mboost-dp1

Microsoft Corporation

Microsoft står fast, danskerne må betale

- Via EPN.dk - , indsendt af nanotech

Så er dagen kommet for den verdensomspændende lancering af Windows 7, og der er naturligvis mange, som er interesserede i at få fat i det nye operativsystem.

Den store interesse til trods, og som vi tidligere har berettet, så er det dog dyrt, hvis en familie vil opgradere flere computere i husstanden, idet det ikke er muligt at købe en familiepakke i Danmark

Hos EPN.dk har man haft fat i Microsoft, og her er man godt klar over, at flere familier i dag har flere computere, men fortæller samtidig, at beslutningen er truffet på hovedkontoret i USA.

Mortimer Liebman, dansk chef for Microsofts forbrugerprodukter, til EPN skrev:
Jeg har indikeret interesse. Men der er ikke kommet en afgørelse. Vi vil gerne sælge familiepakkerne i Danmark, men indtil videre er det ikke muligt.

Det koster derfor næsten 3.000 kroner for en dansk familie at opgradere tre computere til Windows 7 Home Premium, hvor borgere i f.eks. Tyskland, England og Frankrig kan gøre det for ca. 1.000 kroner.





Gå til bund
Gravatar #51 - Windcape
22. okt. 2009 14:20
mee (37) skrev:
#29 & terra

Jeg har nu gået igennem wikipedia og kan rent faktisk finde fire relevante forbedringer...

Libraries, management, netværks stack og add fonts.
Nye features i Ubuntu 9.10:

- Ny loading screen.
- Nye fonts (oh lol!).

Men jeg ville heller ikke forvente at en terminalbasher vil se noget interassant i GUI forbedringer.
Gravatar #52 - tor
22. okt. 2009 14:23
hvis apple er så godt.. har jo selv haft en.... hvorfor kan man så ikke hente microsoft programmer til den....
Gravatar #53 - tor
22. okt. 2009 14:24
og hvorfor vil microsoft ikke løse problemet eller omvendt
Gravatar #54 - tor
22. okt. 2009 14:26
der var vist noget med at apple begyndte at stjæle microsoft programmer som microsoft selv havde udviklet.... så ville microsoft ikke levere opdaterninger til apple... har det noget på sig... eller er det bare en påstand
Gravatar #55 - Josso
22. okt. 2009 14:28
Fra chatten:
Rune Petersen: Er der nogen chance for at Microsoft en dag vil genopbygge Windows helt fra grunden og derved få et langt mindre ressourcekrævende og mere stabilt Windows?
MORTIMER: det gjorde vi allerede med Windows Vista

Lol... :p
Ja, det kunne vi se. (Ikke at Vista er dårligere, det er bare væsentlige tungere)

Windcape (51) skrev:
mee (37) skrev:
#29 & terra

Jeg har nu gået igennem wikipedia og kan rent faktisk finde fire relevante forbedringer...

Libraries, management, netværks stack og add fonts.
Nye features i Ubuntu 9.10:

- Ny loading screen.
- Nye fonts (oh lol!).

Men jeg ville heller ikke forvente at en terminalbasher vil se noget interassant i GUI forbedringer.


Ja, og?
Det er jo knap nok en servicepack, hvor det her er en hel ny version af Windows. :)
Gravatar #56 - tor
22. okt. 2009 14:35
man kan på sin vista pc sjovt nok stadig hente eller købe ting i applestore.. og downloade diverse. har sjovt nok apples itunes på vista..... men der kan så ikke hentes microsoft programmer på apple.....
Gravatar #57 - tor
22. okt. 2009 14:37
man kan heller ikke smide en lille installation disk i den da den kun kan tage den normale dvd størrelse i siden af skærmen...
Gravatar #58 - tor
22. okt. 2009 14:37
osv.... men det er jo smag og behag
Gravatar #59 - terracide
22. okt. 2009 14:39
mee (37) skrev:
#29 & terra

Jeg har nu gået igennem wikipedia og kan rent faktisk finde fire relevante forbedringer...

