mboost-dp1

Nokia

Nokia fremviser første Windows Phone 7-telefon

- Via The Inquirer - , redigeret af Net_Srak , indsendt af thimon

Nokias administrerende direktør Stephen Elop, har netop været i Ungarn, hvor han blandt andet præsenterede den netop annoncerede N9 smartphone, som anvender MeeGo. Med i lommen havde han dog en anden mobiltelefon, der næsten var identisk, som anvendte Microsoft Windows Phone 7.

Selvom Elop bad de tilstedeværene om ikke at filme eller tage billeder af telefonen, så blev det ikke tilfældet, og i en video herunder, kan du se hele præsentationen af telefonen.

Indtil videre har telefonen navnet Sea Ray, og ser ud til at være en kopi af en N9, blot med den ekstra detalje, at der er tilføjet en ekstra knap i siden, som skal anvendes til at tage billeder med.

Læs også: Nokia N9 – Den første MeeGo telefon

Elop røbede ingen tekniske specifikationer for telefonen, men givet, at den er identisk med N9, så vil den komme med en 3,9″ AMOLED skærm (854 x 480), 1 GB Ram, 16 GB eller 64 GB lagerplads, 1 GHz OMAP3630 processor, PowerVR SGX530 GPU og 8 MP vidvinkel-kamera.

Det forventes, at telefonen kommer på markedet i løbet af efteråret i forbindelse med udgivelsen af Mango-opdateringen til WP7.





Gå til bund
Gravatar #51 - Cloud02
26. jun. 2011 22:20
#48
Det lyder da lidt som en dum strategi at vente til at telefonen er ude når man vil konkurrere på cutting-edge apps. Der handler det vel især om first-to-market og ikke to-market 6 måneder efter at telefonen har været på markedet.

Jeg ser det ikke rentabelt at konkurrere på cutting-edge når det kommer til mobil apps. Men, hvis man først går igang med sin udvikling, når telefonen er udkommet, så er situationen jo en anden. For så sigter man jo at udgive til en telefon som er 6 måneder gammel, når man selv er klar.
Gravatar #52 - Windcape
26. jun. 2011 22:24
Cloud02 (51) skrev:
first-to-market
Faktisk så er first-to-market på WP7 ved at være udtømt.

Stort set alting der ikke kræver Mango-opdateringen er lavet.

Gravatar #53 - Cloud02
26. jun. 2011 22:28
Windcape (52) skrev:
Faktisk så er first-to-market på WP7 ved at være udtømt.

Stort set alting der ikke kræver Mango-opdateringen er lavet.

Ja. Men folk er jo allerede i gang med at lave apps der fungerer med Mango-updaten og tager dets nye API funktioner i brug, eller sidder med ideer der er klar til implementering, så snart de kan tage og føle på Mango SDK.
Det er jo ikke fordi, de først går igang med ide-generering og udvikling når Mango udkommer og så er klar med deres apps en gang i 2012.
Gravatar #54 - Windcape
26. jun. 2011 22:35
Cloud02 (53) skrev:
Men folk er jo allerede i gang med at lave apps der fungerer med Mango-updaten og tager dets nye API funktioner i brug, eller sidder med ideer der er klar til implementering, så snart de kan tage og føle på Mango SDK.
Nemlig ;-)

Jeg har gang i en enkelt app so far. Jeg venter dog til at jeg kan teste det på telefonen, for at bedømme tekst-størrelser etc.

Cloud02 (53) skrev:
Det er jo ikke fordi, de først går igang med ide-generering og udvikling når Mango udkommer og så er klar med deres apps en gang i 2012.
Selvfølgelig ikke.

Jeg startede med WP7 udvikling 6-8 måneder før telefonerne kom på markedet. Mango er ikke anderledes, udover at vi ikke kan teste det særlig godt lige pt.
Gravatar #55 - arne_v
26. jun. 2011 22:35
Windcape (50) skrev:
Ikke på iPhone og WP7. Specielt ikke da langt fra alle apps er egnet til reklamer, specielt ikke spil!


Du glemmer den tredie kategori.
Gravatar #56 - Windcape
26. jun. 2011 22:39
arne_v (55) skrev:
Du glemmer den tredie kategori.
Oh, rite, enterprisy.
Gravatar #57 - arne_v
26. jun. 2011 22:40
Cloud02 (51) skrev:
Det lyder da lidt som en dum strategi at vente til at telefonen er ude når man vil konkurrere på cutting-edge apps. Der handler det vel især om first-to-market og ikke to-market 6 måneder efter at telefonen har været på markedet.


