mboost-dp1

unknown

Mozilla Firefox 1.0 PR klar til download

- Via Mozilla.org - , redigeret af Pernicious

Mozilla.org har i dag frigivet Mozilla Firefox 1.0 Preview Release, der ifølge planen er en af de sidste udgivelser før Firefox 1.0 frigives. Udover en masse fejlrettelser, så er der bl.a. tilføjet en ny plugin installer, support for live bookmarks og en ny søgebar.

Udover Firefox, så er Mozilla Thunderbird 0.8 også blevet frigivet. Den indeholder blandt andet en forbedret importfunktion fra f.eks. Outlook, Outlook Express og Eudora samt mange andre nye funktioner. Sidst men ikke mindst, så er Mozilla 1.7.3 også blevet frigivet. Opdateringen indeholder en række fejlrettelser.





Gå til bund
Gravatar #51 - pointwood
14. sep. 2004 13:59
#44: Du synes det faktum at du er glad for IE er en spændende diskussion? :p

Ja, IE er (eller har været) vel det man kan kalde en defacto standard. På samme måde som MS Office pakken er det. De eneste der nyder godt at sådanne standarder, er producenten.
Gravatar #52 - FISKER_Q
14. sep. 2004 14:04
#50 Hvorfor er det dobbeltmoralsk? Vi må jo bare indse at det nok ikke sker snart at W3C bliver en standard, og det må vi leve med. Igen det samme som DVD-R vs. DVD+R og HD-DVD og Blu-Ray.

Og så vidt jeg husker er Document.All heller ikke foreskrevet i W3C's anbefalinger da den er del af en lukket standard. Alligevel har Firefox tilføjet understøttelse for det? Er DET så ikke dobbeltmoralsk?

Edit: Og havde det været en ordenlig webmaster havde det virket i alle browsere. Ligesom DVD-R og DVD+R efterhånden kan læses og skrives af alle dvd-drev.
 
Gravatar #53 - TullejR
14. sep. 2004 14:09
#52:

w3c har mig bekendt slet ikke lavet nogle specifikationer der omhandler javascript.

og om det så er et klogt træk at implementere undetectable document.all er op til den enkelte.

for slutbrugeren er det på sin hvis godt, for den "oplyste" webmaster er det en skidt ting.
Gravatar #54 - sKIDROw
14. sep. 2004 14:13
#35 hollow

[Det ændrer dog ikke ved, at internettet ville være et langt bedre sted at være, hvis alle sites overholdte W3C. Det gør de fleste sites bare IKKE, hvorfor så bruge en browser som IKKE understøtter størstedelen af de sites man besøger?]

Nu er det de pågældende sites, er er inkompatible, og ikke browserne.
Det faktum gør en forskel i min verden.
Desuden er vi så nogen, der ikke kunne installere IE, selvom vi ville bruge denne ufrie browser.
Gravatar #55 - phomes
14. sep. 2004 14:24
Det mest ironiske ved denne diskution er, at alle i ie-lejren sidder og skriver på en side ie ikke kan vise korrekt. Den luft under gem-knappen, som #19 skriver om skal slet ikke være der. Der er simpelthen ikke indsat et linieskift i koden... At personen der har lavet det skulle have forventet denne effekt virker latterlig. Hvorfor skulle der dog være luft under knappen? Der er jo ikke noget på siden under den...
Gravatar #56 - Deternal
14. sep. 2004 14:32
#55: Der er da kommet et 2 pixel gif + et br - om ikke før, så nu :)
Gravatar #57 - SmackedFly
14. sep. 2004 14:47
#56

Ja, men den ligger såvidt jeg kan se efter gem knappen. Der er et mellemrum fra gem til bunden af siden, men intet fra tekstboxen til gem knappen...

Vi kunne jo evt. spørge en admin om hvad meningen er...
Gravatar #58 - phomes
14. sep. 2004 14:54
#56 det har været der hele tiden. Det var indhold under knappen jeg mente. Rammen har været der hele tiden.

og som en sidebemærkning vil jeg også gerne vide hvad der ikke fungerer på edc.dk og home.dk? Har lige været ind og kigge. Alt ser ud til at virke som det skal. Selv 360o billederne på home virker.

Antallet af sider, som ikke vises ordentligt i begge browsere er stødt faldende. Dette er både godt og skidt. Godt, af åbentlyse grunde. Skidt, fordi det er skide godt argument, når man skal overbevise kunder om, at deres nuværende webmaster er en inkompetent amatør, der har solgt dem en gang byggesjusk til overpris :)
Gravatar #59 - FISKER_Q
14. sep. 2004 15:23
#57 enig, synes det er bedst med mellemrummet. Der set underligt ud i FF. (Der røg det IE-lejr pis sig lige en tur hva?)

Edit: Så installerede den og skiftede til engelsk tastatur :(
 
Gravatar #60 - phomes
14. sep. 2004 15:34
#59 hvad er du enig i?

FF viser ikke et mellemrum, for der er ikke noget mellemrum i koden. Om det ser bedst ud med eller uden må være en smagssag.
Gravatar #61 - FISKER_Q
14. sep. 2004 15:54
#60 At det skal tjekkes med en admin først. For personligt synes jeg at uden mellemrum ser det ret kejtet ud.

