mboost-dp1

Sony Music Entertainment

Michael Jackson i raketfart op af online salgslister

- Via EB -

Vi nævnte tidligere, at Michael Jacksons død påvirkede internettet, ved at flere nyhedssider var stærkt belastede. Det er dog ikke kun her interessen for poplegenden kan mærkes, det kan den også på de fleste online musikbutikker.

På Amazon indtager Michael Jackson således p.t. de 15 første pladser på listen over mest solgte albums lige nu. På iTunes er der i skrivende stund 21 sange på listen over de 100 mest sælgende numre, med Thriller højest på en 9.-plads.

Også hos TDC Play er der rift om Jacksons musik, her er 6 album i top 10, med “Michael Jackson: The Collection” på førstepladsen.





Gå til bund
Gravatar #1 - Montago.NET
26. jun. 2009 11:56
hvad sker der for folk...

man købte ik hans musik mens han levede, hvor han manglede penge...

men hvis krapylet dør, så går man amok...


er det Van Gogh effekten ??
Gravatar #2 - aben
26. jun. 2009 11:59
Jeg tror det har været i restordre.
Gravatar #3 - Tumleren
26. jun. 2009 12:00
Montago (1) skrev:
hvad sker der for folk...

man købte ik hans musik mens han levede, hvor han manglede penge...

men hvis krapylet dør, så går man amok...


er det Van Gogh effekten ??


Eller måske fordi folk nu har hørt hans musik igen, kommer i tanke om hvor fantastisk den er, opdager at de faktisk ikke har hans CD'er, og så køber
Gravatar #4 - Arconaa
26. jun. 2009 12:08
Igår lyttede jeg til "I'll be there" med Jackson five
og "I want you back" på den gratis musikside www.Grooveshark.com, de 2 numre laggede helt vildt, det var da underligt syntes jeg. andre kunstere's numre laggede ikke. Det var ca klokken 20 dansk tid.
Underligt :)
Gravatar #5 - Space Hopper
26. jun. 2009 12:12
Faking your death is good for business
Gravatar #6 - rma
26. jun. 2009 12:12
#1
det er et PR stunt :)

om nogle uger dukker han op igen i live :)
så har han fået samlet alle pengene ind og så kan han forsætte.
Gravatar #7 - terracide
26. jun. 2009 12:22
#1:
Folk opfører sig som lemminger når en kendis dør...bare vent og se alle de "Greatest Hits" der snart vil udkomme.
Gravatar #8 - DrHouseDK
26. jun. 2009 12:23
#7

Hvad er der nu galt med lemmings? :-)
Gravatar #9 - bjerh
26. jun. 2009 12:24
#6 Jeg er sikker på at han laver en thriller til hans begravelse!
Gravatar #10 - terracide
26. jun. 2009 12:26
#8:
Spillet var okay, men folk der opfører sig som lemming er som en lastbil uden chauffør...

Terra - Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Gravatar #11 - Nate
26. jun. 2009 12:26
HAHA, tænkte det samme... Han har lavet en RocknRolla :P
Gravatar #12 - Stagen
26. jun. 2009 13:00
Har lige downloaded hele hans diskografi igennem RSLtalk ;) Fanden edme om jeg vil betale for musik til en død gut.
Gravatar #13 - gzz
26. jun. 2009 13:04
Copydan kan vel ikke bruge begrundelsen med at man skal betale en afgift til kunstneren, når manden er død. hehe
Gravatar #14 - Gawc
26. jun. 2009 13:07
Gravatar #15 - mp8520
26. jun. 2009 13:10
en hurtig optælling på 100fm's hjemmeside, fra kl. 0600 til nu, så har de spillet ca. 30 numre med Michael Jackson.. :)
Gravatar #16 - Alland44
26. jun. 2009 13:22
Hvorfor kommentere, hvis man ikke har et forhold til MJ`s musik ?
I kan høre Justin Timberlake og alt det andet bling bling bøsse homo musik, der Pt præger listerne.

