mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
6 Millioner kr rækker ellers ikke ret langt til 10 butikker i storbyer.
Håber ikke de knækker halsen på det. Vi kommer nok til at se nogle højere priser der skal dække de ekstra omkostninger ind.
Håber ikke de knækker halsen på det. Vi kommer nok til at se nogle højere priser der skal dække de ekstra omkostninger ind.
#2 De har højst sandsyneligt sparet lidt penge sammen. Det er jo ikke "Hov.. der fik vi da 6 mio. Hvad skal vi bruger dem til?.. Hey lad os da lige bygge 10 butikker landet over"..
Jeg kan stadig huske da Midt-data, ligesom SHG, var med een butik. Med dette tiltag, kommer Midt-Data højst sandsyneligt til at ligge højst som hardware leverandør.
Jeg kan stadig huske da Midt-data, ligesom SHG, var med een butik. Med dette tiltag, kommer Midt-Data højst sandsyneligt til at ligge højst som hardware leverandør.
Kanont! Kan kun blive godt! Rigtig god forhandler, har aldrig oplevet bedre service.
#2 6 Millioner giver 600.000 til hver butik, en 711 butik koster 1/3 del at starte :) Man kan sagtens starte en butik for over ½ million, og når deres system allerede fungerer, så er det ikke de vilde ting der skal købes.
#2 6 Millioner giver 600.000 til hver butik, en 711 butik koster 1/3 del at starte :) Man kan sagtens starte en butik for over ½ million, og når deres system allerede fungerer, så er det ikke de vilde ting der skal købes.
Det kommer lidt bag på mig at fysiske computer-forretninger kan tage kampen op mod online-butikker der næsten ingen udgifter har.
Jeg har handlet flere gange online hos Midt Data og er godt tilfreds, men hæver de priserne for a dække øgede omkostninger, køber jeg bare mine ting andre steder. edbpriser.dk har stor indflydelse på hvor jeg køber min varer.
Jeg har handlet flere gange online hos Midt Data og er godt tilfreds, men hæver de priserne for a dække øgede omkostninger, køber jeg bare mine ting andre steder. edbpriser.dk har stor indflydelse på hvor jeg køber min varer.
Godt at se at de tror på det, og ville da være dejligt hvis der kommer en lokal Midt-Data her i Næstved.
Jeg bruger normalt edbpriser.dk til at finde prisniveauet, meeen det ender oftest med at det er Midt-Data jeg clicker mig videre til hvis de er listet blandt forhandlerne - stort set uanset prisforskellen. De har altid ydet en top service, og ligeledes har jeg ingen problemer haft i tilfælde af RMA-sager/refundering af penge.
Jeg bruger normalt edbpriser.dk til at finde prisniveauet, meeen det ender oftest med at det er Midt-Data jeg clicker mig videre til hvis de er listet blandt forhandlerne - stort set uanset prisforskellen. De har altid ydet en top service, og ligeledes har jeg ingen problemer haft i tilfælde af RMA-sager/refundering af penge.
#2 De har højst sandsyneligt sparet lidt penge sammen. Det er jo ikke "Hov.. der fik vi da 6 mio. Hvad skal vi bruger dem til?.. Hey lad os da lige bygge 10 butikker landet over"..
Klippet fra kilden
Selv om Midt-Data de seneste tre år samlet har haft et underskud på cirka en million, afskrækker det ikke Allan Carøe Sørensen fra at ekspandere.
Personligt har jeg oplevet meget dårlig service fra MidtData, i forbindelse med RMA på en fladskærm. Efter at have sendt den frem og tilbage 4 gange over 3 måneder kørte jeg til Viborg med skærmen og fik den så endelig byttet til en ny.
Men kommer der en forretning ved Odense kunne man begynde at handle der igen :-)
Skal så lige siges at jeg kender mange der har oplevet meget god service ved MidtData, så måske jeg lige var en enkelt "smutter"
/EmailFX
Lækkert med flere butikker. Mere konkurrence er altid velkomment. Har dog allerede en MidtData tæt ved, men godt at flere får glæde af det.
