mboost-dp1

RIAA

ISP: RIAA skal betale mig for at lege politi

- Via CNET News - , redigeret af Net_Srak

For nyligt kunne vi her på newz.dk berette, at den amerikanske musikindustri, i form af organisationen RIAA (Recording Industry Association of America), har valgt at skifte strategi i deres jagt på musikpirater.

I stedet for at sagsøge individuelle personer, så ønsker RIAA at få internetudbyderne (ISP’erne) til at gå aktivt ind i kampen mod ulovlig kopiering.

Den udmelding er faldet direktøren af en mindre ISP fra Louisiana for brystet, idet han ikke mener, at RIAA blot kan lægge denne opgave over på ISP’erne. Direktøren i firmaet, Jerry Scroggin, mener, at hvis RIAA henvender sig, så skal de i det mindste have en pose penge med, hvis de vil forvente at han skal lege politi for dem.

Jerry Scroggin skrev:
They have the right to protect their songs or music or pictures. But they don’t have the right to tell me I have to be the one protecting it. I don’t want anyone doing anything illegal on my network, but we don’t work for free.





Gå til bund
Gravatar #1 - donjehova
22. dec. 2008 15:15
Det må jeg give manden ret i, at beskytte deres matriale må vel være deres sag.

Jeg ved ikke om jeg kan lide det, hvis du har penge kan du købe kontrol af internettet, spørgsmål som følger, men jeg kan godt se at hvis han skal lege politi, hvorfor han vil have noget ud af sin tid.
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
22. dec. 2008 15:19
FUCK THE MPAA:
Gravatar #3 - Skak2000
22. dec. 2008 15:23
Hvis der skal sættes filter op så er der først og fremmest RIAA, MPAA og IFPI der skal betale.

HVIS de med LOV lykkedes dem at tvinge ISP'erne til at indføre filter. Så skal de SELV betale ALLE omkostningerne til det.

(Hvis de så køber noget skrammel så er der bare en bonus til forbrugerne)
Gravatar #4 - 001110
22. dec. 2008 15:36
ISP'erne gider ikke bruge penge på noget de ikke selv får glæde af, derfor forlanger de betaling fordi at de i bedste fald slipper da RIAA og de andre er for nærige, i "værste" fald kan de tage en syg overpris for at sætte et filter op, og bruger et par timer om ugen på at opdatere det. Det er win/win for ISP'erne uanset hvad.
Gravatar #5 - method
22. dec. 2008 15:46
#2
FIGHT DA POWER! FUCK DA POLICE!
Eller noget... Alt det der pis, seriøst, det er pisse latterligt at høre på.
Gravatar #6 - webwarp
22. dec. 2008 15:50
#5 så lad være med at sige det? #2's comment havde da i det mindste en smule relevans ..
Gravatar #7 - moulder666
22. dec. 2008 15:56
#6 Hans kommentar om at alle de hater-kommentarer er latterlige at høre på, er vel lige så relevant som #2s kommentar.

Hvis man ikke kommer med noget der tilføjer til debatten, er det vel irrelevant ligegyldigt om du er enig eller ej...
Gravatar #8 - MigSKUda!
22. dec. 2008 15:57
ja der må jeg godt nok holde med #5 & #7

#6 hvilken relevans havde din egen post-it egentlig?

OT:
jeg synes det er helt fair - ingen arbejder idag uden at få penge for det - så simpelt er det!
Gravatar #9 - homer
22. dec. 2008 16:43
"offtopic" Den video på youtube var da osse de værste gang hø nogensinde, det er et gammelt rap nummer tror det er nwa eller noget.. idioten på youtube kan ikke rappe og hans/deres text stinker heh..

Men anyways.. jeg kan da godt forstå at den ISP mener han skal ha betaling, da det vil gi ham extra arbejde at sidde og finde ud af hvem der henter hvad og hvor meget, og precist hvor meget skal der så til for at han skal reagere.