Libraries, management, netværks stack og add fonts.

Libraries giver mulighed for flere mapper ligger i et library, fed nok feature, men hjælper ikke folk der kan finde ud af at have sin musik i mappen musik og billeder i mappen billeder.

De nye management features, hjælper nok i virksomheder, som jo nok alligevel er tvunget til at skifte fra XP.

netværks stack, finally, MS har altid været nogle narehatte til netværk, og måske hjælper denne stack med problemerne med media player slagtede netværks ydelsen.

Add fonts, endelig døde det sidste Windows 3.1 element. Lidt spøjst MS påstår alt er skrevet om fra bunden, og alligevel ligger der en Windows 3.1 dialogboks i Vista.

#terra (kun)

Hvis jeg kun har "ridset" lakken, så skriv hvad jeg mangler, siden jeg ikke ved noget om Windows 7.

Ja jeg er en amatør troll og jeg skriver til Newz bedste troll, så jeg kan godt se at jeg skal passe på hvad jeg skriver, kan jo være jeg ender som dig :-)

Terra slut kommentaren.....

I ved intet i dumme amatører, gør som mig eller vær tabere resten af jeres liv.


At du ikke kan finde flere betyder røv&nøgler...du har jo vist din uvidenehd her.
Du kan jo starte med at kigge på kernel...n00b ;)
Gravatar #60 - Clauzii
22. okt. 2009 14:45
-N- (49) skrev:
#40 Tjaaa... Man kan undre sig over at du ikke sadig køre med Win2k for det er vel det sidste store skridt i dine øjne.


Har aldrig selv brugt W2000, men har, da jeg var supporter i sin tid, installeret mange maskiner med det på.

Kører med XPSP3, og er tilfreds med stabiliteten osv. Har installeret Vista for andre, men valgte selv at springe over, da noget så simpelt som latenstid på et lydkort er højere på Vista sammenlignet med XP. Jeg har simpelthen ikke været istand til at opnå 1.5 ms på en Vista installation endnu.

Jeg er åben overfor at W7 er bedre, men det er ikke noget jeg vil betale hverken ~700,- eller 1500,- for at afprøve..
Gravatar #61 - Clauzii
22. okt. 2009 14:45
#59:
Enlighten us!
Gravatar #62 - tor
22. okt. 2009 14:48
heller ik her.... vil slutte for nu... forsat god dag til alle sv
Gravatar #63 - mazing
22. okt. 2009 14:55
Mortimer Liebman skrev:
»Jeg har truffet en beslutning om, at det ikke er interessant nok for danske familier,«


Mortimer Liebman skrev:
»Det har noget at gøre med licensmuligheder. Det er en forretningsmæssig beslutning. Vi ser på, hvor stor interessen er,« siger han, og erkender, at han gerne ville have givet danske familier samme tilbud som de får i andre lande


Mortimer Liebman skrev:
»Jeg har indikeret interesse. Men der er ikke kommet en afgørelse. Vi vil gerne sælge familiepakkerne i Danmark, men indtil videre er det ikke muligt,«


...
Gravatar #64 - Svindleren
22. okt. 2009 14:57
tor du er da gået i selvsving i denne tråd... W T F ??

Fortsætter med RC indtil den ikke funger mere :-) så kan det være det bliver billigere... eller det gør det jo :I
Gravatar #65 - lindysign
22. okt. 2009 15:07
Selvfølgelig kan det betale sig for MS at lade danskerne betale, for de har jo lavet en undersøgelse der viser; 1. Dansker KAN betale, 2. Danskerne har brug for at skifte system nu, efter så længe med xp, og 3. De tjener mere, når nu danskerne reelt og generelt har råd.

