mboost-dp1

Netflix

Netflix lanceret i Danmark

- Via b.dk -

Netflix har i dag lanceret deres danske afdeling, som man nu kan melde sig til på www.netflix.dk for en dansk månedlig pris på 79 kr, med den første måned gratis. Det skriver Berlingske.

Reed Hastings, Netflix skrev:
Vi er stolte over at kunne bringe fremtiden til Danmark. Nu kan danskerne se gode film og tv-shows overalt, når som helst og på mange forskellige afspillere, for en lav månedlig pris.

Tjenesten benytter Microsofts Silverlight til at streame med og reklamerer med at understøtte blandt andet Windows, Mac, forskellige spilkonsoller, smart TVs og smartphones.

Udvalget er ifølge de første danske historier ikke prangende, blandt andet fordi der mangler danske film og tv-serier.

Senere på måneden, muligvis allerede denne uge, ventes HBO Nordic også at lancere deres streaming-tjeneste i Danmark, mens YouSees YouBio kommer senere på året.





Gå til bund
Gravatar #101 - fidomuh
17. okt. 2012 08:14
#92

Gud fader, er i så retarderede?


Siger ham der ikke kan forestille sig andre unikt-id loesninger end kreditkort? :D
Lolboat.

Hvis ikke netflix kan chekke med kreditkort så kan i jo bare blive ved med at "teste" det gratis måned efter måned i al fremtid.


Nej.

Hvis du er nød til at skaffe et nyd kreditkort hver gang så sætter det en naturlig dæmper på fuskerne.


Ja. Ligesom CPR-nummer havde gjort det, fx. Eller Nem-ID. Eller alle mulige andre loesninger.
Man kan ogsaa bare lade vaere med at vaere asshole og IKKE auto-renewe et abbonnement, eller lade det vaere et tilvalg.

Men jeg gaar ud fra at du ikke var foedt i 90'erne? :)
Gravatar #102 - Mardin
17. okt. 2012 08:18
#99
Hmm spøjs betragning fra ham produktchefen.

Jeg bruger personligt huskesedlen/instant queue rigtigt meget i den amerikanske Netflix, da man ofte kommer forbi flere forskellige film som man gerne vil se, mens man browser rundt.

Scenariet kan også være at man en aften sidder med sin bedre halvdel i sofaen og browser igennem kataloget, og har forskellige meninger om hvad man skal se den aften. Her er køen en god mulighed for at tilføje det som begge parter vil se, så man måske næste aften giver plads til at den anden part får sin vilje ;-)

Et andet eksempel kan være at man sidder med nogle venner og søger efter en film, og kommer forbi en film man selv gerne vil se, men som ikke lige passer til aftenens humør -- igen giver køen mulighed for at man hurtigt kan finde den frem igen en anden dag og se den når man er alene.

Sidst men ikke mindst, synes jeg det er smart at man kan sidde foran computeren og lave sig en lille liste af film man gerne vil se i nærmeste fremtid - og så hurtigt finde denne liste frem når man sidder foran Tv'et, fremfor på dette tidspunkt at skulle til at bruge en halv time på at søge kataloget igennem efter noget man gerne vil se.
Gravatar #103 - azgul
17. okt. 2012 08:21
#89

Jeg var ikke klar over, at man kunne få de godt og vel 2 måneders gratis abonnement. Jeg var bare gået ind på Netflix og sagde hurtigt ja til den 31 dages prøveperiode man får hvis man ikke bruger netflix.dk/spotify :)
Gravatar #104 - Oculus
17. okt. 2012 08:43
Taxwars (92) skrev:


zymes (9) skrev:
Breaking bad er med helt fremme (sæson 4, 2012), mens Weeds er gået i stå ved sæson 5 i 2009?! Synes det svinger lidt, hvor godt serierne er med. Andre er der bare lige et par sæsoner af. Satser på HBO Nordic ..


Pas på du ikke bliver skuffet. Intet lovligt har alt.
Og Breaking bad er en AMC serie.

Nu har jeg ikke sat mig ind i HBO Nordic, men det er ikke normalt at amerikanske netværk udbyder serier fra andre netværk i deres kanaler.
Gravatar #105 - Oculus
17. okt. 2012 08:58
fidomuh (101) skrev:
#92

Siger ham der ikke kan forestille sig andre unikt-id loesninger end kreditkort? :D
Lolboat.
Netflix er et globalt firma. De bruger derfor en verifikations-process der kan eksekveres globalt.

Når du nu SKAL ha' et kort for at kunne være medlem, er det 2 fluer med et smæk.

Hvis folk ikke magter at trykke 'Cancel' 2 min. efter de har signet op, fint. Lad være.

Hvis folk ikke vil gi' deres oplysninger, fint, lad være. Du vil ikke kunne være fuldt medlem alligevel uden.

Nu er jeg arbejedsskadet mht. sådan noget, så det slog mig med det samme at denne defakto standard i US, for hvordan man signer folk op til prøver på betalingsservices ville skabe lidt debat hos folk i DK og koste et par potentielle kunder.

Hvis Netfllix ser at de i EU taber for mangle leads i det step, vil de måske kigge på alternativer.

Men der skal altså en del til for at de vil gå ind lokalt og kigge på hvad segmentet har af alternativer – og selv hvis de gjorde er det ikke sikkert at der vil være alternativer som kan svare sig.

Kreditkort oplysninger er også en sikring i steppet efter sign-up, til support, glemte passwords, hacking forsøg osv.

I DK er der vel kun NemID som alternativ, så det ville være en engangs løsning for det danske markedet.

Måske man skulle rette blikket med kreditkort firmaerne og spørger dem hvorfor vi ikke har services som engangs kort, som de f.eks har i US.
Gravatar #106 - Particle
17. okt. 2012 09:05
Jeg synes der er et fint udvalg. Jeg kan sagtens finde mange timers underholdning som det er nu, og man må jo gå ud fra at de tilføjer mere hele tiden. De har jo fx allerede Breaking Bad og Arrested Development, som er eminente serier. Det er jo ikke deres skyld at jeg allerede har set dem.
Jeg har et håb om at der ved god opbakning på den danske version ender med at være ligeså meget indhold som på den amerikanske version. Så vi en gang for alle kan få vist de danske tv udbydere og producenter hvad det er for en kvalitet vi gerne vil se, og hvad det er for en service vi gerne vil have.
De folk som klager over at man skal opgive kreditkort, så velkommen til internettet og abonnementer i det hele taget. Kan ikke forstå hvis man ikke er stødt på det før? Gratis prøveperioder har da altid været noget for noget. Og det er vel også bare et udtryk for at man ikke kan finde ud af at skrive det ind i sin kalender. Desuden var det virkelig nemt at afmelde sit abonnement hos netflix, hvilket jeg gjorde på en account da jeg fandt ud af at jeg som spotify bruger kunne for det gratis resten af ordet.
Der er klart masser af plads til forbedring, men det er stadig meget nyt det her.
Gravatar #107 - fidomuh
17. okt. 2012 09:05
#104

Og Breaking bad er en AMC serie.

