mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
sims online, eller barbi online? hvad ved jeg, det er da sådan nogle ting min kæreste ville finde på at spille online hvis det var.. men lige for tiden spiller hun Dreamfall, ret spændende aventure spil
4# ja min kvinde har også tit fablet om hun vil prøve wow, problemet er bare hun vil ikke betale for online spil og vi har ikke en computer i huset der kan trække det + det kræver for meget tid.. men ja der er stigende mange kvinder der begynder at spille computer
Jeg har svært ved at genkende den med at kvinder er i front med online spil. Blandt online rollespillene (dem har jeg spillet en del af) kender jeg ret få kvinder.
Det kan selvfølgelig være de snakker om online flash spil, men det er svært når man ikke kan komme til at læse rapporten. Man kan selvfølgelig betale for den på parkassociates.com (hvor den i øvrigt står under "upcoming reports).
Det kan selvfølgelig være de snakker om online flash spil, men det er svært når man ikke kan komme til at læse rapporten. Man kan selvfølgelig betale for den på parkassociates.com (hvor den i øvrigt står under "upcoming reports).
I casual games genren har kvinder længe domineret som brugersegment. Tænk på spil som Bejewelled, Zuma og diverse spil med ord. Her er den traditionelle bruger typisk en kvinde over 40 år. Det er der ikke noget nyt i, og masser af firmaer har forlængst forstået at tjene penge på dette. Disse spil findes somregel både i Flash, download og mobiludgaver, hvilket gør dem let tilgængelige.
Spil på hylderne, dvs. de traditionelle AAA titler, som vi ser på hylderne i butikkerne er dog stadig klart domineret af spil til 13-25 årige mænd. Stort set eneste undtagelse er Sims spillene. Det er meget få kvinder som gider shooters og racerspil.
Spil på hylderne, dvs. de traditionelle AAA titler, som vi ser på hylderne i butikkerne er dog stadig klart domineret af spil til 13-25 årige mænd. Stort set eneste undtagelse er Sims spillene. Det er meget få kvinder som gider shooters og racerspil.
#12 en af de fornemmelser jeg har af de store komplekse MMoRG'er er at en del af den tiltrækker en aldersgruppe der var 13-25 da spille revolutionen brød ud og derfor ofte har en lidt ældre målgruppe.
Spil som civilisation, of forskellige efterfølgere til tradewars og den skals kempe simulationer trækker en del folk.
Noget andet er at der er nul forbindelse mellem om karekteren er mandlig eller kvindelig og hvilket køn den fysiske spiller har, der er kvinder med mandlige personaer og omvendt.
Jeg tør ikke udtale mig om first person shooter, jeg gider dem ikke selv, men kampspil som taken er der en del piger i min generation dvs omkring de 24-25år der spiller fra tid til anden, og jeg tror det er en myte at piger oftere spiller rollespil end first person shooter.
Spil som civilisation, of forskellige efterfølgere til tradewars og den skals kempe simulationer trækker en del folk.
Noget andet er at der er nul forbindelse mellem om karekteren er mandlig eller kvindelig og hvilket køn den fysiske spiller har, der er kvinder med mandlige personaer og omvendt.
Jeg tør ikke udtale mig om first person shooter, jeg gider dem ikke selv, men kampspil som taken er der en del piger i min generation dvs omkring de 24-25år der spiller fra tid til anden, og jeg tror det er en myte at piger oftere spiller rollespil end first person shooter.
Kender en del der spiller WoW eller lign. spil, bl.a. min søster. Først prøvede hun Diablo I+II, blev hooked, og siden WoW.
Den typiske mand i mig vil fortælle mig at det er fordi kvinder godt kan lide at samle ting og "finde pæne sværd, de glimter så pænt!"
Den mere realistiske side vil dog bare sige at den slags spil er så nemme at gå til, at de fleste vil kunne finde ud af det og blive underholdt, uanset køn.
Den typiske mand i mig vil fortælle mig at det er fordi kvinder godt kan lide at samle ting og "finde pæne sværd, de glimter så pænt!"
