mboost-dp1

Flickr - skreuzer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Man skal tage denne nyhed med et gran salt...
dét man kan opnå, er at ved at skifte en switch ud med en direkte forbindelse, får man hurtigere punkt til punkt forbindelser
f.eks. på tværs af USA... fra NY til CA
men en ting de kvajpander så glemmer, er at folk i midten så får en dårligere forbindelse...
dét man kan opnå, er at ved at skifte en switch ud med en direkte forbindelse, får man hurtigere punkt til punkt forbindelser
f.eks. på tværs af USA... fra NY til CA
men en ting de kvajpander så glemmer, er at folk i midten så får en dårligere forbindelse...
Men det er da rart for en gangs skyld at en teknologi præsenteres med "det er klar nu", i stedet for normalt "vi sigter efter at have en prototype klar i 2016".
#1 Nu snakker vi jo om MIT, så tror ikke helt de bare "glemmer" ting.
caragou (2) skrev:Nahh, forbrugerne har ikke brug for så hurtigt internet, det gode gamle kobbernet er fint nok. ^^
OT: Får os i Jylland nogensinde adgang til det?
Nej, jer i Jylland får rent faktisk fiber jo :-P
Det er os Nordsjællændere der sidder fast i TDCs kobberklør.
Men er det her ikke relateret til en del gamle nyheder? Dem der om at ændre internettets struktur væk fra packet-based og over i noget i stil med det her flow-based i stedet?
#6 Kunne godt tænkes at det er relateret. Om ikke andet. Hvad ville det tage at ændre dette? Det er jo nok næppe bare en patch der skal til. Kunne forstille mig der er udstyr for et par dusin milliarder der skal ændres.
#5
man skal jo sammenligne det med at tage toget fra Holbæk til Kbh.
lige nu stopper toget omkring 20 gange på vej derind, men hvis det kørte direkte, ville turen kun tage 25minutter
hvad fanden gør alle de folk der vil på/af på strækningen så ?
det er jo reelt set det som nyheden snakker om
man skal jo sammenligne det med at tage toget fra Holbæk til Kbh.
lige nu stopper toget omkring 20 gange på vej derind, men hvis det kørte direkte, ville turen kun tage 25minutter
hvad fanden gør alle de folk der vil på/af på strækningen så ?
det er jo reelt set det som nyheden snakker om
Det de sparer er at hver router skal tjekke hver pakke og bestemme sig for hvilken vej den skal. I stedet regner netværket ud hvor det kunne betale sig at dedikere en linie dsv alle routere som denne linie passerer igennem bare skal sende det videre ud af en bestemt port.
Det der derved spares er de dyre routere og den forsinkelse der er ved hvert opslag.
Jeg kan ikke lige se hvordan det skal kunne gøre internettet 1000 gange hurtigere, det må have noget at gøre med den forsinkelse der opstår ved hvert punkt i netværket. Da jeg gætter på routerene har regne kapasitet nok til at fylde kablerne med data alligevel.
Men herved kan man spare de dyrere routere.
Jeg gætter også på at denne teknologi kan implementeres i eksisterende routere. Bare et spørgsmål om en ny routnings protokol. lidt ligesom MPLS.
Det der derved spares er de dyre routere og den forsinkelse der er ved hvert opslag.
Jeg kan ikke lige se hvordan det skal kunne gøre internettet 1000 gange hurtigere, det må have noget at gøre med den forsinkelse der opstår ved hvert punkt i netværket. Da jeg gætter på routerene har regne kapasitet nok til at fylde kablerne med data alligevel.
Men herved kan man spare de dyrere routere.
Jeg gætter også på at denne teknologi kan implementeres i eksisterende routere. Bare et spørgsmål om en ny routnings protokol. lidt ligesom MPLS.
#8 Dem som skal af undervejs kan tage bumletoget istedet...
Pointen med systemet er at der oprettes en art highway til det data der skal fra den ene ende af landet til den anden og data som skal af undervejs vil stadig blive sendt af den hurtigste "normale" rute. Inden dataet sendes ud på det flowbaserede netværk, så kontrolleres der efter dataets destination, men undervejs er det ikke nødvendigt, da det skal helt til endestationen før der igen skal beregnes ny rute.
Pointen er at hvis man ved at dataet skal fra LA til NY, så er der ingen grund til at sende det via det normale fibernet med en masse lys->elektrisk for at beregne bedste rute til næste punkt->lys konverteringer undervejs, hvis man har et flowbaseret netværk der bare sender dataet fra punkt a til z uden at foretage flere ruteberegninger. Det er de konverteringer som skaber lagtiden.
Hvis destinationen er et sted midt mellem LA og NY, så skal dataet selvfølgelig ikke sendes via det fiber, men så kan man vælge et andet flowfiber, som terminerer et sted tættere på destinationen.
Det er basalt set bare en masse punkt-til-punkt datahighways og så gælder det bare om at vælge den rette for at komme hurtigst frem.
Det svarer til at vælge imellem at køre på landeveje med en masse sving (Lys->elektrisk->lys) eller tage motorvejen (lys->lys).
Man tager jo selvfølgelig motorvejen så langt man kan og først da skifter man til landevejene (og til sidst grusvejene hos slutkunderne)
Pointen med systemet er at der oprettes en art highway til det data der skal fra den ene ende af landet til den anden og data som skal af undervejs vil stadig blive sendt af den hurtigste "normale" rute. Inden dataet sendes ud på det flowbaserede netværk, så kontrolleres der efter dataets destination, men undervejs er det ikke nødvendigt, da det skal helt til endestationen før der igen skal beregnes ny rute.
