mboost-dp1

Microsoft

Microsoft omdøber Internet Explorer

- Via BetaNews - , redigeret af Net_Srak

Microsoft har netop lanceret deres nye logo til Internet Explorer 7, samtidig skifter man navnet til Windows Internet Explorer 7, som vil være at finde i Windows Vista.

For Windows XP SP2 brugere, vil der blive en stand-alone installation tilgængelig. Versionen findes kun til Windows XP og vil derfor ikke være tilgængelig, for Windows 2000 og ældre versioner.

Det nye logo kan ses ved at følge linket.





Gå til bund
Gravatar #51 - diggy
16. aug. 2005 10:17
Så kan man jo nærmest reducere 80% af kommentarerne til:
"Firefox kan jeg godt li', derfor er Microsoft og deres nye logo dumme."
Det er jo ikke fordi det har noget relevans overhovedet.

Jeg synes det er rart de kommer med lidt fornyelse, selvom jeg ikke nødvendigvis mener at det er er omtalen værd. Det kunne være fint når det blev udgivet, at man så et nyt logo og evt. titel, men ligefrem gøre det til en "nyhed" verden over? Det er måske lige i overkanten.
Gravatar #52 - Roadkill
16. aug. 2005 11:24
tja.. de har ændret lidt på farverne, og ikke andet
Gravatar #53 - axios
16. aug. 2005 11:43
Jeg installerer Firefox på familie og venners computere, fortæller det er mere sikkert og at de ikke får alt det virus, adware og popups som ved IE, det er som regel på grund af de ting at jeg bliver slæbt ud for at fikse deres pc'er. Viser et par smarte ting i firefox, tabed browsing, tastetur genveje og de er solgt.
Det letter mit liv og deres. Hvis nu jeg bare kunne få dem til at skifte til Linux også, så var det endnu bedre..
Gravatar #54 - STICH
16. aug. 2005 13:29
#17 (+#20) - Du har for så vidt ret i, at CSS 2.1 ikke er Recommended - men har du læst http://ln.hixie.ch/?start=1111107793&count=1? Microsoft bør implementere CSS 2, ud fra CSS 2.1 standarden. At de så forresten ikke understøtter nogen af dem fuldt ud, er så en anden sag; det er der jo desværre heller ingen andre der gør endnu...

Men forresten da et noget pænere logo!
Gravatar #55 - neckelmann
16. aug. 2005 15:06
#19

Ja du har helt ret... De fjerner 50% performance ved at gøre ringen gul.
hvad tænker de dog på ?

(!)


Det giver jo sig selv. Før indeholdte den kun komponenten blå på RGB-skalaen... Nu bruger den både rød og grøn. Ergo må det tage dobbelt så lang tid at rendere.
Gravatar #56 - Andos
16. aug. 2005 15:06
Logoet er meget lækkert, måske har de skruet en anelse op for kontrasten i e'et så det måske bliver en anelse sort et par steder. Ellers ser det fint nok ud. Håber lidt det er et vector icon som skalerer på Vista når det kommer til den tid ;)

Quote fra IE blog
----------
I want to be clear that our intent is to build a platform that fully complies with the appropriate web standards, in particular CSS 2 ( 2.1, once it’s been Recommended). I think we will make a lot of progress against that in IE7 through our goal of removing the worst painful bugs that make our platform difficult to use for web developers.
----------
kilde: http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/07/29/445242...

Jeg ved ikke længere hvad jeg skal tro på.. Følger de standarderne eller ikke? Eller laver de igen deres egen specielle standard?

Ser ikke ideen i at gøre IE's navn længere og mere besværligt når de nu har brugt Internet Explorer i så lang tid.