Musikken døde i firserne og intet - I N T E T ! - Tyder på at den er på vej igen.
Gravatar #17 - gensplejs
26. jun. 2009 13:40
terracide (10) skrev:
Spillet var okay, men folk der opfører sig som lemming er som en lastbil uden chauffør...

Ej nu siger jeg sku RØV... Skal du komme her og dizze OPTIMUS PRIME????????? Så stopper legen!
Gravatar #18 - ssboisen
26. jun. 2009 13:48
#1 Den effekt startede sgu længe før Van Gogh
Gravatar #19 - Schrum
26. jun. 2009 14:13
Skal da være ærlig og sige, at jeg selv lige har købt Man In The Mirror på TDC, og den er endda i MP3!
Gravatar #20 - XuN
26. jun. 2009 14:20
Alland44 (16) skrev:
Hvorfor kommentere, hvis man ikke har et forhold til MJ`s musik ?
I kan høre Justin Timberlake og alt det andet bling bling bøsse homo musik, der Pt præger listerne.

Musikken døde i firserne og intet - I N T E T ! - Tyder på at den er på vej igen.


Altså man kommenterer da fordi MJ har haft nogle syge mediestunts, som folk forholder sig til. Og ja, nyheden handler om hans pladesalg, men jeg tror nu at det meste af det har at gøre med at folk har været optaget af manden i flere år, pga medieomtale og retssager...

Det kommer vel an på hvordan man ser på det... Jeg synes altså først musikken lige er begyndt rigtigt. Det er først nu gennem elektronik, at vi kan få noget der minder om ren lyd...
Gravatar #21 - Schrum
26. jun. 2009 14:30
XuN (20) skrev:

Det kommer vel an på hvordan man ser på det... Jeg synes altså først musikken lige er begyndt rigtigt. Det er først nu gennem elektronik, at vi kan få noget der minder om ren lyd...


Så er det sgu da en skam, at vi får numre såsom:

Jeg er enig med #16 - musikken var klart bedre førhen.
Gravatar #22 - Taxwars
26. jun. 2009 14:49
#13

Jo 13, fordi i den umoralske copyright så er der bare nogen andre som overtager "retten" til til Michael Jackson har lavet.
Gravatar #23 - Tumleren
26. jun. 2009 14:55
Schrum (21) skrev:
Så er det sgu da en skam, at vi får numre såsom:

Jeg er enig med #16 - musikken var klart bedre førhen.


Du godeste.. Vil I virkelig til at begynde en "Nej, dét her er bedst!"-diskussion? Forskellige folk kan lide forskellig musik.
Der er en grund til Joey Moe bliver ved med at lave sange: Folk køber det han laver. Hvis folk køber det, han laver, er der en rimelig stor sandsynlighed for, de finder det god musik.

Bare fordi i ikke finder noget for god musik, betyder ikke det er dårlig musik. Bare fordi I godt kan lide musik fra "dengang" betyder ikke det er det bedste
Gravatar #24 - MaDSeN
26. jun. 2009 15:06
Synes det er helt iorden at folk synes de vil købe hans musik. Det må vel være en form for anerkendelse af det han har lavet.

Kan selv huske i start/midt 80'erne da jeg jeg sad og hørte Top40, ventede spændt på MJ så jeg kunne optage det på min brors kasettebåndoptager...... Se det var dælme tider.

Ligemeget hva folk måtte sige, så er han for mig noget helt specielt. Et kæmpe talent, som sanger, sangskriver såvel som entertainer.
Gravatar #25 - CableCat
26. jun. 2009 15:12
Så der 70år til hans musik bliver public domain, vedmindre Disney forlænger copyrighten igen.
Gravatar #26 - Kjeldsen
26. jun. 2009 15:39
Tumleren (23) skrev:

Der er en grund til Joey Moe bliver ved med at lave sange: Folk køber det han laver. Hvis folk køber det, han laver, er der en rimelig stor sandsynlighed for, de finder det god musik.