Dårlig etik, god forretning!
Gravatar #66 - mee
22. okt. 2009 15:07

#49

LOL, jeg er enig i #40 og kører Windows 2k på min bærbare :-) Vista var et stort skridt, men folk var ikke helt klar til det. Nu har MS så ændret lidt på navnet og pakken og brugerfladen og slipper væk med at folk skal betale fuld pris for det, i stedet for en gratis SP eller en 150 kr. opgraderingpakke.

Ja jeg overdriver lidt, men det fremmer forståelsen.


#terra

Jeg ved du kan gøre det bedre end det ynkelige svar, du plejer trods alt at kunne svine folk gudt og grundigt til med halve sandheder. Grav nu noget op fra en MS marketingskampagne eller en underlig undersøgelse, som jeg skal forholde mig til.


#Windscape

terminalbasher den var god :-) Jeg sidder med KDE 4 og elsker det, terminalen bliver brugt en del, men jeg ville ikke leve uden desktop eller GUI. Porno ville bare ikke være det samme i en terminal.

Ubuntu udgives 6 gange hurtigere end Windows, så der sker ikke store ændringer imellem versionerne, og de kræver sjovt nok ikke penge fra private brugere.

#64

Jep, det er utrolig så meget der kommer ud af at svine folk lidt til.
Gravatar #67 - Grisly
22. okt. 2009 15:28
For lige at vende tilbage til topic. Så har Microsoft foræret os muligheden for at få det gratis + stort set alt det anden software de laver - LOVLIGT.

Man skal bare finde en skole der er medlem af MSDN Academic Alliance. Her skal man bare få status som studerende. evt som kursus deltager. personligt var jeg på et PIC microcontroller kursus (1 uge). Man kan tage disse gratis via sin arbejdsgiver eller fagforening. Da kurset var slut havde jeg 3 mdr til at hente og installerer det software jeg ville. Softwaren virker så til alt uendlighed men kan ikke reinstalleres efter 3 mdr.
Her er fidusen vel bare at tage en backup/ghost efter at man lige har installeret softwaren, hvis der skulle opstå problemer.

Windows 7 Professional 32/64 bits versioner ligger derinde til fri download, sammen med 30-40 andre MS produkter.

PS.. softwaren må ikke bruges kommercielt.
Gravatar #68 - kalsmose
22. okt. 2009 15:29
tor:

Windows != OSX

Så derfor kan du ikke bruge Windows programmer i OSX og omvendt.
Gravatar #69 - Windcape
22. okt. 2009 15:34
mee (66) skrev:
Nu har MS så ændret lidt på navnet og pakken og brugerfladen og slipper væk med at folk skal betale fuld pris for det, i stedet for en gratis SP eller en 150 kr. opgraderingpakke.
Fordi at at betale for produkter er noget man bekymre sig om i Danmark, ja.

Jeg har intet imod at betale for systemer, hvis det betyder de er ordenlige.

Grisly (67) skrev:
Softwaren virker så til alt uendlighed men kan ikke reinstalleres efter 3 mdr.
Det kan du faktisk godt. Licensen er gyldig i alt evighed, sålænge det ikke er til kommercielt brug. Og installers skal du ikke bekymre dig om. Jeg er sikker på at Microsoft gerne sende dig en skive hvis du beder om det, bare du har en licens.
Gravatar #70 - Windcape
22. okt. 2009 15:37
mee (66) skrev:
terminalbasher den var god :-) Jeg sidder med KDE 4 og elsker det, terminalen bliver brugt en del, men jeg ville ikke leve uden desktop eller GUI. Porno ville bare ikke være det samme i en terminal.

Ubuntu udgives 6 gange hurtigere end Windows, så der sker ikke store ændringer imellem versionerne, og de kræver sjovt nok ikke penge fra private brugere.
Tjah, jeg ville gerne teste Kubuntu, men installeren understøtter ikke den SATA disk jeg vil installere på.