Hvor meget jeg end ønsker det så understøtter Firefox heller ikke webstandarderne fuldt ud.
Opera synes at have lidt bedre styr på det:
Display-inline bug:
http://godlikenerd.com/weblog/2005/03/24/firefox-i...
Ting som Firefox har knas med:
http://www.howtocreate.co.uk/operaStuff/fanboyRant...
Gravatar #57 - astbis
16. aug. 2005 15:55
#53 Jeg vil give dig fuldstændig ret i at det er nemmere at vedligeholde andre folks computere når de kun bruger Firefox. Det er nu mere end 1/2 år siden jeg har skullet tage ud til nogen for at lave folks computere.

Mit tip til ikke computernørder's computere. ... Windows som OS, og alle andre applikationer OpenSource/GPL/freeware som f.eks. Firefox, Thunderbird,OpenOffice,Nvu,Gimp,Winamp osv.
Gravatar #58 - Per Dalbjerg
16. aug. 2005 16:15
At den skal hedde Windows internet explorer, kan meget vel skyldes at Microsoft ønsker at sætte fokus på at det ER en del af Windows og kan IKKE fjernes og hvorfor nu det?
Jo det er såmen med hensyn til den igangværende retsag med EU, hvor media playeren spiller en hovedrolle, men hvor også IE har været nævnt i de intense debatter både hos EU og i resten af verden.
En anden grund kan være at Microsoft ønsker med "Relancering" at finde et påskud til at reklamere helt vildt og tovligt for IE og dens nye funktioner for af den vej at vinde noget af det tabte ind igen.
Det er forståeligt at denne debat meget handler om webdesignere og deres evindelige skænderi med Microsoft, og Microsoft har også dummet sig, og vil da også gøre noget ved det. Men de bliver nødt til at sørge for at millioner af hjemmesider ikke skal kodes om fordi de nu ikke længere kan vises i IE som nu hedder WIE, derfor bliver de nødt til at lave den glidende overgang, jeg er da også sikker på at vi i nye versioner fremover vil se en mer og mer øget fokus på netop standarder godkendt af W3C og ikke bare springe over hvor kæret er lavest.
Gravatar #59 - bobslaede
16. aug. 2005 16:16
#7 oh my god... du kan ikke mene det seriøst med den side vel?
kapitalistisk propaganda, det var da sindsygt.
Hvis de vil promovere IE på den måde, ja, så værsgo

The Soviet Union may have collapsed, but the threat from communism remains as great as it ever has. Indeed, the Reds have made disturbing inroads into our great nation, and few people see the threat for what it is.


Another reason to love IE and Windows in general. When things don't work as you want them to, Windows gives you a good spanking and doesn't let you do shit about it. Exactly what we want since otherwise we could break the (already broken) system.


We aim to show everyone that Microsoft rules and so do all their products and you should give them lots of money.



Jeg håber det er for sjovt det der?!?

edit:
Har nu læst lidt mere af siden, og er ret overbevidst om at det er en stor joke? Det kan på ingen måde være seriøst, men sjovt læsestof...
Gravatar #60 - LeonM
16. aug. 2005 17:16
Hol da helt fest hvor er der mange kloge hoveder.

1. Den er ikke kommet i final endnu så der er ikke nogen der aner hvad den kan og hvor sikker den er eller hvordan den kommer til at se ud.

2. MASSE kritik af et skide logo ! Selvfølgelig ændre de ikke det kendte IE-logo ret meget

Så er DEN ged barberet !

Jeg har altid brugt IE og min computer er ikke fyldt med alt muligt virus og andet lort. Sgu da fint nok at mange herinde er til Firefox-noget men så hold for fanden da op med at læse/kommentere en nyhed som ikke har interesse for jer, hvor svært kan det lige være.
Hver ENESTE gang der kommer en MS-nyhed så skal vi sidde og høre på alt det åndsvage bavl. Nyd jeres valg af browser uanset om den hedder IE Firefox eller Olfert

Bare min 5øre

:) Leon
Gravatar #61 - Per Dalbjerg
16. aug. 2005 18:38
#60

Tror ikke helt du har forstået hvad menningen er med et debatforum det er netop at man skal kommentere nyheder og andre relevante indslag og selv om folk har valgt firefox så er de i deres gode ret til at sige deres menningen om IE og Microsoft, og det interesser dem højst sandsynligt også, da det er en konkurrent til firefox og samtidig den førende browser på markedet.
Hvis der noget der er bøvl, så er det de ting du siger det ødelægger en debat fuldstændig og det er bestemt ikke i interesse for hverken Newz.dk teamet eller os andre brugere.

