mboost-dp1

PBS

Nethandel truer fysiske butikker

- Via Jyllands-Posten - , redigeret af Pernicious

Omfanget af nethandel er steget eksplosivt og er nu blevet så stort, at det udgør en trussel mod fysiske butikker. Det skriver Jyllands-Posten onsdag.

Hver gang der sker 10 transaktioner i Danmark med Dankort, foregår den ene på nettet. For to år siden var tallet blot mellem 6 og 7 procent. Af fysiske varer er det især tøj og sko, der er populære på internettet. Foreningen for Distance- og Internethandel, FDIH, forudser, at op mod 50 % af detailomsætningen i Danmark vil være flyttet til nettet om blot 5-10 år. Det giver store udfordringer for de fysiske butikker.

Hos Dansk Erhverv følger man udviklingen tæt. Her erkender man, at internethandel udgør en trussel mod de fysiske butikker. Derfor opfordrer interesseorganisationen de fysiske butikker til at tilpasse sig de nye forhold:

Mette Feifer, chefkonsulent i Dansk Erhverv til Jyllands-Posten skrev:
Nethandel er gået fra at være et nichemarked til at udgøre en betydelig del af danskernes forbrug. Hvis udviklingen fortsætter, kan det få betydning for butiksstrukturen herhjemme (…) Under alle omstændigheder er det vigtigt, at flere butikker satser på også at sælge deres varer online.

Det forventes, at der i år i Danmark vil blive solgt varer og tjenesteydelser på internettet for i alt 40 milliarder kroner.





Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
4. aug. 2010 07:48
Hehehe - jeg troede lige, at der stod "Arkiverne - for 5 år siden".

Hvor mange gange har vi forresten lige måtte høre på den klagesang at "udvikling truer (indsæt branche her)"??

Gravatar #2 - Yock
4. aug. 2010 07:52
Man har også opdaget at automobilen er begyndt at true mængden af heste vogne på de danske veje.
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
4. aug. 2010 08:02
Tvivler på at alle butikker forsvinder, sikker nogle. Håber jeg i hvert fald ikke. Ville da være lidt trist.
Gravatar #4 - sivsko
4. aug. 2010 08:04
nogen fysiske butikker har jo også en netside hvor man kan købe ting online. så de har vel tilpasset sig.
Hvad de dog ikke har tilpasset sig er at der er også butikker i andre lande som måske er billigere end dem selv. Dette kan være en trussel.
Gravatar #5 - DiZaster
4. aug. 2010 08:06
De fysiske butikker må jo bare tilpasse sig. Skobutikkerne kunne f.eks. sørge for at flytte hele deres varekatalog online på en ordentlig måde. De kunne lade folk bestille sko til forsendelse, reservere sko til afprøvning eller afhentning i en fysisk butik...

Nogle butikker vil helt sikkert forsvinde, men behovet for at kunne checke lageret hos en butik, bestille varen og afhente ordren inden for 1 time tror jeg vi vil se mere til.

Jeg ville synes det ville være fedt hvis jeg kunne bestille og betale alle mine dagligvare hjemmefra, og så blot droppe forbi supermarkedet (Drive in) for at samle min kasse med varer op.

Mht- butikkernes husleje. Kunne man forestille sig den ville falde en gang ude i fremtiden? Hvis internettet pludseligt bliver det største salgsmedie, og en fysisk butik sekundær. Så er der et minimum af butikker der vil leje sig ind, og derved er udlejerne vel tvunget til at prissætte som markedet angiver?
Gravatar #6 - Sugardad
4. aug. 2010 08:15
Tror alligevel ikke det bliver noget problem forløbigt, imo er der de folk der køber alt deres tøj på nettet eller i hvert fald det meste (som mig) og så er der de folk (piger LOL) som køber i butikker og som nok altid vil blive ved med at tage på shopping ture, så det kan godt være den lille lokale tøjmand går ned i fremtiden, men imo spår jeg at diverse gågader i byerne vil forblive aktive.

