mboost-dp1

Micropayments A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Lidt off topic måske.
Jeg har ikke fulgt så meget med i dette projekt, men er der lagt nogen strategi for hvordan de undgår at løbe ind i samme problemer som firmaer i andre lande er løbet ind i? For eksempel at folk ikke vil betale for noget de kan få andre steder gratis. ("Nyheder" er fx ikke unikt nok et produkt... uanset hvem der rapporterer).
Og hvordan undgår sider at løbe ind i samme problemer som nyhedssider der sætter brugerbetaling op? Hvordan får de nye brugere? (med mindre et sites omdømme allerede er MEGET godt, så vil ingen jo betale for noget de ikke har set).
Et andet problem, er at hvis jeg for eksempel kom til et site hvor der kræves brugerbetaling (uanset om det så var 5 øre), så ville jeg gå et andet sted hen. Jeg ville ikke engang undersøge hvad det kostede (hvis det altså ikke var åbenlyst). Alene fordi det ville tage mig ekstra tid at skulle oprette en bruger.
Det er meget fint med en konkurrence om hvem der bedst muligt får implementeret micropayments på sit site; men uden meget gode svar på ovenstående problemstillinger (der kunne helt sikkert findes flere), så kommer det ikke langt.
Jeg har ikke fulgt så meget med i dette projekt, men er der lagt nogen strategi for hvordan de undgår at løbe ind i samme problemer som firmaer i andre lande er løbet ind i? For eksempel at folk ikke vil betale for noget de kan få andre steder gratis. ("Nyheder" er fx ikke unikt nok et produkt... uanset hvem der rapporterer).
Og hvordan undgår sider at løbe ind i samme problemer som nyhedssider der sætter brugerbetaling op? Hvordan får de nye brugere? (med mindre et sites omdømme allerede er MEGET godt, så vil ingen jo betale for noget de ikke har set).
Et andet problem, er at hvis jeg for eksempel kom til et site hvor der kræves brugerbetaling (uanset om det så var 5 øre), så ville jeg gå et andet sted hen. Jeg ville ikke engang undersøge hvad det kostede (hvis det altså ikke var åbenlyst). Alene fordi det ville tage mig ekstra tid at skulle oprette en bruger.
Det er meget fint med en konkurrence om hvem der bedst muligt får implementeret micropayments på sit site; men uden meget gode svar på ovenstående problemstillinger (der kunne helt sikkert findes flere), så kommer det ikke langt.
#1
Det er vel micropayments's kunders problem ikke micropayments's problem.
Og givet at der sker rigtigt mange betalinger hver dag på nettet, så må der være et marked også for små betalinger.
At visse former for indhold ikke kan sælges for betalinger hverken store eller små er en anden sag.
Det er vel micropayments's kunders problem ikke micropayments's problem.
Og givet at der sker rigtigt mange betalinger hver dag på nettet, så må der være et marked også for små betalinger.
At visse former for indhold ikke kan sælges for betalinger hverken store eller små er en anden sag.
Angående hvordan man kan tjene penge på brugerbetaling og Nyheder så prøv at høre Martin Thorborgs podcast med oprob til de danske dagblade
http://thorborg.tv/opraab-til-danske-dagblade.html
Jeg siger ikke han 100% har fundet de vise sten men bestemt en interessant vinkel på det. Og i sådan en konstellation ville mikrobetalinger være et fornuftigt supplement til fast abbonnement.
http://thorborg.tv/opraab-til-danske-dagblade.html
Jeg siger ikke han 100% har fundet de vise sten men bestemt en interessant vinkel på det. Og i sådan en konstellation ville mikrobetalinger være et fornuftigt supplement til fast abbonnement.
<citat "betingelser">
I henhold til loven om visse betalingsmidlers § 11 hæfter du for forbrug på din konto (hvor dit kodeord er anvendt) op til 1.200 kr, og i visse andre tilfælde op til kr. 8.000 såfremt dit kodeord har været brugt og at du blandt andet enten ikke har meddelt Micropayments at nogen har fået kendskab til dit kodeord, eller at du selv har oplyst kodeordet til den der har misbrugt kontoen. Vi henviser i øvrigt til vores vilkår herom.
</citat>
Så nu er det forbrugeren der kommer til at hæfte...
Nå ja, alt hvad jeg kan bruge micropayments til er
* Indestående på 200 kr.
* Kun køb af elektroniske eller virtuelle tjenester, serviceydelser eller varer.
* Køb for 50 kr. pr. døgn.