En grund? der kan være absurd mange andre grunde, han kan ikke finde ud af andet? han syntes det er sjovt? han bliver tvunget til det af sine brødre? Han sælger næppe så mange filer at hans død ville få nettet tiil at gå net.

Gravatar #27 - smiley
26. jun. 2009 15:48
#7

Hvad hvis man som en sidste hyldest gerne lige vil mindes om hans musik? Er man så også en hovedløs kylling der følger masserne, fordi mange andre har samme tanke?

Du er da evig pessimistisk.
Gravatar #28 - floe
26. jun. 2009 16:00
#20: Hvad er "ren" lyd?
Gravatar #29 - DrHouseDK
26. jun. 2009 16:56
#28 > Lyd uden støj/noise, I'd suppose?
Gravatar #30 - Zombie Steve Jobs
26. jun. 2009 16:59
#28 Og hvordan gør det musik bedre? Wtf, lame ass comment der, #20.

#16 Man kunne slette alt fra 80'erne uden de store problemer.
Men jo, hvis man kun er til pop, så kan det da være, at det var 80'erne, der var bedst. Tror nu nærmere bare, at det kun er fordi du kender det, der overlevede til i dag, ikke alle de forfærdelige døgnfluer, som du bitcher udgør "musikken" i dag...


Manden står for det mest sælgende album nogensinde. Det skal han have lidt respekt for. 100 millioner Thriller.

At BeeGees - Saturday Night Fever, Fleetwood Mac - Rumors og Backstreet Boys - Millenium har solgt flere kopier end Dark Side of The Moon kan så undre mig lidt.
Gravatar #31 - Steven_Sejr
26. jun. 2009 17:58
Sad og måtte høre alle numrene hele dagen, mens jeg kørte på min rute, hvilket bare gjorde at alle minderne væltede frem fra dengang man sad og hørte musikken til fester og derhjemme når man stenede.

Michael Jackson satte en god standard i pop industrien, og tror da kun at musikken vil blive bedre jo mere de ældre samt de nye artister inspirerer musikkens fremgang.

Og til dem, som snakker om mediestunts og lignende, undrer det mig at det er lige det, der popper op først, når en kunstner dør. Show some respect. ;)
Gravatar #32 - aben
26. jun. 2009 18:37
Der var i en artikel nævnt at han jo var gift med Lisa Marie Presley, og det slog mig lidt det der med at folk sagde han var the king of pop ... men ja, nu hvor han er død ER han virkelig The King of Pop, i samme superliga som Elvis. En musikalsk legende, der nu kun kan blive endnu større.
Gravatar #33 - Hůňděštějlě2
26. jun. 2009 19:14
Det fedeste eftermæle som familien kunne give ham, ville være at opgive enhver rettighed til musikken og åbne op for fri deling.
Det sker nok ikke, men det ville satme være god stil.
Gravatar #34 - Jakob Jensen
26. jun. 2009 20:14
Det er ikke kun på salgslisterne har det er MJ storm. Facebook gruppen Michael Jackson er steget med mere end 250.000 på ca. 20 timer. Den har nu over 1.000.000 fans. Et hurtigt kig viste at der er 100 nye fans hvert 30. sek.

Den største Michael Jackson RIP gruppe er umiddelbart på mere end 300.000. Det er helt utroligt.
Gravatar #35 - shexn
26. jun. 2009 21:11
BT havde hele 14 artikler på forsiden med MJ. som om der ikke sker andet i denmark, at vi er nød til at flippe helt ud over en persons død... tænkt hvis det var det samme hver gang en eller anden døde...

men ja. sjovt nok så sælger man pluslig helt vildt hvis man dør.. samme med kunst..
Gravatar #36 - Hůňděštějlě2
26. jun. 2009 21:15
shexn (35) skrev:
BT havde hele 14 artikler på forsiden med MJ. som om der ikke sker andet i denmark, at vi er nød til at flippe helt ud over en persons død... tænkt hvis det var det samme hver gang en eller anden døde...