personligt kan jeg ikke se nogen forskel i menneskemængden fra i dag og for 10 år siden, der løber i hvert fald lige så mange mennesker rundt i gågaden
Gravatar #7 - TWFH
4. aug. 2010 08:20
Det vil være tendensen så længe prisskiltet er det eneste den almindelige forbruger ser på. Alt efter hvad det er køber jeg da også det meste af mit bras online, men der er bare mange ting onlinehandlende bare ikke kan levere, og det er ofte service på samme niveau som en fysisk butik har mulighed for. For eksempel fremvisning og demonstration af varer og hjælp med ibrugtagning, hvor det er min erfaring at support- og salgspersonale hos onlineforhandlere sjældent ved mere end hvad dimsen koster og hvilken farve den har.

Man kan være nok så godt hjulpet på nettet, men der er altså stadig en stor del af demografien der kokser fuldstændig når de skal finde oplysningerne selv, og de ville være bedre tjent med at handle i en fysisk butik (med personale der ved mere om dimsen henne i hjørnet, end hvad der står på skiltet ved siden af).
Gravatar #8 - mireigi
4. aug. 2010 08:21
Nyheden skrev:
Foreningen for Distance- og Internethandel, FDIH, forudser, at op mod 50 % af detailomsætningen i Danmark vil være flyttet til nettet om blot 5-10 år. Det giver store udfordringer for de fysiske butikker.


Ja, de må så sørge for at levere en høj grad af service. Rimeligt irriterende at gå ind i en butik, stille et spørgsmål man forventer at de kan svare på, og så kan de ikke alligevel.
Gravatar #9 - Proz
4. aug. 2010 08:22
Bare rolig folkens!

Jeg ved at politikerne nok skal komme os til redning, så vi stadig kun kan købe vores grønsager hos Jensens købmandsbutik ude i Nørre Snede..... når han har åbent, fredag til lørdag 10:00-13:00.


Først og fremmest forestiller jeg mig at EU-reglen om at netbutikker også skal have en fysisk butik bliver gennemført, Herefter kan vi indføre lukketider på internettet så man kun kan gå på nettet fra 10:00-16:00 via terminaler i de fysiske butikker, som kun må have åbent fra mandag til fredag. På den måde sikrer vi os at nettet ikke tvinger de nuværen de butikker til at effektivisere eller tilbyde konkurrencedygtige priser.

Må jeg samtidigt også foreslå at vi indfører en ekstra beskatning på varer bestilt over internettet og ikke mindst at Post Danmark fordobler pakkegebyret, så det når op på mindst 150kr, samt begrænser udbringning til onsdag og torsdag

edit: må nok hellere lige tilføje et /sarc ;)
Gravatar #10 - decx
4. aug. 2010 08:25
Vi skal aldrig fra politisk side redde nogen. Lad bankerne gå fallit og landmanden miste sit tilskud. Vi må lære at tilpasse os realiteten i stedet for bare at tørre regningen af på alle dem der betaler skat.
Gravatar #11 - mikethk
4. aug. 2010 08:27
For mig er nettet fremtiden. Det er SÅ hurtigt og jeg kan nemt finde den billigste varer med en god kvalitet. Dog skal vi stadig have butikker til tunge varer som mad, cement, sten osv. så alle butikker lukker nok ikke lige.

Er næsten aldrig i byen mere, får altid købt det over nettet. Syns det gir meget mere tid til alt det sjove.
Gravatar #12 - mikethk
4. aug. 2010 08:28
decx (10) skrev:
Vi skal aldrig fra politisk side redde nogen. Lad bankerne gå fallit og landmanden miste sit tilskud. Vi må lære at tilpasse os realiteten i stedet for bare at tørre regningen af på alle dem der betaler skat.


Det nemlig rigtigt. Det er også grunden til man ikke skal støtte mennesker som bor steder man ik altid kan få fat i sin egen mad og vand. Det er og skyde alle i foden.
Gravatar #13 - mikethk
4. aug. 2010 08:33
Proz (9) skrev:
Bare rolig folkens!

