mboost-dp1
Midt-Data
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Mærkeligt, snakkede sammen med deres support så sent som et par dage siden for at annullere en bestilling.
Mine tanker går ud til de ansatte og deres familier. Man må håbe at nogen af dem kan få job hos fx SHG.
Mine tanker går ud til de ansatte og deres familier. Man må håbe at nogen af dem kan få job hos fx SHG.
#0 "Direktør for Proshop, Poul Thyregod, der opkøbte resterne af Shg i 2008 og som officielt..."
Er der nogen der kan forklare den? Jeg har handlet med shg for nyligt, men har lovet mig selv aldrig at støtte ProShop mere pga. af en ufattelig arrogant behandling. Er SHG en afdeling af ProShop nu? For så snævrer feltet sig da yderligere ind.
Ift. Midtdata er det da trist har også handlet med dem før og fået en fin behandling.
Er der nogen der kan forklare den? Jeg har handlet med shg for nyligt, men har lovet mig selv aldrig at støtte ProShop mere pga. af en ufattelig arrogant behandling. Er SHG en afdeling af ProShop nu? For så snævrer feltet sig da yderligere ind.
Ift. Midtdata er det da trist har også handlet med dem før og fået en fin behandling.
#5 Jeg må desværre skuffe dig, men det ser ud til at være rigtig nok..
http://www.proshop.dk/press/fusion.aspx
http://www.proshop.dk/press/fusion.aspx
vision-dk (5) skrev:Er SHG en afdeling af ProShop nu?
"nu" er hvis så meget sagt ;-)
http://newz.dk/shg-starter-paa-en-frisk-paa-onsdag
#9
Shg blev opkøbt af Proshop i 2008, men har fungeret som to separate brands med hver deres butikker og hjemmeside. Det er dette som ophører den 11. maj når de to fusionerer.
Shg blev opkøbt af Proshop i 2008, men har fungeret som to separate brands med hver deres butikker og hjemmeside. Det er dette som ophører den 11. maj når de to fusionerer.
det er lidt trist med den mindre konkurrence.
jeg har lidt blandede meninger om proshop - jeg har netop bestilt for 6k hos dem og fandt ud af at de tager 59,- i fragt for den første varelinje, og derefter 10,- pr. ekstra varelinje. og 59,- ekstra for kabinettet da det er selvstændig pakke (kan dog nu se på t&t at kabi er pakket sammen med et par andre ting:s)
så er det jo nemt at være de billigste på edbpriser - de kan jo trække 10,- fra alle deres priser på den måde...
men det kunne jo tyde på at proshop bliver større og større - håber bare ikke de bliver for store - hvis det ikke er for sent..
jeg har lidt blandede meninger om proshop - jeg har netop bestilt for 6k hos dem og fandt ud af at de tager 59,- i fragt for den første varelinje, og derefter 10,- pr. ekstra varelinje. og 59,- ekstra for kabinettet da det er selvstændig pakke (kan dog nu se på t&t at kabi er pakket sammen med et par andre ting:s)
så er det jo nemt at være de billigste på edbpriser - de kan jo trække 10,- fra alle deres priser på den måde...
men det kunne jo tyde på at proshop bliver større og større - håber bare ikke de bliver for store - hvis det ikke er for sent..
vision-dk (9) skrev:#8 Det du linker til er at det har haft et sammenarbejde kørende, i linket fra #7 kan man læse følgende: "Fusionen træder i kraft den 11/5-2011 - vi glæder os!"
link skrev:
Poul Thyregod, direktør i onlinebutikken Proshop, kunne i dag fortælle, at opkøbet af Shg, der måtte gå i betalingsstandsning i sidste måned, nu er gennemført.
Synes der er en del computerbutikker der forsvinder for tiden (dvs. de(t) seneste år), enten ved konkurs eller opkøb.
Og så vidt jeg kan se er det butikker der ellers har haft en rimelig kundekreds og været veletableret (i forhold til hvad jeg læser på forums - har også selv været kunde næsten alle steder).
Det kan næsten kun medføre højere priser til os forbrugere - øv.
Og så vidt jeg kan se er det butikker der ellers har haft en rimelig kundekreds og været veletableret (i forhold til hvad jeg læser på forums - har også selv været kunde næsten alle steder).
Det kan næsten kun medføre højere priser til os forbrugere - øv.
#22 og #25
Jeg er ret sikker på at de er gået (eller ender med at gå) konkurs.
Hvis de "bare" lukker firmaet, er de forpligtede til at sørge for at reklamationsretten på en eller anden måde kan opretholdes, hvilket de iflg. nyheden ikke har.