Nu har jeg ikke sat mig ind i HBO Nordic, men det er ikke normalt at amerikanske netværk udbyder serier fra andre netværk i deres kanaler.


HBO Nordic har meldt ud at de har samarbejde med 3 andre leverandoerer, heribland Starz og ShowTime.
Deres maal er at faa endnu flere paa, hvoraf de vist har naevnt CBS og Syfy som muligheder.

:)
Gravatar #108 - fidomuh
17. okt. 2012 09:08
#105

Netflix er et globalt firma. De bruger derfor en verifikations-process der kan eksekveres globalt.


Jeg er nu ret sikker paa at Netflix har en dansk afdeling. :)

Hvis folk ikke magter at trykke 'Cancel' 2 min. efter de har signet op, fint. Lad være.


Hvorfor ikke bare have en checkbox eller email reminder til folk om at de skal verificere at ville auto-renew'e?

Måske man skulle rette blikket med kreditkort firmaerne og spørger dem hvorfor vi ikke har services som engangs kort, som de f.eks har i US.


Engangskort? Har vi ikke alle de der accept card og lignende crap i DK ogsaa? :)
Gravatar #109 - Oculus
17. okt. 2012 09:14
fidomuh (107) skrev:
HBO Nordic har meldt ud at de har samarbejde med 3 andre leverandoerer, heribland Starz og ShowTime.
Deres maal er at faa endnu flere paa, hvoraf de vist har naevnt CBS og Syfy som muligheder.

:)
Okay. CBS gir' lidt håb, men de andre er primært leverandører til de store netværk. Hvor AMC er en konkurrent – så tror ikke folk kommer til at se The Walking Dead, Breaking Bad o. lign. på HBO Nordic.

Men godt at det ikke kun er HBO indhold, det ville ha' været for smalt et udbud i DK. Ja, alle andre steder end US vel.

Danskerne er jo vante til TV-pakker og Antenneforeninger, så derfor tror jeg ikke vores markedet vil ta' godt imod at skulle købe det hele "piece-meal" hos forskellige netværk.

Der ser jeg større potentiale for tilbud som Netflix, der samler det under ét tag.

Men vi er jo også vante til at vente på indholdet :)
Gravatar #110 - Oculus
17. okt. 2012 09:45
fidomuh (108) skrev:
#105

Jeg er nu ret sikker paa at Netflix har en dansk afdeling. :)

Ja, en dansk salgs-afdeling. Et dansk alternativ vil stadig skulle udvikles og implementeres, med alle de omkostninger og risici det medfører. Både udvikling og vedligeholdelse.

Hos Spotify skal du også opgive dine oplysninger for at prøve betalingsversionen, samt aktivt afbestille inden prøven udløber, og de er svenske.

Det er simpelthen sådan det virker. Du udvikler ikke sådanne ting til lokale markeder. Det er for resource-tungt, både med henblik på ren programmering men også research mæssigt.

Hvis folk ikke magter at trykke 'Cancel' 2 min. efter de har signet op, fint. Lad være.


Hvorfor ikke bare have en checkbox eller email reminder til folk om at de skal verificere at ville auto-renew'e?
Der findes rigtig mange IT-analfabeter der ikke engang kan finde rundt i så simple ting.

Udover det, så er det at tilbyde uafbrudt service, hvor afbestilling er det aktive valg, også god kotyme for de fleste services.

På den måde får mormor det hun har betalt for, uden at skulle ind bagefter og rode med indstillinger.

Der er undersøgelser der viser at den anden måde faktisk koster medlemmer – og de er ikke lavet i forbindelse med prøve-ting, hvor forskellen kan tilskrives folk der glemmer at afbestille et prøve-abbonnement efter sign-up.

Måske man skulle rette blikket med kreditkort firmaerne og spørger dem hvorfor vi ikke har services som engangs kort, som de f.eks har i US.


Engangskort? Har vi ikke alle de der accept card og lignende crap i DK ogsaa? :)
Acceptcard o.lign er jo bare brandede kreditkort, med forfærdelige vilkår. Engangs-kort, er kort hvor du afsætter et specifikt beløb, som så stilles til rådighed af din nuværende kreditkort udbyder, på et seperat ikke-fysisk kreditkort

Det kan man så "tanke op" og benytte til køb online hvor man så ikke behøver at opgive sine primære kreditkort oplysninger, og lyssky typer ikke kan få snablen direkte ned i din lønkonto og kun stjæle et begrænset beløb som er afsat til det kort.

Bruges også af forældre der vil give børnene mulighed for at købe ting online, så de har kontrol over forbruget.
Gravatar #111 - el_barto
17. okt. 2012 09:51
"Udover det, så er det at tilbyde uafbrudt service, hvor afbestilling er det aktive valg, også god kotyme for de fleste services."

Haha... god service :D Minder mig om alle de spam-mails jeg får hvor man ikke har bedt om dem, men selv skal ind og "afmelde sig" ;)
Gravatar #112 - fidomuh
17. okt. 2012 09:57
#110

Ja, en dansk salgs-afdeling. Et dansk alternativ vil stadig skulle udvikles og implementeres, med alle de omkostninger og risici det medfører. Både udvikling og vedligeholdelse.


Ja, det er vel det det koster at faa et dansk markede?

Hos Spotify skal du også opgive dine oplysninger for at prøve betalingsversionen, samt aktivt afbestille inden prøven udløber, og de er svenske.


Ja, Paypal?
Det er ikke mine kreditkort informationer.

Det er simpelthen sådan det virker. Du udvikler ikke sådanne ting til lokale markeder. Det er for resource-tungt, både med henblik på ren programmering men også research mæssigt.


Hmm.. JEg har svaert ved at godtage et argument der saa burde gaelde for alle danske virksomheder tbh.

Der findes rigtig mange IT-analfabeter der ikke engang kan finde rundt i så simple ting.