Jeg ved at politikerne nok skal komme os til redning, så vi stadig kun kan købe vores grønsager hos Jensens købmandsbutik ude i Nørre Snede..... når han har åbent, fredag til lørdag 10:00-13:00.


Først og fremmest forestiller jeg mig at EU-reglen om at netbutikker også skal have en fysisk butik bliver gennemført, Herefter kan vi indføre lukketider på internettet så man kun kan gå på nettet fra 10:00-16:00 via terminaler i de fysiske butikker, som kun må have åbent fra mandag til fredag. På den måde sikrer vi os at nettet ikke tvinger de nuværen de butikker til at effektivisere eller tilbyde konkurrencedygtige priser.

Må jeg samtidigt også foreslå at vi indfører en ekstra beskatning på varer bestilt over internettet og ikke mindst at Post Danmark fordobler pakkegebyret, så det når op på mindst 150kr, samt begrænser udbringning til onsdag og torsdag


Det er en rigtig dårlig metode det der. Man kan ikke bare ændre i ting på den måde der. Man blir nødt til at følge udviklingen. Du vil ødelægge den.
Det er da bedst hvis alle butikker var på nettet? Så skal man ikke have så mange ansatte. Det billigere at kun have et stort lager til alle varer. Selvom det lyder forkert, må ideen i alting vel være at sku arbejde så lidt som muligt hver dag? Kan kun se fordele ved netbutikker.
Gravatar #14 - Woodie
4. aug. 2010 08:51
Idet at de fysiske butikker forsvinder, forsvinder der også arbejdsplader.
Dog er onlineshopping en dyd, som jeg selv nyder.
Elgiganten siger " Vi vil være billigst " har dog læst at de ved at de ikke er billigst, og derfor må give kunderne en oplevelse i form af en Apple stand / Boose stand som giver en oplevelse.

Problemet i dag er at personer uden kendskab ikke kan handle online, da de fatter 0, når man snakker IT, og derfor går ned i Fona eller des lige og handler for at få vejledning.

Gravatar #15 - Coney
4. aug. 2010 08:54
#13 Det er slet ikke forbudt at tænke... Selv i Danmark...
Gravatar #16 - decx
4. aug. 2010 08:57
#12 - jeg er ikke i mod social støtte osv. Jeg mener bare ikke at hvis en virksomhed ikke kan køre rundt at vi skal støtte dem. Det gælder alt fra landbrug over banker til fysiske butikker. Things change - adapt or die.

Jeg har en bekendt der har et lystlandbrug og fandeme om han ikke får landbrugsstøtte for at have et par køer i hans (store) baghave. Hvad satan ? Hvis jeg driver en butik der er fysisk men ikke kan løbe rundt fordi der er "konkurrence" på det dersens "indernet" jamen så må jeg jo udvikle mig og ikke forvente statsstøtte.

EU politikere har en reel mulighed for at ødelægge udviklingen og det ser ud som om at de bruger enhver chance de har for netop at gøre dette.
Gravatar #17 - Magten
4. aug. 2010 08:59
mireigi (8) skrev:
Ja, de må så sørge for at levere en høj grad af service. Rimeligt irriterende at gå ind i en butik, stille et spørgsmål man forventer at de kan svare på, og så kan de ikke alligevel.
Præcis!

Hvorfor skal jeg tage i en fysisk butik, når personalet meget sjældent kan svare på spørgsmålene?
Det er bare nemmere og hurtigere med en kombination af fora, google og webshops..

Det er kun ting jeg skal bruge lige nu og her, som jeg ikke køber online.
Gravatar #18 - nwinther
4. aug. 2010 09:16
Butiksejerne og forbrugerne er "sammen" om dette her. Såvel forbruger som butiksindehaver er interesseret i én ting - prisen. Det betyder, at butiksejeren fristes til at ansætte skolepiger som alene kan slå beløbet ind i kassen - og forbrugeren støtter denne praksis, fordi de så kan spare 10% på en dingenot. Så kommer netbutikkerne som jo bare er en forlængelse af skolepigeprincippet - hjælp sig selv og tast selv pengene ind i kassen. Så kan man spare yderligere 10%.