Derudover er har de også været gået konkurs 2 gange før, i 2008 og 2009.
Jeg er ret sikker på at de er gået (eller ender med at gå) konkurs.
Hvis de "bare" lukker firmaet, er de forpligtede til at sørge for at reklamationsretten på en eller anden måde kan opretholdes, hvilket de iflg. nyheden ikke har.
Derudover er har de også været gået konkurs 2 gange før, i 2008 og 2009.
majbom (16) skrev:jeg har lidt blandede meninger om proshop - jeg har netop bestilt for 6k hos dem og fandt ud af at de tager 59,- i fragt for den første varelinje, og derefter 10,- pr. ekstra varelinje. og 59,- ekstra for kabinettet da det er selvstændig pakke (kan dog nu se på t&t at kabi er pakket sammen med et par andre ting:s)
Jeg bestilte en ekstra skærm og et DVI -> VGA stik ved dem - det blev sendt som to pakker(fra samme lager) = 2x59kr i porto -.- .. Sendte en mail til dem om de ikk bare kunne klistre det på siden eller evt åbne kassen og smide det indeni og nyt tape på, men nej - det kunne de åbenbart ikke..
majbom (16) skrev:det er lidt trist med den mindre konkurrence.
jeg har lidt blandede meninger om proshop - jeg har netop bestilt for 6k hos dem og fandt ud af at de tager 59,- i fragt for den første varelinje, og derefter 10,- pr. ekstra varelinje. og 59,- ekstra for kabinettet da det er selvstændig pakke (kan dog nu se på t&t at kabi er pakket sammen med et par andre ting:s)
så er det jo nemt at være de billigste på edbpriser - de kan jo trække 10,- fra alle deres priser på den måde...
men det kunne jo tyde på at proshop bliver større og større - håber bare ikke de bliver for store - hvis det ikke er for sent..
Ufedt at blive straffet for at købe flere ting - eller omvendt at lave sådan noget prisgøjl for at virke billigst :(
Kommer sgu til at savne Midt Data ( er fra Viborg og har tit handlet i den fysiske butik ). Nu er der nærmest kun SHG tilbage med deres 4 parkeringspladser. Oveni købet med udkørsel og indkørsel 10 meter fra et t-kryds, og kun mulighed for at køre den ene vej når man kører derfra, hvilket for mit vedkommende er den FORKERTE vej.
Trist at de lukker, men det må også være svært at tjene penge på et lille marked som Danmark, når der er så mange konkurrenter.
Det er jo bare end anden måde at fragten bliver beregnet på. De fleste webshops tager mere i fragt, jo mere man køber. Forskellen er bare at der betales pr. varelinje i stedet for efter vægt. Det er klart at lette pakker bliver lidt dyrere, men tunge pakker bliver ofte billigere.
Er ret sikker på at den ekstra fragt for kabinettet er pga. enten størrelse eller at det er meget tungt. Den eneste gang jeg har betalt ekstra for fragt hos Proshop, var da jeg købte 35 kg en tung farvelaser. At de sender i flere pakker er meget normalt, den håndfuld gange jeg har handlet der, har jeg modtaget orden i flere pakker.
majbom (16) skrev:det er lidt trist med den mindre konkurrence.
jeg har lidt blandede meninger om proshop - jeg har netop bestilt for 6k hos dem og fandt ud af at de tager 59,- i fragt for den første varelinje, og derefter 10,- pr. ekstra varelinje. og 59,- ekstra for kabinettet da det er selvstændig pakke (kan dog nu se på t&t at kabi er pakket sammen med et par andre ting:s)
så er det jo nemt at være de billigste på edbpriser - de kan jo trække 10,- fra alle deres priser på den måde...
men det kunne jo tyde på at proshop bliver større og større - håber bare ikke de bliver for store - hvis det ikke er for sent..
Det er jo bare end anden måde at fragten bliver beregnet på. De fleste webshops tager mere i fragt, jo mere man køber. Forskellen er bare at der betales pr. varelinje i stedet for efter vægt. Det er klart at lette pakker bliver lidt dyrere, men tunge pakker bliver ofte billigere.
Er ret sikker på at den ekstra fragt for kabinettet er pga. enten størrelse eller at det er meget tungt. Den eneste gang jeg har betalt ekstra for fragt hos Proshop, var da jeg købte 35 kg en tung farvelaser. At de sender i flere pakker er meget normalt, den håndfuld gange jeg har handlet der, har jeg modtaget orden i flere pakker.