Nej. Det goer der ikke. Der findes faktisk lige omkring 0.
Det er bare et spoergsmaal om at saette en checkbox hvor der staar "Du skal krydse af her hvis du automatisk vil have vi traekker penge fra dit kort" og alternativt saa bare have en simpel "Klik OK for at genaktivere" hvis nu ens konto udloeber.

Jeg ved godt at folk synes det er fedt at paastaa at alle er komplet retarderede og ville falde doede om hvis de skulle tage stilling til om de skal roevpules.

Udover det, så er det at tilbyde uafbrudt service, hvor afbestilling er det aktive valg, også god kotyme for de fleste services.


Ja, alle betalte services. Ikke proevetid. Men jeg ved godt at det er stanard at vaere et roevhul i den branche.

På den måde får mormor det hun har betalt for, uden at skulle ind bagefter og rode med indstillinger.


Det skal hun heller ikke ellers. Det er fint muligt. Man kunne evt. hyre en designer der ikke var fuldstaendigt retarderet.

Der er undersøgelser der viser at den anden måde faktisk koster medlemmer


... De medlemmer som ikke foeler sig snydt naar de bliver trukket for noget der bare var en proeve? ... Javel ja :D

og de er ikke lavet i forbindelse med prøve-ting, hvor forskellen kan tilskrives folk der glemmer at afbestille et prøve-abbonnement efter sign-up.


Men saa er det jo irrellevant for samtalen.

Acceptcard o.lign er jo bare brandede kreditkort, med forfærdelige vilkår. Engangs-kort, er kort hvor du afsætter et specifikt beløb, som så stilles til rådighed af din nuværende kreditkort udbyder, på et seperat ikke-fysisk kreditkort


Mastercard Cash?

Det kan man så "tanke op" og benytte til køb online hvor man så ikke behøver at opgive sine primære kreditkort oplysninger, og lyssky typer ikke kan få snablen direkte ned i din lønkonto og kun stjæle et begrænset beløb som er afsat til det kort.


Lyder da meget smart :)

Bruges også af forældre der vil give børnene mulighed for at købe ting online, så de har kontrol over forbruget.


Eller MasterCard Cash som bruges af folk med kaerester der ikke lige helt kan styre behovet for shopping ..... .... Ahem :D
Gravatar #113 - Oculus
17. okt. 2012 09:59
el_barto (111) skrev:
"Udover det, så er det at tilbyde uafbrudt service, hvor afbestilling er det aktive valg, også god kotyme for de fleste services."

Haha... god service :D Minder mig om alle de spam-mails jeg får hvor man ikke har bedt om dem, men selv skal ind og "afmelde sig" ;)
Kan ikke se hvordan det er relevant.

Det er business as usual for seriøse udbydere af services. Hvis man vil ligge dem det for last, så fint – men så skal det ikke bare single Netflix ud.

Nu bliver du jo rent faktisk afmeldt hos Netflix, og ikke hamsret som i de spam-mails du nævner.

Hos Netflix er afmeldelse instant, der er ingen opsigelses-varsel. PÅ det punkt er de milevidt foran mange danske udbydere *host* TV2 Play med deres 6 måneders minimums-binding *host*
Gravatar #114 - fidomuh
17. okt. 2012 10:14
#113

Det er business as usual for seriøse udbydere af services. Hvis man vil ligge dem det for last, så fint – men så skal det ikke bare single Netflix ud.


At alle andre er nogen svin, er et ret daarligt argument for selv at vaere et svin. Just sayin' ;)
Gravatar #115 - Oculus
17. okt. 2012 10:45
fidomuh (112) skrev:
#110

Ja, en dansk salgs-afdeling. Et dansk alternativ vil stadig skulle udvikles og implementeres, med alle de omkostninger og risici det medfører. Både udvikling og vedligeholdelse.


Ja, det er vel det det koster at faa et dansk markede?
Nej, ikek hvis du ser på hvordan virkeligheden ser ud.

Har du et eksempel på en udenlandsk global virksomhed der har tilrettet sig det danske markedet på den måde vi snakker om? Og kan du argumentere for at det dermed ikke er standarden den anden vej rundt?

Jeg er for gammel og træt til at skulle argumentere med folk hvor det er deres egne personlige holdninger om hvordan det burde være, der er argumenterne, uden at det bakkes op af noget lidt virkelighedsnært.

Ved godt det er kotume på Newz, men stadig trættende i længden. Sorry, ikke noget imod at diskutere hvordan vi gerne ville have at det skulle være, men så er det en lidt anden diskution vi er ude i :)

Hos Spotify skal du også opgive dine oplysninger for at prøve betalingsversionen, samt aktivt afbestille inden prøven udløber, og de er svenske.


Ja, Paypal?
Det er ikke mine kreditkort informationer.
Pengene bliver stadig trukket hvis du ikke afmelder dig. Er det afmeldings-tingen, eller mulighederne for betaling vi snakker om nu?

Det er simpelthen sådan det virker. Du udvikler ikke sådanne ting til lokale markeder. Det er for resource-tungt, både med henblik på ren programmering men også research mæssigt.


Hmm.. JEg har svaert ved at godtage et argument der saa burde gaelde for alle danske virksomheder tbh.
Men vi snakker globale udenlandske firmaer der kommer til Danmark. Ikke hvordan danske firmaer agerer på deres hjemmemarkedet.

Så det behøver du slet ikke godtage på den måde.

Der findes rigtig mange IT-analfabeter der ikke engang kan finde rundt i så simple ting.


Nej. Det goer der ikke. Der findes faktisk lige omkring 0.
Det er bare et spoergsmaal om at saette en checkbox hvor der staar "Du skal krydse af her hvis du automatisk vil have vi traekker penge fra dit kort" og alternativt saa bare have en simpel "Klik OK for at genaktivere" hvis nu ens konto udloeber.

Jeg ved godt at folk synes det er fedt at paastaa at alle er komplet retarderede og ville falde doede om hvis de skulle tage stilling til om de skal roevpules.
Jo, det gør der rent faktisk, og hvis du har arbejdet med CRM på globalt plan, så ville du vide det. Ja, eller med globale websites generalt, der arbejde med abonnementer.

Det er blevet bedre med tiden, men sign-up processen er også blevet streamlinet og har sænket tærsklen for hvilke kompetence typer der kommer ind i folden, når vi snakker internet ydelser.

Udover det, så er det at tilbyde uafbrudt service, hvor afbestilling er det aktive valg, også god kotyme for de fleste services.


Ja, alle betalte services. Ikke proevetid. Men jeg ved godt at det er stanard at vaere et roevhul i den branche.
Jo, også prøvetid. Spotify, ViaPlay, TV2Play, YouSee et al.