Professionalismen i detailhandlen og den faglige stolthed er for længst forsvundet og findes kun i enkelte små butikker, hvor det er ejeren selv, der står bag disken.

Netbutikejerne har samtidig været dygtige til at snylte på detailhandlens vareudbud i form af fysiske produkter, hvor man gentagne gange hører rådet "gå ned i butikken og mærk på varen og kom så tilbage og køb den her".

Jeg har aldrig forstået, at butikkerne ikke har svaret igen. Det kunne forholdsvis let gøres, ved at bestille det fulde sortiment af et givent produkt, udstille det i 10 dage og så returnere hele lortet for derefter at bestille det igen. Så kan netbutikkerne få lov at stå med udgifterne til udstillingsvarerne, når de nu ikke vil betale for huslejen og lønningerne.
Gravatar #19 - tazly
4. aug. 2010 09:17
Magten (17) skrev:
Hvorfor skal jeg tage i en fysisk butik, når personalet meget sjældent kan svare på spørgsmålene?


Enig, de må stramme ballerne eller tage konsekvensen. Vil tro at under 10% af butikspersonalet i danmark ved mere om deres produkter, end man kan læse på pakken. 1% ved mere end man kan læse sig til på nettet på 15 minutter.

Var ude i Silvan og blive vildledt i går af en ung ekspedient, der mente at man kunne skrue skruer direkte i armeret beton uden at bore for. Synes han skulle prøve at gøre det selv selv!

Efterhånden bruger jeg næsten kun fysiske butikker som afhentningssteder af ting, som jeg har undersøgt på nettet først.
Gravatar #20 - Sofus99
4. aug. 2010 09:21
Adapt or die, længere er den ikke....
Gravatar #21 - Sikots
4. aug. 2010 09:36
Adapt or die - der er jeg enig!

Jeg tvivler dog kraftigt på at vi vil se "alle" butikker lukke. Jeg forventer at steder som de større hvidevarehuse bliver centralt placeret med et stort udstillingscenter hvor man reelt ikke kan købe noget, hvor der går få vidende folk rundt.
Derefter kan man, enten hjemmefra eller fra butikkens computer, bestille de hvidevarer man ønsker.

Når jeg køber ind for at have gæster, vil jeg også godt have mulighed for at se på kødet, for at se fedtmamorering, sener osv for på den måde at vælge præcis det stykke kød jeg ønsked, før jeg køber kødet, det er lidt besværligt med onlineshopping ;)

Den med driveinshopping kan jeg sagtens forholde mig til! Det savner jeg egentlig. For det første ville det spare mig afsindige mængder tid, for det andet ville det spare mig de penge jeg normalt bruger på "hov, jeg skal også lige have ... med" aka impulskøb.
Gravatar #22 - mikethk
4. aug. 2010 09:59
decx (16) skrev:
#12 - jeg er ikke i mod social støtte osv. Jeg mener bare ikke at hvis en virksomhed ikke kan køre rundt at vi skal støtte dem. Det gælder alt fra landbrug over banker til fysiske butikker. Things change - adapt or die.

Jeg har en bekendt der har et lystlandbrug og fandeme om han ikke får landbrugsstøtte for at have et par køer i hans (store) baghave. Hvad satan ? Hvis jeg driver en butik der er fysisk men ikke kan løbe rundt fordi der er "konkurrence" på det dersens "indernet" jamen så må jeg jo udvikle mig og ikke forvente statsstøtte.

EU politikere har en reel mulighed for at ødelægge udviklingen og det ser ud som om at de bruger enhver chance de har for netop at gøre dette.


