mboost-dp1

Nokia

Nokia: Microsoft betaler os mere end vi betaler dem

- Via Slashgear - , redigeret af Pernicious

Når en virksomhed lader andre bruge deres software, er det altid mod en eller anden form for betaling, og det gælder naturligvis også når det kommer til Nokia og deres Windows-phones.

Men i en ny udtalelse fra Nokia fremgår det, at selvom Nokia betaler Microsoft for at bruge deres software i sine telefoner, så betaler Microsoft stadigt flere penge til Nokia, for de vil benytte softwaren, i hvad de kaldet “Platform Support”-betalinger.

Microsoft har således betalt $307 millioner til Nokia hvert kvartal, mens deres betaling til Microsoft ikke har løbet op i mere end $250 millioner.

Selv om dette er tilfældet udtaler Nokia dog også, at man ikke skal se det som et overskud, der kan have indflydelse på deres kommende regnskab. De informerer også om, at de kommende Windows Phone 8 mobiltelefoner heller ikke kommer til at have stor indflydelse på dette års regnskab, da de ganske simpelt ikke når at komme bredt nok ud på markedet.





Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
20. jul. 2012 06:29
Well, der var nok heller ingen der havde troet på, at Nokia valgte MS for deres blå øjnes skyld.

Men de "Platform Support"-betalinger bliver nok ikke ved til evig tid - det er nok de indledende år indtil Windows Phone enten er blevet en succes eller gået i glemmebogen!
Gravatar #2 - Brugernavn
20. jul. 2012 07:06
Så er det ærgeligt at de ikke har gjort det bedre. Ud over designet og den hurtige processer, har jeg lidt svært ved at se de positive egenskaber ved telefonen (Lumia 800), nu hvor jeg har brugt den i nogle uger. Jeg overvejer at udskifte den igen.
Gravatar #3 - Mnc
20. jul. 2012 07:15
#2
Er det så ikke nærmere WP7 der ikke tiltaler dig?
Gravatar #4 - nezz_dk
20. jul. 2012 07:19
#2 har du også have android før?

Jeg føler i hvertfald at min Lumia 800 er lidt handikappet i forhold til min gamle HD2 med android.

Der er bare nogle ting jeg savner,men jeg kan ikke helt sætte ord på hvad.

men tror måske jeg ville have det på samme måde hvis jeg havde en iPhone 4S
Gravatar #5 - dprocs
20. jul. 2012 07:23
#2

Sammenlignet med de tidligere WP-mobiler så syndes jeg Nokia har gjort det rimelig godt...

Jeg bruger stadig primært min Lumia 800, og lader S3 og IPhone 4 være rene test-platforme....

For mig er IOS lige en tand for kedelig, og indbyder ikke rigtig til at blive brugt, og S3 har sindsyg mange fede features, men jeg bruger stortset ikke nogen af dem i hverdagen....

Gravatar #6 - Igloohat
20. jul. 2012 07:26
#1 Jeg tror det var MS der valgte Nokia og ikke omvendt
Gravatar #7 - Brugernavn
20. jul. 2012 07:27
Mnc (3) skrev:
#2
Er det så ikke nærmere WP7 der ikke tiltaler dig?

Måske. Det er svært at afgøre, men jeg tænker bla. på den utroligt dårlige lyd i forhold til hvad jeg er vant til. Kvaliteten er ringe, og der er skrattelyde, når jeg starter og stopper lyde af enhver slags og skifte mellem musiknumre. Det skyldes dårlig hardwarestyring, og det er mange år siden, jeg har oplevet noget så ringe, hvad det angår.

Kort appsne er skuffende og mangelfulde, navnligt mht. POI'er. Man kan ikke engang slukke skærmen under navigationen, så man kommer nemt til at ramme den, hvis man har den i lommen, når man cykler efter talevejledningen. Det bruger også en masse unødigt strøm.

Billedkvaliteten er under den standard, jeg er vant til.

Den er samlet en lille smule skævt.

Den tager en evighed at lade op.

Den spasser totalt ud, hvis jeg hopper ud af telefonappen mens jeg taler i telefon.

