mboost-dp1

Microsoft Corporation

Microsoft afslører egen Windows 8-tablet

- Via BBC.com - , indsendt af tormok

Mange elektronikproducenter har varslet, at de vil komme med en Windows 8-baseret tablet. Microsoft selv vil dog også ind på hardwaredelen af dette marked og har netop annonceret deres egen tablet-serie ved navn Surface.

Surface vil indeholde tablets med både ARM og Intel processorer, og kan derfor afvikle enten Windows 8 RT (til ARM) eller en almindelig udgave af Windows 8.

Fordelen ved Intel-udgaven bliver, at den vil kunne afvikle alle de programmer, der kan afvikles på en almindelig computer, og ikke skal “nøjes” med programmer skrevet til ARM. Ulempen er dog, at mange af disse programmer ikke er optimeret til touch.

Begge tablets som er blevet fremvist, har en 10,6 tommer skærm, men hvor RT-udgaven har HD-opløsning, vil Windows 8 Pro-udgaven have fuld HD-opløsning. Ud over denne forskel, så vil Pro-udgaven desuden komme med USB 3, miniDisplayPort, microSDXC-læser og starte med 64 GB lagerplads. RT-udgaven må nøjes med microSD-kortlæser, USB 2 og starter ved 32 GB lagerplads.

Batteriet er også meget kraftigere i Pro-udgaven, hvor det er på 42 Wh mod 31,5 Wh i RT. Denne forskel kommer dog på bekostning af vægt og størrelse. Den ARM-baserede tablet vil blot blive 9,3 mm tyk og veje cirka 676 gram, hvor Pro-udgaven bliver 13,4 mm tyk og vejer 903 gram.

Fælles for begge tablets er en fod, som kan foldes ud, så den kan stå op som en skærm, hvorved det unikke cover som følger med, kan anvendes som tastatur og touchpad.

Du kan se Microsofts indtroduktionsvideo af Surface herunder.





Gå til bund
Gravatar #51 - interpol
19. jun. 2012 08:29
XorpiZ (47) skrev:
nubus (#46) skrev:
Hvornår har vi sidst set en præsentation med mere vapor?


Det var vel omkring iOS6-præsentationen tror jeg.


Google Maps event...
Gravatar #52 - dan1el
19. jun. 2012 09:22
Det er rart at se MS kan køre et design hele vejen igennem. At jeg ikke syntes designet hører til i 2012 er ligemeget, men rart at se de er ved at finde et fodfæste endeligt.

håber bare de kan blive ved i samme dur og ikke hvad vi har set fra MS' side de sidste...ja, snart 10 år vel.
og så håber jeg de netop ikke gør som vi alle forventer (US only i 1 år, derefter kun igennem samarbejde med store teleoperatører osv. mærkelige former for scaling)
Gravatar #53 - nubus
19. jun. 2012 09:53
#52 - bare rolig - designet skal passe til 2013 og siden den slet ikke virker med mobildata så bliver den ikke begrænset af teleoperatører.
Gravatar #54 - nubus
19. jun. 2012 10:01
AmbY (31) skrev:
Synes godt nok at du klipper godt til som du selv vil når du ikke tager dit eget med i samtalen, du svare ud fra hvad jeg har svaret til dit, og får på den måde ikke det hele med. Det er sgu lavt ;) Og derfor vælger jeg ikke at svare på ovenstående andet end i form af denne besked.


Jeg har citeret dine kommentarer - og svaret på dem. Du kræver at jeg gentager HELE dit og mit og dit og mit og... indlæg... det giver ingen mening.


#47 - iOS 6 kan faktisk hentes og installeres af udviklerne. Surface derimod er uden afgørende specs, leveringstid, salgskanal og pris... kan du se forskellen Xorpiz?
Gravatar #55 - Sonderwald
19. jun. 2012 10:19
Synes ideen med et tastatur der er i coveret er cool. Men ellers synes jeg det hele har et plastik-feel, og det er en skam.
Men nu er jeg nok også blevet lidt en mac-luder efterhånden :)
Gravatar #56 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 10:24
#55 du skal sku da for helvede ha rørt den før du kan sige det er et plastic-feel.
Gravatar #57 - XorpiZ
19. jun. 2012 10:34
nubus (54) skrev:
#47 - iOS 6 kan faktisk hentes og installeres af udviklerne. Surface derimod er uden afgørende specs, leveringstid, salgskanal og pris... kan du se forskellen Xorpiz?


