mboost-dp1

Nvidia
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
HP har valgt, gratis, at reparere alle bærbare computere, som har fejlen.
I det her tilfælde er "reparere" at gøre blæseren mere følsom. Det er vidst den billige løsning.
Måske kan ATI med deres 4800 kort, presse Nvidia til at være lidt mere oppe på dupperne i fremtiden.
Jeg ejer en Znote 6224W fra oktober 2007, og er 100 % sikker på at den har omtalte defekt, så det er ikke kun fra november og fremefter.
Jeg har også mit Asus 8800 GTX, jeg skal sætte memory clock 50 ned før jeg kan få lov at spille Crysis stabilt, har snakket med op til flere der også har en 8800 GPU som har samme problem. Men er det Crytek, Nvidia eller Microsoft's problem, ingen af dem vil kendes ved det og siger bare det er de andre :(
#3 Igen kan man diskutere, hvad et fejlbehæftet produkt er.
Hvis kun 2% af brugerne nogensinde vil opleve en fejl med deres grafikkort, er man så forpligtet til at bytte dem alle?
Hvis man skriver i pressen, at grafikkort X muligvis har et problem og kan crashe, så vil 100% af kunderne hævde, at deres i hvert fald fejlede pga dette problem. Måske var fejlen, at computeren blev for varm, eller at softwaren bare crashede.
"Digital" er jo en abstraktion på en analog verden. Digitale systemer VIL fejle under bestemte omstændigheder. Så er spørgsmålet bare, hvordan man definerer, hvornår produktet er defekt. Er det defekt, hvis 1% af brugerne oplever et crash om måneden? 10%? 50%? Og hvordan beviser man, at det var grafikkortets skyld og ikke softwaren?
Hvis kun 2% af brugerne nogensinde vil opleve en fejl med deres grafikkort, er man så forpligtet til at bytte dem alle?
Hvis man skriver i pressen, at grafikkort X muligvis har et problem og kan crashe, så vil 100% af kunderne hævde, at deres i hvert fald fejlede pga dette problem. Måske var fejlen, at computeren blev for varm, eller at softwaren bare crashede.
"Digital" er jo en abstraktion på en analog verden. Digitale systemer VIL fejle under bestemte omstændigheder. Så er spørgsmålet bare, hvordan man definerer, hvornår produktet er defekt. Er det defekt, hvis 1% af brugerne oplever et crash om måneden? 10%? 50%? Og hvordan beviser man, at det var grafikkortets skyld og ikke softwaren?
Hmm.. sjovt nok har jeg haft en HP Pavilion dv9000-series notebook.
Den har et Nvidia kort, og lige pludselig kom der intet signal frem på skærmen, men udover det:
-Hopper det trådløse af og på hele tiden, og kun den pc der har det problem
-Tæner pludseligt (dog kun i dvale)
-Webcam virker lige pludselig ikke (og reinstall hjælper ikke)
-Oplevede at batterikapaciteten faldt meget pludseligt, fra 2-3 timer til 30-45 min. (stortset fra den ene dag til den anden)
Min er til rep. her 3. gang med mange af ovenstående fejl, hvor de fleste har været til rep. mere end den ene gang. Jeg kræver mine penge tilbage nu, det kan virkelig ikke passe at der bliver ved med at komme ny fejl, kan virkelig ikke passe at man skal vente 1 måned for at finde ud af at de ikke har rettet alt osv.
Jeg køber aldrig HP igen, men har skiftet til Mac.
#6 Man kan ringe ind til HP support hvis man oplever nogle af symptomerne, så synes da #3 er helt relevant, men selvfølgelig har de kun 1 års garanti i USA.
Den har et Nvidia kort, og lige pludselig kom der intet signal frem på skærmen, men udover det:
-Hopper det trådløse af og på hele tiden, og kun den pc der har det problem
-Tæner pludseligt (dog kun i dvale)
-Webcam virker lige pludselig ikke (og reinstall hjælper ikke)
-Oplevede at batterikapaciteten faldt meget pludseligt, fra 2-3 timer til 30-45 min. (stortset fra den ene dag til den anden)
Min er til rep. her 3. gang med mange af ovenstående fejl, hvor de fleste har været til rep. mere end den ene gang. Jeg kræver mine penge tilbage nu, det kan virkelig ikke passe at der bliver ved med at komme ny fejl, kan virkelig ikke passe at man skal vente 1 måned for at finde ud af at de ikke har rettet alt osv.
Jeg køber aldrig HP igen, men har skiftet til Mac.
#6 Man kan ringe ind til HP support hvis man oplever nogle af symptomerne, så synes da #3 er helt relevant, men selvfølgelig har de kun 1 års garanti i USA.
#3 der er 2 års reklamationsret på sådanne ting i danmark.... så hvis du oplever en fejl som kan bevises er på købstidspunktet, så har du ret til omlevering...problemet er bare når bevisbyreden bliver flyttet fra sælger over på køber :)
hvad lidt mere interessant er, at HP har indrømmet at de har kendt til fejlen siden 2007, og ikke oplyst om dette... Dette vil muligvis være nok til at sælgeren ikke har overholdt sin oplysningspligt :)
hvad lidt mere interessant er, at HP har indrømmet at de har kendt til fejlen siden 2007, og ikke oplyst om dette... Dette vil muligvis være nok til at sælgeren ikke har overholdt sin oplysningspligt :)
Har DELL XPS 1330 med Ubuntu installeret. Jeg skulle bare opdatere BIOS så hjalp det. Dette kan gøres med denne guide:
http://www.ducea.com/2007/08/27/dell-bios-firmware...
Hvis I ikke kan få det til at virke, så skriv endelig en mail til mig! Jeg vil med glæde hjælpe. Hader selv når jeg har brug for hjælp og Google er dum :-) Denne gang virkede det dog, men det kan jo være der sidder nogle derude der har lidt svært ved det. Spørg endelig!!!
Mvh. Michael
http://www.ducea.com/2007/08/27/dell-bios-firmware...
Hvis I ikke kan få det til at virke, så skriv endelig en mail til mig! Jeg vil med glæde hjælpe. Hader selv når jeg har brug for hjælp og Google er dum :-) Denne gang virkede det dog, men det kan jo være der sidder nogle derude der har lidt svært ved det. Spørg endelig!!!
Mvh. Michael
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.