En samlet lydstyrke til alt(En WP7 ting.)
Gravatar #8 - nubus
20. jul. 2012 07:28
Nokia har fortalt, at de har solgt 4 mio. Lumia-enheder i seneste kvartal. En WP-licens koster altså Nokia omkring 375 kr - det er 27% af prisen på en Lumia. Alligevel meget at betale - og så er der mindre til god hardware.
Gravatar #9 - dprocs
20. jul. 2012 07:37
#7

Ja, lige præcis lydstyringen virker det ikke som om der er styr på endnu...

Jeg fik et helt chok første gange jeg hev lydkablet ud uden at stoppe afspilleren(så skratter den).
Det har jeg aldrig nogensinde prøvet på IPhone'en.


Og knappen på headset'et til at styre musikken med er også rimelig dårlig designet.
Tror aldrig nogensinde jeg har fundet den uden at skulle kigge på kablet.



Mht. Nokia Drive etc., så har jeg heller ikke forstået hvorfor Nokia ikke tillader at programmet køre under lock-screen...
Eftersom det er muligt at implementere.
Gravatar #10 - nubus
20. jul. 2012 07:38
Igloohat (6) skrev:
#1 Jeg tror det var MS der valgte Nokia og ikke omvendt


Formentlig. Nokia kunne have valgt Android eller droppet smartphones. MS derimod havde brug for en partner.

Ser dog ikke ud til at Nokia længere tror helt på WP. Nokia var ude i sidste uge og sige at de har en "Plan B" hvis Windows Phone 8 ikke sælger. Sidste år afviste de totalt at WP kunne fejle og behovet for en "Plan B". Noget har ændret sig.
Gravatar #11 - Windcape
20. jul. 2012 07:38
da de ganske simpelt ikke når at komme bredt nok ud på markedet.
ie. Nokia er super langsomme, og vil blive slået af konkurrenterne.
Gravatar #12 - Brugernavn
20. jul. 2012 07:38
nezz_dk (4) skrev:
#2 har du også have android før?

Ja. Det har været meget mere brugbart for mig. Bare det at jeg kan åbne kort appen, søge efter blomster eller andet, og blive navigeret derhen er noget, jeg savner. Prøvede med lumian og fik en eller anden flamsk by, der hed Beemster.
Gravatar #13 - Montago.NET
20. jul. 2012 07:49
#7

Alle de ting du siger er sandt og så har du glemt 20 andre ting som gør Lumia 800 elendig...

- Lumia 800 kan ikke trække store hovedtelefoner som f.eks. Sennheiser HD 555 - men det kan en iPhone 4 godt

- Lydniveau som er horribelt, ringetoner som er for høje og musik som ikke kan skrues ned er til at blive sindssyg af

- skærmen som er hundelort pga Pentile opløsning, Tekst og grafik gør direkte ondt i øjnene. OLED giver dog et rigtig nice sortniveau !


Det værste er at jeg er blevet flameratet utallige gange for at hate på Lumia800/WP7 fordi den er sådan en skod telefon.

og jo, når man kommer fra iPhone 4/4s er Windows Phone tudende elendig

Har heldigvis lige solgt min Lumia 800 til samme pris som jeg gav for den... så nu jeg glad igen :D
Gravatar #14 - Magten
20. jul. 2012 07:55
nubus (8) skrev:
Nokia har fortalt, at de har solgt 4 mio. Lumia-enheder i seneste kvartal. En WP-licens koster altså Nokia omkring 375 kr - det er 27% af prisen på en Lumia. Alligevel meget at betale - og så er der mindre til god hardware.
Ja, en Lumia 610. Eller godt 14% af en Lumia 800 og 11% af en Lumia 900.
Gravatar #15 - Magten
20. jul. 2012 07:59
nubus (10) skrev:
Ser dog ikke ud til at Nokia længere tror helt på WP. Nokia var ude i sidste uge og sige at de har en "Plan B" hvis Windows Phone 8 ikke sælger. Sidste år afviste de totalt at WP kunne fejle og behovet for en "Plan B". Noget har ændret sig.
Ethvert firma med respekt for sig selv og sine investorer har sgu da en plan b.
Gravatar #16 - Hubert
20. jul. 2012 08:02
Magten (14) skrev:
Ja, en Lumia 610. Eller godt 14% af en Lumia 800 og 11% af en Lumia 900.


%-delen går jo kun en vej. Og det er ikke til Nokia's fordel. :)
Gravatar #17 - Brugernavn
20. jul. 2012 08:09
Montago (13) skrev:
- Lumia 800 kan ikke trække store hovedtelefoner som f.eks. Sennheiser HD 555 - men det kan en iPhone 4 godt

Dem, jeg har kan den godt trække, men lydniveauet er generelt lavt i Lumiaen.