1) Læs hvad folk har skrevet før du udtaler dig, de henviser til udtalelser ledende udvikler for IE projektet om hvad IE7 vil indeholde med hensyn til standarder o.s.v.

2) Nej det gør de måske ikke men derfor er et logo altså en ret fænomental del af et produkt så det er berettiget til kritik.
Gravatar #62 - utdiscant
16. aug. 2005 19:23
Hvis du boykotter IE er du jo selv lige så dum som m$ det er jo på samme måde de bare boykotter w3c
Gravatar #63 - LeonM
16. aug. 2005 19:44
#61

1. Ja det du har bestemt ret i at et debatforum er til for at man kan have en debat men trenden herinde er at hver gang der kommer en nyhed om et MS-produkt so drukner debatten i af folk (som bruger en helt anden browser "i dette tilfælde") har en masse meninger om et produkt som de slet ikke benytter eller har interesse i !

2. Der kan du have en pointe !


Skal vi prøve at tælle de her nu 61 indlæg i denne "debat" og se hvor mange som bruger IE eller Firefox, vil jeg tro at du finder at (gidder ikke tælle efter) at 60-70% af indlæggene er folk som ikke bruger IE men har en masse meninger om den.

Det er lidt svært for os som rent faktisk syntes at det er et RØV lækkert værktøj (lissom andre gør med andre browsere) at få en seriøs, spændende og indholdsrig debat om det emne der rent faktisk er oppe (i dette tilfælde at IE har skiftet navn og logo) når vi skal 5-6 indlæg igennem fra folk som bruger Firefox (og hagler IE ned) før vi når det næste seriøse indlæg fra en IE-bruger

Bare min 5øre og hygge derude !

:) Leon

EDIT: #62 Har du bare en dårlig dag eller hvad ?
Gravatar #64 - mat
16. aug. 2005 19:59
#63

Så hvis man har kritik af IE, skal man bare holde sin kæft så i kan sidde og skamrose jeres eminente browservalg?

Det er rockerirriterende at sidde og snakke med folk der ikke vil prøve alternativer fordi "deres sider ikke virker i x browser", når det er Microsoft, der har udnyttet et monopol til at lave en de facto standard der sucks!

Som #58 nævner, så kan Microsoft ikke bare lige pludselig følge W3C, hvis det betyder at det ødelægger alle de sider, der er kodet til MS-dikterede standarder.

Alternativet til kritikken er at læne os tilbage og acceptere at MS fortsætter med at fastsætte deres egne standarder, og så kan resten af spillerne på markedet ellers prøve at følge med?

Iøvrigt savner dine indlæg dine egne holdninger til problemmatikken - hvorfor er IE et "RØV lækkert værktøj"?
Gravatar #65 - flywheel
16. aug. 2005 20:06
WOW - innovationens mestre slår til igen...

#12 Men hvis den ikke kan bestå en test der bliver udgjort af udpluk, har den ikke en chance for at bestå en regulær W3C kompatabilitetstest.

Men det er jo ganske naturligt at den ikke vil være kompatibel med de gældende globale anbefaldede standarder - da Microsoft ikke har en chance for at kontrollere disse.
Gravatar #66 - flywheel
16. aug. 2005 20:12
#64 Bare fordi at de begynder at følge W3C behøver de ikke at sætte kompatabiliteten med deres egne properitære standarder over styr, de skal bare lade være med at pille det ud.