Den mere realistiske side vil dog bare sige at den slags spil er så nemme at gå til, at de fleste vil kunne finde ud af det og blive underholdt, uanset køn.
Den typiske mand i mig vil fortælle mig at det er fordi kvinder godt kan lide at samle ting og "finde pæne sværd, de glimter så pænt!"
Det var da primært derfor jeg spillede Diablo 2 :o
Men jeg havde sgu også mere ragelse end en gennemsnitlig Glitter butik til sidst.. :s
ESA har en meget overskuelig sammenfatning af spilmarkedet for 2005. Se bl.a. side 10, hvor det fremgår at kun omkring 9% af onlinespil er MMO. 19% er shooters, sport og strategi, mens den mere bløde casual genre står for omkring 63% af onlinespil (56,8 + 9,5%).
På salgslisterne er den slags normalt svært at aflæse, da casual spil endnu ikke indtjener de store penge. Men for mange hardcore gamere er det nok en overraskelse, at deres shooters og MMO'er ikke udgør en større andel af onlinespil :-)
Kilde: ESA 2005 essential gaming facts ( http://www.theesa.com/files/2005EssentialFacts.pdf )
På salgslisterne er den slags normalt svært at aflæse, da casual spil endnu ikke indtjener de store penge. Men for mange hardcore gamere er det nok en overraskelse, at deres shooters og MMO'er ikke udgør en større andel af onlinespil :-)
Kilde: ESA 2005 essential gaming facts ( http://www.theesa.com/files/2005EssentialFacts.pdf )
#16 jwg tror der er en hvis modvilje blandt hardcore gamere til at putter 7-kabale, tetris, poker eller online dam, i samme kategori som WoW, EVE-online, duke nukem, eller counter strike.
Grafikken mangler, gameplayet er så trivielt at det nærmest gør ondt og poker er bare en anden form for lotto, og det er selvfølgeligt den slags meget simple gratis ting der udgør online-spil for de fleste.
Går man rapporten igennem så er det netep de 37% ikke casual der står for ca 80% af salget altså det er der pengene faktisk er.
Grafikken mangler, gameplayet er så trivielt at det nærmest gør ondt og poker er bare en anden form for lotto, og det er selvfølgeligt den slags meget simple gratis ting der udgør online-spil for de fleste.
Går man rapporten igennem så er det netep de 37% ikke casual der står for ca 80% af salget altså det er der pengene faktisk er.
#17 Casual spilmarkedet tjener endnu ikke de store penge, som jeg skrev. Dette har i høj grad skyldtes manglende distributionsmuligheder for disse spil. De er spået kæmpe fremgang i de kommende år. Især mobilspil regnes for en guldgruppe, dog ikke i Danmark, hvor salg af mobile indholdstjenester aldrig er slået igennem på samme plan som eks. i England.
Dette er selvfølgelig ikke vigtigt for dig personligt, men for spilindustrien er det yderst vigtigt. Det er efterhånden mindst lige så profitabelt at udvikle casualspil, som det er at søsætte en stor og dyr AAA titel.
Dette er selvfølgelig ikke vigtigt for dig personligt, men for spilindustrien er det yderst vigtigt. Det er efterhånden mindst lige så profitabelt at udvikle casualspil, som det er at søsætte en stor og dyr AAA titel.
#18 hvordan kommer nogle til at tjæne penge på spil som tetris online dam og den slags med gennemtestet uinovativt gameplay, triviel grafik der kan laves i flash på under en dag af alle de multimedia designer webcodere skolerne idag sender ud i arbejdsløshedskøen, ja det er profitabelt nok at udvikle dem hvis det ikke var fordi de var så nemme at udvikle at alle gjorde det og deres målgruppe absolut ikke er intereseret i at betale så du hænger på reklamer som eneste intægtsmuglighed.
Det er ren økonomi der er flere penge i AAA titler til sådan nogle som mig der sætte penge af på budgettet en den slags end i casual spil til fru nielsen der, bare skal have lidt afvæksling fra minesweaper og ikke er villig til at betale noget særligt for det.