Ville egentlig helst se mellemrummet om det så var Firefox eller IE der blev brugt.
 
Gravatar #62 - nielsbuus
14. sep. 2004 16:15
Til alle som mener IE viser alle websider rigtigt:
Jeg faldt over en webside om bøsser for nyligt, som kun blev vist rigtigt i Safari og Firefox, mens Explorer fuckede siden op:
Tjek selv: http://www.spring-ud.dk/linkcounter.php?id=102
Gravatar #63 - FISKER_Q
14. sep. 2004 16:20
#62 Det siger vist mere om dig end om os... ej bare for sjov :P

Tror vel også folk mener at alle de sider de besøger, virker fint.

Men det er lige slemt om det så er IE only, W3C only eller Firefox only.
Gravatar #64 - scarlac
14. sep. 2004 16:38
Det er komplet ligemeget hvad I synes der ser bedst ud, det er hvad web-udvikleren har instrueret via HTML'en til browseren. Fakta er at ligemeget, hvor kønt noget ser ud i mine øjne, så er det ikke korrekt.
Gravatar #65 - FISKER_Q
14. sep. 2004 17:00
#64 Den kode der er til tekst-formen virker dog fint nok alene. Havde ikke lige overskud eller visdom til at kigge hele koden igennem, men det ligner da en underlig fejl?
Gravatar #66 - madmoose
14. sep. 2004 21:03
He, gider ikke læse gennem 60+ kommentarer, men jeg smider lige en kommentar alligevel :P

Jeg laver hjemmesider semi-professionelt og min erfaring er, at mens begge browsere naturligvis indeholder fejl, så er Mozillas browsere langt bedre til HTML/CSS/DOM/JS.

Firefoxs største problemer er nogen "incremental layout"-fejl (alle de layout-fejl der kun dukker op en gang imellem og forsvinder ved reload) og dens manglende hastighed ved dynamisk ændring af siden. Firefox er (normalt) hurtige end IE til at layout'e siden mens den modtager den, men dynamiske ændringer kan den desværre være ret sløv til.

I forhold til Firefox er udvikling i IE... et helvede. Jeg lyder nok bias'ed (hvad hedder det på dansk...?), men jeg sværger at jeg generelt ikke er en Microsoft basher. Jeg har nu kæmpet mod den browser i så mange år at jeg ikke ved om jeg skal grine eller græde når jeg støder på en ny fejl. Jeg ved ikke hvor mange ting jeg har måttet pakke ind i ekstra divs og tabels for at tvinge IE til at gøre de simple ting som jeg er kommet til at tage for givet fordi Firefox følger standarderne.

Prøvet at sætte '.size' på en select fra JS? IE gider ikke.
Prøvet at kopiere en html-node og indsætte den i samme dokument? Du er heldig hvis det hele kommer igennem.
'.type' på en button gider den ikke sætte.
Nedarvning af attributter i CSS? Hvis du er heldig...
Og det er bare her for nylig.

*suk* - et lille glimt i min hverdag.
Mmmm, dejlig rant.
Gravatar #67 - Mr.DNA
15. sep. 2004 01:29
hmm, de eneste sider jeg ikke kan få til at virke med firfox er netbank og nogle af microsofts sider :P
Gravatar #68 - fastwrite
15. sep. 2004 08:30
#66 :o)

Jeg foretrækker også klart firefox, og som du siger, er der nogle dynamiske sider der ikke virker rigtigt - men det er vel bare tale om en update.

Jeg har helt klart følelsen af at Firefox udfører sin opgave bedre end IE - og jeg har trods alt været IE bruger siden den første version.

Der er dog nogle enkelte sider den halter lidt på, fx. www.pc-netto.dk hvor jeg skulle købe et produkt - der gik den ikke videre efter at jeg havde skrevet alle mine dankortoplysninger. Om det skyldes en fejl i programmeringen hos PC-netto skal være usagt, men udover dette, er Firefox helt klart det primære valg.

Især Tabbed-browsing.. jeg elsker den simple funktion!
Gravatar #69 - Deternal
15. sep. 2004 10:29
#68: På mange sider kan det være grundet popup blockeren - især hvis siden kører javascript eller lign. for at validere din indtastning.
Gravatar #70 - c0der
15. sep. 2004 16:16
Jeg har lige installeret 1.0pr og derefter installeret et plugin og nu kan jeg ikke starte firefox mere. Når jeg starter den skriver den bare: Error launching browser window:no XBL binding for browser.

Det hjælper ikke at uninstalle og installere igen. Er der en der har et godt råd, da jeg absolut ikke gider bruge IE som browser!
Gravatar #71 - stone
15. sep. 2004 17:13
#70 - maaske det her kan hjaelpe?

http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/f...

/stone
Gravatar #72 - Cyrack
15. sep. 2004 21:51
#70

Køre firfox.exe med -safe-mode
e.g:
[sti-til-firefox-mappen]\firefox.exe -safe-mode
Så kan du vandre ind en extensions-menuen og deaktivere/uninstall den extension der fucker up....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login