At du syntes det er svinsk er fint. Det ændrer bare ikke på det faktum at det er generel praksis, og ikke noget Netflix har udtænkt for at være onde.

På den måde får mormor det hun har betalt for, uden at skulle ind bagefter og rode med indstillinger.


Det skal hun heller ikke ellers. Det er fint muligt. Man kunne evt. hyre en designer der ikke var fuldstaendigt retarderet.


Det har mindre med usability designet, og mere med folks generelle adfærd at gøre.

Ved godt det er populært at putte den store "afmeld" knap i hovedet på folk, for firmaer der lever af folks goodwill og ikke direkte deres abonnement – og vil ikke påstå at det ikke kan gøres bedre i mange situationer.

Jeg vil dog aldrig overlade usability-delen primært til designeren, når vi snakker forretnings-kritiske funktioner. Det har jeg set gå grueligt galt før :))

Der er undersøgelser der viser at den anden måde faktisk koster medlemmer


... De medlemmer som ikke foeler sig snydt naar de bliver trukket for noget der bare var en proeve? ... Javel ja :D


og de er ikke lavet i forbindelse med prøve-ting, hvor forskellen kan tilskrives folk der glemmer at afbestille et prøve-abbonnement efter sign-up.


Men saa er det jo irrellevant for samtalen.
Jo, det er netop relevant fordi usikkerheden i data, om hvorvidt der bare er tale om folk der ville "se det an" er fjernet.

Acceptcard o.lign er jo bare brandede kreditkort, med forfærdelige vilkår. Engangs-kort, er kort hvor du afsætter et specifikt beløb, som så stilles til rådighed af din nuværende kreditkort udbyder, på et seperat ikke-fysisk kreditkort


Mastercard Cash?
Ja, noget lignende vil jeg tro. Kender ikke til det. Er det muligt at få som dansker?

Det kan man så "tanke op" og benytte til køb online hvor man så ikke behøver at opgive sine primære kreditkort oplysninger, og lyssky typer ikke kan få snablen direkte ned i din lønkonto og kun stjæle et begrænset beløb som er afsat til det kort.


Lyder da meget smart :)


Bruges også af forældre der vil give børnene mulighed for at købe ting online, så de har kontrol over forbruget.


Eller MasterCard Cash som bruges af folk med kaerester der ikke lige helt kan styre behovet for shopping ..... .... Ahem :D


Præcis ;)
Gravatar #116 - Oculus
17. okt. 2012 10:53
fidomuh (114) skrev:
#113

At alle andre er nogen svin, er et ret daarligt argument for selv at vaere et svin. Just sayin' ;)
Ja, men spam-mails er stadig et useriøst argument at bringe ind i diskussionen.

Medmindre du vil til at diskutere procedurer generalt, og selv her burde det ikke være relevant hvad spam-mails og andre scams gør. Medmindre virksomheden virkelig benytter sig af sådanne metoder, da disse spam-mails opererer uden for lov og ramme.

Og de er altså ikke primært valgt for at scamme folk som i de gode gamle kupon-hæfte dage.

Der er helt klart en del ekspertise der er båret over, for good and for worse, og der er brodne kar imellem. Men det er ikke bare hovedkulds implementeret for de flestes vedkommende.

Og Netflix er altså milevidt foran de danske udbydere, som binder dig med minimums-perioder og opsigelses-varsler.

Netflix lader dig gå når den indeværende periode udløber. Du betaler aldrig efter du har afmeldt dig.
Gravatar #117 - fidomuh
17. okt. 2012 11:05
#115

Nej, ikek hvis du ser på hvordan virkeligheden ser ud.


Aha, saa "de andre er nogle svin"-argumentet.

Har du et eksempel på en udenlandsk global virksomhed der har tilrettet sig det danske markedet på den måde vi snakker om? Og kan du argumentere for at det dermed ikke er standarden den anden vej rundt?


Er det relevant om det er standarden?

Jeg er for gammel og træt til at skulle argumentere med folk hvor det er deres egne personlige holdninger om hvordan det burde være, der er argumenterne, uden at det bakkes op af noget lidt virkelighedsnært.


Aha.

Ved godt det er kotume på Newz, men stadig trættende i længden. Sorry, ikke noget imod at diskutere hvordan vi gerne ville have at det skulle være, men så er det en lidt anden diskution vi er ude i :)


Eh, er det en anden debat? Det er jo hele debatten her.
Folk paastaar at det er den eneste maade at goere det paa.
Jeg paapeger at det er bullshit.

Du kommer saa med et argument om at udlaendinge ikke skal tilpasse sig det markede de vil saelge paa.... ..... ?

Pengene bliver stadig trukket hvis du ikke afmelder dig.


Hvilke penge?
Der er ingen penge paa min PayPal konto, eller noget kreditkort tilknyttet.
Saa de kan traekke 0 kroner ud af 0 kroner. Kudos til dem.

Er det afmeldings-tingen, eller mulighederne for betaling vi snakker om nu?


Laeser du overhovedet hvad der bliver skrevet?

Men vi snakker globale udenlandske firmaer der kommer til Danmark. Ikke hvordan danske firmaer agerer på deres hjemmemarkedet.


Aha. Saa dit argument er, at udenlandske firmaer ikke skal konkurrere paa samme vilkaar? Eller hvordan?
JEg kan ikke helt se hvad det er du mener, andet end at udenlandske firmaer saa ikke synes DK er profitabelt ... MEn det er jo tydeligvis ikke tilfaeldet.

Jo, det gør der rent faktisk, og hvis du har arbejdet med CRM på globalt plan, så ville du vide det. Ja, eller med globale websites generalt, der arbejde med abonnementer.


Men det er jo bare bullshit.
Kom med et eksempel? Kom med noget dokumentation der siger at folk ikke kan finde ud af at trykke "OK", naar de tydeligvis godt kan finde ud af at udfylde formularer og trykke OK til vilkaar og betingelser.
Dit argument er, at folk kan finde ud af at trykke paa 25 bokse, men hvis der er 26 saa UHA NEJ! Saa virker det ikke.

Det er blevet bedre med tiden, men sign-up processen er også blevet streamlinet og har sænket tærsklen for hvilke kompetence typer der kommer ind i folden, når vi snakker internet ydelser.


Du har ikke underbygget dit argument med noget som helst, saa jeg kan ikke goere andet end at sige det er bullshit.

Jo, også prøvetid. Spotify, ViaPlay, TV2Play, YouSee et al.