Kigger man tilbage så sølger de forskellige udgaver af skak spilne ikke ret godt, MS's Pandora's box der ver en PC udgave med god grafik af samme type man ofte ser på nettet, hvor grafikken dog er meget ringere end pandora's box, så er det rimeligt klart at de slet ikke har indtjænt noget der ligner hvad en AAA titel kan, for at sælge casuel spill skal du sætte prisen yhyggeligt meret lavere end man ser for de andre genre.
Og netop den pris forskel gør at casuel spil næsten kun kan værre online flash eller simple freeware ting, fordi der er et marked for tingene behøver der ikke værre profit potientiale i det.
Det er ren økonomi der er flere penge i AAA titler til sådan nogle som mig der sætte penge af på budgettet en den slags end i casual spil til fru nielsen der, bare skal have lidt afvæksling fra minesweaper og ikke er villig til at betale noget særligt for det.
Kigger man tilbage så sølger de forskellige udgaver af skak spilne ikke ret godt, MS's Pandora's box der ver en PC udgave med god grafik af samme type man ofte ser på nettet, hvor grafikken dog er meget ringere end pandora's box, så er det rimeligt klart at de slet ikke har indtjænt noget der ligner hvad en AAA titel kan, for at sælge casuel spill skal du sætte prisen yhyggeligt meret lavere end man ser for de andre genre.
Og netop den pris forskel gør at casuel spil næsten kun kan værre online flash eller simple freeware ting, fordi der er et marked for tingene behøver der ikke værre profit potientiale i det.
#19 Nu undervurderer du casualgenren kraftigt! De fleste casualspil sælger for 20$ (de dyre AAA titler koster 60$), og bare fordi DU ikke køber dem, så er der mange andre som gør. Et casualspil produceres som regel for 50.000 til 200.000$ Det er mange gange mindre end de 10 til 50 mio. dollars det koster at lave en AAA titel i dag. Derfor kan mange små firmaer leve godt af at lave casualspil. I modsatte ende, så er der faktisk mange store firmaer, som lukker fordi deres AAA titler ikke sælger godt nok.
Men jeg dropper at diskutere dette mere. Du er ikke i målgruppen for casualspillene - fair nok, og læser tydeligvis ikke de daglige nyheder og artikler fra spilindustrien (læs: bl.a. gamasutra.com og gamedev.net) eftersom du kommer med de kommentarer du gør. Prøv evt. også nogle af de bedst sælgende casualspil som Zuma og Bejewelled fra http://www.popcap.com/ . Du behøver ikke at kunne li' dem, men så udtaler du dig i det mindste på et mere kvalificeret grundlag.
Men jeg dropper at diskutere dette mere. Du er ikke i målgruppen for casualspillene - fair nok, og læser tydeligvis ikke de daglige nyheder og artikler fra spilindustrien (læs: bl.a. gamasutra.com og gamedev.net) eftersom du kommer med de kommentarer du gør. Prøv evt. også nogle af de bedst sælgende casualspil som Zuma og Bejewelled fra http://www.popcap.com/ . Du behøver ikke at kunne li' dem, men så udtaler du dig i det mindste på et mere kvalificeret grundlag.
#20 kig i den raport du referede til hvorfor er under 10% af salget casual games mens 63% af spillerne foretrækker casual games?
Jeg siger ikke spilne er uinteresante jeg siger at markedet for dem er for mættet til at værre nogen guldgrube.
Kigger man på de spiltyper popcaps levere så er det ikke dårlige spil men de konkurere mod 10 år gamle nintendo spil med bedre grafik, og en hver desktop orienteret linux distribution har flere af den type spil i sit repository, desktop udgaven udkom for flere år siden i form fra microsoft under navnet Pandora's box, et spil man allerede dengang fik i nakken sammen med en ny computer, eller et Blad, tag det fra en gut der har bruger måneder på frosen bubbles og ktetris, der er ingen grund til at nogen nogen sinde skal betale så meget som en øre på casual gaming.