Enig med #6. Tror det er en meget dårlig investering han har gjort sig ham der har skudt de 6 millioner ind. De folk der kommer over nettet er oftest nørder, de ved hvad de går efter, hvor de skal købe og hvad prisen er, mens frue hansen tager i Bilka. Tror ikke de får success med det her, men held og lykke til dem :)..
The famous bart is back!! :o)
The famous bart is back!! :o)
De må meget gerne smide en i Herning, så slipper jeg for at køre til Viborg hver gang jeg skal bruge nyt legetøj. :)
Midt-data har i mange år været min foretrukne forhandler, og prisforskellen skal være forholdsvis stor for, at jeg vælger en anden leverandør.
Midt-data har i mange år været min foretrukne forhandler, og prisforskellen skal være forholdsvis stor for, at jeg vælger en anden leverandør.
Selv om jeg aldrig har købt noget fra Midt Data håber jeg ikke de har taget munden for fuld her. Som andre nævner bliver det et problem at tiltrække kunder, da det segment de appellerer til er nørden der vil have et billigt stykke hardware bragt til døren.
Jeg tror ikke jeg er den eneste herinde og generelt der aldrig bruger sådanne butikker til andet end impulskøb alá netkabler etc. hvis man lige står og mangler det, men aldrig store ting.
Dog vil de kunne ligge de fleste butikker hvor de vil uden den store konkurrence, hvis de vel og mærke holder det nuværende prisniveau.
Er der forresten nogen herinde der har nogen information om hvor de planlægger at ligge deres forretninger? Her taler jeg selvfølgelig om specifikke byer.
Jeg tror ikke jeg er den eneste herinde og generelt der aldrig bruger sådanne butikker til andet end impulskøb alá netkabler etc. hvis man lige står og mangler det, men aldrig store ting.
Dog vil de kunne ligge de fleste butikker hvor de vil uden den store konkurrence, hvis de vel og mærke holder det nuværende prisniveau.
Er der forresten nogen herinde der har nogen information om hvor de planlægger at ligge deres forretninger? Her taler jeg selvfølgelig om specifikke byer.
super!!!!
Jeg bor i aalborg, så nu får vi endelig en god fysisk butik. Yes sir, det er fandme nice, var blevet lidt træt af Zitech.... ighh
Jeg bor i aalborg, så nu får vi endelig en god fysisk butik. Yes sir, det er fandme nice, var blevet lidt træt af Zitech.... ighh
Findes der ikke kun een lige nu?
På fyn eller sån..
Havde jeg 6millioner havde jeg investeret i SHG :p
På fyn eller sån..
Havde jeg 6millioner havde jeg investeret i SHG :p
Jeg har handlet ved Midtdata i en 3-4 år, og kun haft positive oplevelser med dem - bortset fra de sidste 2 leveringer! Ved den sidste levering havde de lavet 7 fejl på en enkelt levering af dele til en pc!
Jeg har aldrig haft noget imod at betale den smule ekstra de tager ved Midtdata, netop fordi de har lidt bedre service og mere viden omkring det de sidder med...men nu er jeg ved at blive bange for at de har vokset sig for store, og ikke længere har styr på det...men en sidste chance eller to skal de nu nok få!
Jeg har aldrig haft noget imod at betale den smule ekstra de tager ved Midtdata, netop fordi de har lidt bedre service og mere viden omkring det de sidder med...men nu er jeg ved at blive bange for at de har vokset sig for store, og ikke længere har styr på det...men en sidste chance eller to skal de nu nok få!
Eftersom deres største salg ligger på erhvervssiden, så tror jeg slet ikke at det er en dum idé. Jeg bruger dem dagligt igennem mit firma og har aldrig haft nogen klager. De er personlige og man kan altid få byttet sine ting samme dag.
At de nu åbner reele butikker rundt omkring i landet er da et kæmpe plus så man kan afhente sine varer når det haster.
At de nu åbner reele butikker rundt omkring i landet er da et kæmpe plus så man kan afhente sine varer når det haster.