Montago (13) skrev:
- Lydniveau som er horribelt, ringetoner som er for høje og musik som ikke kan skrues ned er til at blive sindssyg af

Sandt, og det er også trælst under navigation. Talevejledninen råber vanvittigt højt og musikken er meget lav.

Montago (13) skrev:
- skærmen som er hundelort pga Pentile opløsning, Tekst og grafik gør direkte ondt i øjnene. OLED giver dog et rigtig nice sortniveau !

Generer ikke mig helt så meget. Kun lidt.

Montago (13) skrev:
Det værste er at jeg er blevet flameratet utallige gange for at hate på Lumia800/WP7 fordi den er sådan en skod telefon.

Lad dig ikke gå på af fanboys.

Montago (13) skrev:
og jo, når man kommer fra iPhone 4/4s er Windows Phone tudende elendig

Samme oplevelse fra Android, udover mindre lag.
Gravatar #18 - Magten
20. jul. 2012 08:15
Montago (13) skrev:
Det værste er at jeg er blevet flameratet utallige gange for at hate på Lumia800/WP7 fordi den er sådan en skod telefon.
Du er blevet ratet sådan fordi du bare har siddet og råbet "DET ER NOGET LORT!!!!!1111" uden at argumentere for din mening.

Montago (13) skrev:

og jo, når man kommer fra iPhone 4/4s er Windows Phone tudende elendig
Smag og behag - jeg var utrolig glad for at slippe af med min iPhone 4.. Hold kæft det er en kedelig telefon.

Eller nej, hardwaren er lækker. iOS er røvsygt og direkte trist at se på.
Gravatar #19 - Brugernavn
20. jul. 2012 08:19
Magten (18) skrev:
Du er blevet ratet sådan fordi du bare har siddet og råbet "DET ER NOGET LORT!!!!!1111" uden at argumentere for din mening.

Det er rigtigt nok, men jeg synes også der er mange brugere her, der har et positivt syn på telefonen, der ikke helt står mål med virkeligheden.

Magten (18) skrev:
Eller nej, hardwaren er lækker. iOS er røvsygt og direkte trist at se på.

Jeg ville nu foretrække det frem for WP7 alligevel fordi det er mere gennemarbejdet, og der er en myriade af apps. Og Zune er mere kedeligt end et afsnit af krabbefiskerene. Men Næste gang køber jeg Android igen.
Gravatar #20 - Hubert
20. jul. 2012 08:20
Magten (18) skrev:
Du er blevet ratet sådan fordi du bare har siddet og råbet "DET ER NOGET LORT!!!!!1111" uden at argumentere for din mening.


Har du bemærket hvordan rating system bliver brugt? Kritik af et microsoft produkt resulterer gerne i en "staffe aktion" med negative ratings som resultat.
Gravatar #21 - PoulErik
20. jul. 2012 08:27
Hubert (20) skrev:
Har du bemærket hvordan rating system bliver brugt? Kritik af et microsoft produkt resulterer gerne i en "staffe aktion" med negative ratings som resultat.

Korrekt.

Newz er blevet en MS reklamesøjle omsværmet af MS-røvslikkere, som fluer om en lort.
Gravatar #22 - Hubert
20. jul. 2012 08:29
PoulErik (21) skrev:
Korrekt.

Newz er blevet en MS reklamesøjle omsværmet af MS-røvslikkere, som fluer om en lort.


Lige præcis i dit tilfælde vil jeg mene en negativ rating ofte er berettiget.
Gravatar #23 - Brugernavn
20. jul. 2012 08:29
PoulErik (21) skrev:
Newz er blevet en MS reklamesøjle omsværmet af MS-røvslikkere, som fluer om en lort.

Dine ratings har ikke noget med fanboyisme at gøre. Quoten forklarer dine ratings ret godt.
Gravatar #24 - Hubert
20. jul. 2012 08:32
Brugernavn (23) skrev:
Dine ratings har ikke noget med fanboyisme at gøre. Quoten forklarer dine ratings ret godt.