Du skriver "Jeg mener bare ikke at hvis en virksomhed ikke kan køre rundt at vi skal støtte dem". Det er der jeg gerne ville sammenligne det med et sted i verden der ikke kan klare sig selv. Det jo sygt at man bliver ved at tro man kan overlever i lande uden vand og mad ved at hjælpe dem. Man skyder sig selv og dem i foden. Hårdt enda. Man burde istedet at få folk væk fra steder hvor de ik kan klare sig selv.
Gravatar #23 - decx
4. aug. 2010 10:10
#22 - hvad fabler du om. Vi snakker om indenrigspolitik og ikke ulandsstøtte. Kan du ikke overleve uden vand og der ikke er vand i dit lokalområde så har du et problem. "Lad være med at bygge hus hvor der ikke er vand og mad" sagde min far altid.. Klog mand.
Gravatar #24 - Loke76
4. aug. 2010 10:28
.- Woodie -. (14) skrev:

Problemet i dag er at personer uden kendskab ikke kan handle online, da de fatter 0, når man snakker IT, og derfor går ned i Fona eller des lige og handler for at få vejledning.


Der er problemet så at mange folk endnu ikke har opdaget at ekspedienten i Fona er lige så spejl blank i 99% af tilfældene
Gravatar #25 - Clauzii
4. aug. 2010 11:00
nwinther (18) skrev:
...butiksejeren fristes til at ansætte skolepiger som alene kan slå beløbet ind i kassen..


Det er der mange af dem der dårligt kan finde ud af, så det må være noget andet der har fristet...

Jeg oplever ofte at man skal vente, fordi de ikke kender kasseapparaterne ordentligt. Beeep.....´Øhhhh, det må være den her..' Beeep...

Møgirriterende.

OnT:
Jeg tror at der altid vil være brug for en vis mængde af fysiske butikker, da det ikke er alle der vil vente på at en vare kommer med posten/fragtmanden.
Gravatar #26 - mireigi
4. aug. 2010 11:17
Clauzii (25) skrev:
Det er der mange af dem der dårligt kan finde ud af, så det må være noget andet der har fristet...

Jeg oplever ofte at man skal vente, fordi de ikke kender kasseapparaterne ordentligt. Beeep.....´Øhhhh, det må være den her..' Beeep...

Møgirriterende.


Eller også snakker/skriver de med kæresten/vennerne/veninderne og formår ikke at slutte samtalen for at tilbyde hjælp når man kommer ind i butikken. Så skal man til at bede om at blive serviceret eller få lov til at betale. Hvorefter de kigger irriteret på dig og snakker videre i telefonen mens de fumler med kasseapparatet.

Hader bimbos der står i butik.
Gravatar #27 - Adagio
4. aug. 2010 11:25
Jeg er enig i at hvis de ikke kan klare konkurrencen fra nettet, så må de bare dreje nøglen rundt. Darwins "Survival of the fittest" kan også bruges i butiksbranchen. Hvis de ikke er omstillingsklare og bliver ved med at køre butikken på den gamle måde, så er chancerne for success ikke det helt vildt store

Jeg glæder mig til den dag, hvor man kan smutter ind på f.eks. Føtex hjemmeside, smid varerne ind i indkøbskurven, betal med dankort og skriv hvad tid de kan komme og levere varerne
Men det bliver lidt sværere, da man jo ofte gerne ønsker lige at se på kødet/frugterne før man bestemmer sig for om man vil købe dem

moulder666 (1) skrev:
Hehehe - jeg troede lige, at der stod "Arkiverne - for 5 år siden".


Samme her. Det er ikke noget nyt i det. Eneste forskel er at for 10 år siden var det næsten udelukkende hardware der blev købt online, hvorimod nu er det alt muligt der kan bestilles

I forhold til dengang det hele startede, så er der næsten ingen rigtige computer butikker tilbage. Enten gik butikkerne online, ellers lukkede de
Gravatar #28 - DiZaster
4. aug. 2010 11:40
Adagio (27) skrev:
Jeg glæder mig til den dag, hvor man kan smutter ind på f.eks. Føtex hjemmeside, smid varerne ind i indkøbskurven, betal med dankort og skriv hvad tid de kan komme og levere varerne


Det er vel kun et spørgsmål om tid inden det er en realitet i DK.