Pointen er at hvis man ved at dataet skal fra LA til NY, så er der ingen grund til at sende det via det normale fibernet med en masse lys->elektrisk for at beregne bedste rute til næste punkt->lys konverteringer undervejs, hvis man har et flowbaseret netværk der bare sender dataet fra punkt a til z uden at foretage flere ruteberegninger. Det er de konverteringer som skaber lagtiden.
Hvis destinationen er et sted midt mellem LA og NY, så skal dataet selvfølgelig ikke sendes via det fiber, men så kan man vælge et andet flowfiber, som terminerer et sted tættere på destinationen.
Det er basalt set bare en masse punkt-til-punkt datahighways og så gælder det bare om at vælge den rette for at komme hurtigst frem.
Det svarer til at vælge imellem at køre på landeveje med en masse sving (Lys->elektrisk->lys) eller tage motorvejen (lys->lys).
Man tager jo selvfølgelig motorvejen så langt man kan og først da skifter man til landevejene (og til sidst grusvejene hos slutkunderne)
Giver det ikke mere mening, at finde en måde at sende pakker, uden at de hele tiden skal vendes og drejes, prioriteres, kontrolleres og hele tiden skal der tjekkes for om hver enkelt kommer frem. Det er da den største flaskehals i Ethernet standarden i dag.
Det svarer vel i bund om grund om en form for teleportation, en fil deles op i pakker og sendes afsted. Hvordan sørger vi bedst for at alle pakkerne samles ens og det rigtige sted i filen?
Jeg tænker det er hele standarden, der skal laves om.
Det svarer vel i bund om grund om en form for teleportation, en fil deles op i pakker og sendes afsted. Hvordan sørger vi bedst for at alle pakkerne samles ens og det rigtige sted i filen?
Jeg tænker det er hele standarden, der skal laves om.
#8
Nej, det der tales om er, at etablere parallele spor hvor den tunge trafik mellem knudepunkter kan afvikles hurtigere.
Hvis vi skal blive i din tog-analogi, så svarer det til at der etableres et ekstra sæt skinner mellem de mest befolkningstunge pendlerbyer. Det går ikke ud over folk, der ikke bor i disse byer, da de kan tage toget som hidtil.
Samtidig kommer det an på hvad man forstår ved lange stræk og trafiktunge zoner, jo længere transportstræk, jo mere til der være tjent ved metoden. Du kan fx forstå Danmark som en "trafiktung zone", som det beskrives, og ditto et eller andet andet sted, og så implementere det her mellem de to steder. Det betyder ikke, at danske randområder ikke vil få en fordel ud af det.
Hvis man kun vil se problemer, kan man sagtens det, men det betyder normalt, at man ikke har forstået det større billede.
Nej, det der tales om er, at etablere parallele spor hvor den tunge trafik mellem knudepunkter kan afvikles hurtigere.
Hvis vi skal blive i din tog-analogi, så svarer det til at der etableres et ekstra sæt skinner mellem de mest befolkningstunge pendlerbyer. Det går ikke ud over folk, der ikke bor i disse byer, da de kan tage toget som hidtil.
Samtidig kommer det an på hvad man forstår ved lange stræk og trafiktunge zoner, jo længere transportstræk, jo mere til der være tjent ved metoden. Du kan fx forstå Danmark som en "trafiktung zone", som det beskrives, og ditto et eller andet andet sted, og så implementere det her mellem de to steder. Det betyder ikke, at danske randområder ikke vil få en fordel ud af det.
Hvis man kun vil se problemer, kan man sagtens det, men det betyder normalt, at man ikke har forstået det større billede.
#11 nej det giver ingen mening hvad du foreslår, opbrydningen i små pakker er for at man nemmere kan optimere kommunikationen og få minimal forsinkelse (latency). Der er som regel mange veje til samme punkt og routerne har så mulighed for at finde den mest optimale hele tiden, taget højde for belastning ovs.
for at følge #8.
Så kan det sammenlignes med tog der kører mellem Århus og København. Det er en 10 sporet togbane.
Efter observering af trafikanter der skal fra Århus til København (ikke dem der stiger af indimellem) Svarer mængden til det antal tog/passegerer der kan være på 2 spor.
Så bliver de to spor ændret så disse spor kun bærer denne trafik og derved undgår stop på mellemvejen. Dog vil de resterende 8 spor stadig bære trafik som hidtil.
Deri kunne der så også blive dedikeret en linie mellem f.eks København og Hamborg hvis der nu var mange trafikanter mellem dem osv. osv.
Så kan det sammenlignes med tog der kører mellem Århus og København. Det er en 10 sporet togbane.
Efter observering af trafikanter der skal fra Århus til København (ikke dem der stiger af indimellem) Svarer mængden til det antal tog/passegerer der kan være på 2 spor.
Så bliver de to spor ændret så disse spor kun bærer denne trafik og derved undgår stop på mellemvejen. Dog vil de resterende 8 spor stadig bære trafik som hidtil.
Deri kunne der så også blive dedikeret en linie mellem f.eks København og Hamborg hvis der nu var mange trafikanter mellem dem osv. osv.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.