Han har dog til dels ret. Enten er der en meget høj andel af MS folk her på newz.dk eller også præsterer de der er her blot at fylde meget.
Gravatar #25 - PoulErik
20. jul. 2012 08:33
Windcape (11) skrev:
ie. Nokia er super langsomme, og vil blive slået af konkurrenterne.


Så nu er det Nokias skyld at Windows Phone 8 ikke er færdigt, og ikke er lavet, så det kan køre på de gamle telefoner.

Det er da MS, der er skyld i at gamle telefoner, ikke kan opgraderes til Windows Phone 8.

Microsoft er vant til at have så meget indflydelse, at de nu bare skider stort of flot på alt og alle.
Gravatar #26 - Brugernavn
20. jul. 2012 08:34
Hubert (24) skrev:
Han har dog til dels ret. Enten er der en meget høj andel af MS folk her på newz.dk eller også præsterer de der er her blot at fylde meget.

Well, der er dels nogen, der fylder meget, men også nogen, der lader sig provokere af hans indlæg og tipper mere over til MS siden end de ellers ville.
Gravatar #27 - Hubert
20. jul. 2012 08:37
Brugernavn (26) skrev:
Well, der er dels nogen, der fylder meget, men også nogen, der lader sig provokere af hans indlæg og tipper mere over til MS siden end de ellers ville.


Og så er der os andre der ikke altid gider læse hvad han skriver fordi det i bund og grund ikke betyder noget. :)
Gravatar #28 - Magten
20. jul. 2012 08:43
Brugernavn (19) skrev:
Det er rigtigt nok, men jeg synes også der er mange brugere her, der har et positivt syn på telefonen, der ikke helt står mål med virkeligheden.
Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har ikke selv en :)

Brugernavn (19) skrev:
Jeg ville nu foretrække det frem for WP7 alligevel fordi det er mere gennemarbejdet, og der er en myriade af apps. Og Zune er mere kedeligt end et afsnit af krabbefiskerene. Men Næste gang køber jeg Android igen.
Der er vi så forskellige.. Men jeg ville klart vælge en Android telefon over iOS hvis valget stod mellem de to. iOS fungerer skide godt, men det trænger gevaldigt til fornyelse.

Hubert (20) skrev:
Har du bemærket hvordan rating system bliver brugt? Kritik af et microsoft produkt resulterer gerne i en "staffe aktion" med negative ratings som resultat.
Det er gået over gevind på det sidste, men det synes jeg kun man kan takke folk som PoulErik, Geo og nubus for. Konstante udokumenterede påstande, direkte løgne og svinere - også den personlige slags - er ikke med til at fremme debatten.
Gravatar #29 - moulder666
20. jul. 2012 08:43
Hubert (24) skrev:
Han har dog til dels ret. Enten er der en meget høj andel af MS folk her på newz.dk eller også præsterer de der er her blot at fylde meget.


Jeg synes nu, at vi har en god stak forskellige fanboys. Det er næsten ligegyldigt hvor kritikken lander, så er der straks en stak personer, der er villige til at gå i offerrollen og sige "Det er godtnok moderne at hate på Mac/M$/Android/Google/you name it!"

Der er dog blevet færre højlydte BSD/Linux fanboys på det seneste...de er der vist stadig, men råber bare ikke så højt. :-)
Gravatar #30 - Brugernavn
20. jul. 2012 08:48
Magten (28) skrev:
Men jeg ville klart vælge en Android telefon over iOS hvis valget stod mellem de to. iOS fungerer skide godt, men det trænger gevaldigt til fornyelse.

Jeg ville helt klart også vælge Android over iOS, men jeg skrev at jeg ville vælge iOS over WP7. Vi har vist nogenlunde samme opfattelse af iOS.

Tror jeg købte denne telefon fordi det ikke var gået op for mig, hvor godt Android er blevet i forhold til konkurrenterne.

Magten (28) skrev:
Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har ikke selv en :)

Så du har stadig en iPhone? Ved ikke hvorfra, men jeg troede faktisk du var hoppet på Lumia vognen hen ad vejen. Det må være noget, jeg har drømt.
Gravatar #31 - Hubert
20. jul. 2012 08:52
Magten (28) skrev:
Det er gået over gevind på det sidste, men det synes jeg kun man kan takke folk som PoulErik, Geo og nubus for. Konstante udokumenterede påstande, direkte løgne og svinere - også den personlige slags - er ikke med til at fremme debatten.


