mboost-dp1

unknown

IT-afgift

-

Forslag fra Copy-Dan om afgift på IT-udstyr, for kunstnernes tabte indtjening i forbindelse med ophavsrettigheder, støder heldigvis på modstand.





Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
25. okt. 2001 17:15
Nu må de kraftme tage sig sammen!!!
Gravatar #2 - oc
25. okt. 2001 17:25
Burde alle nørder i dk ikke bare joine hinanden, og føre en hetz mod alle folk der arbejder på copydan, og så klynge dem op til de døde af det...
Det gjorde man jo imod kætterer i gamle dage
Gravatar #3 - Human
25. okt. 2001 17:28
<STRONG>Hvor dybt kan man synke?!</STRONG>
Gravatar #4 - west
25. okt. 2001 17:36
PRINTERE ???????????????????
Gravatar #5 - west
25. okt. 2001 17:38
God ide oc.
Hvem er med?
Gravatar #6 - mazzoo
25. okt. 2001 17:48
Hvornaar finder de paa at bookke for nynneri ? Eller faelles sang ?
Je gkan lige forestille mig en brainstorm ved copydan:
- Vi mangler sq penge til jul frokosten.. Hvad finder vi paa ?
- Hvad med afgift paa CDer, saa kan f0rst tjaene penge paa afgifter. Hvorefter pirat gruppen kan buste konfier for tusinder af kroner. Hvorefter vi deler overskudet !

<STRONG>-maZZoo</STRONG>
Gravatar #7 - Hio
25. okt. 2001 17:50
Hold kæft hvor er jeg bare <STRONG>TRÆT</STRONG> af at bo i det her land!
Gravatar #8 - Maonth
25. okt. 2001 18:03
JA!

Lad os alle sammen gå ud og banke penge ud af de små.
Gravatar #9 - Maonth
25. okt. 2001 18:03
JA!

Lad os alle sammen gå ud og banke penge ud af de små.
Gravatar #10 - daedalus
25. okt. 2001 18:13
Det er sku frustrerende, at de tåber skal sidde og bestemme over andres økonomi i den grad de gør nu. De tager fra de fattige og giver til de rige gennem deres afgifter.
Hvem er det der sidder med pengene her?
Prof. musikere eller studerende?!?
Gravatar #11 - YaiEf
25. okt. 2001 18:22
De er (stadig) sindsyge (og griske)

Og ja, lad os endelig få stormet alle netværkparties og lægge afgifter på alt med IT - så skal Danmark nok snart blive en IT spydspids.
Gravatar #12 - Sattie
25. okt. 2001 18:25
Damn, arbejder den tyske statskasse og copydan sammen ??
Det eneste de får ud af det er at alle bare køber deres ting i tyskland eller hvorhenne i verden de kan få det til rimelige penge, og det taber den danske statskasse da bigtime på i moms osv....
Desuden flytter firmaerne vel bare fra danmark når der intet salg er i dk...
Så spørgsmålet må snart være, har staten råd til copydan ?
Gravatar #13 - WarBugII
25. okt. 2001 18:29
Hvis vi skal have nogle af de penge tilbage som de tager fra os, har jeg en idé !

Vi laver et projekt hvor vi laver et program - eks. et håndboldspil. Vi bruger alle, lad os sige 50 timer, på at udarbejde det ! Mon ikke vi kan være et par hundrede om det ? Vi er jo alle eksperter og guruer netop inden for dette felt, så en timeløn på 500 kr. er vel ikke i underkanten... ??

Så skal vi bare have installeret det på et par pcer hos KopyDan og kontakte nogle pressefolk, som tager med os på et uopfordret besøg. Her viser vi så til vores store forundring at DE har piratsoftware installeret- og ovenikøbet det fantastiske håndboldspil, der har taget så lang tid at lave !! Det bliver et stort sagsanlæg ! Derudover ryger der nogle chefer, da de ikke kan overleve at have haft ulovligt software på maskinerne... Til sidst kan vi lægge sag an mod deres internetudbyder for at have videreført ulovligt software... Deres arbejde kommer også til at ligge stille da deres interne net bliver pillet ned af fogeden - de kan jo ikke garantere at det ikke bliver brugt til ulovligheder !!!

