mboost-dp1

3M
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
som concept lyder det som en god ide, men jeg ved sgu ikke om det ville fungere, lad os sige et FPS spil som ehm... Lad og sige Call of Duty. Du ville jo være nødsaget til at skulle styre på en helt ny måde. Spørgsmål ville jo optrappe som f.eks:
Hvad bliver musens funktion så?
Kunne se fordelen i et bilspil hvor man har det der cockpit-view til rådighed, men ellers ikke noget ud over det sædvanlige.
EDIT: Kunne dog se en mulighed hvor man kombinerede funktionen mellem et her kamera og så musens funktion i f.eks. Call of Duty, hvor man brugte musen til at skifte retning og det kamera til at skifte syns vinkel i den retning det nu er muligt. Ville kunne forestille mig at det ville blive meget federe hvis man kunne kigge om hjørner på den måde, som når man er gået i cover.
Hvad bliver musens funktion så?
Kunne se fordelen i et bilspil hvor man har det der cockpit-view til rådighed, men ellers ikke noget ud over det sædvanlige.
EDIT: Kunne dog se en mulighed hvor man kombinerede funktionen mellem et her kamera og så musens funktion i f.eks. Call of Duty, hvor man brugte musen til at skifte retning og det kamera til at skifte syns vinkel i den retning det nu er muligt. Ville kunne forestille mig at det ville blive meget federe hvis man kunne kigge om hjørner på den måde, som når man er gået i cover.
Ideen:
Rigtig god, skal der ikke være tvivl om, det ville helt sikkert appellere til diverse i Gamer-miljøet.
Praksis:
Er det desværre ikke noget der virker brugbart, det er alt alt alt for stort til at nogen vil kunne bruge det der hjemme, og der skal ikke være tvivl om at hvis IKKE der bliver satset på 'hjemme-gameren' så er der ikke noget marked for det pt.
Anden løsning:
Hvis de kombinerede det med et andet concept, som fx skærm-briller (ikke at forstå som alm skærm briller, men briller hvor i skærmen sidder. så du helt slipper for den alm-skærm) så ville det kunne blive MEGET attraktivt!
Ville elske at kunne tage mine gamer-briller på og gå ind i et spil og så kunne se rundt om hjørner og den slags som ville det være naturligt.
Desværre ser begge dele nok ud til at lægge 'godt ude i fremtiden'...
Rigtig god, skal der ikke være tvivl om, det ville helt sikkert appellere til diverse i Gamer-miljøet.
Praksis:
Er det desværre ikke noget der virker brugbart, det er alt alt alt for stort til at nogen vil kunne bruge det der hjemme, og der skal ikke være tvivl om at hvis IKKE der bliver satset på 'hjemme-gameren' så er der ikke noget marked for det pt.
Anden løsning:
Hvis de kombinerede det med et andet concept, som fx skærm-briller (ikke at forstå som alm skærm briller, men briller hvor i skærmen sidder. så du helt slipper for den alm-skærm) så ville det kunne blive MEGET attraktivt!
Ville elske at kunne tage mine gamer-briller på og gå ind i et spil og så kunne se rundt om hjørner og den slags som ville det være naturligt.
Desværre ser begge dele nok ud til at lægge 'godt ude i fremtiden'...
Er da er pudsigt projekt - personligt ville jeg hellere at de brugte et webcam til at dreje musen, hvilket ville give mere mening i spil. Der er jo ingen (gennemsnittet) der har 360" skærm til rådighed.
#2 Sådanne briller har altså eksisteret i 20 år.
De er aldrig blevet populærer. Men ethvert universitet hvor der bliver forsket i virtual reality har helt sikkert et par af dem.
(Jeg prøvede da også en arkade da jeg var en 8-9 år, hvor man tog briller på og så det i 3D, omend 3D dengang blot var wireframes)
De er aldrig blevet populærer. Men ethvert universitet hvor der bliver forsket i virtual reality har helt sikkert et par af dem.
(Jeg prøvede da også en arkade da jeg var en 8-9 år, hvor man tog briller på og så det i 3D, omend 3D dengang blot var wireframes)
#7 Ja, men der findes jo stadig ingen VR briller med en fornuftig gamingopløsning til en pris der er til at betale.
De VR briller som findes og henvender sig til "den normale forbruger",f.eks. disse, har max 640x480 og koster flere tusind kr. Det er jo klart at de aldrig er blevet populære.