Jeg har ikke lyst til at gå ind i debat om navngivne personer. Jeg har heller ikke lyst til at sætte navn på andre personer der til tider kører en tilsvarende stil blot den anden vej. Eller de der blot deltager i debatten via rating systemet.

Jeg vil godt give dig ret i at det åbenbart for nogle folk her på siden er slået klik her på det sidste. Det gælder iøvrigt både pro og ikke pro MS folk. :)
Gravatar #32 - Hubert
20. jul. 2012 08:57
moulder666 (29) skrev:
Jeg synes nu, at vi har en god stak forskellige fanboys. Det er næsten ligegyldigt hvor kritikken lander, så er der straks en stak personer, der er villige til at gå i offerrollen og sige "Det er godtnok moderne at hate på Mac/M$/Android/Google/you name it!"

Der er dog blevet færre højlydte BSD/Linux fanboys på det seneste...de er der vist stadig, men råber bare ikke så højt. :-)


Selvfølgelig kan du finde fanboys inden for alt. Jeg tror nu ikke mængden af BSD fanboys er blevet mindre. Jeg er er stadig :p

Mit største problem ved mange af de her ellers til tider spændende microsoft debatter der har været en del af her på det sidste er at hvis man stiller sig kritisk så bliver man hurtigt stemplet som værende en linux fanboy(?!) og som værnede en som bare hader MS. Og det er ikke for at indtag en offerrolle. Jeg er stor nok til at klare mig selv uden at blive opfattet som et offer. Jeg har efterhånden lært hvem fra "MS lejren" der er i stand til at argumentere fornuftigt og ellers holde en sober tone gennem en hel debat.
Gravatar #33 - Magten
20. jul. 2012 09:00
Brugernavn (30) skrev:
Jeg ville helt klart også vælge Android over iOS, men jeg skrev at jeg ville vælge iOS over WP7. Vi har vist nogenlunde samme opfattelse af iOS.
Jeps, jeg tror vi er nogenlunde enige - lige udover Android vs WP :P

Brugernavn (30) skrev:
Så du har stadig en iPhone? Ved ikke hvorfra, men jeg troede faktisk du var hoppet på Lumia vognen hen ad vejen. Det må være noget, jeg har drømt.
Nope, har en Samsung Omnia W :)
En fin telefon til pengene synes jeg, dog savner jeg en ordentlig kort service. Bing Maps er stort set ubrugeligt herhjemme.. Kunne godt tænke mig at prøve det i USA hvor der er gjort noget mere ud af oplevelsen.

Hubert (31) skrev:
Jeg vil godt give dig ret i at det åbenbart for nogle folk her på siden er slået klik her på det sidste. Det gælder iøvrigt både pro og ikke pro MS folk. :)
Så tror jeg vi er nogenlunde enige ;)
Gravatar #34 - Brugernavn
20. jul. 2012 09:04
Magten (33) skrev:
Nope, har en Samsung Omnia W :)

Ah, så forstår jeg dine indlæg bedre ;)
Magten (33) skrev:
Bing Maps er stort set ubrugeligt herhjemme..

Amen. Lidt ærgeligt at MS ikke gør noget.

Magten (33) skrev:
Jeps, jeg tror vi er nogenlunde enige - lige udover Android vs WP :P

Også hvis Android kørte lige så glidende?
Gravatar #35 - PoulErik
20. jul. 2012 09:09
Magten (28) skrev:
Det er gået over gevind på det sidste, men det synes jeg kun man kan takke folk som PoulErik, Geo og nubus for. Konstante udokumenterede påstande, direkte løgne og svinere - også den personlige slags - er ikke med til at fremme debatten.


Så du mener, det er gået over gevind fordi folk, der har en anden holdning end den du har, er begyndt at åbne munden.

Problemet er jo at MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn, der er flasket op med deres Windows-PC som deres kæreste eje, ikke kan tåle, at folk taler dårligt om deres livsledsager, og efterfølgende siger dem imod. Hvilket så resultere i "irrellevant", "flamebait" og "troll calling".

Så må jeg lige tilføje at i en debat må man som regl gerne komme med personlige holdninger, som givet vis ikke har andre kilder end den udtalelse man kommer med.
Hvis man kun måtte debatere ved, at citere hvad andre har sagt, så ville vi ikke have nogen debat.
Gravatar #36 - Hubert
20. jul. 2012 09:13
PoulErik (35) skrev:
Så du mener, det er gået over gevind fordi folk, der har en anden holdning end den du har, er begyndt at åbne munden.