Når jeg først har valgt det hardware eller software jeg vil have, så skal det gå hurtigt! Da jeg bor i nærheden af Viborg, så henter jeg altid varene selv.
Samtidig har Midt-Data altid leveret en rigtig god service overfor undertegnede.
Men, og der er et men! ... Hvis Midt-Datas priser bliver markant højere end andres, så forsvinder min loyalitet overfor Midt-Data.
Samtidig har Midt-Data altid leveret en rigtig god service overfor undertegnede.
Men, og der er et men! ... Hvis Midt-Datas priser bliver markant højere end andres, så forsvinder min loyalitet overfor Midt-Data.
jeg bor i odense og har i flere tilfælde tænkt "hmm hvis de havde en butik her kunne jeg spare porto ved at bestille hos dem og hente selv" og så er det sq også 10x nemmere at aflevere en defekt skærm eller anden hardware komponent størrer end en ramklods personligt. famne for besværligt at pakke lortet "forsvareligt" ind til Post-dk
#20 det kan du ikke mene! itbutikken, midtdata, fint nok ... men det eneste highlight ved shg er da udvalget af varer ... resten (salg, support, reklamation, leveringstider etc) er da elendigt... jeg har haft et par kedelige episoder med niels (midtdata erhverv) i forbindelse med dårlig kvalitet varer, men i forhold til shg, da er der en verden til forskel.
Jeg ville også hellere se nogle flere butikker fra shg.dk
Men hvis man ser på midtdata i Århus har de jo næsten ikke varer. Alt kan hentes på dagen i viborg eller dagen efter i Århus. Så hvi sdet er konceptet de vil kopiere videre, så giver det bedre mening men det hjælper ikke hvis man vil have sin vare hurtigere.
Bevares, man sparer måske 50-80 kr. i porto, men det er sgu det jeg bruger på cola om ugen alligevel.
Men hvis man ser på midtdata i Århus har de jo næsten ikke varer. Alt kan hentes på dagen i viborg eller dagen efter i Århus. Så hvi sdet er konceptet de vil kopiere videre, så giver det bedre mening men det hjælper ikke hvis man vil have sin vare hurtigere.
Bevares, man sparer måske 50-80 kr. i porto, men det er sgu det jeg bruger på cola om ugen alligevel.
Det lyder som mere arbejde :) Godt for mig, for jeg skal starte på uddanelsen Frontline PC-supporter her til Januar, så det kunne da helt klart være en mulighed.
Kender Midt Data fra både Erhverv og privat siden, og kender ikke mange danske firmaer der kan påstå de har gjort så positive indtryk som dem.
Håber/forventer 1 af dem må komme i Aalborg, der mangler vi seriøst et ordentlig firma..
Håber/forventer 1 af dem må komme i Aalborg, der mangler vi seriøst et ordentlig firma..
Midt Data bruger jeg jævnligt - når jeg skal købe hardware/software.. synes altid de giver kompetent vejledning.. Det hænder da også at jeg tager turen fra Randers (hvor jeg bor) til Viborg for at handle med dem. Den halve times kørsel betyder intet. Men kunne da kun bifalde hvis de ligger en butik tættere på .
#27 held og lykke med det så - der burde jo være plads. Men der skal læres cisco osv. på frontline (skulle min lærling i hvertfald), og det tror jeg ikke du kan lære der - men alt det andet kan du sikkert
#28 hvis du synes der mangler en i aalborg så forestil dig sønderjylland! hvis du lægger tønder, højer, løgumkloster, tinglev og et par af de andre kommuner der sammen får du ialt 2 edb shops - 1 i bedsted og 1 i løgumkloster .... ikke engang en fona har man ... VI mangler...
#28 hvis du synes der mangler en i aalborg så forestil dig sønderjylland! hvis du lægger tønder, højer, løgumkloster, tinglev og et par af de andre kommuner der sammen får du ialt 2 edb shops - 1 i bedsted og 1 i løgumkloster .... ikke engang en fona har man ... VI mangler...
