mboost-dp1

unknown

Microsoft lukker for opdateringer af XP-piratversioner

- Via The Inquirer - , redigeret af hfp

Microsoft har haft en plan om, at man, hvis man ikke har en lovlig kopi af Windows XP, ikke vil kunne bruge Microsofts opgraderinger til andet end kritiske opdateringer, og den ser nu ud til at være sat i gang. Det fortæller flere brugere med piratversioner til the Inquirer.

Det betyder for eksempel, at hvis man bruger en piratkopi og opgraderer MS MediaPlayer til version 10, så vil man miste noget af funktionaliteten på sin computer.





Gå til bund
Gravatar #51 - sKIDROw
12. nov. 2004 16:01
#43

[Det er den slags tankegang som lige pludeslig gør en sammenligning med Hitlertyskland relevant. Blind tro på lovgivningen holder ikke.]

Præcis!... :))
"The idea that laws decide what is right or wrong is mistaken in general. Laws are, at their best, an attempt to achieve justice; to say that laws define justice or ethical conduct is turning things upside down."
--Richard M. Stallman; FSF

[Din egen personlige moral må komme før en evt forkert lovgivning. Du må dog tage din straf hvis du bliver kendt skyldig.]

Helt enig.

[Voldtægt er ikke et positivt ord, men hvad skulle man ellers sige? seksuelt overgreb? Begge dele er jo negativt ladede ord for noget negativt.]

Jeg er ikke fortaler for at tingene skal have positivt farvede ord heller, det skal være objektive ord, der slet og ret beskriver hvad der er tale om.
George Carlin rant'er i et af hans shows omkring, de bløde ord der skjuler meningen bag tingene i USA:
"Its getting so bad, that any of theese days, i expect a rapevictim to be described as an unviling spermrecipient..."
Okay lidt overdrevet.
Men jeg mener tingene hverken skal farves, på en ene aller anden led.

[Problemet er at man forhindrer(eller besværliggør) saglig debat om emnet når man smider om sig med skældsord.]

Præcis!.
Jeg ønsker muligheden for at kunne debatere en omskrivning af ophavsretsloven, så den passer til nutidens forhold fremfor tiden med trykpressen.
Men det er ikke nemt, hvis man er er en "pirat", hvis ikke man går indfor nuværende lovgivning.
Derfor er det meget vigtigt, at den slags ord bekæmpes.
Gravatar #52 - sKIDROw
12. nov. 2004 16:14
#45 Deternal

[Voldtægt er et sigende ord, ligesom tyveri er det.]

Ja det mener jeg også.

[Piratkopiering er i dagens danmark misvisende - det tror jeg egentlig er den essentielle pointe i skidrows kommentar.]

'[Ding] [Ding] [Ding] What do we have for him johnny...'
Det er præcist det jeg mener... :)
[Publishers often refer to prohibited copying as "piracy." In this way, they imply that illegal copying is ethically equivalent to attacking ships on the high seas, kidnapping and murdering the people on them.

If you don't believe that illegal copying is just like kidnapping and murder, you might prefer not to use the word "piracy" to describe it. Neutral terms such as "prohibited copying" or "unauthorized copying" are available for use instead.]
--RMS

[Problemet er jo at medie industrien har enormt stor magt hvad kultur og sprogbrug angår og derfor er man vel nødt til at sætte en grænse.]

Jeg sætter ihvertfald en grænse, ved den retorik de bruger.

[EUCD, DMCA mv. er bare nogle eksempler på hvad en lille paranoid industri som iøvrigt blev startet med mafiametoder har fået igennem.]

Ja den slags love er en skamplet.
Og jeg frygter skaden bliver svært at rette op.

[Og iforhold til så meget andet er underholdningsindustrien fantastisk lille. IBM har alene en større omsætning i usa end den samlede musikindustri har på verdensplan.]

Ja underholdningsindustrien er langt mindre end elektronikindustrien, og derfor har jeg også et lille håb om at deres "trusted" computing plan aldrig bliver til noget.
For det er ikke noget elektronik industrien har nogen interesser i.
Kun hvis politikerne i USA og EU, vedtager mere braindamage, risikere vi at "trusted" computing kan blive et virkeligt mareridt.

[Hvis man skal sige noget der korrekt udtrykket det så er det brud på ophavsretten eller ulovlig kopiering.]

Ja simpelt, lige til og helt ufarvet.
Gravatar #53 - Windcape
12. nov. 2004 17:47
tjaa, godt at man stadig kan få kritiske updates..

SP2 er crap anyway.
Gravatar #54 - Ronson ⅍
12. nov. 2004 17:51
#45: Nej, faktisk ikke. Men tråden ender jo sikkert bare som en typisk newz.dk-diskussion.