Du kender ikke begrebet sarkasme, tilsyneladende.

Selvfølgelig er iOS 6 ikke vaporware. Men i din optik, så er alle produktlanceringer, uden leveringstid, tilsyneladende vaporware.

Det grænser til idioti.

Sonderwald (55) skrev:
Men ellers synes jeg det hele har et plastik-feel, og det er en skam.


Nu grænser det ikke længere til idioti, nu har vi krydset grænsen.

Fik du med, at det er magnesium og at der er magnetiske connectors?
Gravatar #58 - nubus
19. jun. 2012 10:43
XorpiZ (57) skrev:
Men i din optik, så er alle produktlanceringer, uden leveringstid, tilsyneladende vaporware


Der er ingen information om:
Batterilevetid
Kamera(er)
Mobildata (ingen / UMTS / LTE)
Pris
Storage
CPU-hastighed
Skærmens opløsning (andet end 720 og 1080 - men er det pentile, IPS,... men er det den præcise opløsning,...)

Og nårh ja - heller ingen info om levering.
Gravatar #59 - XorpiZ
19. jun. 2012 10:52
Kameraer er begge i "HD", prisen bliver lignende andre tablets, storage er nævnt, opløsning er som du selv skriver nævnt.

Der er intet vaporware over det.

Havde det været Apples næste iPad, der var blevet fremvist på samme måde, så havde du jo siddet og fablet om, at alle andre tablets på markedet var "teknologisk forældede" (hint: din "artikel" på macnation).
Gravatar #60 - nubus
19. jun. 2012 11:25
XorpiZ (59) skrev:
Kameraer er begge i "HD", prisen bliver lignende andre tablets, storage er nævnt, opløsning er som du selv skriver nævnt


Et HD-kamera... mener du det har en opløsning på 0,9 MP (1280x720)?

Der står intet om kameraerne - andet end at det på bagsiden ikke optager lige men i en vinkel på 22 grd. Har du et link?

De andre... batterilevetid, mobildata, pris, storage, cpu-hastighed, skærmtype - heller intet.
Gravatar #61 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 11:29
Og so wat, der er kun gået nogen få timer fra de først har vist den frem - Du ser jo sjældent alle specs på produkter før det nærmer sig. Det kan være de simpelthen ikke er nået så langt - og hvorfor vil du ha batterilevetiden på et produkt der kører et endnu ufærdigt OS ?
Gravatar #62 - HerrMansen
19. jun. 2012 11:36
SlettetBruger (10) skrev:
noobie (3) skrev:
Uden at være helt sikker, så mener jeg at det bord kun var et koncept og at det aldrig kom rigtigt på markedet


Surface er en softwarepakke. og det bruges på hoteller og kasinoer.
Netop dét at det ikke er et end-user produkt gør nok at 99.99% ikke genkender navnet.
(se fx Samsung SUR40 http://www.samsunglfd.com/product/feature.do?model... )


Ikke helt rigtigt - Microsoft hár solgt deres touch tables under navnet "Surface" som produktnavn - ikke kun softwarepakken.
Gravatar #63 - XorpiZ
19. jun. 2012 11:36
nubus (60) skrev:
Et HD-kamera... mener du det har en opløsning på 0,9 MP (1280x720)?


HD-kamera blev der nævnt.

Pris blev nævnt som "lignende andre" og "competitive".

Storage-options varierer fra 32 - 128 GB, der er 2x2 MIMO-antenner (så lur mig om ikke der er mobildata), og så er der formodentlig IPS, når man tænker på, at der er næsten 180 grader betragtningsvinkel iflg. Engadget.

SlettetBruger (61) skrev:
og hvorfor vil du ha batterilevetiden på et produkt der kører et endnu ufærdigt OS ?


Shhh.. nu ikke komme med logiske argumenter. Det forstår nubus jo ikke.
Gravatar #64 - HerrMansen
19. jun. 2012 11:36
SlettetBruger (56) skrev:
#55 du skal sku da for helvede ha rørt den før du kan sige det er et plastic-feel.


"feel" - fornemmelse. Ikke kun noget du kan røre dig til...
Gravatar #65 - v0lum3
19. jun. 2012 11:45

nubus (58) skrev:
Der er ingen information om:
Batterilevetid
Kamera(er)
Mobildata (ingen / UMTS / LTE)
Pris
Storage
CPU-hastighed
Skærmens opløsning (andet end 720 og 1080 - men er det pentile, IPS,... men er det den præcise opløsning,...)

