mboost-dp1

No Thumbnail

Ny russisk filmside efterligner AllofMP3

- Via BetaNews - , redigeret af Net_Srak

Den russiske hjemmeside ZML sælger film på samme måde som AllofMP3 solgte musik. Ligesom AllofMP3 dækker de sig ind under Russian Organization for Multimedia and Digital Systems (ROMS) ved at sige, at man følger reglerne udstukket af denne organisation.

En film koster normalt $1,99, versioner med højere opløsning koster $2,99 og $4,99. Filmene bruger DivX/XviD som codec og er ikke beskyttet af DRM.

Selvom ZML fremhæver, at man ikke må bryde loven i sit eget land ved at bruge tjenesten, og at de film, man henter, ikke må videredistribueres, så mener flere, at dette ikke beskytter dem.





Gå til bund
Gravatar #1 - ncik
16. nov. 2007 12:34
Det da noget værre noget!!
Gravatar #2 - jokke
16. nov. 2007 12:38
Faktisk fedt :D

Nu ved jeg ikke om man som privat person kan blive retsforfulgt for at købe den slags. Men 2-5$ er da til at komme over, hvis det er en titel som man ikke lige kan finde på torrent eller usenet.

Nogle der ved om man som privat person kan blive slagtet for dette?
Gravatar #3 - sKIDROw
16. nov. 2007 12:38
Det lyder da smart, ingen er industrien overhalet indenom. Pinligt syntes jeg nok... :)
Gravatar #4 - jokke
16. nov. 2007 12:42
Så lige at man desuden kan betale via SMS.

Køb af film: 19,xx med SMS. Ikke dårligt..

Desuden har de ret stort udvalg af både nye og gamle film.
Gravatar #5 - cazper33
16. nov. 2007 12:51
Nogen der ved hvordan det fungerer? Hvordan henter man (HTTP/Torrent/??) Hvad med hastighed? Osv?
Gravatar #6 - aners
16. nov. 2007 13:06
Tjah, det skal vel nok blive spoleret for non-ru folk. Det ser spændende ud, herligt alternativ til f.eks. Blockbuster

Hvis det ikke var fordi at deres såkaldte "DVD"-udgaver var encoded i Divx, siden hvornår er DVD-film gået fra MPEG-II til Divx? Plat, nok til at jeg i hvert fald ikke gider bruge deres site.
Gravatar #7 - clausn
16. nov. 2007 13:06
Har lige set preview af The Simpsons Movie - den så ganske god ud på min skærm ( har ikke set den på 42"'eren endnu - mangler et kable ;( )
Gravatar #8 - trylleklovn
16. nov. 2007 13:08
#2
Nogle der ved om man som privat person kan blive slagtet for dette?

Hvis du handler i ond tro, og ved at afsenderen ikke har ophavsretten til materialet, så kan du straffes for det. Det primære problem i denne sammenhæng er, at det ikke er helt klart hvordan reglerne fungerer over grænserne, på nettet.
Gravatar #9 - Plindstrup
16. nov. 2007 13:09
#2 > AntiPiratGruppen vil nok svare ja!
Loven siger, cirka sådan her: Er du i god tro, da du jo betaler, så kan du ikke nakkes!
Men bør du have været vidende om at det var ulovligt, så hænger du på den! Spørgsmålet her er så hvor dum og naiv man skal være, for at tro på det kan være lovligt her i Danmark!

Også selvom en Hr Minister sagde, om AllOfMP3, at danskerne ikke umiddelbart brød nogetn lov.

Men hvem der har ret, og hvordan, ved vi vel først når en dommer har ladet hammeren falde - lad og sige 50/50 :-)
Kalkuler med chancen for at du overhovedet bliver opdaget, og du har faktisk gode chancer.