Har ikke dansk CPR nummer (hva faen ska man med det :-)
I henhold til loven om visse betalingsmidlers § 11 hæfter du for forbrug på din konto (hvor dit kodeord er anvendt) op til 1.200 kr, og i visse andre tilfælde op til kr. 8.000 såfremt dit kodeord har været brugt og at du blandt andet enten ikke har meddelt Micropayments at nogen har fået kendskab til dit kodeord, eller at du selv har oplyst kodeordet til den der har misbrugt kontoen. Vi henviser i øvrigt til vores vilkår herom.
</citat>
Så nu er det forbrugeren der kommer til at hæfte...
Nå ja, alt hvad jeg kan bruge micropayments til er
* Indestående på 200 kr.
* Kun køb af elektroniske eller virtuelle tjenester, serviceydelser eller varer.
* Køb for 50 kr. pr. døgn.
Har ikke dansk CPR nummer (hva faen ska man med det :-)
#2 Hvis ham Frank vil have kunder i butikken, så er det også i hans interesse at få løst sine kunders problemer.
#3 Jeg var nødt til at slukke for hans show før det var færdigt (kunne ikke holde ud at høre på ham), men hans ide om at gøre dele af et site brugerbetalt, og så langsomt fase det betalte stof ud til gratister er ikke ny (kan selvfølgelig være at jeg missede det helt store). Jeg tror personligt ikke på at det er nok, men det giver mere mening end et rent brugerbetalt site.
#4 iStore bruger jo faktisk på en måde allerede micropayments. :)
Overall er jeg dog langt fra overbevist.
#3 Jeg var nødt til at slukke for hans show før det var færdigt (kunne ikke holde ud at høre på ham), men hans ide om at gøre dele af et site brugerbetalt, og så langsomt fase det betalte stof ud til gratister er ikke ny (kan selvfølgelig være at jeg missede det helt store). Jeg tror personligt ikke på at det er nok, men det giver mere mening end et rent brugerbetalt site.
#4 iStore bruger jo faktisk på en måde allerede micropayments. :)
Overall er jeg dog langt fra overbevist.
Casperin (6) skrev:Hvis ham Frank vil have kunder i butikken, så er det også i hans interesse at få løst sine kunders problemer.
Ja - hvis kundernes problemer relaterer sig til hans bidrag til deres forretning.
Fordi han gør i micropayments er det ikke hans opgave at finde ud af hvordan man får folk til at betale for nyheder, musik o.s.v..
Hvis han vil have kunder så er det nok i hans interesse at folk kan bruge det produkt han tilbyder.arne_v (7) skrev:Ja - hvis kundernes problemer relaterer sig til hans bidrag til deres forretning.
Fordi han gør i micropayments er det ikke hans opgave at finde ud af hvordan man får folk til at betale for nyheder, musik o.s.v..
Gir' ikke meget mening at tilbyde en micropayment løsning hvis ingen kan få folk til at micro paye for noget ;)
Det er lidt som introducere en ny sodavand/øl/is/whatever, og så læne sig tilbage og sige at det ikke er ens problem om butikkerne kan sælge det, bare de køber det af ham. Det er der ikke meget business i i længden.
... men fuck nu det.
Det største spørgsmål i forbindelse med det her koncept er om Frank og hans micropayments er en officiel kreditkort gateway og godkendt til at gennemføre disse transaktioner, eller om de bare er en "butik" der modtager betaling via kreditkort, og så er din kreditkort transaktion afsluttet dér og resten foregår i deres system.
Nogen kan sikkert huske sagen om Nordea og PayPal, hvor det kom frem at PayPal ikke er officiel gateway for VISA, og at du rent juridisk betaler PayPal og ikke den person der i sidste ende modtager pengene. Så du hænger på PayPal for at afklare eventuelle stridigheder, og kan ikke regen med at bankerne, eller PBS løfter en finger for at hjælpe dig.
#8
Du kan ikke sammenligne med en ny sodavand, fordi der videresælger forhandleren produktet as is.
Her er der tale om et produkt som skal indgå i andre produkter.
Hvis vi skal fortsætte sodavands analogien, så er det spørgsmålet om hvorvidt vandværket skal involvere sig i at øge sodavandssalget.
Selvfølgelig gør de ikke det. Det må Coca Cola og Pepsi selv rode med.
Vandværket leverer noget vand til bl.a. Coca Cola og Pepsi. Og de skal sikre sig at det er godt vand.
Frank Rasmussen leverer en micro payment ordning til ecommerce web sites. Han skal sikre sig at hans løsning er god.