Og nårh ja - heller ingen info om levering.


Jeg tror Microsoft i stor stil forsøger at styre uden om gøre en big deal ud af specs. Der har været spec ræs i mange år, og har det nødvendigvis givet os bedre brugeroplevelser?! I nogle tilfælde (se android) siger specs intet om hvordan brugeroplevelsen bliver.
De har i denne announcment netop valgt at fokusere på brugeroplevelsen, hvordan hardwaren er designet, hvor godt integeret det er med OS'et osv. Det går godt i tråd med deres fokus i Windows 8 og på Windows Phone, hvor det netop ikke handler om hvad der sidder i enheden, men hvordan brugeren får en god oplevelse i en bred forstand.

Desuden er det jo heller ikke noget Apple gør så meget ud af, de fremhæver de aspekter de har lave "innovationer" på og så får vi f.eks. ikke så meget mere at vide om Ram og CPU hastighed. Man fremhæver self styrkesiderne.

Og som tidligere nævnt er en stor del af de punkter du nævner blevet uddybet under præsentationen, bare ikke i præcise detaljer, da det jo heller ikke er et udgivet eller færdigt produkt endnu.
Gravatar #66 - TezlaByte
19. jun. 2012 12:40
Ser meget spændende ud med i5...

Bla bla bla, alt det I har nævnt herinde, alt lige fra design til gætterier.

Men der er nu noget jeg tænker på, og det kan sagtens være fordi jeg ikke har gidet at læse osv., men hvorfor hulen kommer den ikke med RJ45 tilslutning? :(
Og det kan også være fordi, at jeg ikke har læst alle nyheder, og at der findes et sådant produkt.

Men jeg gad godt fise rundt med den her, og have mulighed for at tjekke netværk - arbejdsmæssigt især.
Gravatar #67 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 12:45
TezlaByte (66) skrev:
RJ45 tilslutning?


Fordi en tablet ikke er et stationært produkt, og fordi dette er et consumer produkt mere end det er et Enterprise produkt.
Gravatar #68 - TezlaByte
19. jun. 2012 12:53
Ja, men det er det hele jo for hulen :-/

Der bliver smidt iPads over disken i den kommune jeg arbejder i, i stor stil.. Men til hvad!? Ren hype om ingenting, og folk prøver at komme på alt muligt den kan bruges til.

Jeg håbede kraftigt på, at Pro udgaven med i5 havde kablet net. Det ville gøre den langt mere interessant, og da bærbare har kablet tilslutning, kunne den her nu også lige have!

Yderst mangelfuldt, synes jeg
Gravatar #69 - m910q
19. jun. 2012 13:03
Køb et USB netkort?
Gravatar #70 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 13:04
TezlaByte (68) skrev:
Ja, men det er det hele jo for hulen :-/

Der bliver smidt iPads over disken i den kommune jeg arbejder i, i stor stil.. Men til hvad!? Ren hype om ingenting, og folk prøver at komme på alt muligt den kan bruges til.

Jeg håbede kraftigt på, at Pro udgaven med i5 havde kablet net. Det ville gøre den langt mere interessant, og da bærbare har kablet tilslutning, kunne den her nu også lige have!

Yderst mangelfuldt, synes jeg


Du kan ikke forvente at ét firma dækker alle dine behov, på første forsøg, så vent på de andre samarbejdspartnere - Lenovo fx.
Gravatar #71 - nubus
19. jun. 2012 13:06
SlettetBruger (61) skrev:
hvorfor vil du ha batterilevetiden på et produkt der kører et endnu ufærdigt OS ?


Windows 8 går RTM om 1 måned. Selvfølgelig kender MS batterlevetiden - kan være de kan vride nogle minutter ekstra ud, men vi taler ikke om timer til forskel.

XorpiZ (63) skrev:
HD-kamera blev der nævnt.


0,9 MP er HD (720). Det siger jo intet.
Gravatar #72 - TezlaByte
19. jun. 2012 13:17
#69
Det var vist ikke noget seriøst bud det der?

