I februar kom det frem, at TDC havde valgt at sætte deres primære it-leverandør, CSC, på porten og i stedet lave en aftale med det indiske firma Tata Consultancy Services (TCS). Aftalen trådte i kraft den 1. april og omfattede over 400 it-systemer og har en værdi i milliard-klassen.
Læs også: TDC skifter CSC ud med TCS
Her fire måneder efter TCS har overtaget systemerne, må ledelsen erkende, at skiftet er gået værre end forventet. Det var forudset, at der ville opstå problemer, men omfanget har vist sig langt større end forventet. Det skriver Computerworld.
I en intern artikel, som er offentliggjort på firmaets intranet, beklager it-direktør Morten Bangsgaard, at brugerne gennem de seneste måneder har oplevet store problemer, der har ført til spildtid og frustrationer.
Problemerne har også berørt kunderne, hvor der har været problemer med at levere de samme ydelser, som før skiftet.
Bangsgaard skriver yderligere i artiklen, at da TCS fortsat er ved at lære de mange systemer at kende, så sker fejlretningen ikke så hurtigt. Han kan derfor heller ikke komme med et gæt på, hvornår fejlene er rettet, men blot at det forhåbentligt sker snart.