mboost-dp1

Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Ikke en dårlig ide, men det hele bunder jo i den store stab af uengagerede lærere som ikke selv kan finde på eller har overskud til kreative metoder der både lærer folk om matematik, men også gør det relevant for deres nutid/fremtid. (og fysik/kemi for den sags skyld)
Efter tredje klasse, hvor læreren ikke længere kan bruge frugt som regnemidler holder det ligesom op. Der er nogle enkelte superlærere derude, ingen tvivl om det. Jeg har bare personligt ikke haft dem, og blev i gymnasiet nødt til at lære en af dem jeg havde matematik med, ved at lave alt matematisk om til noget med biler ellers kunne staklen ikke huske det, for vores lærer var så ringe at det er til at lukke op og ***** i.
Efter tredje klasse, hvor læreren ikke længere kan bruge frugt som regnemidler holder det ligesom op. Der er nogle enkelte superlærere derude, ingen tvivl om det. Jeg har bare personligt ikke haft dem, og blev i gymnasiet nødt til at lære en af dem jeg havde matematik med, ved at lave alt matematisk om til noget med biler ellers kunne staklen ikke huske det, for vores lærer var så ringe at det er til at lukke op og ***** i.
hvis det her kommer til at ske i folkeskolerne, så kommer jeg da til at ha ondt af eleverne. jeg mener når tekniske skoler ikke engang kan skaffe folk der er kompetente på et vist niveau i programmering, og folkeskolelærere allerede er nogle af de lavest lønnede undervisere så ser jeg på ingen måde hvordan det her skulle kunne lykkes. man kan jo ikke forvente at kompetente folk vil hoppe på det her og sige: "hey, jeg får jo 60000kr mindre om måneden end jeg ville gøre hvis jeg udviklede for et spilfirma men det er jo en god sag, ikke?"
Udmærket idé, men hvis det skal realiseres er det nok nødvendigt at ansætte nogen, der faktisk ved, hvordan det gøres. Man kunne forestille sig, at det foregik ved at få sat tre timer på skemaet hver uge. Og hvis det så viser sig, at man har brug for at lære noget i matematik, fysik eller hvad man nu kunne have brug for, så blev der brugt en time i det pågældende fag på det specifikke problem. Man burde nok også sætte penge af til at kunne ansætte en person, som har den nødendige viden, og kan undervise i det.
Hm... det kunne vel gøres ved at have et godt værktøj, som er simpelt nok til at lærene kunne lære det på et kursus og eleverne kunne regne ud af resten (hvis de har interessen).
Var der ikke en som havde lavet noget drag'n'drop programmering her for nyligt. Det var sådanne "lego"-klodser du kunne sætte sammen og lave en animation. Det var måske en mulighed.
Var der ikke en som havde lavet noget drag'n'drop programmering her for nyligt. Det var sådanne "lego"-klodser du kunne sætte sammen og lave en animation. Det var måske en mulighed.
Hvordan dælen kan spiludvikling føre unge mennesker hen imod naturvidenskabelige fag... ?!?
"Uuuuhuhhh en pc med biplyde, uuuhhh jeg skrive kode, uuuuhhh jeg lære meget om tyngdelove og lyssætning, uhhhh jeg vil hoppe op og ned på dette fine springbræt til at blive professor i algevækst!"
/me don't see this happening. Ever!
"Uuuuhuhhh en pc med biplyde, uuuhhh jeg skrive kode, uuuuhhh jeg lære meget om tyngdelove og lyssætning, uhhhh jeg vil hoppe op og ned på dette fine springbræt til at blive professor i algevækst!"
/me don't see this happening. Ever!
Ide'en er god, men jeg sætter spørgsmålstegn ved ide mageren intensioner. Når det kommer fra dem, så ser jeg det som et tidligt stadie på at træge deres produkter ind i hoveder på de unge stakler. For som jeg ser det kommer der til at stå MICROSOFT på alt i denne undervisning.
#5
Tror ikke du er klar over hvor meget matematik og fysik der rent faktisk er involveret i computerspil. Bevægelser på genstande, vindforhold, luftmodstand, ect ect ect - listen fortsætter.
Personligt synes jeg det kunne være spændende at arbejde med. Det sætter ligesom teorien ind i nogle rammer der gør fysikken til at forstå og relaterer til,- hvis det hele self ikke går op i hat og briller. Man kunne forstille sig at man fx lavede et enkelt emne i fysik hvor man `legede´ med det.
Tror ikke du er klar over hvor meget matematik og fysik der rent faktisk er involveret i computerspil. Bevægelser på genstande, vindforhold, luftmodstand, ect ect ect - listen fortsætter.
Personligt synes jeg det kunne være spændende at arbejde med. Det sætter ligesom teorien ind i nogle rammer der gør fysikken til at forstå og relaterer til,- hvis det hele self ikke går op i hat og briller. Man kunne forstille sig at man fx lavede et enkelt emne i fysik hvor man `legede´ med det.