#70
Jo, det kan jeg faktisk godt forvente, med alle de muligheder der er ude, tablets/netbooks osv., så burde et klogt hovede et sted sige: "...måske skulle vi have noget extraordinært i vores enhed, f.eks. til IT folk på arbejdspladser - sikke en masse enheder vi (måske) ville få solgt!! $$$"

Meeen ja, skal måske forvente mindre af teknologiske fremskridt. Vi har en Lenovo tablet i afdelingen lige pt., som faktisk var lovende, men da den stadig er uden kabel, er det ligemeget. Anyways er det jo så også en Android.
Gravatar #73 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 13:18
TezlaByte (72) skrev:
Det var vist ikke noget seriøst bud det der?


Tabletten har en full USB så det er et gyldigt workaround :D
Gravatar #74 - Magten
19. jun. 2012 13:21
nubus (46) skrev:
#28 - Xorpiz:

MS viste kun den mindste udgave og ville ikke sige noget om specs på skærm eller CPU eller pris eller mobildata (ingen / UMTS / LTE) eller kamera eller batterilevetid eller introduktionstidspunkt - altså bortset fra at den store model kommer 3 mdr. efter... så vi taler vel marts 2013 og så skal den til at konkurrere mod "den helt nye iPad" ;-)

Hvornår har vi sidst set en præsentation med mere vapor?
Skal vi lige tage den så du også forstår det?

-Windows 8 release er i oktober.
-Den Windows RT tablet de viste frem igår vil komme samtidig.
-3 mdr fra oktober giver januar, senest.
Gravatar #75 - nubus
19. jun. 2012 13:27
Magten (74) skrev:
-Windows 8 release er i oktober.
-Den Windows RT tablet de viste frem igår vil komme samtidig.
-3 mdr fra oktober giver januar, senest.


Det var 1 (ét) punkt - den store tablet når hverken årsafslutning eller juleindkøb men havner i Q1 og lander for fødderne af næste iPad. Hvad med de øvrige punkter?
Gravatar #76 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 13:29
Der er 4 måneder til oktober, hvad nu hvis de ikke har valgt det hardware der skal bruges? eller bestemt om den skal kunne 4G eller kun 3G'e?
Gravatar #77 - Fjolle
19. jun. 2012 13:29
Nvm.
Gravatar #78 - Zombie Steve Jobs
19. jun. 2012 13:32
Well, jeg fik lidt lyst til at købe en. Og jeg har altid ment at tablets er åndssvage.

Synes det keyboard-cover er helt vildt fedt. Men... Lad os se hvad den kan, når den dukker op-
Gravatar #79 - Magten
19. jun. 2012 13:32
nubus (75) skrev:
Det var 1 (ét) punkt - den store tablet når hverken årsafslutning eller juleindkøb men havner i Q1 og lander for fødderne af næste iPad.
90 dage er vel også for at være på den sikre side. Der er ingen der siger den ikke kan komme før - og hvis Windows 8 kommer i starten af oktober så kan den liiige nå julesalget.
Men mon ikke ARM versionen er mere interessant som gave?

nubus (75) skrev:
Hvad med de øvrige punkter?
Jeg er lige stået op så jeg har slet ikke tjekket op på alt det endnu. Derfor svarede jeg kun på det andet.
Gravatar #80 - XorpiZ
19. jun. 2012 13:34
nubus (71) skrev:
0,9 MP er HD (720). Det siger jo intet.


Det er jo også _pænt_ ligegyldigt. Kun idioter tager billeder med en tablet. Front-kameraet er HD, og det er længe fint.

Men du brokkede dig over manglende specs, og du fik dem.

nubus (75) skrev:
Det var 1 (ét) punkt - den store tablet når hverken årsafslutning eller juleindkøb men havner i Q1 og lander for fødderne af næste iPad. Hvad med de øvrige punkter?


Dem har du mig bekendt fået svar på. Lige nu klynger du dig til et desperat argument om, at du ikke har fået samtlige specs eller leveringsdato, og så er det vaporware!11

Gravatar #81 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 13:39
Surface er iøvrigt blevet omdøbt til "Pixel-Sense"

Sikkert fordi hver pixel i et surface produkt skal ha en optisk sensor? :P
Gravatar #82 - Magten
19. jun. 2012 13:41
#Surface navnet
Lidt åndssvagt at tage det navn imo.

Men Surface som vi kendte det før er omdøbt: http://www.engadget.com/2012/06/19/microsoft-pilfe...