Problemet med W3C er dog at det er en standard som de ikke egenhændigt kan kontrollere. Det er tilsyneladende basisstrategien at de skal kunne kontrollere API'er, protokoller for formater - de mener tilsyneladende ikke at de har en chance i ringen uden denne kontrol.
Gravatar #67 - mat
16. aug. 2005 20:16
#66 Jeg gør mig ikke selv meget i markup/layout til browsere. Men hvis de er nødt til at ændre funktionaliteten ved specifikke nøgleord er der jo problemer (ikke at jeg ved om dette vil være tilfældet) - men ellers har du da ret, ja. :)
Gravatar #68 - LeonM
16. aug. 2005 20:21
#64 Og hvad har det LIGE at gøre med at IE har skiftet navn og logo at browseren ikke overholder "W3C".

Har du nogensinde prøvet lige at stoppe op og tænke lidt over at Internettet er "kaotisk" og udvikler sig fra time til time. Måske er det "W3C" som ikke lige formår at følge med ? Sammenlign det med din egen computer og dine egne programmer, åbner du forskellige eks. jpg-billed og et pdf-dokument med samme program ?

Hvad skal vi med en "standart" på Internettet ? Det findes simpelthen ikke. Jeg laver selv hjemmesider (og ja ikke til den lokale nørdspilleklan men seriøse firmahjemmesider) og har gjort det i 15 år.

Mit bud er at "W3C" simpelthend ikke er innovativ nok og lever 10år tilbage i tiden.

Jeg er enig i at der skal lidt "styring" til men "W3C" har udlevet sig selv for længst for de har simpelthen ikke været dygtige nok til at holde i trådene og komme fremad med samme hastighed som Internettet har.

#66 Internettet er ikke en "standart" men en protokol som bruges til MEGET andet end lige at se hjemmesider.

Og så nok om det !

:) Leon !
Gravatar #69 - mat
16. aug. 2005 20:29
#68 En debat er dynamisk, rate mig irrelevant hvis du mener jeg er det.

"Sammenlign det med din egen computer og dine egne programmer, åbner du forskellige eks. jpg-billed og et pdf-dokument med samme program ?"

Det lyder som om du siger at vi skal bruge en browser alt efter hvilken side vi vil se? Så er der IE-sider, der er Opera-sider og der er Safari-sider. Det lyder som en god ide.

Når der ikke er en standard er det jo fordi der ikke er "nogen" der følger den. En standard er en god ting. Det betyder at jeg kan bruge den browser jeg bedst kan lide at browse i.

IE har sørme også udemærket sig med sin rivende udvikling de, hvad, sidste 6 år?

"Og så nok om det !" - nu bestemmer du heldigvis ikke hvad jeg skal, eller ikke skal, kommentere!
Gravatar #70 - Caelestis
16. aug. 2005 20:30
off-topic:
Firefox forkortes Fx for dem som bare IKKE fatter det - Mozilla har selv været ude med geværet og pege på folk, der ikke forkorter det korrekt.. (Slet ikke møntet på #32 overhovedet... næsten da)

on-topic:
Jeg kan snart ikke tage Microsoft seriøst mere. Jeg er ikke linux-fan eller MS-hader, men det her er snart så lavt man kan synke. Nu er der så en masse mediefokus på at de har ændret navn og logo... OG HVAD SÅ?! Hvis navnet bare betegner at det fremover vil være mere integreret og logoet bare er fordi udviklerne keder sig, kan de så ikke bare lade det passere i stilhed? Jeg orker snart ikke mere information om IE (eller WIE nu) og hvilke smarte features de fremover vil understøtte, fordi andre browsere har det og MS synes det er fedt. Eller hvilke standarder de vil overholde, vi ved jo godt at MS og W3C-anbefalede standarder ikke ligefrem er bedste venner..

Nej, Microsoft, fri mig for jeres latterlige medieluder-indstilling og lav noget software som holder (og kan få mig væk fra Firefox), så er jeg glad.