Lad os vende tilbage til dit eksempel jeg kan ikke finde nogle regnskaber på deres hjemmeside, jeg kan se nogle salgstal, for så vidt jeg kan beregne så sælger grand theft auto stadigvæk bedre end popcaps flagskib.
Det er aldeles ikke unormalt at have brancher hvor 10-20% af forbrugerne står for 90% af både omsætning og profit målt i kroner, den trykte presse har i større og større grad den karekteristik, og den raport du henviser til kan tolkes som at spilbranchen har en tilsvarende struktur.
det at et spil kan udvikles for $50.000-$200.000 betyder at Opensource og freeware kan værre med på lige fod med selv de største firmaer i en meget masiv skale
PS det mest spillede computerspil er nok MS's 7-kabale hvor mange penge tror du det har indbragt?
Jeg siger ikke spilne er uinteresante jeg siger at markedet for dem er for mættet til at værre nogen guldgrube.
Kigger man på de spiltyper popcaps levere så er det ikke dårlige spil men de konkurere mod 10 år gamle nintendo spil med bedre grafik, og en hver desktop orienteret linux distribution har flere af den type spil i sit repository, desktop udgaven udkom for flere år siden i form fra microsoft under navnet Pandora's box, et spil man allerede dengang fik i nakken sammen med en ny computer, eller et Blad, tag det fra en gut der har bruger måneder på frosen bubbles og ktetris, der er ingen grund til at nogen nogen sinde skal betale så meget som en øre på casual gaming.
Lad os vende tilbage til dit eksempel jeg kan ikke finde nogle regnskaber på deres hjemmeside, jeg kan se nogle salgstal, for så vidt jeg kan beregne så sælger grand theft auto stadigvæk bedre end popcaps flagskib.
Det er aldeles ikke unormalt at have brancher hvor 10-20% af forbrugerne står for 90% af både omsætning og profit målt i kroner, den trykte presse har i større og større grad den karekteristik, og den raport du henviser til kan tolkes som at spilbranchen har en tilsvarende struktur.
det at et spil kan udvikles for $50.000-$200.000 betyder at Opensource og freeware kan værre med på lige fod med selv de største firmaer i en meget masiv skale
PS det mest spillede computerspil er nok MS's 7-kabale hvor mange penge tror du det har indbragt?
#22 Popcap er et firma på 66 ansatte med 31 udgivede spil siden år 2000, og de er i øvrigt ved at udvide med afdelinger i Europa og Asien. Deres spil er bl.a. udgivet til pc, mac, mobiltlf, pda og Xbox Live Arcade. Hvis nu casual games ikke sælger (hvilket de jo sådan set ikke burde ifølge dig), hvor får alle disse ansatte så deres løn fra?
(nej, det behøver du ikke besvare)
(nej, det behøver du ikke besvare)
#23 fra salget, eller fra indvestorer men 66 ansatte gør dem ikke til nogen gigant, og det siger absolut intet om dereres intjæning til sammenligning har et firma som take 2 games(laver bla grand theft auto) over 1000 ansatte, og en omsætning på over en milliard USD, og givet et pænt overskud.
husk at amazon.com kørte længe på hype og først ret sent kom over linien, og at mange dot-com boomer firmaer levede længe på hype selvom de faktisk bugte mere end de tjænte.
Jeg må igen slå fast at jeg aldrig har sagt at casual gaming er en død sild bare at de mange spillere ikke nødvendigvis leder til en koloenorm omsætning, af grunde jeg har nævnt før i denne tråd.
husk at amazon.com kørte længe på hype og først ret sent kom over linien, og at mange dot-com boomer firmaer levede længe på hype selvom de faktisk bugte mere end de tjænte.
Jeg må igen slå fast at jeg aldrig har sagt at casual gaming er en død sild bare at de mange spillere ikke nødvendigvis leder til en koloenorm omsætning, af grunde jeg har nævnt før i denne tråd.
#24 Take2 er en publisher. De producerer ikke deres egne spil, men udgiver dem for andre (hvor de dog kan have købt nogle af disse firmaer). Der er meget stor forskel på at være publisher og developer. Det er Rockstar der laver GTA spillene.