#5 > Jeg synes du skal kigge forbi, og læse om det? :-) Et spørgsmål, med et svar der er lige for næsen af dig, skal vi andre vel ikke besværes med *G*

Men du downloader deres downloadmanager, og styrer det her fra! Du kan pause, resume og alt det der! Ganske som med AllTunes (næsten)
Gravatar #10 - Shaftmann
16. nov. 2007 13:09
Nogen der har prøvet at downloade ?
Mere om det er fis i en hornlygte....før man sætter penge ind :)
Gravatar #11 - Hundestejle
16. nov. 2007 13:10
Wohoo! Jeg skal de lige ind og se om de tager PayPal. Gør de det, så skal der shoppes :D Jeg beyder ikke en gang dansk lov, for jeg bor ikke landet :P
Gravatar #12 - Shaftmann
16. nov. 2007 13:12
du er i ond tro hvis du betaler væsentlig mindre end hvad du ellers kan forvente at give for en vare.
F.eks. du køber en pakke cigaretter til 10,- velvidende at de koster 32,- eller hvad de nu koster i dag.
Deres priser tangere hvad en billig udlejnings film koster....
Gravatar #13 - BluepaiN
16. nov. 2007 13:13
Utroligt at folk ikke fatter, at i Rusland gælder russisk lovgivning. Ikke dansk/amerikansk/whatever andet land der nu har interesseorganisationer der ikke kan kapere at musik/film-branchen ikke sidder på deres trone alene længere.
Gravatar #14 - BluepaiN
16. nov. 2007 13:13
#12 Hvordan kan det være ond tro? Hvis jeg har en lille kiosk, så må jeg da selvom hvad mine varer skal koste. Problemet er jo så bare at jeg ikke tjener på det. ;)
Gravatar #15 - Hundestejle
16. nov. 2007 13:14
Hvad sker der egentlig, i teorien, hvis man køber filmen på deres hjemmeside, mens man opretholder sig i et land der ikke har samme krav som i Danmark, og så tager filmen med ind i landet?
Gravatar #16 - trylleklovn
16. nov. 2007 13:17
#13 Problemet er jo at du er dansker og handler fra danmark. Hvilken lovgivning gælder så? Der må jo gælde den, hvor handlen foretages.. Men hvor er det? Er det i Danmark, fordi køberen befinder sig i danmark under handlen? Er det i Rusland fordi, at materialet hentes fra Rusland? Tæller det som import?
Gravatar #17 - Plindstrup
16. nov. 2007 13:20
#13/14 > Der er jo MEGET mere i det, end blot det!
Din indstilling er desværre meget typisk for dem der læser overskrifterne der er til deres egen fordel, filtrere resten fra og sætter sig foran computeren og råber "LALALALALALALALALA" for ikke at risikere at høre noget mere objektivt og fornuftigt, end få individers tvivlsomme udsagn!

Emnet omkring "Lovligt i Ruland, er lovligt i Danmark" har været debatteret meget - og ingen ved 100% hvad en domstol vil gøre!
Juridiske eksperter er uenige - du er næppe bedre end dem, til at træffe en stadfæstet konklusion om emnet!

Så slap lidt af :-)

Jeg vil slet ikke tage stilling til om det er lovligt eller ej!
Folk må vel gøre som samvittigheden byder dem - og tage evt konsekvenser deraf, såfremt en Dansk domstol finder det berettiget...
Gravatar #18 - Hundestejle
16. nov. 2007 13:20
Forresten. Jeg skulle gennem 3 links herfra, for at komme ind på siden. Det er nemlig ikke zml.ru men http://www.zml.com/
Gravatar #19 - trylleklovn
16. nov. 2007 13:22
#17 Præcis. En ting er dog sikkert. Vi taber alle hvis det forsøges forhindret af censur, som vi så det med allofmp3. Det er nok det mest forkastelige overhovedet. Kina here we come.
Gravatar #20 - Plindstrup
16. nov. 2007 13:28
#19 > Enig... Og det er skræmmende at AllOfMP3 blev spærret, uden at nogen var blevet dømt for brugen af servicen!
Det burde ikke være nok at en dommer siger "Det må gerne spærres, for den er ulovlig!"

Der bør, i det mindst, være en dom bag beslutningen! Ikke blot en antagelse...

Men dom eller ej! Censur er ikke vejen frem - det ene tager det andet, og så har vi pludselig et statskontrolleret internet...
Gravatar #21 - Hundestejle
16. nov. 2007 13:30
Det ser ud til at de bruger chronopay.com som mellemmand for betaling. Er der nogen som kender noget til chronopay?
Gravatar #22 - Plindstrup
16. nov. 2007 13:33
#21 > De er til at stole på!
Det var også dem som AllOfMP3 brugte...

