigtig tilbyde noget som ingen andre har kunne tilbyde længe, og til billigere penge, men er da ikke tvivl om at de nok skal kunne tiltrække nogle kunder.
Og så er der deres side. What the f..... hvad skete der der? Bokse, og plastik-gøjl, kvinde der vader ind på forsiden, og begynder at snakke, reklamer og alt muligt tingel-tangel. Det er virkelig ikke mig, og ligner mest af alt det der plastik look som ALT pludselig skulle have, årene efter Windows XP. Kan se at søstersiderne også har samme slemme design. Navnet virker også år 2000-ish.
Hvis man skal være hip i dag skal man gerne hedde noget i stil med flops, plips, wups, wumbs eller lign :) Det kunne de lære noget af.
Anyway... der jeg kunne forestille mig de kan trække kunder til sig er på tildelte telefonnumre, men som det ser ud nu, så har de kun fået 2998* som jeg ikke synes jeg kan få specielt gode kombinationer ud af. Derudover kan jeg ikke trykke "næste" i deres oversigt og kan derfor kun se 15 tilfældige numre. Skidt start.
Som du selv skriver senere, så synes jeg heller ikke det er skamløse reklamer. For én gangs skyld er de faktisk skrevet godt, og har en langt mere oplysende tilgang, end at prøve at tilrage en masse opmærksomhed. Sådan ser jeg det ihvertfald, og det er da prisværdigt. Selvfølgelig er der noget skummelt ved at ejeren selv sidder og skriver nyheder om sin egen virksomheder, på et helt andet site, men alle nyheder bliver jo trods alt læst og sagt god for af staff i sidste ende. Og så kan vi ellers flame hvis den er helt galt :)demitio (16) skrev:Man burde overveje, om man fortsat ville lægge site til Bjarnis skamløse reklame af egne selskaber.
Beklager den længere smøre... ville lige have mine 2 cent med. Fortsat god dag!
#16: Det er muligt at jeg tager fejl, men det er da Søren Sundahl, der er direktør for CoolTel, CoolSMS, CoolFM og hovedselskabet BeFree ApS...
Derudover vil jeg da lige give alle ret i kritikken omkring design og koncept. Firmaet bag er ikke kendt for at lave topkvalitet, så det undrer vel ikke nogen at CoolTel.dk ser sådan ud.
...Hvis deres hjemmeside ser sådan ud, tør jeg da ikke opleve, hvordan deres produkter fungerer... Eller ikke fungerer ;)
Derudover vil jeg da lige give alle ret i kritikken omkring design og koncept. Firmaet bag er ikke kendt for at lave topkvalitet, så det undrer vel ikke nogen at CoolTel.dk ser sådan ud.
...Hvis deres hjemmeside ser sådan ud, tør jeg da ikke opleve, hvordan deres produkter fungerer... Eller ikke fungerer ;)
Ud over siden er grim så er der én alt overskyggende fejl. Det mest usle og uprofessionelle er når et firma, der tjener penge ved salg af varer/service, propper reklamer på deres side.
For pokker da; hvis i mener at i behøver reklame indtægter for at løbe rundt, så luk da biksen med det samme. I skal overleve på at sælge en så god service/vare at i her igennem kan opbygge en omsætning.
Ud over det er uprofessionelt så må det da trække noget opmærksomhed væk fra deres eget produkt, der i dette tilfælde dog heller ikke er noget at juble over.
For pokker da; hvis i mener at i behøver reklame indtægter for at løbe rundt, så luk da biksen med det samme. I skal overleve på at sælge en så god service/vare at i her igennem kan opbygge en omsætning.
Ud over det er uprofessionelt så må det da trække noget opmærksomhed væk fra deres eget produkt, der i dette tilfælde dog heller ikke er noget at juble over.
Jeg havde tænkt mig slet ikke at gide at kigge på deres side, men kritikken tvang mig.
HVAD FANDEN SKAL EN HJEMMESIDE MED EN SPONSOR?!? Troede det var en seriøs forretning, og så er de sponsoreret af: Rejseplanen (da jeg kiggede, monstro ikke det bare skifter ala g:ads).
Og den dame der kom vadende ind var irriterende. Mest fordi min højtaler ikke virker, så kunne ikke høre om hendes stemme var sensuel, som hun ser ud...
-> Jeg bliver hos BiBoB, og spare mine penge. :)
HVAD FANDEN SKAL EN HJEMMESIDE MED EN SPONSOR?!? Troede det var en seriøs forretning, og så er de sponsoreret af: Rejseplanen (da jeg kiggede, monstro ikke det bare skifter ala g:ads).