#24 jeg havde f.eks engang en cpu boxed, ved ikke om det var lim eller hvad som standart var kommet under den cpu's køler ved en fejl, men den smeltede bogstavligtalt sammen med cpuen.
Der var slet ingen problemer, de sendte en ny cpu og den anden skulle jeg så bare sendte når jeg havde modtaget den anden.
Samme ved et grafikkort som også gik i stykker. De sendte et nyt med det samme og jeg kunne bare sende det defekte. Jeg har kun haft positive oplevelser derfra.
Noget andet positivt som andre kunne tage til sig var at shg sender varer bestilt inden 20:17 samme dag. Har ikke oplevet andre med sådan en service og det er alså dejligt for folk som først har fri fra arbejde kl 18-19 tiden.
Der var slet ingen problemer, de sendte en ny cpu og den anden skulle jeg så bare sendte når jeg havde modtaget den anden.
Samme ved et grafikkort som også gik i stykker. De sendte et nyt med det samme og jeg kunne bare sende det defekte. Jeg har kun haft positive oplevelser derfra.
Noget andet positivt som andre kunne tage til sig var at shg sender varer bestilt inden 20:17 samme dag. Har ikke oplevet andre med sådan en service og det er alså dejligt for folk som først har fri fra arbejde kl 18-19 tiden.
At udmeldingen kommer nu, skal nok ses i sammenhæng med shg's køb af itbutikken og Multimediaexperten.
Super. Bruger dem et par gange om ugen i gennemsnit. Har aldrig oplevet en butik med bedre service,hurtigt levering og tilbage meldinger. Så held og lykke herfra.
Og det er lige meget om det er ordre på 100kr eller over 100000kr.
Og det er lige meget om det er ordre på 100kr eller over 100000kr.
Har aldrig brugt midt-data, faktisk kun shg.dk, og det har altid funget upåklageligt. jeg har kun en gang været ude for forsinket levering, selv der var informationsmængden stor og "fortryd"-mulighederne godt forklaret. Midt-data ser nu en kende billigere ud ved enkelt produkter, men det er nok fordi de har sparet på web-designeren.
fatter ikke der er nogle der vil bruge penge på sådan et firma :S
jeg bestilte en grafikkort for 2½månede siden, jeg har stadig ikke fået det, og kan ikke få en dato på hvornår jeg har det..
hvis de ikke kan få fat i det kan de vel for helvede bare sige at de ikke har det :S
Hader E-shopping
jeg bestilte en grafikkort for 2½månede siden, jeg har stadig ikke fået det, og kan ikke få en dato på hvornår jeg har det..
hvis de ikke kan få fat i det kan de vel for helvede bare sige at de ikke har det :S
Hader E-shopping
#17 Når portoen bliver lagt oven i, er differencen fra inet butikker og de fysiske ofte ikke særlig stor. Nogle inet butikker tager helt op til 60-70,- i porto og er differencen kun +/- 10,- tager de fleste jo butikken i virkeligheden, for der kan de gå ned og brokke sig hvis skittet ikke virker, det er jo også 45,- i porto, hvis du skal have det retur, så det kan hurtigt betale sig, at handle i fysiske butikker.
Personligt handler jeg primært ved SHG. De ligger geografisk lettilgængeligt for mig og så er priserne fornuftige.