(Windows 7 installeren kan vel og mærke godt finde den, så det er ikke et problem i min ende).

Og nej, jeg agter ikke at benytter et OS der ikke kan installeres nemt og smertefrit i dag.
Gravatar #71 - Odyssey
22. okt. 2009 15:49
#28/#30 og alle jer andre narrehatte der udtaler jer nedladende om Win7 uden at have prøvet den:

Hvorfor poster i overhovedet her? I kan da for min skyld fortsætte med jeres klamme XP/Vista-ræs, så længe MIN (og alle andre jeg kender der benytter den's) oplevelse af Win7 er helt suveren.

Udover at applikationer nu rent faktisk kan benyttes logisk med den nye taskbar, så kan jeg have alt det lort åbent på min PC som jeg har lyst til, og stadig føle at min PC lige er startet op... prøv lige det med en Vista (gaaaab).

Selv n00bs som min far der er en spade til PC'ere kan finde ud af at håndtere 7'eren.

Og tak til MS for at fjerne den nasty sidebar, der slugte mindst halvdelen af alle resourcerne i Vista.
Gravatar #72 - jAST
22. okt. 2009 15:52
Synes Microsoft har ramt nogenlunde plet med Windows 7. Jeg bruger selv Windows 7 Enterprise på arbejde og er ret tilfreds med det. Der er lidt skønhedsfejl hist og her.. særligt med taskbaren -- men der har jeg dog i de fleste tilfælde fundet work-arounds.

Det er trist at se at Microsoft forskelsbehandler deres kunder og lyver om årsagen.

Danske familier må jo bare lade være med at købe deres OS indtil det er kommet ned i en pris der er til at betale.
Gravatar #73 - ax3
22. okt. 2009 16:04
Flere folk skriver man kan få en oem af win7 home premium, men jeg har søgt på edbpriser og kan ikke finde denne. Nogen der har et link.
Ang at købe licens på ebay, er det lovligt og bliver man ikke nemt snydt?
Gravatar #74 - Mr.destroyer
22. okt. 2009 16:13
Gravatar #75 - zacho
22. okt. 2009 16:26
#71 - Hvis din far kan finde ud af at bruge Win 7 kan han nok også finde ud af Vista... Sidebaren kan man jo heldigvis slå fra, det kræver ikke så meget...

Min stationær køre Win 7, og ja det kører da godt, men synes ikke det kører bedre end en fuld opdateret Vista, heller ikke selvom man har en masse skrammel åbent...

Som mee er inde på, folk har bare sat sig imod navnet, Vista, ved normalt brug føler jeg ikke der er nogen forskel i at benytte min bærbar med Vista eller stationær med Win 7...
Gravatar #76 - mee
22. okt. 2009 16:29
#Windscape



Lidt synd du ikke har haft succes med det, men Hvorfor er (K)Ubuntu egentlig hevet ind i denne snak? Jeg tror du er den første der nævner det.

#71

prøv igen...

http://img522.imageshack.us/i/ommer.png/
Gravatar #77 - Windcape
22. okt. 2009 16:31
jAST (72) skrev:
Der er lidt skønhedsfejl hist og her.. særligt med taskbaren -- men der har jeg dog i de fleste tilfælde fundet work-arounds.
Du kan sætte den til at se ud meget ala. Vista.

Men den nye version er rimelig effiktiv når du lærer den at kende.

mee (76) skrev:
Lidt synd du ikke har haft succes med det, men Hvorfor er (K)Ubuntu egentlig hevet ind i denne snak? Jeg tror du er den første der nævner det.
You bash mine, I bash yours? Get the point?

Windows 7 er blandt andet specielt succesfuldt fordi at det har drivere og understøttelse af stort set ALTING. Hvilket definitivt er et first, når det handler om et OS.