Og den dame der kom vadende ind var irriterende. Mest fordi min højtaler ikke virker, så kunne ikke høre om hendes stemme var sensuel, som hun ser ud...
-> Jeg bliver hos BiBoB, og spare mine penge. :)
Har lige oprettet en konto pga deres udlands SMS pris.
Kender en del mennesker, der bor i udlandet og, derfor, er udgiften til udlands SMS en meget stor andel af mit årlige tlf-forbrug.
Nu må vi se hvordan prisen i virkligheden er og om den holdes på 0.00 kr. Eftersom det lyder for godt til at være sandt, tvivler jeg på det, men når prisen stiger, må jeg vurdere om det er være at beholde abbonementet, ellers fyrer jeg pengende af og dropper selskabet. Ligesom jeg gjorde med CBB, da de forøgede deres udenlands SMS pris fra ~19 øre til 2-2½(?) kr.
Kender en del mennesker, der bor i udlandet og, derfor, er udgiften til udlands SMS en meget stor andel af mit årlige tlf-forbrug.
Nu må vi se hvordan prisen i virkligheden er og om den holdes på 0.00 kr. Eftersom det lyder for godt til at være sandt, tvivler jeg på det, men når prisen stiger, må jeg vurdere om det er være at beholde abbonementet, ellers fyrer jeg pengende af og dropper selskabet. Ligesom jeg gjorde med CBB, da de forøgede deres udenlands SMS pris fra ~19 øre til 2-2½(?) kr.
må nok sige der er en masse her yhos CoolTEL der vil smide deres egen grav.
eks. fri tale til "famlige nummer" hos Telia = gratis hvis det er til andre telia nummer som er max 6 personer i en gruppe og det er uden opkals afgift.
BiBob er langt billigere pr MMS + Data
Telmore med billige fri sms + mms? med midrem an har haft Telia Express i over 18mdr er det billigere i sms og mms uden tale naturligvis da Telia der tager 70øre pr min.
CoolTEL er i mine øjne bare spild af tid med mindre de har fattet de ikke kan lege TDC Taletid.
eks. fri tale til "famlige nummer" hos Telia = gratis hvis det er til andre telia nummer som er max 6 personer i en gruppe og det er uden opkals afgift.
BiBob er langt billigere pr MMS + Data
Telmore med billige fri sms + mms? med midrem an har haft Telia Express i over 18mdr er det billigere i sms og mms uden tale naturligvis da Telia der tager 70øre pr min.
CoolTEL er i mine øjne bare spild af tid med mindre de har fattet de ikke kan lege TDC Taletid.
Der er flere der skriver, at der jo er flere om budet af mobiltelefoni.
Det er tildels også rigtigt, men ikke så mange som man tror.
Man skal huske at flere af de "små" er ejet af de store. Telmore ejes af TDC og CBB ejes af Sonofon o.s.v.
Det er tildels også rigtigt, men ikke så mange som man tror.
Man skal huske at flere af de "små" er ejet af de store. Telmore ejes af TDC og CBB ejes af Sonofon o.s.v.
#16 & 17:
Jeg er ikke direktør for CoolSMS eller CoolTel. Det er rigtigt nok, at jeg var med til at starte CoolSMS.dk op i sin tid, men mit firma frasolgte alle SMS-aktiviteter tilbage i 2006 og jeg har derfor ingen økonomiske indblanding med nyheden. Jeg er bruger på newz.dk og har derfor også lagt mærke til, at der tidligere er blevet skrevet om andre nye teleselskaber. Derfor vurderede jeg, at denne nyhed også var relevant.
Det skal også siges, at jeg som sådan ikke har skrevet den pågældende tekst. Jeg indsendte en forholdsvis tynd nyhed med de overordnede principper der stod på mobilsiden.dk og så blev den tilrettet af en administrator.
Jeg er ikke direktør for CoolSMS eller CoolTel. Det er rigtigt nok, at jeg var med til at starte CoolSMS.dk op i sin tid, men mit firma frasolgte alle SMS-aktiviteter tilbage i 2006 og jeg har derfor ingen økonomiske indblanding med nyheden. Jeg er bruger på newz.dk og har derfor også lagt mærke til, at der tidligere er blevet skrevet om andre nye teleselskaber. Derfor vurderede jeg, at denne nyhed også var relevant.
Det skal også siges, at jeg som sådan ikke har skrevet den pågældende tekst. Jeg indsendte en forholdsvis tynd nyhed med de overordnede principper der stod på mobilsiden.dk og så blev den tilrettet af en administrator.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.