Til gengæld er jeg SLET ikke imponeret over deres "service". Magen til pap-hoveder... Bestilte eksempelvis et grafikkort hos dem på et tidspunkt. Der skete så en lagerfejl så de reelt ikke havde det hjemme da jeg kom efter det. De fandt så (hvilket var cool nok) et kort men uden kasse, manual, driver osv. Det var sådan set ligegyldigt. Jeg fik det bare i en antistatisk pose. Jeg spurgte for en sikkerheds skyld hvordan og hvorledes med garanti osv. Der fik jeg at vide at det selvfølgelig var samme forhold som hvis det var i normal emballage. Fiiiint... 2 mdr senere døde det ud af ingenting. Jeg ville så gerne have det byttet - men nej nej. Jeg havde jo ikke den originale emballage så det skulle til rep hos producenten. WTF!?!? Det tog så adskillige mails før jeg fik banket ind i hovedet på dem at jeg IKKE skulle have rep på et 2 mdr gammelt kort men at jeg bare skulle have et nyt. Det endte så med at jeg fik det men skulle betale et eller andet latterligt gebyr for en ombytning. For at gøre det ENDNU sjovere fik jeg så 2 uger senere en mail om at de ikke kunne bytte mit kort fordi "der var foretaget konstruktionsændringer" (skiftet køler). Det morsomme var at det havde jeg for en gang skyld IKKE gjort... Og ydermere havde det nye kort (som de i mailen skrev at jeg ikke kunne få) kørt i min spand i 2 uger på det tidspunkt. Ikke nok med det så var den "personlige betjening" i deres butik på nippet til at være hvad jeg vil kalde direkte provokerende. Når en snottet lille skoleknægt står og fortæller mig at "det nok er i stykker fordi jeg har fumlet rundt med det" (formuleret på den måde) så pisser det mig sgu af!
Pheeew... det blev vist en lidt lang smøre. Konklusionen er, at jeg handler hos dem selvom jeg ikke har for 5 øre tillid. Til gengæld er jeg nærrig og har MINUS tålmodighed så jeg har det bedst med at kunne hente mit gear i samme sekund som jeg tager beslutningen om at købe :-)
www.m-e.dk er i øvrigt et godt alternativ! De ligger lige ved siden af og er som SHG var da de startede: En lille primitiv butik med en super service og folk der ved hvad de laver. De små butikker ved at de skal yde en god service for at overleve. Så snart de vokser går det næsten altid galt. Håber ikke at det sker for Midt-Data...
Edit: Ikke at forstå som at jeg betegner Midt-Data som en "lille" butik i dag. Det skal bare ikke gå galt når de nu bliver ENDNU større :-)
Edit: DOH! Så lige den grusomme nyhed om at SHG monstret har overtaget m-e.dk. Katastrofe! Her troede jeg lige at jeg skulle til at "udfase" SHG...
Til gengæld er jeg SLET ikke imponeret over deres "service". Magen til pap-hoveder... Bestilte eksempelvis et grafikkort hos dem på et tidspunkt. Der skete så en lagerfejl så de reelt ikke havde det hjemme da jeg kom efter det. De fandt så (hvilket var cool nok) et kort men uden kasse, manual, driver osv. Det var sådan set ligegyldigt. Jeg fik det bare i en antistatisk pose. Jeg spurgte for en sikkerheds skyld hvordan og hvorledes med garanti osv. Der fik jeg at vide at det selvfølgelig var samme forhold som hvis det var i normal emballage. Fiiiint... 2 mdr senere døde det ud af ingenting. Jeg ville så gerne have det byttet - men nej nej. Jeg havde jo ikke den originale emballage så det skulle til rep hos producenten. WTF!?!? Det tog så adskillige mails før jeg fik banket ind i hovedet på dem at jeg IKKE skulle have rep på et 2 mdr gammelt kort men at jeg bare skulle have et nyt. Det endte så med at jeg fik det men skulle betale et eller andet latterligt gebyr for en ombytning. For at gøre det ENDNU sjovere fik jeg så 2 uger senere en mail om at de ikke kunne bytte mit kort fordi "der var foretaget konstruktionsændringer" (skiftet køler). Det morsomme var at det havde jeg for en gang skyld IKKE gjort... Og ydermere havde det nye kort (som de i mailen skrev at jeg ikke kunne få) kørt i min spand i 2 uger på det tidspunkt. Ikke nok med det så var den "personlige betjening" i deres butik på nippet til at være hvad jeg vil kalde direkte provokerende. Når en snottet lille skoleknægt står og fortæller mig at "det nok er i stykker fordi jeg har fumlet rundt med det" (formuleret på den måde) så pisser det mig sgu af!