De danske avisers problemer med at få folk til at betale for nyheder o.s.v. er ikke hans problem.
Du kan ikke sammenligne med en ny sodavand, fordi der videresælger forhandleren produktet as is.
Her er der tale om et produkt som skal indgå i andre produkter.
Hvis vi skal fortsætte sodavands analogien, så er det spørgsmålet om hvorvidt vandværket skal involvere sig i at øge sodavandssalget.
Selvfølgelig gør de ikke det. Det må Coca Cola og Pepsi selv rode med.
Vandværket leverer noget vand til bl.a. Coca Cola og Pepsi. Og de skal sikre sig at det er godt vand.
Frank Rasmussen leverer en micro payment ordning til ecommerce web sites. Han skal sikre sig at hans løsning er god.
De danske avisers problemer med at få folk til at betale for nyheder o.s.v. er ikke hans problem.
#9
Nej nu stopper du. Sodavands-analogien var ikke ment som 100% dækkende.
Din viderfortolking dækker heller ikke, hvis vi skal helt ned i det med småt.
Cola og Pepsi sælger sodavand uanset hvad. De har en distributions-kanal for deres produkter allerede.
Frank har ikke en alternativ distributions-kanal for hans produkt. Han sælger nemlig en distributions-kanal, ikke et reelt produkt der har nogen værdi i sig selv.
Værdien af hans produkt er 100% afhængig af om det lykkes for hans kunder at sælge/distribuere deres produkter via hans løsning. Sker det ikke, er det nul og niks værd.
Nej nu stopper du. Sodavands-analogien var ikke ment som 100% dækkende.
Din viderfortolking dækker heller ikke, hvis vi skal helt ned i det med småt.
Cola og Pepsi sælger sodavand uanset hvad. De har en distributions-kanal for deres produkter allerede.
Frank har ikke en alternativ distributions-kanal for hans produkt. Han sælger nemlig en distributions-kanal, ikke et reelt produkt der har nogen værdi i sig selv.
Værdien af hans produkt er 100% afhængig af om det lykkes for hans kunder at sælge/distribuere deres produkter via hans løsning. Sker det ikke, er det nul og niks værd.
Oculus (10) skrev:
Din viderfortolking dækker heller ikke, hvis vi skal helt ned i det med småt.
Cola og Pepsi sælger sodavand uanset hvad. De har en distributions-kanal for deres produkter allerede.
Det tror jeg godt at du kan regne med at langt de fleste af Franks kunder også gør.
Oculus (10) skrev:
Frank har ikke en alternativ distributions-kanal for hans produkt.
Så har du totalt misforstået min analogi.
Frank == vandværk
Frank != sodavandsproducent
Oculus (10) skrev:
Han sælger nemlig en distributions-kanal,
Han sælger ikke en distributions kanal. Han kan ikke sælge internetet.
Oculus (10) skrev:
ikke et reelt produkt der har nogen værdi i sig selv.
Han sælger en service. Den service skal have værdi for at nogen vil betale for den. Sådan gælder det for alle produkter og services.
Oculus (10) skrev:
Værdien af hans produkt er 100% afhængig af om det lykkes for hans kunder at sælge/distribuere deres produkter via hans løsning. Sker det ikke, er det nul og niks værd.
Produkter som der ingen efterspørgsel er efter er ikke meget værd.
Men sådan er det jo med alt.
Hvis man udelukkende sælger til business kunder fremfor til forbrugere, så er man 100% afhængig af at de sælger.
Derfor går man ikke nødvendigvis ud og blander sig i deres business.
Vandværksanalogien kommer nok til kort her, da jeg tror at alle vandværker har private forbrugere som alternative kunder.
Men så kigger vi da bare på stålværker og bil-producenter. Stålværker sælger formentligt kun til business kunder og er derfor 100% afhængige af deres salg af produkter.
Bil industrien er en stor stål forbruger som er i dyb krise. Har stålværkerne blandet sig i bilfabrikkernes markedsstrategier og model udvalg?
Næppe. Det antager de nok at bilfabrikkerne ved mere om end de gør.
De fokuserer formentligt på at:
- sænke omkostningerne på deres produkt så de kan sælge billigere udfra en antagelse om at det i sidste ende vil øge eftersprøgslen
- levere god kvalitet
- eventuelt produktudvikle
Frank Rasmussen vil næppe heller se det som sin rolle at finde ud af hvordan aviser kan tage penge for nyheder.