Ja, det er kotume at vaere et roevhul. Kudos :)

At du syntes det er svinsk er fint. Det ændrer bare ikke på det faktum at det er generel praksis, og ikke noget Netflix har udtænkt for at være onde.


Har jeg nogensinde sagt det?

Det har mindre med usability designet, og mere med folks generelle adfærd at gøre.


OK? Hvorledes? Lige foer var dit argument jo at Mormor ikke kunne finde ud af det .. Hvad nu?

Ved godt det er populært at putte den store "afmeld" knap i hovedet på folk, for firmaer der lever af folks goodwill og ikke direkte deres abonnement – og vil ikke påstå at det ikke kan gøres bedre i mange situationer.


Afmeld? Hvorfor afmeld?
Hvis det er en trial, hvorfor saa ikke bare have en "Klik OK for automatisk at fornye" naar trial udloeber ?

Jo, det er netop relevant fordi usikkerheden i data, om hvorvidt der bare er tale om folk der ville "se det an" er fjernet.


Okay? Hvordan er det saa relevant for, om folk ville vaelge IKKE at proeve en service, fordi de skal klikke paa 1 checkbox mere?

Ja, noget lignende vil jeg tro. Kender ikke til det. Er det muligt at få som dansker?


Har det vaeret i 10 aar vil jeg tro. Hvis ikke mere.
Jeg fik det i hvert fald for en 5-7 aar siden foerste gang.
Gravatar #118 - Oculus
17. okt. 2012 12:26
fidomuh (117) skrev:
Aha. Saa dit argument er, at udenlandske firmaer ikke skal konkurrere paa samme vilkaar? Eller hvordan?
JEg kan ikke helt se hvad det er du mener, andet end at udenlandske firmaer saa ikke synes DK er profitabelt ... MEn det er jo tydeligvis ikke tilfaeldet.
Nej mit argument er at Netflix anvender en ganske almindelig fremgansgmåde i deres implementering, efter folk har kritiseret dem.

Jeg begrunder det, og henviser til at danske udbydere gør det samme, og har langt dårligere vilkår hvad angår binding og opsigelse.

Så ja, det er relevant om det er standarden, og hvad andre gør, både for at sammenligne Netflix' betingelser, kontra andre udbydere. Da det er dem det bliver ligget for last at prøve at "narre" penge ud af folk.

Jeg gider ikke diskuterer om du syntes at udbydere er røvhuller i den branche som du siger, om hvorvidt du har penge på din PayPal konto eller ej, og dermed kan forbi-gå betaling eller andet ordsplitteri. Andet end at påpege at jeg ikke kendte noget til at du ikke har penge på din PayPal konto, så spar mig for retorik om hvorvidt jeg "overhovedet læser hvad du skriver".

Du har tydeligvis en ideologisk holdning til hvordan du syntes firmaer skal agerer. Det er fint. Men en helt anden diskussion.

Jeg forholder mig til den påståede kritik om hvorvidt Netflix gør et forsøg på at bondefange folk ved at kræve kreditkort oplysninger ved tilmedling, selvom abonnementet er gratis i den første periode.

Selv sammenlignet med danske firmaer der agerer på deres hjemmemarkedet, kommer Netflix ud som vindere. ViaPlay, YouSee, Tv2Play og andre kræver alle kreditkort ved tilmelding og har langt dårligere vilkår for udmelding.

Og dermed er min diskussion om emnet slut. Jeg kan uden problemer sammenligne de udbydere, og deres betingelser er faktum og står ikke til diskussion.

Om man så vil diskuterer om man syntes de er "fair", om firmaerne skulle gøre tingene anderledes osv. er fint, den gider jeg bare ikke gå ind i. Jeg bragte udelukkende standarder på banen for at perspektiverer Netflix' fremgangsmåde.

At bruge det videre fører ikke til noget, som "så de andre er nogle svin, så det ok?" retorikken du bruger, også tydeligt bærer præg af.

Så vi kan blive enige om at ha' forskellige standpunkter til forretningsmetoder, og så er den slut for mit vedkommende.
Gravatar #119 - nyhjem
17. okt. 2012 12:44
mastercard cash virker i hvert fald hos arbejdernes landsbank, lige som et visa elektron, og altså IKKE som et engangskort der blev skrevet om længere oppe.
På et engangskort indsætter man f.eks. 500,-, og så kan der kun bruges 500,-.
På mastercard cash kan kontoen ikke trækkes over, men hvis der står 20000,-, så kan de alle hæves på én gang uden problemer. :)

"Ved køb på kortet i forretninger mv. Hæve i pengeautomater
30.000 kr. pr. dag 10.000 kr. pr. dag"
Gravatar #120 - Target
17. okt. 2012 14:01
nyhjem (119) skrev:
mastercard cash virker i hvert fald hos arbejdernes landsbank, lige som et visa elektron, og altså IKKE som et engangskort der blev skrevet om længere oppe.
På et engangskort indsætter man f.eks. 500,-, og så kan der kun bruges 500,-.
På mastercard cash kan kontoen ikke trækkes over, men hvis der står 20000,-, så kan de alle hæves på én gang uden problemer. :)

"Ved køb på kortet i forretninger mv. Hæve i pengeautomater
30.000 kr. pr. dag 10.000 kr. pr. dag"

Idéen er jo det samme med Mastercard Cash (hvis jeg forstår det korrekt). Man har et kort tilknyttet til en konto, og der er ingen kredit.
Så smider du f.eks. 500,- på den konto, og så kan der kun hæves 500,- på det tilhørende kort.
Gravatar #121 - fidomuh
17. okt. 2012 14:13
#118

Så ja, det er relevant om det er standarden, og hvad andre gør, både for at sammenligne Netflix' betingelser, kontra andre udbydere. Da det er dem det bliver ligget for last at prøve at "narre" penge ud af folk.


Men jeg finder det ligesaa forkasteligt at andre goer det samme.

Jeg gider ikke diskuterer om du syntes at udbydere er røvhuller i den branche som du siger, om hvorvidt du har penge på din PayPal konto eller ej, og dermed kan forbi-gå betaling eller andet ordsplitteri.


Men det er vel relevant naar du, fejlagtigt, siger at Spotify har samme loesning og kun den ene loesning?

Andet end at påpege at jeg ikke kendte noget til at du ikke har penge på din PayPal konto, så spar mig for retorik om hvorvidt jeg "overhovedet læser hvad du skriver".


Det handler ikke om retorik. Det er een og samme ting.