Tror dog hurtigt de spærrer for VISA betalinger, da VISA sikkert går ind og spærrer for betalingerne, som de gjorde med AllOfMP3...

Så du kan roligt stole på dem!
Gravatar #23 - Shaftmann
16. nov. 2007 13:37
#>21 - det er et hollandsk firma. gid de tog dankort - så røg pbs en laaang tur ud i havet.
Gravatar #24 - Hundestejle
16. nov. 2007 13:37
#22: Plindstrup
Tak, det var også det indtryk jeg har fået fra diverse søgninger, men det er godt at få en kommentar herinde fra også.
Jeg køber en film og skriver tilbage hvordan det gik.
Gravatar #25 - ravneren
16. nov. 2007 13:43
Personligt synes jeg at de russiske betalingstjenester er en torn i øjet på både underholdningsindustrien og fildelere. Når man deler filer via bittorrent eller andre systemer indgår man i en ideologisk gave-økonomi, og mantraet er, at man deler information og modtager information. Det frie internet og alt det dér...

At de russiske tjenester tager penge for musik og film (ganske vist et ringere beløb) betyder bare at pengene skifter hænder. Det er der intet glorværdigt i. For mig at se er der mere tyveri i dette - netop fordi ZML og AOMP3 samtidigt forsøger at give køberen ren samvittighed for den overkommelige pris af 2 dollars. For mig at se skal det være fuld pris eller gratis. Disse mellemløsninger er forkastelige...
Gravatar #26 - Zabath
16. nov. 2007 13:53
#25

Jeg er enig, man skal være meget blåøjet for at tro man kan købe nye lovlige film til 2$. Det er kun for at de russiske sider kan tjene penge, det giver et helt forkert syn på det at købe en film.
Normalt når jeg køber en DVD, er det fordi jeg gerne vil have filmen i ordenlig kvalietet med et godt lydspor, det giver en sikker hed ved at købe.
Hvis det er en film, jeg ikke ved hvad er, og lige skal se om den er god, eller bare lige hurtig se, så downloader jeg den.
Den her mellemting med at købe en lovlig film og downloade en film kan jeg ikke bruge til noget....
Gravatar #27 - trylleklovn
16. nov. 2007 13:57
#25 Også helt enig her fra. Mener dog censur er værre.
Gravatar #28 - Hundestejle
16. nov. 2007 13:58
Hmm... Jeg forsøgte at betale, og fik beskeden fra Chronopay 'Your transaction has been declined'
Det kan skyldes at adressen på min Visakort ikke stemmer overens med min nuværende (udenlandske) adresse, eller det kan skyldes så meget andet.
Det er en skam, men så sparede jeg penge i denne omgang :)
Gravatar #29 - the_zoro
16. nov. 2007 15:07
Hvad jeg syndes der er værre er at når man skla betale, så kommer man til en https side, men linien er ikke sikret. Jeg skal ikke sige om det er fordi sikkerheden først træder i kraft når man klikker okay, men jeg er utryk ved at den ikke er sikker fra starten.
Gravatar #30 - Decipher
16. nov. 2007 15:57
"du er i ond tro hvis du betaler væsentlig mindre end hvad du ellers kan forvente at give for en vare."

Selv hvis man godtager dette, hvad kan man så forvente at betale for en divx konverteret download i 870 kbps bitrate? Det er jo et ringere produkt end selve DVDen, så en lavere pris er ganske naturlig.

Hvor meget lavere er spørgsmålet. Men ikke aktuelt for mit vedkommende, da deres udvalg ikke er fantastisk (endnu i hvert fald)
Gravatar #31 - starfish
16. nov. 2007 16:38
Er der nogen der har været i Rusland og kan fortælle hvad en rigtig CD / DVD film koster hvis ikke det er online køb?