Well, ja... Er delvist enig med #5 og #7. Dog vil jeg også mene ligesom #8 at man har brug for en enlig linje, eller måske en hel ny udddannelses institutation for at få det på benene. Dernæst ser jeg også det lidt som en fare, da hvis det skal være optimalt spiludvikling, (IMO) skal det også være en bestemt kodning og brug af bestemte engines og grafiskemotorer.
Altså hvis det er "Microsoftisk" bliver det sikkert ved brug af DirectX og ligende.
Men umiddelbart tror jeg nu ikke der kommer noget i Danmark, men hvem ved, måske en dag?
Altså hvis det er "Microsoftisk" bliver det sikkert ved brug af DirectX og ligende.
Men umiddelbart tror jeg nu ikke der kommer noget i Danmark, men hvem ved, måske en dag?
Masser af skoler i andre lande har allerede brugt Game Maker i flere år til undervisning i spildesign, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre herhjemme?
Game Maker er måske ikke det mest hardcore, men som et afsæt til videre uddannelse er det glimrende.
Der kan så undervises i alt lige fra programmering, grafik, lyd, spilmekanikker og interaktive historier. Med undtagelse af spilmekanikken, så er det alle fag som passer på områder folkeskolen allerede har med at gøre.
En af mine universitsforelæsere har haft stor succes med at få 7. klasses elever til at lave computerspil i et uge-kursus. Børnene var vilde med det; de eneste skeptiske var faktisk lærerne.
Game Maker er måske ikke det mest hardcore, men som et afsæt til videre uddannelse er det glimrende.
Der kan så undervises i alt lige fra programmering, grafik, lyd, spilmekanikker og interaktive historier. Med undtagelse af spilmekanikken, så er det alle fag som passer på områder folkeskolen allerede har med at gøre.
En af mine universitsforelæsere har haft stor succes med at få 7. klasses elever til at lave computerspil i et uge-kursus. Børnene var vilde med det; de eneste skeptiske var faktisk lærerne.
Hmm.. Tror ikke man har nok teoredisk viden i folkeskolen eller på gymnasiet til at kunne udvikle spil. Det kræver lidt mere end lidt HTML koder at udvikle en engine til et spil.
Og det leder os hen til et uddannelse niveau hvor man har den teorediske viden, altså universitetet. And guess what.. vi kan uddanne os til spil udviklere der.
Jeg læser selv informatik på AAU og på vores overbygning kan vi vælge:
Datalogi med speciale i spil og engine udvikling
Informatik med speciale i spil og engine udvikling
PDF
Og det leder os hen til et uddannelse niveau hvor man har den teorediske viden, altså universitetet. And guess what.. vi kan uddanne os til spil udviklere der.
Jeg læser selv informatik på AAU og på vores overbygning kan vi vælge:
Datalogi med speciale i spil og engine udvikling
Informatik med speciale i spil og engine udvikling
#5
Noget af det første man får brug for er indlejrede koordinatsystemer, og så kommer der straks koordinattransformationer med rotationer og den slags som en elev på gymnasieniveau nok kan få lidt tid til at gå med (det kunne jeg i hvertfald selv). Så er der alle mulige bevægelsesligninger og den slags, kollisionsdetektering og hvad ved jeg. Hvordan kan du overhovedet tro at spiludvikling *ikke* vil føre folk tættere hen mod naturvidenskabelige fag?
Dermed ikke sagt at linjen i praksis kan oprettes. Det er noget tidskrævende hvis man vil lave noget der er mere komplekst end tetris.
Hvordan dælen kan spiludvikling føre unge mennesker hen imod naturvidenskabelige fag... ?!?
Noget af det første man får brug for er indlejrede koordinatsystemer, og så kommer der straks koordinattransformationer med rotationer og den slags som en elev på gymnasieniveau nok kan få lidt tid til at gå med (det kunne jeg i hvertfald selv). Så er der alle mulige bevægelsesligninger og den slags, kollisionsdetektering og hvad ved jeg. Hvordan kan du overhovedet tro at spiludvikling *ikke* vil føre folk tættere hen mod naturvidenskabelige fag?
Dermed ikke sagt at linjen i praksis kan oprettes. Det er noget tidskrævende hvis man vil lave noget der er mere komplekst end tetris.
Nej nej nej og nej! Hvad sker der? Det kan sgu da ikke passe, at der skal noget så tåbeligt til, for at få eleverne til at gide. Da jeg gik i skole handlede det tit om fodbold og andet lort, som børn angiveligt interesserer sig for. Det gjorde mig ikke en skid mere interesseret i noget, da sport ikke siger mig en rygende hat - sådan vil det garenteret også blive med det her.
I stedet må regeringen stramme op og sørge for, at lærerne får lov til at være lærere, og ikke en eller anden form for administratorer, der stort set bruger al deres tid på at måle og veje eleverne, skrive rapporter og gud ved hvad, i stedet for at undervise og lære fra sig.