Pheeew... det blev vist en lidt lang smøre. Konklusionen er, at jeg handler hos dem selvom jeg ikke har for 5 øre tillid. Til gengæld er jeg nærrig og har MINUS tålmodighed så jeg har det bedst med at kunne hente mit gear i samme sekund som jeg tager beslutningen om at købe :-)
www.m-e.dk er i øvrigt et godt alternativ! De ligger lige ved siden af og er som SHG var da de startede: En lille primitiv butik med en super service og folk der ved hvad de laver. De små butikker ved at de skal yde en god service for at overleve. Så snart de vokser går det næsten altid galt. Håber ikke at det sker for Midt-Data...
Edit: Ikke at forstå som at jeg betegner Midt-Data som en "lille" butik i dag. Det skal bare ikke gå galt når de nu bliver ENDNU større :-)
Edit: DOH! Så lige den grusomme nyhed om at SHG monstret har overtaget m-e.dk. Katastrofe! Her troede jeg lige at jeg skulle til at "udfase" SHG...
Midt Data er en smule dyre end SHG, tilgengæld er deres service niveau bedre efter min mening. Jeg skal aldrig vente 1 time for at hente mine varer, eller snakke med en medarbejder i butikken. Midt Datas butikker ser også mere professionelle ud end SHG's. Jeg tror personligt at tiden, hvor butikker der var 99% internetfikserede er forbi, der er for mange tilfælde af uacceptabelt serviceniveau. Tilgengæld vil folk heller ikke altid betale de høje priser i Fona, men Midt Data har fat i noget med en blanding af disse 2 ting.
Har aldrig brugt MidtData hvilket skyldes at de har et noget blakket ry når man søger på nettet..:
Resultater fra Google Groups #1 Resultater fra Google Groups #2
Virker produktet og lever det op til ens forventninger, ja så er Midt Data sikkert en fin butik. Sker der imidlertid noget der gør man har brug for support, vil bruge sin reklamationsret eller fortrydelsesret så kommer der andre boller på suppen, der gør den uspiselig.
Som sagt, ingen personlig erfaring men baseret på oplysningerne fra Google tyder meget på de omgås loven lemfændigt når de kan (Til helvede med E-mærket, det skaber kun falsk tryghed)..
Resultater fra Google Groups #1 Resultater fra Google Groups #2
Virker produktet og lever det op til ens forventninger, ja så er Midt Data sikkert en fin butik. Sker der imidlertid noget der gør man har brug for support, vil bruge sin reklamationsret eller fortrydelsesret så kommer der andre boller på suppen, der gør den uspiselig.
Som sagt, ingen personlig erfaring men baseret på oplysningerne fra Google tyder meget på de omgås loven lemfændigt når de kan (Til helvede med E-mærket, det skaber kun falsk tryghed)..
41#
Til forsvar for butikkerne, er det udbredt, at folk misbruger 14 dages fortrydelses retten, til at teste og voldclocke især bundkort, grafikort og cpu.Kan folk så ikke få produkterne til nå de ekstreme grænser, bruge de 14dags reglen.
Af samme årsag, bruger jeg køb på nettet, men hent i forretning, så kan man nægte at modtage returnerede produkter.
Så er der også en gruppe, der simpelhen ikke har hjerne til at udskifte enkelt komponenter.
Så mange af de rma, skal man tage med et gram salt.
Til forsvar for butikkerne, er det udbredt, at folk misbruger 14 dages fortrydelses retten, til at teste og voldclocke især bundkort, grafikort og cpu.Kan folk så ikke få produkterne til nå de ekstreme grænser, bruge de 14dags reglen.
Af samme årsag, bruger jeg køb på nettet, men hent i forretning, så kan man nægte at modtage returnerede produkter.
Så er der også en gruppe, der simpelhen ikke har hjerne til at udskifte enkelt komponenter.
Så mange af de rma, skal man tage med et gram salt.
