mboost-dp1

Nvidia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis det er low-end, er det vel en fordel for "avarage" computer brugere. Mere eller mindre seriøse gamere, kan vel ikke rigtig få så meget gavn af det, går jeg ud fra.
Spørgsmålet er så om den udvikling der, kunne give et skub i GPU-teknologi generelt. Det kunne jo være godt.
Spørgsmålet er så om den udvikling der, kunne give et skub i GPU-teknologi generelt. Det kunne jo være godt.
#5 - Hedder det ikke officielt x86_64, og hedder de 64 bit arkitekturer ikke noget forskelligt ved Intel, Amd osv? Som f.eks. IA64, AMD64 eller sådan noget? Oo
Og er x86 ikke "bare" et instruktionssæt, det diktere vel ikke noget med nogle "bits".
Undskyld min uvidenhed.
Og er x86 ikke "bare" et instruktionssæt, det diktere vel ikke noget med nogle "bits".
Undskyld min uvidenhed.
#6
tror kun det hedder AMD64, hvis intel nogensidne skulle finde på at opsige kontrakten med AMD om x84, så kan jeg love dig for at du ikke kommer til at se flere 64bit cpu'er fra intel.
tror kun det hedder AMD64, hvis intel nogensidne skulle finde på at opsige kontrakten med AMD om x84, så kan jeg love dig for at du ikke kommer til at se flere 64bit cpu'er fra intel.
#9: Grafikkort er beregnet til at regne anderledes end CPUer gør. Det betyder at grafikkort er gode til at lave beregninger ang. grafik, hvilket CPUer ikke er.
CPUer er general purpose, de kan bruges til næsten alt, hvorimod GPUen kun er bygget til grafik - og evt. fysikberegninger.
CPUer er general purpose, de kan bruges til næsten alt, hvorimod GPUen kun er bygget til grafik - og evt. fysikberegninger.
#13 CPU kan meget mere og er derfor meget mere kompleks og du har langt flere instrutioner.
GPU kan kun én ting og cpu kan flere, det er den store forskel og det gør den mange gange mere kompleks.
Vil du have deltaljer bliver du hurtigt så kompliceret at det ikke kan stå i en post.
En gpu har specialeret enheder som f.eks. texture units, hvor cpu'en har fpu, heltals unit osv.
Du kan eventuelt søge efter review af de forskellige, ofte er der røngtenbilleder af cores, hvor de forskellige enheder står beskrevet så kan du sammenligne.
I en gpu har du nogle få enheder du 'bare' sætter en masse i røven af hinanden, feks antal texture units. I cpuer har du kun f.eks. én fpu som så er langt mere kompleks.
Og jeg synes ikke helt at man kan kalde det en bitstream, en cpu behandler opcodes, som består af bits men cpuen betragter dem som en code og behandler ikke bit for bit.
En x86 cpu behandler f.eks. en op code på op til 86bit pr cyklus (Hz). Derfor det hedder x86 teknologi.
GPU kan kun én ting og cpu kan flere, det er den store forskel og det gør den mange gange mere kompleks.
Vil du have deltaljer bliver du hurtigt så kompliceret at det ikke kan stå i en post.
En gpu har specialeret enheder som f.eks. texture units, hvor cpu'en har fpu, heltals unit osv.
Du kan eventuelt søge efter review af de forskellige, ofte er der røngtenbilleder af cores, hvor de forskellige enheder står beskrevet så kan du sammenligne.
I en gpu har du nogle få enheder du 'bare' sætter en masse i røven af hinanden, feks antal texture units. I cpuer har du kun f.eks. én fpu som så er langt mere kompleks.
Og jeg synes ikke helt at man kan kalde det en bitstream, en cpu behandler opcodes, som består af bits men cpuen betragter dem som en code og behandler ikke bit for bit.
En x86 cpu behandler f.eks. en op code på op til 86bit pr cyklus (Hz). Derfor det hedder x86 teknologi.
#6
Officielt
x86-64 hedder enten AMD64, eller Intel64 (Intel terminologi)
Yderligere kalder Intel x86-32 for IA32 og Itanic for IA64.
Lidt forvirrende ja - men det var Intels plan at IA64 skulle afløse IA32, men Intels dårlige håndtering af implementeringen af IA64, gjorde jo at der lige præcis blev plads til AMD64 - og så kom der lidt rod i navngivningen.
Officielt
x86-64 hedder enten AMD64, eller Intel64 (Intel terminologi)
Yderligere kalder Intel x86-32 for IA32 og Itanic for IA64.
Lidt forvirrende ja - men det var Intels plan at IA64 skulle afløse IA32, men Intels dårlige håndtering af implementeringen af IA64, gjorde jo at der lige præcis blev plads til AMD64 - og så kom der lidt rod i navngivningen.
#14 Men derfor er det vel stadig "bare" en bit stream... Det er en masse 010101 der bliver behandlet :-) samme gælder for ens GPU. Dog er det selvfølgelig når man samler dem at der opstår en væsentlig forskel.
Men X64 er bare X86_64, X86 er patenteret af Intel hvorimod "X64" udbyggelsen er patenteret til AMD. Om Nvidia har fået sådan en licens er jo så et helt andet spørgsmål....
Men X64 er bare X86_64, X86 er patenteret af Intel hvorimod "X64" udbyggelsen er patenteret til AMD. Om Nvidia har fået sådan en licens er jo så et helt andet spørgsmål....
#16 Men det er ikke en stream som begrebet normalt bruges i IT sammenhænge og sådan er det heller ikke på en gpu :-D
Forsøger man at forstå hvordan en cpu eller gpu arbejder skal man først forstå hvilket input den får og det er ikke stream. Så på den niveau han gerne vil snakke mener jeg det er relevant at forstå hvad en stream er :-D
Forsøger man at forstå hvordan en cpu eller gpu arbejder skal man først forstå hvilket input den får og det er ikke stream. Så på den niveau han gerne vil snakke mener jeg det er relevant at forstå hvad en stream er :-D
#14 skrev:En x86 cpu behandler f.eks. en op code på op til 86bit pr cyklus (Hz). Derfor det hedder x86 teknologi.
Hehe - hvor har du mon den ide fra. Yderst morsom teori. Lidt wikipedia-læsning antyder godt nok at det er et mere eller mindre tilfældigt valgt modelnummer, Efterfølgeren til 8085, som måske så havde en op code på max 85 bit :oP 10 bytes og 5 bit, det lyder som en det helt rigtige for en 8 bit cpu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.