mboost-dp1

PBS A/S

NemID har for meget nedetid

- Via Version2 - , redigeret af Avenger- , indsendt af Hubert

NemID har nu været online i fem måneder, men i den periode har der været flere problemer med tjenesten, hvor det f.eks. ikke har været muligt at logge på.

Hos Version2 har man kigget nærmere på, hvor lang tid NemID har været offline, hvor det burde have været online. Ved at bede om aktindsigt er det nu kommet frem, at NemID i perioden juni til oktober har været nede i alt 19 timer og 2 minutter.

En del af denne nedetid er ifølge dokumentationen dog planlagt nedetid og omfatter 12 timer og 43 minutter. Det efterlader 6 timer og 19 minutters nedetid, der ikke var planlagt.

Set i forhold til målet om nedetid, så er “budgettet” overskredet med 1,7 gange, idet målet om 99,9 % oppetid kun tillader 3 timer og 40 minutters nedetid i tidsperioden.

Det var især i oktober, brugerne mærkede meget ustabil drift, idet over 5 timer af den samlede uplanlagte nedetid fandt sted her.





Gå til bund
Gravatar #51 - Nerq
22. dec. 2010 11:40
#50 - Jeg er SÅ enig. Alt andet er pisse provokerende.

Nåe ja, vi er ikke "forsinkede" men alligevel så er min rejsetid forlænget med 35 minutter fordi jeg ikke kan nå den bus jeg skal videre med (eller vice versa).
Gravatar #52 - Justin
22. dec. 2010 22:52
myplacedk (50) skrev:
#49
Hvor mange af passagererne er forsinkede? Det må da for pokker være det, der er pointen med det hele. Hvorfor laver de ikke statistik for det? Hvorfor bruger det de ikke i målsætningen?


man kan da godt lave en statistik over langt tid Stogs passagerer spilder hvert år,

men den ville blive meget upræsis









Gravatar #53 - myplacedk
23. dec. 2010 10:03
#52
Hellere et upræcist tal jeg kan bruge til noget, end et præcist tal jeg ikke kan bruge til noget.
Gravatar #54 - nielsbrinch
23. dec. 2010 10:25
mora (24) skrev:
2 Load balancers med failover-ip
1 database master med x slaver
x web slaver

alle slaver, og begge load balancer(en af gangen) kan opgraderes/arbejdes på uden brugerne oplever nedetid

database master kan flyttes til en slave med en nedetid på nogle få sekunder.

nemid er jo ikke ligefrem de første der har et system der skal køre konstant...


Ja, så nemt er det ...

... IKKE!!
Gravatar #55 - HenrikH
23. dec. 2010 13:11
myplacedk (50) skrev:
Deler man det op i "forsinket" og "aflyst" skal man selvfølgelig ikke tælle den ene del med begge steder. Men det er pointen.

Pointen er vel, at måle hvor stor en del af togene, der er rettidige, som defineret i kontrakten. At de så har fat i den lange ende der, og kan aflyse og se bort fra en masse forsinkelse pga. "ekstremt vejr" og andet, er så statens skyld.
MEN, jo mere bøde DSB får, for at være forsinkede, jo lavere aktieudbytte kan staten polstre deres finanser med. Så staten har absolut ingen interesse i at DSB skal bøde mere, de bøder er jo garanteret øremærkede eller lignende.
myplacedk (50) skrev:
Hvor mange af passagererne er forsinkede? Det må da for pokker være det, der er pointen med det hele. Hvorfor laver de ikke statistik for det? Hvorfor bruger det de ikke i målsætningen?

Passagerer er nogle irriterende ting, som er et nødvendigt onde at have i togene. Husk på, hvis ikke togene skulle vente på alle disse lallende idioter, der absolut vil ind og ud hele tiden, så ville alting fungere meget bedre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login