Sikke en smørre.. - og sådan nogle svin!!
Gravatar #14 - mazzoo
25. okt. 2001 18:45
Jeg synes det her er et skole eksempel paa at vores demokrati ikke virker !
- Hvem har h0rt noget som helst omkring det der skete ved Connect 12 i TV ?
- Hvad er der sket siden StopCopyDan, nada ! 20521 underskrifter for ingenting. Det fik 3 minutter paa TV2 (hvis jeg husker rigtigt)
- Hvor forsvandt alle tallende der viste et stigende salg paa "ordenlig musik" der i h0jeste grad ophavede det falde salg af d0gnfluer ?

Har vi ikke noget at sige, jeg f0ler at Regeringen (og opositionen) er fuldstaendig lige glade med os ! Er det bare mig ?

<STRONG>-maZZoo</STRONG>
Gravatar #15 - Sattie
25. okt. 2001 18:49
En burde lave "it partiet", for Danmarks fremmelse som it-nation, som et andet parti meget fejler pt. synes jeg..
(og de andre bare ser mere eller mindre passivt på ?)
Gravatar #16 - Coma
25. okt. 2001 18:49
Det mest latterlige er sku da at de vil ha DK til at være verdens bedste it land.. så burde de måske fjerne moms på IT udstyr så folk har råd til det.. og nedlægge Kodan og hvad de mongoler nu ellers hedder...
Gravatar #17 - Hektor
25. okt. 2001 19:34
Det med et IT-parti er både godt og skidt, for:
Hvad er holdningen til skat?
Sociale ydelser?
Sundhedsvæsnet?
Skoler?
Ældrepleje?
Udlændingepolitikken?
Udenrigspolitikken?
osv.

En lobby-forening for IT-brugere er nok mere realistisk.
Gravatar #18 - sparrez
25. okt. 2001 20:13
Arrgrhhh hva bliver det næste ?? afgift på printerpapir fordi det <STRONG>MÅSKE </STRONG>kan bruges til at kopiere et cover til ens sikkerhedskopierede CD

FUCK !! Grrrrr
Gravatar #19 - CableCat
25. okt. 2001 20:14
jeg har StopCopyDan's "30sek of fame" liggene:
http://kom.auc.dk/~pmr/files/stopcopydan/

det er godt vi altid kan købe i udlandet, når det bliver formeget.
Gravatar #20 - Chronus
25. okt. 2001 21:39
<STRONG>"heldigvis modstand"</STRONG> - er det neutralt ? :)

(ikke at jeg ikke er i mod afgifterne, men bare for en ordens skyld...)
Gravatar #21 - Geriphor
25. okt. 2001 21:53
CopyDan = en flok mongoler med hammerslag i fjæset.
Nu er grænsen da vidst nået. Gider vi finde os i det her?
<STRONG>N E J!!!!</STRONG>
Lad os bombe copydan med et par tomahawk missiler....
De koster klejner så sæt penge ind på giro: 4123122-2314
Så bli'r verdenen et bedre sted at leve. Desuden er det også, i mine øjne, den eneste måde våben kan bruges forsvarligt på. Dem der arbejder for CopyDan er ikke biologiske organismer tilhørende racen Homo sapiens sapiens......

Sammen står vi stærker.... og alt det pis.....