Linux installers har stadig problemer med SATA, selvom det er problemer der skulle havde været løst for over 5 år siden.
Gravatar #78 - Windcape
22. okt. 2009 16:33
zacho (75) skrev:
Min stationær køre Win 7, og ja det kører da godt, men synes ikke det kører bedre end en fuld opdateret Vista, heller ikke selvom man har en masse skrammel åbent...
Nogen ting kører bedre, specielt Homegroup systemet (En form for LAN shared folders, som integerer RIGTIG GODT), og også GUIen til Trådløst Netværk er forbedret ret meget.

Gravatar #79 - mee
22. okt. 2009 16:46

#Windscape

Windcape (77) skrev:

mee (76) skrev:
Lidt synd du ikke har haft succes med det, men Hvorfor er (K)Ubuntu egentlig hevet ind i denne snak? Jeg tror du er den første der nævner det.
You bash mine, I bash yours? Get the point?


God pointe, men jeg basher også gerne (K)Ubuntu.

------

De er generelt for ivrige med deres releases, så de 2 første måneder går med utallige opdateringer til fejl der bare ikke må ske.

Driver support til gamle grafikkort er elendig, specielt Intel og AMD er slemme på dette punkt.

Ubuntu virker ikke længere konsekvent, så installation fra samme CD til to ens computere kan resultere i forskellig adfærd.

og listen fortsætter...

-------

Forskellen mellem mig og en lille gruppe Windows brugere herinde, er så at jeg gerne skriver der er noget galt. Jeg ser de problemers indflydelse i min hverdag som en konsekvens af mine valgt, som jeg må leve med, i stedet for at angribe folk der ikke er enig med mig og fanatisk forsvare et OS.

Det eneste jeg har skrevet om Windows 7 herinde, er at jeg syntes forskellen mellem 7 og Vista er så lille, at MS ikke burde tage fuld/nogen pris for det, og det er der tydeligvis en del der ikke kan klare.

Når ja og så har jeg pisset lidt på terra, men hvis nogen andre end terra har et problem med det, så undskylder jeg gerne at jeg har pisset på trolden.
Gravatar #80 - retrospect
22. okt. 2009 16:50
Venter bare til der kommer et slagtilbud, kører Ubuntu pt. og det fungerer egentligt ret godt med lidt tilvænning.
Gravatar #81 - mee
22. okt. 2009 17:21

#Windscape

Jeg kom forresten til at gøre lidt grin med Windows netværks stack, men den har altid været svag. Desuden må Microsoft beslutning om at MultiMedia Class Scheduler Service kan ændre netværksstakken til der kun sendes 10k pakker i sekunder siges at være noget af en brøler.

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=32...
Gravatar #82 - mazing
22. okt. 2009 17:50
mee (76) skrev:

http://img522.imageshack.us/i/ommer.png/


For første gang nogen sinde kan man faktisk smide taskbaren ud til siden uden at den føles broken - og med 16:10 skærme er det faktisk helt oplagt at udnytte noget af den vertikale spildplads som der normalt er ved f.eks. browsing.

http://imgur.com/51OIE.png
Gravatar #83 - noxity
22. okt. 2009 17:51
Nogen der kender en pålidelig og billig ENGELSK netbutik der sender til DK ?

Dette lader til at være løsningen når MS nu skal røvrender os der rent faktisk gerne vil betale for deres produkter, men ikke mere end alle andre skal betale. Det er jo urimeligt.

Gravatar #84 - Remmerboy
23. okt. 2009 07:04
noxity (83) skrev:
Nogen der kender en pålidelig og billig ENGELSK netbutik der sender til DK ?

Dette lader til at være løsningen når MS nu skal røvrender os der rent faktisk gerne vil betale for deres produkter, men ikke mere end alle andre skal betale. Det er jo urimeligt.

www.amazon.co.uk ;)
Gravatar #85 - Odyssey
23. okt. 2009 09:43
#75: Du kan mene hvad du vil. Min oplevelse er at Windows 7 er EKSTREMT hurtig i forhold til Vista - Ikke kun i opstarten.