Jeg flamede ikke, jeg påpegede blot det pinligt åbenlyse og foreslog man videreførte diskussionen et andet sted.
Gravatar #55 - sKIDROw
12. nov. 2004 18:13
#54 Ronson

Jeg forstår godt din pointe.
Men samtidig må man påpege fejlen når den opstår.
Gravatar #56 - kongnico
12. nov. 2004 18:29
iøvrigt skidefedt at hver eneste newz.dk debat med over 20 indlæg skal have et indslag med skidrow der moraliserer og citerer en eller anden gammel beskidt "fri software"-hippie
Gravatar #57 - wAsabi
12. nov. 2004 18:35
hmm, man kan snildt overleve uden brug af et os ved navn xp
Gravatar #58 - sKIDROw
12. nov. 2004 18:58
#56 kongnico

[iøvrigt skidefedt at hver eneste newz.dk debat med over 20 indlæg skal have et indslag med skidrow der moraliserer og citerer en eller anden gammel beskidt "fri software"-hippie]

Jeg diskutere et relevant emne, længere er den ikke.
At du ene kommer forbi, og ene og alene flamer, syntes jeg er mere relevant at hive frem.
Og din tilsvining af Richard Stallman, gider jeg ikke kommentere.
Måske hvis du anede noget om ham, at du ville udtale dig en smule anderledes.
Gravatar #59 - mazing
12. nov. 2004 19:02
IMO er linux ikke klar til at overtage rollen som alm. desktop for mange almindelige brugere. :)
Gravatar #60 - sKIDROw
12. nov. 2004 19:25
#59 mazing

[Sarkasme]
Det er sjældent man ser nogen argumentere så flot for sine synspunkter.
Det var da helt vildt.
[/Sarkasme]
Det er fair nok at have den mening, men det klær nu alligevel sådan en udmelding at begrunde det.
Gravatar #61 - amokk
12. nov. 2004 19:57
#53 hvad er der galt med SP2? er det ikke bedre end at få en masse vira, orme osv. fordi man kører med et usikkert system?

fatter ik at alle har så meget imod nye servicepacks, det var det samme med win2k SP2 der var alle også helt oppe og køre og sagde at den fuckede alt op - JA KLART - det er vel derfor de laver dem!
Gravatar #62 - Whoever
12. nov. 2004 22:54
Jeg er sikker på at personer der har oplevet en voldtægt eller haft en tæt på livet er rigtig glade for at se den slags i bås med kopiering af software/musik/film.....

amokk, SP2 indeholder jo kun en firewall og en popupstopper, activeX control warning whatever, hvilket mange har som 3rd party software. Alle sikkerhedsopdateringerne har man jo kunne hente forud for SP2 release. Dermed ikke ment at jeg synes SP2 er dårlig, tværtimod. Det var på tide MS fik lavet en firewall og pop-up stopper til alle de 'almindelige' brugere. Kan være vi ikke får så mange vira og trojans på nettet.

Men denne tråd skal vist bare dø...det er nu rimelig nemt at hente fra Windows Update....(også ikke kritiske opdateringer, og jeg har ikke set det mindste performance drop)
Gravatar #63 - sKIDROw
13. nov. 2004 04:34
#62 Whoever

[Jeg er sikker på at personer der har oplevet en voldtægt eller haft en tæt på livet er rigtig glade for at se den slags i bås med kopiering af software/musik/film.....]

Det var ikke mig der bragte voldtægt ind i den snak her.
Jeg snakker kun om at ulovlig kopiering, heller ikke skal sættes sammen med plyndring af skibe til søs heller.
Gravatar #64 - Thorolf15
13. nov. 2004 06:39
Har lige koebt windows xp, og office 2003 lovligt, sq foerste gang jeg har proevet det... Grunden til dette, tjo, jeg skulle give 250 for begge 2, saa hvorfor ikke...

Maaske windows kunne laere noet af det, jeg mener, jeg havde sq aldrig koebt hverken den ene eller den anden hvis det var til normal pris... Men til den pris vil jeg gerne betale lidt for at koere lovligt!
Gravatar #65 - BurningShadow
13. nov. 2004 09:30
#64

Hvorfor skulle Windows lære noget. Kan Windows overhovedet lære noget?

Hvis du mener Microsoft, så skriv dog for fanden Microsoft, ik’? Det er faktisk ikke så svært endda!


Du er måske også en af de sprogspassere der siger "poblemer", "pojekter", "pocenter", "pofessionel" osv?
Gravatar #66 - Deternal
13. nov. 2004 09:36
#61: Tror nu du tænker på SP3+SP4 og problemet med dem var at mange installationer ikke kunne køre efter at de SP's blev installeret.
Gravatar #67 - Thorolf15
13. nov. 2004 09:39
#65

Du forstod vel hva jeg mente...