Geriphor - Arkont of the Elements
Gravatar #22 - Katana
25. okt. 2001 21:53
Avisoverskrift i en dansk avis, anno 2003:"Idag har <STRONG>Copydan A/S</STRONG> meddelt pressen at man har krævet dødsstraf i den hemmelige sag om en børnehavepædagog der sang for børnene.
Ifølge vores kilder, handler det om den 35-årige Lars Larsen, der i en kortvarig vikarperiode flere gange har fundet guitaren frem, og sunget og spillet for børnene på legepladsen... Efter den voldelige anholdelse foran grøn stues vinduer, er han blevet isolationsfænglset, og har ikke fået lov til at udtale sig til pressen..."
Gravatar #23 - Emil
25. okt. 2001 22:54
Jeg har sagt det før, og skal gerne sige det igen, vi skal have Frank Jensen væk fra den ministerpost, han fatter tilsyneladende ingenting, og fejler næsten altid i sine handlinger. En rigtig minister ville aldrig lade Copydan komme med sådan et forslag, han ville straks se det absurde i dette.
Gravatar #24 - FreakCERS
26. okt. 2001 00:22
som medprogrammør på stopcopydan.dk kan jeg gøre opmærksom på at vi var oppe på ca. 35.000 underskrifter...

siden blev vi "slettet" af vores ISP, og _nogen_ havde ikke taget en backup af databasen...
Gravatar #25 - Kram
26. okt. 2001 01:16
Heh, tilfældigvis hva?

Mon ikke nogen lige havde fået en lille slat penge der ..
Gravatar #26 - jacobtf
26. okt. 2001 05:17
Hvad jeg finder irriterende i lige dette tilfælde, er, at hvem der end har posted denne nyhed har linket til en sektion af JP der kræver abonnement.
Gravatar #27 - GerrigMAX
26. okt. 2001 07:59
Er CopyDan ikke et privatejet selskab? Det kunne jo forklare en del...
Gravatar #28 - sKIDROw
26. okt. 2001 08:44
=><B>Mil0</B>

Kan komme i tanke om nogen der ville kunne gøre det bedre, selvom jeg ikke er tilfreds med ham... :o/
Gravatar #29 - sKIDROw
26. okt. 2001 08:47
=><B>FreakCERS</B>
Nogen med en DSL linie der kan ligge båndbredde til?
Den her sag er for vigtig til at en eller anden LAMERAGTIG ISP må censurere det!!!...
Gravatar #30 - Deternal
26. okt. 2001 09:16
heh CopyDan er en paraply organisation for diverse medlemsorganisationer.

Blandt andet Dansk Metalarbejder forbund (de får penge fra Båndkopi)
Gravatar #31 - Fiil
26. okt. 2001 10:38
Man kunne jo også bare optage noget skod musik via sit headset.. og brænde det ud i x antal kopier.. og så melde sig ind i copydan/koda osv.. og score kassen på alle de " forventede" indtægter som underligt nok ikke ruller ind..

nøj jeg er træt at dem.. :/
Gravatar #32 - Soes
26. okt. 2001 12:43
<STRONG>Til ]tf[ : </STRONG>Hvis du vil have en forklaring, så kommer den her. Da jeg først læste nyheden var der ikke noget problem med at læse den på jp (link direkte på deres forside) og det er dette som jeg har skrevet af. Om de (JP) senere flytter deres artikel ind under en "lukket" afdeling skal jeg ikke kunne sige, men det er træls at når man prøver på at bidrage med noget, så bliver man nærmest "svinet" til igen.

/Søren Søndergård
Gravatar #33 - zanki
26. okt. 2001 13:49
Jeg ved hvad vi gør... vi ber bare bush, om at smide et par klyngebomber ud over copydan´s hovekvarter... han er sikkert villig til det...

ZANKI - Der er meget træt af copydan
Gravatar #34 - Ellgaardib
26. okt. 2001 17:45
det er sku da utroligt at en orginasition ( på lige fod med det danske nazist parti) kan begynde at ligge afgifter på ALT...jeg trode det var statens job..... nå. der er åbentbart intet der virker mere i dette skodland...lad os alle sammen rejse til England
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login