Du har tydeligvis en ideologisk holdning til hvordan du syntes firmaer skal agerer. Det er fint. Men en helt anden diskussion.


Nej, det er praecis den diskussion der er gang i her.
At du byder ind med "Saadan er det bare, eat shit." er vel bare din ideologiske holdning til sagerne.

Jeg forholder mig til den påståede kritik om hvorvidt Netflix gør et forsøg på at bondefange folk ved at kræve kreditkort oplysninger ved tilmedling, selvom abonnementet er gratis i den første periode.


Hvilket de, imo, goer.
Der ER andre muligheder.

Selv sammenlignet med danske firmaer der agerer på deres hjemmemarkedet, kommer Netflix ud som vindere. ViaPlay, YouSee, Tv2Play og andre kræver alle kreditkort ved tilmelding og har langt dårligere vilkår for udmelding.


De har vundet en hat af lort. Kudos. :)
At man er den bedste af svinene, goer ikke ens lagkage bedre.

Og dermed er min diskussion om emnet slut. Jeg kan uden problemer sammenligne de udbydere, og deres betingelser er faktum og står ikke til diskussion.


Det er bare ikke relevant.

Om man så vil diskuterer om man syntes de er "fair", om firmaerne skulle gøre tingene anderledes osv. er fint, den gider jeg bare ikke gå ind i.


HVORFOR DELTAGER DU SAA?! :D

At bruge det videre fører ikke til noget, som "så de andre er nogle svin, så det ok?" retorikken du bruger, også tydeligt bærer præg af.

Så vi kan blive enige om at ha' forskellige standpunkter til forretningsmetoder, og så er den slut for mit vedkommende.


Jeg kan bare ikke helt tolke det som andet end at du synes det er fint - hvilket er en fin holdning at have, jeg er bare uenig.
Og det er, imo, direkte dumt at gaa ind i en debat som du saa bagefter siger du ikke gider ind i, naar du finder ud af at du ikke har noget argument og at alle dine postulater var bullshit.

Men saadan er der jo saa meget :)
Gravatar #122 - freesoft
17. okt. 2012 17:02
Nogle af jer med Netflix: Er Simpsons tilgængelig i Danmark?
Gravatar #123 - Magten
17. okt. 2012 17:17
freesoft (122) skrev:
Nogle af jer med Netflix: Er Simpsons tilgængelig i Danmark?
Nope.
Gravatar #124 - Slettet Bruger [1711191796]
17. okt. 2012 20:40
#122
Unblock-US + Amerikansk konto er billigere end den danske og de har Simpsons. :)
Gravatar #125 - Chewy
17. okt. 2012 20:49
@ #124
Til gengæld krænker du filmselskabernes rettigheder når du bruger VPN og lignende. Der er juridisk set ingen forskel på at downloade via f.eks. TPB og at tilgå Netflix i USA. Udover at du betaler for det sidste..

Så hvorfor ikke bare dowloade det du skal se gratis, når du nå alligevel er i gang?
Gravatar #126 - Slettet Bruger [1711191796]
17. okt. 2012 21:01
#125
Det kan du vel have ret, dog får de stadig penge.

Nu fik jeg egentligt spørgsmålet i mit hoved, jeg har en amerikansk konto, jeg betaler 7,99$ for den per måned. Dette er ikke det faktiske scenarie for mig, men hvis en person havde oprettet den under et ophold i USA og man har bibehold betalingen på Netflix (måske selvom man ikke har kunnet bruge den i Danmark, eller at man lige er kommet tilbage til Danmark), nu har man så adgang til den danske Netflix med den samme konto som der kun betales 7,99$ for, er det så også ulovligt/forkert? Det er jo en ting de ikke har lukket for.
Gravatar #127 - freesoft
18. okt. 2012 06:18
#126
Hvis du har haft adresse i The US, så er det vel lovligt nok, men når du så flytter tilbage til Danmark, så skal du vel opdatere din adresse på Netflix, så det vel op til dem at ændre din betaling.
Gravatar #128 - Lowkey
18. okt. 2012 07:19
#125

Det samme gælder naturligvis hvis man har en kodefri dvd-afspiller og bruger den til Region 1 film.

Du har dog overbevist mig. Jeg betaler aldrig for indhold igen, hvis jeg på nogen måde kan skaffe det gratis, hvis man alligevel krænker rettighedshaverne uanset hvordan man gør.
Det er ligesom at smide penge på gaden og så få en bøde for henkastning af affald.
Gravatar #129 - mfriis
18. okt. 2012 07:55
Lowkey (128) skrev:

Det er ligesom at smide penge på gaden og så få en bøde for henkastning af affald.

http://www.eatliver.com/i.php?n=9613
Gravatar #130 - Justin
18. okt. 2012 11:07
#125
Det er så meget nemmere af bruge Netflix
Nej, du krænker den danske distributørs rettigheder
Gravatar #131 - fidomuh
18. okt. 2012 12:30
#130

Nej, du krænker den danske distributørs rettigheder


Eh, jo. At noget har ophav i udlandet goer ikke at man bare maa kopiere loes i Danmark, hvis der ikke er en dansk distributoer.
Saa selvom man ogsaa kraenker den danske distributoers eneret (hvis de da har det), saa er det faktisk en helt anden sag :)
Gravatar #132 - Taxwars
18. okt. 2012 13:53
fidomuh (101) skrev:
#92

Siger ham der ikke kan forestille sig andre unikt-id loesninger end kreditkort? :D
Lolboat.


Pladder kommentar - men Netflix hverken kan eller vil opfinde et helt ny verdens system - de vil være NEMME for hr. og fru jensen - de vil ikke gøre det mere besværligt.

fidomuh (101) skrev:
#92
Hvis ikke netflix kan chekke med kreditkort så kan i jo bare blive ved med at "teste" det gratis måned efter måned i al fremtid.


Nej.


Hvis alternativet bare var en email - jo.

fidomuh (101) skrev:
#92
Hvis du er nød til at skaffe et nyd kreditkort hver gang så sætter det en naturlig dæmper på fuskerne.


Ja. Ligesom CPR-nummer havde gjort det, fx. Eller Nem-ID. Eller alle mulige andre loesninger.


Cpr er ikke en sikkerheds løsning, det har det aldrig været - det er kun for visse forretninger er idioter (og politikerne tåbelige) at man i det heletage bruger det. Men iøvrigt hvis de argument er at intet er sikkert så er det tåbeligt - nej, intet er sikkert men noget er langt mere end andet - og nemid er klart lagt bedre en cpr.Ikke midst fordi de er beregnet til sikkerhed)


fidomuh (101) skrev:
#92
Man kan ogsaa bare lade vaere med at vaere asshole og IKKE auto-renewe et abbonnement, eller lade det vaere et tilvalg.