/bitchmode = off :)
Gravatar #71 - Blinklys
16. aug. 2005 20:41
Det nye logo er hverken grimmere eller pænere synes jeg. Og at navnet kommer til at være noget med Windows foran, ligger vel også meget godt i tråd med, hvordan de har navngivet deres andre produkter (Windows Media Player, Windows Movie Maker osv). De har jo også gjort det med Office - alle Office-produkter hedder nu noget med Office foran (Office Word, Office Excel osv).

Det ser da ud til, at de vil fikse en masse CSS-bugs, og det kan man da kun være glad for :) Det jeg var bange for, var at de bare ville lave et cheap ripoff af Firefox' features uden at fikse noget. Jeg synes IE7 begynder at lyde som et skridt i den rigtige retning. Jeg vil dog gerne se, at de skruer bissen lidt mere på, og får mere tjek på standarderne. Jeg tror det er lidt af en balancegang - hvis de kommer til at smadre kompatibiliteten med gamle sites, så står de straks med en hær af tudende webdesigners (at det er så er deres egen skyld, at de er nogle lame IE-only webdesigners er så noget andet).

#68
Øh, hvad mener du? W3C er meget fremme i skoene, og på deres side kan du også se masser af drafts til fremtidige standarder. Det er IE der er bagefter de nuværende standarder, og det indrømmer IE-udviklerne jo også selv:
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/07/29/445242...
Gravatar #72 - LeonM
16. aug. 2005 20:52
#69 Det var bestemt ikke min mening at støde nogen, men som du siger så er en debat til for at man kan debatere og du er en af de bedre (i stedet for bare at sige "oversat til jydsk" MS fuck det).

Nej det siger jeg ikke (at vi skal bruge en forskellig browser) men jeg mener bestemt at "W3C" har udlevet sig selv for længe siden ! For de har slet ikke formået at følge med.

Store firmaer kan altså osse få en over nakken.
Se bare den øretæve MS fik dengang Internettet begyndte for alvor og de prøvede at lave deres eget (ka sgu ikke huske hvad de kaldte det) internet og røg på røven med det. Mener nogle analytikere kaldte det (aldrig har man set en supertanker vende SÅ hurtigt)

Hvis "W3C" de havde været dygtige nok til at styre det og været fremadrettet nok så var den her diskution slet ikke opstået for så ville den browser som har vel omkring 90% af markedet ikke kunnet have køre sit eget løb. For firmaer er det nu engang sådan at de skal skabe penge så de kan betale lønninger til deres ansatte osv. osv.

Minder lige her om at efter at Firefox fik SÅ stor en succes som gratisbrowser så blev der lige dannet et firma, lad os se hvordan det ser ud om 10 år med Firefox og hvor "gratis" den så er, Opera er et godt eksempel.

:) Leon
Gravatar #73 - LeonM
16. aug. 2005 20:58
#71
Hvis "W3C" var så langt fremme i skoene så var der ikke behov for alle mulige plugins i din browser (eks. Flash) så ville "standarten" have taget højde for at det ( og som i dette tilfælde) er noget som hedder multimedie.

:) Leon
Gravatar #74 - wirenfeldt
16. aug. 2005 20:58
Hvem er med på at sende et brev en til dem hvori der står:
"We don't care. We got Firefox!"
Gravatar #75 - LeonM
16. aug. 2005 21:01
Oftopic >

Nu skal Leon i seng og sove ! *gg* tak for en god kamp !

Nat Nat !

:) Leon
Gravatar #76 - mat
16. aug. 2005 21:25
#73

Svjv kan du godt lave valid markup med indlejrede plugins. Derudover har W3C en "pendent" til flash, der hedder scaleable vector graphics eller bare SVG (det er dog ikke det samme).

Umiddelbart ser jeg ikke problemer i plugins, og jeg mener heller ikke at de illustrerer W3Cs "statik".
Består W3C ikke af organisationer og virksomheder, der alle kan være med til at bestemme standarderne? Microsoft valgte bare at udvandre på et tidspunkt, og vedholde deres egen standard. Det er sikkert en strategisk disposition, de har/havde jo markedsandelen til det?