#Designet
Meh, jeg er lidt splittet. Jeg er vild med keyboardet og snakkede med min storebror om det på hans iPad så sent som i tirsdags. Jeg forstår ikke Apple ikke har tænkt på det.
Det giver umiddelbart også mulighed for at der kan laves docks til den.

Men designet som helhed er jeg ikke helt vild med, det er set pænere synes jeg.
Gravatar #83 - Magten
19. jun. 2012 14:00
pinata (7) skrev:
Jeg synes det der RT / Pro er lidt plat.
At starte en lancering med at lave et A og B hold, ja - sågar med release forskylde. Ren Pis! - men den manglende reelle information skal komme dem til gode.
RT / Pro har intet med A og B hold at gøre, det er ARM/x86 der sætter begrænsningerne.

RT = ARM
Pro = Almindelig Windows til x86.

Men det er sgu altid noget de har udstyret den med en Pro udgave. Det giver den BitLocker og Client Hyper-V som jeg ihvertfald ville savne på en x86 tablet.

At folk er overrasket over Windows RT kommer med Office og Pro ikke gør kommer lidt bag på mig. Det blev meldt ud for lang tid siden at RT ville komme med Word, Excel, OneNote og PowerPoint.
Gravatar #84 - nubus
19. jun. 2012 14:05
#82 - Apple droppede keyboards fordi de ikke solgte. Har du set Logitechs iPad-keyboards? De ligner.


XorpiZ (80) skrev:
nubus (75) skrev:
Hvad med de øvrige punkter?

Dem har du mig bekendt fået svar på.


Næeh... så vi tager lige listen:

Batterilevetid - ukendt, trods at Win8 er 1 måned fra RTM
Kamera(er) - 0,9 megapixel eller bedre. Ingen blitz.
Mobildata - ingen info
Pris - ingen info
Storage - ingen info
CPU-hastighed - ingen info
Skærmens opløsning - mindst 720p i ARM-udgaven... og på en 10,6" skærm er det lavere opløsning end iPad 1.

Hvorfor laver de noget som ikke er state-of-the-art?
Gravatar #85 - Magten
19. jun. 2012 14:10
nubus (84) skrev:
#82 - Apple droppede keyboards fordi de ikke solgte. Har du set Logitechs iPad-keyboards? De ligner.
Jeg mente nu at Apple burde lave have lavet samme løsning som Microsoft har her. Puttet et keyboard i deres smartcover eller hvad de nu kalder det.. Så havde der også været en grund til at kalde det smart ;)

At det ikke solgte særlig godt som ekstraudstyr er jo ikke ensbetydende med folk er ligeglade med det, bare at de ikke gider give Apple endnu flere penge for noget så simpelt.
Gravatar #86 - Magten
19. jun. 2012 14:11
nubus (84) skrev:
Storage - ingen info
Hvad er det du vil vide udover det der er ude?

ARM tabletten kommer i 32 og 64 GB versioner. Pro tabletten kommer med 64 og 128 GB.
nubus (84) skrev:
Skærmens opløsning
Må forventes at være minimum 1366x768.

Og hvordan er "HD" (minimum 1280x720) lavere end 1024x768?
Gravatar #87 - HenrikH
19. jun. 2012 14:18
SlettetBruger (73) skrev:
Tabletten har en full USB så det er et gyldigt workaround :D

Ja, for nu ike at nævne at RJ-45 er problematisk at indpasse i de fleste tablets bl.a. pga. højden?
Gravatar #88 - nubus
19. jun. 2012 14:25
Magten (85) skrev:
Jeg mente nu at Apple burde lave have lavet samme løsning som Microsoft har her. Puttet et keyboard i deres smartcover


Det har Logitech gjort for lang tid siden.

Magten (86) skrev:
Og hvordan er "HD" (minimum 1280x720) lavere end 1024x768?


Microsofts skærm er større. Pixeltætheden er derfor under eller den samme som en på det tidspunkt 2-3 år gammel iPad...


Magten (86) skrev:
ARM tabletten kommer i 32 og 64 GB versioner. Pro tabletten kommer med 64 og 128 GB.


