mboost-dp1

PBS A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
myplacedk (50) skrev:#49
Hvor mange af passagererne er forsinkede? Det må da for pokker være det, der er pointen med det hele. Hvorfor laver de ikke statistik for det? Hvorfor bruger det de ikke i målsætningen?
man kan da godt lave en statistik over langt tid Stogs passagerer spilder hvert år,
men den ville blive meget upræsis
mora (24) skrev:2 Load balancers med failover-ip
1 database master med x slaver
x web slaver
alle slaver, og begge load balancer(en af gangen) kan opgraderes/arbejdes på uden brugerne oplever nedetid
database master kan flyttes til en slave med en nedetid på nogle få sekunder.
nemid er jo ikke ligefrem de første der har et system der skal køre konstant...
Ja, så nemt er det ...
... IKKE!!
myplacedk (50) skrev:Deler man det op i "forsinket" og "aflyst" skal man selvfølgelig ikke tælle den ene del med begge steder. Men det er pointen.
Pointen er vel, at måle hvor stor en del af togene, der er rettidige, som defineret i kontrakten. At de så har fat i den lange ende der, og kan aflyse og se bort fra en masse forsinkelse pga. "ekstremt vejr" og andet, er så statens skyld.
MEN, jo mere bøde DSB får, for at være forsinkede, jo lavere aktieudbytte kan staten polstre deres finanser med. Så staten har absolut ingen interesse i at DSB skal bøde mere, de bøder er jo garanteret øremærkede eller lignende.
myplacedk (50) skrev:Hvor mange af passagererne er forsinkede? Det må da for pokker være det, der er pointen med det hele. Hvorfor laver de ikke statistik for det? Hvorfor bruger det de ikke i målsætningen?
Passagerer er nogle irriterende ting, som er et nødvendigt onde at have i togene. Husk på, hvis ikke togene skulle vente på alle disse lallende idioter, der absolut vil ind og ud hele tiden, så ville alting fungere meget bedre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.