mboost-dp1

Blizzard Entertainment
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
ToFFo (1) skrev:I, for one, welcome our robot overlords!
AlphaStar: I can't let you do that Toffo...
Drop the white flag, you have 10 seconds to comply...
Jeg havde ikke regnet med at computeren ville være så dygtig allerede.
Nu har jeg set flere af kampene, og det er for det meste nogle meget menneskelige træk den laver, bare udført med større præcision og mindre fejl.
Det giver selvfølgelig lidt sig selv, når robotten er lavet ved at bruge reinforcement learning, men det er stadig imponerende at se det i aktion.
Også meget sjovt at robotten finder på sine egne træk. Den valgte i alle tilfælde at lave flere workers i forhold til hvad et menneske normalt ville, hvilket ser ud til faktisk at kunne give en taktisk fordel.
Nu har jeg set flere af kampene, og det er for det meste nogle meget menneskelige træk den laver, bare udført med større præcision og mindre fejl.
Det giver selvfølgelig lidt sig selv, når robotten er lavet ved at bruge reinforcement learning, men det er stadig imponerende at se det i aktion.
Også meget sjovt at robotten finder på sine egne træk. Den valgte i alle tilfælde at lave flere workers i forhold til hvad et menneske normalt ville, hvilket ser ud til faktisk at kunne give en taktisk fordel.
CBM (4) skrev:#3: det er ikke sikkert at en menneskelig spiller kunne overskue så mange workers samtidigt
Det er lige så meget en afvejning af hvor mange mineraler de kan hive ind pr. hovedbygning. Den normale konsensus er 18 workers (så vidt jeg lige husker), fordi man får meget lidt ekstra income af at have flere. Computeren viser dog at der måske kan være en taktisk fordel ift. at du kan miste nogle stykker eller bruge dem til scouting, uden at det gør ondt på din økonomi.
Winnick (5) skrev:Hvordan definerer du menneskelige træk i StarCraft? :-)
Mest ud fra at der er en generel overordnet strategi bag de træk der bliver udført.
Computeren ser også kun ud til at lave meget få af de her træk, hvor den ikke rigtig kan træffe en beslutning, og derfor bare kører nogle units frem og tilbage i det samme mønster.
Det er nok bare fordi jeg har set andre AIer trænet til at spille sådan noget som Mario, hvor den laver mange underlige moves, og udnytter mekanismer/fejl i spillet. Det er dog selvfølgelig også opnået ved en anden form for oplæring.
... og for få måneder siden bragte DR denne artikel: https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/derfor-v...
Udfaldet skal tages med forbehold - men derfor er det da stadig interessant at bevidne (og være en del af) den hastige udvikling.
Udfaldet skal tages med forbehold - men derfor er det da stadig interessant at bevidne (og være en del af) den hastige udvikling.
udenrigsministeren (7) skrev:... og for få måneder siden bragte DR denne artikel: https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknologi/derfor-v...
Udfaldet skal tages med forbehold - men derfor er det da stadig interessant at bevidne (og være en del af) den hastige udvikling.
Skægt!
Jeg har lige mailet journalisten og foreslået, at han laver et opfølgende interview/en opfølgende artikel.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.