En høj omsætning er reelt set ligegyldigt, og blot fordi Take2 giver et pænt overskud betyder det ikke at de klarer sig procentvist bedre end branchens største casualgame firma Popcap, som tjener store penge på deres egne spil. De er ikke børsnoterede, så vi kan ikke få tallene, men du kan være helt 100% sikker på at deres toptitler tjener kassen.
Popcap regnes for en gigant indenfor deres genre. Men det ville du jo være klar over, hvis du faktisk havde sat dig ind i casualgenren.
Popcap er ikke børsnoteret, men det er Realnetworks (en af deres mange distributører), som tjente 56,3 mio. dollars i 2005 på online videresalg af casualgames. Der er mange penge i at sælge til det brede marked, fremfor hardcore gamere.
Kilde: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?st...
En høj omsætning er reelt set ligegyldigt, og blot fordi Take2 giver et pænt overskud betyder det ikke at de klarer sig procentvist bedre end branchens største casualgame firma Popcap, som tjener store penge på deres egne spil. De er ikke børsnoterede, så vi kan ikke få tallene, men du kan være helt 100% sikker på at deres toptitler tjener kassen.
Popcap regnes for en gigant indenfor deres genre. Men det ville du jo være klar over, hvis du faktisk havde sat dig ind i casualgenren.
Popcap er ikke børsnoteret, men det er Realnetworks (en af deres mange distributører), som tjente 56,3 mio. dollars i 2005 på online videresalg af casualgames. Der er mange penge i at sælge til det brede marked, fremfor hardcore gamere.
Kilde: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?st...
#26 det er stadigvæk uanset hvordan du putter det under hvad GTA indbringer, gate 2 games, og her taler vi indtægt ikke omsætning.
Gå tilbage i din post #16 og forklar hvor casuel gaming er på i grafen for salg af spil, kontre brug af spil, folk spiller trivielle spil leglighedsvis men de har ikke tegnebogen oppe.
http://ir.take2games.com/index.cfm#.
For faen, med et salg på 12mio units 4 måneder kontra at popcaps sæger 10mio units på 5år.(http://www.popcap.com/press/index.php), er det tradionelle spilmarked tilsyneladene stadigvæk der pengene er!
Det pjat med mobil-pengemaskine bliv rig hurtigt foretningsmodeller har boble struktur, det er gammel vin på nye flasker, tilsat en flok plattenslagere, og vil formenteligt kolapse på samme måde som dotCOM tjænesterne kommer, pengene udebliver, aktionærene taber, og google løber med markedet.
Gå tilbage i din post #16 og forklar hvor casuel gaming er på i grafen for salg af spil, kontre brug af spil, folk spiller trivielle spil leglighedsvis men de har ikke tegnebogen oppe.
http://ir.take2games.com/index.cfm#.
For faen, med et salg på 12mio units 4 måneder kontra at popcaps sæger 10mio units på 5år.(http://www.popcap.com/press/index.php), er det tradionelle spilmarked tilsyneladene stadigvæk der pengene er!
Det pjat med mobil-pengemaskine bliv rig hurtigt foretningsmodeller har boble struktur, det er gammel vin på nye flasker, tilsat en flok plattenslagere, og vil formenteligt kolapse på samme måde som dotCOM tjænesterne kommer, pengene udebliver, aktionærene taber, og google løber med markedet.
#26 At lave et spil til ca. 100.000 dollars og så sælge 10 mio. units på 5 år er da ikke værre end at bruge 20-30 mio. dollars på at lave et GTA spil der måske sælger sine units hurtigt, men hvor salget forsvinder lynhurtigt, når det ikke er nyeste skrig længere, og på samme tid har en langt lavere indtjening målt i procent pr. enhed. Rockstar giver endda GTA1 og 2 væk gratis i dag.
Bejewelled og mange andre casualspil bliver ved med at sælge stabilt år efter år. Kom ikke og sig det samme om et GTA spil... Her skal der helst produceres et nyt spil hvert år (hvilket koster mange mio. hver gang).