Så skal der måske et lønboost til og noget prestige inden for lærerfaget, forældrene skal til at give deres rådne afkom noget opdragelse, så lærerne ikke en efter en bukker under på grund af den ene snottede møgunge efter den anden, der ikke gider en skid, som lærerne ikke har den mindste sanktionsmulighed overfor.
Læste et eller andet sted, at privatskoler ikke giver bedre karakter, nej, det er sgu da heller ikke pointen, pointen er at få ens barn væk fra alle de proletar unger.
grrr
#13 Nemlig
I stedet må regeringen stramme op og sørge for, at lærerne får lov til at være lærere, og ikke en eller anden form for administratorer, der stort set bruger al deres tid på at måle og veje eleverne, skrive rapporter og gud ved hvad, i stedet for at undervise og lære fra sig.
Så skal der måske et lønboost til og noget prestige inden for lærerfaget, forældrene skal til at give deres rådne afkom noget opdragelse, så lærerne ikke en efter en bukker under på grund af den ene snottede møgunge efter den anden, der ikke gider en skid, som lærerne ikke har den mindste sanktionsmulighed overfor.
Læste et eller andet sted, at privatskoler ikke giver bedre karakter, nej, det er sgu da heller ikke pointen, pointen er at få ens barn væk fra alle de proletar unger.
grrr
#13 Nemlig
[url=#4]#4[/url] Holger_dk
Men gjort rigtigt kunne det sikkert være udmærket. Helst så jeg at der blev anvendt et sprog, som også bruges til fremstilling af "rigtige" programmer. Men selvfølgelig med et stort udvalg af libraries, så man kan banke noget sammen uden at skulle arbejde med for komplicerede ting. Efterhånden som man får en bedre forståelse for hvordan det virker kan man erstatte libraries med kode som kan løse samme opgave på en lidt mere spændende måde.
[url=#6]#6[/url] Grisly
På et tidspunkt var der nogle universiteter, der havde et godt princip. Alt softwaren på systemet skulle komme med kildekoden tilgængeligt, så man også kan kigge på den og lære af det. Men det princip vil Microsoft nok aldrig være fortaler for. For det første vil de nok aldrig stille deres kildekode til rådighed på vilkår så den kan bruges. Skal den slags bruges i folkeskolen ville eleverne vel være for unge til at kunne indgå en bindende kontrakt. Og der er forhåbentligt ingen lærere eller forældre, der er dumme nok til at påtage sig det fulde ansvar for, hvad eleverne kan finde på at gøre med koden.
Licensmæssigt ville det optimale nok være, at hele systemet var BSD licenseret. Men man kunne måske nok indgå et kompromis og bruge andre åbne licenser.
[url=#10]#10[/url] Scurvy Lobster
Hm... det kunne vel gøres ved at have et godt værktøj, som er simpelt nok til at lærene kunne lære det på et kursus og eleverne kunne regne ud af restenMan skal bare passe på at den slags værktøjer ikke gør så meget, at eleverne ikke behøver at tænke selv. Det skal heller ikke være sådan at eleverne bliver holdt for langt fra måden ting gøres på i den virkelige verden (hvilket nogle undervisningsprogrammer har haft en tendens til).
Men gjort rigtigt kunne det sikkert være udmærket. Helst så jeg at der blev anvendt et sprog, som også bruges til fremstilling af "rigtige" programmer. Men selvfølgelig med et stort udvalg af libraries, så man kan banke noget sammen uden at skulle arbejde med for komplicerede ting. Efterhånden som man får en bedre forståelse for hvordan det virker kan man erstatte libraries med kode som kan løse samme opgave på en lidt mere spændende måde.
[url=#6]#6[/url] Grisly
For som jeg ser det kommer der til at stå MICROSOFT på alt i denne undervisning.Ja, hvis man lader Microsoft køre det, så får du uden tvivl ret. Men hvis nogen andre tager et initiativ, så kunne der komme et mere fornuftigt resultat ud af det.
På et tidspunkt var der nogle universiteter, der havde et godt princip. Alt softwaren på systemet skulle komme med kildekoden tilgængeligt, så man også kan kigge på den og lære af det. Men det princip vil Microsoft nok aldrig være fortaler for. For det første vil de nok aldrig stille deres kildekode til rådighed på vilkår så den kan bruges. Skal den slags bruges i folkeskolen ville eleverne vel være for unge til at kunne indgå en bindende kontrakt. Og der er forhåbentligt ingen lærere eller forældre, der er dumme nok til at påtage sig det fulde ansvar for, hvad eleverne kan finde på at gøre med koden.
Licensmæssigt ville det optimale nok være, at hele systemet var BSD licenseret. Men man kunne måske nok indgå et kompromis og bruge andre åbne licenser.
[url=#10]#10[/url] Scurvy Lobster
En af mine universitsforelæsere har haft stor succes med at få 7. klasses elever til at lave computerspil i et uge-kursus. Børnene var vilde med det; de eneste skeptiske var faktisk lærerne.Jeg kunne lige se Caprani for mig i den rolle.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.