Hvis du ikke mener at W3C kan, eller skal, definere standarden, hvem skal så?

Jeg tror ikke Firefox kommer til at koste penge i fremtiden, men det kan man jo ikke spå om.
Gravatar #77 - Blinklys
16. aug. 2005 22:16
#73
Internet Explorer har haft muligheden for at køre sit eget løb i kraft af at den har ligget på >90% af alle desktop pc'er. Det er sgu da ikke fordi W3C ikke har udviklet Flash eller andre plugins. Internet Explorer er på ingen måde foran i følge de nuværende standarder, det er alle de andre browsere der er foran. Og det indrømmer udviklerne jo også selv, hvis du læste mit tidligere link.

W3C's opgave er at udvikle standarder i samarbejde med dets medlemmer (tæller pt. disse firmaer og organisationer http://www.w3.org/Consortium/Member/List) og offentligheden. Efter min mening er det den helt rigtige måde at gøre det på. Hvordan ville du ellers foreslå det skulle gøres? At ét firma skulle bestemme det hele? ... det lyder pænt skræmmende i min bog :S
Gravatar #78 - Saxov
16. aug. 2005 23:11
--== OFF Topic ==--
#70, så hvis man vil forkorte en sætning som eksempelvis:
"Skift til en ikke Internet Explore browser, for eksemple Firefox." bliver til til "Skift til en ikke IE browser, fx Fx." hmmm det ser jo spøjst ud.
Gravatar #79 - the_maxx
17. aug. 2005 07:04
#63
Har du overvejet at folk der f.eks. bruger Firefox er skiftet af nød? Fordi de slet ikke følte at IE levede op til deres krav.
Derfor behøver de ikke hade den og ønske den skal dø? Jeg ville da ønske at Microsoft udviklede den ultimative browser selvom jeg bruger Firefox. Så er det nemlig temligt sikkert at i løbet af et par år har alle internetbruger stort set fået den nye super duper ultra sikre browser der følger standarderne til punkt og prikke. Dette er godt for alle... pånær lige producenterne af andre browsere.

Men sådan er virkeligheden ikke. Det interesserer da alle ligegyldigt browservalg om den markedsdominerende vælger at nærme sig standarderne eller igen bevæger sig væk fra dem.
Det er da en saglig debat lige netop om emnet. Her diskuteres jo ikke meget om hvorfor folk har valgt andre browsere men omkring de reele problemer folk kunne tænke sig løst i WIE7. Det er da sagligt.
Gravatar #80 - Cloud02
17. aug. 2005 10:33
#70
Det forholder sig sådan at når man er en kæmpe virksomhed, så plejer man at holde en pressekonference der oplyser hvilke ting man ændrer, samt hvornår osv.
Microsoft gjorde hvad de skulle. Skyd hellere skylden på alle de medier der pepper det her op som en stor nyhed.
Gravatar #81 - el_barto
17. aug. 2005 13:24
#68

#66 Internettet er ikke en "standart" men en protokol som bruges til MEGET andet end lige at se hjemmesider


Internettet er meget, men en protokol er det satme ikke! Det er muligt at det meste trafik foregår via f.eks http eller ftp-protokollen, men når man retter på folk skal man passe på ikke selv at lukke lort ud ;)
Gravatar #82 - b4@
17. aug. 2005 18:04
Jeg har den holdning at virker det i [url=http:http://www.w3.org/Amaya/]Amaya[/url] er jeg lige glad med andre browser(også Firefox), for så er det deres egen skyld.

#60
MASSE kritik af et skide logo ! Selvfølgelig ændre de ikke det kendte IE-logo ret meget.

Jeg har en ven der bruger IE, han syndes det nye logo og navn er grim. Det har altser intet med hvilken browser man bruger at gøre.
Gravatar #83 - gummy
4. okt. 2005 19:13
synes det er fint med et nyt look!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login