mboost-dp1

LG

Ny type glas kan repareres ved håndtryk

- Via The Guardian -

En gruppe japanske forskere har ved et uheld opdaget en type glas, hvis mulige revner kan repareres ved en temperatur på 21 grader kun ved hjælp af manuelt håndtryk.

Den type opfindelse kunne med stor fordel benyttes i teknologi som smartphones, hvor mange døjer med ødelagte skærme.

Selv-reparerende plastik og gummi er allerede opfundet, men glasset er det første hårde materiale af denne type, som kan reparere sig selv.

LG’s Flex 2 havde en bagside lavet af en form for selv-reparerende glas, men det kunne kun reparere sig selv i tilfælde af mindre skrammer.

De japanske forskere arbejdede med materialet som en form for lim, da de opdagede materialets egenskaber. De opdagede, at når overfladen af materialet blev revnet, så klæbede kanterne sig til hinanden og healede dermed revnen ved manuelt tryk under en temperatur på 21 grader

Forskerne håber glasset bliver et form for miljøvenligt glas, der ikke behøver at blive smidt ud, når det er gået i stykker.





Gå til bund
Gravatar #1 - GrillBiller
21. dec. 2017 14:08
Det må betyde at enten at Apple vil komme til at sælge færre telefoner... eller at Apple så må sende flere nye iphones på gaden for at holde indtægten...
Gravatar #2 - Remmerboy
21. dec. 2017 21:30
GrillBiller (1) skrev:
Det må betyde at enten at Apple vil komme til at sælge færre telefoner... eller at Apple så må sende flere nye iphones på gaden for at holde indtægten...

som beskrevet i nyheden, så bruge lg flex selvreparerende materialer, men apple gøre ikke brug af det. så de vil næppe gøre brug af selvreparerende glas. det er apple-way or no-way.
Gravatar #3 - Ufomekaniker
22. dec. 2017 04:41
Eller osse har Apple selv gang i noget lignende, opkøber firmaet eller betaler licens så de osse kan bruge det. Som eksempel betaler jo licens til Samsung for at bruge deres displays.
Gravatar #4 - CBM
22. dec. 2017 06:17
#3: der er ikke penge i selvreparerende glas for Apple. De går glip af både mersalg og dyre reparationer hvis deres iPhones får dette.

Kigger man på deres lange historie ift at presse hver en øre ud af kunderne samt generelle pris sætning samt sagsøgning af kunder for småpenge så ... anser jeg det som meget usandsynligt at de vil anvende en teknologi som kan spare kunderne for penge.

Gravatar #5 - dub
22. dec. 2017 09:07
#4 hvornår har Apple sagsøgt kunder?

Gravatar #6 - CBM
22. dec. 2017 14:03
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login