Personligt håber jeg dog lidt på at konkurrencen inden for konsoller gør at "Wii 3" kommer med sådanne VRbriller og på få år gør dem til noget som kan købes i Elgiganten til 300kr. stk.
De VR briller som findes og henvender sig til "den normale forbruger",f.eks. disse, har max 640x480 og koster flere tusind kr. Det er jo klart at de aldrig er blevet populære.
Personligt håber jeg dog lidt på at konkurrencen inden for konsoller gør at "Wii 3" kommer med sådanne VRbriller og på få år gør dem til noget som kan købes i Elgiganten til 300kr. stk.
TrolleRolle (9) skrev:#7 Ja, men der findes jo stadig ingen VR briller med en fornuftig gamingopløsning til en pris der er til at betale.
Pjat. Hvor stor opløsning regner du med at man skal bruge på en, ja hvad er det, to tommer skærm? ikke særlig høj vel? nej. Og nu har 349 dollars aldrig været 'flere tusinde kr', som du skriver.
#10
Men det er stadig begrænset hvor meget information du kan presse ind på 640x480 pixels, uanset hvor stort det billede så ser ud for dig fordi det sidder lige foran øjet.
Når det så er sagt, har jeg (desværre) ikke prøvet produktet, så jeg kan da ikke afvise at det vil fungere - jeg har bare mine tvivl. Men kunne da godt finde på at investere i et par på et tidspunkt, de tilbyder jo "Fuld tilfredshed eller pengene igen indenfor 30 dage".
Men det er stadig begrænset hvor meget information du kan presse ind på 640x480 pixels, uanset hvor stort det billede så ser ud for dig fordi det sidder lige foran øjet.
Når det så er sagt, har jeg (desværre) ikke prøvet produktet, så jeg kan da ikke afvise at det vil fungere - jeg har bare mine tvivl. Men kunne da godt finde på at investere i et par på et tidspunkt, de tilbyder jo "Fuld tilfredshed eller pengene igen indenfor 30 dage".
Ligner det her ikke bare en ny version af det her?
http://www.naturalpoint.com/trackir/
Nok ikke det bedste i en 3D shooter, men i Flightsims og bil spil, nok en klar forde.
Track Ir skulle iøvrigt være lavet sådan at bevægelserne på skærmen bliver forstærket 5 gange så man kan dreje hovedet en smule i virkelighede, så det bliver til en større bevægelse på skærmen.
Så kan man altså godt dreje hovedet 90 grader i spillet (kun 18 grader i virkeligheden) og stadig holde øjnene på skærmen :-)
http://www.naturalpoint.com/trackir/
Nok ikke det bedste i en 3D shooter, men i Flightsims og bil spil, nok en klar forde.
Track Ir skulle iøvrigt være lavet sådan at bevægelserne på skærmen bliver forstærket 5 gange så man kan dreje hovedet en smule i virkelighede, så det bliver til en større bevægelse på skærmen.
Så kan man altså godt dreje hovedet 90 grader i spillet (kun 18 grader i virkeligheden) og stadig holde øjnene på skærmen :-)
Nightcover (10) skrev:Pjat. Hvor stor opløsning regner du med at man skal bruge på en, ja hvad er det, to tommer skærm? ikke særlig høj vel? nej. Og nu har 349 dollars aldrig været 'flere tusinde kr', som du skriver.
Det er komplet underordnet hvor stor skærmen er fysisk, hvis den dækker hele dit synsfelt (eller fx tilsvarende 42" på en meters afstand), så skal opløsningen i sagens natur også være derefter. Det handler om opløsning pr. grad synsfelt, alt andet er lige meget. Du kan jo ikke se at skærmen kun er 2 tommer, og du kan jo i det hele taget kun se den fordi der sidder linser foran den - ellers skulle man i hvert fald være absurd nærsynet for at kunne få noget ud af den...
Og ja, hvor bliver de af?! Det kan godt nok ikke være svært at lave (godt) i dag, udviklingen står nærmest bare stille :(
Jeg har prøvet et par som dem der linkes til, der er MEGET lidt virtual reality over det...
#15: Det kræver stadigvæk en højere resolution at presse alt den information ned i en 2tommers skærm pixel by pixel. Tvivler sgu på at 640x480 er særligt skarpt på den afstand...