Og nej, skulle ikke mene jeg er sprogspasser, hva er det dog for en nedvaerdigende kommentar at spytte ud?

Kunne vaere du skulle overveje at bruge din tid paa at skrive noget der er til gavn for andre, den post er jo ikke til en skid...
Gravatar #68 - BurningShadow
13. nov. 2004 09:52
#67

Hvis ikke det er til gavn for andre, at folk lære at kende forskel på firmaer og produkter, så ved jeg faktisk ikke hvad der så er.

Og det er da ikke umuligt at jeg overreagerede, med den sprogspasser tilføjelse.
Gravatar #69 - Whoever
13. nov. 2004 10:58
skidrow, det var heller ikke rettet til dig, so dont worry, be happy osv :P

#64, medmindre man har brug for at lave applikationer med office komponenter, så er Open Office bedre (dog kan man have 'brug' for outlook), imo.
Gravatar #70 - Thorolf15
13. nov. 2004 11:05
#68 meget muligt, jeg kender nu nok forskel, taenkte nok ikke over det da jeg skrev.

#69 Har aldrig proevet open office, er nu meget glad for outlook, dejligt kompatibelt med min PDA og min mobil, saa jeg kan synkronisere mine kontakts, planer, etc. Skal ikke kunne sige om andre programmer ogsaa er det.
Gravatar #71 - traCe
13. nov. 2004 13:17
tud, jeg kan ikke få WMP 10 ... lol!
Gravatar #72 - DUdsen
13. nov. 2004 13:27
#30 hvor langt ned skal prisen for at stoppe piratkopieringen, taler vi om 500dkr for en windowsXP site licens eller 300dkr for en XPhome?
Gratister er gratister og de vil da ikke betale for noget de kan skaffe sig gratis.

#61 problemet med windows er at arkitekturen og grundesignet er så gennemgribende elendigt at enhver forbedring vil bryde bagudkompatibilitet.
Gravatar #73 - fjols
13. nov. 2004 18:56
#12: nu er det sådan at jeg har købt min computer med preinstalleret windows.
Gravatar #74 - Whoever
13. nov. 2004 19:54
#70, bruger selv Outlook, men udover det (og så Visio) bruger jeg ikke noget fra Office pakken. Du skulle tage at prøve Open Office. Det er RET godt.
Gravatar #75 - bjerh
13. nov. 2004 23:50
Windows Update har ikke, på min comp, kunne finde opdateringer til Windows. Kan det passe? For jeg har nemlig en lovlig version af Windows XP.. :\
Gravatar #76 - Kadann
14. nov. 2004 00:11
#72 -

Slet ikke enig. mht. gratister. Jeg er ret overbevist om at der er en god portion derude, som ville købe en original Windows, hvis de kunne få den til en acceptabel pris. Jeg har f.eks. givet 400 kr. for min Windows 2000 prof og 750 kr. for min Windows XP prof.. Prisen har da i den grad været med til at jeg har valgt at købe XP, dels fordi min samvittighed så er i orden og dels fordi at jeg ikke gad at rode med PIRAT-kopier, da det er noget rigtigt snavs med XP.

Jeg vil så sige at det lettere belastende med aktiveringsproceduren på XP, selvom man har en original.. dog har jeg så ikke de store problemer, da den er installeret på en bærbar, så det er begrænset hvad der bliver udskiftet på den.

Off topic, så forstår jeg ikke helt folks problemer med Service Pack 2 til Windows XP. Jeg har endnu ikke oplevet problemer med den, hverken privat eller i forbindelse med mit arbejde, så jeg aner ikke hvad folk gør forkert når de installerer den.. men, det må de jo så rode med.
Gravatar #77 - Thorolf15
14. nov. 2004 09:03
#76

Det var lige noejagtig det der var essensen i mit foerste post... Da jeg kunne koebe windows og office til fornuftige penge, har jeg nu begge installeret lovligt...

Havde jeg ikke foer, ej heller intentioner om at koebe dem...

ang. SP2, tror sq problemet opstod da folk hentede den FOER den var paa windows update...
Jeg har heller ik haft problemer, hverken privat eller paa jobbet...
Gravatar #78 - Thorolf15
14. nov. 2004 09:03
#76

Det var lige noejagtig det der var essensen i mit foerste post... Da jeg kunne koebe windows og office til fornuftige penge, har jeg nu begge installeret lovligt...

Havde jeg ikke foer, ej heller intentioner om at koebe dem...

ang. SP2, tror sq problemet opstod da folk hentede den FOER den var paa windows update...
Jeg har heller ik haft problemer, hverken privat eller paa jobbet...
Gravatar #79 - Bjørn
14. nov. 2004 21:13
Kan man ændre sin nøgle efter man har installeret win xp ?
Hvis ja hvordan ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login