Jeg prøver personligt altid et spil inden jeg køber det, fx er jeg pænt glad for jeg ikke købte call of duty 4, da det tog mig 1 dag at gennemføre og det koster like 400kr eller noget..
Hvis de stoppede deres greed , og kopierne ikke tit var de bedste versioner (DRM osv) så tror jeg de ville få mere value for money end det de har gang i nu.
Gravatar #10 - Che0ps
22. dec. 2008 18:39
Hvis det er at ISP'erne skal lege politi kan jeg ikke se nogen go grund til at bevarer RIAA ? så bliver deres primære udgiftskilde vel taget fra dem ? :)
Gravatar #11 - krainert
22. dec. 2008 18:59
Hm. Nu blev vi lige derailet... Så lad os da høre den igen!

Yarrr, maties!
Gravatar #12 - Deleet
22. dec. 2008 19:07
#8

ingen arbejder idag uden at få penge for det


Tror du faktisk selv på dette? >_> Har du aldrig hørt om freeware programmer? Masser af mennesker arbejder gratis and tak for det!
Gravatar #13 - exeel
22. dec. 2008 20:50
#9 Enig, man burde kunne lave en eller anden betalingsform, alt efter hvor meget tid man bruger på spillet.
Fx vil jeg gerne give ekstra for WoW, hvis det kan holde fast i mig. Samme med GTA IV og diverse strategispil. Men jeg vil føle mig snydt ved at købe en buggy, dårligt eller for kort spil.

Hvis man så kunne købe et spil, finde ud af det efter 10 min var rigtig dårligt og så kun slippe med at betale for de 10 minutters spil, så er man ikke snydt for noget og ikke bange for at tage chancen og prøve et nyt spil igen.

Som det er nu, kan et dårligt køb til 400,- let gøre en bange for at forsøge sig igen og eksperimentere med valg af spil, af frygt for at spilde pengene igen.
Gravatar #14 - Utte
22. dec. 2008 20:58
#12
som #8 siger er der ingen der arbejder gratis. Jo der er nogle får stykke der arbejder gratis. Freeware er kun gratis for privat kunder. vil du som firma bruge det er det jo en helt anden sag...
Gravatar #15 - fidomuh
22. dec. 2008 21:45
#14

Nej, det er gratis for alle.
Det kommer helt 100% an paa licensen og utroligt meget "freeware" *host host* er tilladt for baade private og firmaer.

Et godt eksempel er Debian.

#Topic

No shit?
Jeg finder det helt ufatteligt at ISP'erne herhjemme er blevet tvunget til at betale selv, men selvfoelgelig, det er jo ISP'erne der sagsoeges - da det jo klart er dem der bryder loven! ...

Sigh.
Gravatar #16 - o00o
22. dec. 2008 22:10
Det er da et meget interessant og fuldt forståeligt synspynkt, manden har. Jeg ville grine, hvis Telenor her efter nytår sendte en regning til APG for udgifter i forbindelse med blokering af allofmp3.com og thepiratebay.org

Måske er det også lidt en overdrivelse at kalde dette en ny strategi fra RIAA - det eneste de gør er jo bare at gø op af et andet træ og håbe, der falder noget ned. Basically er det spam.

From: RIAA To: Random ISP
"Vi tror at ham her stjæler vores musik, vil I undersøge det og lade os høre, hvis I finder noget.
P.S. Hvis I ikke samarbejder, sagsøger vi jer."
Gravatar #17 - Zeales
23. dec. 2008 01:27
fidomuh (15) skrev:
#14
#Topic

No shit?
Jeg finder det helt ufatteligt at ISP'erne herhjemme er blevet tvunget til at betale selv, men selvfoelgelig, det er jo ISP'erne der sagsoeges - da det jo klart er dem der bryder loven! ...

Sigh.


Jeg troede aldrig dette ville ske, men for en gangs skyld er jeg fuldstændig enig med dig, Fidomuh.
Gravatar #18 - Trogdor
23. dec. 2008 11:11
I er nogle ynkelige tyveknægte alle sammen er i.
NÆÆÆH, sæt jer ned, lyt og lær fra denne fiiiine video:

Don't copy that floppy


og til de yngste her:

floppy disk
Noun
1. a small plastic magnetic disk enclosed in a stiff envelope with a radial slit; used to store data or programs for a microcomputer; "floppy disks are noted for their relatively slow speed and small capacity and low price"
(synonym) diskette, floppy
(hypernym) magnetic disk, magnetic disc, disk, disc
(part-holonym) computer, computing machine, computing device, data processor, electronic computer, information processing system
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login