Problemet er jo at MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn, der er flasket op med deres Windows-PC som deres kæreste eje, ikke kan tåle, at folk taler dårligt om deres livsledsager, og efterfølgende siger dem imod. Hvilket så resultere i "irrellevant", "flamebait" og "troll calling".

Så må jeg lige tilføje at i en debat må man som regl gerne komme med personlige holdninger, som givet vis ikke har andre kilder end den udtalelse man kommer med.
Hvis man kun måtte debatere ved, at citere hvad andre har sagt, så ville vi ikke have nogen debat.


Nu ved jeg godt at det ikke er mig du spørger men jeg vil gerne knytte en kommentar på dit indlæg.

Langt de fleste af os har ikke noget problem med de fleste af de personer du omtaler som "MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn". Det skyldes måske at vi ikke omtaler dem som værende "MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn". ;)

Jeg er dog enig med dig i at man ikke kan/skal levere dokumentation for subjektive vurderinger.
Gravatar #37 - PoulErik
20. jul. 2012 09:21
Hubert (36) skrev:
Nu ved jeg godt at det ikke er mig du spørger men jeg vil gerne knytte en kommentar på dit indlæg.

Jeg spørger ikke nogen. Jeg ytre bare min holdning.

Hubert (36) skrev:
Langt de fleste af os har ikke noget problem med de fleste af de personer du omtaler som "MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn". Det skyldes måske at vi ikke omtaler dem som værende "MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn". ;)


Igen. Det er min holdning.
Jeg har et problem med dem, fordi de tilsyneladende har et problem med, at jeg har en holdning.
Gravatar #38 - Magten
20. jul. 2012 09:22
Brugernavn (34) skrev:
Også hvis Android kørte lige så glidende?
Mja... Det er svært at sige.. Android er på flere punkter bedre end WP og jeg har også stærkt overvejet at hoppe tilbage på Android næste gang jeg skal have ny telefon. Omvendt så synes jeg helhedsopleven i WP er så lækker at jeg næsten ikke nænner at erstatte den med Android som imo ikke klarer det særlig godt på det punkt.

PoulErik (35) skrev:
Problemet er jo at MS-wannabe-lobyisterne er overforkælede snvæersynede voksen-børn, der er flasket op med deres Windows-PC som deres kæreste eje, ikke kan tåle, at folk taler dårligt om deres livsledsager, og efterfolgende siger dem imod.
Skal vi virkelig tage den igen? Jeg har de sidste 4-5 år kørt Windows XP/7/8, OSX 10.6/10.7 (forhåbentlig snart 10.8), Ubuntu, Debian og lidt andre Linux distros. Min server kører Ubuntu Server og har gjort det i flere år.
Men bild du bare dig selv ind at alle der bruger Windows gør det fordi de ikke ved bedre.

PoulErik (35) skrev:
Så må jeg lige tilføje at i en debat må man som regl gerne komme med personlige holdninger, som givet vis ikke har andre kilder end den udtalelse man kommer med.
Der er forskel på holdninger og påstande :) Holdninger har jeg intet imod, så længe man kan argumentere for dem.
Gravatar #39 - Brugernavn
20. jul. 2012 09:23
PoulErik (37) skrev:
Jeg har et problem med dem, fordi de tilsyneladende har et problem med, at jeg har en holdning.

De har ikke problemer med din holdning. De har problemer med din attityde.
Gravatar #40 - Slettet Bruger [3101343654]
20. jul. 2012 09:24
PoulErik (35) skrev:
Så du mener, det er gået over gevind fordi folk, der har en anden holdning end den du har, er begyndt at åbne munden.


Det står jo ordret i det du citere hvorfor manden ikke bryder sig om jer.

"Konstante udokumenterede påstande, direkte løgne og svinere"

Holdninger er lort, det gælder alle. Vi vil ha fakta og dokumenterede påstande. ellers ender vi netop ud i en religiøs debat.
Gravatar #41 - Hubert
20. jul. 2012 09:24
Brugernavn (39) skrev:
De har ikke problemer med din holdning. De har problemer med din attityde.