Bare fordi spil til det brede marked endnu ikke dominerer butikkernes salgslister, betyder det ikke at potentialet er der. Det er blot svært at måle et salg fra et firma som hverken er børsnoteret (det er de færreste casualfirmaer) eller sælger i butikker som EB Games.
Bejewelled og mange andre casualspil bliver ved med at sælge stabilt år efter år. Kom ikke og sig det samme om et GTA spil... Her skal der helst produceres et nyt spil hvert år (hvilket koster mange mio. hver gang).
Bare fordi spil til det brede marked endnu ikke dominerer butikkernes salgslister, betyder det ikke at potentialet er der. Det er blot svært at måle et salg fra et firma som hverken er børsnoteret (det er de færreste casualfirmaer) eller sælger i butikker som EB Games.
#27 og jeg har kunne fået casual games gratis de sidste 10år, fordi der er nul udvikling på området, hvilket er grunden til de lave udviklings omkostninger.
Og potientialet for brug er der det er vi enige om men bliver de ved med at sende trivielle imitationer af primitive gamle arkade spil på gaden, så har jeg lidt svært ved at se hvordan du i længden skal få folk til at betale for det!
Man så den samme retorik i dotCOM dagene folk talte om potentiale og alt mugligt, men glemte at finde ud af hvad folk ville betale for det, internettet kolapsede ikke og der er idag et marked men mange knækkede nakken, og de store profit marginer endte hos MS og ikke ret mange andre.
Og potientialet for brug er der det er vi enige om men bliver de ved med at sende trivielle imitationer af primitive gamle arkade spil på gaden, så har jeg lidt svært ved at se hvordan du i længden skal få folk til at betale for det!
Man så den samme retorik i dotCOM dagene folk talte om potentiale og alt mugligt, men glemte at finde ud af hvad folk ville betale for det, internettet kolapsede ikke og der er idag et marked men mange knækkede nakken, og de store profit marginer endte hos MS og ikke ret mange andre.
#28 Du vil simpelthen benægte at der sidder masser af firmaer og tjener penge på at lave casual spil? Det er godt nok lidt af en påstand!
Ja, man kan finde dem gratis. Faktisk er salgsregel nummer 1 indenfor casualspil, at de skal have en fuldt funktionel demo. På trods af dette, så er der masser af folk, som er parat til at betale 20$ for at få de fulde ubegrænsede versioner af Bejewelled, Zuma osv. Det kan ganske enkelt ikke sammenlignes med dotcom crashet, hvor markedet crashede i løbet af få år. Popcaps spil har solgt godt siden år 2000, hvilket er efter markedet brød sammen.
Du har måske ikke øje for det, men et spil som Bejewelled har et utroligt balanceret gameplay, og meget velpoleret grafik. Det er den slags som får det til at skille sig ud fra mængden af gratistitler.
Utroligt at du snakker så meget om udvikling. FPS spil har ikke udviklet sig de sidste 10 år pånær i grafikken. FIFA '98 er praktisk talt det samme spil som FIFA 2006. Rollespil er stadig underlagt de samme regler som for 10 år siden. Der er da ikke noget der har så trivielt et gameplay som en FPS, også selvom det hedder FEAR, HalfLife2 eller whatever. De er alle sammen helt identiske i gameplayet, bare med en ny setting hver gang.
Ja, man kan finde dem gratis. Faktisk er salgsregel nummer 1 indenfor casualspil, at de skal have en fuldt funktionel demo. På trods af dette, så er der masser af folk, som er parat til at betale 20$ for at få de fulde ubegrænsede versioner af Bejewelled, Zuma osv. Det kan ganske enkelt ikke sammenlignes med dotcom crashet, hvor markedet crashede i løbet af få år. Popcaps spil har solgt godt siden år 2000, hvilket er efter markedet brød sammen.
Du har måske ikke øje for det, men et spil som Bejewelled har et utroligt balanceret gameplay, og meget velpoleret grafik. Det er den slags som får det til at skille sig ud fra mængden af gratistitler.