Derudover kan jeg fortælle dig at jeg i både XP og Vista konstant røg ind i et overforbrug af GDI-objekter, hvilket fik maskinen til at opføre sig pænt mystisk! Den fejl har jeg endnu at opleve i Windows 7.

Jeg har brugt Vista og har intet imod navnet, jeg har noget imod måden den performer på.
Gravatar #86 - nyx
23. okt. 2009 10:36
http://technet.microsoft.com/da-dk/default.aspx

For all your needs :) Billigere end både OEM og alm. salg så snart du bruger mere end ét program eller licens :) Og så vidt jeg husker får du 10 licenser på ét abonement (tror jeg nok).

Jeg har 3 spillemaskiner i hytten, og jeg har da tænkt mig at få et technet-abonement når upgrade-tiden kommer.

Og så var det problem pludselig løst. ;)
Gravatar #87 - Mnc
24. okt. 2009 10:07
terracide (59) skrev:
Du kan jo starte med at kigge på kernel...n00b ;)
Eller du kunne oplyse hvilke ændringer du synes er så fede.
Naturligvis ville du allerede have gjort dette hvis du kunne læse, men det er en anden historie.
Gravatar #88 - Remmerboy
24. okt. 2009 11:14
kan man egentlig ikke med fordel købe en technet abonnement, hvis windows priserne overstiger technet abonnement prisen?
Gravatar #89 - Windcape
24. okt. 2009 14:59
Remmerboy (88) skrev:
kan man egentlig ikke med fordel købe en technet abonnement, hvis windows priserne overstiger technet abonnement prisen?
Det gør de ikke.

370 euro for en ny bruger, 270 euro for fornyelse (hvert år)
Gravatar #90 - on_dope
24. okt. 2009 15:19
Det er smart af MS at give deres software gratis væk, således at folk på IT studierne bliver "afhængige" af software og OS. Ikke noget at sige til at Danmark desværre er MS-land.
Gravatar #91 - Windcape
24. okt. 2009 15:32
Hellere være afhængig af et produkt som virker, end et som ikke gør :)
Gravatar #92 - mazing
24. okt. 2009 16:12
Heroin virker også.
Gravatar #93 - Remmerboy
25. okt. 2009 15:45
Windcape (89) skrev:
Det gør de ikke.

370 euro for en ny bruger, 270 euro for fornyelse (hvert år)

licenserne virker stadigvæk når abonnementet udløber. så man skal bare købe for 1 år
Gravatar #94 - Windcape
25. okt. 2009 15:47
Remmerboy (93) skrev:
licenserne virker stadigvæk når abonnementet udløber. så man skal bare købe for 1 år
Ja, men en upgrade licens koster ~140 euro til sammenligning.
Gravatar #95 - Magten
25. okt. 2009 15:49
Remmerboy (93) skrev:
Windcape (89) skrev:
Det gør de ikke.

370 euro for en ny bruger, 270 euro for fornyelse (hvert år)

licenserne virker stadigvæk når abonnementet udløber. så man skal bare købe for 1 år
Det er stadig 2700 kr man skal af med så...
Gravatar #96 - Remmerboy
25. okt. 2009 15:50
så man skal bruge 3 keys fra technet før det kan betale sig.
det passer vist også til en stationær, bærbar og en mediecenter :)
Gravatar #97 - Windcape
25. okt. 2009 18:05
Magten (95) skrev:
Det er stadig 2700 kr man skal af med så...
Når man allerede har MSDN(AA) sub, tænker man ikke så meget over det :p
Gravatar #98 - Magten
26. okt. 2009 08:42
Windcape (97) skrev:
Når man allerede har MSDN(AA) sub, tænker man ikke så meget over det :p
Pointen var mere at det ikke kan betale sig hvis man bare skal bruge 1 licens :P

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login