Din røv. Nu skulle jeg lige til at skrive noget begavet ud i den retning. Eller ihvertfald noget jeg bilder mig selv ind ville være begavet. :p
Gravatar #42 - Hubert
20. jul. 2012 09:25
SlettetBruger (40) skrev:
Det står jo ordret i det du citere hvorfor manden ikke bryder sig om jer.

"Konstante udokumenterede påstande, direkte løgne og svinere"

Holdninger er lort, det gælder alle. Vi vil ha fakta og dokumenterede påstande. ellers ender vi netop ud i en religiøs debat.


Det er immervæk svært at finde dokumentation for ens opfattelse af helhedsoplevelsen af WP ikke sandt?
Gravatar #43 - Brugernavn
20. jul. 2012 09:30
Magten (38) skrev:
Omvendt så synes jeg helhedsopleven i WP er så lækker at jeg næsten ikke nænner at erstatte den med Android som imo ikke klarer det særlig godt på det punkt.

Enig, Google og andre grænseflade leverandørerer til android () har ikke været særigt gode til at levere sammenhængende oplevelser mht. design. Men WP7 er begyndt at kede mig, og jeg føler mig begrænset på mange måder.
Gravatar #44 - PoulErik
20. jul. 2012 09:46
Brugernavn (39) skrev:
De har ikke problemer med din holdning. De har problemer med din attityde.


Fis ind i ungdomshuset og få dig et rigtigt navn.
Gravatar #45 - Slettet Bruger [3101343654]
20. jul. 2012 09:48
Hubert (42) skrev:
Det er immervæk svært at finde dokumentation for ens opfattelse af helhedsoplevelsen af WP ikke sandt?


True dat, men man kan da argumentere for hvorfor det er skidt uden at bruge sætninger som:



PoulErik (44) skrev:
Fis ind i ungdomshuset og få dig et rigtigt navn.
Gravatar #46 - PoulErik
20. jul. 2012 09:53
SlettetBruger (40) skrev:
Holdninger er lort, det gælder alle. Vi vil ha fakta og dokumenterede påstande. ellers ender vi netop ud i en religiøs debat.


Hvordan skal jeg så komme af med påstande som følgende:
MS misbriger deres monopol på desktop markedet, når de påtvinger og hjernevasker PC forbrugere med metro i Wondows 8, med henblik på at erobere smartphone og tablet markedet.

Det er lidt svært at documentere uden at skrive en phd om emnet.
Gravatar #47 - Magten
20. jul. 2012 09:57
PoulErik (46) skrev:
Det er lidt svært at documentere uden at skrive en phd om emnet.
Så ved du jo hvad du skal bruge de næste par år på :-)
Gravatar #48 - XorpiZ
20. jul. 2012 09:58
PoulErik (46) skrev:
MS misbriger deres monopol på desktop markedet, når de påtvinger og hjernevasker PC forbrugere med metro i Wondows 8, med henblik på at erobere smartphone og tablet markedet.


Der findes garanteret en forening for folk, der har vanvittige konspirationsteorier om MS og deres "følge" på newz.dk.

De vil sikkert hylde dig som Messias med det engagement du lægger for dagen.
Gravatar #49 - Slettet Bruger [3101343654]
20. jul. 2012 09:59
PoulErik (46) skrev:
MS misbriger deres monopol på desktop markedet, når de påtvinger og hjernevasker PC forbrugere med metro i Wondows 8, med henblik på at erobere smartphone og tablet markedet.


Umuligt at dokumentere.
Problemet er at det ikke havde været et issue hvis Windows 7 var kommet med Metro, og så med de andre produkter efterfølgene.
Gravatar #50 - nubus
20. jul. 2012 10:03
Magten (14) skrev:
Ja, en Lumia 610. Eller godt 14% af en Lumia 800 og 11% af en Lumia 900.


Det beløb Nokia i gennemsnit sælger telefonerne til - der går 27% direkte til Microsoft. Det er ikke 11% af en Lumia 900. Det er 27% af gennemsnitsprisen og det tal er på vej op (fordi WP-mobilerne falder i pris). Du blander vejl. udsalg med Nokias salgspriser og så går det galt for dig.

Nokia skal også tjene på telefonerne og samle dem. Hvis det tager 1/3, MS tager 1/3 - så er der 1/3 til HW. På en Android telefon vil der nærmere være 2/3 - eller dobbelt så meget telefon for de samme penge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login