Utroligt at du snakker så meget om udvikling. FPS spil har ikke udviklet sig de sidste 10 år pånær i grafikken. FIFA '98 er praktisk talt det samme spil som FIFA 2006. Rollespil er stadig underlagt de samme regler som for 10 år siden. Der er da ikke noget der har så trivielt et gameplay som en FPS, også selvom det hedder FEAR, HalfLife2 eller whatever. De er alle sammen helt identiske i gameplayet, bare med en ny setting hver gang.
Der var det finske firma, der tog roeven på en hel industri ved at finde på alle mulige maerkelig mobilspil. Men det gik ned. Mobilspil er vamle, og det er da klart, at kvinder spiller dem mere. Det er også kun kvinder, der sidder og aevler loes om ligyldigheder og trivialiteter i tog og busser.
#29 jeg benægter at der er noget nær samme penge i casual spil som i klart bedre sælgende consol spil, og det har du sådan set selv leveret beviset på, at jeg har ret i, og lad nu for helvede væærre med at påstå jeg har sagt noget jeg aldrig har sagt!
Jeg har dokumenteret at take 2 games er mindst 5x større end popcaps, men jeg har gang på gang sagt at jeg ikke forventer at casual games forsvinder, og jeg har aldrig benægtet at der er folk der idag tjæner penge på casual games.
Det jeg nægter at give dig ret i er at casul games nødvendigvis vil overhale den traditionelle spil industri og du har ikke fremlagt nogen former for modargumenter ud over en statistik der faktisk viser det modsatte.
Jeg har dokumenteret at take 2 games er mindst 5x større end popcaps, men jeg har gang på gang sagt at jeg ikke forventer at casual games forsvinder, og jeg har aldrig benægtet at der er folk der idag tjæner penge på casual games.
Det jeg nægter at give dig ret i er at casul games nødvendigvis vil overhale den traditionelle spil industri og du har ikke fremlagt nogen former for modargumenter ud over en statistik der faktisk viser det modsatte.
for lige at sammen ligne med dotCOM yahoo havde sorte tal i det meste af hele perioden det samme gælder google og et par andre aktøre, crashet bestod i at aktierne blev handlet ud fra en forudsætning om at de "real soon now" ville 10 doble omsætning og gørre alle rige.
Det betød at en masse folk pumpede en masse penge i små firmaer fordi man så et potientiale.
Det der så skete var det jeg beskriver i #19 der var for det første ikke den vækst man forventede forbruget steg men forbrugerne hold tegnebogen i lommen, microbetalingsystemerne kom men blev ikke brugt, og der kom blogs, opensource og lav budget webhosting firmaer, i en grad så det stigende behov blev mere end dækket, omkring 1999 gik det op for marked at det ville værre business as usual for meget lang tid frem, og det blev så kaldt et kolaps, selvom meget få sider faktisk gik offline.
Det betød at en masse folk pumpede en masse penge i små firmaer fordi man så et potientiale.
Det der så skete var det jeg beskriver i #19 der var for det første ikke den vækst man forventede forbruget steg men forbrugerne hold tegnebogen i lommen, microbetalingsystemerne kom men blev ikke brugt, og der kom blogs, opensource og lav budget webhosting firmaer, i en grad så det stigende behov blev mere end dækket, omkring 1999 gik det op for marked at det ville værre business as usual for meget lang tid frem, og det blev så kaldt et kolaps, selvom meget få sider faktisk gik offline.
#31 og #32 Jeg har ikke skrevet der er lige så mange penge i casualspil sumsmæssigt, men jeg har skrevet, at de procentvist sagtens kan kan give lige så stor indtjening som et dyrt konsolspil. En lille investering kan give et stort afkast, og derfor er casualspil en god forretning samt en god indgangsvinkel for nyopstartede firmaer.
Casualspil bliver måske ikke den mest sælgende spilgenre (målt i dollars), men det er yderst sandsynligt at spil til andre målgrupper end 13-25 årige mænd inden for en årrække vil tage fokus og lede salget. Til dels er casualspil i hastig vækst (Realnetworks meldte om en 63% indtjeningsstigning i 2005 ift. 2004), og core markedet markerer sig til stadighed stærkere med titler som The Sims 1 og 2 (verdens hidtil bedst sælgende spil), Dance Dance Revolution, Guitar Hero, Singstar, Wild Earth osv.