Voksne kan godt finde ud af at melde sig fra igen (især i denne tid med elektroniske kalender der selv kan gøre en opmærksom på det) - desuden kan du jo bare gå direkte ind og slå det fra med det samme hvis du er for senil til at huske det.

fidomuh (101) skrev:
#92
Men jeg gaar ud fra at du ikke var foedt i 90'erne? :)


Nej, der var jeg formentlig dobbelt så gammel som du er idag.
Gravatar #133 - XorpiZ
18. okt. 2012 13:55
Taxwars (132) skrev:
Nej, der var jeg formentlig dobbelt så gammel som du er idag.


fidomuh er, rent mentalt, ikke kommet videre end 12-13-års alderen.
Gravatar #134 - fidomuh
18. okt. 2012 15:14
#132

Pladder kommentar - men Netflix hverken kan eller vil opfinde et helt ny verdens system - de vil være NEMME for hr. og fru jensen - de vil ikke gøre det mere besværligt.


Det er altsaa nemmere at folk skal ind og afmelde sig efter de har meldt sig ind, end at de skal klikke paa et enkelt flueben under registreringen?

Hvis alternativet bare var en email - jo.


Hvis nu alternativet er, at man bare trykke "WATCH TV!" og saa virker alting magisk, saa er det svaert at sikre sig imod det. Heldigvis ER der alternativer til email verificering.

Voksne kan godt finde ud af at melde sig fra igen


Ja, for det var jo absolut ikke voksne mennesker der blev "snydt" i post-ordre aeraen. Nejda.

(især i denne tid med elektroniske kalender der selv kan gøre en opmærksom på det) - desuden kan du jo bare gå direkte ind og slå det fra med det samme hvis du er for senil til at huske det.


Det er nemlig MEGET nemmere end at krydse et flueben af - at oprette noget manuelt i en separat kalender, hvorefter man saa manuelt skal ind og afmelde sig.
MEGET NEMMERE!

Nej, der var jeg formentlig dobbelt så gammel som du er idag.


Pensionister paa newz.dk?! Epic :D
Gravatar #135 - HenrikH
19. okt. 2012 07:30
Taxwars (132) skrev:
Voksne kan godt finde ud af at melde sig fra igen (især i denne tid med elektroniske kalender der selv kan gøre en opmærksom på det) - desuden kan du jo bare gå direkte ind og slå det fra med det samme hvis du er for senil til at huske det.

Løgn og latin.

Unge mennesker i 20-30 års alderen, som er opvokset med at firmaer enten sandsynligvis eller med sikkerhed forsøger at røvrende dig, er klar over det.

Folk i 40 års alderen og ældre, som er vandt til at folk har bare en anelse hæderlighed bliver bondefanget.

Vi kan også dele den op i "klasser". Ole som et IT ingeniør og 47 kan nok godt finde ud af det, men Olga der er 23, sidder i kassen i Netto - og i øvrigt ikke engang kan styre sit forbrug bare hun har et Dankort kan ikke.

Det var da en umådelig arrogant holdning du har dig - med absolut ingen tanke om hvordan folk generelt er ud over din egen næsetip.
Enhver brug af kreditkort som bekræftelse af identitet bør aldrig nogensinde kunne udmunde i en betaling uden en genindtastning. Træk af penge fra et kreditkort, hvor oplysningerne er afleveret som bekræftelse af identitet vil til enhver tid være bondefangeri.
Gravatar #136 - XorpiZ
19. okt. 2012 07:33
HenrikH (135) skrev:
Træk af penge fra et kreditkort, hvor oplysningerne er afleveret som bekræftelse af identitet vil til enhver tid være bondefangeri.


Så må du jo melde dem til politiet, hvis det er din overbevisning.
Gravatar #137 - Hubert
19. okt. 2012 09:27
Det er kommet frem at der er visse uheldigheder ved deres TOS. Men om det er direkte ulovligt hørte jeg ikke.
Gravatar #138 - Chewy
19. okt. 2012 10:42
Problemet består i at de i deres TOS, kræver at du ikke trækker dem i retten, enten alene, eller som del af at samlet søgsmål.
Men som vi ved kan TOS/EULA/etc aldrig stille dig værre end dansk lovgivning. Så ingen stress der...
Gravatar #139 - gramps
19. okt. 2012 10:47
Betingelsen i ToS om at man ikke må sagsøge dem er ulovlig i henhold til dansk lovgivning. Derfor er hele aftalen ugyldig.
Gravatar #140 - HenrikH
19. okt. 2012 10:51
#139: Sikker på det er det hele, og ikke kun de relevante afsnit?
Gravatar #141 - gramps
19. okt. 2012 11:00
#140
Det er umiddelbart min vurdering af DR's artikel, ja.

Man skriver jo ikke under på de enkelte punkter, men på hele aftalen. Hvis et punkt i aftalen er ugyldigt, så er din underskrift ikke bindende for noget punkt.
Gravatar #142 - HenrikH
19. okt. 2012 13:35
gramps (141) skrev:
#140
Det er umiddelbart min vurdering af DR's artikel, ja.

Man skriver jo ikke under på de enkelte punkter, men på hele aftalen. Hvis et punkt i aftalen er ugyldigt, så er din underskrift ikke bindende for noget punkt.

Nej, men netop denne del af artiklen (som jeg har set gengivet andre steder):
DRs artikel skrev:
Det er en god idé at gøre Netflix opmærksom på, at man ikke mener, aftalevilkåret gælder.

Henleder mig på at det kun er de specifikke punkter der gælder, da det står i ental.
Der ud over får man normalt ikke et carte blanche til at bryde alle vilkår, blot et viser sig ikke at være gyldigt.
Gravatar #143 - fidomuh
19. okt. 2012 13:51
#142

Henleder mig på at det kun er de specifikke punkter der gælder, da det står i ental.


Alle vilkaar der bryder med "normen" er ikke gaeldende.

Der ud over får man normalt ikke et carte blanche til at bryde alle vilkår, blot et viser sig ikke at være gyldigt.


Det der sker indenfor ansaettelser eller lejekontrakter, er at man gaar tilbage til "standard". Dvs at fastsaetter du et forhold som er ugyldigt, gaelder opsigelsesvarslet paa 3 maaneder ikke laengere, men er nu default 1 aar - ogsaa selvom opsigelsesvarslet var et accepteret forhold.