Hej
Hjælp Hjælp har aftenen den 29 marts betalt 2 pc over nettet til levering (kr. 14,300,-). Har selv bestilt dem i butikken i Viborg.
Nu har jeg så fået nyheden, er der nogen som kan hjælpe mig -hvad gør man?
Har handlet mange gange med pc,er der så troede egentlig ikke der var nogen risiko.
Er der andre der er i samme situration, tænker lige nu om det er kontant eller en advokat som skal på banen.
Jeg har intet hørt fra midt data. De har bare modtaget min betaling og så bare lukket ned. Snakkede med kontoret et par dage forinden betaling - og de var ingen problemer i min bestilling og senere betaling........sku' for dårligt.
Hjælp Hjælp har aftenen den 29 marts betalt 2 pc over nettet til levering (kr. 14,300,-). Har selv bestilt dem i butikken i Viborg.
Nu har jeg så fået nyheden, er der nogen som kan hjælpe mig -hvad gør man?
Har handlet mange gange med pc,er der så troede egentlig ikke der var nogen risiko.
Er der andre der er i samme situration, tænker lige nu om det er kontant eller en advokat som skal på banen.
Jeg har intet hørt fra midt data. De har bare modtaget min betaling og så bare lukket ned. Snakkede med kontoret et par dage forinden betaling - og de var ingen problemer i min bestilling og senere betaling........sku' for dårligt.
Så du forventer at de et par måneder i forvejen siger "skal du have et headset med? vi er også ved at gå konkurs... hvad med den der trådløse mus?".
For så gider de ansatte klart forsøge at rette op på forretningen, når de ved de formentlig alligevel er fyret. Og kunder vil mægtig gerne støtte en forretning hvis de får at vide at den er ved at lukke.
Det er jo logisk!
For så gider de ansatte klart forsøge at rette op på forretningen, når de ved de formentlig alligevel er fyret. Og kunder vil mægtig gerne støtte en forretning hvis de får at vide at den er ved at lukke.
Det er jo logisk!
#38. Hvis du ikke har fået dine varer har du jo ret til pengene tilbage, længere er den jo ikke. For de er som sagt ikke gået konkurs.
Personligt har jeg også selv været kunde hos Midt-Data og har altid været glad for at komme forbi og se deres udstilling, samt hente de varer jeg måtte have bestilt.
I min bog er de også på delt første plads i Viborg egnen med SHG, da jeg også er flittig kunde hos SHG. Den af dem der har haft udvalget har fået min bestilling. (Seneste computer dog købt hos SHG).
RIP Midt-Data (og tak for alt) og en gratulering til Proshop (SHG?) med købet.
Personligt har jeg også selv været kunde hos Midt-Data og har altid været glad for at komme forbi og se deres udstilling, samt hente de varer jeg måtte have bestilt.
I min bog er de også på delt første plads i Viborg egnen med SHG, da jeg også er flittig kunde hos SHG. Den af dem der har haft udvalget har fået min bestilling. (Seneste computer dog købt hos SHG).
RIP Midt-Data (og tak for alt) og en gratulering til Proshop (SHG?) med købet.
@Morgan 16
Du siger, at du har betalt over nettet, men ikke hvordan.
Hvis du har betalt med Dankort, kan du kræve dine penge igen gennem banken, der skal tilbageføre betalingen. Hvis det er med netbank/bankoverførsel, så kan det være et stort problem.
Læs mere om det på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Du siger, at du har betalt over nettet, men ikke hvordan.
Hvis du har betalt med Dankort, kan du kræve dine penge igen gennem banken, der skal tilbageføre betalingen. Hvis det er med netbank/bankoverførsel, så kan det være et stort problem.
Læs mere om det på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
morgan 16 (38) skrev:Hej
Hjælp Hjælp har aftenen den 29 marts betalt 2 pc over nettet til levering (kr. 14,300,-). Har selv bestilt dem i butikken i Viborg.
Nu har jeg så fået nyheden, er der nogen som kan hjælpe mig -hvad gør man?
Har handlet mange gange med pc,er der så troede egentlig ikke der var nogen risiko.
Er der andre der er i samme situration, tænker lige nu om det er kontant eller en advokat som skal på banen.
Jeg har intet hørt fra midt data. De har bare modtaget min betaling og så bare lukket ned. Snakkede med kontoret et par dage forinden betaling - og de var ingen problemer i min bestilling og senere betaling........sku' for dårligt.
De er ikke gået konkurs, altså skal du bare kontakte dem for at få dine penge igen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.