Nu er det jo ikke bare en eller anden tilfældig person, det er Michael Jackson. Jeg har aldrig været mere end moderat fan af manden, men kan sagtens se hvorfor han var noget særligt. Han var/er jo et ikon uden lige, alle ved hvem han var og alle kan synge (eller i det mindste nynne) med på flere numre.
Gravatar #37 - aben
26. jun. 2009 22:18
shexn (35) skrev:
men ja. sjovt nok så sælger man pluslig helt vildt hvis man dør.. samme med kunst..


Der er vel cirka 5 millioner ukendte, døde kunstnere hvis værker ikke sælger en skid, såøh.. nja.. nej.
Gravatar #38 - Sugardad
26. jun. 2009 22:26
#14 fuck de høster frugten nu, det er lidt usmageligt at se på
Gravatar #39 - themuss
27. jun. 2009 02:00
SONY ER OGSÅ MENNESKER!!!!

OR NOT!
Gravatar #40 - Bean
27. jun. 2009 09:44
#23:

Du er til heavy metal lige som alle os andre med en god musik smag.

End of discussion. ;D
Gravatar #41 - terracide
27. jun. 2009 09:46
#40:
Definer "Heavy Metal", for de fleste der taler om denne genre hylder ofte pop-metal bands...
Gravatar #42 - Zombie Steve Jobs
27. jun. 2009 09:51
#41 Ja, Creed og Nickleback og Volbeat - woop woop, er bare det ONDESTE heavy metal...

Jeg skal fanneme bare have noget Slayer og Pantera.
Gravatar #43 - themuss
27. jun. 2009 10:18
Jeg var i pumpehuset i går og se Suicidal... mmmm, gamle og tykke, men stadig onde.
Gravatar #44 - Jonas Hedegaard
27. jun. 2009 10:20
Mmmm... Metal... Pantera er stadig guderne. RIP Dimebag Darell!
Gravatar #45 - Cloud02
27. jun. 2009 10:27
CableCat (25) skrev:
Så der 70år til hans musik bliver public domain, vedmindre Disney forlænger copyrighten igen.
Det var faktisk også min reaktion.
Den første det dersens chok/overraskelse.
Det andet var.. nå .. okay, MJ er død. Kan vi komme videre?
Den tredje: 70år igen!

Det er lidt skræmmende at man tænker sådan.
Gravatar #46 - Gumle
27. jun. 2009 10:29
Heavy Metal er jo de tunge drenge som (tidlige) Metallica, Slayer, Pantera (efter deres glamperiode), Cannibal Corpse, til dels Trivium osv.

Ontopic:
Det er jo klart, man ser en stigning i hans pladesalg. Man kommer i hvert fald i tanke om, at hans musik er der, som man måske har tendens til at glemme nogle gange. Jeg hentede også en af de best of, der nu en gang er ude, fordi jeg ville høre noget af hans gode musik igen

Edit: Og nu man er ved det; RIP Darren Lance Abbott
Gravatar #47 - icebreaker
27. jun. 2009 18:18
Hvem får så pengene mon ? jeg tror det er manageren og pladeselskabet der lige skal skrabe det sidste ind på jacksons døde lig.

Lige så snart Jackson var død skulle hans musik frigives overalt.
Gravatar #48 - CJ2
27. jun. 2009 19:12
# 1 - Thriller er faktisk solgt i små 70.000.000 eksemplarer, så det er ikke helt korrekt at det først er nu folk køber hans musik :-)
Gravatar #49 - ahrentzen100
28. jun. 2009 19:03
"Så kan vi bare downloade og rage til os - nu er han jo død, så er det ligemeget..."


Hvad med Quincy Jones?

Han lever da i bedste velgående, og har faktisk produceret musikken og mange tekster til det musik Michael Jackson har indspillet vokal på?

Han fortjener ikke hans royalties?
Gravatar #50 - ahrentzen100
28. jun. 2009 19:05
#33: Ja, for de skal jo slet ikke bruge penge, til at leve for, vel?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login