Saa man gaar, typisk, tilbage til hvad loven siger gaelder i en given aftale.
Det betyder altsaa at forhold der ikke er fastsat en norm for, er en graazone, men at alle forhold hvor der er fastsat en norm, tilbagegaar til normen.

I praksis vil det dog nok bare betyde at du kan opsige netflix aftalen uden at de kan kraeve penge af dig - eller at du kan faa refunderet dine penge.
Gravatar #144 - Chewy
19. okt. 2012 13:53
@ #128
Du har dog overbevist mig. Jeg betaler aldrig for indhold igen, hvis jeg på nogen måde kan skaffe det gratis, hvis man alligevel krænker rettighedshaverne uanset hvordan man gør.
Det er ligesom at smide penge på gaden og så få en bøde for henkastning af affald.


No offense, men hold kæft hvor er du dum at høre på...
Men med din, lad mig være nogenlunde diplomatisk, direkte måde at debattere på, burde det ikke være noget problem at henvise til hvor i mit indlæg at jeg skriver at du bare skal hente uden at betale...
Jeg pointere bare at der ikke er nogen forskel på at downloade via TPB, og at snyde sig adgang til materiale du ikke har rettigheder til at se. Ud over at du betaler for det sidste. Hvilket er en ting man skal være opmærksom på. Der er ufattelig mange folk der tror at de har alt på det rene når de bruger VPN/etc til at tilgå f.eks. Netflix. Hvilket de ikke har...
Om du vælger den metode, downloader via P2P (eller lign.), betaler dig til adgang til danske services eller går i butikken og køber dem som DVD/BD, er jeg ærligt talt fuldstændigt ligeglad med. Gør som du lyster, I don't give a shit...

Men du bedes venligst stoppe med at putte ord i munden på mig...
Gravatar #145 - Kisbye
22. okt. 2012 11:02
Chewy (144) skrev:
Jeg pointere bare at der ikke er nogen forskel på at downloade via TPB, og at snyde sig adgang til materiale du ikke har rettigheder til at se. Ud over at du betaler for det sidste. Hvilket er en ting man skal være opmærksom på. Der er ufattelig mange folk der tror at de har alt på det rene når de bruger VPN/etc til at tilgå f.eks. Netflix. Hvilket de ikke har...


Jeg har ellers forstået at der intet ulovligt er i det?

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1309768993 skrev:
Rent juridisk er der intet ulovligt i at bryde det der hedder ”geo-blocking”, hvor man omdirigerer sin internet-forbindelse uden om geografiske områder – i dette tilfælde fra Danmark til USA. Det eneste tvivlsspørgsmål kan opstå, når man tilmelder sig Netflix og accepterer deres betingelser, der foreskriver, at man er bosiddende i USA. Rent forbruger-juridisk vil der dog kunne argumenteres for, at det er Netflix der skal sikre deres system, så udefrakommende ikke kan tilmelde sig. Og man betaler jo trods alt Netflix for adgang til tjenester og derved og rettigheden til at benytte den service, som der udbydes (i dette tilfælde filmudlejning).


http://www.apple-tv.dk/er-det-ulovligt-at-se-netflix-i-danmark skrev:
Er det ulovligt at oprette en amerikansk iTunes / Netflix -konto når man bor i Danmark?
Nej, det vil det som udgangspunkt ikke være. Apple / Netflix kan dog godt stille betingelser som man skal acceptere når man opretter en konto, men ikke i forhold til lovgivningen er der et problem.

Er det ulovligt at se film i Danmark via Netflix?
Der er ikke moms eller told på digitale overførselstjenester, og da vi ud fra første svar kan konkluderer, at det ikke er ulovligt at oprette en konto, så er der ingen problemer ved at se film fra Netflix i Danmark, f.eks via VPN.

Du kan derfor med god samvittighed se film og tv-serier fra USA her i Danmark
Gravatar #146 - XorpiZ
22. okt. 2012 11:04
#145

Jeg vil ikke betragte hverken flatpanels eller "apple-tv" som værende pålidelige kilder på det punkt.
Gravatar #147 - Chewy
22. okt. 2012 11:36
@ #145
Det er ikke en ulovlighed. Det er en krænkelse af filmselskabernes immaterielle rettigheder.

Netflix (f.eks.), har indgået en aftale med filmselskaberne om at de (Netflix) får lov (rettighed) til at til at vise deres (selskabernes) film til brugerene af Netflix. Dog kun hvis brugeren opholder sig i USA. Og det er de vilkår som du som bruger indgår din aftale med Netflix under.
Dvs. at Netflix kun har rettigheder til at vise indhold til kunder fra USA.
Når du så som dansk bruger, snyder dig til adgang, har Netflix (og dermed dig) bryder du den licens som filmen er udbudt under, og krænker dermed filmselskabernes rettigheder.
Lige som du også bryder deres rettigheder når du downloader deres materiale via p2p eller lign.

Og ligesom med p2p deling, vil du aldrig komme for en strafferet, du vil aldrig have chancen for at ryge i fængsel (under normale omstændigheder) og du vil hellere ikke kunne få en bøde for det.

Og ligesom med p2p er chancen for at du skulle blive sagsøgt for det stort set lig nul (faktisk er den endnu mindre ved brug af Netflix, men det er i mine øjne småting..)
Gravatar #148 - mfriis
22. okt. 2012 12:24
Chewy (147) skrev:
@ #145
Det er ikke en ulovlighed. Det er en krænkelse af filmselskabernes immaterielle rettigheder.


De immaterielle rettigheder er sikret af en lov. Hvis du bryder de rettigheder så begår du en ulovlighed (deraf navnet)

Om den lov er en del af straffeloven (som du kan straffes for at bryde) eller en del af en anden lovgivning er ligegyldigt. Det er stadigvæk ulovligt at bryde loven.

Juristen siger det ikke er ulovligt at anvende en proxy for at bruge amerikansk netflix. Han siger dermed at du ikke bryder nogen lov, og derfor heller ikke deres immaterielle rettigheder.

Hans udtalelse kom sikkert før netflix.dk. Jeg kunne forestille mig situationen er en andne idag.
Gravatar #149 - Justin
22. okt. 2012 13:08
mfriis (148) skrev:


Hans udtalelse kom sikkert før netflix.dk. Jeg kunne forestille mig situationen er en andne idag.


Loven er ikke blevet ændret siden netflix.dk åbende, derfor gælder der stadig den samme lov som dengang
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login