Jeg kan kun understøtte #41s information. - Midt-data er nogle bananer når det kommer til at spytte ud af butikken igen. Mit sure opstød om Midt-data:
Jeg køber computergear ved midt-data for 11k - dejligt dejligt :D - der går en rum tid(1½ år ca) og mit bundkort stiger af(grafik-kortet er imidlertid blevet byttet pga. af fejl fra producentens side og det var der ingen problemer i, udover lang behandlingstid, det er ikke et problem for mig) Jeg opretter RMA på kortet og det er kool, bliver ringet op af en MD medarbejder der oplyser mig at det ikke er muligt at ombytte kortet, da det er udgået af produktion og simpelthen ikke findes mere(kortet har på kvitteringen en værdi af 2k) han oplyser mig herefter at jeg kan få et kort efter eget valg, det må bare ikke overstige den aktuelle dagspris. - jeg siger ordret til ham, den med dagsprisen makker - den kan du sådan set godt pakke sammen, gå hjem og læs på loven. - kender du ikke loven eller? - det vidste han ikke rigtigt noget om - men... han tilbyder mig et kort, til 600kr over telefonen og jeg siger til ham at det vil jeg ikke acceptere.. Jeg forhører mig herefter ved forbrugerrådet om hvordan og hvorledes jeg står stillet. - de råder mig til at sende dem en mail, hvor jeg kræver mit kort ombyttet eller udbyttet med et tilsvarende eller bedre kort(og det skal stadig svare nogenlunde til den værdi mit gamle kort havde ved købet), eller pengene tilbage. - jeg giver dem 20 dage til at fremskaffe mig mit kort - dagene går. og misandten om ikke jeg får en pakke med posten på den 20'ende dag:D YIIHAA! - hvad har de sendt til mig? Det var det selvsamme kort jeg afslog i telefonen. - Desværre stod jeg og skulle til malaysia i 6 måneder, så jeg kunne ikke få tid til at gå videre i sagen.. - og det er med et STORT desværre! - jeg havde været villig til at føre en sag ved forbrugerstyrelsen! Det endte med at de fik en mail fra mig, hvor i jeg skrev(ja den er gemt fra gamle dage ;D)
Sendt: 21. oktober 2004 19:36
Til: Rma mailbox
Emne: Angående Rma: xxxxxxx
Hej rma-afdeling.
Da jeg bad jer om at sende mig et bundkort som er magen til det jeg har
sendt til reklamation. Var det også min hensigt at få et sådant tilbage. I
vælger så at sende mig et kort som jeg telefonisk har afvist at modtage,
hvad er det egentlig i har gang i?
Jeg vælger at beholde kortet af den ene grund, at jeg ikke gider jeres måde
at behandle jeres kunder på. Og jeg ligger ikke en kr. i jeres butik igen.
Tak for elendig service.
Mvh.
Så jeg har faktisk kun et at sige om den her nyhed.. - Hvis sådanne butikker kommer til at hjælpe på deres behandlingstid og opførsel overfor deres kunder(dem der skal have ting fikset eller byttet) så er det fint :) - desværre tvivler jeg og må se det her som en dårlig nyhed(flere butikker, flere folk at røvrende)
Og husk nu folks, aldrig nogensinde hop på deres(og det er alle butikker jeg mener her, ikke kun midt-data) aktuelle dagspris fupperi - det er fandme et trick, snyd og humbug - man skal ALTID have de penge tilbage der står på kvitteringen, hvis man har ret til at reklamere og forudsætningerne er der for at man har ret til tilbagebetaling, det vil sige at de ikke kan reparere eller ombytte din vare til noget tilsvarende eller bedre, inden for rimelig tid. Hvis de(butikken) har repareret på varen 3 gange har man i alle tilfælde "pengene tilbage" ret den 4 gang.