Om få år er der lige så mange kvinder som mænd der spiller computerspil, og så vil investorerne med al sandsynlighed give flere penge til udvikling af spil, der ikke er endnu en first-person-shooter, hvor aliens har invaderet jorden/rumstationen.
I stort set alle tilfælde med dotcom crashet var der i øvrigt tale om projekter som aldrig formåede tjente en krone. De fleste casualfirmaer i dag tjener penge og har gjort det i flere år, så stop den upassende sammenligning.
Casualspil bliver måske ikke den mest sælgende spilgenre (målt i dollars), men det er yderst sandsynligt at spil til andre målgrupper end 13-25 årige mænd inden for en årrække vil tage fokus og lede salget. Til dels er casualspil i hastig vækst (Realnetworks meldte om en 63% indtjeningsstigning i 2005 ift. 2004), og core markedet markerer sig til stadighed stærkere med titler som The Sims 1 og 2 (verdens hidtil bedst sælgende spil), Dance Dance Revolution, Guitar Hero, Singstar, Wild Earth osv.
Om få år er der lige så mange kvinder som mænd der spiller computerspil, og så vil investorerne med al sandsynlighed give flere penge til udvikling af spil, der ikke er endnu en first-person-shooter, hvor aliens har invaderet jorden/rumstationen.
I stort set alle tilfælde med dotcom crashet var der i øvrigt tale om projekter som aldrig formåede tjente en krone. De fleste casualfirmaer i dag tjener penge og har gjort det i flere år, så stop den upassende sammenligning.
#33 det er den klassiske myte om dotCOM de fleste firmaerne tjænte faktisk penge de brugte bare langt flere penge på at gøre reklame for sig selv end de tjænte, eneste untagelse firmaer som Yahoo og google der ikke behøvede bruge en eneste krone på reklame, men det var rimeligt få dotCOM firmaer der ikke havde en vis indtjæning fejlen var oftest at de prøvede at vokse hurtigere end markedet var til.
Prøv at nævn en populær tjæneste der forsvandt efter dotCOM crashet?
et andet eksempel er at dell med en indtægt pr solgt enhed på under 10% af produktions prisen tjæner mange flere penge en apple med en intægt pr solgt enhed over 20% af produktions prisen pr solgt, fordi apple skal bruge meget mere på marketing end dell.
det er sjovere at omsætte for en milliard med en profit margin på 7% end at omsætte for 50mio med en profit margin på 30%
Prøv at nævn en populær tjæneste der forsvandt efter dotCOM crashet?
et andet eksempel er at dell med en indtægt pr solgt enhed på under 10% af produktions prisen tjæner mange flere penge en apple med en intægt pr solgt enhed over 20% af produktions prisen pr solgt, fordi apple skal bruge meget mere på marketing end dell.
det er sjovere at omsætte for en milliard med en profit margin på 7% end at omsætte for 50mio med en profit margin på 30%
ohh lige en ting til the sims dance dance revolution er almidelige konsol spil med et R&D budget der passer til andre konsol spil og den slags.
#34 Jeg kan ikke se relevansen af at dette spørgsmål. Og jeg vil igen gentage, at jeg ikke mener dotcom crashet har noget med casual markedet at gøre.
#35 Det var også bare en sidebemærkning til det hele; Sims og den slags hører til core markedet, hvor der traditionelt set har været meget få spil - på trods af den langt større mængde købere der potentielt har gemt sig her. Hardcore gamere har længe fået mest opmærksomhed, men der ses flere og flere firmaer prøve sig af med titler til core markedet.
#35 Det var også bare en sidebemærkning til det hele; Sims og den slags hører til core markedet, hvor der traditionelt set har været meget få spil - på trods af den langt større mængde købere der potentielt har gemt sig her. Hardcore gamere har længe fået mest opmærksomhed, men der ses flere og flere firmaer prøve sig af med titler til core markedet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.