Tager du f.eks. Tesco i UK, kan du netop gøre dette. Endvidere husker Tesco dine indkøb i deres fysiske butikker og online. Online delen lader dig også tilføje dine tidligere køb til kurven med et klik, så en bestilling kan overståes hurtigt. (De bruger også dine indkøbsvaner til at målrette reklamer mod præcis din gruppe)

De fleste supermarkeder i UK har også self checkouts hvor man selv scanner sine varer og betaler med kort eller kontant i en automat. Så slipper man samtidigt for de irriterende og altid sure kassemedarbejdere :-)

Grunden til at levering endnu ikke er en mulighed i DK, må være at enten er DK for lille, eller der er ikke konkurrence nok imellem supermarkederne.
Gravatar #29 - mireigi
4. aug. 2010 11:59
DiZaster (28) skrev:
De fleste supermarkeder i UK har også self checkouts hvor man selv scanner sine varer og betaler med kort eller kontant i en automat. Så slipper man samtidigt for de irriterende og altid sure kassemedarbejdere :-)


Har prøvet det der i Fredericia. Det virkede ikke særligt godt.
For hver 3-4 varer gik systemet ned og en medarbejder skulle køre sit kort gennem en scanner og indtaste sin kode for at det kørte igen.

Glæder mig meget mere til vi får RFID i alting. Her er et muligt scenarie.

På dit køleskab angiver du at det gerne automatisk må bestille mælk fra Føtex når du er ved at løbe tør. Køleskabet kontrollerer løbende mængde og holdbarhed af dine varer og opdager at du kun har 1½ liter mælk tilbage, hvoraf den ene karton har været åben i døgn.

Køleskabet ved at du typisk bruger 3 liter mælk på 2 dage og du vil altså løbe tør for mælk i morgen. Køleskabet bestiller 4 kartonner til levering kl 07:00 i morgen.

Næste dag ringer det på døren mens du spiser morgenmad. Du åbner døren og der står et bud fra Føtex med 4 kartonner mælk fra dig. Du kvitterer for dem på hans PDA og indskanner dit medlemskort til Føtex, hvorefter pengene trækkes fra din konto via PBS den sidste dag i måneden.

Ovenstående er noget jeg personligt ser frem til, men vores frygt for misbrug af teknologi er det ikke noget der kommer i Danmark de næste 20 år.
Gravatar #30 - decx
4. aug. 2010 12:09
Jeg bor p.t. i irland og jeg handler nemlig også ind via tesco.ie hvor de leverer på et bestemt tidspunkt du selv vælger (f.eks. kl 19.00) så jeg kan møde leveringsgutten når jeg kommer hjem fra arbejde. Det koster 5 euro i levering men så sparer jeg tiden på at handle ind i supermarkedet og alt det andet besvær.

Det er nemt og de har de samme varer og tilbud online som i butikken. Det fungerer ved at den lokale tesco modtager ordren hvor en "indkøber" samler varerne i en kasse og giver det til leveringsbilen. Det er den logiske forlængelse af en fysisk butik og en online butik.
Gravatar #31 - DiZaster
4. aug. 2010 12:15
mireigi (29) skrev:
Har prøvet det der i Fredericia. Det virkede ikke særligt godt.
For hver 3-4 varer gik systemet ned og en medarbejder skulle køre sit kort gennem en scanner og indtaste sin kode for at det kørte igen.


Det er yderst sjældent jeg har oplevet fejl med deres system. De eneste gange der har været brug for en ekspedient har været ved indkøb af spiritus og DVD'er.

#30
Har faktisk ikke fået testet vare leveringen i IE. Må prøves ved først kommende mulighed :)

Gravatar #32 - cjoey
4. aug. 2010 12:21
mireigi (29) skrev:
Har prøvet det der i Fredericia. Det virkede ikke særligt godt.
For hver 3-4 varer gik systemet ned og en medarbejder skulle køre sit kort gennem en scanner og indtaste sin kode for at det kørte igen.