Han vil levere et micropayment system som:
- er billigt
- nemt at bruge
- er sikkert (så brugerne har tillid til det)
www.micropayments.dk er først og fremmest rettet imod alle de produkter, hvor PBS gebyret idag udgør en væsentlig af transaktions omkostningen, alternativt imod de web-shops der syntes nuværende betalings gateways er for dyre.
Det er også markant nemmere at benytte end de løsninger der findes idag, og bruger venligheden er allerede forøget markant siden første version, og vi udvikler løbende på produktet.
I relation til medie verden er det ikke et spørgsmål om der kommer bruger betaling, det er blot at google udtalelser fra diverse mediehuse, og sammenkæde det med deres økonomi. Det kommer....
Det er klart det langt fra er alt gratis der egner sig til at blive kommercielt, men en historie kunne godt deles op i en teaser, og en dybere bagvedliggende artikel. Vi undersøtter virtuelle valutaer, så en avis kunne godt starte med at give sine kunder kr. 1000 til brug på deres egen side, for senere hen at evaulere resultaterne.
Vi tilbyder en nem implemenerting, fjerner diverse gebyrer, bedre brugeroverblik m.m. Vi tror naturligvis på produktet, men vil da gerne have input til hvor vi kunne forbedre det.
Det er også markant nemmere at benytte end de løsninger der findes idag, og bruger venligheden er allerede forøget markant siden første version, og vi udvikler løbende på produktet.
I relation til medie verden er det ikke et spørgsmål om der kommer bruger betaling, det er blot at google udtalelser fra diverse mediehuse, og sammenkæde det med deres økonomi. Det kommer....
Det er klart det langt fra er alt gratis der egner sig til at blive kommercielt, men en historie kunne godt deles op i en teaser, og en dybere bagvedliggende artikel. Vi undersøtter virtuelle valutaer, så en avis kunne godt starte med at give sine kunder kr. 1000 til brug på deres egen side, for senere hen at evaulere resultaterne.
Vi tilbyder en nem implemenerting, fjerner diverse gebyrer, bedre brugeroverblik m.m. Vi tror naturligvis på produktet, men vil da gerne have input til hvor vi kunne forbedre det.
Jeg kunne helt klart se at micropayments.dk kunne bruges til fx. Dating sider, hvor man kan tilkøbe flere funktioner til sin profil, mødesteder (Arto, Netstationen og Habbo Hotel m.m.) hvor man køber virtuelle ting og enda DBA og QXL hvor man køber sig til større synlighed.
@Frank Rasmussen
Nu har jeg ikke haft et tæt kig på hvordan tjeneste faktisk virker, men lige umiddelbart får jeg det indtryk at det er særligt rettet til det danske markedet (".dk" indgår i navnet). Det er fint nok (endda en klar fordel) at teknisk support osv. er dansk, men for mig personligt er det lidt af et turn-off hvis betalingerne kun kan foretages af danskere, dvs. hvis jeg som website-ejer kun kan modtage micropayments fra danskere... bare en strø-tanke.
Nu har jeg ikke haft et tæt kig på hvordan tjeneste faktisk virker, men lige umiddelbart får jeg det indtryk at det er særligt rettet til det danske markedet (".dk" indgår i navnet). Det er fint nok (endda en klar fordel) at teknisk support osv. er dansk, men for mig personligt er det lidt af et turn-off hvis betalingerne kun kan foretages af danskere, dvs. hvis jeg som website-ejer kun kan modtage micropayments fra danskere... bare en strø-tanke.
Anders Feder (14) skrev:@Frank Rasmussen
Nu har jeg ikke haft et tæt kig på hvordan tjeneste faktisk virker, men lige umiddelbart får jeg det indtryk at det er særligt rettet til det danske markedet (".dk" indgår i navnet). Det er fint nok (endda en klar fordel) at teknisk support osv. er dansk, men for mig personligt er det lidt af et turn-off hvis betalingerne kun kan foretages af danskere, dvs. hvis jeg som website-ejer kun kan modtage micropayments fra danskere... bare en strø-tanke.
Hele systemet er forberedt på såvel sprog versioner som håndtering af valuta. Vi har dog valgt først at test på det danske marked.
Vi har netop anskaffet os www.micropayment.com, så den danske adresse skifter nok til uden 's' i enden (Vi har begge de danske domainer).
http://www.microbetalinger.dk/ ejes sjovt nok af E-wire:P
http://www.microbetalinger.dk/ vs http://www.micropayments.dk/
http://www.microbetalinger.dk/ vs http://www.micropayments.dk/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.