Interessant - det vil alt andet lige gøre den mindste dyrere end Galaxy Tab og iPad 2 - mens en Pro-udgave med max 128 GB sætter sig mellem to stole... bærbar og tablet. Med Core i5, blæser og 900 gram er det en bærbar... men max 128 GB... så er den det alligevel ikke.
Gravatar #89 - Kenman
19. jun. 2012 14:30
Til alle jer, der gisner om en masse ting.. se nu keynoten, please?

http://www.viddler.com/v/155376bc?secret=36390336
Gravatar #90 - XorpiZ
19. jun. 2012 14:30
nubus (84) skrev:
Batterilevetid - ukendt, trods at Win8 er 1 måned fra RTM


Driverne er næppe klar, hvorfor det ville være åndssvagt at snakke tal. Du ville jo råbe og skrige uanset hvad de fortalte af tal. Var det lavere end Apples, ville du juble af fryd over, at det var lavere. Var det højere, ville du råbe og skrige om snyd, forkerte målemetoder og lign.

nubus (84) skrev:
Kamera(er) - 0,9 megapixel eller bedre. Ingen blitz.


Måske, måske ikke. Who cares.

nubus (84) skrev:
Mobildata - ingen info


2x MIMO-antenner. Formodentlig mulighed for flere forskellige netværk.

nubus (84) skrev:
Pris - ingen info

I omegnen af iPad-priserne. Dem kan du nævne i søvne, er jeg sikker på.

nubus (84) skrev:
Storage - ingen info


Jo.

nubus (84) skrev:
CPU-hastighed - ingen info


Det har de vel lært af Apple.

nubus (84) skrev:
Skærmens opløsning - mindst 720p i ARM-udgaven... og på en 10,6" skærm er det lavere opløsning end iPad 1.


Nej, det er ej. Det er en lavere PPI måske, men det er noget helt andet.

nubus (88) skrev:
Interessant - det vil alt andet lige gøre den mindste dyrere end Galaxy Tab og iPad 2 - mens en Pro-udgave med max 128 GB sætter sig mellem to stole... bærbar og tablet. Med Core i5, blæser og 900 gram er det en bærbar... men max 128 GB... så er den det alligevel ikke.


Det er imponerende, at du kan udtale dig om den endelige pris, når du de sidste 10 indlæg har teet dig som lille barn, fordi MS ikke har fortalt dig om prisen.
Gravatar #91 - Magten
19. jun. 2012 14:31
nubus (88) skrev:
Det har Logitech gjort for lang tid siden.
Suk. "Apple burde have gjort det" - hvad er det du ikke forstår i den sætning?

nubus (88) skrev:
Microsofts skærm er større. Pixeltætheden er derfor under eller den samme som en på det tidspunkt 2-3 år gammel iPad...
Så det var pixeltæthed du mente ;)

Gælder det også hvis den kommer med 1366x768? Jeg tvivler stærkt på Microsoft leverer den med mindre end det.

nubus (88) skrev:
det vil alt andet lige gøre den mindste dyrere end Galaxy Tab og iPad 2
Spekulationer...

nubus (88) skrev:
mens en Pro-udgave med max 128 GB sætter sig mellem to stole... bærbar og tablet. Med Core i5, blæser og 900 gram er det en bærbar... men max 128 GB... så er den det alligevel ikke.
Den kan, teoretisk (kommer an på hvad ekstra udstyr MS har i støbeskeen), bruges som stationær, bærbar og tablet.
Men det ved jeg godt du mener er ubrugeligt og alt muligt andet så det gider jeg slet ikke diskutere med dig.

128GB er iøvrigt rigeligt til mig i en laptop.
Gravatar #92 - nubus
19. jun. 2012 14:46
Magten (91) skrev:
Suk. "Apple burde have gjort det" - hvad er det du ikke forstår i den sætning?


Hvorfor er det vigtigt for dig at Apple producerer keyboard-covers... Logitech gør det jo glimrende. 10 sek efter at MS kommer med hardware og du råber efter lukkede platforme ;-)

Magten (91) skrev:
Så det var pixeltæthed du mente ;)


Yup... hvorfor introducerer MS noget som er så ringe? Er næste model med billedrør... helt ærligt - det er gammel skærmteknologi det der. Metro fortjener bedre.


Magten (91) skrev:
Den kan, teoretisk bruges som stationær, bærbar og tablet. Men det ved jeg godt du mener er ubrugeligt og alt muligt andet så det gider jeg slet ikke diskutere med dig.