Jeg bruger føtex i guldsmedgade i Århus ca. hver 2. dag og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har talt med en medarbejder. Det hele virker bare, når man efter ca. 10 sekunder kender systemet. Den slags skulle vi have noget mere af, hvorfor skal jeg f.eks. stå i en 50m kø i biografen hver gang?
Gravatar #33 - nwinther
4. aug. 2010 12:29
Jeg ved ikke hvor interesseret jeg er i at bestille mine ferskvarer på internettet. Jeg går meget op i f.eks. datomærkning, kødets beskaffenhed, pakkedato osv. mejeriprodukters friskhed mmm.

Jeg tvivler på, at jeg kan stole på de lokale til hver gang at levere det bestilte i en kvalitet jeg kan bruge. Hvis jeg skal bruge skalotteløg, men de ser noget slaskede ud, kan jeg finde på at bruge noget andet - bananløg eller små almindelige løg - eller jeg dropper retten helt. Jeg vil også gerne se flæskestegen, inden jeg køber da den skal have den rigtige marmoring. Jeg vil også gerne have meget hårde spegepølser osv. osv. osv.

Men det kan butikken ikke vide - de kan kun levere det der lige bliver bestilt. Og hvad gør de, hvis de ikke har varen? Det har jeg måske ikke lyst til at finde ud af kl. 19.

Mange butikker fungerer også med øjeblikstilbud på et eller andet, f.eks. oksekød. Det vil ikke være muligt at levere til et bredt publikum. Sådan noget som sko ville jeg heller aldrig købe ubeset - det samme med (langt det meste) tøj. Jeg foretrækker også at have prøvet en computer - føle tastaturet osv. inden jeg køber det.

Der er dog ting som skriger til himlen - bøger f.eks. er oplagte at købe online. Men også spil og andre non-food standardvarer.

Jeg tror aldrig jeg bliver 50%-Internet kunde. 10% max.
Gravatar #34 - Magten
4. aug. 2010 13:35
cjoey (32) skrev:
hvorfor skal jeg f.eks. stå i en 50m kø i biografen hver gang?
Får flere og flere biografer ikke standere hvor man kan trække sin billet hvis man har reserveret i forvejen?

Men ja, enig, det ville være rart over hele linjen :)
Gravatar #35 - Zombie Steve Jobs
5. aug. 2010 06:20
Det er meget sjældent, at jeg køber noget i en butik, udover mad og cigaretter. Sidst jeg gjorde det, købte jeg et 16GB cf-kort i et nødstilfælde fordi jeg var løbet tør for plads. Da jeg kom tilbage til jobbet var der ikke noget kort i pakken...

Ellers foregår alt på nettet.
Vil dog sige at elg-giganten faktisk holder nogle ret pæne priser, gjaldt i hvert fald da jeg sidst kikkede på noget hos dem (over nettet, selvfølgelig, fordi jeg ikke vil bøvle med post dk og så bare hente i butik) der var prisen den samme, hvis ikke lidt lavere end online butikker, og endnu lavere, når fragt blev taget ud af regnestykket.


Får flere og flere biografer ikke standere hvor man kan trække sin billet hvis man har reserveret i forvejen?


De tre gange jeg har prøvet det (i imperial) har standerne været i stykker. Så var køen til lugen endnu længere.

Tror nu ikke jeg ville købe tøj og sådan noget over nettet, men ok, da det er noget, der sker to eller tre gange om året, så er det heller ikke det største problem.
Gravatar #36 - Justin
5. aug. 2010 12:40
.- Woodie -. (14) skrev:


Problemet i dag er at personer uden kendskab ikke kan handle online, da de fatter 0, når man snakker IT, og derfor går ned i Fona eller des lige og handler for at få vejledning.


Hvis de går ned i Fona bliver de da kun forviret på et højerer plan
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login