Det blev lige mit sure opstød. Der er sikkert mange, som jeg også kan se her i tråden, der har god erfaring med midt-data - og jeg kan kun sige til det - heldigt for jer :)
SHG er og vil altid være mit foretrukne sted at smide kroner og øre efter IT-geil - jeg har kun oplevet super service ved dem og altid leveringsdygtig til tiden :)
Jeg køber computergear ved midt-data for 11k - dejligt dejligt :D - der går en rum tid(1½ år ca) og mit bundkort stiger af(grafik-kortet er imidlertid blevet byttet pga. af fejl fra producentens side og det var der ingen problemer i, udover lang behandlingstid, det er ikke et problem for mig) Jeg opretter RMA på kortet og det er kool, bliver ringet op af en MD medarbejder der oplyser mig at det ikke er muligt at ombytte kortet, da det er udgået af produktion og simpelthen ikke findes mere(kortet har på kvitteringen en værdi af 2k) han oplyser mig herefter at jeg kan få et kort efter eget valg, det må bare ikke overstige den aktuelle dagspris. - jeg siger ordret til ham, den med dagsprisen makker - den kan du sådan set godt pakke sammen, gå hjem og læs på loven. - kender du ikke loven eller? - det vidste han ikke rigtigt noget om - men... han tilbyder mig et kort, til 600kr over telefonen og jeg siger til ham at det vil jeg ikke acceptere.. Jeg forhører mig herefter ved forbrugerrådet om hvordan og hvorledes jeg står stillet. - de råder mig til at sende dem en mail, hvor jeg kræver mit kort ombyttet eller udbyttet med et tilsvarende eller bedre kort(og det skal stadig svare nogenlunde til den værdi mit gamle kort havde ved købet), eller pengene tilbage. - jeg giver dem 20 dage til at fremskaffe mig mit kort - dagene går. og misandten om ikke jeg får en pakke med posten på den 20'ende dag:D YIIHAA! - hvad har de sendt til mig? Det var det selvsamme kort jeg afslog i telefonen. - Desværre stod jeg og skulle til malaysia i 6 måneder, så jeg kunne ikke få tid til at gå videre i sagen.. - og det er med et STORT desværre! - jeg havde været villig til at føre en sag ved forbrugerstyrelsen! Det endte med at de fik en mail fra mig, hvor i jeg skrev(ja den er gemt fra gamle dage ;D)
Sendt: 21. oktober 2004 19:36
Til: Rma mailbox
Emne: Angående Rma: xxxxxxx
Hej rma-afdeling.
Da jeg bad jer om at sende mig et bundkort som er magen til det jeg har
sendt til reklamation. Var det også min hensigt at få et sådant tilbage. I
vælger så at sende mig et kort som jeg telefonisk har afvist at modtage,
hvad er det egentlig i har gang i?
Jeg vælger at beholde kortet af den ene grund, at jeg ikke gider jeres måde
at behandle jeres kunder på. Og jeg ligger ikke en kr. i jeres butik igen.
Tak for elendig service.
Mvh.
Så jeg har faktisk kun et at sige om den her nyhed.. - Hvis sådanne butikker kommer til at hjælpe på deres behandlingstid og opførsel overfor deres kunder(dem der skal have ting fikset eller byttet) så er det fint :) - desværre tvivler jeg og må se det her som en dårlig nyhed(flere butikker, flere folk at røvrende)
Og husk nu folks, aldrig nogensinde hop på deres(og det er alle butikker jeg mener her, ikke kun midt-data) aktuelle dagspris fupperi - det er fandme et trick, snyd og humbug - man skal ALTID have de penge tilbage der står på kvitteringen, hvis man har ret til at reklamere og forudsætningerne er der for at man har ret til tilbagebetaling, det vil sige at de ikke kan reparere eller ombytte din vare til noget tilsvarende eller bedre, inden for rimelig tid. Hvis de(butikken) har repareret på varen 3 gange har man i alle tilfælde "pengene tilbage" ret den 4 gang.
Det blev lige mit sure opstød. Der er sikkert mange, som jeg også kan se her i tråden, der har god erfaring med midt-data - og jeg kan kun sige til det - heldigt for jer :)
SHG er og vil altid være mit foretrukne sted at smide kroner og øre efter IT-geil - jeg har kun oplevet super service ved dem og altid leveringsdygtig til tiden :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.