De skriver noget på hjemmesiden om at den "ser ud" som en 67 tommer skærm ("as seen from 10 feet"). 640x480 på 67 tommer er usandsynlig lidt, og vil ligne noget fra 1990. Jeg er godt klar over man nok ikke kan sammenligne 100%, men det lyder godt nok ikke imponerende.
#16 Du skulle prøve at sætte dig ind i hvordan en LCD-projektor virker...
#17 Igen, lad være med at lægge noget særligt i at de skriver 67" tommer (på 3 meters afstand), det er oplysningen om et synsfelt på 31 grader diagonalt der kan bruges til noget... De kunne ligeså godt have skrevet 12" på en halv meters afstand (men det sælger nok ikke noget) - hvilket forøvrigt også stemmer meget fint overens med mine erfaringer, det virker meget lidt imponerende...
#17 Igen, lad være med at lægge noget særligt i at de skriver 67" tommer (på 3 meters afstand), det er oplysningen om et synsfelt på 31 grader diagonalt der kan bruges til noget... De kunne ligeså godt have skrevet 12" på en halv meters afstand (men det sælger nok ikke noget) - hvilket forøvrigt også stemmer meget fint overens med mine erfaringer, det virker meget lidt imponerende...
Trixxrlol (13) skrev:Jeg vil sku da sige det er "pisse" smart?
Du ville kunne bruge kameraet til at flytte hovedet i et FPS spil, men stadig bruge musen til at flytte våben og kroppen. I virkeligheden behøver man jo heller ikke at kigge samme vej som ens våben peger, vel? :)
Dertil skal man selvfølgelig have en laserpointer som sigtekorn, så du kan løbe til højre (med musen/keyboard), samtidig med at du ser til venstre (med hovedet), og skyder ligefrem fra hoften (med laserpointer). Total actionpacked, og komplet ustyrligt = Perfekt til det næste Serious Sam.
#10
Og på selv samme side du linker:
http://www.vuzix.com/consumer/products_wrap_1200vr...
With support for the latest side-by-side 3D video format, display resolution support of up to 1280 x 768, calibration software and legacy games support provided by the Vuzix VR Manager software, the Wrap 1200VR sets a new standard in virtual reality eyewear.
Coming in Spring 2011!
Derudover har jeg ikke selv nogen idé til hvordan dette skulle bruges til privatbrug. Men kunne da forstille mig den ville være god til Erhverv i form af folk der bruger flere skærme?
Og på selv samme side du linker:
http://www.vuzix.com/consumer/products_wrap_1200vr...
With support for the latest side-by-side 3D video format, display resolution support of up to 1280 x 768, calibration software and legacy games support provided by the Vuzix VR Manager software, the Wrap 1200VR sets a new standard in virtual reality eyewear.
Coming in Spring 2011!
Derudover har jeg ikke selv nogen idé til hvordan dette skulle bruges til privatbrug. Men kunne da forstille mig den ville være god til Erhverv i form af folk der bruger flere skærme?
#21 Læs venligst specifikationerne ordentligt: "high-resolution 852 x 480 LCD displays" - det tal du nævner er hvad den kan nedskalere fra.
Det er der godt nok ikke meget "high-resolution" over. Og man har stadig problemet med at billedet ikke virker ret stort (uanset at de prøver at få det til at lyde som om at det er det). Det har ikke mere med virtual reality at gøre end enhver anden desktopskærm.
Det er der godt nok ikke meget "high-resolution" over. Og man har stadig problemet med at billedet ikke virker ret stort (uanset at de prøver at få det til at lyde som om at det er det). Det har ikke mere med virtual reality at gøre end enhver anden desktopskærm.
Kan slet ikke se hvad det her skal bruges til, det vil jo altid være for langsomt og når(hvis) det ender hurtigt nok, er der alligevel skærme der opfylder hele det felt som projektoren dækker...
Ved TrackIr som #12 nævner har man allerede et system til at kigge om hjørner, kigge efter overhalende biler eller se hvor fjendens fly skyder fra og det virker fortrinligt.
Har selv den nyeste version og det er simpelthen genialt i flyspil og bilspil da man kan følge med i alt om sig og man føler sig meget mere "med" i spillet.
Ved TrackIr som #12 nævner har man allerede et system til at kigge om hjørner, kigge efter overhalende biler eller se hvor fjendens fly skyder fra og det virker fortrinligt.
Har selv den nyeste version og det er simpelthen genialt i flyspil og bilspil da man kan følge med i alt om sig og man føler sig meget mere "med" i spillet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.