Bare for at kunne sammenlig de få dollars det koster online med hvad det ville koste hvis jeg købte det i en butik i Rusland ?
Gravatar #32 - SEJ
16. nov. 2007 16:39
#14
Der er en lov i Danmark om at cigarretter ikke må sælges billigere end hvad der står på bandarolen. Aner ikke hvorfor det er sådan. I sverige er det lige omvendt. Der står en højeste pris på cigarretterne, så at barer osv. højst må tage 40 sv. eller lign.
Gravatar #33 - Bundy
16. nov. 2007 17:26
Hvor mange mon har den standard "Jeg synes det er ok at piratkopiere så længe man ikke tjener penge på det" og så samtidig også synes at det her er fedt? Det er noget bullshit. Kan godt være det ikke er ulovligt, men det er den klammeste form for pirateri imo.
Gravatar #34 - ZorK
16. nov. 2007 17:34
www.sf-anytime.dk
Dansk betalingsside til at se film. Dog er det streamende film. Men der er danske tekster og filmene koster omkring 30 kr. per film. Du kan ikke gemme filmen eller noget. Kun se den.

God alternativ til dem der ikke vil være ulovlige.

Dog SKAL der bruges Internet Explorer ... do'h...
Gravatar #35 - BluepaiN
16. nov. 2007 17:35
#25 Og du synes at 130-150 kr for en cd, er en fair pris? Det synes jeg hvertfald ikke. Det koster langt under en flad 5'er at lave en cd, og alligevel skal de tage så meget for dem. Få dem ned omkring 70 kr, så vil jeg købe masser af cd'er, modsat det jeg gør nu - her er det kun nogle få cd'er årligt, med kunstnere jeg ved jeg kan lide.
Gravatar #36 - ravneren
16. nov. 2007 19:07
#35
Der er ikke antydningen af den holdning i mit indlæg. Jeg synes også, prisen er høj for cd'er og dvd'er. Det er dog slet ikke det jeg tager stilling til. Jeg synes det er usselt at tage penge for reel fildeling bare fordi man sejler under russisk bekvemmelighedsflag.

Det er meget muligt at plade- og filmselskaber tager en stor bid af kagen, når der sælges en cd eller en dvd - men i det russiske eksempel får kunstneren intet. I stedet får en mellemmand 2 dollars for at lave en divx-komprimering. Det er da for alvor tyveri.
Gravatar #37 - sKIDROw
16. nov. 2007 19:16
#34

Det er jo værdiløst når der er DRM inficeret. Jeg håber de lancerer en lovlig tjeneste, og jeg betaler gerne. Men DRM låser til bestemte platforme, og det kan ikke accepteres.
Gravatar #38 - TonyMontana
16. nov. 2007 19:22
Her er hvad i mangler:
http://movies.nabolister.com/
Gravatar #39 - ajust
17. nov. 2007 11:55
Er det ikke bare som at købe P2P, eller er de rent faktisk lovligt for privatpersonen at købe det? Eller er det lige så ulovligt som at downloade selv?
Gravatar #40 - sKIDROw
17. nov. 2007 12:06
#39

Det tror jeg det er svært, at finde et objektivt svar på.
APG vil ihvertfald give dig, deres klienters svar, med dem selv som afsender...;)
Gravatar #41 - bnm
18. nov. 2007 10:07
Om jeg fatter folk gider betale for en vare som ikke følger dansk lovgivning.
Gravatar #42 - mvoigt26
18. nov. 2007 11:24
Nu er der en som nævner www.sf-anytime.dk (34) til streamede film, han nævner også man ikke kan optage dem som folk også påstår om tv2's (Sputnik) System.... men men... det kan man faktisk godt.. ,det kræver dog en kraftig pc, download FRAPS som er til at optage spil video'r med mere, start browseren og start fraps, start streamingen og fraps optager kun filmen og undertekster og lyd ikke browser vinduet, gad vide hvornår det bliver bekendt med den mulighed??! (og lukker den)
Gravatar #43 - mvoigt26
18. nov. 2007 11:27
Til overstående, husk dog at komprimere bagefter da raw eller avi outputtet vil være en kæmpe fil.
Gravatar #44 - BloTon
18. nov. 2007 12:56
#42 Man kunne da nemt streame og gemme Sputniks indhold, dengang de havde det hul, hvor man kun ændre lidt i URL'en og så se det gratis derinde... der kunne man da bare bruge SDP Downloader til at gemme inholdet og det behøvede da ikk være en specielt kraftig computer..! Ved ikk om man stadig kan!?
Gravatar #45 - henne
21. nov. 2007 09:41
#41: sig det til folk som tager elektronik-grej med hjem fra Østen/USA.

Det følger jo heller ikke dansk lovgivning på nogen måde, men ikke desto mindre er det populært, og det får løst opgaven.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login