Cloud02 (51) skrev:
Jeg ser det ikke rentabelt at konkurrere på cutting-edge når det kommer til mobil apps. Men, hvis man først går igang med sin udvikling, når telefonen er udkommet, så er situationen jo en anden. For så sigter man jo at udgive til en telefon som er 6 måneder gammel, når man selv er klar.


Så altså du synes at det er OK at udvikle software til 2 år gamle telefoner for maksimal marked og til telefoner der ikke kan fåes endnu for at være cutting edge, men du tror ikke på at udvikle til de hurtigste telfoner der kan købes?

Det passer ikke ret godt med hvad man har set på diverse andre software markeder.
Gravatar #58 - Cloud02
27. jun. 2011 06:33
arne_v (57) skrev:
Så altså du synes at det er OK at udvikle software til 2 år gamle telefoner for maksimal marked og til telefoner der ikke kan fåes endnu for at være cutting edge, men du tror ikke på at udvikle til de hurtigste telfoner der kan købes?

Jeg siger ikke at man skal udvikle til absolut laveste fællesnævner og 2 år gamle telefoner, men jeg ville have mine betænkligheder med at udvikle software der kun kan benyttes af en brøkdel af brugerne, fordi det gør brug af hardware teknologier som folk ikke har enndu.

arne_v (57) skrev:
Det passer ikke ret godt med hvad man har set på diverse andre software markeder.

Crytek ville være uenige med dig, når det kom til Crysis 1.
Gravatar #59 - Magten
27. jun. 2011 07:18
Windcape (25) skrev:
Faktisk kunne den nye knap godt være en tilbage-knap, siden den er i bunden. Hvis den har den rigtige brede kan man så bruge sin ringefinger til at gå tilbage med.
Det vil så som minimum kræve at man bruger venstre hånd til at holde telefonen med, så vidt jeg kan se.

Ikke særlig praktisk imo.
Gravatar #60 - syska
27. jun. 2011 13:58
Cloud02 (58) skrev:
Crytek ville være uenige med dig, når det kom til Crysis 1.


De er da netop enig med arne_v ... Crysis 1 har været en større success end Crysis 2. Ved 2'eren prøver de at ramme marked, så alle computere kunne køre det ... og det har de indset var en STOR fejl.

http://railgun.newz.dk/crytek-indroemmer-at-de-sko...

Måske jeg misforstår dig ... for det lyder som om du modsiger dig selv.
Gravatar #61 - Cloud02
27. jun. 2011 14:19
syska (60) skrev:
De er da netop enig med arne_v ... Crysis 1 har været en større success end Crysis 2.

Så vidt jeg kan huske så var Crytek ude at tude over for dårlige salgstal da spillet udkom.
Gravatar #62 - syska
27. jun. 2011 20:19
Cloud02 (61) skrev:
Så vidt jeg kan huske så var Crytek ude at tude over for dårlige salgstal da spillet udkom.


Det er meget muligt ... men det er også ved at være mange år siden nu. Grafikken på Crysis er stadig godt i forhold til 2'eren hvis man skal tro overstående nyhed.

Hvor de med 2'ereren netop gik efter at kunne understøtte alt hvad den almindelig bruger havde ... og det er jo hvad så de siger nu, var en STOR fejl ...

Det kan godt ske de havde dårlige salgs tal da det udkom ... men da det meste var forud for sin tid ... så har det måske en længere tid hvor det kan sælges.
Gravatar #63 - Cloud02
27. jun. 2011 20:21
#62
Cloud02 (58) skrev:
Jeg siger ikke at man skal udvikle til absolut laveste fællesnævner og 2 år gamle telefoner, men jeg ville have mine betænkligheder med at udvikle software der kun kan benyttes af en brøkdel af brugerne, fordi det gør brug af hardware teknologier som folk ikke har enndu.
Gravatar #64 - arne_v
6. jul. 2011 01:31
Cloud02 (58) skrev:
Jeg siger ikke at man skal udvikle til absolut laveste fællesnævner og 2 år gamle telefoner, men jeg ville have mine betænkligheder med at udvikle software der kun kan benyttes af en brøkdel af brugerne, fordi det gør brug af hardware teknologier som folk ikke har enndu.


Som vist i #45 så passer det at starte udvikling til allernyeste telefoner ganske godt med en produkt cyklus.
Gravatar #65 - arne_v
6. jul. 2011 01:35
Windcape (56) skrev:
Oh, rite, enterprisy.


Smartphone apps er en mobil tilgang til information og services på nettet.

Hvis du prøver at opdele information og services på nettet henvendt til browsere i:
- betalings services
- reklame finansieret
- betalt af firmaer som tjener penge på deres kerneforretning som bare understøttes af teknologien
- skatteyder betalt
- doneret
så er jeg ikke i tvivl om at den tredie pind er langt den største.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login