Jeg mener ikke det er ubrugeligt. Faktisk tror jeg det er deres eneste chance for ikke at ende med en ny Zune. MS må holde op med at lave de der "når Apple har succes så kan vi også" produkter.
Gravatar #93 - Magten
19. jun. 2012 14:51
nubus (92) skrev:
Hvorfor er det vigtigt for dig at Apple producerer keyboard-covers...
Det er ikke vigtigt for mig, jeg bliver ikke ejer af en iPad lige foreløbigt medmindre nogen forærer mig den. Men jeg forstår ikke at Apple ikke har udnyttet det potentiale smartcoveret har.

nubus (92) skrev:
Yup... hvorfor introducerer MS noget som er så ringe?
Hvorfor svarer du ikke på mit spørgsmål?
Gravatar #94 - XorpiZ
19. jun. 2012 14:57
nubus (92) skrev:
MS må holde op med at lave de der "når Apple har succes så kan vi også" produkter.


Yes, historien er jo fuld af MS-gentagelser på det punkt.

Smartphones! Nå nej.
Tablets! Nå nej.
Computere! Nå nej - dem laver MS jo ikke.
Gravatar #95 - xink64
19. jun. 2012 15:07
Super seje enheder!
Men jeg tror løbet er kørt, da Apple og Google har så stort et forspring (Masser af apps, services, support af firmaer) på tablet markedet.
Personligt kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge Microsoft til på en tablet. Jeg bruger en bærbar med Windows, hvis det er nødvendigt til de almindelige programmer som Photoshop og PowerPoint, det virker sku' bedst for mig. Så "hygger" jeg mig på min tablet i stedet.
Gravatar #96 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. jun. 2012 15:15
m910q (69) skrev:
Køb et USB netkort af Thoroughbreed?


FYP!.. Sælger et USB-netkort :
Gravatar #97 - kblood
19. jun. 2012 16:13
XorpiZ (94) skrev:
Yes, historien er jo fuld af MS-gentagelser på det punkt.

Smartphones! Nå nej.
Tablets! Nå nej.
Computere! Nå nej - dem laver MS jo ikke.


Du bliver jo nød til at tage Apple briller på for at kunne debatere med Nubus. Han gider jo ikke til at sætte sig ind i at der findes en hel verden af produkter der ikke nødvendigvis har noget med Apple at gøre.

Den slags ting fandtes altså ikke før Apple lavede dem. Det kan vel ikke være så svært at forstå? :P
Gravatar #98 - Ylle
19. jun. 2012 16:38
nubus (92) skrev:

Yup... hvorfor introducerer MS noget som er så ringe? Er næste model med billedrør... helt ærligt - det er gammel skærmteknologi det der. Metro fortjener bedre.

Hvis du nu ser den video de har lagt ud, eller som nogen har, så vil du høre manden sige, at fra 17 inches afstand, da vil du ikke kunne skelne pixels fra hinanden på deres Pro version i hvert fald.
Det kan da ikke være helt tosset, eller ?

Derudover, lad nu vær med at sammenligne den med en Android tablet eller iPad. De har intet software der kan sammenlignes med det her (I hvert fald ikke Pro versionen).
Den bliver måske dyrere end den dyreste iPad (Pro versionen), hvem ved, men til gengæld så får jeg både en tablet, OG en bærbar. Noget der vil ende op med at koste en del mere hvis jeg skulle have en Chromebook fx. og en Galaxy Tab, eller en iPad og en Macbook Air.
Gravatar #99 - Slettet Bruger [2318196530]
19. jun. 2012 17:05
Anandtech siger:

1366x768 (ARM) and 1920x1080 (Intel).

Fine opløsninger - jeg er dog mere interesseret i at vide hvilken tech det er.
Gravatar #100 - nubus
19. jun. 2012 18:03
Magten (93) skrev:
jeg forstår ikke at Apple ikke har udnyttet det potentiale smartcoveret har.


Potentiale i tastaturflapper? Lugter du en ZX Spectrum revival lige om hjørnet.. ;-) Ser man på salgslisterne over iPad-tilbehør så rykker tastaturflapper ikke.

Magten (93) skrev:
Hvorfor svarer du ikke på mit spørgsmål?

Du stillede ikke et spørgsmål.

#99... 1366x768 på en 10,6" skærm. Det er en ussel opløsning om 4-7 mdr. når disse tablets frigives. Skal MS vinde markedsandele for alvor så må de op med noget der overgår hvad Samsung, Asus og Apple tilbyder til efterår/vinter. Disse tablets har det ikke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login